שיחת משתמש:Costello/ארכיון 12

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

Costello שלום. תודה על הערתך ביחס לנהוג בויקפדיה. ככותב חדש שכתב מעט ערכים אני בהחלט לא מכיר טוב את הנהוג. לגופו של עניין אין לי ספק שהוספת התבנית לערך אינה מוצדקת. כמו כן גם הסברתי למי שהוסיף את התבנית בדף השיחה שלו מדוע אני חושב שאינה מוצדקת. תבנית הטוענת שנעשה תרגום לא נאות לעברית אינה מתאימה לערך כפי שכתבתי אותו. הערך מבוסס בעיקר על הידע האישי שלי כמומחה מוביל בתחום שכתב מאמרים והרצה הרצאות בתחום ולא על תרגום של מקור כלשהו. הערך שכתבתי החליף ערך עם תבנית שכתוב שהיה מבוסס על תרגום הערך בויקפדיה האנגלית והופיע בו תבנית מוצדקת לשכתוב. אם אתה רוצה להבין יותר את הרמה התכנית של הערך, תקרא את הערך המקביל בויקפדיה באנגלית ותראה את ההבדל לטובת הערך בעברית. כמובן, שאין שום ספק שניתן לשפר את הערך, אבל לא באמצעות החלפה ושכתוב, אלא באמצעות תיקוני עריכה ותוספות. Avi rosenthal00:30, 29 במאי 2008 (IDT)

גרף הכינסות לדודו אפור במהלך הימים האחרונים, בהחלט רואים את הקפיצה כשהופיע ב"הידעת?" בעמוד הראשי.

שים לב כי הוא ודודו אפור היו במקומות 18 ו-20 בשעה האחרונה. אין סיכוי בעולם שיצפו בהם אפילו פעם אחת בחודש ביום רגיל. לדעתי זה מראה כמה הידעת? מגביר כניסות לערכים, ומשמעותית. הסטטיסטיקות שלך שופכות אור חדש לגמרי על הרגלי הצפיה. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • י"ב בשבט ה'תשס"ח • 00:42, 19 בינואר 2008 (IST)

איפה רואים את הסטטיסטיקה הזו? איתןשיחה 00:49, 19 בינואר 2008 (IST)
משתמש:Costello/סטטיסטיקה. אלוןשיחה 00:54, 19 בינואר 2008 (IST)
העלתי בשבילך גרף כניסות לדודו אפור בימים האחרונים. ‏ costello • ‏ שיחה 19:00, 19 בינואר 2008 (IST)
ענק! ראה שיחת משתמש:Omergold#שיחת משתמש:Costello#עץ הדודו. יש שם רעיון שלי איך למכן את זה. יכול להיות טוב גם למיזמים אחרים אך בא נתחיל בהידעת? אגב, אפוא מוצאים את הסטטיסטיקות לכמה הימים האחרונים, לא רק אתמול? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • י"ג בשבט ה'תשס"ח • 02:57, 20 בינואר 2008 (IST)
נתונים לימים הקודמים אפשר לראות בגרסאות הקודמות של משתמש:Costello/סטטיסטיקה/יומית. אני לא חושב שיש הצדקה לפתוח ממש דף חדש לכל יום...
לגבי הניתוח של הכניסות ל"הידעת?", אחד השלבים הבאים בניתוח הסטטיסטיקות יהיה יצירת ממש נח לניתוח מגמות על דף ספציפי, כרגע אני יודע לייצר גרפים כמו זה של "דודו אפור" באופן חצי אוטומטי, ברגע שהתהליך יהיה אוטומטי לגמרי אפשר יהיה להגדיר לכל יום מספר מסויים של דפים שלגביהם אני אעלה גם ניתוח מפורט יותר - אבל קודם נייצב לגמרי את הסטטיסטיקות הכלליות. ‏ costello • ‏ שיחה 16:52, 20 בינואר 2008 (IST)

משתמשי ויקיפדיה הם לא עד כדי כך סוטים[עריכת קוד מקור]

גיא שלום. כל הכבוד על הסטטיטיקה ברמת יום ושעה !!!
מבט קצר על המילים שמחפשים הכי הרבה - סקס, בחורות ועוד. האם מדובר בחיפוש ישיר בוויקיפדיה ? ההיגיון שלי אומר שרוב החיפושים האלו נעשו על ידי מנועי חיפוש כמו גוגל. האם אפשר להציג אך ורק חיפושים שנעשו באמת במסך וויקיפדיה, ולא להציג חיפושים של גוגל ושות' ?
אגב, תוכל להפנות אותי למקורות כיצד עושים סטטיסטיקות כאלה ?
דףלמה לי 100 אם יש לי 70,000שיחה • 10:51, 20/01/2008 י"ג בשבט ה'תשס"ח

הסטטיסטיקה מבוססת על סיכום שעתי של הלוגים של שרת ה-squid. עד כמה שאני מבין - מדובר בסך כל הבקשות בכל השרתים. המידע הגולמי זמין כאן, ומעט פרטים טכניים קיימים בדיון ב-wikitech (8 הודעות עליונות) - אבל אני כנראה יכול לתת תשובה לכל שאלה שיש לך על הנתונים מהשבוע האחרון והלאה, כך שאם אין לך סיבה טובה להוריד ולהתחיל לנתח מחדש חבל להעמיס על השרת ועלייך (קבצי הנתונים השעתיים המכווצים מגיעים לנפח של כ-30 מגה - ו-100 מגה לאחר הפריסה).
הנתונים מכילים לכל שעה רשימה של כל הדפים מהצורה http://XX.wikipedia.org/wiki/YYYY שהשרת סיפק באותה השעה, ומספר הבקשות לכל דף כזה. אין מידע לגבי מי ביקש כל דף, או אפילו כמה משתמשים שונים ביקשו את אותו הדף או ניגשו לשרת בכלל - לכן אין דרך לדעת האם החיפושים בוצעו ישירות במנוע החיפוש של ויקיפדיה או במנוע חיפוש חיצוני, שכחלק מתוצאותיו מציג גם תוצאות של ויקיפדיה. עם זאת, קשה לי להאמין שמדובר במנוע חיפוש בקנה מידה גדול שמבצע את ההפניות האלו, כיוון שמספר החיפושים לא מתקרב למספרים שמדברים עליהם במנועי חיפוש כמו גוגל/יאהו ואני מניח שאפילו וואלה/נענע וכו'. אם מדובר על מנוע חיפוש חיצוני שמפנה אלינו שאילתות הייתי מהמר אולי על מורפיקס ו/או בבילון - שניהם מציגים כיום תוצאות מוויקיפדיה בסמוך לתוצאות התרגום/ניתוח מורפולוגי ויתכן שלפחות חלק מהשאילתות הם מבצעים בצורה "חיה" כנגד מנוע החיפוש שלנו.
ומעבר לכל זה - הסטטיסטיקה של 100 הגדולים קצת "משקרת" כיוון שהיא לא מראה את גודל הזנב - אני מניח שאם נשים את הדברים בפרופורציות של כלל החיפושים נראה שכל חיפושי ה"סקס" "בחורות" וכו' תופשים אחוזים בודדים מכלל נפח החיפושים - יכול להיות שזה יהיה הנתון הבא שאני אוסיף לניתוח. ‏ costello • ‏ שיחה 16:45, 20 בינואר 2008 (IST)

שלום. בערך 2008 יש אי סדר בתאריכים הלועזיים, למשל אחרי התאריך דצמבר - הבחירות לנשיאות רוסיה מופיעים התאריכים 1 בינואר ואחריו 24 באוגוסט אנא תקן זאת בבקשה. בנוסף לכך אנא הוסף בבקשה את מותו של סגן ראש עיירית רעננה, עוזי כהן ז"ל לרשימת הנפטרו. תודה. יניב 15:36, 26 בינואר 2008 (IST)

יש יותר מדי אירועים שכתובים שם ידנית. צריך להעביר את כולם לתבנית ולערכי התאריכים המתאימים. ‏– rotemlissשיחה 20:44, 26 בינואר 2008 (IST)
רותם צודק (כרגיל). אתה מוזמן לקרא את ההסברים במשתמש:costello/בוט שנים ולתקן את הדברים בעצמך, באופן כללי אין סיבה שארוע יופיע ב2008 ולא בדפי התאריכים הרלוונטיים, לכן הפתרון הנכון הוא להעתיק כל אחד מהאירועים לדף התאריך המתאים, ולנקות אותם מדף השנה (ניתן להוסיף במקביל גם ל-ויקיפדיה:בוט/בוט שנים/2008 אם לא רוצים לחכות לריצה הבאה של הבוט כדי שהאירועים יופיעו בערך). ‏ costello • ‏ שיחה 20:57, 26 בינואר 2008 (IST)
הטסתי את כל הזבל החוצה והוספתי הנחיה איך יש לעבוד. אני ממליץ להריץ את בוט השנים כל שבועיים שלושה. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ' בשבט ה'תשס"ח • 04:44, 27 בינואר 2008 (IST)
כביש 6

הוא מופיע היום בעמוד הראשי. בתור קורא, התאור המילולי מייגע ועדיף לראות את תוואי הכביש על מפה, במקום תמונת השלט המצחיקה שיש כיום בערך. יש אפשרות ליצור מפות על בסיס מפת ישראל שיש היום, שיראו את הכביש? זה מסובך? אולי תתן דוגמה על כביש 10? תודה. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ' בשבט ה'תשס"ח • 07:07, 27 בינואר 2008 (IST)

מפה כזאת דורשת כ-20 דקות עבודה - אבל אני לא בטוח שהיא משיגה את מטרתה, כי אין כמעט בכלל מיפוי של איזור הכביש. לטעמי מפות של כבישים צריכות להיות יותר מפורטות, ואז העבודה תהיה הרבה יותר משמעותית, לרמה כזו של מיפוי עדיף כבר למצא פלטפורמת מיפוי חופשית ולייצר ממש מפות מלאות (כבישים ויישובים) של כל הארץ, אבל זו עבודה מדוייקת וסיזיפית למדי. ‏ costello • ‏ שיחה 07:39, 27 בינואר 2008 (IST)
אני דווקא חושב שמפה זו בהחלט נותנת תחושה אפוא הכביש ושמתי אותה בערך. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ' בשבט ה'תשס"ח • 08:19, 27 בינואר 2008 (IST)
רק עכשיו שמתי לב שטעיתי בכביש - ובכלל דיברת על כביש 10. עד כמה שאני זוכר כביש 10 צמוד כמעט לכל אורכו לגבול מצרים - בערב אני אוכל להסתכל על המפות ולייצר אחת גם בשבילו. ‏ costello • ‏ שיחה 18:36, 27 בינואר 2008 (IST)
העלתי את תמונה:Kvish 10.svg והוספתי לערך. ‏ costello • ‏ שיחה 19:17, 27 בינואר 2008 (IST)
נהדר. אתה יכול לשים את השלט גם בכביש 6, אם כבר הכנת אותו? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"א בשבט ה'תשס"ח • 20:42, 27 בינואר 2008 (IST)

שים לב לבאג הזה בהידעת? אקראי[עריכת קוד מקור]

מה זה התאריך 31 באפריל? תמונה:April 21.JPG - הנה כאן צילום מסך. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ג בשבט ה'תשס"ח • 09:25, 30 בינואר 2008 (IST)

הקריאה ל{{ימים בחודש}} הייתה ללא ציון שם הפרמטר (חודש) ולכן החזירה תמיד 31. אני חושב שעכשיו אמור להיות תקין. ‏ costello • ‏ שיחה 20:47, 30 בינואר 2008 (IST)
אני מאמין לך... אין לי חשק לנסות עוד 248 דפים! משום מה הם באו לי בצרורות. שלושה של סין, ארבעה כלליים, ארבעה אחרים. זו לא היתה בדיוק אקראיות. האם לדעתך האלגוריתם אקראי מספיק. ניסיתי לראות אם ארה"ב שהוספתי עולה, אבל הוא לעולם לא הגיע... כמו כן הרחבתי לכלול גם את פברואר של סדרה 1. האם זה נכון? האם הבנתי נכון שאתה נותן לכללי סיכוי של פי 10 לעלות בדגימה, כי הוא בעצם 10 תבניות? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ד בשבט ה'תשס"ח • 22:08, 30 בינואר 2008 (IST)
האלגוריתם אקראי במידה מסויימת. אני די בטוח שהצורה שבה אנחנו מייצרים תאריכים אקראיים לא נותנת סיכוי שווה לכל התאריכים, ויש תלות חזקה יחסית בזמן שבו מייצרים את המספר האקראי, ולכן סביר שיהיה רצף של תקלות דומות ולאחר מכן תקופת "שקט", כמו כן סביר שבשעה מסויימת יפפקד מקומם של הידעת?ים מסויימים, ובשעה שלאחר מכן אלו יופיעו יותר. כל זה מבוסס על "תחושת בטן" לאור האלגוריתם ה"אקראי" שיצרנו, ולא על בדיקה מתמטית שלו - אם רוצים לבדוק את העניין יותר לעומק יש מספיק ויקיפדים עם הכשרה מתמטית מתאימה כדי לבחון את הנקודות הבעייתיות באלגוריתם.
אני לא בקיא מספיק ב"סדרות" של הידעת?, ובמנגנון כפי שהוא כרגע (אני יצרתי את המנגנון המקורי - רותם שיפר אותו לאחר מכן) ואני לא כל כך פנוי בימים אלו ללמוד אותו - כך שאני ממליץ לפנות לרותם (אם לא מפילים עליו יותר מידי גם ככה) כדי לוודא שהכל תקין. ‏ costello • ‏ שיחה 23:05, 30 בינואר 2008 (IST)

תודה על ההסבר במייל. אעשה ניסיון הלילה. סקרלטשיחה הפתיעו אותי 20:17, 31 בינואר 2008 (IST)

מלל גולש במפה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על הגליל העליון. ראה מלל גולש ב-פוריה-נווה עובד או ב-פוריה עילית. מה עושים ? דףכי הגודל לא קובעשיחה • 00:18, 01/02/2008 כ"ה בשבט ה'תשס"ח

ועוד שאלה. למה לא ניתן להקיש על המפה ולהגדילה, כמו בכל מפה אחרת? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ה בשבט ה'תשס"ח • 00:30, 1 בפברואר 2008 (IST)
אצלי (FF על לינוקס ו-IE-6 על חלונות) הכל נראה תקין - אתה יכול להעלות צילום של הבעיה?
חגי - הסרנו את הקישרוים מהמפות ומהנקודה כיוון שעל פי הסטטיסטיקות נראה שגולשים רבים לוחצים על נקודת המיקום (כנראה בתקווה לקבל מידע נוסף כלשהו) ומגיעים ל-תמונה:Point_rouge_croix_frontier_vert_green.gif. ‏ costello • ‏ שיחה 10:49, 1 בפברואר 2008 (IST)
הסרת הקישור כוללת את הסרת האפשרות להגדלת המפה? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ו בשבט ה'תשס"ח • 22:29, 1 בפברואר 2008 (IST)

גיא, עיין שם. אתה יכול לייצר משהו כזה? חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ו בשבט ה'תשס"ח • 22:29, 1 בפברואר 2008 (IST)

רק שם מספיק. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ז בשבט ה'תשס"ח • 07:21, 3 בפברואר 2008 (IST)

שפצרתי טבלת אקסל שמכילה את כל הפרטים הדרושים. תשלח לי מייל בבקשה ואעביר אותה להסתכלות. ‏Wierzba00:48, 22 בפברואר 2008 (IST)

היי קוסטלו, מה דעתך? מלמד כץשיחה 21:07, 2 בפברואר 2008 (IST)

תן לשדה המספר עוד סיפרה שיוכל להציג 100+. כנ"ל ביומי. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • כ"ז בשבט ה'תשס"ח • 07:21, 3 בפברואר 2008 (IST)

המספרים מיוצרים על ידי מדיה ויקי (זו רשימה ממוספרת - #). בעיית התצוגה היא ברמת מדיה ויקי, ביחד עם באג באקספלורר שלא יוצר סרגל לגלילה אופקית. וצריך להפתר ברמת ה-monobook הכללי. אני לא אוכל לטפל בזה בימים הקרובים - יתכן שיוני/רותם יוכלו להציע פתרון. משתמש:costello (מחוץ לחשבון) 16:55, 3 בפברואר 2008 (IST)

ששלחתי לך, להראל ולחגי. דףכי הגודל לא קובעשיחה • 04:48, 06/02/2008 ל' בשבט ה'תשס"ח

יש עדיין בעייה קלה, תוכל להושיע? השמח בחלקו (-: 19:19, 6 בפברואר 2008 (IST)

תבנית גלריה[עריכת קוד מקור]

בהמשך לתשובתך. האם אתה מוכן לראות למה המילה "מסגרת" מופיעה בכיתוב.כאן בדף משתמש:Daniel VenturaDaniel Ventura13:06, 7 בפברואר 2008 (IST)

גלריה כבר דואגת לגודל ולמסגור את התמונות - ולכן כל פרמטר מעבר לשם התמונה מופיע בטקסט שמתחתיה. תיקנתי. ‏ costello • ‏ שיחה 14:25, 7 בפברואר 2008 (IST)
תודה. ‏Daniel Ventura14:51, 7 בפברואר 2008 (IST)

הסתרתי את הקואורדינטות השגויות. אתה יכול לעדכן? גם האנגלי והגרמני שגויים. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • א' באדר א' ה'תשס"ח • 13:27, 7 בפברואר 2008 (IST)

הקואורדינטות שהיו בערך הן הקואורדינטות המדוייקות של מעגן הסירות שבקצה הפנימי של הפיורד. אפשר להחליף אותן בקואורדינטות במקום אחר בפיורד, אבל אני לא בטוח שזה יהיה עדיף, כיוון שמילפורד סאונד הוא גם שמו של ה"יישוב" (מלון, אכסניה ובית קפה) שסמוך למעגן אני חושב שאלו הקואורדינטות הטובות ביותר - במקרים של גופי מים אחרים אילו קואורדינטות נהוג לציין? ‏ costello • ‏ שיחה 14:23, 7 בפברואר 2008 (IST)
הסתכלתי שוב. לא מעגן, לא עיר ולא מיצר. סתם נקודה על הכביש במרחק ק"מ מהמים. בכל גופי המים האחרים אנו פשוט ממרכזים על הגוף, אבל יש משהו בדברך שזה גם ה"יישוב". אולי תמקם אותו בתוך המים, 50 מ' מהמעגן? כך יראו שזה מים, אך גם את המעגן. אגב, היית שם? עשית את המילפורד טרק? (שאלה דבילית, לא...) חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ב' באדר א' ה'תשס"ח • 22:19, 7 בפברואר 2008 (IST)
עד לגרסה הזו הקואורדינטות הצביעו על המעגן. המעבר שעשית בגרסה הבאה כנראה לא היה מדוייק מספיק והסיט אותן אל הכביש. דווקא את המילפורד טרק לא עשיתי (מחיר מופקע והזמנה של חצי שנה מראש) אבל עשיתי מספיק טרקים אחרים בסביבה - ולא פסחתי גם על השייט בסאונד. ‏ costello • ‏ שיחה 22:25, 7 בפברואר 2008 (IST)
מוזר. לקחתי את הקואורדינטות מהגרמנים, אחרי שראיתי כמה טעויות מזעזעות אצל האנגלים. (ראה אי המוזיאונים למשל). טוב אסיט אותן למעגן. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ב' באדר א' ה'תשס"ח • 22:41, 7 בפברואר 2008 (IST)

תודה רבה על הסיוע המהיר! ‏ PRRP שו"ת 22:07, 7 בפברואר 2008 (IST)

מונה כניסות[עריכת קוד מקור]

היי,

האם ניתן לדעת כמה צפיות היו בערך ספציפי או שאפשר לקבל רק נתונים כלליים או נתונים על הנצפים ביותר? מעניין אותי כמה קוראים ביקרו בערכים שכתבתי. גילגמש שיחה 09:47, 10 בפברואר 2008 (IST)

הנושא הזה כבר עלה (ראה בשיחת ויקיפדיה:נתונים סטטיסטיים/יומית) כל בסיס הנתונים כרגע כבד מידי מכדי להעלות אותו לדף בויקיפדיה - וכדי לסנן מתוכו מידע מיותר וליצור משהו בגודל סביר דרוש זמן שפשוט אין לי כרגע, אני מקווה שלקראת סוף החודש ירד קצת לחץ בלימודים ואני אתן ממשק נוח לגישה לסטטיסטיקה, אם באמצעות אתר חיצוני או באמצעות דף בקשות בוויקי (ואולי בכלל עד אז נראה כבר ממשק חיצוני מסודר של אחד מהמפתחים שעובדים על הנושא). אם יש משהו ספציפי כרגע - אני יכול לגזור את הנתונים ידנית, אם מדובר בסקרנות גרידא ואפשר להתאפק עוד כמה שבועות - בשאיפה הכל יהיה אוטומטי. ‏ costello • ‏ שיחה 20:29, 10 בפברואר 2008 (IST)
אם כך, אתאפק. פשוט מעניין אותי כמה קוראים מתעניינים בשטויות שלי. גילגמש שיחה 21:48, 10 בפברואר 2008 (IST)

