ויקיפדיה:הטילדה הרביעית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ טילדה חדשה!
מ עדכון
שורה 1: שורה 1:
{{ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/17}}
{{ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/18}}


[[קטגוריה:ויקיפדיה - הטילדה הרביעית|*]]
[[קטגוריה:ויקיפדיה - הטילדה הרביעית|*]]

גרסה מ־20:53, 7 ביולי 2008

ביטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
חתמו מנוי לעיתון
מספר גיליון: 18 (קיצור דרך: וק:הה)
תאריך הוצאה: 7 ביולי 2008
עורכת ראשית: נעה; הגהה: דולב; תרמו: יחסיות האמת, Deror avi, דניאל ב., Agbad, תומר ט, Or12, חגי אדלר, אריה ענבר, דקי, MathKnight, אמיר א. אהרוני, Harel‏, Nir‏, אלירן, Yonidebest‏, DMY ונינצ'ה.
הערות? תיקונים? גשו לדף השיחה של הגיליון. יש לכם מידע עסיסי? גשו לדף האדום.

פלישת בובות הקש

פרויד ויונג מציגים תיאטרון בובות

מאת אריה ענבר

שמונה דקות לאחר חצות ה-15 באפריל 2008, כשהרוחות הרעות עדיין חגו באוויר הליל, דוד שי עשה טעות אופיינית למי שאינם מכירים מקרוב את העולם הנסתר ואת הכוח המאגי של המילה, הוא כתב במזנון: "תחום הפסיכולוגיה אינו מפותח מספיק בוויקיפדיה העברית, ובמיוחד חסר לנו "פסיכולוג הבית", לכן בשלב זה לא יווצר הפורטל". עריכה גורלית זו נתפשה כהזמנה, וכעבור חמש דקות זיגמונד פרויד ביצע את העריכה הראשונה שלו בוויקיפדיה העברית.

פרויד מתהפך בקברו
פרויד מתהפך בקברו

מר פרויד הציג עצמו כבובת קש ממוצא אוסטרי יהודי, והודיע שלא ייקח חלק בהצבעות ולא יטה דיונים. דניאל צבי, שקיווה לקבל טיפול/ייעוץ חינם, התקבל בצוננים: "600 יורו לשעה!". ויקיפדים מתוסכלים ומתוסבכים או סתם משועממים צבאו על דף שיחתו של פרויד, שהפך לאחד הפופולריים ביותר.

התפנית הדרמתית הבאה הייתה הגעתו של קרל יונג שהצטרף לפרויד והשניים החלו מרתון של שיחות מקצועיות למחצה, גדושות בעקיצות הנוגעות לעברם המקצועי והלא מקצועי, הכל לעיניהם המשתאות של קוראי הוויקיפדיה. רבים נהנו והיו כאלה שהתעלמו, אך לבסוף קמה התנגדות לפעילות בובות הקש ואפילו הועלתה הדרישה לחסימתן. הוויכוח שהתפתח בנושא לא מצא חן בעיני הבובות והן פרשו.

לקראת כתבה זו, כדי לא לקפח אף צד, ביקשתי ראיון עם קרל יונג וזה (החותם בשם "מריו. נט."), למרבה ההפתעה, התקשר איתי ישירות, ולאחר שהבטחתי לו לשמור בסודיות את זהות מפעילו (ויקיפד די ותיק שתרם לא מעט לדפי התוכן), שיתף אותי בהגיגיו ובמסקנותיו מניסיונו קצר הימים בוויקיפדיה.

"אצלנו, בשווייץ, לא היו נותנים לגמלים לכתוב אנציקלופדיה. יא, כבר הבחנתי שיש פה לא מעט קליינטים פוטנציאליים, לוגומנים, בעיקר במזנון, בעלי שגעון גדלות החושבים שבלעדיהם הוויקיפדיה נידונה לכיליון, פרנואידים החושבים שמתנכלים לערכים שהם כתבו (לפעמים הם צודקים...), מדוכאים למיניהם ובעיקר גרפומנים. למרות הימצאותם של גרפומנים רבים כל כך, עדיין לא נכתב ערך על כך בוויקיפדיה העברית, ואני משאיר לכם לנחש אם מדובר במקריות".

