אגדות רומח הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף עת התאומים)

"אגדות רומח הדרקון" היא טרילוגיית ספרי פנטזיה אפית שעלילתם מתרחשת בעולם המערכה רומח הדרקון. הספרים נכתבו בידי מרגרט וייס וטרייסי היקמן ופורסמו בשנת 1986. הם מהווים המשך לסדרת ספרי רשומות רומח הדרקון, וחוקרים את חייהם של התאומים רייסטלין וקרמון מאז'ר. לטרילוגיית הספרים שתי עלילות מרכזיות: נסיונותיו של רייסטלין להתעלות לגדולה ושל קרמון לעצרו, וכן מהלכה הצבאי של אחותם-למחצה, שרת הדרקונים קיטיארה אות-מאטר, לכיבוש את העיר פלנתאס.

ספרי הטרילוגיה הם:

הספר הראשון בטרילוגיה, "עת התאומים", מתרחש כעבור שנתיים מאז מלחמת הרומח. רייסטלין מתכנן לתפוס את מקומה של טאקיזיס בפנתיאון האלים. נסיונותיו כוללים את בקשת עזרתה של כוהנת פלאדין, קריסניה וכן מסע בזמן לימים שלפני החורבן הגדול לצורך הריגת המכשף פיסטנדנטילוס. כל אותה עת מנסה אחיו קרמון לעצרו בעזרתו של הקנדר גדילן קוץ-רגל. הספר השני, "מלחמת התאומים", מתאר את הגעתם של החבורה לצריח הכישוף הנעלה בעיר פלנתאס כמאה שנים לאחר החורבן. רייסטלין, שכעת שאל את זהותו של פיסטנדנטילוס, מאגד צבאות לצורך תקיפת עיר הגמדים תורבדין. הספר השלישי, "מבחן התאומים", מביא את התקפת צריח הכישוף הנעלה בידי צבאותיה של קיטיארה אות-מאטר. כמו כן, הספר מגלה את עתידה של המלחמה בין רייסטלין לטאקיזיס, ואת נסיונותיהם של קרמון וגדילן למנוע עתיד זה.

הספר השלישי בטרילוגיה זכה להישאר מספר שבועות ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס מה-12 באוקטובר 1986 ועד ל-2 בנובמבר 1986 [1].

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עת התאומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: עת התאומים
Dragonlance: Time of the Twins
  • Time of the Twins
  • War of the Twins
  • Test of the Twins עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה אנגלית: רנדום האוס
עברית: אופוס
תאריך הוצאה פברואר 1986
מספר עמודים 421
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-7869-1804-7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הספר פותח בפגישה בין קריסניה כוהנת פלאדין, אסטינוס ההיסטוריון ורייסטלין, המכשף האפל. קריסניה היא כוהנת מוכשרת (מועמדת להחליף את אליסטן הכוהן העליון של פלאדין), אך גם קצת מתנשאת. בפגישתה עם רייסטלין הוא מותיר עליה רושם כפי שאיש מעולם לא עשה. קריסניה נחושה לעצור את רייסטלין במסעו לצד האפל, והוא מזמין אותה לצריח הכישוף הנעלה בפלנתאס.

בינתיים, מי-נהר פוגש בטיקה מאז'ר בפונדק העיירה מרגוע, ושואל אודות קרמון. היא מתחמקת משאלתו, היות שקרמון נהפך שמן ושיכור כלוט מאז פגישתם האחרונה. תניס חצי-אלף מגיע אף הוא יחד עם קריסניה, כאשר הם נרדפים בידי יצורים שנשלחו על ידי רייסטלין. טיקה משלחת את קרמון מביתה להצטרף למסעם של גדילן, קריסניה ובופו (גמדת מחילות שהתאהבה ברייסטלין) לצריח וויירן. בדרך הם נתקלים בלורד סות', שכמעט והורג את קריסניה אשר ניצלת בזכות כוחו של פלאדין. בצריח הם מגלים כי רייסטלין מתכנן לנסוע בזמן ולהשיג מספיק כוח שיאפשר לו להתעמת מול טאקיזיס, אלת הזדון, ולתפוס את מקומה. קרמון מבקש מהקוסמים לשלוח אותו ואת קריסניה הנמצאת בתרדמת אחורה בזמן. קרמון כדי לעצור את אחיו, ואת קריסניה כדי שהכוהן הגדול של איסטר יוכל להצילה. גדילן מפריע למהלך הכישוף ונשלח יחד איתם, בכך מפר את החוק שקובע כי קנדרים, גמדים ונומים אינם יכולים לנוע ברחבי הזמן מהפחד כי ישנוהו.