לפני משלוח מזכר לגורם חיצוני[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך טיוטת מזכר. נא הערותיך. דףכי הגודל לא קובעשיחה • 19:43, 11/02/2008 ו' באדר א' ה'תשס"ח

אתה יכול לסייע? מבלבל מאוד כרגע. חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • ז' באדר א' ה'תשס"ח • 13:13, 13 בפברואר 2008 (IST)

נא הערותיך לפני הפצה לכולם דףכי הגודל לא קובעשיחה • 04:54, 15/02/2008 ט' באדר א' ה'תשס"ח

שלחתי דרך מערכת האתר. גילגמש שיחה 13:20, 16 בפברואר 2008 (IST)

אנו עובדים כרגע על הפשרה. יעזור לי אם אוכל לקבל רשימה כמו שהכנת לנדב בסוציולוגיה, מהסטטיסטיקות, על קטגוריה זו וכל בנותיה. תודה. חגי אדלרתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באדר א' ה'תשס"ח • 18:23, 20 בפברואר 2008 (IST)

בבקשה - משתמש:Costello/ארגז חול1. אנא העבר את הרשימה למקום אחר וסמן את הדף ההוא למחיקה. ‏ costello • ‏ שיחה 19:20, 20 בפברואר 2008 (IST)
אין כמוך! חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באדר א' ה'תשס"ח • 19:23, 20 בפברואר 2008 (IST)
גם חיים יבין ברשימה דרך "סגל האוניברסיטה הפתוחה". הקטלוגים המעגליים שלנו עושים לי כאב ראש... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באדר א' ה'תשס"ח • 19:56, 20 בפברואר 2008 (IST)
אם אתה מעדיף להגביל את הכניסה לקטגוריות לרמה מסויימת (עד תתק קטגוריה 2/3/4) זה אפשרי. הרשימה הזו מוגבלת לתת קטגוריה 10 (אם בכלל יש מצב כזה) מתוך הנחה שמתחת לזה זה כבר באמת קטלוג לא רלוונטי. ‏ costello • ‏ שיחה 19:58, 20 בפברואר 2008 (IST)
טוב לדעת שיש את האופציה. תן ללמוד את הרשימה ונחליט. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באדר א' ה'תשס"ח • 20:03, 20 בפברואר 2008 (IST)

היי גיא. ככל הנראה לא אצליח להגיע לזה :/ סורי... סקרלטשיחה הפתיעו אותי 14:25, 21 בפברואר 2008 (IST)

אבל... אבל... ! הבוט תכנן לצאת לגמלאות - טיול מסביב לעולם וכל זה - עכשיו הוא יאלץ לשוב לעבודה, אז מה אם הוא תוכנת מחשב - לא מגיעה לו קצת התחשבות?! (הפעלתי את הבוט) ‏ costello • ‏ שיחה 14:51, 21 בפברואר 2008 (IST)
מסור לבוט את התנצלותי הכנה. אנסה להחליפו בשבוע הבא :O ב"ה. סקרלטשיחה הפתיעו אותי 14:53, 21 בפברואר 2008 (IST)

בעלי חיים[עריכת קוד מקור]

בדומה למה שאמרת בכאן, האם תוכל לבצע את שאמרת על קטגוריה:בעלי חיים ברמה גבוהה ככל הניתן (עץ הקט' הרלוונטי מסועף למדי)? בתודה, ירוןשיחה 16:20, 22 בפברואר 2008 (IST)

רק תגדיר עד לאיזו רמה של תתי קטגוריות לרדת (קח בחשבון שעץ הקטגוריות שלנו מקשר לפעמים בכיוונים לא צפויים - כך מצא עצמו הרמב"ם ברשימת המדענים שהכנתי לחגי.) ‏ costello • ‏ שיחה 16:21, 22 בפברואר 2008 (IST)
רמה 8 נראה לי תספיק, בתקווה שהיא לא יותר מדי. תודה, ירוןשיחה 16:31, 22 בפברואר 2008 (IST)
בבקשה. אגב - אני חושב ש-8 רמות היה יותר מידי - עכשיו אתה צריך למצא איך מבעלי חיים מביעים לקטגוריה:בלגים קריצה. ‏ costello • ‏ שיחה 17:22, 22 בפברואר 2008 (IST)
קטגוריה:אדם => קטגוריה:אנתרופולוגיה => קטגוריה:עמים. ‏– rotemlissשיחה 17:24, 22 בפברואר 2008 (IST)
אכן, ואם לדייק - בעלי חיים => יונקים => פרימטים => קופים צרי אף => הומנידים => אדם => אנתרופולוגיה => עמים. ‏ costello • ‏ שיחה 17:26, 22 בפברואר 2008 (IST)
ייתכן וזה היה יותר מדי, התחבטתי, אבל לא כזה משנה ממילא. תודה רבה, ירוןשיחה 17:30, 22 בפברואר 2008 (IST)

שלום, אני כתבתי את הערך במקור תוך התבססות חלקית על הערך האנגלי. לרוב אני די עירני לסוגיות הנוגעות לתרגמת ופה אני מתקשה להבין למה כיוונת. עם זאת, אני מודה שמי שאינו מכיר מראש מושגים מעולם הספורט המוטורי עלול להתעכב ברצף הקריאה. במקרים אחרים, אין תרגומים מקובלים לטיפוסי ספורט מסוימים, לדוגמא, "מושב יחיד" ושם קצרה ידי מלהושיע. לפיכך, אשמח אם תפרט בדף השיחה של הערך את הדורש תיקון. שרשרשיחה 00:13, 23 בפברואר 2008 (IST)

ערכתי את הערך והסרתי את התבנית. קשה לי לשים את האצבע על דברים ספציפיים שהיו בעייתיים - אבל כשקראתי את הערך המבנה של חלק מהמשפטים נשמע לי מאולץ, כיוון שהפתיחה הייתה דומה לערך האנגלי הנחתי שזה נובע מתרגום מילולי מידי. בכל מקרה - אתה מוזמן לעיין בשינויים (הבאמת מינוריים שעשיתי) כדי להבין את כוונתי, בסך הכל עשית עבודה טובה - אם הייתי נתקל בערך בשעה קצת יותר מוקדמת אתמול כנראה שפשוט הייתי מבצע את העריכות ולא מסמן אותו - אבל השעה דחקה וכיוון שלא הרגשני בנח עם חלקמהניסוחים העדפתי לסמן את הערך לעריכה, למרות שהבעיות בו היו כאמור מינוריות. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 19:43, 23 בפברואר 2008 (IST)
אני מודה לך על התיקונים והם מוסכמים עלי. שני נושאים שעלו: הכינוי "הפרס הגדול" שנמנעת מלהשתמש בו היה מקובל בזמנו ואכן בעיתונות עכשווית כבר לא. האם זה אומר שוויקיפדיה גם צריכה להימנע משימוש בו? נושא אחר הוא אבי הטיפוס שמיוצרים לצורך מירוצים אך לעולם לא הופכים להיות סדרתיים. למה, אם כן, היצרנים קוראים להם "אב טיפוס"? לא יודע, אבל ככה הם קוראים. לכן אמחוק את המשפט על הדגמים הסדרתיים. ושוב תודה. שרשרשיחה 23:45, 23 בפברואר 2008 (IST)

See if this correct--189.79.65.251 22:04, 23 בפברואר 2008 (IST)

אתה יכול לתת לי עליו גרף כמו עץ הדודו לעיל. לפני שבת אמרתי לעצמי, הנה עוד אחד לבדיקה... רק 552 כניסות, אבל חשוב לי לראות את הגרף מהסיבות הידועות. תודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח באדר א' ה'תשס"ח • 04:00, 24 בפברואר 2008 (IST)

בבקשה, אמנם רק 552 כניסות אתמול - אבל בהחלט קפיצה משמעותית. ‏ costello • ‏ שיחה 07:22, 24 בפברואר 2008 (IST)
פי 30 מהיומי. אחלה כלי. תודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח באדר א' ה'תשס"ח • 08:09, 24 בפברואר 2008 (IST)

גרף כניסות[עריכת קוד מקור]

האם באפשרותך ליצור דף שבו נזין שם של ערך ונקבל גרף כניסות כמו זה שלעיל? אני בטוח שיש הרבה משתמשים שהיו רוצים לדעת מה מצב הערך שכתבו... ‏Yonidebest Ω Talk13:50, 24 בפברואר 2008 (IST)

אני עובד על זה... אני לא רואה כרגע אופציה ראלית להחזיק בסיס נתונים מעודכן על שרת כלשהו, לכן אני ככל הנראה אפתח דף שבו תוכל להכניס בקשה - וכל כמה דקות המחשב שלי יתעדכן בבקשות וישלח את התוצאות לשרת, זה לא אופטמלי - אבל זה הפתרון המסתמן כרגע. אם יש משהו ספציפי אני יכול לייצר את הגרף כבר עכשיו ‏ costello • ‏ שיחה 14:43, 24 בפברואר 2008 (IST)
אתה מוזמן לנסות את הכלי הזה (סוג של גרסאת בטא - הערות יתקבלו בברכה). ‏ costello • ‏ שיחה 19:36, 24 בפברואר 2008 (IST)
אפרופו סטטיסטיקה ובמהשך למיזם "ביקשת קיבלת" ורשימת הקצרמרים, אפשר לקבל רשימה של הקישורים האדומים שחיפשו אותם הכי הרבה? בטוח יהיו כמה מטופשים, אבל גם בטוח שיהיו כמה שלא. נוי - שיחה 19:38, 24 בפברואר 2008 (IST)
כלי נחמד. יהיה יפה להציג שניים יחד אבל אני מניח שזה מחייב קצת מאמץ. קוסטלו, האם אפשר לייצר גרף חד-פעמי המציג את כלל הצפייה בערכים בפרק זמן מסוים - יום או יותר? הכוונה לכך שבציר האורך יוצג מספר הצפיות ובציר הרוחב - הערכים לפי דירוגם בטבלת הפופולריות. מה שמעניין זה הצורה הכללית - האם רוב הצפיות מתרכזות ב-1000 או 5000 הגדולים או שחלק גדול מתפזרות על-פני הזנב הארוך של ערכים צדדיים יחסית. דב ט. - שיחה 20:26, 24 בפברואר 2008 (IST)
הצעה פשוטה יותר בקשר לכלי - להוסיף לטבלה ממוצע יומי לתקופה ואולי גם מינימום ומקסימום. דב ט. - שיחה 20:29, 24 בפברואר 2008 (IST)
אהם אהם. נוי - שיחה 14:48, 25 בפברואר 2008 (IST)
נוי - מבנה הנתונים לא מאפשר שליפה נוחה של ערכים אדומים בלבד, אני אנסה לחשוב האם ואיך ניתן לבצע את זה.
דב - שני החלקים ידרשו מעט עבודה, אני אשתדל לדאוג להם בקרוב - אם עובר יותר מידי זמן ואין תזוזה בכיוון כנראה ששכחתי - ואתה מוזמן להזכיר לי. ‏ costello • ‏ שיחה 21:18, 25 בפברואר 2008 (IST)

כדאי לעדכן. הרשימה כבר בת 9 חודשים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח באדר א' ה'תשס"ח • 16:42, 24 בפברואר 2008 (IST)

כלי סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור]

האם בסטטיסטיקות צפייה בערכי ויקיפדיה הוא מעבד רק שניים כל 10 דקות? כך נראה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 20:30, 24 בפברואר 2008 (IST)

בדברי ההסבר נאמר: "מדי עשר דקות יועלו לאתר נתונים עבור הערך הראשון ברשימה". דב ט. - שיחה 20:31, 24 בפברואר 2008 (IST)
דב צודק, בזמן הקרוב אני אשתדל להאיץ מעט את העדכונים - אבל אני מאמין שתוך מספר ימים נגיע לייציבות ולרשימת המתנה קצרה או ריקה. ‏ costello • ‏ שיחה 20:48, 24 בפברואר 2008 (IST)
באיזה סדר גודל של מידע מדובר? ‏Yonidebest Ω Talk21:16, 24 בפברואר 2008 (IST)
טבלת הנתונים היומיים (שעל פיה נוצרים הגרפים) שוקלת כרגע כמעט שני ג'יגה, אני מניח שעל ידי מבנה טוב יותר של בסיס הנתונים אפשר לקצץ בערך מחצית מזה - ולא תהיה לי ברירה אלא לעשות את זה בתקופה הקרובה, אבל חוץ מגוגל אולי (שמעמידים בסיס נתונים פתוח ובלתי מוגבל לצרכי מחקר אקדמי) אני לא חושב שיש מי שיוכל להחזיק את התנונים האלו על הרשת (וזו להערכתי גם הסיבה שעדיין אין כלי רשמי שמציג אותם) ‏ costello • ‏ שיחה 21:20, 24 בפברואר 2008 (IST)
וואלה. טוב, תודה על הכלי, נראה טוב. עכשיו אני מחכה בסבלנות שהוא יגיע לערכים שלי... ‏Yonidebest Ω Talk21:26, 24 בפברואר 2008 (IST)
ראית את דאגרוטיפ של שדרות דו-טמפל? מחמש ליום ל-1,100! הכח של העמוד הראשי מדהים. צריך לנצל את זה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 21:27, 24 בפברואר 2008 (IST)

תקלה עם עבדאללה?[עריכת קוד מקור]

הגרף של עבדאללה השני, מלך ירדן המופיע כאן:[1] מורה על נתוני צפייה מאכזבים ביותר, ונראה מפוקפק. פרט מחשיד במיוחד - ב-7 בפברואר מדווח על צופה אחד, אבל באותו יום היו שלוש עריכות. דב ט. - שיחה 21:53, 24 בפברואר 2008 (IST)

ב-6 בפברואר הייתי מצפה לראות לפחות 100-200 כניסות. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 21:57, 24 בפברואר 2008 (IST)
גם צ'יאנג קאי שק נראה לי חשוד. שלא לדבר על ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 21:58, 24 בפברואר 2008 (IST)
בריצ'רד הגרש הוא מהסוג הלא מתאים. דב ט. - שיחה 22:02, 24 בפברואר 2008 (IST)
מה זאת אומרת? עשיתי העתק / הדבק. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 22:08, 24 בפברואר 2008 (IST)
תווים מיוחדים (במקרה שלנו גרש ופסיק) יצרו בעיות, עכשיו האלגוריתם בוחר במקרים כאלו את הצורה הויקיפדית (%2C לפסיק, %22 למרכאות וכו') זה מכסה את כל הכניסות מתוך ויקיפדיה (חיפושים ולחיצות על קישורים) אבל במקרים מסויימים (אני חושב שתלויי דפדפן) מפספס משתמשים שהגיעו לערך על ידי הקלדה בשורת הכתובת. אני אדאג לעדכון של שאר הבקשות שבהן הופיעו תווים כאלו. ‏ costello • ‏ שיחה 22:09, 24 בפברואר 2008 (IST)
צריך לבקש את שניהם שוב? או שאתה מסדר את זה? כמה בקשות אתה מתכוון לשמור במחסנית? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 22:11, 24 בפברואר 2008 (IST)
לא צריך לבקש שוב - אני אחזיר אותם לרשימת ההמתנה. כל עוד יש מקום על השרת אין לי סיבה למחוק - אני מאמין שיש לנו לפחות עוד חודש קדימה עד שתתחיל להיות בעיה מהבחינה הזו. ‏ costello • ‏ שיחה 22:14, 24 בפברואר 2008 (IST)
תודה, קוסטלו. דב ט. - שיחה 22:20, 24 בפברואר 2008 (IST)
כדאי להוסיף בדיקה קטנה: אם הערך מופיע כבר ברשימת הערכים שנבדקו ושמוצגים כעת, שידלג לערך הבא. למשל, בטעות שמתי את "מייקל לואיס (סופר)", ומסתבר ששני ערכים קודם ברשימת ההמתנה מישהו כבר שם את הערך הזה. אז שהתוכנית תדלג על המופע האחרון - לא צריך להריץ את זה שוב, כמובן. ‏Yonidebest Ω Talk23:10, 24 בפברואר 2008 (IST)
כרגע אני רק בודק אם זה לא הערך האחרון ברשימה - אבל בהחלט נכון יותר לבדוק שהוא לא מופיע בכלל ברשימת ההמתנה. כרגע הסרתי ידנית, אם מחר נראה שרשימת ההמתנה לא מצטמצמת אני אכניס את השינוי לקוד. ‏ costello • ‏ שיחה 23:14, 24 בפברואר 2008 (IST)
לחיצה על ריפרש גורמת לשליחה מחודשת של הבקשה שכבר נמצאת ברשימת ההמתנה. דב ט. - שיחה 00:00, 25 בפברואר 2008 (IST)

בדיקת ערך לא קיים[עריכת קוד מקור]

אני חושב שהוא תוקע לך את התור... טיפול בשגויים, לשם כך הכנסתי אותו! חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באדר א' ה'תשס"ח • 00:30, 25 בפברואר 2008 (IST)

טופל, תודה. ‏ costello • ‏ שיחה 08:57, 25 בפברואר 2008 (IST)

כל הכבוד![עריכת קוד מקור]

על פתרון חידה 38! טוקיוני 22:05, 24 בפברואר 2008 (IST)

תודה :). אגב - יש לי חידה באמת קשה שמטרידה אותי כבר זמן רב, ואני אפילו לא מכיר אף אחד שיודע את הפתרון או הכיוון אליו - אתה מעוניין באתגר? ‏ costello • ‏ שיחה 22:22, 24 בפברואר 2008 (IST)
בטח! טוקיוני 23:55, 24 בפברואר 2008 (IST)
לוקחים גרגרי אורז, ומחלקים אותם לערמות בצורה כלשהי (בכל ערמה יש גרגר אורז אחד או יותר), שים לב שמספר גרגרי האורז נבחר כך שלכל n אפשר יהיה לסדר אותם בצורה - .
נמלה מגיעה לערמות הגרגרים, אוספת גרגר אחד מכל ערמה - ויוצרת מכל אלו ערמה חדשה - ערמות שהיה בהן רק גרגר אחד נעלמות כמובן. הנמלה חוזרת על הפעולה שוב ושוב. למשל - אם היו 6 גרגרים, המסודרים בערמות 2, 2, 2 אחרי סיבוב אחד של הנמלה המצב יהיה - 1, 1, 1, 3 אחרי הסיבוב הבא - 2, 4 אחריו - 1, 2, 3 ומכאן והלאה ישאר מצב הערמות כפי שהוא אחרי כל סיבוב של הנמלה.
הוכח שלכל מספר גרגרים העונה על התנאי שבהתחלה, ולכל סידור התחלתי הערמות יגיעו תוך מספר סופי של צעדים למצב (וכמובן ישארו בו לאחר מכן).
אם אתה מכיר/פתרת אל תגלה לי את הפתרון - אבל אני אשמח לדעת שיש למי לפנות כשאני אתייאש. ‏ costello • ‏ שיחה 09:07, 25 בפברואר 2008 (IST)
חידה יפה מאוד! יש לי התחלה של פתרון אלגנטי. ברשותך אני אעלה אותה לאוסף.טוקיוני 15:41, 25 בפברואר 2008 (IST)
יש לי הרבה התחלות - אבל כולן נתקעו בשלב כלשהו. אתה כמובן מוזמן להוסיף אותה לאוסף. ‏ costello • ‏ שיחה 21:13, 25 בפברואר 2008 (IST)
העלתי את החידה, בנתיים לכאן. טוקיוני 09:07, 26 במרץ 2008 (IST)

אולי תוכל לעזור. ר' שיחת מדיה ויקי:Edittools למטה. תודה. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • כ' באדר א' ה'תשס"ח • 16:02, 26 בפברואר 2008 (IST)

רותם ויני מכירים את הנושאים האלו יותר טוב ממני, ראיתי שיוני כבר מעורב ופנית לרותם - אני קצת עסוק בדברים אחרים ומקווה שהם יוכלו לעזור בעניין. אם בכל זאת אתם נתקלים בבעיה תן לי תזכורת ואני אנסה להתעמק בדברים. ‏ costello • ‏ שיחה 17:05, 26 בפברואר 2008 (IST)

גיא שקד - סטטיסטיקות.doc[עריכת קוד מקור]