ניסיתי לשאול את מר יונג, אם מצא גם דברים חיוביים בוויקיפדיה שלנו והוא השיב כך: "היה משהו, אך אני לא בטוח לגביו, אם היה אמיתי או פאטה מורגנה - אני אתייעץ עם פרויד ואשיב לך במהלך השנה הקרובה". יונג טען גם שוויקיפדים מסוימים חייבים לו כסף ושאל אם אוכל לעזור לו בגבייתו תמורת אחוזים - בשלב זה החלטתי לסיים את הראיון.

לסיום, אזכירכם את מאמר חז"ל: "חכמים היזהרו בדבריכם", במיוחד מאוחר בלילה.

מקצרמר למובחר 5

מחר זה מתחיל! תחרות חמישית יום ההולדת החמישי

מאת Harel

צנצנת ריבה ביתית שנותרה מהתחרות הראשונה
צנצנת ריבה ביתית שנותרה מהתחרות הראשונה

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" מתחדשת אחרי קרוב לשנה של היעדרות, זו הפעם החמישית. התחרות הפעם נועדה לציין חמש שנים להקמתה של ויקיפדיה העברית, והיא תיחנך באופן רשמי ביום ההולדת של ויקיפדיה, 8 ביולי. המתכונת הכללית של התחרות דומה לתחרויות הקודמות, עם זאת נערך שינוי מסוים בחלוקה הנושאית לבתים, ונוספה תחרות משנה לערך "שבכתיבתו נטלו חלק, תוך שיתוף פעולה פורה וחברי, מספר רב של ויקיפדים שתרמו לו כולם תרומה של ממש".

כהפקת לקחים מתחרויות העבר, הכוונה הפעם היא לייחצן את התחרות באינטרנט ובאמצעי התקשורת כדי למשוך כמה שיותר כותבים חדשים לתחרות, ולהפוך אותה מאירוע פנים-קהילתי סגור לאירוע כלל-אינטרנטי ציבורי. הודעה לעיתונות ולציבור תיכתב בקרוב, וכולם יכולים לעזור בהפצתה בבלוגים, בפורומים ובערוצים אחרים. בסופו של דבר, הצלחתה של התחרות תלויה בכם – הוויקיפדים. מספר רב של מועמדויות, וחשוב אף יותר, השתתפות פעילה בביקורת עמיתים פורה תוך כדי התחרות, יוכלו לתת לתחרות את תשומת הלב המרכזית הדרושה להצלחתה. פן נוסף של התחרות שהוזנח בתחרויות הקודמות הוא הפרסים. ככל שייתרמו יותר פרסים ואכן הם יועברו לזוכים, כך תהפוך התחרות לאירוע מיוחד ושיתופי יותר.

בחירת הנבחר

מי הוא הסיני-הגרמני שזכה במקום בחבר הנאמנים? ולמי הוא בחר להצביע? התשובות המפתיעות בכתבה שלפניכם

כתב החוץ, יחסיות האמת

בחודש יוני נערכה ברחבי מיזמי הקרן התמודדות על המקום הפנוי בחבר הנאמנים אותו מותירה יושבת-הראש, פלורנס ניבאר-דבואר, בתום הקדנציה שלה. על המקום הבודד התמודדו חמישה-עשר מועמדים בני שמונה לאומים שונים, ובהם המועמד מישראל – הביורוקרט, הבודק, מפעיל-המערכת וחבר ועדת הביקורת בעמותה – מומחה האבטחה הראל קין.

נעים להכיר
נעים להכיר

ההתמודדות שארכה למעלה משלושה שבועות הייתה מרתקת ואפופת תככים, התלחשויות מאחורי הקלעים והצבעות טקטיות ומאורגנות (למרבה הפלא, קרן ויקימדיה הציפה את בעלי זכות ההצבעה במכתבים המזמינים להצביע). כשהתפזר הערפל, הסתבר להערכת פרשנים כי הפיצול והסכסוכים הפנימיים בוויקיפדיה האנגלית מנעו מן המועמד המוביל שלה, סמואל קליין, את הבכורה. קליין העפיל למקום השלישי בלבד, מאחורי המועמד הרוסי שזכה במקום השני, והמועמד הסיני-גרמני שבעוד שבועיים יאייש את מושבו החדש בחבר הנאמנים - טינג צ'ן שמו.

