רומח הדרקון - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להלן מוצגת רשימת הדמויות המופיעות בעולם המערכה רומח הדרקון וגורלם.

גיבורי הרומח[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורי הרומח. משמאל לימין: רייסטלין וקרמון מאז'ר, תניס, גדילן, חלמיש, סהר-פז, מי-נהר, סער, טיקה ולאורנה

גדילן קוץ-רגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גדילן קוץ-רגל

קנדר שהגיע למרגוע לאחר תאוות נדודים והתמקם בביתו של חלמיש כור-אש. גדילן הפך לחבר טוב של החבורה ועזר במהלך מלחמת הרומח. נודע כי הוא גם עזר בזמן מלחמת הנשמות, וטייל בזמן לאורך התקופות. דמותו מתחילה להתפתח עם מותו של חברו הטוב חלמיש כור-אש, ובמיוחד אחרי מאורעות ספרי אגדות רומח הדרקון, לאחר שעוזר לקרמון מאז'ר להציל את אחיו רייסטלין מעלייתו לגדולה. יכול לשנות את העבר.

חלמיש כור-אש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – חלמיש כור-אש

חלמיש הוא גמד גבעות נרגז ורוטן שהגלה עצמו מכפרו עקב סכסוך משפחתי. הוא נשאר במרגוע ועסק בסחר, בטרם פגש בגדילן קוץ-רגל. הוא המבוגר מבין גיבורי הרומח, ובסופו של דבר מת מהתקף לב במהלך מסע בדרך הררית. פלאדין, בדמותו של פיזבן, לקח אותו למצודתו של ריאורקס, שם הוא מחכה למותם של חבריו הצעירים.

טיקה ויילן מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – טיקה ויילן מאז'ר

בתו המאומצת של אוטיק סנדאת', בעל פונדק המפלט האחרון אשר במרגוע, לפני מלחמת הרומח. אביה הביולוגי, אלראן הנוכל, נטש אותה מעט לאחר יום הולדתה ה-11. למרות היותה ברמנית פשוטה, טיקה היא אמיצה מאוד ובעלת תעוזה - היא ידועה בהכאת דרגונים בעזרת מחבתה ועריכת מסעות עם קרמון מאז'ר לעיתים תכופות. בתחילה קרמון סירב להחזיר לה אהבה מכיוון שלטענתו היה מחויב לעזור לרייסטלין אחיו. התחתנה עמו במהלך מלחמת הרומח. אוטיק פרש מעבודתו והשאיר את הפונדק בניהולם. לטיקה וקרמון חמישה ילדים - תאנין, סער, פאלין, לאורה ודזרה.

לאורנה קנן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לאורנה קנן

בתו של דובר השמשות ומלך האלפים הקלינסטים סולוסתרן קנן ואחותם של גילתנאס ופורתיוס. לאורנתלאסה (שמה המלא) היא נסיכה אלפית אשר התאהבה בצעירותה באחיה החורג תניס חצי-אלף, והרומן ביניהם נקטע באיבו כאשר תניס עזב את קלינסטי. הם נפגשו בשנית כאשר היו במשימה להציל את פליטי פקס תרקס. התחתנה לבסוף עם תניס בסוף מלחמת הרומח. יופייה, קסמיה ואומץ ליבה הפכו אותה למנהיגה נערצת על עמה, האלפים הקלינסטים. לאחר מותו של תניס במלחמת הכאוס היא הופכת לקיסרית אלמנה יחד עם בנה גילתאס במהלך מלחמת הנשמות. הייתה מושא אהבתו הבלתי מושגת של מרשל מדאן, אביר נראקה שהיה מוצב בסילבנוסט, אך נרצח בידי אחד ממשרתיה. לאורנה מתה בקרב נגד הדרקונית האימתנית בריל, אותה הצליחה להביס.

מי-נהר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מי-נהר

נכדו של נווד המאמין באלי האמת, בן השבט קה-שו. מי-נהר היה רועה צאן שהתאהב בסהר-פז, בתו של ראש השבט. לאחר השלמת המסע להוכחת קיומם של אלי האמת על מנת להוכיח את ערכו והשבת מטה הקסם הכחול של מישקאל, הוא נידון להוצאה להורג באשמת כפירה. סהר-פז הצילה אותו, ושניהם נמלטו. בכך הפכו לגולים משבטם.

סהר-פז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סהר-פז

נסיכה ברברית, בתו של ראש שבט קה-שו. היא הגיעה למרגוע בנושאה מטה בדולח כחול בעל כוחות מסתוריים ומחפשת אחר כוהנים שיסבירו לה את מהות האלים האבודים. היא עורכת את מסעותיה יחד עם מי-נהר, בן שבטה ומושא אהבתה. היא נעשית לנביאתה של האלה מישקאל. לאחר מלחמת הכאוס ואובדן ביתה ובעלה, היא מוצאת בתוך תוכה את הכוח להקים את מגדל האור, שביב של תקווה. לאחר הסערה הגדולה, שמסמלת את תחילתה של מלחמת הנשמות, היא עוברת דרך אנסלון במטרה להתעמת מול מינה, חניכתה לשעבר וכעת כהניתה של טאקיזיס. תפילתה בעת היותה על ערש דווי נשמעת על ידי פלאדין, אשר נעזר בה כדי למצוא את כוכב הלכת קרין.

סער בהיר-להב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סער בהיר-להב

בנו של אביר סולאמניה, סער ואימו נאלצו לברוח מטירתם כתוצאה מהתקוממות. על אף שאיבד כל קשר עם אביו, סער ממשיך לציית לחוקי מסדר האבירות מתוך שאיפה להפוך לאביר. הוא נהרג בקרב בידי קיטיארה בהגנתו על צריח הכהן הגדול בפלנתאס.

קרמון מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קרמון מאז'ר

קראו לו כך על שם סבו אחיו התאום של רייסטלין, קרמון הוא אדם מגודל ויפה תואר, אך גם כבד מחשבה שחובב פעילות פיזית עקב עבודותיו בחוות מאז ילדותו. בהיותו ההפך הגמור מאחיו, קרמון מרגיש שהוא חייב לסוכך ולהגן עליו בכל עת. הוא הצטרף לשורות שכירי החרב וערך מסעות עם אחיו, לאחר שעבר אימונים עם סער בהיר-להב תחת הדרכתו של חלמיש כור-אש. לאחר מלחמת הרומח הוא התחתן עם טיקה ויילן ולהם נולדו שלושה בנים - תאנין, סער ופאלין ושתי בנות - לורה ודזרה. קרמון מת מעט לאחר הסערה הגדולה, במה שסימן את תחילת מלחמת הנשמות.

רייסטלין מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רייסטלין מאז'ר

אחיו התאום של קרמון מאז'ר, רייסטלין הוא רב מג בעל עוצמה, חריף מוח ואנוכי אך בילדותו היה שברירי בגופו ולכן היה תלוי מאוד באחיו קרמון. לאחר התערבותה של אחותו החורגת קיטיארה אות-מאטר, רייסטלין התקבל לשורות האקדמיה לקסם ובגיל 21 עבר את המבחן. בעת המבחן השתלט פיסטנדנטילוס (שנהרג על ידי רייסטלין מאז'ר) על נשמתו ונתן לו עור זהוב המגן מפני כשפים. לאחר המבחן, נתן לו פר סליאן עיני שעון חול כדי ללמדו חמלה, אבל נתן לו כפיצוי את מטה מאגיוס. תאוותו לקסם הגבירה את כוח רצונו, מה שגרם לו להקריב אפילו את בריאותו. בבגרותו, הוא שאף לאלוהות וטייל בזמן לעבר. היה באפשרותו להביס את טאקיזיס, אולם הוא ראה כי מעשיו יובילו לחורבן. כתוצאה מבדידותו הרבה בילדותו, רייסטלין הוא בעל אישיות קרה לכל מלבד ליצורים הנחותים בקרין. אספקט זה שבאישיותו גורם לו להתחבר לגמדת המחילות [בעבר גמדת הרים] בופו. רייסטלין הוא אדון העבר וההווה וכן אדון צריח הכישוף הנעלה בפלנתאס. הוא גרם לגדילן קוץ-רגל לשנות את העבר.