נשלח בדוא"ל. לעיונך ותגובתך אודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"א באדר א' ה'תשס"ח • 18:01, 26 בפברואר 2008 (IST)

השבתי. ‏ costello • ‏ שיחה 18:08, 26 בפברואר 2008 (IST)

כל הכבוד! פתחתי את הערך תוך מתן קרדיט לך ולמשתמש:Wierzba. אתה יכול לסדר שתהיה מסגרת תא בהערות גם אם התא ריק? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג באדר א' ה'תשס"ח • 18:23, 28 בפברואר 2008 (IST)

עכשיו בסדר? (שים לב שאם ערכת את הרשימה עצמה כל השינויים שלך בוטלו). ‏ costello • ‏ שיחה 18:32, 28 בפברואר 2008 (IST)

קוסטלו, תודה. ‏Wierzba22:12, 28 בפברואר 2008 (IST)

התודות מגיעות לך - החלק שלי היה פשוט וטכני למדי. ‏ costello • ‏ שיחה 22:13, 28 בפברואר 2008 (IST)

מערב הגליל[עריכת קוד מקור]

תודה על המפה החדשה. עדיף לקרוא לה מערב הגליל ולא גליל תחתון. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 20:31, 01/03/2008 כ"ה באדר א' ה'תשס"ח

אתה מוזמן לשנות (התמונה עצמה נמצאת בוויקישיתוף, ההתייחסות השמית נמצאת בתבנית:מיקומים). ‏ costello • ‏ שיחה 20:34, 1 במרץ 2008 (IST)
שיניתי. לתמונה קוראים מעכשיו Image:West galil.svg. נא בקש ממפעילי ויקימדיה למחוק את התמונה עם השם הישן. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 22:22, 01/03/2008 כ"ה באדר א' ה'תשס"ח

בוט בן הטבע[עריכת קוד מקור]

שלום קוסטלו ושבוע טוב. ראה נא תגובתי לדבריך בשיחה:הלמינתולוגיה ואמור האם זה ניתן לביצוע? ברי"אשיחה • כ"ה באדר א' ה'תשס"ח • 21:15, 1 במרץ 2008 (IST)

רעיון מעניין, אני אבדוק איך והאם הוא ניתן ליישום - בתקווה עוד השבוע. ‏ costello • ‏ שיחה 21:18, 1 במרץ 2008 (IST)
אהמ... מה תאמר לזאת? ברי"אשיחה • כ"ז באדר א' ה'תשס"ח • 21:34, 3 במרץ 2008 (IST)

סטטיסטיקות חודשיות[עריכת קוד מקור]

פתחתי שם ארכיון שנתי 2008. התוכל לאכלס אותו בנתונים שנתיים ל-2008, ובגרף להשוות את חודשי השנה? תודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ה באדר א' ה'תשס"ח • 03:44, 2 במרץ 2008 (IST)

כרגע יש לנו רק את פברואר וחצי ינואר, הצגת "500 הגדולים" תהווה במידה רבה כפילות של הרשימה שכבר קיימת וגרף ההשוואה בין חודש לחצי חודש גם הוא לא אינפורמטיבי במיוחד. בחודש הבא, כשגם נתוני מרץ יהיו זמינים, אפשר יהיה להתחיל לאכלס את הדף ההוא. ‏ costello • ‏ שיחה 09:37, 3 במרץ 2008 (IST)

תוכל לבדוק[עריכת קוד מקור]

מה הערך הכי פחות נצפה? דניאל ב. 20:47, 2 במרץ 2008 (IST)

זה קצת בעייתי שכן ערכים שלא נצפים כלל לא מופיעים בדפי הסטטיסטיקות. אני יכול לבדוק מי מבין הערכים שנצפו לפחות פעם אחת נצפה הכי מעט, אבל אני מניח שלנתון הזה תהיה משמעות רק אחרי שנעבור תקופת זמן של כמה חודשים - כשיצטברו יותר נתונים. ‏ costello • ‏ שיחה 09:34, 3 במרץ 2008 (IST)
טוב, תודה בכל מקרה. דניאל ב. 04:57, 5 במרץ 2008 (IST)

מה קרה לדף הסטטיסטיקות?[עריכת קוד מקור]

הקישור מוביל עכשיו לדף הרשמה לאתר. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 11:12, 3 במרץ 2008 (IST)

מסתבר שהשרת שאתר הסטטיסטיקות מתארח עליו מאד רגיש, מישהו ביקש לקבל סטטיסטיקות אודות BDSM, והשרת בתגובה צנזר את כל העמודים שבהם המילה הופיעה. ‏ costello • ‏ שיחה 12:44, 3 במרץ 2008 (IST)
מעניין שאת נקרופיליה הוא לא צינזר... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 16:16, 3 במרץ 2008 (IST)
הוא לא יודע עברית :). ‏ costello • ‏ שיחה 16:36, 3 במרץ 2008 (IST)
בא נבדוק אותו על בדס"מ... אגב הם או אתה משאירים חותמת בלוג מי ביקש מה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 16:40, 3 במרץ 2008 (IST)
לא, הנתון היחיד שאני יכול לשמור הוא כתובת ה-IP, והיא חסרת משמעות אמיתית כיוון שאין לי שום כוונה להצליב בין בקשות שונות או לחילופין להצליב בין בקשות לעריכות אנונימיות בוויקיפדיה. ‏ costello • ‏ שיחה 22:48, 3 במרץ 2008 (IST)
שתי הערות לרשימה:

בעייה בסרגל השנים החדש[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, ראה תלונתה של גברת תרד. אודה לך אם תוכל לפתור את הבעייה. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 11:32, 06/03/2008 כ"ט באדר א' ה'תשס"ח

אם אני מבין נכון הבעיה נפתרה בהעדרי...? ‏ costello • ‏ שיחה 18:22, 13 במרץ 2008 (IST)
אכן דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 18:45, 13/03/2008 ז' באדר ב' ה'תשס"ח

החלפתי למפה המפורטת וראה מה קרה. ההר זז איזה 20 ק"מ מערבה, וכולו בשליטת החיזבאללה... משמע גם היישובים שעכשיו נסמכים על מפה זו אינם מדויקים. הרצנו היום בוט שתיקן את כל הערכים להשתמש במפה המפורטת, אם קיימת, לכן יש דחיפות מסויימת לנושא. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באדר ב' ה'תשס"ח • 18:43, 14 במרץ 2008 (IST)

תיקנתי קלות את הקרודינטות, לפי מפת עמוד ענן, ובכל זאת הבעייה עדיין קיימת. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 19:18, 14/03/2008 ח' באדר ב' ה'תשס"ח
קו הפסקת האש עם סוריה לא מסומן בצורה מדוייקת בגוגל - וכיוון שהשתמשתי בו לקביעת הקואורדינטות של המפה נוצר העיוות. עכשיו אמור להיות בסדר. ‏ costello • ‏ שיחה 19:47, 14 במרץ 2008 (IST)
כן יותר טוב. למרות שההר עתה הוא מוצב גבול... קוסטלו, כמה מפות אתה מעריך נצטרך לכסות את כל ישראל? דומני שיש לנו כבר שלוש, נכון? הריני לשבח אותך, DMY והבוט של רותם בהפיכת היישובים והמפות למשהו ראוי! חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באדר ב' ה'תשס"ח • 20:33, 14 במרץ 2008 (IST)

הפארקים הלאומיים בניו-זילנד[עריכת קוד מקור]

קוסטלו שלום.

לצערי נאלצתי לשחזר אותך כיוון שהיה דיון במזנון ובו הובעה התנגדות לשימוש בתבנית:פארק לאומי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:04, 17 במרץ 2008 (IST)

הבנתי, אם כך כדאי לבטל את התבנית - או לפחות לציין בברור בדף התבנית מתי להשתמש בה (שים לב שבהפארק הלאומי טונגרירו היא עדיין מופיעה). ‏ costello • ‏ שיחה 16:06, 17 במרץ 2008 (IST)
אל תעשה כלום. היה דיון ועוד מעט תהיה גם הצבעה וברוקס יובס, כך שאין מה לדאוג. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י' באדר ב' ה'תשס"ח • 16:09, 17 במרץ 2008 (IST)
אדלר, אל תאיים. לגבי הצבעה - נחכה ונראה. קוסטלו, בטונגרירו יש רק את תבנית:אתר מורשת עולמית. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:11, 17 במרץ 2008 (IST)
אני לא מאיים, אבל אתה מפזר מידע שגוי. הסכמנו על בורר, כך שהנושא לא סגור. למה אתה יוצר לקוסטלו את הרושם שאסור? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י' באדר ב' ה'תשס"ח • 16:15, 17 במרץ 2008 (IST)
כי עד להכרעת הבורר אסור. זה שאתה חושב שמותר להפר את הסטטוס קוו זה משהו אחר... ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:15, 17 במרץ 2008 (IST)
הבנתי את המצב - תודה לשניכם. אנא הודיעו לי כשתהיה החלטה. ‏ costello • ‏ שיחה 16:17, 17 במרץ 2008 (IST)

הבורר החליט[עריכת קוד מקור]

הבורר (אורי) קבע כי התבנית מותרת בשינויים מסוימים בתבנית ובהנחיות מסוימות. נציגי שני הצדדים (איתן וברוקס) הסכימו. אתה יכול לראות את החלטתו בשיחת תבנית:פארק לאומי. סע לשלום עם תבניות ניו-זילנד. שים לב כי החלטת הבורר היא שתבנית פארק תבוא לפני תבנית אתר מורשת. אורי גם ביקש כי התבנית תופיע בגודל 250 פיקסלים כברירת מחדל. אתה יכול לסדר את זה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ד באדר ב' ה'תשס"ח • 07:23, 21 במרץ 2008 (IST)

הייתי מוסיף גם, שהתבנית כרגע קרובה מדי לטקסט בערך. יש אפשרות לסדר זאת? איתןשיחה 09:39, 21 במרץ 2008 (IST)

ובאותו נושא[עריכת קוד מקור]

קוסטלו, אנו רוצים לשים בפארקים של ארה"ב את המפה הדינמית תמונה:US Locator Blank.svg שהיא כמו תבנית המיקום שלנו. אתה יכול לסדר את זה? ראה דוגמה מוסתרת בערך הפארק הלאומי פטריפייד פורסט. יש שם את הקואורדינטות. תודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ד באדר ב' ה'תשס"ח • 07:23, 21 במרץ 2008 (IST)

תבנית {{מיקום}} משתמשת כרגע בחישוב מקורב, שהוא מספיק טוב למפות שמכסות שטח גאוגרפי קטן - אבל יוצר אי דיוקים ניכרים כשמדובר במפה בגודל של כל ארה"ב. ניתן להשתמש עכשיו במפת ארבה עלי ידי {{מיקום|ארה"ב|... }} אבל היא מדוייקת רק לאיזור מדינת וושינגטון בצפון מערב ופלורידה בדרום מזרח, במרכז ארה"ב יהיו עיוותים חמורים ואני מציע לא להשתמש במפה עד שהחישוב יבוצע בצורה טובה יותר. ‏ costello • ‏ שיחה 13:18, 21 במרץ 2008 (IST)
אתה לא יכול לקחת את הנוסחה שהאמריקאים משתמשים במפה שלהם. אני מניח שהם מדייקים, והמפה היא בעשרות פארקים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באדר ב' ה'תשס"ח • 21:12, 21 במרץ 2008 (IST)
בוויקיאנגלית אין מפות מיקום לפי קואורדינטות - רק לפי פיקסלים. יצרתי את {{מיקום/פיקסלים/ארה"ב}} והצבתי אותה לדוגמא בהפארק הלאומי פטריפייד פורסט. אבל אני לא ממש אוהב את הפתרון הזה (בין השאר כי כשנרצה להחליף מפה או לשנות גודל יהיה צריך להתאים מחדש את המיקום של כל הנקודות). ‏ costello • ‏ שיחה 21:29, 21 במרץ 2008 (IST)
קוסטלו, במטותא עוד שינוי - הרחבה קלה כך ש"מבקרים בשנה" יישאר בשורה אחת. הרבה תודות. איתןשיחה 11:32, 22 במרץ 2008 (IST)
שינוי נוסף בבקשה אם אפשר. יש להקטין מעט את הנקודה האדומה במפות, על מנת להגיע ליותר דיוק במיקום. ראה למשל הפארק הלאומי יוסמיטי מול הערך המקביל שלו באנגלית. אצלנו הנקודה מונחת על הגבול של קליפורניה, בעוד שבויקי האנגלית, היא נמצאת כולה בתוך קליפורניה. עמרישיחה 11:55, 22 במרץ 2008 (IST)
יוסמיטי אכן שוכן קרוב מאוד לגבול עם נוואדה. איתןשיחה 12:31, 22 במרץ 2008 (IST)
המפה החדשה חורגת מגבולות התבנית איתןשיחה 12:35, 22 במרץ 2008 (IST)
הקטנתי מעט את הנקודה האדומה. אין לי בעייה להקטין את המפה - הגודל (288) נבחר כי זה הגודל שמשמש במפות המקבילות בוויקיאנגלית - וכך יהיה קל למקם את הנקודה במקומה. אם נקטין את המפה מי שירצה למקם מפה בערך יצטרך למצא בעצמו את המיקום הנכון על ידי ניסוי ותעייה. ‏ costello • ‏ שיחה 20:42, 22 במרץ 2008 (IST)
ניסוי וטעייה זה גם מה שאני אצטרך לעשות כדי להעביר את מבקרים בשנה לשורה אחת. תוכל לטפל בזה? איתןשיחה 20:56, 22 במרץ 2008 (IST)
בזמן האחרון נדמה לי שאני מפתח נטיות לדיסלקציה. דאגתי למבקרים בשנה בשורה אחת - סגרנו על הקטנת המפה ל-250 פיקסלים? ‏ costello • ‏ שיחה 21:07, 22 במרץ 2008 (IST)
הדיסלקציה היא שלי, לא ראיתי שתיקנת. לגבי הקטנה ל-250, אין לי שום בעייה. מה יהיו ההשלכות? אני או כל עורך פארק נוכל למקם בעצמנו את הנקודה? איתןשיחה 21:12, 22 במרץ 2008 (IST)
הקטנתי את המפה. כדי להזיז את הנקודה על המפה צריך פשוט "לשחק" עם הפרמטרים "שמאל" ו"למעלה" (ראה לדוגמה התבנית שהצבתי בראש הפסקה). שים לב שעכשיו עם הקטנת המפה הנקודה ב-הפארק הלאומי פטריפייד פורסט וכן בהפארק הלאומי יוסמיטי לא ממוקמות במקום הנכון וצריך למקם אותן מחדש. ‏ costello • ‏ שיחה 21:23, 22 במרץ 2008 (IST)
יש ג'וי סטיק? איתןשיחה 21:29, 22 במרץ 2008 (IST)
אם הקטנת המפה משמעה שאי אפשר לקחת את הפרמטרים מהאנגלי כמות שהם, זה לא מקובל. לא נשחק עם כל מפה. אם כך, נחזור לרזולוציה האנגלית של 288, ויסלח לנו אורי... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 05:08, 23 במרץ 2008 (IST)
עכשיו ניתן להשתמש ב"קואורדינטות" של האנגלים גם עם המפה שלנו - למרות שהגודל שונה. זה פתרון מזעזע מבחינת הגישה ה"תכנותית" - אבל מדגים מצויין מדוע לא להשתמש בתבניות כאלו. בקיצור - העתיקו ותהנו - כשנרצה לשנות משהו בעתיד נשבור את הראש שוב. ‏ costello • ‏ שיחה 07:38, 23 במרץ 2008 (IST)
דווקא אני עם אורי בעניין. תבנית צריכה להיות אסתטית ולא רחבה מדי. גם במחיר של לשחק עם התבנית. בשביל זה המציאו את הג'וי סטיק איתןשיחה 19:32, 23 במרץ 2008 (IST)
כנראה שלא הבהרתי את המצב - המפה נשארת בגודל של 250 פיקסלים, עשיתי תיקון מכוער בקוד של התבנית כך שתוכלו להעתיק ישירות מהערכים האנגליים ולא לשחק עם הג'ויסטיק. זה יפריע לי או למי שירצה לעדכן את התבנית בעתיד - מבחינת מי שממקם אותה בערכים יש מפה צרה (250 פיקסלים) וחיים קלים. ‏ costello • ‏ שיחה 19:34, 23 במרץ 2008 (IST)
קוסטלו, אתה אלוף איתןשיחה 19:43, 23 במרץ 2008 (IST)

מפות[עריכת קוד מקור]

יש גם פתרונות אחרים

עמק המוות
השאלה אם יש לנו מפות כאלה לכל הפארקים? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 05:07, 23 במרץ 2008 (IST)

תבנית:מיקום/פיקסלים/ארה"ב[עריכת קוד מקור]

יש שם איזו שגיאה לא ברורה? אנא בדיקתך. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 20:05, 23 במרץ 2008 (IST)

הפארק הלאומי פטריפייד פורסט[עריכת קוד מקור]

קוסטלו, אתה בטוח שהמיקום במפות זהה לפי ההיסטים שאנו לוקחים מהאנגלי? ראה בערך זה הבדלים בין המפות. להערכתי תזוזה של לפחות 200 ק"מ. האם זה נובע מהשינוי בקנה המידה? פה תוכל לראות את המיקום המדויק במפה חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 12:51, 24 במרץ 2008 (IST)

אמרתי כבר שאני שונא את הצורה שבה האקספלורר מפרש CSS? עכשיו אמור להיות בסדר... ‏ costello • ‏ שיחה 13:12, 24 במרץ 2008 (IST)
כן. צא ולמד, צריך תמיד לבדוק בכל הדפדפנים המובילים... נבדוק עכשיו ב"אפל ספארי". חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 14:51, 24 במרץ 2008 (IST)

הפארק הלאומי ילוסטון[עריכת קוד מקור]

הבוט החרוץ של יוני משנה את ארה"ב לארצות הברית, ודופק לנו את המפה. אתה יכול לקבע את ארה"ב בתבנית ? איתןשיחה 22:11, 25 במרץ 2008 (IST)

כבר כשיצרתי את התבנית התלבטתי בין ארה"ב לארצות הברית. מעתה אמור {{מיקום/פיקסלים/ארצות הברית}}. ‏ costello • ‏ שיחה 22:48, 25 במרץ 2008 (IST)

תמונה:דנה.jpg[עריכת קוד מקור]

היא לא חשודה, זה הז"י ברור. ‏Gridge ۩ שיחה 21:54, 19 במרץ 2008 (IST).

