שיחת משתמש:מיקרוז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום מיקרוז, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, בברכה, MathKnight הגותי 03:10, 15 במרץ 2008 (IST) לעזרה נוספת ראה משתמש:מיקרוז/ארגז חול[תגובה]

בקשה לחונכות[עריכת קוד מקור]

שלום לך נדב,

שמי מיכאל רוזנברג. בחרתי אותך כחונך סתם באופן אקראי, רוב "הנדבים" שהכרתי היו אנשים כלבבי. הרקע האקדמי שלי הוא היסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות. במקצועי אני עורך, ערכתי כתב עת בשם "גלילאו צעיר" שהוא ירחון מדעי לילדים. כמו כן אני עוסק בעריכת ספרים עיוניים ועבודות אקדמיות. בנוסף אני מפרסם לפרקים מאמרים בנושאי מדע פופולארי (ב"גלילאו" לדוגמה) ועד לא מזמן שימשתי ככתב המדעי של "גלובס". כרגע אני מובטל חלקית והתפנה לי זמן כך שאוכל לנצלו לכתיבה ועריכה בויקיפדיה. הנושאים בהם אשמח לכתוב ולערוך הם: פילוסופיה של המדע, פיסיקה, קוסמולוגיה ומדעים פלנטריים (ברמת פופולארית), מוסיקה קלאסית בת זמננו, מוסיקת פאנק והגל החדש משנות ה-80, היסטוריה של הגוש המזרחי, תורת הכושר הגופני, בישול וקולנוע. כמו כן אין לי בעיה סתם לעשות "ויקיפדיזציה" לערכים שונים לאחר שאלמד ואפנים את הכללים.

בינתיים כתבתי את הערך "שיטת הסלאמי" והוספתי תוספות ותיקונים לערכים "קולנוע עדן", "ויהדות הונגריה" ותוספות הרבה פחות משמעותיות לעוד כעשרה ערכים.

אני מאוד גרוע בהסתגלות לתוכנות חדשות ובכלל אני נוהג יותר להיאבק במחשב מאשר לזרום איתו (אני בחור אנלוגי בעידן דיגיטלי כמאמר השיר אל אלון אלוארצ'יק). מסיבה זו אודה לך אם תהיה מעוניין לעזור לי להתגבר על קשיים אלה.

בברכה, מיכאל.מיקרוז - שיחה 03:36, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

הנה כבר נתקלתי בבעיה הראשונה (ויהיו עוד המון כאלה...): איך אני יוצר לעצמי דף משתמש?

ולמה הודעה זו מופיעה כאילו אני לא רשום? הרי אני רשום כדבעי ושם המשתמש שלי הוא "מיקרוז" מיקרוז (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

כדי לחתום בשם המשתמש שלך עליך להקליד ~~~~ (ארבע פעמים טילדה, המקש שמשמאל ל-1 במקלדת). לעזרה נוספת ראה ויקיפדיה:עזרה וויקיפדיה:צעד אחר צעד. כדי לבנות לך דף משתמש, לחץ על הדף משתמש:מיקרוז וערוך אותו כמו כל ערך רגיל. בברכה, MathKnight הגותי 03:09, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
ברוכים הבאים!
"שיטת הסלאמי" הוא נסיון ראשון מוצלח ולאחר שנערך על ידי כמה מטובי הכותבים הויקיפדים, אני כבר לא יכול לשפרו. כדאי שתשתמש בדף הגרסאות הקודמות כדי לראות כיצד בוצעו השינויים הטכנים (בסוגריים קוד ויקי):
  1. הוספת בין ויקי - ([[en:Salami tactics]])
אני רואה שאת חידות דף המשתמש והחתימה כבר פיצחת, אז הנה שני טיפים להמשך: כדי לאפשר מעקב נוח אחר השיחה מקובל להשתמש ב-":" כדי ליצור זיח. כל תגובה תוזח פעם נוספת לעומת קודמתה, פשוט על ידי הוספת זיחים כמידת הצורך - ::, ::: וכן הלאה. חוץ מזה יצרתי לך ארגז חול פרטי משתמש:מיקרוז/ארגז חול שבו תוכל ללטש את תחביר ויקי (מומלץ לשחק עם הסרגל שמעל תיבת הטקסט ולהסתכל על ערכים כשהם במצב עריכה) וכן לחבר ערכים מבלי לחשוש שהם ימחקו(בניגוד לארגז החול הכללי).
אני כאן לכל שאלה. אין ספק שאתה יכול לתרום המון לכל אחד הנושאים שציינת, לי אישית ידע אקדמי בפילוסופיה של המדע (גם במתמטיקה ומחשבים, אבל ביער הויקיפדי אילנות גבוהים בהרבה). בהצלחה! הנדב הנכון - שיחה 12:18, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