תניס חצי-אלף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תניס חצי-אלף

תניס חצי-אלף נחשב למנהיג גיבורי הרומח. הוא סייר חצי אלף, בנה של אלפית קלינסטית שנאנסה בידי שכיר חרב בן אנוש. עצם היותו בעל גזע מעורב גרם לאי נוחות בקרב שאר האלפים. לאחר פגישתו עם חלמיש כור-אש באחת ממסעותיו של הגמד לקלינוסט, תניס החליט לגור עם הגמד במרגוע.

לאחר מלחמת הרומח, תניס חווה נישואים קצרי מועד ללאורנה, ולהם נולד בן, גילתאס, שמאוחר יותר הפך לדובר השמשות ולשליט האלפים הקלינסטים.

משפחת מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן מובאת רשימת שאר בני משפחת מאז'ר. ניתן למצוא לעיל מידע על התאומים, קרמון ורייסטלין.


 
 
 
 
 
קרמון מאז'ר
 
לא ידועה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גילון מאז'ר
 
רוזאמון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גרגור אות-מאטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
טיקה ויילן מאז'ר
 
קרמון מאז'ררייסטלין מאז'ר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קיטיארה אות-מאטר
 
סער בהיר-להב
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אושה מאז'ר
 
פאלין מאז'רתאנין מאז'רלורה מאז'רדזרה מאז'רסער מאז'רפלד בהיר להב
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אולין מאז'רלינשה מאז'ר


אולין מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של פאלין ואושה. נעשה למכשף מסדר הגלימות הלבנות. התיידד עם הדרקון זריחה.

אושה מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו של פאלין מאז'ר. אושה גדלה וחונכה בידי האירדא, גזע האורגים המקורי בטרם סר חֵינם בתחילת מלחמת הכאוס. היא נפגשת עם כמה דמויות בפלנתאס, ואף מגיעה למצולות, נלחמת בכאוס ומגרשת אותו מהממלכה. לפי אגדה שהופצה לאחר מבחן התאומים, אושה היא בתו האבודה של רייסטלין מאשת אירדא. קרמון מכחיש זאת, אף על פי שאם הסיפור היה אמיתי, לקרמון לא היה כל זיכרון מהמאורע. אושה חשדה שהיא בתו של רייסטלין, אך כאשר רייסטלין פגש בה, הוא הכחיש זאת, והצהיר שאושה נולדה לשני הורים מגזע בני אדם, ושהיא אינה בתו. הוא קבע ששום קסם בעולם יכול להעלים את הידע של עשיית סקס.

דזרה מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתּם של קרמון וטיקה מאז'ר. לורה לא בחרה בחיי הרפתקנות, כי אם הפכה לאם פונדק הבית האחרון במרגוע כהוריה. היה לה שיער אדמוני, אם כי לבסוף הפך ללבן.

לינשה מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתם של פאלין ואושה מאז'ר. לינשה הצטרפה לשורות אבירי סולאמניה מתוך כבוד לאחי אביה. היא מתמחה במשימות בהן נדרש שימוש בחמקנות, בדרך כלל אסוף מידע עבור מסדר האבירות. הייתה האישה הראשונה שהצטרפה לשורות מסדר הכתר.

סער מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם השני של קרמון וטיקה מאז'ר. נקרא על שם סער בהיר-להב. כמו אחיו תאנין, סער ביקש להצטרף לשורות מסדר האבירים. הוא ותאנין ערכו מסעות יחד עם אחיהם הצעיר פאלין. סער מת מעט לפני פרוץ מלחמת הכאוס, כאשר האבירים האפלים של טאקיזיס תקפו את קאלאמן. גופתו נחה במרגוע.

פאלין מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פאלין מאז'ר

בנם הצעיר של קרמון וטיקה מאז'ר. הוריו של פאלין לא תמכו בכך שילמד קסם מחשש שילך בדרכי דודו, רייסטלין, אולם למרות זאת פאלין למד קוסמות והצטרף לשורות מסדר הגלימות הלבנות. הצטרף למסעותיהם של אחיו תנין וסער בחיפושם אחר האבן האפורה של גרגאת' מתוך מטרה להפוך לאבירי סולאמניה. היה יחד עם אחיו כאשר נהרגו בקרב, אך הוחזק ככופר נפש בידי האויב. יש לו תפקיד חשוב בעת מלחמת הכאוס, והוא הלחין לחש מלחמה עוצמתי שהיה כתוב בספר הלחשים של מאגיוס. פאלין מצטרף לגיבורי הלבב להילחם בדרקוני הענק. כתוצאה ממלחמת הנשמות, הוא ויתר על חיי הקוסמות, וכעת הוא ראש העיר מרגוע וחי את חייו עם אשתו אושה.

תאנין מאז'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם הבכור של קרמון וטיקה מאז'ר. נקרא על שם תניס חצי-אלף. בימי צעירותו הוא יצא למסעות יחד עם אחיו סער ופאלין, מחפשים אחר הרפתקאות כדי להוכיח את ערכם לאבירי סולאמניה. בסופו של דבר הוא נהיה אביר והיה הראשון ממשפחת מאז'ר שהצטרף לשורות מסדר הכתר. במשימת פטרול, האחים גילו צי ספינות המתקרב אל החוף. במקום להימלט הם המתינו לאויביהם ונלחמו עד שהאחרון שבהם נוצח. אולם, תאנין וסער נהרגו.

בני אנוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי רשימת דמויות בני האנוש המופיעה לאורך הסדרות. בני אנוש העובדים את הזדון מובאים בחלק הזה.

אליסטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליסטן הוא תיאוקרט שהמיר את אמונתו לאלי האמת לאחר שסהר-פז הראתה לו את הדיסקיות של מישקאל. הוא נפל למשכב ונשלח למכרות בפקס תרקס כשהייתה תחת שליטת שר הדרקונים קטב מרירי. הוא ניצל בידי גיבורי הרומח ומוביל את פליטי פקס תרקס מהמכרות אל תורבודין, ולאחר מכן מקים את מקדש פלאדין בפלנתאס. הוא מת לאחר התייעצות בעניינו של רייסטלין מאז'ר עם תניס חצי-אלף ודאלאמר האפל, ופלאדין (בגופו של פיזבן) לוקח את גופתו.

אלראן ויילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה הביולוגי של טיקה ויילן מאז'ר. אלראן היה מג מתחיל שנהג לבדר קהל ולגנוב מהם תוך כדי מעשה, מפעיל עליהם את קסמו. אלראן החל כתעלולן המיומן בזריזות ידיים, כשהשיגה ידו מעט קסם ממג נודד. נטש לבסוף את טיקה, ואוטיק סנדאת' נעשה לאביה החורג.

אוטיק סנדאת'[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבעלים של פונדק המעון האחרון במרגוע. אוטיק אימץ את טיקה כשהייתה ילדה לאחר שאביה נעלם בצורה מסתורית. יש לאוטיק קשר חברי לגיבורי הרומח והוא עזר להם כל אימת שהוא שהזדמן לו. ידוע בבירתו הנחשבת אגדית ובתפוחי האדמה שלו שגורמים אפילו לגדילן קוץ-רגל לוותר על הרפתקאות.

בלדינס פילופירו, המלך-הכוהן האחרון של איסטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך-הכוהן של איסטר הוא תואר בו אחזו שליטי איסטר מעל 200 שנה מאז הודח קיסרה של איסטר בידי המלך-הכוהן הראשון והפך אותה, הלכה למעשה, לתיאוקרטיה. בלדינס היה האחרון שאחז בתואר כ-40 שנה עד לחורבן. הוא אסר על עבודת אלי זדון ואלי נייטרליות ואף תקף את רוב מאמיני האלים הטובים, בהאמינו כי כולם מושחתים ומלאי רוע. ברגע השיא (שהיווה גם את השפל וגם את סוף שלטונו), דרש מהאלים כוח לשלוט באנושות עצמה, ובפועל להיות אל בעצמו. דבר זה גרם להתרחשות החורבן כעונש מהאלים על יהירותו ויהירות המין האנושי. מאורע זו נובא לו קודם לכן על ידי חבר לשעבר, חבר מסדר המקבת האלוהית, אותה ייסד בעצמו.

