מארק איווניר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=מארק איווניר
|שם=מארק איווניר
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=כן}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־16:08, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן מארק איווניר (נולד ב-6 בספטמבר 1968) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ישראלי.

אודות

איווניר נולד באוקראינה. עלה לישראל עם משפחתו בשנת 1972 והתגורר בפרדס כץ. לאחר שירותו בצה"ל, למד איווניר ליצנות ועבד ב-"Cirque Pauwels" בפריז. למד משחק בבית הספר ניסן נתיב ואחר כך שיחק בקאמרי ובאופרה הישראלית. לאחר מכן הצטרף לתיאטרון גשר, שם שיחק במשך כמעט עשור. בתקופה זו גילם את דורון, המורה למשחק, בסדרת הטלוויזיה "עניין של זמן".

כשהוא בשנות השלושים שלו נסע ללונדון ללימודי משחק ובימוי אצל פיליפ גולייה, לאחר שקיבל מלגה. בלונדון השתתף בשני סרטים. לאחר שאשתו קיבלה הצעת עבודה בלוס אנג'לס, עברה לשם המשפחה. שם החלה קריירת המשחק הבינלאומית שלו. תפקידו הראשון היה בסרט "נשר הברזל 2". הוא השתתף בתפקיד הקאפו מרסל גולדברג בסרטו של סטיבן ספילברג "רשימת שינדלר". כמו כן הופיע בתפקידים קטנים בסרטים כגון "שומר המדינה" של רוברט דה נירו, "טרמינל" של ספילברג וב"אלוף ללא עוררין 2" ובתפקידי אורח בסדרות האמריקאיות "CSI", "המגן", "בית הבובות", "24", "מונק", "זהות בדויה", "ג'אג", "ווקר", "טרמינייטור", "פרינג'", "היחידה", "סוכן מחוק", ניקיטה", "רופא להשכיר", "הוואי 5-0" ו-"TOUCH", "הרשימה השחורה" ו"הומלנד".

איווניר שיחק בסדרה "עניין של זמן" וב- 1999-1998, בסדרת ההמשך "20 פלוס" באותו התפקיד. הוא הופיע בשנת 2003 בסדרת הטלוויזיה "פרנקו וספקטור", דרמת עורכי דין בהפקת קשת. בשנת 2009 גילם את נח, הדמות הראשית בסדרת הדרמה "תיבת נח". בשנת 2006.

איווניר השתתף בסדרת סרטי אמנות הלחימה המשולבת Undisputed בתפקיד גאגא: בסרט "אלוף ללא עוררין 2" (Undisputed II: Last Man Standing, 2006) ובסרט "בלתי מנוצח" (Undisputed III: Redemption, 2010).

בשנת 2010 כיכב איווניר כדמות המרכזית בסרטו של ערן ריקליס "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" והיה מועמד לפרס אופיר על משחקו בסרט.

בשנת 2012 שיחק בסרטו של ירון זילברמן "כלים שלובים", לצידם של פיליפ סימור הופמן, כריסטופר ווקן וקתרין קינר. כמו כן שיחק איווניר בשנה זו בדרמת הריגול "תא גורדין" בתפקיד יאשה לונדין לצדם של רן דנקר, הלנה ירלובה, סלבה ביברגל, מוני מושונוב ונטע ריסקין.

בשנת 2013 שיחק בסדרה "להיות איתה", שמשודרת בערוץ 22, לצד רותם סלע ואביב אלוש.

בשנת 2014 שיחק בפרק בסדרה "הרשימה השחורה".

בשנת 2014 דיבב את הדמות Set Roth במשחק "Wolfenstein: The New Order".

2015 - מגלם את איוון קרופין (Ivan Krupin) בעונה ה-5 של "הומלנד". מופיע בעונה זו ב-7 פרקים.

בשנת 2017 שיחק בעונה ה-2 של שטח מת (סדרת טלוויזיה) בפרק 11 כשהוא מגלם טרוריסט מבוקש.

איווניר נשוי למאיה רז, שדרנית בגלי צה"ל, בתם של העיתונאי מנשה רז והשדרנית והשחקנית רינת אבולפיה ואחותה למחצה של רומי אבולעפיה ואב לשתי בנות ומתגורר בלוס אנג'לס.

קישורים חיצוניים