מורן רוזנבלט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורן רוזנבלט
רוזנבלט בספטמבר 2010
רוזנבלט בספטמבר 2010
לידה 14 בספטמבר 1985 (בת 38)
תל אביב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר (2015) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורן רוזנבלט (נולדה ב-14 בספטמבר 1985) היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ישראלית. זוכת פרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר לשנת 2015 על תפקידה הראשי בסרט "חתונה מנייר".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורן רוזנבלט נולדה בתל אביב וגדלה במרכז העיר. בגיל שש עברה משפחתה לשיכון למד. את לימודי התיכון העבירה בתיכון חדש.

את שירותה בצה"ל עשתה כנהגת-בוס. תוך כדי שירותה הצבאי למדה בסדנה אצל ניסן נתיב. למדה בבית ספר "הדרך" של איל כהן ורות דייכס, בשנתיים הראשונות למדה תיאטרון ובשנה השלישית משחק מול מצלמה עם רות דייכס. בבית ספר לימדו אותה גם חוה אורטמן, מיקי מבורך, מלכה מרין ועוד. לאחר הלימודים עברה קורס משחק מול מצלמה אצל חלי מונסנגו. ב-2011 למדה קורס כתיבה בשילוב עם משחק בסדנאות הבמה אצל הבמאי מאור זגורי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חצי שנה אחרי שסיימה את לימודיה בבית ספר "הדרך" השתתפה בסרט "אודם" שכתב וביים יהונתן סגל, הפקה משותפת ישראלית-אנגלית. הסרט מספר על שתי נשים פלסטיניות שחיות בלונדון, אחת מהן מגיעה לבקר את חברתה לאחר שלא התראו שנים רבות. הן נזכרות בהבזקים לאחור בעלילותיהן מהעבר, מאז שהיו בנות שש עשרה, הזמן בו רוזנבלט משחקת, שבו הן מתגנבות לירושלים ומתרחש אירוע שמותיר בהן חותם עמוק. לאירוע יש שתי גרסאות שונות. רוזנבלט משחקת את אינאם, אחת הנערות בצעירותה, ונטלי עטיה משחקת את הנערה בבגרותה. הסרט דובר אנגלית וערבית – רוזנבלט למדה ערבית בשביל הסרט. בפברואר 2011 נערכה בכורת הסרט בפסטיבל ברלין והוא הוצג גם בפסטיבל טורונטו. על תפקידן בסרט זכו רוזנבלט ועטיה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים והיא הייתה מועמדת על תפקידה בו לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בטקס פרסי אופיר. בסרט משתתפות גם קלרה ח'ורי וזיו ויינר.[1]

ב-2010 שיחקה רוזנבלט בשלושה פרקים של סדרת הטלוויזיה "סימני שאלה", שעלתה ב"רשת", על-פי תסריט של עידו דרור ואופיר בביוף ובבימויו של אופיר בביוף. היא שיחקה בסרט קצר של דורון עופר "מסע", ובתפקיד קטן בסדרה בריטית בבימויו של פיטר קומינסקי, שצולמה בישראל.

ב-2011 הצטלמה ל"שבלולים בגשם", סרטו העלילתי הראשון של יריב מוזר, על פי סיפור קצר מתוך הספר "גן העצים המתים" של יוסי אבני-לוי. רוזנבלט משחקת בתפקיד הראשי, שבו היא מגלמת את דמותה של בחורה שחיה בזוגיות מושלמת ופתאום היחסים בינה לבין בן-זוגה מתחילים להתערער כשהוא מקבל מכתבי אהבה מבחור.

בדצמבר 2011 שיחקה בהצגה "קרנבל" שמוצגת בתיאטרון קרוב, עיבוד למחזה "בקרנבל כמו בקרנבל" של יון לוקה קאראג'אלה, בבימויו של ניקו ניתאי. לפני כן שיחקה בתיאטרון קרוב בהצגה "הזבובים" של סרטר ובהצגה "בית ברנרדה אלבה" של לורקה בבימויו של נועם בן עזר, שהוצגה בצוותא ובפסטיבל אביב.

