האגדה של מורדו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגדה של מורדו
The Legend of Mor'du
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי בריאן לארסן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גאלין סוסמן
תסריט סטיב פארסל, בריאן לארסן
עריכה טים פוקס
שחקנים ראשיים ג'ולי וולטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ולי וולטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פטריק דויל
צילום אנדרו חימנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פיקסאר
חברה מפיצה Walt Disney Studios Home Entertainment, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 בנובמבר 2012
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגדה של מורדואנגלית: The Legend of Mor'du) הוא סרט קצר אמריקאי של פיקסאר משנת 2012 שפורסם בגרסאות ה-Blu-ray וה-DVD של אמיצה.[1] הסרט מציג רקע מעמיק על נבל הסרט, נסיך מרושע וחמדן כפי שמסופר על ידי המכשפה האקסצנטרית שהפכה אותו לדוב המפלצתי שהוא בסרט. הסרט משלב אנימציה מסורתית וממוחשבת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל בכך שהמכשפה מזמינה אורח לבקתה. העורב שלה מניח שהאורח רוצה את כישוף הדוב, ולכן היא מספרת את סיפורו של אדם שהפך לדוב השד מורדו. האיש היה הבכור מבין ארבעה בנים של המלך החכם והאהוב של ממלכה קדומה, שלכל אחד מהם זכה לתכונה משלו. מבין השלושה הצעירים, הצעיר ביותר היה חכם, השלישי היה רחום, והשני היה רגיל. הבכור של המלך היה חזק. כאשר המלך נפטר בסתיו אחד, במקום לתת לבכורה את כל הירושה, הוא חילק את הממלכה בין כל בניו באופן שווה, מתוך אמונה כי מתנותיהם בשילוב יהוו את העמודים עליהם נשענה שלום הממלכה. עם זאת, כשהוא חש בושה ומתמלא בחמדנות ואנוכיות, הבן הבכור סירב לקבל זאת, והוכיח את טענתו כיורש היחיד מול אחיו על ידי שימוש באחד הצירים שלו כדי לשבור את דמותו מהאבן המשפחתית שלהם. דבריו הובילו למלחמה, ושנו לעד את גורלה של הממלכה.

אף על פי שהיה לנסיך צבא רב עוצמה בפיקודו, הוא ואחיו נלחמו ללא הרף בקיפאון. בחיפוש אחר דרך לשנות את גורלו, הנסיך נתקל בטבעת מנחיר בתוך היער. משם, הווילונות החכמים הנחו אותו אל שפת לוך חשוך, כאשר ארמון המכשפה ניצב הרחק מהחוף. בתקווה להפוך את גאות המלחמה לטובתו, שכנע הנסיך את המכשפה לעשות כישוף שיעניק לו כוח של עשרה גברים בכך שהציע לה את הטבעת שלו, והיא נתנה לו את הכישוף בקרן שתייה אך לאחר שראתה את החושך בלבו, הציבה בפניו בחירה: או להגשים את משאלתו האפלה או לרפא את הקשרים המשפחתיים ששבר. כאשר הנסיך הביא את אחיו לפניו, הוא שוב טען את מלכותו. כשאחיו סירב, הנסיך בתגובה שתה את הכישוף, מה שהעניק לו את הכוח שחפץ בו אך להפתעתו הפך אותו לדוב שחור גדול. הוא אמנם היה מפר את הכישוף אם היה בוחר "לתקן את הקשר שנקרע", אך הנסיך קיבל את צורתו החדשה והרג את אחיו. לאחר מכן ניסה לגרום לצבא שלו לשלוט בממלכה, אך הם ראו בו חיית בר ופנו נגדו. הנסיך תקף את אנשיו לשעבר והרג רבים מהם. מעט הניצולים מהצבאות השבורים של האחים ברחו מהממלכה, מה שהוביל לקריסתה. נידון לצורתו החיה על ידי שאיפתו לשלטון על קשרי המשפחה, הנסיך - המכונה "השחור הגדול", "מורדו" - שוטט את הארץ בלי סוף, הרג והנחיל טרור בכל מקום בו הסתובב, כך שתודעתו האנושית והאינטליגנציה לשעבר הוחלפו עתה על ידי תאוות הדם החיה.

המכשפה מסיימת את הסיפור כאן, והיא מציעה את הכישוף בצורה של עוגה לאורחת, שמתגלה כוויי דינגוול. הוא נבהל, אומר שהוא רק עצר כאן למים ויוצא מהארמון.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ולי וולטרס - המכשפה
  • סטיב פרסל - העורב
  • קאלום אוניל - ווי דינגוול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Breznican, Anthony (2 בנובמבר 2012). "'Brave' spin-off: First Look at new Pixar short 'The Legend of Mor'du' -- TWO PHOTOS". Entertainment Weekly. נבדק ב-30 בינואר 2013. {{cite news}}: (עזרה)