גונתר אות' ויסטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיגם של אבירי סולאמניה במהלך מלחמת הרומח. היה מיודד עם משפחת בהיר-להב ולכן בדרכו, הגן על סער בהיר-להב במהלך משפטו במועצת האבן-הלבנה, בו האשים אותו האביר דרק בהפרה של המידה.

ג'וסטריוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש מסדר הגלימות האדומות בצריח הכישוף הנעלה בווירת'.

ג'נה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתו של ג'וסטריוס, שנעשית ראש מועצת המכשפים.

ג'רארד אות מונדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביר סולאמניה שהוצב לשמור על קברם של הגיבורים האחרונים בתחילת מלחמת הנשמות. הוא מתואר כאדם לא נאה מבחינה חיצונית אך בעל ביטחון. הוא עזר ללאורנה ולאלפים הקלינסטים. בסופו של דבר הוא פורש ממסדר האבירות לאחר כישלון בהצלת האלפים הקלינסטים, שכעת פליטים, ונהפך לשריף העיירה מרגוע.

דהאמון גרימוולף[עריכת קוד מקור | עריכה]

דהאמון היה אביר טאקיזיס לפני שראה חיזיון של סהר-פז בקברם של הגיבורים האחרונים. הוא הופך לאביר לגיון הפלד ומנהיג גיבורי הלבב עד שכמעט הורג את סהר-פז כתוצאה מכישוף שהטילה עליו מאליס, דרקונית הענק האדומה. דרקון כסף וצללים עוזר לשבור את הכישוף מעל דהאמון, אך לתועלתו הפרטית. שבירת הכישוף מזיקה לדהאמון, שמתדרדר למעשים נפשעים. מטרתו בחיים היא שאיפותיו האישיות ולהפטר מכוח הכישוף, שנותר בגופו בצורת קשקש הדרקונית ואשר מתפשט. במעשה תחבולה, דהאמון עובד עבור דרקון הצללים על מנת להיפטר מעלטה, דרקונית הענק השחורה. אולם, דאהמון מחליט להרוג את דרקון הצללים בעזרתם של סיבאק הדרגוני חסר הכנפיים, האביר הסולאמני המטורף ראג, פיונה ומכשף האורגים מאלדרד. בניסיונו להשתחרר מעול דרקון הצללים, דהאמון כמעט והופך לבן כלאים. מאוחר יותר, כאשר דרקון נוסף מבקש את עזרתו בהחייאת דרקון הצללים, התהליך משתבש ודהאמון הופך לדרקון צל. שנים לאחר מכן הוא משתוקק לשוב לחייו האנושיים אך נרדף בידי עלטה. הוא מצליח להורגה, אך מת כתוצאה מכך.

דזרה ספאדין[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק שומר-הכתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק הוא אביר ורד מאוד נאמן למידת אבירי סולאמניה בצורה קנאית. עוד כשהיה נושא-כלים, הסתכסך עם סער בהיר-להב וגרם במתכוון להכשלת סער במטרתו להיות אביר. בזמן מלחמת הרומח, הוא הגן עם אחיו אדווין על טירת שומר-הכתר, אך צבא הדרקונים הכחול הביס אותם ואחיו נהרג בקרב זה, ודרק נאלץ לקבל חסות בטירתו של גונתר אות' ויסטן, ראש המועצה, אותו החל לתעב מאז ובכל צעד אפשרי ניסה לחתור תחתיו.

לאחר מכן, הוא פותה על ידי קיטיארה למצוא את בועת הדרקון. הוא חשב שבעזרת הבועה יוכל המסדר (כלומר, הוא) להשתלט על הדרקונים (ועל המסדר) ולהטות את תוצאות המלחמה. בדרכו לשם עם חברו, בריאן דונר ומשגיח מטעם גונתר, ארן ארוך-קשת, נתקל בחבורת הרומח וביניהם סער בהיר-להב, אשר היווה כל מה שדרק לא היה באופיו, וכל דבר אשר בא מכיוונו גרם לו לכעס רב. לאחר מציאת הבועה והבסת שר-הדרקונים האפל, פאל-תאס (לא לפני ששני חבריו למסע נהרגו בקרב), חזר עם החבורה למועצת האבן-הלבנה שם האשים את סער בהתחזות לאביר ועוד אישומים.

דרק מונה למפקד העליון של הצבא המוצב בפלאנתאס וכאשר נודע כי צבא הדרקונים הכחול עומד לתקוף את צריח הכהונה הראשי, פרץ ויכוח בינו לבין סער כיצד להגן על הצריח. ברוב יהירותו ושגעון-הגדלות אשר החל לקנן בו טרם לכן, החליט דרק לאסוף את אביריו ולהסתער על צבא הדרקונים הכחול, אך אבירי הכתר בראשות סער אשר מונה זמן קצר קודם לכן על ידי גונתר לתפקיד זה התנגדו והם נשארו בצריח. זעמו של דרק בער בו להשחית, והוא הבטיח לסער כי ידאג אישית כי יוצא להורג בשל כך בשל חתירה תחתיו. דרק וכוחותיו הסתערו לעבר צבא-הדרקונים הכחול, ותחילה היה נראה כי הצבא נסוג מפניו, אולם זו הייתה רק תחבולה, וקיטיארה וצבא הדרקונים שלה איגפו את האבירים וחיסלו אותם עד האחרון שבהם מלבד דרק שנפצע אנושות. סגנה של קיטיארה, בַּקָרִיס, הוביל את דרק הפצוע אל צריח הכהונה על סוס, ודרק בשגעונו חש כי ניצח בקרב, ונפטר מיד לאחר מכן.

הומא רועץ-דרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הומא רועץ-דרקון

אביר סולאמני אגדי ממסדר הכתר שנודע כי הביס את אלת הזדון טאקיזיס והכריח אותה לעזוב את עולם קרין תוך כדי הקרבת עצמו. הומא אף עזר למצוא את רומחי הדרקון (לאחר שנתגלו לו על ידי האל פלאדין וסיפק בכך את הכח הדרוש לבני בריתו כדי לנצח את כוחות הדרקונים של טאקיזיס. בין חבריו נמנים קאז המינוטאור ומאגיוס המג. מתאהב בדרקונית הכסף גוויינת' בלי ידיעת העובדה שהיא דרקונית ומודה בפניה על אהבתו. שמו לקוח מתוך ציפור מיתית במיתולוגיה הפרסית ("ציפור גן עדן").

לדונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש מסדר הגלימות השחורות בצריח הכישוף הנעלה בווירת'. לה היה בעבר הרחוק רומן עם פר סליאן.

מאגיוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מג אשר לובש גלימות לבנות, אדומות ושחורות, ולמשך תקופת מה הפך למכשף עריק. היה שותפו למסע של הומא רועץ-דרקון ועזר לו במלחמתו נגד טאקיזיס. מאגיוס מת בידי גלאן דראקוס, לאחר שנתפס ועונה. ספר הלחשים שלו שמור בצריח הכישוף הנעלה, עד אשר ניתן לפאלין מאז'ר, שהשתמש בו להלחנת כישוף מלחמה עוצמתי שמאגיוס עצמו לא הצליח להלחין. הכישוף פגם בספר, אך ממילא אלי הקסם עזבו את העולם. המטה של מאגיוס הוא ממצא עוצמתי עד מאוד והוא נעשה בשימוש על ידי רייסטלין ופאלין. לאחר מותו בידיו של דראקוס, הומא הצהיר כי מעתה ואילך, כל המגים ישאו עימם פגיון או סכין לצורך הגנתם.

פר סליאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פר סליאן הוא רב-מג בעל עוצמה רבה מאוד ממסדר הגלימות הלבנות. הוא שימש בתקופת גיבורי הרומח כראש מועצת המכשפים (וראש מסדר הגלימות הלבנות). הוא היה אדון מגדל הכישוף הנעלה של יער ווירת ולעולם לא עזב את המגדל גם לאחר פרישתו מן המסדר. הוא הוחלף על ידי ג'וסטריוס בשנת 357 אחה"ח.[1]

קריסניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קריסניה טאריניוס

כוהנת כנסיית פלאדין החדשה שהוקמה לאחר מאורעות דרקונים של שחר האביב. היא הייתה משוכנעת שתוכל להמיר את אמונתו של רייסטלין לטוב והתאהבה בו. רייסטלין השתמש בה כדי לחדור לממלכתה של אלת הזדון טאקיזיס מתוך מטרה להורגה. קריסניה שרדה, אך נותרה עיוורת. לאחר מכן היא נהפכה לראש כנסיית פלאדין. במהלך מלחמת הכאוס היא מצאה אהבה בדמותו של מג ממסדר הגלימות הלבנות, ששימש לה כמורה דרך. לאחר המלחמה, היא שימשה כמיסטיקנית במגדל הלב של סהר-פז. נודע כי היא שרדה את מלחמת הנשמות, אך כנסיית פלאדין לא נותרה בשליטתה.