החבורה מוצאת עצמה בממלכה הקדושה איסטר בימים שלפני החורבן הגדול, מקום משכנו של המלך הכוהן. שומרים מגלים אותם וטועים לחשוב שקריסניה הותקפה על ידי קרמון, היות שהוא לבוש מוזנח והיא מכוסה חבלות לאחר שהותקפה בידי לורד סות'. קריסניה נלקחת למקדש פלאדין ואילו קרמון לזירת קרבות נוסח קולוסיאום. מתברר כי רייסטלין שלח את אחיו לזירה כדי שיתפכח משכרותו וישיב לעצמו את כוחותיו. לאחר שחזר לפיכחות, קרמון מבין כי עליו להרוג את פיסטנדנטילוס בשביל להציל את אחיו. אולם, הוא מאחר לבצע את תוכניתו כאשר רייסטלין מצליח לנטול את זהותו של המכשף הדגול.

רייסטלין חושף בפני קריסניה את עובדת היותו של המלך הכוהן אדם פשוט, והיא נמלטת מהמקום שבורת לב. כל כהני האמת באיסטר מרגישים את כעס האלים על העיר ועל המלך הכוהן, קריסניה ביניהם. בימים האחרונים לפני החורבן כל כהני האמת עוזבים את העיר ומציעים לקריסניה לעזוב איתם. היא מסרבת. קרמון מגלה שרייסטלין ארגן את הקרבות בחבריו לזירה ומחליט להורגו. הוא, קריסניה וגדילן ממהרים למקום מושבו של רייסטלין בשעה שממלכת איסטר מתחילה להתמוטט. גדילן נלכד תחת הריסות וקרמון מתקרב לרייסטלין ונחוש להורגו. אולם, קריסניה עוצרת בעדו, מה שמאפשר לרייסטלין להשלים את כישוף המסע בזמן שיצילם מהחורבן הגדול.

בסוף הספר פורץ החורבן הגדול.

מלחמת התאומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: מלחמת התאומים
Dragonlance: War of the Twins
  • Time of the Twins
  • War of the Twins
  • Test of the Twins עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה אנגלית: Wizards of the Coast
עברית: אופוס
תאריך הוצאה מאי 1986
מספר עמודים 411
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-7869-1805-5
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייסטלין, קרמון וקריסניה מגיעים לצריח הכישוף הנעלה בפלנתאס, כמאה שנים לאחר החורבן הגדול. קרמון, שרצה להרוג את אחיו, מנסה כעת לעזור לו להגיע לתקופת ההווה.

בהגיעו לשער הצריח, רייסטלין נבחן בידי שומרי הצריח אם הוא אכן אדון העבר וההווה. מתגלה כי רייסטלין הביס את פיסטנדנטילוס והצליח לשאוב את נשמתו, בכך הגביר את כוחו לאין שיעור. רייסטלין מחפש אחר השער לשאול, המקום שיעזור לו להתעלות לדרגת אל. בנוכחו כי השער אינו קיים, הוא נתקף בחמת זעם. הוא וקריסניה נפגשים עם אסטינוס, היסטוריון הספרייה הגדולה בפלנתאס, בניסיון לגלות להיכן הועבר השער. רייסטלין יוצר את כדור זמן ההווה החולף ובעזרתו מתגלה כי השער הועבר למצודה הקסומה זהמאן[1], הממוקמת באדמות הגמדים.

העלילה עוברת לגדילן, שנמצא בשאול, אם כי הוא אינו מודע לדבר. הוא פוגש בטאקיזיס אלת הזדון, שאומרת לו כי הוא שינה את רצף הזמן ובכך איפשר לה להשתלט על העולם. בנוסף, הוא פוגש בגנום בשם גנימש, שעוזר לו להיחלץ מן השאול ולתקן את מכשיר ההעברה בזמן. באותה עת, רייסטלין, קרמון וקריסניה עושים דרכם דרומה ונלכדים בידי חבורת פושעים. קרמון מזמין את מנהיגם לדו-קרב, אשר בסופו הוא מנצח, וחבורת הפושעים - אשר בתוכם נמנים גם אבירי סולאמניה - מצטרפים אליהם.

