פורטל:תוניסיה/היסטוריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההיסטוריה של תוניסיהערבית: تاريخ تونس) היא רצף האירועים והתרחישים ההיסטוריים שקרו בתוניסיה מאז ימי קדם ועד ימינו אנו. זוהי היסטוריה עשירה ורבגונית של מדינה המצויה לחוף הים התיכון על אדמת צפון אפריקה.

תוניסיה הייתה במשך שנים מרכז תרבותי ומסחרי. אלפי שנים ישבו בה שבטים ברברים והיא הייתה מוקד להגירה מכיוונים שונים. הפיניקים הקימו בה את האימפריה האדירה קרתגו, ולאחריהם שלטה באזור האימפריה הרומית. במאה השביעית נכבשה תוניסיה בידי הערבים המוסלמים, ובמאה העשירית הייתה בסיסה של השושלת הפאטימית האסמאעילית.

בתקופה הערבית שלטו שליטי תוניסיה בשטחים נרחבים בצפון אפריקה וכן בסיציליה והגיעו עד לקלבריה שבדרום איטליה. במאות שלאחר מכן הייתה תוניסיה בשלטונם של שליטים רבים. צרפתים, נורמנים, צלבנים ושודדי ים שלטו בה לתקופות קצרות שודד הים ח'יר א-דין (ברברוסה) ייסד בה מדינה ב-1534, הספרדים דיכאו את מדינת שודדי הים ושלטו במדינה עד לשנת 1574, עת נכבשה על ידי האימפריה העות'מאנית. ב-1881 שבו הצרפתים והשתלטו על המדינה.

במהלך מלחמת העולם השנייה הייתה המדינה זירת קרבות. בשנת 1956 זכתה בעצמאותה, ונשיאהּ הראשון היה חביב בורגיבה. בשנת 1987 הודח בורגיבה על ידי זין אל-עאבדין בן עלי, הנשיא השני שהודח בהפיכה עממית בינואר 2011.


טוען את הלשוניות...


עיינו גם בקטגוריה קטגוריה:תוניסיה: היסטוריה ובתתי-הקטגוריות שלה.