דמויי-אנוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי רשימת דמויות משנה שאינן בני אנוש, כגון אלפים, גמדים, קנדרים וכיוצ"ב.

אלהנה צפריר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אלהנה צפריר

בתו של דובר הכוכבים לוראק. בזמן מלחמת הרומח, אלהנה מובילה את אנשיה אשר בגלות לעבר ארגות'. מאוחר יותר היא מביאה את גיבורי הרומח לסילבנסטי, שנשלטת על ידי חלום-סיוט בידי דרקון זדון. אלהנה התאהבה בסער בהיר-להב ואף נתנה לו אבן קסמים, אך אהבתם לא החזיקה מעמד משום שהוא מת זמן קצר לאחר מכן. היא מתחתנת עם פורתיוס קנן ויחד איתו היא מסירה את הקללה מעל סילבנסטי. נישואיהם הם קרי רגש ופוליטיים בלבד, אך הם לומדים לאהוב זה את זה. במהלך מלחמת הכאוס, נולד לה בן בשם סילבנושיי. שנים מאוחר יותר, סילבנושיי יתאהב במינה ויעבור איתה לסנקטיון. שם הוא יהרוג את טאקיזיס ומינה תהרגו. אלהנה קוראת לאחיינה בשם גילתאס, מנהיג האלפים, ועוזבת.

בטרילוגיית "גלות האלפים" מתגלה כי אלהנה יצאה בחיפוש אחר פורתיוס, והיא מוצאת אותו בביאנוסט. היא מצטרפת אליו במאבקו לשחרר את קלינסטי.

בופו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גמדת מחילות שאינה נלקחת ברצינות אלא מלבד רייסטלין מאז'ר. רייסטלין מטיל עליה כישוף ידידותי, אולם עם הזמן מתחבר אליה באמת והוא היחיד שמחשיבה כחברה. בופו גונבת את ספר הלחשים של פיסטנדנטילוס מהדרקונית קיסנת' ומעניקה אותו לרייסטלין כמתנת פרידה.

גילתאס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של תניס חצי-אלף ולאורנה קנן. מנהיג עם האלפים, וידוע כדובר השמש והכוכבים. היה בעברו כחוש וחלש, אך משנעשה למנהיג האלפים התחזק. הוא נהפך לבובת חוטים של הסנאט כשליטה של קלינסטי, אך מצליח להוביל תנועת מחתרת בראשות אשתו קריאן, הידועה בשם "הלביאה", ולשחרר את מרבית הממלכה. הוא מטיל על הגמדים לחפור מנהרות מתחת לקלינוסט כדרכי מפלט. כאשר הדרקונית העצומה בריל מתה ונופלת על העיר, הקרקעית מתמוטטת והעיר הופכת לאגם. החל מטרילוגיית "גלות האלפים", גילתאס מוביל את אנשיו לארץ כור.

גילתנאס קנן[עריכת קוד מקור | עריכה]

נסיך אלפי ובנו של סולוסתרן קנן. עורך מסעות יחד עם גיבורי הרומח בזמן מלחמת הרומח.

ג'ספר כור-אש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ספר כור-אש היה גמד גבעות משבט הניידאר, ואחיינו של חלמיש כור-אש. לפני מלחמת הכאוס, היה מיסיונר של אל הגמדים, ריאורקס והפיץ את בשורת חזרת האלים. לאחר המלחמה חזר לכפרו, בית-גבעות. לאחר המלחמה, הפך לאחד מחסידיה הראשונים של סהר-פז שהחלה ללמד את דרכי המיסטיקה של כוח הלב. יותר מאוחר הצטרף לחבורת גיבורי הלבב וסייע להם בניסיונותיהם להביס את דרקוני הענק, ועזר להם להרוג את דרקון הים הענק, כפור. הוא ניסה לעזור גם לדהאמון גרימוולף להיפטר מקללת הדרקון שרבצה עליו. כאשר ניסה דיימון להרוג את סהר-פז בפקודה של מאליס, ג'ספר כמעט ושילם בחייו כאשר הגן עליה. הוא נהרג על ידי הדרקונית עלטה, כאשר הקריב את חייו בשנית למען סהר-פז בקרב על שער הכוכבים.

דאלאמר ארג'נט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דאלאמר ארג'נט

דאלאמר הוא אחת הדמויות הראשיות בסדרת רומח הדרקון, אשר ידוע גם כדאלאמר האפל. דאלאמר הוא אלף סילבנסטי שנולד למשפחת משרתים בעלי התואר ארג'נט ("מכשף קסם למשפחות אצולה" באלפית), שירת במספר בתי אצולה ולמד באופן בסיסי את אומנות הקסם הלבן של סולינארי. באחת מהשליחויות עבור אדונו גילה מערה ובה ספרי הקסם השחור של נויטארי (האסור ללימוד על ידי האלפים) ומרצונו לכוח חזר לשם בקביעות כדי ללמוד אותם. לפני פינוי סילבנסטי בידי לוראק הגה דאלאמר תוכנית ונלחם בעזרת טובי המכשפים האלפים בשרי הדרקונים. למרות זאת, כשנתגלה סודו הוא הוגלה מארצו עקב השימוש בכישוף השחור. לאחר גירושו הלך דאלאמר לצריח הכישוף הנעלה ועבר שם את המבחן. חניכו לשעבר של רייסטלין מאז'ר. כשרייסטלין שלח בקשה לשוליה נשלח דאלאמר וגם ריגל עבור המועצה. לפני שעזב לאיסטר העניש רייסטלין את דאלאמר וצרב חמישה חורים בבשרו שלעולם לא יגלידו. לאחר מות לדונה התמנה לראש מסדר הגלימות השחורות ולאחר מות ג'סטריוס לראש המועצה. במלחמת הכאוס ירד לשאול כדי להילחם בכאוס, נפצע קשה ונשאר בחיים רק בזכות ג'נה. עד למלחמת הנשמות, מגלה דאלאמר סוג כישוף חדש, העלאה באוב. במלחמת הנשמות, הורג דאלאמר את פאלין. בסוף מלחמת הנשמות דאלאמר מקים מחדש את המועצה. דאלאמר הוא מכשף ממסדר הגלימות השחורות, שמסוגל לתעל את כוחו של הירח השחור נויטארי. דמותו נהרגה אך הוחייתה מחדש. נקרא "האלף האפל" בידי אלהנה. בשיא כוחו נחשב דאלאמר לאחד משלושת שחורי הגלימות החזקים ביותר (אחרי רייסטלין ופיסטנדנטילוס).

דוד קפיץ-מכמונת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדר. נטען כי הוא דודו של גדילן. אולם, בפועל, בכל סיפוריו של קנדר מצוי, ניתן למצוא ייחוס אליו כאל "דוד". למעשה, לאחר מלחמת הכאוס, ניתן למצוא קנדרים, המספרים סיפורי גבורה על "דודם", גדילן קוץ-רגל. למעשה, קפיץ-מכמונת רגל-שעירה הוא דודם האמיתי של גדילן קוץ-רגל וצבתן פורץ-מלכודות, ולמעשה אחראי לחסימת אחד מהשערים דרכם יכלה מלכת האופל להיכנס אל קרין, חמש שנים לפני מלחמת הרומח.

לוראק קלדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

דובר הכוכבים, מלך אלפי סילבנסטי ואביה של אלהנה צפריר. גרר כישוף חלומי ומעוות על ארצו עקב שימוש בבועת הדרקון: הוא ניסה לזמן דרקון לשם הגנה על ארצו, אך הדרקון הירוק כרתי רועץ דם השתלט עליו והטיל כישוף על סילבנסטי. לוראק נפטר לאחר שבני חבורת הרומח הגיעו למגדל הכוכבים ונקבר תחת אחד מעצי סילבנסטי.