כיוון שאין לי את הנסיון שיש לך בנושא התמונות במקרה הזה נתתי למשתמש שהעלה אותה להנות מחמת הספק וסימנתי אותה רק כחשודה. טוב שיש מי שעובר אחרי :). ‏ costello • ‏ שיחה 07:12, 20 במרץ 2008 (IST)

בוט צפיות[עריכת קוד מקור]

בס"ד
גיא שלום, הבוט הזה, לא מעודכן להיום, אלא לתאריך הרבה יותר מאוחר, השני במרץ. ראיתי ערך מומלץ שלי מופיע שם (אין לי מושג מי הכניס אותו) והוא ודאי לא מעודכן להיום (הערך היה ביומיים האחרונים בעמוד הראשי ויש אפילו תיקון בינוויקי של אנונימי...) מה עושים? בברכה יהודה מלאכי.U.D-דיבוריםהסבר פניך לחדש! וגם לותיק!*כמה חדשים קיבלת היום? • י"ט באדר ב' ה'תשס"ח • 23:05, 25 במרץ 2008 (IST)

הסטטיסטיקה בדף המדובר נוצרת באופן חד פעמי לכל בקשה - אם אתה מעוניין לקבל מידע עדכני יותר על ערך מסויים פשוט הכנס את שמו שוב לרשימה - ותוך כעשר דקות תתקבל סטטיסטיקה מעודכנת. לגבי מי הוסיף את הערך לרשימה - לא מתבצע כל מעקב אבל חגי למשל וגם ויקיפדים אחרים התעניינו בהשפעה שיש להופעה בעמוד הראשי על הכניסה לערכים שונים - כך שיכול להיות שזו הסיבה שמישהו ביקש לקבל סטטיסטיקה אודות הערך. דוגמא מעניינת יותר אתה יכול לראות בבקשת הסטטיסטיקה לדף המשתמש שלי - שאין לי מושג מי אחראי לה. ‏ costello • ‏ שיחה 23:14, 25 במרץ 2008 (IST)
תודה רבה, יהודה מלאכי.U.D-דיבוריםהסבר פניך לחדש! וגם לותיק! * כמה חדשים קיבלת היום? • י"ט באדר ב' ה'תשס"ח • 23:26, 25 במרץ 2008 (IST)

ראה המפה. למרות ששמתי את הקואורדינטות ממש בחלקה המזרחי של העיר, היא עדיין בברור בתחומי ישראל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באדר ב' ה'תשס"ח • 06:29, 27 במרץ 2008 (IST)

לקו הירוק יש "בטן" מערבה באזור קלקיליה - וסימון המיקום של קלקיליה בדיוק מסתיר את הבטן הזו - העין שלנו משלימה את הקו בצורה ישרה ונוצרת האשליה שקלקיליה נמצאת ממערב לקו הירוק. בכל מקרה - (אם ו)כאשר אני אסיים את סדרת המפות ל{{מיקום מפורט בישראל}} הבעייה תעלם. ‏ costello • ‏ שיחה 16:18, 27 במרץ 2008 (IST)
אם וכאשר? לא סיכמנו על מפה אחת לשבוע? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג באדר ב' ה'תשס"ח • 10:04, 30 במרץ 2008 (IDT)

בוט הצפיות 2[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, אני מקווה שבוט הצפיות לא נכון לחלק מהימים (בימים שבין 4/3/08 ל-13/3/08). מה דעתך על זה? בברכה, נטע - שיחה 13:10, 27 במרץ 2008 (IST)

בין ה-4 וה-12 במרץ הייתה תקלה בשרת שמספק את הנתונים הגולמיים לסטטיסטיקות - וככל הנראה הבוט שלי לא התאושש מהתקלה הזו כמו שצריך. תודה על תשומת הלב - אני אטפל בבעיה בשעות הקרובות. ‏ costello • ‏ שיחה 16:19, 27 במרץ 2008 (IST)
כן, השאילתא שלי על LHC לא מראה כלום... קוסטלו, הוסף שם פקודה לבטל את השאילתות לאחר 30 יום. אין להן ערך עוד והן סתם מעמיסות את הרשימה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באדר ב' ה'תשס"ח • 16:28, 27 במרץ 2008 (IST)
מערכת הסטטיסטיקות שלי נבנתה בזריזות מכמה טלאים, אני עדיין מקווה שמישהו מהמפתחים ייתן גישה מלאה ונוחה יותר לסטטיסטיקות - ואני לא אצטרך לכתוב אותה מחדש כמערכת נוחה באמת. בינתיים לא ראיתי שזה קורה - כך שמתישהו בעתיד הקרוב אני מניח שאני אצטרך לפחות לשדרג קצת את המערכת - ובין השאר לזרוק מידע ישן ולהתריע על בקשות שחוזרות על עצמן. ‏ costello • ‏ שיחה 16:36, 27 במרץ 2008 (IST)
תודה רבה על התשובה (נבהלתי שלא ניטרו באותם ימים), נטע - שיחה 19:53, 28 במרץ 2008 (IDT)

נראה לי שפתרתי את החידה סוף-סוף. לגלות לך, או לתת לך רמז?טוקיוני 11:43, 29 במרץ 2008 (IDT)

רמז יהיה מצויין. ‏ costello • ‏ שיחה 20:02, 29 במרץ 2008 (IDT)
אחרי מספיק מהלכים נגיע או למצב הסופי או לסדרה מחזורית של מסלולים (בעצם אפשר לראות את המצב הסופי כסדרת מחזורית באורך 1). נסתכל על סדרה מחזורית, האם אתה יכול לקשר את הערמה בעלת המספר הרב ביותר של גפרורים המופיעה בסדרה, למספר הערמות המקסימלי שיופיע לאורך הסדרה? טוקיוני 09:55, 30 במרץ 2008 (IDT)
חייבים להגיע לסדרה מחזורית (גם אם באורך 1) - מספר סופי של מצבים כשהחוק למעבר בינהם קבוע. ערמה נוצרת בגודל המקסימלי שלה - וקטנה ככל שהזמן עובר - לכן ערמה היא הגדולה ביותר בתור שבו נוצרה ושווה למספר הערמות שהיו במהלך הקודם (או בתשובה לשאלתך - הגדלים שווים ומופיעים במרווח של מהלך אחד). שתי העובדות האלו די טרווילאיות (לפחות מבחינתי - אחרי שחפרתי בחידה הזו לא מעט). אין לי בעייה להראות גם שהסדרה המחזורית היחידה בת צעד אחד היא זו שאנחנו רוצים להגיע אליה - ועדיין אני לא רואה איך להגיע לכך שבהנתן מספר גפרורים שמאפשר את זה הסדרה המחזורית היא בהכרח בת צעד אחד (או לחילופין להראות שמגיעים למצב היציב מכיוון אחר). ‏ costello • ‏ שיחה 19:25, 30 במרץ 2008 (IDT)
השלב הבא הוא להוכיח שיש רק ערמה אחת מהגודל המקסימלי. אחר כך מסמנים בצבע שונה את הגפרורים שבערמה הגדולה ביותר, ומסתכלים איך שאר הגפרורים מתנהגים. טוקיוני 21:44, 1 באפריל 2008 (IDT)
costello שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

הטילדה הרביעית מתכוננת לחג הפסח, ויוצאת בגיליון חדש!

מי הוא רוצחו האמיתי של קנדי, עולם רועש וגועש של חידות נחשף מתחת לפני הערכים, ערן מעלה הצעה לניקיון פסח ויקיפדי, טור אישי מאת הבודקת החמישית והפתעה לדוברי הזאמבואנגה צ'אוואקאנו שבינינו!

כל זה ועוד הרבה בגיליון החג של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot02:31, 30 במרץ 2008 (IDT)

אנא שים גם שם את שמות הערים המסומנות, כמו בשאר המפות. (כן, אני יודע, היא הייתה ראשונה...) חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג באדר ב' ה'תשס"ח • 10:17, 30 במרץ 2008 (IDT)

הוספתי. ‏ costello • ‏ שיחה 21:55, 1 באפריל 2008 (IDT)

גיא שלום, אשמח לשמוע הערות. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 18:37, 02/04/2008 כ"ז באדר ב' ה'תשס"ח

גיא שלום, האם תוכל להוסיף את {{ניווט סטטיסטיקת ויקיפדיה}} לתחתית דף מיוחד:Statistics וכן לתחתית דפי הצפיה החודשיים / יומיים / שעתיים ? דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 09:44, 03/04/2008 כ"ז באדר ב' ה'תשס"ח

ובהזדמנות זו בדוק למה החודשי של מרץ לא רץ. אל תשכח לארכב אותו גם בארכיון. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 09:51, 3 באפריל 2008 (IDT)

גרף הסטטיסטיקות[עריכת קוד מקור]

ראה כאן הגרף צר מדי והמלל בציר X נדרס. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באדר ב' ה'תשס"ח • 10:39, 4 באפריל 2008 (IDT)

אני מכיר את הבעיה, היא מתרחשת כיוון שהמרווח בין התוויות שמופיעות הוא קבוע - אך בנוסף לאלו מופיעה גם התווית האחרונה - כך יוצא שאם מופיעה כל תווית 7 - ויש 50 ימים בגרף יוצגו הן התווית ה-49 והן התווית ה-50 והן ישתלבו לכדי מלל לא ברור. זה עוד אחד מהדברים שצריך לתקן במערכת הסטטיסטיקות - אבל אני לא בטוח מתי אני אגיע לזה, ולמעשה שוקל אפילו להפסיק את השירות הזה - אלא אם כן אתה רואה בו יתרון משמעותי על פני הסטטיסטיקה של הנריק. ‏ costello • ‏ שיחה 12:34, 4 באפריל 2008 (IDT)
זה (מדלפק יעוץ) עדיין תקף!:
אמנם מגיע לקוסטלו ישר כוח על יצירת דף הסטטיסטיקה הזה, אך הגרסה של הזרים טובה יותר, שהרי התוצאות מתקבלים באופן מיידי, בלי תור. ‏Yonidebest Ω Talk22:09, 12 במרץ 2008 (IST)
התור זה בחירה של קוסטלו להקל על השרתים. גם הוא יכול לקרוע אותם במיידי. סה"כ אין הרבה בקשות. מה שאני אוהב אצל קוסטלו זו הטבלה עם מספר הבקשות היומי מאז ומעולם. אפשר להעביר את זה ישירות לאקסל ולשחק עם זה, מה שלגויים אין. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ו' באדר ב' ה'תשס"ח • 22:12, 12 במרץ 2008 (IST)

חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באדר ב' ה'תשס"ח • 12:46, 4 באפריל 2008 (IDT)

יש מצב שאתה מעדכן אותו? אלירן d שיחה 16:14, 4 באפריל 2008 (IDT)

עדכנתי. ‏ costello • ‏ שיחה 19:08, 4 באפריל 2008 (IDT)
אתה בטוח שעדכנת? שוש עטרי למשל כבר לא קצרמר. ממש תודה! אני צריך את זה בשביל מיזם ביקשתם קיבלתם. יש מצב שהעדכון יהפוך לקבוע? אלירן d שיחה 19:27, 4 באפריל 2008 (IDT)
רשימת הקצרמרים מתקבלת מה-catscan, שכרגע, עקב עומס על השרת, מעודכן ללפני יומיים וקצת. הערך אודות שוש עטרי היה קצרמר עד לפני יומיים בשעה אחת (אתה הסרת את התבנית) - בדיוק על הגבול מבחינת ה-catscan. אני מעדיף לא להוסיף יותר מידי מסימות אוטומטיות למחשב שלי כרגע (הסטטיסטיקות ופרוייקט אחר שאני עובד עליו דורשים הרבה משאבים), תן לי תזכורת כל פעם שאתה רוצה עדכון. ‏ costello • ‏ שיחה 21:07, 4 באפריל 2008 (IDT)
אין בעיה :) תודה רבה לך! אתה מוזמן לקחת חלק במיזם מתי שתרצה. אלירן d שיחה 22:58, 4 באפריל 2008 (IDT)

ראית את זה ביומית? "כל_כך_קל_להטות_את_הסטטיסטיקה - ‏ 16,478". האקרים חדרו אלינו? כדאי שתיתן להם מכת נגד. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • א' בניסן ה'תשס"ח • 05:15, 6 באפריל 2008 (IDT)

אני חושב שמדובר בחתול של דוד שי. ובנימה עניינית יותר - לי אין הרבה מה לעשות נגד זה (פרט אולי להסרה מדומית של הנתונים האלו) וכיוון שבסך הכל מדובר במישהו שהפעיל סקריפםט שנכנס לערך לא קיים בוויקיפדיה המון פעמים אני ממליץ להתייחס אל זה כסוג של הלצה ולא לתת למי שגרם לה יותר מידי תשומת לב. אם בכל זאת רוצים לעשות משהו צריך לפנות לגורמים הטכניים בקרן - שיוכלו לשלוף את כתובת ה-IP של אותו מציף מקבצי הלוג - ולפנות לספק האינטרנט שלו/למשטרה בטענה שהוא מפעיל סוג של התקפת DoS. ‏ costello • ‏ שיחה 07:28, 6 באפריל 2008 (IDT)
חוששני שזה הייתי אני, ואפילו לא ידעתי... התקנתי כמה דברים ב-HTPC שלי (דווקא לא סקריפטים, קוסטלו, אם אתה רוצה לדעת שלח לי מייל, אני לא אכתוב את זה פה), שדולק תמיד ברקע, ומתברר שמה שבדקתי לרגע וחשבתי שעצרתי, המשיך ורץ עד עכשיו (עצרתי את זה כעת כמובן). אני מתנצל אם הבהלתי, אבל מתברר שבאמת קל להטות. צריך להביא את זה בחשבון ולקחת את תוצאות הסטטיסטיקה בעירבון מוגבל. ‏odedee שיחה 12:53, 7 באפריל 2008 (IDT)
עודדי, מכולם דווקא אתה... . אבל באמת צריך לתת על כך את הדעת. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ב' בניסן ה'תשס"ח • 13:00, 7 באפריל 2008 (IDT)
בכוונה הכנסתי דף לא קיים כדי לא להטות דפים קיימים... בניתוח קצת מתוחכם קוסטלו יכול לראות שזה לא באמת דף מבוקש ע"י קוראים (מטעמים מובנים אני לא אפרט כאן איך). צריך להזהר מזה - באמת שלא נדרש ממני מאמץ לשם כך, רק קצת "חשיבה יוצרת". ‏odedee שיחה 13:09, 7 באפריל 2008 (IDT)

שלום קוסטלו!
ברצוני לבקש ממך שתשים את הקוד של התבנית "משתמש דרפור" כך שעדיין היא תוכל להיראות בדף המשתמש שלי. --אורן נוי דג - שיחה 11:56, 7 באפריל 2008 (IDT)

עשיתי כן. ‏odedee שיחה 12:48, 7 באפריל 2008 (IDT)

הכלי של הנריק[עריכת קוד מקור]

איך אני מוצא סטטיסטיקות על ברק יוסלביץ'? ה-' כל הזמן מתהפך לי. אגב, ראה שיחת תבנית:הידעת? 4 באפריל - סדרה 2. הכלי פותר תהיות ומחלוקות. לא להסיר... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ג' בניסן ה'תשס"ח • 22:33, 7 באפריל 2008 (IDT)

אני מניח שמדובר בבעיה דומה לזו שהייתה גם אצלי עם כל מיני סימני פיסוק, כדאי לדווח לו. בכל מקרה - אני משאיר את הכלי ביינתיים... ‏ costello • ‏ שיחה 07:29, 8 באפריל 2008 (IDT)

שלחו אותי אלייך[עריכת קוד מקור]

סלח לי שאני מעתיק את אותה ההודעה שכבר הופיע בשני מקומות שונים.

נתקלתי בבעיה ערכים יתומים היא רשימה לא לגמרי נכונה, רוב הערכים שם הם ערכי פרשונים שברוך-ה' שאין להם קישורים, ערכים אחרים שיש להם קישורים אפילו רק מדפי שיחה אינם שם. ישנה אפשרות ליצור רשימה שכזאת ע"י בוט או משהו בסגנון שתכיל את הערכים שבאמת יתומים? בתומ"ר קוני למלה' בניסן ה'תשס"ח15:18, 10 באפריל 2008 (IDT)
כדי להבהיר - אנחנו רוצים רשימה שתכיל את כל הערכים מהמרחב הראשי שאינם דפי פירושונים או דפי הפניה ואין אף ערך במרחב הראשי שמקשר אליהם - פספסתי משהו? ‏ costello • ‏ שיחה 16:49, 10 באפריל 2008 (IDT)
לא. ואני מודה, אני השולח... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ה' בניסן ה'תשס"ח • 17:07, 10 באפריל 2008 (IDT)
בבקשה, 325 ערכים יתומים מחפשים משפחת ערכים מאמצת קריצהcostello • ‏ שיחה 23:49, 10 באפריל 2008 (IDT)
הוספתי לויקיפדיה:ניקיון פסח. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ו' בניסן ה'תשס"ח • 00:08, 11 באפריל 2008 (IDT)
תודה קוני למלו' בניסן ה'תשס"ח17:10, 11 באפריל 2008 (IDT)

משתמש חופשי[עריכת קוד מקור]

שלום,

לפני זמן לא רב מחקת תבנית משתמש וותיקה שיצרתי: תבנית:משתמש חופשי. יש לציין שתבנית זו לא נופלת במסגרת שלל התבניות שנמחקו לאחרונה, שכן אינה תבנית פוליטית אלא הינה באותה קטגוריה כמו תבניות שעדיין קיימות ונכון לעכשיו לא לקחו חלק ב"סכסוך התבניות" כגון משתמש חילוני משתמש דתי וכו'. כמו כן, הנימוק שלך למחיקה המהירה ("תבנית משתמש שגורמת אי נוחות לויקיפד") תמוה, ואינו ברור לי כלל.

יש לציין שבנוסף על כך שהושקעה עבודה לא מבוטלת ביצירת תבנית זו, הרי שהיא ייצגה את השקפותי ואת השקפותיהם של משתמשים אחרים שנהנו ממנה, בדומה לאופן בו משמשות גם כיום תבניות כגון משתמש דתי, חילוני וכו', ומחיקת תבנית זו לבדה שלא כחלק ממגמה כללית, נראית כצעד בלתי סביר.

אשמח אם תוכל להבהיר ולפרט את הנימוקים למחיקה, או לחילופין לבטל את המחיקה ולהחזיר את התבנית בהקדם.

בתודה מראש,

טל :) - שיחה 01:25, 12 באפריל 2008 (IDT)

צר לי, אבל לא התעמקתי בשלל תבניות המשתמש שנמחקו בוויקיפדיה לאחרונה - ואין לי כוונה להתעמק בסוג התבניות או בסיבות שהביאו למחיקתן. בוויקיפדיה יש מדיניות חד משמעית בנוגע לתבניות משתמש, וכיוון שאיתי הביע אי נוחות מהמשך קיומה של התבנית היא נמחקה. הקוד של התבנית מובא כאן -
 {{תיבת משתמש
 |טקסט=משתמש זה הוא '''[[יהודים|יהודי]]''' '''[[חילוניים|חופשי]]'''
 |טקסט משתמשת=משתמשת זו היא '''[[יהודים|יהודייה]]''' '''[[חילוניים|חופשייה]]'''
 |מסגרת=#3A6EA5
 |רקע=#A6CAF0
 |רקע תמונה=#3A6EA5
 |צבע טקסט=black
 |תמונה={{#תנאי:{{{תמונה חלופית|}}}
 |Cirrus clouds amongst other.jpg
 |Flag of Israel.svg}}
 |גודל תמונה=45px
 |משתמשת={{{משתמשת|}}}
 }}

עם זאת אני מצטרף להצעתו של עודד. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 09:28, 12 באפריל 2008 (IDT)

ראה הערת עריכה שלי שם לגבי שתי העמודות. אתה יכול להסיר את תווי ההיפוך שם בדרך מהירה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט' בניסן ה'תשס"ח • 19:39, 13 באפריל 2008 (IDT)

עכשיו יותר טוב? ‏ costello • ‏ שיחה 20:35, 13 באפריל 2008 (IDT)
מה היינו עושים בלעדיך? חזק ואמץ. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט' בניסן ה'תשס"ח • 21:21, 13 באפריל 2008 (IDT)

קוסטלו שלום,

תוכל לשנות את {{משתמש ערך מומלץ}} ככה שיהיה אפשר לרשום בה כמה ערכים (בדומה ל{{הפניה לערך מורחב}})? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:43, 14 באפריל 2008 (IDT)

שיניתי - ראה בדף התבנית. ‏ costello • ‏ שיחה 09:57, 14 באפריל 2008 (IDT)
ראיתי. תודה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:57, 14 באפריל 2008 (IDT)

ששלחתי אליך דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 15:07, 14/04/2008 ט' בניסן ה'תשס"ח

תוכל לעדכן בבקשה את הרשימות פה, פה ופה? תודה, Crazy Ivanשיחה 17:10, 14 באפריל 2008 (IDT)

עדכנתי את הראשונה, השנייה דורשת הורדה של בסיס הנתונים של ויקיאנגלית - אני אעדכן אותה בקרוב - והשלישית דורשת מיני מהפך - שייקח עוד כמה ימים. אם אין התקדמות באף אחד מהגזרות עד סוף השבוע כנראה ששכחתי ואתה מוזמן להציק לי. ‏ costello • ‏ שיחה 21:41, 14 באפריל 2008 (IDT)
אין בעיה, אני לא ממהר. Crazy Ivanשיחה 23:33, 14 באפריל 2008 (IDT)

ערכים ללא תמונות[עריכת קוד מקור]

הי, כשתחזור הצץ בבקשה בדף שיחתי - ממתינות לך כמה שאלות בהמשך לנ"ל. תודה, גברת תרדשיחה 18:24, 20 באפריל 2008 (IDT)

תודה על עדכון גודל הרשימה. ובמסגרת חפש את המטמון - היכן מסתתרת קטגורית ירושלים ושאר קטגוריות שתחת קטגוריה:ישראל? ‏sir kiss ואנוכי כבר נואשנו מלמצאן... בברכה, גברת תרדשיחה 20:51, 21 באפריל 2008 (IDT)
זה קל קריצה, זוכרת את הדרך הארוכה שהובילה אותנו לקטגוריה:תרבות? תמשיכי ממנה ל-קטגוריה:דתות-> קטגוריה:יהדות -> קטגוריה:יהודים -> קטגוריה:החברה היהודית -> קטגוריה:תולדות עם ישראל -> קטגוריה:ציונות -> קטגוריה:ישראל. ‏ costello • ‏ שיחה 22:45, 21 באפריל 2008 (IDT)

