ספארקשורטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספארקשורטס
SparkShorts
סרטים וטלוויזיה
סרטים קצריםפרל
סמאש וגראב
קיטבול
לצוף
רוח
לופ
לצאת
שונות
https://www.disneyplus.com/franchise/pixar-spark-shorts, https://disneyplusoriginals.disney.com/show/sparkshorts האתר הרשמי

ספארקשורטס (SparkShorts) היא סדרה של סרטי אנימציה אמריקאיים קצרים ועצמאיים, שהופקו על ידי אולפני האנימציה של פיקסאר. הסדרה מורכבת מפרויקט שבו עובדי פיקסאר זוכים לחצי שנה ולתקציבים מוגבלים לפיתוח סרטי אנימציה קצרים. הסרטים שיצאו הופצו בערוץ היוטיוב של פיקסאר, ולאחר מכן בדיסני+.

פרל, סמאש וגראב וקיטבול, שלושת הסרטים הקצרים הראשונים של פרויקט ספארקשורטס, אושרו ב-SIGGRAPH ב-14 באוגוסט 2018. פרל פורסם רשמית ב-4 בפברואר 2019 ביוטיוב, בעוד סמאש וגראב, וקיטבול פורסמו ב-11 וב-18 בפברואר, בהתאמה. הסרטים הקצרים פורסמו לאחר מכן ב-12 בנובמבר 2019 בדיסני+, יחד עם "לצוף", שלא עלה ליוטיוב. הסרטים הקצרים זכו לשבחים בעקבות הנושאים הבוגרים יותר בהשוואה להפקות הקודמות של פיקסאר.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיקסאר הכריזה לראשונה על פרויקט ספארקשורטס ב-18 בינואר 2018.[1] התוכנית מורכבת ממתן לעובדים בפיקסאר חצי שנה ותקציב מוגבל לפיתוח סרטי אינדי קצרים, כולם על סמך חוויות אישיות. התוכנית פותחה במטרה למצוא יוצרי קולנוע חדשים בפיקסאר.[2] בובי רוביו, סופר / במאי הסרט לצוף, תיאר את התוכנית כ-"שונה מסוגי הסרטים" שפותחו בפיקסאר, ואילו לינדסי קולינס אמר כי פרויקט הסרטים הקצרים מכונה ספארקשורטס (ניצוצות) כיוון שפיקסאר "[רוצה] לגלות ניצוץ יצירתי" בעובדיו. ג'ים מוריס אמר: "פרויקט ספארקשורטס נועדה לגלות מספרי סיפורים חדשים, לחקור טכניקות של סיפורים חדשים ולהתנסות בזרימות הפקה חדשות", והוסיף שהוא "[מספק] הזדמנות לפתח את הפוטנציאל של אמנים בודדים וגישות הקולנוע ההמצאתיות שלהם בנושא. בקנה מידה קטן יותר מהמחיר הרגיל של [פיקסאר]".[3]

ב-10 בינואר 2020, לאחר יציאת הסרטון "לופ", דייוויד לאלי ציין שפיקסאר עובדת על סרטונים קצרים נוספים.[4]

סרטי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

# שם סרט תאריך הוצאה בימוי כתיבה הפקה הפקה בפועל עריכה לחן
תסריט סיפור
‏1 פרל 4 בפברואר 2019 קריסטן לסטר מייקל דיילי, ברדלי פורניש, לסטר וג'יימס רוברטסון ג'יליאן ליברט-דאנקן לינדסי קולינס לרהט פינאר טופראק
תקציר העלילה: כדור חוטים אנתרופומורפי בשם פרל הופכת לכדור החוטים הראשון שעובדת בחברה בשם BRO Capital, אך מנודה ומופלת על ידי עמיתיה לעבודה. פרל משנה באופן מיידי את המראה והאישיות שלה כדי להשתלב, אך במהרה מגלה שזהו לא הרעיון הטוב ביותר לעשות זאת.
‏2 סמאש וגראב 11 בפברואר 2019 בריאן לארסן דייוויד ללי קולינס, מרי אליס דראם, דנה מוריי ניקול וונדרנויט בארני ג'ונס
תקציר העלילה: שני רובוטים עמוסים בעבודה, בשמות סמאש וגראב, שוכנים בכוכב לכת עתידני דמוי מאדים, חייבים להילחם בדרכם לחופש לאחר שבחרו לברוח משגרת העבודה המתישה שלהם.
‏3 קיטבול 18 בפברואר 2019 רוזנה סאליבן קתרין הנדריקסון קולינס קייטי שייפר בישופ אנדרו חימנז
תקציר העלילה: חתלתול יוצר ידידות לא סבירה עם כלב פיטבול פגוע שעובר התעללות, שבסופו של דבר בוחר לעזור לו בבריחה מבעליו.
‏4 לצוף 12 בנובמבר 2019 בובי רוביו קריסי קבבה[5] גרגורי אמונדסון ג'ונס
תקציר העלילה: לאחר שגילה את יכולתו של בנו לעוף, האב מנסה להסתיר את זה מהעולם. כאשר יכולתו של בנו בסופו של דבר מתפרסמת, האב צריך לבחור בין לוותר ולברוח לבין לקבל את בנו.[3]
‏5 רוח 13 בדצמבר 2019 אדווין צ'אנג חסוס מרטינז טים פוקס חימנז
תקציר העלילה: סבתא ונכד מוצאים עצמם מנקים פסולת לאחר שנלכדו יחד בתהום אינסופית, ובמהרה מגשימים את חלומם לברוח לחופש.[6]
‏6 לופ 10 בינואר 2020 אריקה מילסום אדם בורק, מתיאס דה קלרק ואריקה מילסום מייקל וורך[7] לינדסי קולינס ג'ייסון ברודקי מארק אורטון
תקציר העלילה: ילדה אוטיסטית וילד פטפטן חייבים ללמוד להבין אחד את השני כדי לצאת לטיול בקאנו באגם עירוני.[6]
‏7 לצאת 22 במאי 2020
תקציר העלילה: גרג, צעיר הומוסקסואל בארון, מנסה למנוע מאמו למצוא תמונה שלו עם בן-זוגו, בזמן שהם אורזים את חפציו לקראת מעבר דירה. הסיטואציה מסתבכת והופכת לקומית, כאשר באורח קסום, תודעתו של גרג מתחלפת עם זו של כלבו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hoai-Tran Bui, Pixar's Announces New Short Film Program, SparkShorts, SlashFilm.com, ‏2019-01-11 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ "Introducing Pixar SparkShorts". Pixar/The Walt Disney Company/YouTube. 10 בינואר 2019. נבדק ב-1 במאי 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 "SparkShorts". Pixar. 18 בינואר 2018. אורכב מ-המקור ב-2019-02-28. נבדק ב-1 במאי 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Lally, David. "Future SparkShorts Confirmation". Twitter. נבדק ב-13 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Tomorrow is a very special premiere for #FLOAT on @disneyplus! Thank you to @Bobby_Rubio for sharing his beautiful, personal story with us. Big thanks to Producer @kirbaba and everyone on the Float crew for making such a gorgeous film possible! ❤️✨#Pixar #SparkShorts #PixarFloat". 11 בנובמבר 2019. נבדק ב-12 בנובמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 Romano, Nick (30 באוקטובר 2019). "Pixar previews all six short films in SparkShorts trailer on Disney+". Entertainment Weekly. נבדק ב-13 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Mark Orton Scoring Pixar Short 'Loop'". 18 באוגוסט 2019. {{cite news}}: (עזרה)