סולוסתרן קנן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דובר השמשות במהלך מלחמת הרומח. אביהם של פורתיוס, גילתנאס ולאורנה, ואביו המאמץ של תניס שהיה בן אשת אחיו.

סילבנושי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של אלהנה צפריר ופורתיוס קנן. היה דובר הכוכבים למשך זמן מועט, כאשר נהפך לבובת חוטים בידי גנרל קונל, עוצר האומה הסילבנוסטית. סילבנושיי מתאהב במינה המסתורית, נביאתה של אלת הזדון טאקיזיס, ולפי בקשתה הוא הורס את ההגנות על סילבנסטי ובכך מאפשר לצבאות נראקה לכבוש את האלפים הסילבנוסטיים. הוא עוקב אחר מינה לסנקטיון, שם הוא חוזה בנפילתה של טאקיזיס בת התמותה כאשר הוא הורג אותה בעזרת רומח דרקון שבור. מינה הורגת אותו לאחר מכן, וגופתו נחה בקברם של הגיבורים האחרונים במרגוע.

סילבראן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של קית-קנן ואניה, סילבראן הוא דובר השמשות השני. נלקח לקלינסטי לאחר שהגיח מתוך העץ שהיה אימו (בעת מותה כשהייתה בהריון איתו היא נהפכה לעץ). הפך ליורש המלכות, מה שגרם לקנאות רבה מצד אחיו החורג אולביאן. אולביאן השתמש בקסם כדי להערים על אחיו ולפגוע באביו קית-קנן, שנפצע אנושות. קית-קנן, על ערש מותו, מוחל לאולביאן על תחבולתו ומאשר כי סילבראן הוא יורשו.

סיתל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דובר הכוכבים השני, בנו של סילבאנוס (מייסד האומה הסילבנסטית) ואביהם של סיתאס וקית-קנן. מוזמן על ידי בנו קית קנן לבקר בסיתלבק, לאחר שזה עזב את עיר הבירה ובנה אותה. בזמן שהותו שם, סיתל נרצח בידי מתנקשים ארגות'ים ותואר דובר הכוכבים מועבר לבנו סיתאס.

פורתיוס קנן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנו בכורו של סולוסתרן קנן ואחיהם של גילתנאס ולאורנה. דובר שמשות לעתיד שנבגד והוגלה מעמו.

קית קנן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דובר השמשות הראשון. מנהיג ומייסד האומה הקלינסטית. בנו של סיתל ואחיו התאום של סיתאס. עם הזמן הוא בורח מסילבנסטי וחובר לאלפית הערבות אניה. היא נכנסת להריון אך נהרגת כאשר הופכת לעץ (ומתוכה מגיח סילבראן בנה). קית בונה את העיר סיתלבק ומזמין את אביו לביקור, אך זה נרצח בעת ביקורו בידי מתנקשים ארגות'ים. קית מוביל את האלפים למלחמה נגד אומת הארגות'ים ובניצחונו מקבל את האישור לבנות את אומת קלינסטי. מת כתוצאה מתחבולה של בנו אולביאן בידי סילבראן, אך על ערש מותו מגלה את הדבר וממנה את סילבראן ליורשו. גופתו נחה במנהרה תת-קרקעית בשם סלאמורי, בדרך שבין ארצות האלפים למצודת פקס תרקס.

אנשי זדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי רשימת דמויות שנשמתן שייכת לאלי הזדון.

אריאקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנו של אריאקס ושל אלת הים זבואים. מייסד אבירי טאקיזיס שהפכו בשלב מאוחר יותר לאבירי נראקה, אותם יצר בעקבות התחקותו אחר אבירי סולאמניה בזמן שהיה שבוי אצלם. לפי הדעה הרווחת בקרין הוא המצביא והאסטרטג הטוב ביותר שהיה אי פעם. אביריו כמעט וכבשו את כל אנסלון, אך צבאות הכאוס הפריעו להמשך תוכניתו, והוא מת בקרב. נודע כי נשמתו נותרה ללא פגע, וכי זבואים השיבה אותו לחיים. בסדרת כוהנת האופל מתגלה שנשמתו של אריאקן נשבתה בתוך חייל רוכב דרקונים במשחק הלוח קאס שנמצא בתוך טירתו לשעבר בידיו של אביר המוות אוסריק קרל עד ששחררו אותה.

אריאקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אריאקס

דואולקט אריאקס הוא לוחם ואשף קסמים זדוני שמוביל את צבאות הדרקונים של אנסלון במהלך מלחמת הרומח. אדם חזק ומטיל מורא, הוא נהג לשלוט ביד רמה תוך הטלת פחד. אביו של אריאקן, מייסד אבירי טאקיזיס. אריאקס הוא מנהיג כלל צבאות הדרקונים (כל יחידה נשלטת בידי שר דרקונים משלה), והכתיר עצמו כקיסר אנסלון. התקפותיו עוזרות לכבוש את מרביתה של אנסלון. בכינוס בין שרי הדרקונים השונים, תניס חצי-אלף הורג את אריאקס בעזרתו של רייסטלין מאז'ר. בנו אריאקן הוא תוצר רומן בין אריאקס לבין האלה זבואים.

הדריק[עריכת קוד מקור | עריכה]

התיאוקרט השולט במרגוע. הדריק הוא קנאי לאלוהי המבקשים ומטיף בקביעות לאנשי קהילתו ונוהג לפקוד את פונדק המעון האחרון בקביעות. לאחר שירה של סהר פז הוא מאשים אותה בהיותה מכשפה ומנסה לחטוף את מטה העץ שלה. מי נהר נחלץ לעזרתה ודוחף אותו ממנה אך הדריק מועד לתוך האח הבוערת וגלימותיו נדלקות. פיזבן חוטף מסהר פז את המטה, מושיט אותו לגדילן קוץ רגל ומורה לו להכות את הדריק כדי שיהיה ניתן לכבות את הלהבות על הרצפה. גדילן מכה בהדריק בכל עוצמתו והלהבות כבות מיד, בגדיו של הדריק שלמים ועורו צח. גדילן מתבונן במטה העץ החום ומגלה שהוא זורח באור יקרות של בדולח כחול. הדריק שסבל מליקוי בדיבור החלים גם ממנו וכאות התרסה לרפואה האמיתית החזיר את ידו אל האש ויצא מן הפונדק.

טודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילה שר-מעט בצבא הדרקונים האדום, ההובגובלין טוֹדִי התקדם לדרגת לורד ונגיד העיר סחף מטעם צבאות הדרקונים ולאחר מכן מונה לשר-דרקונים הלבן, לאחר מותו של פאל-תאס בחומת הקרח בזמן מלחמת הרומח. נהרג על ידי דרקון ירוק לאחר שנטמן לו פח על ידי שני קנדרים.

ססטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

גמד סתום המתלווה שיירות העבדים שמובילות אל פקס תרקס. טודי וההוב גובלינים מתעללים בו אך יחסו החם של גדיל גורם לו לשחרר אותם מן הכלוב בו הם לכודים. לאחר מכן הוא נתפס ומוגש לכרתי רועץ דם למאכל אל גדילן מצליח לחלץ אותו מגורל זה בעזרתו של פיזבן.