קואורדינטות[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, נא הערותיך לויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/קואורדינטות בישראל/הסבר מפורט.
באותה הזדמנות, נדרשת אחידות ב-{{coord}}. הדרך הנכונה היא, שבכל הערכים באופן אחיד תמיד יהיה רק display=title (תיקון קטן בתבנית). מה דעתך בנושא ?
דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 21:20, 21/04/2008 י"ז בניסן ה'תשס"ח

אני משתדל לעקוב אחרי הדברים (אם כי זמני מוגבל), ובסך הכל מרוצה מאד מהכיוון שאנחנו מתכנסים אליו (ולכן גם לא שומעים ממני). אני לא בטוח שהבנתי מה השינוי הנדרש ב{{coord}}, לקבוע את display=title כברירת מחדל? (זה המצב כרגע) לבטל לחלוטין את האופציה ל-display=inline? (למה?) או משהו אחר? ‏ costello • ‏ שיחה 22:59, 21 באפריל 2008 (IDT)
לבטל לגמרי את display=inline, כדי ליצור אחידות. המשתמשים רגילים לראות את הקואורדינטות במיקום אחיד: בפינה השמאלית עליונה של הדף, ועדיף שכך זה יהיה בכל הערכים בצורה אחידה דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 05:09, 22/04/2008 י"ז בניסן ה'תשס"ח
בלתי אפשרי. ראה למשל הערך הר אתוס#עשרים המנזרים כסדרם ההיררכי. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז בניסן ה'תשס"ח • 05:15, 22 באפריל 2008 (IDT)
הבנתי. טוב בכל מקרה, גיא, ממתין להערותיך על ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/קואורדינטות בישראל/הסבר מפורט. דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 05:32, 22/04/2008 י"ז בניסן ה'תשס"ח
אני מבין שאנחנו נשארים בינתיים עם המצב הנוכחי של {{coord}}. לגבי ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/קואורדינטות בישראל/הסבר מפורט - הערה ראשונית אחת כתבתי בדף השיחה של הדף. עדיין לא ירדתי לעומק הדברים - אבל בסך הכל זה נראה מצויין. ‏ costello • ‏ שיחה 13:33, 22 באפריל 2008 (IDT)
תבניות coord קיימות - לא נשנה. לגבי ההוראות לכל המשתתפים במיזם - לא נסבך אותם יותר מדי, וזה יהיה header. במקרים נדירות נעבור ונתקן אח"כ ל-inline (זה מחייב גם מיקום בשורה המתאימה) דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 16:45, 22/04/2008 י"ז בניסן ה'תשס"ח

הידעת? מגניב אבל בלי ערך על המטוס הוא לא יכול לעלות. אתה יכול לכתוב אותו? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז בניסן ה'תשס"ח • 02:34, 22 באפריל 2008 (IDT)

אני לא חושב שיש לי מספיק רקע כדי לכתוב ערך טוב. אולי כדאי לפנות לחובבי הצבא/מטוסים בוויקי? או אולי למשתמש:אסף.צ (אם הוא עדיין פעיל?) או משתמש:נחמיה ג. ‏ costello • ‏ שיחה 13:37, 22 באפריל 2008 (IDT)

שוב - ערכים ללא תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום גיא. לאחר אי אילו נסיונות מתסכלים הבנתי שהכלל הבא (אני מצטטת אותך): "כל קטגוריה מופיעה רק פעם אחת (למשל אם יש קטגוריה שמופיעה גם תחת קטגוריה:אמנות וגם תחת קטגוריה:היסטוריה היא תופיע רק תחת קטגוריה:אמנות - כיוון שהיא נבדקה מוקדם יותר במעבר על עץ הקטגוריות)" - מקשה מאוד. מכיוון שאין שיטתיות לא במבנה העץ הויקיפדי ולא בסדר המעבר של השאילתא עליו נוצרים אבסורדים כמו למשל: הדפים מדינות אירופה ו-מדינות אמריקה וכד', אינם תחת גאוגרפיה או מדע המדינה, ולמעשה אין לי מושג תחת מה למצוא אותם, הגעתי אליהם רק בניסוי וטעייה על וריאציות על השם הפוטנציאלי של הדף.

נראה לי שאין ברירה אלא ליצור רשימה הכוללת את כל הקטגוריות. האם זה שינוי מאוד בעייתי מבחינתך? או לחילופין - האם יש לך דרך אחרת להתגבר על הבעיה?

בנוסף, רשימה מלאה גם יהיה קל יותר לתחזק, כי כרגע העברתי חלקי דפים ממקום למקום (כדי להקל על התמצאות) והפניתי אליהם מתבנית הניווט של המיזם, אך אם תהיה רשימה מלאה - לא יהיה צורך לסדר את הרשימה ואת תבנית הניווט לאחר כל הרצה של השאילתא. (ובשאיפה, הייתי רוצה לבקש שתריץ את השאילתא אחת לחודש, נניח). אז מה אתה אומר? גברת תרדשיחה 12:03, 22 באפריל 2008 (IDT)

אם נמשיך בשיטה הנוכחית, ללא הכלל שבו כל קטגוריה מופיעה פעם אחת בלבד, הסקריפט שמייצר את הרשימה יכנס לתוך אחד מ(עשרות? מאות?) ה"מעגלים" שיש לנו בעץ הקטגוריות - ולא יצא ממנו לעולם. (למשל - קטגוריה:ציונות -> קטגוריה:ארץ ישראל -> קטגוריה:ישראל -> קטגוריה:ציונות וחוזר חלילה...).
אפשרות אחרת היא להפריד כל קטגוריה לדף משלה, ליצור כל קטגוריה פעם אחת בלבד - אבל לקשר אליה מכל "קטגוריות האב" שלה. כך בעצם אנחנו יוצרים העתק של עץ הקטגוריות של ויקיפדיה שמכיל רק את הערכים ללא התמונות. יש שני חסרונות בשיטה הזו -
  • הרבה (13,850) דפים - כמספר הקטגוריות שיש בוויקי.
  • ויקיפד שרוצה למצא ערכים ללא תמונות בתחום שהוא מעט יותר רחב מ(למשל) רבנים מקטגוריה:משפחת סולובייצ'יק יצטרך לעבור על הרבה מאד דפי קטגוריות.
לחסרון הראשון אין לי פתרון, אבל יכול להיות שיש לי פתרון מעניין להשני (אם כי יכול להיות שהוא דורש יותר מידי התעללות במדיה-ויקי), אני אבדוק אם זה אפשרי ביום-יומיים הקרובים ונראה לאן אנחנו ממשיכים. ‏ costello • ‏ שיחה 13:29, 22 באפריל 2008 (IDT)
עשיתי ניסוי קטן על קטגוריה:רבנים, התוצאה נמצאת ב-ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/רבנים. אני אנסה להסביר את מה שעשיתי - למעשה זה הפתרון השני שהצעתי - דף לכל קטגוריה, אבל כדי שמשתמש שחושב שהוא יכול למצא תמונות של רבנים לא יצטרך לעבור על פני עשרות דפים שונים כל קטגוריה כוללת גם 3 רמות של תתי קטגוריות, כך מצד אחד אנחנו מכסים טווח נושאים גדול יחסית ומצד שני נמנעים מלולאות אינסופיות.
ניתן לשלוט ב"עומק" תתי הקטגוריות שמוצג בכל דף בנפרד על ידי עריכת הדף, בשורה הראשונה יופיעו קצת "קישקושי ויקי" שם הדף שעורכים, ואחריו |3|0. המספר 3 הוא בעצם מספר תתי הקטגוריות שיוצגו - נסי לשחק עם המספר ולראות את השינוי בתוצאה (הקטנת או הגדלת הדף בהתאם). אני חושב ששלוש רמות הוא מספר טוב כברירת מחדל - אבל אם רוצים אפשר לבחור מספר אחר (רק להגיד לי לפני שאני מריץ על כל הקטגוריות). שאלות? הערות? בעיות? ‏ costello • ‏ שיחה 16:36, 22 באפריל 2008 (IDT)
גיא, תודה שוב על ההשקעה. משהו לא ברור לי בהצעה החדשה - קטגוריות מרכזיות למשל כמו קטגוריה:תרבות, קטגוריה:מדינות העולם יופיעו או לא יופיעו במקום "טבעי"? כי אם צריך להגיע לתרבות דרך מיון עולם הטבע, עדיין יש לנו בעיה... במקביל, יתכן ש-sir kiss יפנה אליך כדי שתבנה להדגמה קטגוריה שהוא עוסק בה רבות, וכך יעזור לנו להגיע למסקנה על המבנה. (הוא עזר להציף בעיות הקיימות ברשימה הנוכחית). בברכה, גברת תרדשיחה 09:49, 28 באפריל 2008 (IDT)
הי גיא! על מנת שאוכל לאסוף תמונות בירושלים, גברת תרד אספה לי את הקטגוריה הבאה:ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/ירושלים.
את המבנים שברחביה לא מצאתי ברשימה הזו. אפשר למצוא אותם במקום אחר. רק שבמקום האחר ערך כמו בית יהודיוף-חפץ, מבנה בשכונת הבוכרים, לא נמצא.
אני לא מצליח להבין את מערך הקטגוריות (ואני קצת טמבל, אז אל תטרח..) אבל יש לי חשד שכמו בית יהודיוף-חפץ ישנם נוספים שהולכים לאיבוד. אני מקווה שהשאלה היא לא בחזקת "אבן שזרק טיפש לבאר, גם שבעים חכמים לא יכולים להוציא" אבל תוכל לקמבן לי, אולי תחת משתמש:Sir kiss/צריך לצלם בירושלים את) רשימה שתכלול הכל? מצידי היא יכולה להיות מתוסבכת כמו הרשימה הישנה ואני כבר כבר אעיף ממנה את החזרות שנוצרות בגלל לופים של קטגוריות, אבל כמובן שאעדיף משהו אלגנטי יותר. תודה --‏sir kiss שיחה 11:42, 28 באפריל 2008 (IDT)
דוגמא נוספת: בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/מוזיאונים מופיע מרכז דוידסון, שאינו מופיע בשתי הרשימות שציינתי.--‏sir kiss שיחה 12:33, 28 באפריל 2008 (IDT)
גברת תרד - כל קטגוריה תופיע בכל מקום שבו היא מופיעה ב"עץ" הקטגוריות האמיתי (התשובה היא כן)
sir kiss - בערך בית יהודיוף-חפץ הופיעה תמונה (תמונה:No free image - woman-he.svg). על מנת שלהבא ערכים עם תמונות כאלו בלבד לא יופיעו ברשימה צריך להוסיף את תבנית {{אין תמונה}} לקטגוריה:תבניות תחזוקה (וכך עשיתי).
אל תדאג - אף אחד לא ממש מבין איך מסודר עץ הקטגוריות שלנו - וזה נובע בין השאר מהעובדה שהוא לא ממש עץ וממש לא מסודר.
העברתי את קטגוריה:ירושלים לפורמט החדש, עכשיו יש בכל מקרה דף נפרד לכל תת קטגוריה שלה, אבל מכל דף אפשר לשלוט על עומק תתי הקטגוריות שיוצגו בו (שחק עם המספר 3 שמופיע בשורה הראשונה של ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/ירושלים וראה את התוצאות). ‏ costello • ‏ שיחה 19:34, 28 באפריל 2008 (IDT)
גיא, אני כנראה מפספסת משהו - כך לא יהיו בכל זאת 13,850 דפים? וכדי לנסות להבין אולי מזווית אחרת - איך יראה הדף ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות? גברת תרדשיחה 22:23, 28 באפריל 2008 (IDT)
יהיו, אבל מצד שני יש גם כ-6000 דפים מהצורה ויקיפדיה:בוט/בוט שנים/2000/נולדו שמתחזק בוט השנים, ופוטנציאל לעשרות אלפי תבניות כחלק מלוחות השנה של DMY, כך שאולי זה סביר. ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות בברירת מחדל יציג את כל הקטגוריות הראשיות (אלו שמופיעות בקטגוריה:קטגוריות), תת הקטגויות שלהן על ערכיהן, ותת הקטגויות שלהן על ערכיהן - אני כמובן אמליץ לצמצם אותו לדרגה 1 או 2 - אחרת הוא יראה ממש גדול. ‏ costello • ‏ שיחה 22:56, 28 באפריל 2008 (IDT)
או.קי. אם כך זה נשמע לי פורמט טוב. וטוב שהזכרת לי - לדעתי אין שום צורך לכלול ברשימה דפים במרחב "ויקיפדיה" (למרות שהם מופיעים בקטגוריה:קטגוריות, הרי למעשה אינם במרחב הערכים). ולגבי הדף הראשון - נראה לי שלצמצם אותו לדרגה 2 זה מספק. בברכה, גברת תרדשיחה 00:01, 29 באפריל 2008 (IDT)

עברתי על הרשימה שהכנת-ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/ירושלים ולא הצלחתי "להתקיל" אותה, נראה לי שהיא כוללת ומקיפה. (ובאותה הזדמנות, יש התנגדות למחוק את הגרסאות האחרות או הלא מעודכנות שלה? כל עוד הן קיימות יש סיכוי שמישהו יגיע אליהן ולא לרשימה החדשה שהכנת.)
בנוסף, יש לי בקשה טכנית ושאלה עקרונית: הבקשה הטכנית היא להכניס (עריכה) בין הקטגוריות השונות, כמו שיש לכל אחד מן הפוסטים, על מנת שיהיה קל יותר לסמן ולמחוק.
ואגב למחוק, השאלה העקרונית, איפה מעדכנים את הוספת התמונות? כאשר היתה רשימת א'-ב' אפשר היה למצוא את הערך ולסמן עליו קו. כעת, אנשים יעדכנו לפי קטגוריות מסוימות, ובקטגוריות אחרות העדכון לא יופיע. אני לא מציע לחזור לרשימת הא'-ב' כי היא אכן גרמה לדכאון לא קטן, ובתור צייד תמונות היא עשתה לי חיים קשים. מצד שני, היא ריכזה את כל הערכים, ללא קשר לסיווגי הקטגוריות שלהם --‏sir kiss שיחה 16:07, 4 במאי 2008 (IDT)

אילו רשימות קודמות? (דפים מהצורה ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/שם הקטגוריה כבר משמשים (או שישמשו בעתיד הקרוב) כחלק מהמנגנון החדש). אם יש רשימות במקום אחר אני חושב שכדאי למחוק (רק תגיד איפה...).
הוספתי "עריכה" (ובאותה נשימה גם הזחה של כל קטגוריית משנה כך שבשאיפה ברור לאן משתייך כל ערך.
לגבי כפילות - יש אכן בעייתיות, אבל אם יהיה ביקוש, והרשימה תעודכן כל חודש-חודשיים ה"נזק" של ערך שנמחק בקטגוריה אחת ומופיע עדיין באחרת יופיע לזמן קצר יחסית.
יש הערות/בקשות/שאלות נוספות? ‏ costello • ‏ שיחה 16:47, 4 במאי 2008 (IDT)
קוסטלו, לאור כל הנ"ל אפשר לדעתי להכין את הדפים בפורמט החדש. בברכה, גברת תרדשיחה 07:39, 5 במאי 2008 (IDT)
תוכל בבקשה למחוק את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/רשימה לפי קטגוריות/ירושלים הישנה כדי שלא נבלבל בינה לבין ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/ירושלים החדשה? תודה,--‏sir kiss שיחה 09:30, 5 במאי 2008 (IDT)
מחקתי, והתחלתי בייצור הרשימה בפורמט החדש. ‏ costello • ‏ שיחה 09:35, 5 במאי 2008 (IDT)
אחרי כמעט 12 שעות של עבודה סיים הבוט את יצירת הרשימה בפורמט החדש - קדימה לעבודה! ‏ costello • ‏ שיחה 22:00, 5 במאי 2008 (IDT)
תודה!!! גברת תרדשיחה 08:08, 10 במאי 2008 (IDT)
התחלתי לסקור את הרשימות וראיתי שישנם דפים שהפרמטר 3 מניב דף ריק ואילו 2 מחזיר דף מלא קישורים. לא הבנתי למה זה קורה - למשל בדף של מדעי החברה או של מדינות העולם יש הרבה יותר מ-3 רמות. בכל מקרה, האם אפשר לשנות את השאילתא (לריצה הבאה בעוד חודש חודשיים) כך שהפרמטר לא יהיה אוטומטית 3, אלא מה שיחזיר דף עם נתונים? בברכה, גברת תרדשיחה 08:18, 10 במאי 2008 (IDT)
הדפים ה"ריקים" נובעים עד כמה שאני מבין ממגבלות של מדיה-ויקי, וספציפית מגבלה על מספר התבניות שיכולות להופיע בעמוד. בקטגוריות שיש להן הרבה תתי קטגוריות בשלוש הרמות הראשונות אנחנו ככל הנראה עוברים את המגבלה הזו ואז תוכנת מדיה-ויקי מחזירה לנו עמוד ריק. אני אנסה למצא את המגבלה המדוייקת ולשנות בהתאם. ‏ costello • ‏ שיחה 12:35, 10 במאי 2008 (IDT)
מעולה, תודה, גברת תרדשיחה 20:25, 10 במאי 2008 (IDT)
עוד שאלה - נתקלתי למשל בדף ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים ללא תמונות/קטגוריות/ארוחות שבעצם אין תחתיו ערכים כלל. (מכיל עוד שתי רמות, שגם הן ריקות. וידאתי שהתמונות בערכי הקטגוריה התחתונה ביותר - קטגוריה:דים סאם כבר היו שם כשנוצר ה-dump) אפשר שדפים כאלו פשוט לא יווצרו? גברת תרדשיחה 20:47, 10 במאי 2008 (IDT)
אפשר - אבל צריך להזכיר לי לפני יצירת הגרסה הבאה (אני לא אשנה עכשיו - ובטוח אשכח עד אז) ‏ costello • ‏ שיחה 21:39, 10 במאי 2008 (IDT)
או.קי. אני מעתיקה את כל הדיון הזה לדף השיחה של המיזם כדי לתעד וכדי שאזכור מה להזכיר... אגב, התחלתי לחפש תמונות לפי הרשימה החדשה וזה הרבה יותר כיף, אז שוב - תודה! גברת תרדשיחה 09:08, 11 במאי 2008 (IDT)

פספוס במפה[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, ראה ניצני סיני. חישוב לפי קואורדינטות (=כדור הארץ עגול) עלול לגרום אולי לבעיות במקרי קצה. אולי עדיף לחשב לפי רשת UTM הבנוייה על כדור ארץ "שטוח" ? דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 16:50, 22/04/2008 י"ז בניסן ה'תשס"ח

זו בעיה ידועה. בכל ישובי הגבול עם מצרים מדברים ערבית... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט בניסן ה'תשס"ח • 03:41, 24 באפריל 2008 (IDT)
יש שתי בעיות עם המפה הנוכחית - הראשונה היא שהיא פשוט לא מדוייקת (מבוססת על מפת ה-CIA במקור, עם כמה תיקונים קטנים) ולכן יש איזורים (למשל בגבול המצרי וברמת הגולן) שבהם היא מזייפת מעט - וזו גם אחת הסיבות שהתחלתי ליצור את המפות המפורטות (והמדוייקות יותר). הבעייה השנייה, כמו שציינת, היא שכדור הארץ עגול - והתבנית כרגע מניחה שהוא שטוח. זה נותן קירוב טוב למדי בהנחה שהמפה טובה, לא גדולה מדי, והקואורדינטות שהוכנסו מדוייקות - אבל בכל חריגה מאחד הפרמרטים נתחיל לראות תזוזות במקרי קצה. מבחינת התבנית - אין בעייה להתשמש בקואורדינטות UTM, צריך פשוט ליצור כניסה בשם "ישראל UTM" (למשל) ב{{מיקומים}} באמצעות הכלי הזה רק שבמקום להכניס קואורדינטות להכניס מיקום לפי UTM.
מתישהו בעתיד הרחוק (כנראה אחרי שיבוא זה עם החמור הלבן) אני מתכנן לשנות את החישוב של {{מיקום DMS}} כך שיתייחס לכדור ארץ עגול, אבל עד שזה יקרה... ‏ costello • ‏ שיחה 11:00, 24 באפריל 2008 (IDT)

מפת הגעה למפגש[עריכת קוד מקור]

ראה שיחת ויקיפדיה:מפגשים/מפגש פסח תשס"ח. אגב מה קרה למפה הטופוגרפית באתר "עמוד ענן" היום לא הצלחתי להיכנס לאתר.--‏Avin שיחה00:58, 24 באפריל 2008 (IDT)

עזרה למיזם הידעת[עריכת קוד מקור]