טינג צ'ן, סיני כבן ארבעים שהעביר את מחציתם השנייה של חייו בגרמניה. הוא עובד כתוכניתן בחברת IBM, וחי כהומוסקסואל מוצהר בעיר מיינץ. ברם, עיקר פעילותו הוויקיפדית נעשית בוויקיפדיה הסינית בה הוא משמש כביורוקרט ומפעיל-מערכת.

עיון בתוצאות ההצבעה מלמד שרובם של 3019 המצביעים לא דאגו בעת ההצבעה להעניק דירוג נפרד לכל אחד מהמועמדים. דומה אפוא כי הרוב לא השכילו להפנים את מלוא האפשרויות ששיטת שולצה מציעה.

עיון בחלוקת המצביעים על פי מיזם הבית שלהם מעלה שהוויקיפדיה העברית זוכה בתואר הוויקיפדיה המעורבת ביותר בבחירות, בה נרשמו שיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר מבין כלל הוויקיפדיות. הדבר אף גרר תשומת לב שלילית מאחד הדיילים שהחל לבצע בדיקות IP מרובות למצביעים הישראלים מחשש להטיה. לא ידוע האם וכמה מצביעים ישראלים נפסלו בסופו של דבר.

שולה המוקשים

ההצבעה ששברה את שיא הנמנעים בכל הזמנים

מאת נינצ'ה

18 נמנעים
18 נמנעים

הצבעת המחיקה על הערך בנושא האמנית "שולה קשת" החלה ב- 16:04, 3 ביוני 2008. כמו רוב הצבעות המחיקה שיש לאחרונה, גם הצבעה זו הייתה צמודה למדי וב- 16:04, 10 ביוני 2008, בדיוק שבוע לאחר פתיחת ההצבעה, התוצאות היו, על חודו של קול, לטובת השארת הערך. שבע דקות לאחר מכן הוסיף אלירן את משקלו לטובת מחיקת הערך, ותוך שניות ספורות הספיק ברוקולי לארכב את הדיון, כשהוא מכריז על החלטת הקהילה - למחוק את הערך.

בצורה צפויה למדי התפתח דיון נרחב בדף השיחה בשאלה האם המעשה של ברוקולי, דהיינו אירכוב ההצבעה מייד אחרי שהכף נטתה לכיוון שאליו הוא הצביע בעצמו, כשר. השאלה בקשר לכשרות המעשה נותרה שאלה בלתי פתורה, אך היה קונצנזוס נרחב על כך שהפעולה חוקית. כדי לנסות ולמנוע את הבעיה הזו להבא, העלה ori הצעה שיזם חגי לפרלמנט, עוד באותו היום! ההצעה אומרת בקיצור שהצבעות ינעלו בדיוק שבוע לאחר פתיחתן, ולא מתי שיחליט מישהו לארכב אותן, כפי שהיה נהוג עד כה. ההצבעה עברה עם 71 אחוזי תמיכה מרשימים, אך עם מספר נמנעים חסר תקדים, 18 ויקיפדים נמנעו בהצבעה. בין הנימוקים השונים כנגד ההצעה ניתן למנות את הטענה שההצעה הועלתה מהר מידי ולא התקיים עליה דיון מספק כפי שמתבקש בכללים הכתובים בראש הפרלמנט, וכתוצאה מכך ויקיפדים רבים העלו חששות שההצעה רק חצי אפויה. מאז שההצעה עברה היא הספיקה כבר לצאת לפועל במספר הצבעות מחיקה.