לורד סות'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לורד סות'

לשעבר אביר סולאמני ממסדר הוורד מתום עידן האור, לורד לוֹרֵן סוֹת' הוא אביר מוות, הנוטה לשרת את מטרות הזדון, אך לרוב את מטרותיות שלו. סיפורו החל בסוף עידן האור, עת ניתנה לאביר הזדמנות מן האלים עצמם לכפר על חטאיו (הורה על רצח אשתו ובנם המקולל) ועל חטאי האנושות כולה, לו רק יגיע אל המלך-הכוהן, יקרא עליו תיגר ויניא אותו ממטרתו המטורפת - להיהפך לאל. אולם, מלכת האופל הכשילה מטרה זו, בכך ששלחה עלמות אלפים שעצרוהו בדרך ואמרו לו כי אשת האלפים אשר נישאה לו והרתה לו - בגדה בו. חמתו בערה בו להשחית והוא חזר לטירתו, לגלות כי שיטו בו. באותו הרגע, הכה הר האש בקרין, והחורבן החל, ועלמת האלפים - בעודה גוססת, קיללה אותו להלך לנצח בקרין כאביר מוות ולהירקב במצודתו, מצודת דארגארד.
בזמן עידן הייאוש, היה האביר במצודתו ולא התערב בנעשה בעולם. אולם בעת מלחמת הרומח, נקרא הלורד סות' להיקשר אל שרת הדרקונים קיטיארה, והוא היווה מצביא בצבאה. הוא נקשר אליה מאוד, ועזר לה בשבייתה של לאורנה, מצביאת צבאות הטוב - אותה חמד לעצמו, והציע לקיטיארה לקשור קשר על אריאקס בתמורת לנשמתה של לאורנה. למרות כישלון התוכנית, לורד סות' עזר לקיטיארה להיפטר מיריביה, שרי הדרקונים השחור והירוק והביא לה את כתר העוצמה ונשבע לה אמונים. לאחר מספר שנים, בזמן מלחמת הגבירה הכחולה, קיטיארה נהרגה בצריח הכישוף הנעלה, ולורד סות' נעלם עם גופתה.
קורותיו ממשיכים בעולם רייבנלופט, במלחמתו נגד שליט הערפדים, סטראהד פון זרוביץ', ובממלכת האלפים הקודרת סִיתִיקוּס, אולם לורד סות' מופיע שנית בזמן מלחמת הנשמות, בה ניסתה מלכת האופל, באמצעות מצביאתה, מינה, לגייס אותו לכוחותיה. אולם בזמן זה לורד סות' כבר השלים עם גורלו והחל להתחרט על חטאיו וסירב להצעתה. מלכת האופל בזעמה הפכה אותו לבן-תמותה והוא נרצח מיד בידיה של מינה.

פאל תאס[עריכת קוד מקור | עריכה]

שר להק הדרקונים הלבנים הראשון. נהרג על ידי חלק מהחבורה בקרב על בועת הדרקון.

פיסטנדנטילוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פיסטנדנטילוס

מכשף הכישוף הנעלה ממסדר הגלימות השחורות וגדול המכשפים בהיסטוריה של קרין, כמו גם אחד היוצרים של בועות הדרקון ויוצר מטה המסוגל להשמיד את כל יבשת אנסלון. הוא נוכח בחצר המלכות של מלך הכוהנים בעיר איסטר במהלך עידן העוצמה וחי בצריח הכישוף הנעלה אשר באיסטר. פיסטנדנטילוס משתמש בממצא עתיק בשם אבן הדם על מנת לשמור על חייו האנושיים. הוא מנסה לזכות בחיי נצח בעזרתו של הכהן דנוביס ושאב את חיי שוליותיו, אך מאורע מסע בזמן ארעי מונע זאת ממנו והורגו. הוא מוצא את רייסטלין ומעניק לו את כוחו בכך שזוכה להשתכן בגופו. בסופו של דבר, רייסטלין נודד לתוך העבר ושואב את פיסטנדנטילוס לתוכו.

פלד בהיר-להב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיטיארה, פלד ושחק

בנם של סער בהיר-להב וקיטיארה אות-מאטר. כאשר גדל לצד אימו, פלד הצטרף לאבירי טאקיזיס לאחר פלישתו של אריאקן ונהפך לאביר הלילך. הוא גילה את זהותו של אביו לאחר פגישה עם תניס חצי-אלף וקרמון מאז'ר, מה שגרם לו להיות נתון במאבק תמידי כנגד צידי הטוב והרע שבו. נהרג בידי כאוס במלחמת הכאוס וגופתו נחה בקברם של הגיבורים האחרונים.

קטב מרירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שר הדרקונים האדום השני (לאחר שקודמתו, פאיר קראון, נכשלה בחיסול סילבנסטי), נולד למעשה כסולאמני. בעזרת דרקונו, רמץ, עלה בסולם הדרגות והפגין נאמנות מוחלטת ככוהן טאקיזיס. נהרג במהלך מרד העבדים במצודת פקס-תרקס בזמן מלחמת הרומח.

קיטיארה אות-מאטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קיטיארה אות-מאטר

אחותם למחצה של קרמון ורייסטלין מאז'ר. קיטיארה הפכה לשכירת חרב בגיל צעיר מאוד. היא הייתה מושא אהבתו של תניס חצי-אלף לפרק זמן מסוים וערכה מסעות בחיפוש אחר אביה, אביר סולאמני. בדרך היא הצטרפה לשורות צבאות הדרקון ובמהרה קודמה לפקד על צבא הדרקונים הכחולים. קיטיארה הפכה לבת בריתו של לורד סות', שרדה את מלחמת הרומח והמשיכה לרדוף אחר שאיפותיה. לבסוף היא נהרגה בידי דאלאמר האפל, חניכו לשעבר של רייסטלין, בצריח הכישוף הנעלה לאחר שניסתה לעזור לאחיה לחזור מהמצולות.

רילגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיג שבט "הגמדים האפלים" בתורברדין, התיוואר. קוסם זוטר. כרת ברית עם צמד דרגונים, אחד מהם מהסוג הזהוב המסוכן כדי להשתלט על הר הגמדים ולמוסרו לידי "שר הדרקונים האדומים" (שבעצם היה אחד משני הדרגונים בתחפושת) וצבא דרגונים שהתגנב מתחת להר. כדי לבצע את ההפיכה הוא גנב את להב הסערה שבורך על ידי רירוקס וניסה להתנקש בנציג ההילרים. לאחר שההפיכה נכשלה הוא נרצח על ידי גולאג, הדרגון השני.

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי רשימת דמויות מיוחדות, אשר אינן בני אנוש (או כל בני גזע אחר, לצורך העניין), גרידא.

אסטינוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסטינוס שומר ההיסטוריה הוא הספרן הראשי של ספריית פלנתאס. פיסטנדנטילוס יצר את כדור הזמן עבורו כדי שאסטינוס יוכל לנדוד ברחבי הממלכה ולתעד את כל אשר קורה. אסטינוס מתעד את המאורעות עד לזמן מלחמת הכאוס, כאשר הוא נעלם באופן מפתיע. האמונה רווחת כי אסטינוס מקושר לגיליאן, אל הספר, או אפילו בנו. האגדה מספרת שאסטינוס נמצא באימונים בידי גיליאן לחזור אחורה בזמן כדי להפוך בעצמו לגיליאן, ובכך ליצור לולאת זמן. פניו לא נראו מאז מלחמת הכאוס. ויש את אלה שחושבים שהוא מאז ומתמיד היה גיליאן (בלי הלולאה בזמן) כמו שפיזבן היה ההתגלמות של פלדין במישור החומר.

ברם איש הנצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבן היסוד התגלתה על ידי ג'סלה ואחיה ברם, שהחליט לקחת אחד מאבני הברקת המעטרים אותה. אחותו נהרגה לאחר שניסתה לעצרו, ואבן הברקת התמזגה בחזהו - מעניקה לו חיי נצח. ללא אבן הברקת, אבן היסוד חסרת תועלת, ונמנעת מטאקיזיס אלת הזדון הפלישה לקרין. היא פוקדת על כוחותיה לחפש אחר ברם.

דוגאן פטיש-אדום[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוגאן פטיש אדום הוא אחת מדמויותיו של אל הגמדים ריאורקס. הוא הופיע בדמות זו, כאשר פגש בבניו של קרמון מאז'ר בזמן מסעם למצוא את אבן החן האפורה (שהייתה שלו), וגם בזמן מלחמת הכאוס.

מינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינה הייתה יתומה אשר נלקחה תחת חסותה של סהר-פז במגדל האור. לא זכור לה הרבה מעברה, פרט להיותה אבודה על אי בודד ומשכה את תשומת לבה של טאקיזיס. בגיל 17 היא התגלתה בעקבות הסערה הגדולה שסימנה את תחילת מלחמת הנשמות. היא הובילה את צבאות נראקה, אבירי טאקיזיס לשעבר, לכיבוש מרביתה של אנסלון (בעיקר סולאנתוס, סנקטיון וסילבנסטי). אוחדה מחדש עם אימה המאמצת סהר-פז בצריח הכישוף הנעלה, דבר אשר הוביל לגילויה מחדש של קרין בידי אלי האמת. לאחר מלחמת הנשמות, שבה הרגה שני אדוני דרקונים, מינה הייתה מוכנה למסור את נשמתה לטאקיזיס, אך בטרם הצליחה אלת הזדון לקחת את חייה, סילבנושיי הרג את טאקיזיס, כעת בת תמותה. מינה משרתת כיום את כמוש, אל האלמתים. בסוף הספר מתגלה כי מינה היא אלת הדמעות, אשר פניה אל הטוב ואל הזדון כאחד ולכן מתקיימת כאיזון כלפי עצמה ובכך אינה מפרה את מאזן הכוחות בין האלים.

פיזבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיזבן המכשף המטורלל הוא בעצם התגלמותו האנושית של פלאדין. פיזבן הוא שמחולל את המהומה בפונדק הבית האחרון, אשר גורמת לכך שסהר-פז ומי-נהר מצטרפים לחבורה בבריחה מפני אנשי התיאוקרט העליון. מאוחר יותר הצטרף אל החבורה בעת המסע של שיירת העבדים ממרגוע לפקס תרקס. הוא הופך חברו הטוב של גדילן קוץ-רגל. לפיזבן כובע גדול שתמיד הוא חושב כי אבד לו, ובדרך כלל גדיל מוצא אותו. לשירותו דרקון זהוב, פיריט, שכל הזמן נלחם באוויר סביבו.

קאז המינוטאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאז המינוטאור נלחם במקור עבור טאקיזיס, אך מורד באדוניו האורגים ועוזב את צבאה של מלכת האופל. הוא נלכד בידי חבורת גובלינים ומשוחרר על ידי הומא רועץ-דרקון. הוא נשבע להשיב להומא על נדיבותו ונהפך לבעל בריתם של אבירי סולאמניה - מוסר להם מידע חשוב אודות צבאותיה של מלכת האופל והאסטרטגיה שלהם. קאז נעשה לחברו הטוב של הומא ולא פעם מוכן להקריב את חייו למענו. לאחר מותו של הומא בקרב נגד טאקיזיס, קאז חוזר למולדתו. מאמיניו של קאז ושל קירי ג'ולית מקימים תרבות סודית המתבססת על ערכיו של קאז ועל הכבוד העצום שאותו רכש מהומא.

אבירי סולאמניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסדר אצילים ואבירי קודש, אחווה שנוסדה עוד בתחילת קיומו של העולם קרין. המסדר מקדיש עצמו לכוחות הטוב וחי תחת חוקי כבוד נוקשים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינאס סולאמנוס היה גנרל אימפריית ארגות' שנלחם למענה עד אשר נקרא להכניע מרד בסולאמניה (מזרח ארגות' באותה תקופה). לאחר חודשים של לחימה, חורף נפל על המחנה, והלחימה הופסקה. סולאמנוס למד את מניעיהם של המורדים וגילה כי מטרתם צודקת. הוא צעד בראש מורדי הורד לדאלטיגות', בירת ארגות' ("מלחמת דמעות הקרח"). לאחר ניצחון, הוא בילה זמן מה במדיטציה, ונגלה אליו חיזיון שנשלח אליו על ידי פלאדין, חבקוק וקירי ג'ולית. בחיזיון, סולאמנוס ראה צבא המחולק לשלושה מסדרים, כאשר כל אחד משויך לאל אחד. וכך נולדה אחוות האבירות.

"המידה" היא סט של 37 ספרים עבי כרס המכילים חוקים שנכתבו בידי סולאמנוס ואשר מכתיבים לאביר את דרך חייו ואת התנהגותו במקרים מסוימים.

מסדר הכתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסדר הצעיר ביותר והלא מנוסה מבין שלושת מסדרי אבירי סולאמניה. הם אלה אשר מרכיבים את רובו של הצבא הסולאמני. הם לומדים כבוד ונאמנות, כמו גם צייתנות לאדוניהם. אביר מסדר הכתר הוא צנוע. כמה מהאבירים הנאמנים והמכובדים ביותר הם ממסדר הכתר, וביניהם נמנים הומא רועץ-דרקון וסער בהיר-להב. פלאדין הוא פטרונם של אבירי מסדר הכתר, עד אשר קירי ג'ולית החליפו.

מסדר החרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבירי סולאמניה אשר מנוסים בשימוש בחרב, חץ וקשת, חנית וכיוצא בזה. ניתנת האפשרות לחניכים להגיע לדרגה זו היישר מההתחלה, אם נקבע כי מיומנותם גבוהה. לימודיהם כוללים אומץ לב וגבורה. רוב אבירי מסדר הכתר בוחרים לעבור למסדר החרב, אך יש מביניהם שבוחרים להישאר במסדר הכתר. פטרונם הוא קירי ג'ולית, אשר מעניק להם כוחות ריפוי מועטים, והם חיוניים מאוד בקרב הן משום מיומנותם והן משום כוחות הריפוי שלהם.

מסדר הוורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסדר בעל הדרגה הגבוהה ביותר באבירות סולאמניה. אבירים הנכללים במסדר זה הוכיחו עצמם בעתות שלום וקרבות והם לומדים את חשיבותה של אמונה, כמו גם מעלות אחרות כחמלה, כפרה וחוכמה. מדובר בקומץ נבחר ביותר של אבירים, שלעיתים רחוקות נראה בקרב אלא בתפקידי מפתח. כתוצאה מאמונתם הגבוהה בפלאדין, הם מסוגלים לגרש אלמתים על ידי תפילה. הם גם חסינים לכל צורה של פחד. בזמן שלפני החורבן הגדול, אבירי מסדר הוורד יכלו להטיל כישופים קטנים המסוגלים לשמור על מפותיהם מעודכנות, על קצות כלי נשקם מחודדים וכיוצא בזה. כוחות הכישוף ניתנו על ידי פלאדין (שאינו אל קסם) והם נחשבים לתצורה מתקדמת יותר של כוחות כהונה. על מנת שאביר מסדר החרב יהפוך לאביר מסדר הוורד, הוא צריך הסכמה של שאר החברים במסדר הוורד.

אבירי טאקיזיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחוות אבירים זדוניים שומרי חוק שנוסדה על ידי לורד אריאקן. נודעים כעת כאבירי נראקה (נראקה= המילה המלאית ל"גיהנום").

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

האבירות נוסדה בידי אריאקן לאחר שנגלתה אליו טאקיזיס כאשר שוחרר משבי אבירי סולאמניה. במהלך שביו הוא למד את מבנה הצבא הסולאמני והעתיק רבות מערכיהם לתוך אחוותו.

מסדר החבצלת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבירי מסדר החבצלת הם חיילים ולוחמים. הם מסתמכים על כוחם ועל מספרם העצום. אמונתם: "עצמאות מובילה לכאוס. היכנע והיה חזק". פלד בהיר-להב היה שייך למסדר זה.

מסדר הגולגולת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבירי מסדר הגולגולת מתמחים בכוחות כישוף, ואלה המרכיבים אותו הם מיסטיקנים או כוהנים. אם מסדר החבצלת הוא גוף אבירי טאקיזיס ומסדר הדרדר הוא המוח, מסדר הגולגולת הוא רוח האבירים. הם שולטים במניפולציות ומשמשים לעיתים כמשטרה החשאית של מסדרי האבירים. כוהנים אלה נושאים עימם נשק על מנת להיות יעילים גם בקרב. אמונתם: "המוות הוא סבלני. הוא זורם מבפנים ומבחוץ. עמדו על המשמר מכולם והיו ספקניים בכולם".

מסדר הדרדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסדר זה מתמחה בכישוף שחור, ואלה המרכיבים אותו הם מכשפים או אשפים. ידועים כ"גלימות אפורות" בשל צבע גלימותיהם. שלא כמו הגלימות השחורות של נויטארי, הם אינם כפופים לחוקי המסדר. הם מתעלים את כוחם של שלושת ירחי הקסם בעזרתה של טאקיזיס, ובכך הם מהווים אויבים מטילי מורא. ג'וסטריוס, מכשף הגלימה האדומה אשר היה ראש מסדר הכישוף הנעלה, נהרג כתוצאה מקסמיהם. כעת, כשטאקיזיס בת התמותה נהרגה, אין בידיהם כוח, אם כי עדיין הם משתמשים בכוחות הכישוף. אמונתם: "אחד שהולך בעקבות הלב מוצא שהוא מדמם. חוש שום דבר מלבד ניצחון".

