משתמש:בן נחום/אדמות ישי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בן נחום.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של בן נחום.
תמשמאל לכביש שכונת הקרוונים ומאחוריה "בית מנחם"

אדמות ישי היא שכונה יהודית במרומי תל חברון, ומהווה אחד מריכוזי ההתיישבות היהודית בחברון.

השכונה מורכבת מ"בית מנחם", מתחם הקרוואנים ובית אבן נוסף.

בית מנחם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחם הקראוונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1]


בית האבן, ולצידו גינה בצידה הצפוני של השכונה

במרכז השכונה בניין בעל קומות אחדות, מצופה אבן ובעל מרפסת רחבה הצופה על פני חברון. בו גרות שבע משפחות. עדין נותרו במקום שבעת הקרוונים הישנים המשמשים למגורים וניצבים זה על זה בשני מפלסים. בשכונה בניין נוסף על קרקע שנרכשה מידי ערבי. הבניין, שניצב על עמודים, מחפה על חומה עתיקה וגרם מדרגות שנחשפו בחפירות ההצלה שנערכו בטרם הוקם הבניין.

בקומת הכניסה של הבניין המרכזי מוצגות חלק מהעתיקות שנמצאו באתר. מערבית לשכונה ממוקם בית העלמין היהודי העתיק של חברון, ודרומית לה מזוהים ציון קברי ישי ורות.

רוב אדמות התל נקנו על ידי הקהילה היהודית במאה ה-19, אך רוב האדמות נתפסו על ידי ערבים. בשנת תשמ"ד (1984) עלו מספר משפחות יהודיות להתיישבות על חלקה פנויה בה הוצבו מספר קרוונים. השכונה נקראה אדמות ישי, אשר ציון קברו וקבר רות מצויים במרומי התל. בערב ראש חודש אלול שנת תשנ"ח (1998) נרצח בביתו תושב המקום, הרב שלמה רענן.

לאחר רצח הרב רענן הוקם כולל "אור שלמה", בחדר השינה שבו אירע הרצח. בראש הכולל עומד חתנו של הרב רענן, הרב ישראל שליסל. כיום לומדים בכולל, הצמוד לדירתו של רענן, כ-15 אברכים, בתוכנית הלכה בת חמש שנים שבמהלכן הם ניגשים למבחני הסמכה לרבנות. מפאת הצפיפות בית המדרש מתקבל מספר מוגבל של לומדים, על אף שהביקוש אליו גדול.

ב-2005 נערכה חנוכת הבית לבית הקבע "בית מנחם".[1]