טטנקצרטופס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןטטנקצרטופס
שחזור של טטנקצרטופס
שחזור של טטנקצרטופס
תקופה
מאסטריכט, 66 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
קבוצה: דינוזאוריה
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי עוף
תת־סדרה: צרטופסים
משפחה: צרטופסיים
סוג: טטנקצרטופס
מין: T. sacrisonorum
שם מדעי
Tatankaceratops
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טטנקצרטופס (שם מדעי: Tatankaceratops; פירוש השם: ביזון עם פרצוף בעל קרניים) הוא סוג שתקפותו שנויה במחלוקת של דינוזאור צמחוני ממשפחת הצרטופסיים שחי בתקופת הקרטיקון העליון בדקוטה הדרומית, ארצות הברית.

מין זה ידוע רק מגולגולת חלקית אחת שנמצאה מתצורת הל קריק, המתוארכת ללפני 66 מיליון שנה. טטנקצרטופס נתגלה על ידי כריסטופר אוט ופיטר לארסון ב-2010 והמין שנתגלה נקרא Tatankaceratops sacrisonorum.‏[1] ב-2011 ניקולס לונגריץ' מאוניברסיטת ייל פרסם מאמר המעריך מחדש את הטטנקצרטופס וטען שהטטנקצרטופס מערבב באופן מוזר מאפיינים של פרטי טריצרטופס צעירים ובוגרים, ולכן המאובן שנמצא יכול בעצם להיות טריצרטופס גמדי או פרט של טריצרטופס עם הפרעת התפתחות שגרמה לו להפסיק לגדול בטרם עת.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טטנקצרטופס בוויקישיתוף
  • טטנקצרטופס, באתר GBIF (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Christopher J. Ott and Peter L. Larson, 2010, "A New, Small Ceratopsian Dinosaur from the Latest Cretaceous Hell Creek Formation, Northwest South Dakota, United States: A Preliminary Description", In: Ryan, M.J., Chinnery-Allgeier, B.J., and Eberth, D.A. (eds.) New Perspectives on Horned Dinosaurs: The Royal Tyrrell Museum Ceratopsian Symposium, Bloomington, Indiana University Press, 656 pp.
  2. ^ Nicholas R. Longrich (2011). "Titanoceratops ouranos, a giant horned dinosaur from the Late Campanian of New Mexico". Cretaceous Research. 32 (3): 264–276. doi:10.1016/j.cretres.2010.12.007.