קרמון הופך לגנרל צבאותיו של פיסטנדנטילוס, ורבים ממשיכים להצטרף לשורותיו בעת שהחבורה ממשיכה את מסעה דרומה. בהמשך מתוארת פגישה בין גמדי ההרים של ממלכת תורבדין לבין גמדי הגבעות, שטוענים כי גמדי ההרים גנבו מהם אספקה וממון. כאשר גמדי ההרים מסרבים להשיב את האבוד, גמדי הגבעות מצטרפים לצבאו של קרמון. קריסניה נמלטת לאחר שרייסטלין דוחה אותה מעליו ומחליטה לבשר את דבר האלים לעם, כשם שסהר-פז עשתה כמאתיים שנים לאחר מכן במלחמת הרומח. היא מגלה מקום הנגוע במגפה ומוצאת כהן שווא גוסס, שאת אמונתו היא מנסה להמיר. הכהן מאמין לה שהאלים קיימים אך הוא כועס עליהם על המאורעות שהתרחשו, מכדי לאמץ את האמונה בהם. קריסניה מבינה שלא תצליח לחדש את האמונה באלים בזמן הזה. אנשים כועסים וכואבים מדי. רייסטלין וקרמון מגיעים למקום הימצאה ורייסטלין מכין את קריסניה לצורך הבאתו לשאול.

מסעו של פיסטנדנטילוס מסתיים בפיצוץ, ורייסטלין שרואה שהוא משחזר את המהלכים שהובילו לכך מנסה לשנות את העתיד הצפוי לו. רייסטלין משתמש בבועת דרקון שברשותו על מנת ליצור קשר עם דאלאמר, שולייתו, ולומד על טעותו של פיסטנדנטילוס שעלתה לו בחייו. כשהדבר הושלם, רייסטלין מאבד שליטה והבועה מתנפצת. קרמון נפגש ברהגר כור-אש, אבי סבו של חלמיש כור-אש ורוכש את אמונו ובכך מבסס את צבאו.

קרמון וצבאו כובשים את מצודת פקס תרקס, הודות לעזרתם של גמדים אפלים ובוגדניים. גמדי ההרים נמלטים לתורבדין ומאבטחים את השער בהתכוננותם למלחמה הממשמשת ובאה. כראס, גיבור הגמדים, מצליח לפצוע אנושות את רייסטלין, וקריסניה מרפאה את פציעותיו למרות רצונו. רייסטלין מגלה כי גדילן וגנימש נמלטו מהשאול וכעת הם שבויים בתורבדין. רייסטלין מופיע בזמן כדי להציל את גדילן, אך הורג את גנימש כדי למנוע את התערבותו בתוכניותיו. גדילן נלקח למבוכי המצודה זהמן, עליה השתלטו צבאותיו של קרמון.

הגמדים האפלים בוגדים בהם והורגים את גמדי הגבעות. הם מנסים להתנקש בחייו של קרמון, אך מובסים. קרמון נפגש עם גדילן, והם מתכוונים לחזור לזמן ההווה. הם מפעילים את מכשיר ההעברה בזמן באותה עת שרייסטלין פותח את השער לשאול בעזרתה של קריסניה, מה שגורם לפיצוץ עז שממוטט את המצודה. הספר מסתיים כאשר קולה של מלכת האופל קורא לרייסטלין.

