נועה רום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נועה רום
לידה 26 בדצמבר 1975 (בת 48)
קיראון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים המכללה האקדמית נתניה, סמינר הקיבוצים, מכון אבני עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספרות נוער עריכת הנתון בוויקינתונים
www.noarom.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נועה רום (נולדה ב-26 בדצמבר 1975) היא סופרת נוער, עורכת, מרצה ועיתונאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רום נולדה בקיראון וגדלה בנתניה, ובה היא מתגוררת עד היום. אמה נורית, ילידת ישראל, הייתה מזכירה רפואית. אביה אשר, יליד ברית המועצות, היה סמנכ"ל כוח אדם וכספים ברפא"ל. רום היא הבת האמצעית בין שני בנים. למדה בבית הספר היסודי יהודה הנשיא ובתיכון אורט גוטמן. בצה"ל שירתה כפקידה בחיל המודיעין.

רום שימשה כתבת בידור ותרבות בעיתון "פנאי פלוס" מבית ידיעות אחרונות (2009-2004). כתבה בעיקר כתבות מגזין, ביקורות טלוויזיה, סיקרה השקות וערכה את מבזקי התרבות ברדיו תל אביב. בד בבד כתבה בעיתונים Witch, לילדות בגילאי 8–12 ו-GO, לנערות בנות 16–22. הייתה כתבת תרבות ומשפחה באתר האינטרנט סלונה (2013-2012).[דרוש מקור]

ב-2008 ראה אור ספר הנוער הראשון פרי עטה, "עד הבת מצווה זה יעבור". הספר נבחר ל"מצעד הספרים" תש"ע. מאז, פרסמה עוד תשעה ספרי נוער.

רום משדרת בתחנת הרדיו "קול נתניה" תוכנית שבועית בשם "נועה מדברת לנוער".

רום היא בוגרת המכללה האקדמית נתניה בתקשורת בהצטיינות יתרה (2003) ובעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים (2010). כמו כן, היא בוגרת מכון אבני במגמת עיצוב גרפי.

היא אמא לבן.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורי ספריה של רום הם בנות בגיל הנעורים, שאינן מן המקובלות. הן מתמודדות עם משברי הנעורים ועם הלבטים המאפיינים גיל זה.

טרילוגיית ספרים

הטרילוגיה מספרת על עלילותיהן של ארבע חברות טובות: נוגה (הגיבורה הראשית), אופיר, איה ונעמה. הסדרה מתארת את התמודדותן עם בעיות גיל הנעורים ואת סיפור התבגרותה של נוגה.

1. עד הבת מצווה זה יעבור (רימונים הוצאה לאור, 2008)

נוגה בת ה-12 מתכננת את מסיבת הבת מצווה שלה. אצל אחותה הגדולה נטע מתגלה מחלת הסרטן ובני הבית נערכים להתמודד עם המשבר. נוגה מנסה לגרום לאורי, הילד היפה בכיתה, להתאהב בה, בעוד שירי, מלכת הכיתה, מציקה לה. לאורך הספר היא משתפת את הקוראים בדילמה של התמודדות עם משבר בבית והמשך חיים רגילים של נערה בת שתים עשרה.

2. כמה שאת נהדרת (רימונים הוצאה לאור, 2010)

שלוש שנים אחרי הספר הראשון, נוגה כעת בת 15. הבנות עדיין חברות, אבל מפוזרות בין תיכונים שונים. בתחילת הספר נוגה חשה בודדה. היא מתחילה לרקום קשרים, פוגשת את טל והן מתחברות. נוגה מנסה להביע את עצמה ומתחילה לכתוב. הספר עוסק בעניינים של דימוי הגוף וזהות עצמית.

3. נוגה (רימונים הוצאה לאור, 2012)

הספר השלישי, החותם את הטרילוגיה. נוגה כותבת להנאתה ומנסה לפרסם את כתביה. בעיתון בית הספר מקבלים ילדים מקובלים בלבד. נוגה שולחת מפרי עטה לעיתוני נוער ונענית בשלילה. יש לה בלוג ובו היא פותחת את סגור ליבה, אולם איש אינו קורא אותו. במקביל, אופיר לומדת במגמת התיאטרון התחרותית. נטע, אחותה הגדולה של נועה, החלימה ממחלת הסרטן, יש לה חבר רציני ראשון שאתו היא מתגוררת, והוריה רוצים שתינשא.