חדשות חוץ

בוט לבחירת מפעילים תביעת דיבה נגד ויקיפדיה זיכתה את הסוכנת הספרותית התובעת בתואר מפוקפק

מאת יחסיות האמת

בוט לבחירת מפעילים - לא, אין זו בדיחה, אלא תוצר עבודת-מחקר חדשה שנתפרסמה בכנס העוסק בגורם האנושי במערכות ממוחשבות. הבוט חוזה את סיכויי המשתמש להיבחר למפעילות על פי סטטיסטיקות עריכותיו. בין היתר גורס המחקר כי עריכות מרובות בדפי שיחה ומרחב ויקיפדיה הן ערובה להיבחרות למפעיל, בעוד שעריכה אינטנסיבית של דף המשתמש גורעת מסיכויי המינוי. בקרוב אצלכם בבית?


בהמשך לדיווחנו בגיליון הקודם, אנו שמחים לבשר כי נדחתה על הסף תביעת הדיבה של הסוכנת הספרותית ברברה באוור נגד ויקיפדיה האנגלית ועורכיה, לאחר שבדף השיחה אודותיה דורגה במקום השלישי ברשימת "עשרים הסוכנים הספרותיים הגרועים בארצות-הברית" וכונתה "The dumbest".

יוזמה חדשה בארבקום בוויקיפדיה האנגלית למאבק ב"משחיתים פוליטיים" - ניתן לתמצתה ולומר כי מפעילי-המערכת יוודאו שבערכים במחלוקת תתקבלנה רק עריכות "איכותיות" שאין כל ספק לגבי תום-הלב העומד מאחוריהן, מעין "הגנה רכה". לעת עתה עתיד ההצעה לוט בערפל.

ויקיפדיה הייתה לביורוקרטיה, כך פוסק מחקר חדש, שהתפרסם אף הוא בכנס העוסק בגורם האנושי במערכות ממוחשבות. המחקר מוסיף ומבאר את מבני-הכוח ודרכי התוויית המדיניות אשר תשתית הוויקיפדיה מעודדת את יצירתן.

הוצאת ספרים תבעה את עמותת ויקימדיה המקומית בטענה כי הערך אודותיה אינו מחמיא דיו. המדובר במקרה שאירע בגרמניה, ותביעתה של הוצאת Frankfurter Verlagsgruppe נדחתה על-ידי בית המשפט המחוזי הגרמני. בין היתר, האשימה ההוצאה את העמותה הגרמנית ב"שכירת מפעילי-מערכת" לוויקיפדיה, ובכך ניסתה להסיט אל הסניף מקצת האחריות של הקרן לנעשה באתר, כאמור ללא הצלחה.

ויקריקטורה

מאת Deror avi

יום הולדת מאויר

לא כל חוגג יום הולדת זוכה להצבעה על צבע, סגנון וצורת ההגשה של המתנה שיקבל ויקיפדיה דווקא כן

מאת Agbad ונעה

הסמליל הנבחר
הסמליל הנבחר

בשעה טובה הגענו לתום שנתה החמישית של ויקיפדיה העברית. כשלושה שבועות לפני החגיגות, DMY תפס את המושכות ופתח דיון שמטרתו לבחור סמליל (=לוגו) מתאים למועד זה, שיופיע בראש דפי ויקיפדיה. הועלו הרבה הצעות לסמליל החדש, אך לקו הגמר הגיעו רק חמישה סוגים של סמלילים. בסופו של דבר, נבחרה התמונה המופיעה בצד שמאל, תוצרתו של גיל כהנא עם שינויים של Harel.

הלוגו החדש לא הספיק לככב בראש העמוד הראשי יממה אחת, וכבר ארעה תפנית. הגמל התימני פנה למאיירת המקסיקנית מריאנה רואיז ששרטטה מספר הצעות חלופיות מרשימות לרגל החגיגות. מיד הועלו מספר הצעות, בהן ההצעות להחליף את הלוגו של דפי העזרה ודפי דיונים מרכזיים באופן קבוע באחד הסמלילים, ואף החלפת הסמל ארבע פעמים במהלך כל יום.

יש כאלו שאף מוצאים כוונות זדוניות בסמלילים החדשים החל מחוסר התייחסות לשוני המגדרי בין החברים וכלה בבזיזת חלקי הפאזל של ויקיפדיה. ובינתיים, מעטר את העמוד הראשי הסמליל החדש להנאתם של הקוראים.

