נוגע בישראל עם עמרי גלפרין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוגע בישראל עם עמרי גלפרין
סוגה מסעות
בימוי עמרי גלפרין
מנחים עמרי גלפרין
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 15
הפקה
חברת הפקה TV MEDIA
אורך פרק 26 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 10 וערוץ טבע הדברים
תקופת שידור מקורית אוגוסט 2007 – הווה


נוגע בישראל היא סדרת טלוויזיה המשלבת מסעות דוקומנטריים-חוויתיים ברחבי ישראל. את הסדרה הגיש וביים העיתונאי עמרי גלפרין. שיר הנושא של הסדרה נכתב על ידי המשוררת בתיה נאדל והולחן על ידי המוזיקאי יובל נאדל.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוגע בישראל מובילה את הצופים אל מקומות ייחודיים בישראל, ובכללה נסקרים מסלולי טיול מגוונים, מסעדות ייחודיות, אטרקציות המתאימות לכל המשפחה, גני חיות, מרכזי אומנויות ועוד.

בעקבות הסדרה נוגע בישראל, הופקה גם מיני סדרה בשם "נוגע בעולם עם עמרי גלפרין". סדרה זו התמקדה במסעות ברחבי תבל, והיא בעלת מאפיינים דומים.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה בערוץ 10 וכן בערוץ טבע הדברים החל מאוגוסט 2007. בהמשך שודרה בערוץ מכאן.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבור הסדרה הופקו 15 פרקים: פרק 1– חמת גדר ופרויקט אל הלב המפגיש אוכלוסייה יהודית ודרוזית בכפר עספיא: הפרק החל בביקור בחמת גדר ובמעיינות החמים, סקר את סוד מי הגופרית. משם המשיך המסע אל הכפר הדרוזי עספיא שעל הר הכרמל.

פרק 2 – חי פארק וקיבוץ מרחביה: הפרק החל בביקור בגן חיות שבקריית מוצקין, משם המשיך המסע לקיבוץ מרחביה. בחלק זה של הפרק נסקרה ההיסטוריה של הקיבוץ, שייסודו היה בשיטת הקואופרציה.

פרק 3 – העיר קצרין: הפרק החל בביקור בעיר קצרין ובכללו המוזיאון התנ"כי הפתוח ובמוזיאון העתיקות שבו ממצאים מהעיר גמלא. משם המשיך המסע אל בית הבד של הגולן, מתחם מודרני העוסק בתחומים מגוונים של תעשיית הזית למאכל ולקוסמטיקה.

פרק 4 – דגניה א': הפרק מתמקד בקיבוץ דגניה א', שנחשב לקיבוץ הראשון שהוקם. במהלך הפרק נחשפים לחצר הקיבוץ ולמוזיאון, וכן לסיפורי גבורה ומפלה.

פרק 5 – ספארי חושים: הפרק מתמקד בספארי חושים הממוקם בקיבוץ הסוללים.

פרק 6 – חוות התבלינים בעמק יזרעאל: פרק המתמקד בביקור בחוות דרך התבלינים שבעמק יזרעאל וכולל הסברים על תכונותיהם של צמחים, טעימות וטיפים רבים לצופים.

פרק 7 – טיול גלילי: מסלול טיול בגליל. תחילת הפרק במערת פער. משם המשיך המסע ליישוב הערבי ג'יש (ידוע בשמו הנוסף גוש חלב) ולבית הכנסת העתיק הממוקם בו. סיום הפרק בקיבוץ סאסא.

פרק 8 – גידול דבורים, יקב בוטיק ואתרים בנצרת: פרק זה בסימן מזון וטעם. בפרק נערכה הכרות עם חיי הדבורים, משם המשיך המסע לכרם וליקב באלון הגליל. המשך הפרק היה בעיר נצרת, כנסיית הבשורה ולרחובה המרכזי של העיר.

פרק 9 – בית ג'אן: ביקור ביישוב הדרוזי הגלילי. במהלך הפרק התבצע טיול ג'יפים בהרים, וכן סקירת מנהגי הקבורה והמוות של הדרוזים.

פרק 10 – כפר חסידים ומוזיאון הכט: תחילת הפרק בכפר חסידים בו גרות אוכלוסיות מגוונות של חילונים ודתיים גם יחדיו. בהמשך הפרק המשכנו לאוניברסיטת חיפה בה ממוקם מוזיאון הכט. ראובן הכט היה יהודי בעל אוסף יודאיקה ועתיקות ייחודי.

פרק 11 – טנטורה, הסבון של סבתא ג'מילה ובית שטורמן: פרק שהחל בביקור בחוף דור (טנטורה). משם המשיך המסע ליישוב פקיעין ולמפעלה של סבתא ג'מילה. סוף הפרק בקיבוץ עין חרוד בו תצוגת פוחלצים מאזור עמק יזרעאל.

פרק 12- קסטרא: פרק שכל כולו אמנות הנגישה לכל. בקניון קסטרא קומה שלמה המיועדת רק לאומנים ובה גלריות, תערוכות ומוזיאון עם למעלה מ – 1000 בובות.

פרק 13- ירושלים: הפרק החל בשכונת עין כרם ומשם המשיך לשכונת נחלאות ולשוק מחנה יהודה.

פרק 14- הערבה התיכונה: תחילתו של הפרק במושב צופר שבערבה ובחאן דרך הבשמים. בהמשך הפרק התקיים ביקור במושב עין יהב, שם נסקר גידול צמח האלוורה בישראל.

פרק 15- באוויר: טיול מסע ייחודי באוויר על גבי גלשן ממונע (טרייק) וטרקטורון מעופף. מסע עם כ – 20 כלי תעופה שהחל ממנחת הדרים שבשרון, המשיך לכיוון מצפה רמון והנגב. הפרק מסקר את הפעילויות והחוויה על הקרקע וגם באוויר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]