ב-2012 השתתפה בסרטו הקצר של יואב הורנונג "ניווט גולם", בתפקיד שירי. ב-2013 שיחקה בסרט הסטודנטים "אחי ואני" של מרינה גורביץ'. ב-2013 הצטלמה לסרטם של אריק לובצקי ומתי הררי "תפוחים מן המדבר" שיצא לאקרנים בשנת 2015. ב-2013 שיחקה בתפקיד ראשי בסרטה הקצר של רותי גרוסברגר חרץ "ההזמנה". ב-2014 שיחקה בסרטה הקצר של עטרה פריש "אחותי היפה", שהוצג בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים. ב-2014 שיחקה בסרט הסטודנטים "פעם אחרונה" של מעין כהן. הסרט הוא על אישה המנסה לפתות את בן זוגה בעוד השניים עירומים בחוף ים נטוש. סירובו העיקש גורם לה לצרף אליהם עוד בחורה, אך כשתוכניותיה משתבשות, היא מבצעת פעולה קיצונית ונואשת.

ב-2015 הוצג סרטה הראשון, בשיתוף עם גפן גנני, "מי שטוב לו", שהוצג במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה בסינמטק תל אביב. הסרט זכה בפרס הסרט העצמאי בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי[2] בהמשך אותה שנה, שיחקה בתפקיד הראשי בסרט "חתונה מנייר" של ניצן גלעדי. הסרט הוצג בפסטיבל טורונטו ועל תפקיד זה זכתה רוזנבלט בפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2015.

באותה שנה שיחקה בסדרה "אשתו של גיורא", בבימויה של ליאת אקטע, ששודרה בערוץ 10. היא גילמה את דמותה של גלית, הבת של גיורא.

ב-2016 שיחקה בתיאטרון ב"ירמה" מאת פדריקו גארסיה לורקה ובבימויו של אלירן כספי בתיאטרון תמונע.[3] בשנה זו גם סיימה לימודי תסריטאות בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה.

ב-2018 שיחקה בעונה השנייה של הסדרה "פאודה" בתפקיד ענת מורנו, בסדרה הקומית של חנן סביון וגיא עמיר "שאטו עין כרם" בערוץ 10 ובעונה השנייה של סדרת המתח "כפולים" ששודרה בקשת 12. במהלך אותה שנה השתתפה בסרט הקולנוע "פרה אדומה", ובהצגה צעצועים של אנסמבל קבוצת עבודה.

ב-2019 שיחקה בתפקיד ראשי בסרט "מבצע שלאגר".

ב-2020 כיכבה בסרט הגרמני-ישראלי "חתונה עם סבתא".

ב-2021 השתתפה בסדרת הדרמה הישראלית-אמריקאית "פגע וברח". את הסדרה יצרו ליאור רז ואבי יששכרוף עבור נטפליקס והיא משודרת שם החל מ-6 באוגוסט 2021.

ב-2022 כיכבה בסרט "כאילו אין מחר" של ניצן גלעדי, עליו גם הייתה מועמדת לפרס אופיר.

ב-2023 הופיעה בסדרה "רוני ותום" בתור אמא של רוני. באותה שנה גילמה את רינה דיין בעונתה השנייה של הסדרה הארגנטינאית "יוסי, המרגל המתחרט" מבית אמזון פריים וידאו.

בשנת 2024 שיחקה במיני-סדרת הדרמה האמריקאית "היינו בני המזל" של רשת הולו; בדמותה של הרטה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנבלט היא לסבית מוצהרת, ומ-28 ביולי 2022 נמצאת בזוגיות עם תמר ליברזון. בפברואר 2024 נולד בנה הבכור.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מורן רוזנבלט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יאיר רוה, אור ירוק ל"אודם"?, בבלוג הקולנוע "סינמסקופ", 18 בפברואר 2011
    Ray Bennett (February 17, 2011), Lipstikka: Berlin Review
  2. ^ 18, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים
  3. ^ ירמה, באתר של תיאטרון תמונע
  4. ^ יוני פרוים, סצנה מסרט: מורן רוזנבלט והחברה בנשיקה לוהטת, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 28 בדצמבר 2022