ספרים נוספים:

  • תראו אותם (רימונים הוצאה לאור, 2011)
תלמידים אחדים בחטיבת הביניים מנסים להקים להקת רוק. הסולן הרָגיש יואב רב עם המתופף הקשוח וסובל מפחד קהל. יעל, הגיבורה הראשית, ידידתו של הסולן, תומכת בו. יעל כותבת שירים, אך הלהקה אינה מקבלת אותם בתחילה כי הם רגשניים מדי, עד שלבסוף השירים נוגעים לליבו של המתופף. הספר מספר גם על אלונה, חברתה הקרובה של יעל, ציירת מוכשרת המנסה להתפתח בתחום זה.

החיים החדשים שלי (סדרת ספרים חדשה)

  • ספר ראשון: המעבר (הוצאת כתר בשיתוף רימונים הוצאה לאור, 2013)

הספר הראשון בְּסדרה הכוללת שלושה ספרים. הוריה של עמית בת הארבע עשרה מתגרשים ואביה שב להתגורר אצל הוריו. עמית ואחותה אֵלָה עוברות עם אמן יחד להתגורר בעיר אחרת וללמוד בבית ספר חדש. עמית, שהייתה בטוחה שהיא וחברותיה יהיו קרובות לעד, נפרדת מהן לפתע והן נהפכות להיות חברות בפייסבוק. עמית פוגשת את ליהיא, והן מתחברות. אחותה אלה מפתחת הפרעות אכילה, והוריה אינם מבחינים בכך. עמית בקשר עם רז הביישן באמצעות הצ'אטים בפייסבוק. היא גם בקשר עם הראל, ועִמו היא יוצאת.הספר נבחר למצעד הספרים תשע"ה.

  • ספר שני: התסריט (הוצאת כתר/רימונים הוצאה לאור, 2014) - אמא של עמית מובטלת, היא מקבלת דמי אבטלה פעם בחודש ומחפשת את עצמה בין היוגה לבין המאמן האישי. אבא של עמית מתחיל להתגורר בדירה משלו, הוא עסוק באהבתו החדשה, ויש לו ריח של פרחים ועוגות שוקולד. אחותה אלה הולכת לדיאטנית בניגוד לרצונה ומגלה בעצמה כוחות שלא היו לה ומתחילה לעמוד על שלה. עמית והראל בני זוג, והדבר מטריד את רז המתבונן מהצד. במהלך הספר עמית ורז מצטרפים יחד לחוג לתסריטאות, בהנחייתה של מעיין לוי, ידידה טובה של המורה לספרות החדש, אלעד כהן, מורה מיוחד. עם הזמן, החברות בין ליהיא ועמית מתעצמת. הקשר עם הראל ועם רז עובר תהפוכות עד לסוף המפתיע.
  • ספר שלישי: הסיפור האמיתי (הוצאת כתר/רימונים 2015) הסיפור האמיתי הוא הספר השלישי והאחרון בסדרה "החיים החדשים שלי". עמית מתחילה ללמוד בתיכון במגמת קולנוע. ואז בא הזמן ליצור סרט גמר. ובסרט הגמר התלמידים מתבקשים להפנות את המצלמה על עצמם ואל המשפחות שלהם. עמית מפחדת וכמעט מוותרת. אבל עמוק בלב היא יודעת שהגיע הזמן לצאת ולברר מאין היא באה, רק כך תדע לאן היא הולכת.
  • סדרת חברות (סדרת ספרים חדשה)
  • ספר ראשון: סוגרים חשבון (הוצאת כתר /רימונים הוצאה לאור 2017) תום וג'רי הן החברות הכי טובות מכיתה א'. בכיתה ו' תום עוברת חרם ויראלי על ידי שתי בנות. הבנות, סוחפות כיתה שלמה ותום לא יוצאת מהבית. אבל גם למרחב הפרטי שלה הם פולשים. יחד עם חברתה הטובה והיחידה הן מנסות להשיב חזרה את הזכויות הבסיסיות שלה. להיראות ולהשמיע קול.
  • ספר שני: החיים שבחרתי (הוצאת כתר 2019) תום וג'רי מתחילות את החטיבה לאחר סיום החרם. תום רוצה לפרוח, להשמיע את קולה, ג'רי רוצה את חברתה שהולכת ונעלמת לה.כל אחת מהם בוחרת בדרך אחרת, אשר נדמה כי מפרידה ביניהן, עד שמגיע רגע גורלי שמעמיד את חברותן למבחן. רגע שבו יגלו מה באמת חשוב.
  • ספר שלישי: הביתה: (הוצאת כתר 2022)

ג'רי בת השלושה עשרה מנסה להישאר אופטימית, אבל זה לא כל כך פשוט אחרי מות אמה. בנוסף, נראה שהקשר עם נועם מתערער. הוא מסתיר משהו. בהמשך היא תבין שהנער הרגיש והנבוך מסתיר בין היתר את המשפחה שלו. הספר נכנס למצעד הספרים תשפ"ג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נועה רום בוויקישיתוף