גאולוגיה זה לא רק בז'

דקי מספרת על המיזם שהרימה הגאולוגיה עולה מעל פני השטח

מאת דקי

מזרקת לבה
מזרקת לבה

כשסיפרתי לאנשים על חיבתי לגאולוגיה זכיתי לתגובות רבות, שהמשותף להן התבטא באמירתה של חברה טובה: "אבל זה הכל בז'..."

כאשר בניתי את פורטל הגאולוגיה התוודעתי למחסור הגדול בערכי יסוד ולקצרמרים וערכים רבים שיש להרחיב ולשפר: תחומי מחקר, סלעים, תקופות גאולוגיות, ערכי סטרטיגרפיה כתצורות וחבורות ועוד. שפע הנושאים בתחום הגאולוגיה מצריך עבודה רבה בעריכת ערכים קיימים ובכתיבת ערכים חדשים רבים. אביהו בנה את התשתית ומעשיר את ערכי המינרלוגיה, ומשתמשים אחרים כותבים ועורכים בנושא, בהם אחיתופל שגייסתי לכתיבה ותרגום של ערכי גאולוגים, ועדיין נותרה מלאכה רבה. בנוסף יצרתי קשר עם פרופ' צבי גרפונקל מהמכון למדעי כדור הארץ של האוניברסיטה העברית, שהבטיח לסייע בנושא המחקר הגאולוגי בישראל על רבדיו השונים.

גבישי פלואוריט
גבישי פלואוריט

גאולוגיה שזורה בענפים שונים של מדעי הטבע ככימיה ופיזיקה, אולם אינה רק תבנית מדעית או תיאור פיזיקלי וכימי יבש של העולם בו אנו חיים. גאולוגיה מייצגת גם יופי אסתטי (סלעים, גבישי מינרלים ותצורות נוף), דינמיקה של פעילות שאינה פוסקת (התפרצויות געשיות ותנועת לוחות) ויופי עצום וראשוני בבנייה ואפילו בהרס שיוצרות תופעות גאולוגיות. בקיצור, גאולוגיה זה לא רק בז'.

ביקשתם, קיבלתם

כי לערכים הנצפים ביותר מגיע יותר

מאת אלירן

מיזם "ביקשתם, קיבלתם" הוא מיזם שנועד לשמור על איכות הערכים הנצפים ביותר של ויקיפדיה. הרעיון וההקמה שלו שמורים למלמד כץ, שפתחו אותו לראשונה ב-3 בפברואר השנה בתור מיזם זמני בלבד. בסוף החודש, כשהמלמדים לא יכלו להמשיך לטפל בו, כמו כל הישג אחר בחיי, שיחדתי אותם בכמויות כסף גדולות כדי שיעבירו את המיזם לידיי. כמובן שהם הסכימו, והמיזם נפתח מחדש ב-5 במרץ.

מה חדש במיזם? ובכן, המיזם החדש פועל במתכונת של עדכון חודשי. כלומר, בכל תחילת חודש הוא מתעדכן בנתוני הצפייה של החודש שעבר. במיזם מוצגים 135 הערכים הנצפים ביותר, יחד עם 15 הפורטלים הנצפים ביותר. הודות ל-Costello, מוצגים גם 50 הקצרמרים הנצפים ביותר, והחל מהשבוע הקרוב יוצגו גם הערכים בעלי תבניות {{עריכה}}, {{לשכתב}} ו{{להשלים}} הנצפים ביותר. כמו כן, לאחר כל עדכון חודשי אפתח הודעה בלוח המודעות בה אפרט על השינויים בצפיות הערכים.

מדוע זה חשוב? הסיבה העיקרית בגללה לקחתי את המיזם לידיי היא עצם הרעיון שלו, שחשוב באופן כללי לוויקיפדיה. הערך YouTube, לדוגמה, הוא הקצרמר הנצפה ביותר בוויקיפדיה. נסו לחשוב איזו חשיבות יש לעובדה שלערך הזה נכנסו החודש 18,275 אנשים וקיבלו קצרמר לנגד עיניהם. נסו לחשוב על הרושם הראשוני שיש לקוראים הללו על ויקיפדיה. לערכים הנצפים ביותר יש משמעות כבדה על איך ויקיפדיה נתפשת בעיני הציבור, ויש לדאוג לכך שהם יהיו מספקים, מפורטים וכתובים היטב.

