פורטל:משחקי וידאו ומחשב/ערך נבחר/אוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1

קרייסיסאנגלית: Crysis) הוא משחק פעולה ממוחשב השייך לז'אנר "משחקי יריות" מגוף ראשון (קרי: המשחק מתבצע מנקודת מבטו של הגיבור הראשי). משחק זה פותח על ידי חברת קרייטק (Crytek). עלילת המשחק עוסקת בפלישת חייזרים לכדור הארץ בשנת 2020, ומתרחשת באי טרופי באוקיינוס השקט. שאיפתם של מפתחי המשחק הייתה להציג דמויות בעלות בינה מלאכותית אנושית הנלחמות לצד או נגד הדמות אותה יגלם השחקן, ששמה "נומאד", חייל בצוות הכוחות המיוחדים האמריקני.

המאפיינים הגרפיים של המשחק זכו לעניין רב מאז חשיפתו לציבור. המשחק יצא ב-13 בנובמבר 2007, לאחר פיתוח של שנתיים. עם יציאתו זכה לשבחים רבים ונבחר על ידי מספר רב של מבקרים לתואר "משחק השנה" לשנת 2007. בכנס של EA דווח כי נמכרו מעל למיליון עותקים של המשחק ברחבי העולם עד סוף חודש ינואר 2008.

2

סוּפּרים קומנדר הוא משחק מחשב מסוגת משחק אסטרטגיה בזמן אמת. המשחק הוא ממשיך דרכו של Total Annihilation, וכקודמו גם הוא פותח על ידי חברת Gas Powered Games, ועוצב על ידי כריס טיילור. במהלך המשחק יכולים השחקנים לבחור לפקד על אחד משלושה צבאות ולעשות שימוש במכונות ענק מהלכות הקרויות "יחידת פיקוד משוריינת" באמצעותן ניתן לבנות בסיס צבאי ולשפר את איכות היחידות, כדי לכבוש את בסיס האויב. המשחק יצא לאור ב-16 בפברואר 2007 באירופה וב-20 בפברואר 2007 בצפון אמריקה, וזכה לביקורות חיוביות ממבקרי משחקים ומהצלחה מסחרית לא מבוטלת – עד יוני 2008 נמכרו יותר ממיליון עותקים של המשחק. חבילת ההרחבה למשחק, Supreme Commander: Forged Alliance, יצאה לאור ב-6 בנובמבר אותה שנה.

3

פוקימון גואנגלית: Pokémon GO) הוא משחק וידאו מסוגת מציאות רבודה, המיועד לטלפונים חכמים ומבוסס על זיכיון המדיה "פוקימון". החל ממועד השקתו, ב־6 ביולי 2016, הוא זמין להורדה חינם מחנויות היישומונים, במדינות בהן הוכרז על השקת המשחק באופן רשמי, למכשירים בהם פועלות מערכות ההפעלה אנדרואיד ו־iOS.

המשחק פותח על ידי חברת ניאנטיק האמריקאית, המתמחה ביצירת משחקי מציאות רבודה לטלפון חכם. הוא מבוסס, למעשה, על המשחק "אינגרס" של ניאנטיק. חברת נינטנדו היפנית, המחזיקה בשותפות ב־The Pokémon Company (ביחד עם החברות היפניות Game Freak ו־Creatures), שותפה גם היא ליצירת המיזם ולהפצתו.

4

Rise of the Tomb Raiderתרגום חופשי לעברית: עלייתה של שודדת הקברים) הוא משחק פעולה והרפתקאות ממוחשב מגוף שלישי והמשחק השני בעידן השלישי של סדרת המשחקים ומהווה המשך למשחק טומב ריידר. המשחק פותח על ידי Crystal Dynamics ומופץ על ידי Microsoft Studios ו-Square Enix והוא המשחק הראשון בסדרה שמופץ על ידי סטודיו של מיקרוסופט. כמו כן הוא המשחק הראשון שמופץ אקסקלוסיבית לאקס בוקס לפני הפצתו ליתר הפלטפורמות. המשחק יצא ב-10 בנובמבר 2015 לקונסולות ה-Xbox 360 וה-Xbox One, ב-28 בינואר 2016 למחשב האישי ומתוכנן לצאת לפלייסטיישן 4 בסוף שנת 2016.

לאחר יציאתו, Rise of the Tomb Raider זכה לביקורות חיוביות, עם שיבוחים על הגרפיקה, המשחקיות ואפיון הדמויות. המשחק היה הנמכר ביותר בפלטפורמת ה-Xbox One במהלך שבוע חג המולד ונמכרו בסך הכל כמיליון עותקים של המשחק בסוף 2015. כמו כן, תוכן נוסף שוחרר, אשר כולל בין השאר קמפיין חדש, מצב משחק חדש, תלבושות חדשות וכלי נשק חדשים ללארה.