אנחנו מתחבטים בשאלה עובדתית בנוגע לקטע הידעת שמוצע, תוכל לעזור כאן? תודה, סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 03:22, 24 באפריל 2008 (IDT)

מפת תל אביב[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, כל הכבוד על המפה החדשה. שובצה כבר ב-{{מיקום מפורט בישראל}}. ראה הסינרמה שבה המפה נוצרת על ידי {{מיקום מפורט בישראל}} דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 18:53, 24/04/2008 כ' בניסן ה'תשס"ח

את המפה יצר השמח בחלקו (-: - המחמאות מגיעות לו, אני רק דאגתי לשילוב המעט מיוחר שלה בתבנית {{מיקום}} (עם הקישור למפה המפורטת). ‏ costello • ‏ שיחה 21:31, 27 באפריל 2008 (IDT)

כלי המעקב החדש[עריכת קוד מקור]

אינו עובד לי ב-IE7. שמתי את הפלט במשתמש:חגי אדלר/הידעת? כדי שתתרשם מתוכנו. תודה על העזרה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג בניסן ה'תשס"ח • 21:14, 27 באפריל 2008 (IDT)

זה הפלט של ה-catscan והוא תקין. אני מניח שהתיבה האדומה נוספה לדף של עריכת רשימת המעקב - אחרי שמילאת את התיבה התחתונה - אתה לוחץ על הכפתור התחתון ולא קורה כלום? ‏ costello • ‏ שיחה 21:29, 27 באפריל 2008 (IDT)
קורה, הוא מודיע לי שהרשימה ארוכה ויקח זמן, ואחרי שניה מדווח על 0 עדכונים. בעיה נוספת שהסקריפט גורם היא שאם בכל אופן אני שומר את הרשימה, הוא לא סוגר את הרשימה והחלון כבעבר, אלא משאיר אותם פתוחים, מה שיוצר את הרושם שהעדכון לא בוצע. בפועל הוא בוצע, מחקתי שורה ידנית וראיתי שדווחה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג בניסן ה'תשס"ח • 21:38, 27 באפריל 2008 (IDT)
אם כך מצבנו טוב. הסקריפט מוסיף כרגע רק דפים מהמרחב הראשי - כיוון שברשימה שלך אין כאלו הוא לא הוסיף דפים. אני אוסיף תיבת סימון שתאפשר הוספה מכלל המרחבים ‏ costello • ‏ שיחה 21:43, 27 באפריל 2008 (IDT)
אהה! אתה לא יודע שלדבג פונים אלי? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג בניסן ה'תשס"ח • 21:45, 27 באפריל 2008 (IDT)
אני יודע שכשיש באגים אתה פונה אלי קריצה. עכשיו אמור לעבוד (כמובן לאחר רענון בנוהל הרגיל) ‏ costello • ‏ שיחה 22:05, 27 באפריל 2008 (IDT)
כמו גדול. הסתייגות אחת, הכלי מודיע שנוספו 536 ערכים, אבל בשמירה, לאחר שהם מצמצמים כפולים כמובן, דווחו רק 62 נוספים. (מה שמראה שרוב הרשימה במילא היתה במעקב) זה לא עלול לבלבל קצת את המוסיפים שאינם סופר-יוזר? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג בניסן ה'תשס"ח • 22:14, 27 באפריל 2008 (IDT)

אני מנסה למצוא את כל הערכים המקושרים ישירות לתבנית זו. הבעיה היא ש"דפים מקושרים" מוציא לי רשימה של אלפים, כולל המקושרים לא ישירות. יש איזה פטנט לתחמן את החיפוש? אולי דרך ה-CATSCAN? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ד בניסן ה'תשס"ח • 23:53, 28 באפריל 2008 (IDT)

אני לא בטוח שהבנתי (או די בטוח שלא הבנתי) - אפשר לקבל דוגמא של ערך שמופיע ואתה לא רוצה לראות ברשימה? ‏ costello • ‏ שיחה 00:02, 29 באפריל 2008 (IDT)
מונפור (מבצר). חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ד בניסן ה'תשס"ח • 00:32, 29 באפריל 2008 (IDT)
בבסיס הנתונים אין הפרדה בין תבנית שכלולה ישירות בערך לבין תבנית שכלולה בתבנית אחרת שכלולה בערך - הדרך הכי סבירה שאני רואה להפיק רשימה כזו היא על ידי מציאת כל הערכים שבהם מופיעה תבנית {{מיקום}} אבל לא מופיעה {{מיקום מפורט בישראל}}. רשימה כזו תהיה טובה? ‏ costello • ‏ שיחה 13:55, 30 באפריל 2008 (IDT)
אפשר גם להשתמש למצוא את כל הדפים שבהם התבנית כלולה (ישירות או לא ישירות), ולחפש בטקסט שלהם את הטקסט "{{מיקום. ‏– rotemlissשיחה 14:23, 30 באפריל 2008 (IDT)
אפשר (צריך לחפש {{מיקום|) אבל כיוון שמדובר על כמה אלפי דפים - ואין לי עותק זמין של תוכן הערכים אצלי האופציה הזו תיקח הרבה יותר זמן. ‏ costello • ‏ שיחה 14:32, 30 באפריל 2008 (IDT)
טוב, יצרתי רשימה כזו בעזרת ה-API של מדיה-ויקי. אני כותב אותה כאן למרות שהיא ארוכה; אתם מוזמנים להעביר אותה לאן שתרצו.
‏– rotemlissשיחה 17:08, 30 באפריל 2008 (IDT)
תודה לשניכם. אני מעתיק את הרשימה ואעדכן אתכם בתוצאות הבדיקה עם סיומה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ה בניסן ה'תשס"ח • 17:18, 30 באפריל 2008 (IDT)
יש לי רשימה מדוייקת לפי ה-Dump של 6/4/2008 - אם זה מעניין אותך אשלח לך אקסל דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 18:42, 30/04/2008 כ"ו בניסן ה'תשס"ח
כן, שלח. ממה שראיתי עד כה, כמעט כולם יוחלפו במהלך המיזם הבא עלינו לטובה, או במסגרת בוט היישובים הקטנים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו בניסן ה'תשס"ח • 18:47, 30 באפריל 2008 (IDT)
שלחתי דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 19:05, 30/04/2008 כ"ו בניסן ה'תשס"ח (עדיין בחופשת ויקי)

הפין עדיין עומד בראש הדף קריצה מעניין אם זה יישאר כך אחרי העדכון שלך :) אלירן d שיחה 02:26, 1 במאי 2008 (IDT)

מהפך! בצמרת ‏ costello • ‏ שיחה 09:56, 1 במאי 2008 (IDT)

תיקון המספור[עריכת קוד מקור]

היי גיא :),
אם כבר תיקנת משהו בהצבעה, תוכל אולי לסדר את הסיעוף (קרי, המספור) בשורה שלי במחנה ה"נגד", לאחר שהעברתי משם את הצבעתי? לא הצלחתי כל כך להתמודד עם הקודים... אלדדשיחה 11:03, 1 במאי 2008 (IDT)

חן חן. אלדדשיחה 11:05, 1 במאי 2008 (IDT)

מתחרים פולניים[עריכת קוד מקור]

צלב עם רקע שאיננו תמיד שקוף

גיא שלום, תראה מה המתחרים הפולניים שלך עושים pl:HaBonim, מתי יהיה לנו בוויקי העברית מפות ברמה כזו של פולין ? ועכשיו ברצינות: לדעתי הנקודה האדומה שלהם הרבה יותר מתאימה מהצלב שלנו, מה עוד שהצלב שלנו לא תמיד מופיע עם רקע שקוף. מה דעתך ? דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 00:06, 02/05/2008 כ"ז בניסן ה'תשס"ח

התשתית כרגע מסוגלת להשתמש בסימון שונה לכל מפה (ראה למשל את הסימון של הבימה על מפת תל אביב), את סימון ברירת המחדל "ירשנו" מ{{מיקום/פיקסלים}}, וגם אותו אין בעייה לשנות - בהנחה שיש הסכמה. אגב, הסימון באמצעות תמונה:red_pog.svg לא ייחודי לפולנים, הוא משמש ברוב הוויקיפדיות לעניין הזה - וגם אצלנו (למשל במפות הפארקים הלאומיים של ארה"ב - ראה {{מיקום/פיקסלים/ארצות הברית}}). ‏ costello • ‏ שיחה 11:33, 2 במאי 2008 (IDT)
אז אולי נעבור להשתמש ב-תמונה:red_pog.svg גם למפות הארץ ? דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 13:33, 02/05/2008 כ"ז בניסן ה'תשס"ח
החלפתי, בתקווה שלא תהיה התנגדות למהלך ‏ costello • ‏ שיחה 13:38, 2 במאי 2008 (IDT)
נראה הרבה יותר טוב ! דףסרגל אחד לעם אחדשיחה • 16:47, 02/05/2008 כ"ז בניסן ה'תשס"ח
אני לא מתנגד אם נקבל איזו מפה חדשה בתמורה... ועכשיו ברצינות, חוסר במפות "רבועות" עלול לתקוע את המיזם של DMY שיתחיל במוצאי שבת. אנשים יעצבו את השדפים לפי מפת ישראל הארוכה, וכשתגיע המפה המשופרת, זה עלול לשבש את הדף. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח בניסן ה'תשס"ח • 19:19, 2 במאי 2008 (IDT)

מוזיקה בערכים[עריכת קוד מקור]

שלום קוסטלו. האם תוכל לבדוק את בקשתו של עופר כאן? הדבר ייטיב עם ערכי המוזיקה באופן כללי, ובפרט עם הסימפוניה החמישית של בטהובן שכרגע מועמד להמלצה. תודה, ירוןשיחה 15:38, 2 במאי 2008 (IDT)

קוסטלו, אם "מדיה" זו עכשיו כותרת תקנית נוספת, אנא הוסף אותה לרשימת התבניות משמאל בזמן עריכה, כמו "מפנה", "קישורים חיצוניים" והאחרים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח בניסן ה'תשס"ח • 19:16, 2 במאי 2008 (IDT)
אני לא ביצעתי שום שינוי בכותרות (רק שינוי שם פרמטר בתבנית בינתיים) לטעמי אין סיבה לכותרת "מדיה" נוספת ואפשר בהחלט לשלב את קטעי המדיה מימין בתוך הערך. ‏ costello • ‏ שיחה 19:18, 2 במאי 2008 (IDT)
כן, הכניס את זה ערן. מעניין מה היו סיבותיו. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח בניסן ה'תשס"ח • 19:23, 2 במאי 2008 (IDT)
ואם כבר (וסליחה על הפלישה), איך זה שיש לי VLC ואני מקבלת הודעת שגיאה שמפנה אותי להויד נגן מתאים כדוגמת VLC? דורית 19:24, 2 במאי 2008 (IDT)
קשה לדעת, בטח בלי מידע בסיסי - הודעה של מי (מדיה ויקי/הדפדפן?) באיזה עמוד? איזו גרסה של vlc? ואיזו גרסה של השועל? ‏ costello • ‏ שיחה 19:28, 2 במאי 2008 (IDT)
ניסיתי במספר לא קטן של ערכים אליהם מקושרת תבנית "רשימת מדיה".
דפדפן – 2.0.0.14,
הודעה של הדפדפן : מצטערים, נראה שהמערכת שלכם אינה כוללת תוכנת נגן נתמכת. אנא הורידו נגן.
VLC – d0.8.6.
דורית 19:40, 2 במאי 2008 (IDT)
לא נראה שיש בעייה בעדכניות של הגרסאות, האם את בטוחה שהתקנת את ה-plug-in של vlc ולא רק את התוכנה עצמה. כאן יש הוראות להתקנת ה-plug-in. ‏ costello • ‏ שיחה 20:38, 2 במאי 2008 (IDT)
עופר הגיב לדבריך. אשמח אם הדיון יתקדם הלאה. תודה, ירוןשיחה 00:35, 5 במאי 2008 (IDT)
תודה רבה. ירוןשיחה 20:21, 5 במאי 2008 (IDT)

פסל העשור[עריכת קוד מקור]

אין זכויות על הצילום שפגו? סה"כ הפסל כבר לא קיים...talmoryair - שיחה 18:07, 6 במאי 2008 (IDT)

אם יש צילום בבעלות אחד ממוסדות המדינה, שפורסם לפני יותר מ-50 שנה, הזכויות עליו פגו. צילומים של צלמים אחרים (ועד כמה שאני מבין זה המקרה שלפנינו) מוגנים בזכויות יוצרים למשך כל חיי הצלם ושבעים שנה לאחר מותו. כיוון שהצילום עצמו צולם לפני כ-50 שנה, ואינו מהווה חלק מפרסום רשמי של מדינת ישראל, אין ספק שעוד לא פגו זכויות היוצרים של הצלם. ‏ costello • ‏ שיחה 18:15, 6 במאי 2008 (IDT)
אול באמת אני אנסה לברר מי הצלם.talmoryair - שיחה 18:23, 6 במאי 2008 (IDT)
על פי שיחה:זכויות יוצרים#חוק זכויות יוצרים - הישג חשוב משתמע שדווקא כן פגו זכויות היוצרים על הצילום. talmoryair - שיחה 22:38, 11 במאי 2008 (IDT)
נראה שאתה צודק, על מנת לוודא את הדברים מומלץ להתייעץ עם דרור. בכל אופן, אני מתנצל על הטעות וההטעיה. ‏ costello • ‏ שיחה 22:42, 11 במאי 2008 (IDT)
אין על מה להתנצל. הכל ברוח טובה ובכלל לא אישי :) talmoryair - שיחה 22:55, 11 במאי 2008 (IDT)

רותם הכל-יכול פתר את הבעיה, ואני רוצה לפעול כפי שמתואר שם. חווה דעתך בתור יוצר התבנית. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ב' באייר ה'תשס"ח • 17:44, 7 במאי 2008 (IDT)

רבה. ‏HansCastorp23:23, 10 במאי 2008 (IDT)

שמחתי לעזור. ‏ costello • ‏ שיחה 23:24, 10 במאי 2008 (IDT)

קצת מצחיק... אזהרות והזמנות באותו דף. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ו' באייר ה'תשס"ח • 12:26, 11 במאי 2008 (IDT)

אכן - אבל ההסבר נמצא בראש הדף, דפים כאלו כדאי לרוקן זמן קצר לאחר שכותבים בהם - על מנת להמנע מבלבול בין משתמשים. ‏ costello • ‏ שיחה 18:23, 11 במאי 2008 (IDT)

עבר לשיחה:הפארק הלאומי פיורדלנד. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ז' באייר ה'תשס"ח • 21:04, 11 במאי 2008 (IDT)

אגב, הדף ההוא נצפה פעמיים ביום ושלך 25 ביום... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ז' באייר ה'תשס"ח • 21:09, 11 במאי 2008 (IDT)
אם כך אפשר לדון בעניין בשיחה:סקס - אני בטוח שיש שם תנועה ערה יותר מאשר בדף השיחה שלי קריצהcostello • ‏ שיחה 21:12, 11 במאי 2008 (IDT)

הי קוסטלו ושוב תודה על העזרה! הקישור לאתר זומאפ לא פועל טוב כשמשתמשים בשם עיר או רחוב הכולל בתוכו רווח. מקווה שתוכל לסדר את זה. בנוסף, אפשר ליצור קישור דומה אך אופציונלי גם לגלריית ויקישיתוף? השמח בחלקו (-: 18:28, 12 במאי 2008 (IDT)

רק בלי "הרווח הקשיח" שוב... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באייר ה'תשס"ח • 18:34, 12 במאי 2008 (IDT)
אגב, בערים הגדולות ymap עולה עליו לאין ערוך. כל בית שם מצולם! מה, הם עברו וצילמו בית בית? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באייר ה'תשס"ח • 19:06, 12 במאי 2008 (IDT)
אין כאן עניין של רווח קשיח. שיניתי (ראה הוראות בדף התבנית והשינוי הקטן שערכתי בארגז החול שלך) זה קצת עקום - אבל אני לא חושב שיש אופציה סבירה אחרת. ‏ costello • ‏ שיחה 19:07, 12 במאי 2008 (IDT)
תודה קוסטלו. חגי, לגבי zoomap, אתרים כמו ymap ואחרים המציגים צילומי בתים משתמשים כולם במאגר של זומאפ. כן, לפני כמה שנים הם עברו בית בית, עיר עיר וצילמו. יש להם את רוב הבתים ברוב הערים בארץ. השמח בחלקו (-: 21:31, 12 במאי 2008 (IDT)
mapa.co.il וגם אתרים אחרים אכן שואבים את תמונות הבתים מאתר זומאפ, מבדיקה מדגמית של בתים שאני מכיר נראה שדווקא ymap מתבסס על מאגר שונה, של תמונות שצולמו בזמן אחר, ולא מכסה בדיוק את אותם בתים (מצאתי בתים שמופיעים בזומאפ ולא ב-ymap, אבל לא להיפך). בהחלט ייתכן שיש בתים (או רחובות) שבהם מאגר אחד עדיף על האחר - ולכן כדאי להשתמש בו, אבל לפני כן צריך למצא פתרון לבעייה הטכנית (שבפסקה הבאה). ‏ costello • ‏ שיחה 11:07, 13 במאי 2008 (IDT)

שלב ב'[עריכת קוד מקור]

טוב, לקחתי את תבנית: רחוב בישראל שיצרת ועל בסיסה יצרתי את תבנית: רחוב נסיוני אותה ארצה לשתול הרבה פעמים בערך מתוכנן בארגז החול. במקביל הצלחתי איכשהו ליצור את הנסיון במשתמש:השמח בחלקו (-:/ארגז חול ואת משתמש:השמח בחלקו (-:/ארגז חול4. וזהו נתקעתי. נראה לי שאפשר להבין מהנסיונות מה ניסיתי לעשות. תוכל לעזור? אם תצליח לשדרג את תבנית הרחוב הנסיונית כך שהכל יסתדר יפה כפרמטרים קלים ונוחים לשימוש+פרמטר נוסף לשם הרחוב באנגלית+"רחוב" בקטן והשם עצמו בגדול (בסטייל הזה) - אסגוד לך לנצח. השמח בחלקו (-: 21:28, 14 במאי 2008 (IDT)

הכנתי את {{שלט רחוב}}. לא בדיוק הבנתי מה ניסית לעשות בדוגמאות האחרות... ‏ costello • ‏ שיחה 22:30, 14 במאי 2008 (IDT)
מרשים... מה שניסיתי לעשות זה שהכיתוב יהיה בפונט דיוויד. אפשר גם להכניס כיתוב באנגלית מתחת, ב-times new roman או פונט אנגלי אחר עם סריף? השמח בחלקו (-: 22:43, 14 במאי 2008 (IDT)
ועוד יותר חשוב מזה, שתבנית: רחוב נסיוני תשתמש אוטומטית בשלט במקום הכותרת שיש עכשיו. השמח בחלקו (-: 22:51, 14 במאי 2008 (IDT)
יש שימוש ל{{שלט רחוב}} מחוץ ל{{רחוב נסיוני}}? אם לא אין סיבה לפצל ואני אשלב בינהן ואמחק את {{שלט רחוב}}. ‏ costello • ‏ שיחה 22:56, 14 במאי 2008 (IDT)
לא. לפחות לא כרגע. אם זה לא מפריע אז אפשר להשאיר כתבנית נפרדת שאולי יהיה לה שימוש נוסף, לא? אז אפשר להכניס את "קידומת=" ו"אנגלית=" לכיתוב של תבנית הרחוב כשמתשמשים בה? ואם תוסיף גם "קידומת אנגלית" תזכה לסגידתי הנצחית! השמח בחלקו (-: 23:00, 14 במאי 2008 (IDT)
דרך אגב, מקור ההשראה הוא זה ואני מנסה איזה פילוט במשתמש:השמח בחלקו (-:/ארגז חול 2 שיהפוך בהמשך לערך או דף פורטל מיוחד. השמח בחלקו (-: 23:02, 14 במאי 2008 (IDT)

דמיין אותי עושה פרצוף כזה. אפשר עוד קצת עזרה...? השמח בחלקו (-: 23:21, 15 במאי 2008 (IDT)