לגיון הפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגיון הפלד הוא אחוות אבירות נייטרלי הממוקם בעיירה מרגוע. הלגיון הונהג במקור בידי שרה דאנסטן. אבירי הלגיון אינם שומרי חוק בנטייתם, ולרוב הם כאוטיים, נאמנים רק לחוקתם.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשמלחמת הכאוס הסתיימה, נודע לשרה דאנסטן - אימו המאמצת של פלד בהיר-להב - בדבר היווסדותם של אבירי טאקיזיס. בזמן ביקורה היא גילתה שקוד המוסר אליו הייתה רגילה השתנה, שהם איבדו כל היבט של כבוד וצדק, ושלחלוטין זנחו את דרכו של אריאקן. היא הלכה למקום קבורתו של בנה - קברם של הגיבורים האחרונים במרגוע, שם הוא נגלה לפניה והראה לה חיזיון של אחוות אבירות חדשה. דאנסטן החלה לאסוף קומץ אבירים משני צידי המחנות - אבירי סולאמניה ואבירי טאקיזיס אשר עדיין נותרו נאמנים לחוקתם - וקראה לאחוות האבירות על שם בנה, לגיון הפלד.

האחווה מאמינה בצדק ובנתינה חסרת אנוכיות. עם מותה של שרה, המנהיגות הועברה לטופר-כסף, ברברי ותלמיד לשעבר של שרה.

מסדר הכישוף הנעלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון רב עוצמה בעולם קרין. נוסד כאשר שלושת האלים סולינארי, לוניטארי ונויטארי לימדו קומץ אנשים כיצד לתעל את כוח הירחים לרצונם. עם בנייתם של צריחי הכישוף הנעלה (חמישה צריחים, בהתחלה), אנשים מכל רחבי קרין יכלו ללמוד את רזי הקוסמות.

על מנת לשמור מפני ניצול לרעה של הכוח, האלים הגדירו כמות מוגבלת של השימוש בו. על כן, כל אימת שמכשף משתמש בכוח פעם אחת בלבד, הדבר נשכח מזיכרונו והוא נאלץ ללמוד אותו מחדש.

אמונתם מתחלקת לפי שלושת האלים, והעברת המידע בין החניכים מתנהלת תחת חוקים אלה:

  • אמונתו של סולינארי - כל המגים הם אחים ואחיות המסדר. כל המסדרים הם אחים ואחיות הכוח העליון.
  • אמונתה של לוניטארי - כל מקומות הכישוף הנעלה מתקיימים תחת דו-קיום. אין להשתמש בכישוף למטרת כעס כנגד מגים אחרים.
  • אמונתו של נויטארי - העולם מעבר לחומות המסדר יכול לעמת בין אחים ואחיות ובין מסדר למסדר, אך כך הוא מנהג היקום.

דרקונים ודרקוני הענק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרקונים הרגילים של קרין, לא תוארו כמעט לרוחב עלילות הספרים, וניתן למנות בהם את קירסה, דרקון הארד עליו רכבו חלמיש וגדילן, גויינת' (לב), הדרקונית עליה רכב ובה התאהב הומא, ואחותה סילברה, בה התאהב גילתנאס. לעומת זאת, בסיפורי העידן החמישי מוזכרים דרקוני הענק לאורך התקופה כשליטי אזורים נרחבים בקרין בצורה בלתי מעורערת כמעט. הם מוצגים לראשונה בטרילוגית דרקוני העידן החדש.

דרקוני קרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוויינת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרקונית הכסופה עליה רכב ובה התאהב (כשהייתה בצורת אדם) הומה. שמה הנוסף הוא לב.

כפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקונית לבנה, משרתתו של שר הדרקונים הלבן, פאל-תאס.

כרתי רועץ-דם[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקון ירוק, אשר השחית את ליבו של לוראק קלדון, מלכם של אלפי סילבנסטי, וגרם לסיוט הנורא בממלכה. הוא הונס על ידי גיבורי הרומח, אולם נעשה לדרקונו של רייסטלין בתום המלחמה. בעידן החמישי, היה לאחד הדרקונים שניצלו מאימת דרקוני הענק, היות שלבש צורת אדם, והקים את המגן המכושף מעל ממלכת סילבנסטי.

סילברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחותה של גוויינת, דרקונית הכסף, אשר לבשה צורה של אלפית קאגונסטי. התאהבה בגילתנאס ועזרה לו בהשבת דרקוני הטוב לקרין בזמן מלחמת הרומח.

פיריט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקון זהב זקן בעל ראייה לקויה. משמעות השם הוא "זהב של שוטים". שמו האמיתי של הדרקון אינו ידוע, והוא משמש כדרקונו של פיזבן.

קיסנת'[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקונית שחורה, אשר שכנה בזק טרות על מנת להגן על מטה הבדולח ודיסקיות מישקאל. הובסה על ידי סהר-פז ומטה הבדולח.

קירסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקון ארד עליו רכבו חלמיש וגדילן בזמן מלחמת הרומח.

רמץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

נקרא גם פירוס, דרקונו של קטב מרירי. הוא אשר השחית את ליבו של הסולאמני לשעבר, וגרם לו להפוך לכוהנה האדוק של מלכת האופל.

שלהבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקונית קשישה וכמעט עיוורת ששומרת על הילדים במכרות פקס תרקס. היא איבדה את ילדיה במלחמה ושכנעה את עצמה שילדי הכורים הם ילדיה שלה. כשרמץ צולל כדי להשמיד את הילדים, תוקפת אותו שלהבת ולבסוף שניהם מוצאים את מותם.

דרקוני ענק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוניסבלת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוֹנִיסַבְּלֵת, או עֲלָטָה, היא דרקונית ענק שחורה אשר שולטת בארצות העוגים, קֶרְן ובְּלוֹד. היא אוהבת להשתעשע ביצירת שרצים בצורות מוזרות. היא מכניעה את ג'ספר כור-אש בקרב בין גיבורי הלבב (ראו עידן בני-התמותה) לבין דרקוני הענק. בסופו של דבר, היא נהרגת על ידי דהאמון גרימוולף בספר אגם המוות.

ברילינתרנוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בֶּרִילִינְתְרַנוֹקְס, או בֶּרִיל, היא דרקונית ירוקה מפלצתית בגודלה (אפילו בקנה-מידה לדרקוני-הענק), אשר קבעה את משכנה בקאלניסטי. היא אובססיבית למצוא חפצי-קסם ועתקים מכושפים להעצים את כוחה. היא לוכדת בשבי את פאלין מאז'ר ומענה אותו ואף משמידה את האקדמיה לקסם אותה ייסד פאלין. היא נהרגת בניסיונה להתקיף את קאלניסטי על ידי לאורנה הנושאת רומח דרקון.

גלידוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גֶלִידוּס הוא דרקון ענק לבן. הוא ידוע גם בשמו כפור. הוא נהג לשכון בדרום ארגות והפך את הארץ לשממת קרח. הוא אפשר לקבוצת עוגים לשכון בדלתיגות.

כלנדרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כֶלֶנְדְרוֹס, הזכור כשחק, דרקונה של שרת הדרקונים קיטיארה, הפך לדרקון ענק ושוכן בפלנתאס. למעשה הוא מעולם לא היה דרקון טבעי לעולם קרין אלא מעולם אחר, ממנו הגיעו שאר דרקוני הענק. לעומת האחרים, הוא הובא לעולם עוד בתקופת מלחמת הרומח על ידי מלכת האופל עבור קיטיארה. הוא נפצע אנושות מידיה של מינה, לאחר שסירב להישבע אמונים למלכת האופל, ונשחט מטופריה של מאליס.

מאליסטריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מַאלִיסְטְרִיקְס, או מאליס, הגדולה שבדרקוני הענק שהשתלטו על קרין, היא דרקונית אדומה. למרות גודלה העצום, לעומת דרקוני העולם ממנו באה היא קטנה יחסית. היא שלטה על ארצות המזרח, והפכה אותן לשממות געשיות המתאימות לטעמה. היא ניסתה לטעון למעמד של אל, אך גיבורי הלבב סיכלו כוונותיה אלו (ראו טרילוגית דרקוני העידן החדש). בזמן מלחמת הנשמות, היא נלחמה במינה מעל העיר סאנקשיין, אך נהרגת בקרב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אחרי החורבן הגדול