סקר קוראים 2008

מסורת מצליחה או יתום בעריסה? ניר מתלבט בין טר"ש לצל"ש

מאת Nir

סקר
סקר

ב־25 במאי כתב דניאל ב. הודעה במזנון בה הציע לערוך סקר קוראים, כפי שהיה בשנה שעברה, במזנון הובעה התלהבות ואף הוצע להפוך את הסקר למיזם שבמסגרתו כל שנה ייערך סקר קוראים. אולם, למרות ההתלהבות הראשונית, הכנת הסקר נתקעה עקב מחסור במתנדבים ובמשך שבועיים דמם דף הסקר, ללא עריכות בו וללא קישורים אליו. לאחר שבועיים, קם yonidebest והוסיף לסקר שאלות. לאחר מכן הייתה התעניינות זמנית בה הציע הראל ליוני להיות אחראי על הסקר על מנת שהסקר אכן יצא לפועל וההתעניינות המחודשת לא תהיה זמנית. למרות זאת, ההתעניינות אכן הייתה זמנית ונמוגה במהרה. נוסף על כך, בדף השיחה של הסקר נאמר שלא הופקו מסקנות מהסקר הקודם ושצריך לשאול שאלות מהן נוכל להפיק מסקנות שיעזרו לנו בעתיד ולכן צריך להכין היטב את הסקר לפני שמפרסמים אותו לקוראים. למרבה הצער, במצבו הנוכחי של הסקר נראה שהוא לא יצא לפועל בחודשים הקרובים (אלא אם כן אתם מתכוונים לעזור לו).

האם אתם מכורים לוויקיפדיה?

ניתוח אנתרופולוגי-טכנופילי של הקהילה

מאת DMY

אם חתמתם פעם עם ארבע טילדות ~~~~ על מזכר בדואר אלקטרוני

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה.

אם אתם לא מתאפקים להציץ ב"רשימת המעקב שלי" לפחות פעם בשעה – גם כשאתם בחופשת ויקי

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה.

אם כל פעם שאתם נתקלים בפס כתום אופקי, אתם קופצים משמחה "יש דואר" – אפילו שזה בסך הכל פס שצבעו על כביש בעבודות

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה.

אם מייד אחרי כל טיול, אתם מעלים את התמונות לוויקישיתוף – עוד לפני שאתם מראים אותן לחבריכם

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה.

אם אתם מנקרים בעבודה/לימודים, לאחר שנשארתם עד 3:00 לפנות בוקר כדי להשלים איזו פיסקה באיזה ערך

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה.

אם אתם משוחחים במזנון ובדפי השיחות – הרבה יותר מאשר עם בני משפחותיכם

– סימן שאתם מכורים לוויקיפדיה, ואולי אפילו כבר זקוקים לאשפוז ...

השבוע לפני...

מאת דניאל ב.

ארבע שנים... לכבוד יומולדת שנה מתקיים המפגש הוויקיפדי הראשון ליד מסעדת "בר בריא" בקניון עזריאלי. אל המפגש הגיעו 15 ויקיפדים, התקדמנו מאז.

שלוש שנים... נוהל ביטול הרשאה נכנס לתוקף.

שנתיים... מסתיימת מתקפת איכות הממשל בישראל שזוכה להצלחה רבה. נכתב הערך ה-40,000.

שנה... בעקבות מריבות ועימותים רבים בין חברי הקהילה הביורוקרטים הכריזו על יציאה לדרך חדשה (לטילדה מתקופה זו).

ישר מהתנור
ישר מהתנור

ערכים חדשים ומעניינים

מאת Agbad

העתקים של פסל החירות – מבית היוצר של אלמוג (התחיל את הערך בצורה אנונימית). הערך עוסק בהעתקים השונים של פסל זה. מעניין אם בעתיד ייכתב ערך דומה עבור מגדל אייפל.

חוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם – מבית היוצר של קרפדה. הערך עוסק בחוק זה ובהוצאתו לפועל.