מבחן התאומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: מבחן התאומים
Dragonlance: Test of the Twins
  • Time of the Twins
  • War of the Twins
  • Test of the Twins עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה אנגלית: Wizards of the Coast
עברית: אופוס
תאריך הוצאה אוגוסט 1986
מספר עמודים 330
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-8803-8267-8
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרמון וגדילן מגיעים לתקופת זמן מאוחרת מזו לה הם ציפו - שנתיים עברו וקונסטלציית שעון החול (סימנו של רייסטלין) שולטת בשמיים. רייסטלין עורך קרב עם האלים, מביס את פלאדין ומכניע את טאקיזיס אלת הזדון. הם מגלים את צריח הכישוף הנעלה בויירת' ואת גופתו של קרמון וכי העולם נותר שומם ואפרורי. פר סליאן, רב המג ממסדר הגלימות הלבנות אולץ להישאר ולצפות בעוד העולם מסביבו גווע. אסטינוס, היסטוריון הספרייה הגדולה בפלנתאס, אומר לרייסטלין כי גורלו להישאר לבד בעולם. קרמון מגיע, ופר סליאן מוסר לו כי עליו לעצור את אחיו מלצאת מהשאול. אסטינוס מוסר להם את הספר האחרון בספריה.

רייסטלין נתקף בהזיות בזמן שהותו בשאול, כאשר למעשה זו סדרת מבחנים שאותם עבר גם הומא רועץ-דרקון בזמן הגיעו לשאול. קריסניה מנסה להגן עליו, אך נפגעת מעוצמת החזיונות ונותרת עיוורת. רייסטלין נוטש אותה בתואנה כי היא מילאה את מטרתה.

בחזרה בפלנתאס, קיטיארה מופיעה עם מצודה מעופפת באורח קסם כאשר לצידה לורד סות'. תניס חצי-אלף מתחיל לארגן מתקפה כנגדה. הוא שולח מכתב ללאורנה, ומקבל קמע קסם שנועד להגן עליו זמנית מפני לורד סות'. קרמון וגדילן מגיעים לפלנתאס בזמן ההווה. הם קוראים את הספר של אסטינוס ומגלים שתניס מת בקרב עם לורד סות'. גדילן מגיע לצריח הכישוף הנעלה בפלנתאס מתוך כוונה להציל את תניס, ומצליח לגנוב ממנו את הקמע בטרם זה עושה את דרכו לכיוון לורד סות' על גבו של הדרקון קירשה.

תניס חוזר לצריח לאחר שגילה כי הקמע אינו ברשותו, ויחד עם קרמון משתגר אל תוך המצודה המעופפת בעזרת מכשיר ההעברה (שבנוסף למסע בזמן גם מאפשר טלפורטציה). גדילן נשאר מאחור ובמהלך אמיץ מציל את קירשה הדרקון מידי דרקון שחור. בעזרתו עף גדילן לכיוון המצודה ונפגש עם תניס וקרמון. הם משתלטים על המצודה המעופפת ומגלים מהספר כי דאלאמר נהרג בידי קיטיארה לאחר שניסה לעצור את רייסטלין. קיטיארה מגיעה לצריח המצודה ופוצעת את דאלאמר, שלפני שמאבד את הכרתו מהמם אותה ארצה והורגה באמצעות קסם. כאשר תניס וקרמון מגיעים, דאלאמר מתעורר, אך הוא חלש מדי כדי לעצור את רייסטלין. בהבינו כי הוא היחיד המסוגל לעצור את רייסטלין, קרמון נכנס לשאול. לורד סות' מגיע כדי לתבוע את גופתה של קיטיארה, למרות שהתחננה בפניה חבריה לשעבר לא לתת לו לעשות זאת. בראותו את העתיד הצפוי לעולם אם ינצח בשאול, רייסטלין מחליט להישאר מאחור. הוא פוגש בקרמון ונותן לו את המטה של מאגיוס כדי שיוכל לסגור מאחוריו את השער. קרמון מוצא את קריסניה בעודה חיה, ויחד הם יוצאים מהשאול. קרמון סוגר את השער מאחוריו, משאיר את רייסטלין לחסדיה של מלכת האופל.

קרב פלנתאס נוצח, במחיר כיבושה של רוב העיר. קרמון וגדילן נותנים את הספר האחרון לאסטינוס, שנדהם מעצם קיומו של ספר שטרם כתב. קריסניה, כעת עיוורת, נעשית למנהיגת כנסיית פלאדין. דאלאמר אוטם לתמיד את המעבדה שבה מצוי השער לשאול. קרמון חוזר לטיקה בפונדק מרגוע, אשר מאושרת לראותו. גדילן מוצא נקודה במפה שבה הוא מעולם לא ביקר, ומשתגר לשם באמצעות מכשיר ההעברה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ זעמן, על פי התרגום של אופוס