הוספתי "קידומת אנגלית" ל{{שלט רחוב}} ול{{רחוב תל אביב}}. אגב - זה לא אמור להיות "סיומת אנגלית"? (כלומר - King David st. ‎ ‏ ולא st. King David). מה עוד פספסתי? ‏ costello • ‏ שיחה 20:01, 16 במאי 2008 (IDT)
אמור זה שם של דג, בשלטי הרחובות כותבים תמיד "Rehov". אם רק תוכל להקטין גם את הקידומת האנגלית אז יהיה מעולה! שאלה כללית: תגיד, כשאתה עורך קוד ויקי מתקדם הכולל את כל ה"div" וה-"span" למיניהם, איך אתה מצליח לערוך הכל כמו שצריך כשהעברית ואנגלית מערבבים תוך כדי הטקסט את כיוון הכתיבה? יש איזה כלי או שיטה להתמודד עם זה? השמח בחלקו (-: 20:35, 16 במאי 2008 (IDT)
השיטה הבטוחה היחידה היא להעביר את הטקסט לעורך שלא תומך בכיווניות, אז העברית מופיעה הפוך, אבל הכל מתנהג כמצופה. בכל מקרה אחר צריך שילוב של נסיון ומזל, ככלל אם צריך לעשות יותר משינוי קטן אני בדרך כלל אעדיף למחוק ולכתוב מחדש בפעם אחת - ואז אין צורך ללכת אחורה וקדימה בתוך הטקסט או להעתיק לעורך חיצוני שבו אני יכול לבטל תכונות כיווניות. ‏ costello • ‏ שיחה 21:40, 16 במאי 2008 (IDT)
הקטנתי את הקידומת האנגלית, ומעכשיו אין צורך ב-%20 במקום רווח בפרמטרים של zoomap. לגבי גרשיים/מרכאות כמו בשדרות ח"ן ישל להחליף את הסימן " ב-%22 (אחוז ואחריו 22). ‏ costello • ‏ שיחה 21:51, 16 במאי 2008 (IDT)
אין עליך! השמח בחלקו (-: 22:13, 16 במאי 2008 (IDT)
סליחה, אין צורך גם ב-%22, פשוט טקסט רגיל... ‏ costello • ‏ שיחה 22:21, 16 במאי 2008 (IDT)

תבנית צילום בית[עריכת קוד מקור]

קוסטלו, הדיון הזה הביא לי רעיון מהפכני. ניצור תבנית ששתילה שלה תביא צילום של הבית! הבה ונעשה טסט על בית ליסין. התבנית תקבל כפרמטר את העיר, הרחוב והבית ואת שם האתר. ymap, זוםאפ או כל אתר אחר שנותן צילומי בתים. מוכן לנסות? זה יהיה פגז על מבנים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באייר ה'תשס"ח • 19:15, 12 במאי 2008 (IDT)

ymap משתמש בשיטת קידוד "מיוחדת" להעברת פרמטרים, כלומר נצטרך "לתרגם" את המחרוזות בשבילו. אני לא מכיר אופציה לתרגום כזה במערכת מדיה-ויקי, ואני לא רוצה להשתמש בפתרון שיצריך שימוש בסקריפט js - ולכן אני לא רואה כרגע פתרון פשוט לעניין. העלתי את השאלה הטכנית של התרגום בדלפק הייעוץ, אולי רותם/יוני/ערן וכו' ימצאו פתרון אלגנטי לעניין ונוכל להמשיך. ‏ costello • ‏ שיחה 19:41, 12 במאי 2008 (IDT)
ומה עם זוםאפ? אפשר לעשות שברירת מחדל זה הם, אם לא מעבירים פרמטר. ואם כן, לפי האתר בפרמטר. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באייר ה'תשס"ח • 19:44, 12 במאי 2008 (IDT)
התמונות בשני האתרים הם לא מי יודע מה. רובם צילומים חובבניים, שצולמו בגישה "נדלנית". לעיתים קרובות הבניינים מצולמים רק בחלקם: הצלם מעדיף לצלם חצי בניין במקום לטרוח ולמצוא זווית צילום טובה ממנה ניתן לראות את הבניין כולו או במקום להשתמש בעדשה מתאימה.
אבל אם נמצאה תמונה טובה הייתי מציע לשלבה בתוך {{לוויין}}, בצורה הבאה: ל-{{לוויין}} יתווספו 3 פרמטרים - יישוב רחוב ובית,
  • אם 3 הפרמטרים האלו קיימים - יוצג לינק לתמונה של Zoomap בנוסף ללינק אל Google Maps, ואז אין צורך יותר בלינק אל המפה הטופוגרפית של "עמוד ענן".
  • אם 3 הפרמטרים לא קיימים - יוצגו 2 הלינקים כמו במצב הקיים - לינק למפה טופוגרפית של עמוד ענן ולינק אל Google Maps.
דףחג עצמאות שמח לכולםשיחה • 10:29, 13/05/2008 ח' באייר ה'תשס"ח
אני מסכים שהתמונות ברובן לא מוסיפות הרבה לערך, אבל צריך לראות כל מקרה לגופו ואני מאמין שהשמב"ח ימצא את הערכים בהם לתמונות יש ערך מוסף. בכל מקרה כדאי להוסיף קישור חיצוני רק עם הוא מוסיף לערך, במקרה של מבנה בתוך עיר למשל אין סיבה לדעתי להכניס מפה טופוגרפית וכדאי להעדיף מפת רחובות כמו ymap, mapa, atlasCT וכו' (אגב - יש לנו תבנית לקישור לאחת מאלו?). אני אצור הערב תבנית בסיסית לקישור לאתרים כאלו (שכרגע תקשר רק ל-zoomap) שתשמש גם את {{רחוב בישראל}} וגם את {{לווין}} על פי ההצעה של DMY, כך נוכל בעתיד לשנות/להרחיב את השימוש גם לאתרים נוספים בקלות יחסית. ‏ costello • ‏ שיחה 11:14, 13 במאי 2008 (IDT)
בעצם הכל צריך להיות פרמטריאלי:
  • פרמטר בשם "מפה טופוגרפית" ברירת מחדל בשלב ראשון = כן (כי כך זה כבר בערכים רבים).
  • פרמטרים בשם "יישוב", "רחוב", "בית" - שאם הם קיימים ייתנו לינק למפה עירונית כמו ymap, emap וכד'.
  • פרמטר בשם "תמונה" שתציג תמונה אך ורק אם הערך יהיה כן וגם יש יישוב+רחוב+בית. דףחג עצמאות שמח לכולםשיחה • 15:27, 13/05/2008 ח' באייר ה'תשס"ח
DMY, כיוון שעניתי לך בדוא"ל בלי לעיין כאן, ותשובתי זהה, הרי ששלושתנו חושבים בדיוק באותו ראש! בא נחכה לתבנית של קוסטלו. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט' באייר ה'תשס"ח • 18:17, 13 במאי 2008 (IDT)
יצרתי את התבנית ואת הקישור מתבנית לוויין כפי ש-DMY הציע, ראו דוגמא בבית ליסין. צריך לתעד את הפרמטרים הנוספים, ואם רוצים גם להוסיף אופציה לקישור לאתרי מפות נוספים כפי ש-DMY הציע. ‏ costello • ‏ שיחה 22:10, 16 במאי 2008 (IDT)

מפה דינמית של העיר העתיקה בירושלים[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, ראה משתמש:DMY/ארגז חול 1. נא הערותיך. עידונים תוכל לעשות ב-תבנית:מיקומים/ניסיון. תודה. אגב ב-IE זה נראה יותר מדוייק מאשר ב-FF. דףחג עצמאות שמח לכולםשיחה • 15:27, 13/05/2008 ח' באייר ה'תשס"ח

אני מעביר לפרודקשן. דףחג עצמאות שמח לכולםשיחה • 00:08, 14/05/2008 ט' באייר ה'תשס"ח
נראה טוב, להבא אתה יכול לעשות "נסיונות" כאלו ישירות על התבניות עצמן (כל עוד משחקים רק עם הפרמטרים של המפה הספציפית קשה ליצור בעיות במקומות אחרים) - אין צורך ליצור תשתית שלמה רק בשביל זה במיוחד כשמדובר במפה חדשה שעוד לא מופיעה בערכים. אצלי נראה שיש "זיוף" קל בקואורדינטות הרוחב (מוגדרות מעט צפונה מדי ו-delta מעט גדולה מדי), ייתכן שזה גם נובע מכך שהמפה לא מוצפנת לחלוטין (רק השערה - לא בדקתי) אני אנסה לעשות כיוונון עדין ונראה מה תהיה התוצאה. ‏ costello • ‏ שיחה 17:48, 14 במאי 2008 (IDT)
כמו שחשדתי - המפה לא הייתה מוצפנת לחלוטין (וכנראה הוכנה גם על בסיס תצלום אוויר שלא יושר לחלוטין), העלתי גרסה "מיושרת" (תמונה:Jerusalem oldcity hebrew2.svg) ועדכנתי את תבנית:מיקומים/נסיון כך שתשתמש במפה החדשה, אצלי נראה עכשיו מדוייק יותר, אם כי עדיין יש זיוף קל בפינות הצפוניות של הר הבית. איך דגמת את הקואורדינטות של הנקודות? ‏ costello • ‏ שיחה 19:12, 14 במאי 2008 (IDT)
כל הדגימות נעשו לפי צילום לוויין ב-Google Maps ברזולוציה מקסימלית. ייתכן ויש בעייה בתרשים עצמו (לא אני יצרתי אותו), שאיננו מדוייק בפינות הצפוניות של הר הבית. שים לב שכל הפרמטרים ב-{{מיקומים}} הם תוצאה של ניסוי וטעייה. דףהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 21:50, 14/05/2008 י' באייר ה'תשס"ח
שים לב שכעת כל הנקודות הצפוניות הן טיפה דרומה. צריך אולי טיפה להגדיל את פרמטר 10 (דלתה בפיקסלים למעלת רוחב) ולאזן על ידי הגדלה טיפה של פרמטר 12 (מעלות רוחב של הפינה השמאלית עליונה של האתר) דףהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 22:03, 14/05/2008 י' באייר ה'תשס"ח
אצלי פרט לשתי הנקודות בצפון הר הבית הכל נראה בסדר - אתה יכול להעלות צילום מסך (+גרסת דפדפן)? ‏ costello • ‏ שיחה 22:29, 14 במאי 2008 (IDT)
שלחתי לך במייל דףהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 08:03, 15/05/2008 י' באייר ה'תשס"ח

קוסטלו שלום,

תמרה נתקלה בבעיה שלכאורה נראית לי קלה לפתרון. אם הבנתי אותה נכון, היא רוצה להחליף בכל התמונות שהיא העלתה את השם "תמרה" בשם "תמר הירדני" כשם שצריך לתת לו קרדיט. תוכל לראות עוד פרטים בדף המשתמש שלה ובדף השיחה שלה. בתודה מראש, ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:30, 14 במאי 2008 (IDT)

מדובר בפעולה פשוטה יחסית, ועם זאת אני לא אצליח להפתנות אליה בימים הקרובים. רותם/יוני/כל מפעיל בוט אחר יוכלו לעשות את זה בקלות. אם בכל זאת לא הצלחתם למצא מי שיבצע את ההחלפה תנו לי תזכורת בתחילת שבוע הבא. ‏ costello • ‏ שיחה 17:51, 14 במאי 2008 (IDT)

קישור לעריכת התבנית מהתבנית[עריכת קוד מקור]

שלום, מה נשמע?

אני יודע שאתה עסוק אבל אני תוהה מה נסגר עם הצעתך כאן לכתוב סקריפט שיאפשר את הדבר. אני אהייה מעוניין בו ולדעתי הפורמאט הלועזי (תבנית - שיחה - עריכה) יהיה הרצוי. בתודה, אורי שיחה 23:02, 14 במאי 2008 (IDT)

התחלתי לבדוק את הנושא, כנראה שזה בכל מקרה ידרוש תוספת קטנה לכל התבניות שבהן רוצים שזה יופיע (משהו בסגנון של <span class="templatePanel" style="display:none;">שם התבנית</span> - שיוחלף על ידי סקריפט לקישורים המתאימים). כיוון שזה צעד שידרוש שינוי בתבניות עצמן כדאי לחשוב אם אין פתרון טכנולוגי אחר לעניין (אולי ערן/יוני/רותם יוכלו להציע משהו?) אתה מוזמן להפנות אותם לכאן או לחילופין לפתוח דיון טכני במקום מרכזי יותר (ויקיפדיה:דלפק ייעוץ או אפילו דף חדש לצורך הדיון). בתקווה שיעלו פתרונות יצירתיים, אם לא - נמשיך עם מה שיש... ‏ costello • ‏ שיחה 07:23, 15 במאי 2008 (IDT)
תודה גיא, אין כל סיבה לחיפזון. הפניתי את ערן, יוני ורותם לכאן ואם יהיה צורך, או אם הדבר יטריד אותך, נפתח מרחב דיון ספציפי. תודה, אורי שיחה 21:49, 16 במאי 2008 (IDT)
רק כדי להבהיר - הבעייה נעוצה בצורך לדעת מה שם התבנית הספציפית - כדי לקשר אליה. כיוון שבתבנית עצמה אין לנו כרגע מופע של השם הזה צריך למצא דרך להכניס אותו (ואז להשתמש בו מהסקריפט) שינוי בתבנית:ניווט (בסגנון {{שם הדף}}) לא יביא לתוצאה הרצויה - כי יופיע שם הדף שבו מופיעה התבנית - ולא שם התבנית, למעשה יש להוסיף באמצעות בוט או ידנית לכל התבניות (או לכל תבניות הניווט) משהו כמו {{ניווט תבנית|{{ס:שם הדף המלא}}}}, משם זה כבר עניין פשוט. השאלה היא האם יש אולי דרך להוסיף את הקישורים האלו בסקריפט בלי להוסיף כלום לדפי התבניות? ‏ costello • ‏ שיחה 22:30, 16 במאי 2008 (IDT)
תודה. אני מבין קטן מאוד בתיכנות, אבל הרשה לי לשאול/להציע משהו. ראיתי את הסקריפט שכתב ערן שיוצר בקשה אוטומטית בדף הבקשות ממפעילים למחוק ערך מסויים (כאן). האין זו פונקציה שמאפשרת "לקחת" את שם הדף ולעשות איתו משהו בדף אחר? אורי שיחה 23:05, 16 במאי 2008 (IDT)
כדי להבין מבחינה לוגית: אנחנו צריכים סקריפט, שהפעלתו בדף מסויים "תרוץ" על אותו הדף במצב עריכה, תזהה את התבניות (למשל על ידי חיפוש אחר המחרוזת "תבנית"), ותציג את התוצאות בתפריט נפתח, שלחיצה על כל אופציה תיכנס למעשה למצב העריכה של התבנית האמורה. הבנתי נכון? אורי שיחה 23:09, 16 במאי 2008 (IDT)
השאלה היא האם אתה רוצה לקבל רשימה של כל התבניות שמופיעות בדף (בדומה למה שמופיע כבר היום במצב עריכה) או שליד כל תבנית יופיעו הקישורים, אם הפתרון הראשון מספיק - הסקריפט שיוני הציע יעשה את העבודה. אני הבנתי במשך כל הדיונים שמה שאנחנו בעצם רוצים הוא הפתרון השני - שנותר כרגע לפחות ללא פתרון. ‏ costello • ‏ שיחה 09:13, 17 במאי 2008 (IDT)
ניתן, בקלות יחסית, להוסיף קישורים בסוף תיבת הכלים לכל התבניות שמופיעות בערך. למשל, קוסטלו, ראה משתמש:Yonidebest/monobook.js/temp5.js. אמנם הקוד אינו תקין, אך אם למישהו יש כוח למצוא את הבעיה ולתקנה, זה נראה לי יהיה יספק את צרכיך של אורי. אפשר גם לשפר את הקוד וגם להוסיף קישור עריכה וקישור לדף השיחה, אך זה טריוואלי ברגע ששאר הקוד עובד, לדעתי. לצערי אין לי הכוח להתמודד עם הסקריפט הזה כרגע. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk01:36, 17 במאי 2008 (IDT)
הבעייה המרכזית כאן, מבלי להכנס לפן הטכני, היא שאתה לא מוסיף את הקישור לעריכת התבנית בצמוד התבנית - אלא רשימה של קישורים כאלו מחוץ (ליד) לערך, ואז אני לפחות (ואולי אורי יתקן אותי) לא רואה את היתרון הגדול על מה שיש כיום (אותה רשימה בתחתית מסך העריכה). ‏ costello • ‏ שיחה 09:09, 17 במאי 2008 (IDT)
היתרון הוא שלא צריך לעבור למצב עריכה כדי להגיע לתבנית, כמו גם בהוספת קישורים לעריכת התבנית ולדף השיחה. כמו שציינת במעלה הדיון, זה לא אפשרי טכנית להוסיף את הקישורים הללו לתבניות עצמן, בעיקר שלא הוקצה להם מקום מראש. ‏Yonidebest Ω Talk20:55, 17 במאי 2008 (IDT)
תודה לכולם. בוודאי שהייתי מעדיף קישור בתבנית עצמה, אבל בהיעדר החלטת קהילה, או בהילקח המאמצים הטכניים שאתם משקיעים - זה כנראה לא יקרה. לא נורא, מדובר בכלי אישי ואשמח לראות את הצעתו של יוני. תודה. אורי שיחה 22:08, 17 במאי 2008 (IDT)
תיקנתי כמה באגים קטנטנים בסקריפט של יוני (משתמש:Yonidebest/monobook.js/temp5.js) ועכשיו הוא עובד (לפחות אצלי ב-FF, אני אוכל לבדוק באקספלורר רק יותר מאוחר). הסקריפט מוסיף מתחת לתיבת הקישורים לשפות האחרות תיבה שבה יש קישורים לכל התבניות המופיעות בערך. בפורמט הנוכחי נדמה לי שהתיבה הזו צרה מדי - אבל אולי אם נשנה מעט את התצוגה זה יהיה סביר, אבל קודם כל נראה שזה באמת עובד גם אצל אורי... ‏ costello • ‏ שיחה 22:42, 17 במאי 2008 (IDT)

האמנם עמוק בידי הירדנים? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י' באייר ה'תשס"ח • 07:05, 15 במאי 2008 (IDT)

נראה ששינוי כלשהו ב{{מיקום}} או {{מיקום DMS}} גרם לשינוי בתצוגה ב-IE והזזת הנקודה כמה פיקסלים דרומה בכל המפות, זה גם מסביר את ההבדלים שמופיעים ביני לבין DMY במפת הר העיר העתיקה בירושלים (כמה פסקאות למעלה). טוב, לפחות אנחנו יודעים שיש באג - עכשיו רק צריך למצא איפה הוא ואיך לתקן אותו... ‏ costello • ‏ שיחה 07:15, 15 במאי 2008 (IDT)
רותם שיחק עם DMS בתיקון הרווח הקשיח. אולי זה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י' באייר ה'תשס"ח • 07:18, 15 במאי 2008 (IDT)
שיניתי את המאפיינים של ה-div של הטקסט, לא של הנקודה האדומה. לכן לא נראה לי שזה יכול להיות קשור. ‏– rotemlissשיחה 16:22, 15 במאי 2008 (IDT)
השינוי של רותם לא קשור, בדקתי הבוקר ובשעות האחרונות כל כיוון שהעלתי על דעתי - ולא הצלחתי למצא את המקור לבעייה :( רעיונות יתקבלו בברכה. ‏ costello • ‏ שיחה 16:25, 15 במאי 2008 (IDT)
אצלי חמת גדר נמאצת בירדן בשלושה דפדפנים שונים (פירפוקס 3, אקספלורר 6 וקונקורר) הידרו - שיחה 05:43, 16 במאי 2008 (IDT)
האם בשלושת הדפדפים הנקודה נמצאת באותו מקום, או שבאקספלורר היא דרומה יותר. אצלי לפחות בקונקי/פיירפוקס הנקודה צמודה לגבול מדרום (וזה כבר עיוות של המפה שמתוקן במפת הגליל העליון (ובהמשך במפת בית שאן), ולעומת זאת באקספלורר הנקודה נמצאת ממש בירדן - במרחק של כמה פיקסלים מהגבול. ‏ costello • ‏ שיחה 19:14, 16 במאי 2008 (IDT)
במפה החדשה המצב השתפר קצת. מה עשית? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ג באייר ה'תשס"ח • 12:16, 18 במאי 2008 (IDT)
בסופו של דבר מצאתי את הגורם לבאג, וכדי לעקוף אותו הכנסתי תוספת קטנה לסקריפט שמסיר את הקישורים לדף התמונה מהמפות, ראה בויקיפדיה:דלפק ייעוץ#חמת גדר נפלה בידי הירדנים (וגם בדף השיחה של רותם) ‏ costello • ‏ שיחה 19:56, 18 במאי 2008 (IDT)
costello שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

הטילדה הרביעית צלחה את חגיגות ה-60, ויוצאת בגיליון חדש!

חגי אדלר מספר על מיזם האסטרונומיה, טוקיוני שואל איך גונבים משהו חופשי, Drork מגלה על נציגות ישראלית במפגש ויקימדי בהולנד ובאיזו קריירה חלופית יבחרו הוויקיפדים עוטפי הקרמבואים?

כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot17:21, 16 במאי 2008 (IDT)

בנוגע לסטטיסטיקות[עריכת קוד מקור]

הודעה זו עשויה לעניין אותך. ‏– rotemlissשיחה 14:55, 17 במאי 2008 (IDT)

תודה! ‏ costello • ‏ שיחה 16:13, 17 במאי 2008 (IDT)

ערכים פופולרים באנגלית שאין להם מקביל עברי[עריכת קוד מקור]

מעיון ברשימת 100 הערכים הפופולרים באנגלית שאין להם מקביל בעברית שמתי לב שלערך en:Hobby, יש ערך מקביל המקושר אליו בשם "פנאי", כמו כןל לערך en:Macedonian_language קיימת מקבילה - "מקדונית" - לכן אולי יש צורך למחקם מן הרשימה??

במקרים כאלו יש לוודא שהערך העברי מקושר מהאנגלי (כלומר בערך hobby בוויקיפדיה האנגלית מופיע קישור לעברית), ולמחוק אותו מהרשימה על ידי סימון קו כזה (כדי למחוק טקסט בקו יש לכתוב <s> לפניו ו - </s> אחריו - אתה יכול להסתכל גם בטקסט הזה במצב עריכה). מעבר לזה מומלץ להרשם ולחתום על הודעות בדף השיחה באמצעות ארבעה סימני טילדה (~) שיהפכו לשם המשתמש שלך ולשעה בה השארת את ההודעה. ‏ costello • ‏ שיחה 20:01, 18 במאי 2008 (IDT)

עזרה טכנית[עריכת קוד מקור]

האם יש דרך דרך הדף טום בומבדיל/monobook.js לעשות שכאשר עורכים יהיה כמו דף העריכה שנפתח דרך הדף הזה משתמש:טום בומבדיל/יצירת דף בברכה ותודה טום בומבדיל - שיחה 22:09, 18 במאי 2008 (IDT)

אם אני מבין נכון - בהחלט ניתן, אבל אני לא אצליח להתעמק בנושא בזמן הקרוב. אתה מוזמן לשאול בדלפק הייעוץ ואני בטוח שיימצא מי שיוכל לעזור. ‏ costello • ‏ שיחה 23:16, 20 במאי 2008 (IDT)

אני לא בתחום המחשבים מי יודע מה, אבל לאור תקציר העריכה שלך נראה לי שאתה מתכוון דווקא לוויקיפדיה:מדיניות איחוד ערכים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:23, 20 במאי 2008 (IDT)

הסברתי יותר לעומק בדף השיחה, הערכים על הנושאים המדוברים בערך (ethernet, frame relay וכו' ) כבר כוללים את המידע הרלוונטי - גם אני לא נגעתי מספיק בתחום הזה בשנים האחרונות - אבל לפי כל מה שזכור לי המקור היה סוג של מיש-מש, ולמרות השיפור בגרסאות האחרונות עדיין אין שום סיבה לערך הזה לעמוד בפני עצמו (והמידע הרלוונטי בו כאמור מופיע כבר בערכים הנכונים) ‏ costello • ‏ שיחה 22:30, 20 במאי 2008 (IDT)
במקרה כזה אתה יכול, לדעתי, למחוק את הערך במחיקה מהירה מטעמי כפילות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:32, 20 במאי 2008 (IDT)
אם הייתי רואה אותו כשהוא רק נוצר - כנראה שהייתי מוחק במחיקה מהירה - כיוון שכבר נעשה עליו עבודה, וערכו אותו גם משתמשים שככל הנראה מתעסקים בתחום יותר ממני העדפתי לשים כרגע {{חשיבות}} ולהמתין לדעתם. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 22:38, 20 במאי 2008 (IDT)

הדוקטורט[עריכת קוד מקור]

ראה תגובתי במזנון. ‏DGtal22:54, 20 במאי 2008 (IDT)

מסתבר שהיא הקדימה אותי. תודה, ‏ costello • ‏ שיחה 23:15, 20 במאי 2008 (IDT)
המלך דוד
King David

גבר גבר שבגברים, האם תענה לעוד אתגרים?

אם כן: האם אפשר יהיה להגדיר כפרמטר את גודל הפונט, פעם לעברית ופעם לאנגלית, שישנה את אחוז ההגדלה? אם לא מוכנס פרמטר אז שתהיה ברירת מחדל - כמו שיש עכשיו. השמח בחלקו (-: 18:35, 22 במאי 2008 (IDT)

בבקשה (ראה הדוגמא כאן), הגודל ניתן בפורמט css, כלומר ניתן לציין גודל באחוזים מטקסט רגיל (בברירת מחדל עברית 150% אנגלית 100%) במקרה כזה יש להוסיף % אחרי המספר, או גובה אות בפיקסלים (כלי שעשיתי למשל עם האנגלית בדוגמה הזו) - במקרה כזה צריך להוסיף px אחרי המספר. התיעוד בדף התבנית - באחריותך קריצה} ‏ costello • ‏ שיחה 18:53, 22 במאי 2008 (IDT)
חן חן! השמח בחלקו (-: 18:56, 22 במאי 2008 (IDT)

טוב אחרי בחינה מחודשת של הנושא, מסתבר שבשלטי הרחובות החדשים שאליהם התחילו כבר להחליף במספר מקומות, אין יותר את ה"Rehov" או "Sderot" (הדי טפשיים האלה) ונכתב כמו שצריך St. או Blvd. בסוף הכיתוב האנגלי שאגב - תמיד באותיות גדולות בלבד. אפשר יהיה לשנות את קידומת אנגלית לסיומת ולבקש יפה מקוסטלו-בוט שיחליף בכל התבניות שבמשתמש:השמח בחלקו (-:/ארגז חול 2 את Rehov בהתחלה ל-St. בסוף וישנה את שם הרחוב עצמו שבאנגלית לאותיו גדולות? והאם יש מקום בוויקיפדיה בו אפשר לראות את הפונטים הזמינים כדי לבחון אחד אחר? השמח בחלקו (-: 00:27, 24 במאי 2008 (IDT)

נראה לי שזה די תלוי-יישוב. ‏– rotemlissשיחה 09:59, 24 במאי 2008 (IDT)
ודאי. גם הסגנון של השלט עצמו הוא תלוי ישוב על אף שהשלטים הלבנים המעוגלים האלה נפוצים גם בתל אביב וגם בירושלים. על רחובות של ערים אחרות בארץ אין לנו הרבה ערכים וכנראה אף פעם גם לא יהיה מין מדריך כזה. לגבי אופן הכיתוב באנגלית: אני לא זוכר איך זה בירושלים אבל בתל אביב בשלטים הישנים רשום "Rehov" ובחדשים (שנתיים אחרונות) סיומת "St." כמו שרצוי, כנראה. מהשלט הזה שאף מרחיק לכת ומתרגם את השם לאנגלית, אפשר להניח שעיריית ירושלים תעדיף את האפשרות השנייה גם כן, כך שחזרה לעניין התבנית שתשמש רק את רחובות שתי ערים אלה: עדיף לעבור ל-"Ibn Gabirol St." . השמח בחלקו (-: 11:36, 24 במאי 2008 (IDT)
למה משתמשים בתמונה ולא בעיצוב טבלה? בגודל הכתב שלי, הכתב האנגלי חורג מהחלק התחתון בתמונה. ‏Yonidebest Ω Talk12:45, 24 במאי 2008 (IDT)
ידוע. בשמות הארוכים אני אצטרך לשנות ידנית את הגודל בעזרת האחוזים כדי להתאים לרוחב השלט - מה שדרך אגב נעשה גם פיזית בשילוט. השמח בחלקו (-: 18:41, 24 במאי 2008 (IDT)
אז אני שוב שואל - למה לא לעצב באמצעות טבלה? כך לא צריך להתעסק בזה - תא הטבלה יגדל עם הטקסט. ‏Yonidebest Ω Talk18:51, 24 במאי 2008 (IDT)
לא יודע... מה שחשוב הוא שהשלט עצמו יהיה בגודל קבוע ושהטקסט ישנה את גודל הגופן בהתאם. אם אי אפשר לעשות את אוטומטית, אני אוסיף התערבות ידנית באחוז ההגדלה/הקטנה של הטקסט. אם אפשר יהיה לשכלל את התבנית שתעשה את זה לבד - אז בטח שכדאי! השמח בחלקו (-: 19:46, 24 במאי 2008 (IDT)
אין (כיום במדיה ויקי) דרך סבירה לקבוע את גודל הפונט שיתאים לשלט באופן אוטומטי, יהיה צריך לעשות את זה ידנית. עם זאת לאור הנקודה שיוני העלה כדאי לעבור לגודל מדוייק (בפיקסלים) במקום גודל יחסי (באחוזים) כדי להגדיל את הסיכויים שהכיתוב ייראה זהה אצל משתמשים שונים, אני אעביר את ברירת המחדל של התבנית לפיקסלים - במקרה שכבר השתמשת באחוזים מומלץ לשנות גם שם.
לגבי הקידומת/סיומת - אני אוסיף אופציה ל"סיומת אנגלית" לתבנית, אשר להחלפה האוטומטית - רותם עושה שינויים דומים באמצעות הבוט שלו, ואני מאמין גם בוט ההחלפות של יוני מסוגל לעשות את זה בקלות. אני לא ממש מגיע להתעסקות בוויקי בשבועות האחרונים, ובלאו הכי אין לי קוד עובד שעושה משהו דומה כך ש"זמן הפיתוח" אצלי יהיה יותר גדול מאצלם - עדיף שאחד מהם יבצע את ההחלפה באמצעות בוט. ‏ costello • ‏ שיחה 21:27, 25 במאי 2008 (IDT)
בסדר, בסוף הסתדרתי בעזרת תוכנת WORD עם פונקציית replace all. אבל משום מה זה לא עובד. רשום "סיומת אנגלית=St." וזה לא מציג כלום. השמח בחלקו (-: 23:04, 25 במאי 2008 (IDT)

זה עדיין לא עובד כמו שצריך )-: לא הנקודה בסוף ולא השליטה על הגודל. השמח בחלקו (-: 19:07, 26 במאי 2008 (IDT)

סידרתי את עניין הנקודה - מה הבעייה בשליטה על הגודל? ‏ costello • ‏ שיחה 17:51, 27 במאי 2008 (IDT)
יפה מאוד! לגבי הגודל: ראה לדוגמא את עריכתי האחרונה [2] שלא השפיעה על גודל הטקסט. השמח בחלקו (-: 18:31, 27 במאי 2008 (IDT)
לדפדפנים (ואני חושב שגם לתקן css עצמו) מוגדר גודל טקסט מינימלי, אם הגדרת גודל טקסט שיורד מתחת לגודל הזה הדפדפן יתעלם הממגדרה הזו. 8% מגודל טקסט רגיל הוא ללא ספק קטן יותר מהגודל המינימלי - אני מאמין שהתכוונת ל-8px. ‏ costello • ‏ שיחה 20:22, 27 במאי 2008 (IDT)
לא, עדיין לא עובד. השמח בחלקו (-: 22:10, 27 במאי 2008 (IDT)
אגב ביצוע החלפות, אולי תיהנה מהסקריפט שמופיע בהעדפות תחת הלשונית סקריפטים: "הוספת אפשרות לבצע החלפות בדף העריכה. מאפשר גם החלפות באמצעות ביטויים רגולריים". ככה לא צריך להעתיק ל-word בשביל לבצע החלפה. ‏Yonidebest Ω Talk19:46, 27 במאי 2008 (IDT)
תודה יוני! השמח בחלקו (-: 22:10, 27 במאי 2008 (IDT)

הי, למעשה זה עדיין לא עובד. אני חושב שצריך לשנות משהו בתבנית:רחוב תל אביב ולא רק בתבנית השלט. השמח בחלקו (-: 16:38, 7 ביוני 2008 (IDT)

היה שם איזה תו נסתר או איזו שטות אחרת, עכשיו זה עובד. ‏ costello • ‏ שיחה 17:45, 7 ביוני 2008 (IDT)

Charlotte Perrelli[עריכת קוד מקור]

Hi could you help me translate the Charlotte Perrelli article into Hebrew.as she won in jerusalem. thanks--217.209.116.113 14:18, 23 במאי 2008 (IDT)

The article you are looking for already exist - שרלוט פראלי.
costello • ‏ שיחה 14:34, 23 במאי 2008 (IDT)


הסטטיסטיקות בוויקיחדשות[עריכת קוד מקור]

תודה על יצירת הסטטיסטיקות, אך שים לב לכך שאתה עורך שם באופן אנונימי ולא מתוך החשבון שלך. ‏– rotemlissשיחה 15:34, 27 במאי 2008 (IDT)

וגם לכך ששם הדף מתחיל ב"ויקיחדשות/סטטיסטיקה" במקום ב"ויקיחדשות:סטטיסטיקה". ‏– rotemlissשיחה 15:37, 27 במאי 2008 (IDT)
תודה, אני אעדכן מעכשיו את הדף הנכון ואבדוק מדוע הבוט לא ביצע log-in. ‏ costello • ‏ שיחה 17:50, 27 במאי 2008 (IDT)

אני חושב שאפשר למחוק את הנסיון הזה... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ד באייר ה'תשס"ח • 04:10, 29 במאי 2008 (IDT)

התבנית משמשת כיום בערך אחד בלבד (אל עריש), אבל שימשה אותנו כבסיס ל{{מיקום/פיקסלים/ארצות הברית}} וייתכן שנרצה להשתמש בקוד הזה שוב בעתיד. זה אמנם לא סיפור מסובך - אבל יותר קל להתחיל ממשהו קיים ועובד מלכתוב הכל מחדש. אני לא חושב שיש נזק בזה שהיא נשארת במרחב התבניות - אבל גם רוצים למחוק גם לא ממש מתנגד למחיקה... ‏ costello • ‏ שיחה
בזמנו זה היה רק אחד מדור הניסויים של מה שיש היום. הבנתי גם שזה סיפור ליצור כך מיקום. בכל אופן, אם אין לך את הקוד כבר בפיקסלים ארה"ב, אפשר להשאיר. בכל מקרה כדאי להסיר מאל עריש, כי אנו לא עובדים יותר בשיטה הזו. ראה המפות של איראן, לבנון וניו-זילנד. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ה באייר ה'תשס"ח • 20:24, 29 במאי 2008 (IDT)

בוט נגד הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום קיימים בןיקיפדיה האנגלת כמה בוטים הפועלים כנגד הפרת זכותיות יוצרים. בויקיפדיה האנגלית קיים בוט שכזה w:User:Wherebot לדעתי ויקיפדיה העברית תוכל להרוויח ממנו. האם אתה יכול לתרגם אותו? (פניתי אליך כי נראה לי שאתה מבין בתכנות - למדת בטכניון- ) --Histolo2 - שיחה 19:10, 1 ביוני 2008 (IDT)

רעיון חביב, ולא נדרש כמעט כלום כדי להתאים את הקוד לעברית - אבל אני לא בטוח שאנחנו זקוקים למשהו כזה. אני לא מספיק פעיל לאחרונה כדי לדעת בדיוק כמה ערכי הז"י נוצרים ביום - אבל התחושה שלי היא שמדובר בערכים מעטים מאד - ושהם מטופלים בזריזות על ידי המנטרים. בוט כזה יכול לחסוך מעט עבודה, אבל בוטים גם טועים לפעמים (במקרה הזה למשל - מסמנים כהז"י טקסט שאינו הז"י) - ובניגוד לעורך בשר ודם שאפשר להעמיד על טעותו במקרה של בוט העניין מסובך יותר (למשל - וויקיפדים חדשים שלא מבינים שמדובר בבוט ובגלל זה הוא לא משיב לשיחה, וויקיפדים וותיקים שלא בודקים עריכות של בוט כי הן לא מופיעות בשינויים האחרונים, וכו'...).
אתה מוזמן לפנות גם למשתמשים האחרים שמופיעים בדף ויקיפדיה:בוט - ייתכן שאחד מהם ימצא עניין מיוחד בוט הזה ויבחר להתאים אותו לעברית ולהפעיל אותו, או לחילופין להעלות את העניין לדיון רחב יותר (בשיחת ויקיפדיה:בוט או פשוט על ידי הפניית הקהילה לכאן מלוח המודעות) אם הקהילה תחשוב שבוט כזה נחוץ - ואף אחד לא ירים את הכפפה - אני אעשה מאמץ להתאים ולהפעיל את הבוט. ‏ costello • ‏ שיחה 19:44, 1 ביוני 2008 (IDT)
תודה על התשובה. הבוט הספיציפי הזה רק שם תבנית אח"כ צריך שעורך (בשר ודם) יעבור על מה שהבוט סימן. הבוט פשוט יקל על תהליך הסריקה וגילוי מאמרים בסיכון גבוה להז"י תיקון טעות של הבוט קל מאוד - רק להסיר את התבנית. בכל מקרה אני אני אעלה את העמיין לדיון. --Histolo2 - שיחה 15:30, 2 ביוני 2008 (IDT)

בוט השנים[עריכת קוד מקור]

אולי תריץ אותו לפני שעושים לנו אינטיפדת טומי לפיד? תודה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 20:33, 1 ביוני 2008 (IDT)

רץ. ‏ costello • ‏ שיחה 23:14, 1 ביוני 2008 (IDT)

היידה בוט, היידה! אלירן d שיחה 18:37, 2 ביוני 2008 (IDT)

עודכן. ‏ costello • ‏ שיחה 22:07, 2 ביוני 2008 (IDT)

נתונים סטטיסטים לחודש מאי[עריכת קוד מקור]

לאן נעלמת גיא? :-) מחכה לנתונים.. --‏ Itzike שיחה 22:59, 2 ביוני 2008 (IDT)

גם אני, אבל לא רציתי להלחיץ אתמול... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 23:01, 2 ביוני 2008 (IDT)
בדרך כלל השאילתה החודשית רצה אוטומטית כשמסתיים עיבוד הנתונים של ה-1 לחודש הבא, אבל החל מאתמול בצהריים הפסיקו להתעדכן הקבצים השעתיים (קורה מידי פעם - בדרך כלל חוזר אחי כמה שעות). כתוצאה מכך לא רץ העדכון היומי של אתמול, ולכן גם החודשי לא התחיל. בכל מקרה בניתוח החודשי אני עושה עוד כמה בדיקות על הדרך - וזה לוקח לי יום-יומיים להעלות אותם לויקיפדיה:נתונים סטטיסטיים/חודשית, השאילתה רצה עכשיו - במידה ולא יהיו בעיות מחר בבוקר אני אעדכן את הנתונים. ‏ costello • ‏ שיחה 23:14, 2 ביוני 2008 (IDT)

סטטיסטיקה יומית[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, שים לב לתקלה בימים האחרונים ויקיפדיה:נתונים סטטיסטיים/יומית - יש בעייה בתאריך (23 /05 /06), וגם בהתקדמות שלו (יום לפני כן זה (23 /04 /06) כלומר זה בפורמט אמריקאי MM/DD/YY.
עוד משהו מוזר: בסטטיסטיקה של 31/05/2008 [3] מופיע יוסף לפיד במקום ה-21. קצת מוזר, מכיוון שהוא נפטר ב-1/6/2008 לפנות בוקר - הרבה אחרי חצות הלילה. בברכה ΔΜΫהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 06:42, 06/06/2008 ג' בסיוון ה'תשס"ח

תודה, הבעייה תוקנה וחמשת הימים האחרונים מעודכנים ברגעים אלו. לגבי יוסף לפיד - צריך לזכור שכל הזמנים הם GMT (כלומר שכניסות שבוצעו באחת בלילה שעון ישראל יספרו ככניסות שבוצעו באחת עשרה בלילה של היום הקודם). מעבר לזה עד כמה שאני זוכר היו דיווחים על אשפוזו ומצבו כבר במוצאי שבת - כך שסביר שזה מה שגרם לעלייה החדה בכניסות לערך, שים לב שבימים שלאחר מכן חלה עוד קפיצה משמעותית (מ~900 לכמעט 5000 כניסות ביום). ‏ costello • ‏ שיחה 09:04, 6 ביוני 2008 (IDT)
GMT מת. UTC ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:08, 6 ביוני 2008 (IDT)
ליתר דיוק, בעשר בלילה (שעון קיץ). ‏– rotemlissשיחה 13:26, 7 ביוני 2008 (IDT)

הי גיא! אנא ראה את הסוגיה בדף השיחה לעיל. התוכל לסייע? אבי־עד - שיחה 17:41, 13 ביוני 2008 (IDT)

הגבתי שם. ‏ costello • ‏ שיחה 20:55, 14 ביוני 2008 (IDT)