חסון חסון – מבית היוצר של DGtal. הערך עוסק בקורות חייו של אותו האיש. מזכיר לכם במקרה דמות בארץ נהדרת?

הערכים נמצאו כמתאימים בתאריך 3/7/08 עד השעה שש אחר הצהריים

Say cheese!
Say cheese!

תמונות חדשות

מאת תומר ט

רמי קלינשטיין זוכה לתמונה חופשית. צילום: Realmgic יוקה בשכונת יד אליהו בתל אביב. צילום: י.ש. תחנת הכוח רדינג. צילום: בית השלום
הביטו וראו
הביטו וראו

ראו גם

דחפור די-9 משוריין
דחפור די-9 משוריין

תמונתם של MathKnight (משמאל) נבחרה כתמונת איכות בוויקישיתוף.

בחודש שעבר, החליפו בוויקימילון את הערך המומלץ לערך שבועות לקראת בוא החג. מאת Or12

איתי אמנם מפעיל, אך עוד לא בן 18 וכבר מתחיל לבחור יועצים פיננסים לקראת השקת הקש של ויקיפדיה בבורסה.

הראל אמנם מתפלא על הכמיהה והרדיפה הוויקיפדית המפליאה לתרבות האינסטנט, ברם בד בבד שאלות מעמיקות ומעשירות אחרות זוכות בשבוע החולף לפופולריות ענפה.

ואם בקטינים אנו עוסקים...המומחים מחווירים: ויקיפדיה ופורנוגרפיה.

DMY הרים את הערך המרשים ציפור לאומית בזמן שיא. מאת חגי אדלר

ולדוברי הפורטוגזית המתחזקים, מסתבר שבוויקיפדיה הפורטוגזית ישנם מאמרים נפרדים על ספרי התנ"ך בראייה נוצרית לעומת זו היהודית. בראש כל ערך מופיע הפניה: אם ברצונך לקרוא על הנושא הזה בהקשר יהודי/נוצרי, ע"ע ... מאת אמיר א. אהרוני

הידעת?
הידעת?

הידעת? ויקיפדיה

הטילדה השלישית

מאת DMY

כדי לחתום, מקלידים ארבע טילדות ~~~~. אפילו עיתון רב תפוצה קרוי על שם פעולה זו.
מסתבר, שישנם כמה מאפיונרים, פרוטקציונרים וסתם עצלנים שנוהגים לחתום עם שלוש טילדות בלבד - והכוונה לחתימה מלאה כולל תאריך ושעה.
איך הם עושים את זה ? לכתבנו נודע סוד הטילדה השלישית: פשוט מוסיפים לחתימה (תפריט ראשי --> ההעדפות שלי --> חתימה) הוראות להוספת התאריך כחלק מהחתימה הבסיסית. אפשר לבחור פורמטים שונים:

  • {{ס:#זמןמ:H:i, j בF Y}} - נותן תאריך בפורמט כזה: 01:32, 27 באפריל 2024
  • {{ס:#זמןמ:j בF Y, H:i}} - נותן תאריך בפורמט כזה: 27 באפריל 2024, 01:32
  • {{ס:#זמןמ:H:i, d/m/Y}} - נותן תאריך בפורמט כזה: 01:32, 27/04/2024
  • {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY|+6 hours}} - נותן תאריך בפורמט כזה: י"ט בניסן ה'תשפ"ד (שימו לב ל+6 שעות שמשמעותו שהתאריך העברי מתחלף 6 שעות לפני החלפת התאריך הלועזי, כלומר בשעה 18:00)

רק מה - אל תחתמו עכשיו בטעות עם 4 טילדות, כי אז התאריך והשעה יופיעו פעמיים - פדיחה.

השתתפות, הצעות ורעיונות

רוצים להשתתף ביצירת העיתון "הטילדה הרביעית"? כל הדרוש לכם הוא רעיון, מקלדת, עכבר, רצון טוב והרבה סבלנות! אם יש לכם מידע מעניין שראוי להיכנס לגיליון הבא, עדכנו אותנו בדף האדום החם.

הצפייה בעיתון הותאמה בצורה אופטימלית לרזולוציה 1024X768 ו-1280X1024.