5

מריויפנית: マリオ, באנגלית: Mario), או בשמו המקורי ג'אמפ מן (ジャンプマン, Jump Man) הוא דמות משחקי וידאו פופולרית מבית חברת נינטנדו היפנית. מריו מככב ברבים ממשחקיה המצליחים ביותר של נינטנדו ומשמש לה קמע. למרות הצלחת משחקיו, עד כה הופיע מריו רק בקונסולות נינטנדו, מלבד כמה מקרים חריגים.

מריו הוא שרברב נמוך קומה, לבוש חולצה אדומה תחת סרבל כחול, כפפות לבנות וכובע אדום בעל האות "M". בעל מבטא איטלקי ורבות משתמש בביטויים כגון "מאמא מיה!". אחיו הצעיר, שתכופות מככב לצידו, הוא לואיג'י. אף על פי ששני האחים נקראים לעיתים קרובות "האחים מריו" (בסרט משנת 1993 הם נקראים 'מריו מריו' ו'לואיג'י מריו') על פי חברת נינטנדו הם חסרי שם משפחה. מריו ולואיג'י חיים ב"ממלכת הפטריה" (The Mushroom Kingdom), אם כי בסדרת הטלוויזיה, הסרט ומדריך המשחק Super Mario 64, הם מתגוררים בברוקלין. מקור השם מריו הוא במפתח עסקים ונדל"ן אמריקאי בשם "מריו סגל".

מספר דמויות שהופיעו לראשונה במשחקי מריו עברו לככב לאחר מכן במשחקים משלהן, כמו וואריו (כפילו הרשע של מריו) ויושי (דינוזאור העוזר למריו בהרפתקאותיו השונות).

6

Agar.io (מבוטא אָגַרִיאוֹ) הוא משחק רשת מרובה משתתפים מסוגת אסטרטגיה-פעולה שפותח על ידי מת'אוס וולדרס אשר שוחרר ב-28 באפריל 2015 לדפדפן וב-8 ביולי 2015 לאנדרואיד ול-iOS. השחקן שולט על תא שנמצא במפה המזכירה צלחת פטרי. מטרת המשחק היא לצבור את כמות המסה הגדולה ביותר על ידי אכילת תאים קטנים יותר ומניעת אכילת השחקן על ידי תאים גדולים יותר. שם המשחק, Agar.io, גזור מהמילה אגר, סוכר המשמש להתרבות חיידקים.

לאחר שחרורו, המשחק זכה לביקורות חיוביות. מבקרים רבים שיבחו בעיקר את פשטותו, את התחרותיות ואת המכניקה של המשחק, בעוד שמבקרים אחרים ביקרו את המשחקיות החוזרת. המשחק במהרה הפך להצלחה מסחררת והפך לאחד ממשחקי הדפדפן ומשחקי המובייל הפופולרים ביותר בשנה הראשונה ליציאתו. גרסת המשחק לפלטפורמת ה-Steam הוצעה ב-Steam Greenlight ב-3 במאי 2015.

7

רוּנסְקֵייפְּאנגלית: RuneScape, מילולית: "נוף של רוּנות") הוא משחק תפקידים ממוחשב מרובה משתתפים (MMORPG), מבוסס דפדפן, המושתת על פלטפורמת ג'אווה (Java). השחקן מגלם אווטאר המתנהל בעולם פנטסטי של יצורים מיתיים, גיבורים, כשפים והרפתקאות. מפעילת המשחק היא חברת ג'גאקס (Jagex) הבריטית, המתמחה בפיתוח משחקי רשת.

למשחק גרסה חופשית של עולם המשחק המלווה בהודעות פרסום ואינה כרוכה בתשלום, אך גישה מלאה לעולם המשחק המלא והמורחב כרוכה בתשלום דמי מנוי חודשיים. נכון לשנת 2009 המשחק זמין בשפות האנגלית, הגרמנית, הצרפתית והפורטוגזית.

המשחק זכה להכרה בספר השיאים של גינס של 2008 כמשחק התפקידים המקוון החינמי הפופולרי ביותר בעולם, עם למעלה מ-6.5 מיליון שחקנים פעילים (כניסה לפחות כל שבועיים) ומעל למיליון מנויים בתשלום, המשחק שני רק לעולם של וורקראפט ברשימת הפופולריות של משחקי התפקידים המקוונים.

8

קרב האולימפוס (אנגלית: The Battle of Olympus), שהופץ ביפן במקור כ-אולימפוס נו טטקאי (オ リ ュ ン ポ ス の 戦 い?), הוא משחק פלטפורמה, פעולה והרפתקאות שיצא לאור ב-1988. המשחק פותח על ידי אינפיניטי (Infinity) והופץ על ידי ברודרבנד (Brøderbund) למערכת נינטנדו (NES). יש גם גרסת גיימבוי של המשחק שיצאה ב-1993. גרסה זו פותחה על ידי רדיקל אנטרטיינמנט (Radical Entertainment) והופצה על ידי אימג'ניר באופן בלעדי באירופה.