לדלג לתוכן

עוז מורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עוז מורג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק רקדן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עוז מורג הוא רקדן וכוריאוגרף ישראלי, בין הכוריאוגרפים המובילים בישראל שהפיק הפקות טלוויזיה ותיאטרון בהן נולד לרקוד, דה וויס ישראל, רצף המופעים "ONE" של ריטה וההצגה קזבלן בתיאטרון הקאמרי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורג גדל בראשון לציון והחל לרקוד כבר בילדותו. הוא למד במגמת מחול בתלמה ילין במגמה שלימד דוד דביר והשתתף גם במגמת התיאטרון בבית הספר. בגיל 18 החל לעבוד בבית צבי לאחר שגרי בילו התרשם מעבודות שהוצגו בפניו. על אף שהוגדר כ"רקדן מצטיין", שירת שירות מלא בצה"ל במערך ההסברה למלחמה בסמים. הוא רקד גם בלהקת המחול של עידו תדמור.

לאחר בית צבי, התגורר בלונדון במשך 4 שנים במהלכן קיבל תואר ראשון במחזות זמר מבית הספר הנחשב למחזות זמר "London studio center" (אנ') בו קיבל מלגה מלאה למימון לימודיו.

עם חזרתו לארץ למד בימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים.

מורג עובד ככוריאוגרף משנת 2002 בה והפיק הצגות תיאטרון רבות בהן "אני רוצה להיות נטליה", תום סוייר והאקלברי פין עם תום אבני ויעקב כהן ועוד.

בשנת 2005, בגיל 24 בלבד, מינה אותו יואב צפיר לכוריאוגרף הראשי של תוכנית הריקודים נולד לרקוד ששודרה בשידורי קשת. הוא עבד בתוכנית במשך כל שלוש העונות שלה.

בשנת 2007 הדריך ובנה את הכוריאורגפיה בסדרת הדרמת המוזיקלית השיר שלנו. הוא ביים פסטיגלים בהם "גיבורי הממלכה האבודה" בשנת 2006, "מותק של פסטיבל" בשנת 2013 ו"היי סקול פסטיגל" ב-2016.

בשנת 2013, הפיק מוזיקלית וביים את לתוכנית ה-VIP של מה שקורה באילת 2 כולל הצגת הגמר.[1]

בשנת 2014, הקים את הסטודיו שלו במתחם הבורסה ברמת גן שהוא בין הסטודיואים המובילים בישראל ללימוד ריקוד.

מורג השתתף בהפקת אירוויזיון 2019 בישראל כבמאי הבמה המשני וביים את הגלויות (מעברוני הווידאו) בין השירים שכללו קטעי ריקוד של המתמודד באחד מהאתרים המרכזיים בישראל בליווי רקדנים ישראליים.[2]

ב-2021 החל לביים את המחזמר "החיים הם קברט" עם איציק כהן ודנה פרידר בתיאטרון הקאמרי אך עם פרוץ מגפת הקורונה בישראל, הופסקה ההפקה לאחר הצגות בודדות בלבד. הוא ביים באותה התקופה את הדרכות הריקוד של משתתפי הזמר במסכה ברומניה.

מורג ביים את הכוריאוגרפיות והדרכות הריקוד לתוכניות טלוויזיה, הצגות תיאטרון, מחזות זמר, קליפים ומופעי במה רבים. הוא ביים את המחזמר תמיד אותו חלום, פרח השכונות עם לירז צ'רכי, גיא זו-ארץ ושלומי קוריאט, הפקת התיאטרון המחודשת קזבלן בקאמרי, "אחים בדם" בתיאטרון בית ליסין, המלך ואני ועוד. בין עבודותיו הנוספות: שיגעון המוזיקה, אפס ביחסי אנוש, שורת המקהלה, זה אני, מצחיקונת, לעבור את הקיר ועוד.

מורג עובד בתיאטראות נוספים בהם הצגת "קומפני" בתיאטרון באר שבע, והצגת הכבש השישה עשר בתיאטרון המדיטק בחולון.

מלבד התיאטרון, מורג מפיק ומביים הפקות ומופעי ענק בהם "ONE" של ריטה, הצגת חג החנוכה סינדרלה עם בר רפאלי, "בראבו - שרים 90 להבימה", "Song and Dance" בחיפה, "Shrek" בתיאטרון הספרייה, "זכרונות ברודוויי" ועוד.

זוכה פרס "תלמה ילין" ובפרס "The Leverhulme Trust" (אנ').[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]