מטר שאלות[עריכת קוד מקור]

1.האם כאן המקום לניהול שיחות החניכה שלנו? (שנראה לי יהיו ארוכות לפחות בשלבים הראשונים) העניין הוא שאם היא מנוהלת כאן אני לא מקבל הודעה מיידית שקיבלתי ממך תשובות אלא צריך כל פעם לבדוק.

2.אני רוצה לכתוב ערך על הזרם "אינסטרומנטליזם" בפילוסופיה של המדע אבל יש כבר ערך קצרמר בשם "אינסטרומנטליזם" שעוסק בזרם אחר באותו שם שקשור לפרגמטיזם אמריקני. איך אני עושה דף פירושונים שיפנה ערך אחר.לדעתי צריכים להיות שני ערכים שונים עם אותו שם ולא ערך אחד עם שני זרמים, כי חוץ מהשם אין להם הרבה מן המשותף.

3.מבקש רשות לערוך בערך הנעול "הרצל". לא מזמן סיימתי לקרוא את הביוגרפיה שלו מאת ארנסט פאוול (הרבה פחות מוכרת מזו של עמוס אילון) ונראה לי שאוכל להשלים פרטים ולנסח משפטים באופן מדוייק יותר.

4.מדוע לאחר שנוסף בין-ויקי בין שיטת הסלאמי למקבילה האנגלית שלה, לא מופיע "עברית" לא בערך האנגלי ולא בשפות האחרות?

5יש איזה פטנט מקביל ל"מקרו" בוורד? יעני שאדפיס רק אל"ף או סימן אחר וישר יקפוץ לי "אינסטרומנטליזם" או שאני חייב כל פעם להדפיס את זה?

  1. בגדול נהוג להמשיך לנהל דיון במקום בו הוא התחיל, אבל במקרה זה כנראה שכאן באמת טוב יותר. אגב, שם לב שעל הטאב השמאלי מעל כל דף כתוב "מעקב". לחיצה עליו תצרף את הדף לרשימת המעקב שלך (קישור אליה בפינה השמאלית של המסך). כך תוכל לדעת מייד על שינויים שנעשים בערכים שחשובים לך, וכן על שיחות של ויקיפדים שמעניינים אותך (אני מעכשיו אעקוב אחרי דף השיחה שלך).
  2. הפתרון הסטנדרטי הוא ליצור ערך בשם חדש, למשל, אינסטרומנטליזם (פילוסופיה של המדע), להעביר (באמצעות הטאב "העברה") את הערך הקיים אינסטרומנטליזם לשם חדש, אינסטרומנטליזם (פרגמטיקה), ואת הדף אינסטרומנטליזם להפוך לדף פירושונים על ידי הצבת תבנית פירושונים בערך. את הקוד לתבנית הבאה אתה יכול למצוא תחת השם "פירושונים" בתיבה עליה כתוב "בחרו תבנית להוסיף". (הדוגמא מטה נראית לא משהו, מומלץ להסתכל על אקו, למשל, במצב עריכה)
    {{פירושונים|
    * אינסטרומנטליזם (פילוסופיה של המדע) - זרם בפילוסופיה של המדע
    * אינסטרומנטליזם (פרגמטיקה) - זרם בפרגמטיקה
    }}
    אם לדעתך, זרם אחד חשוב בהרבה מהשני יש פתרונות נוספים. אגב לפני העברה (אלא אם היא טריבילית לחלוטין) נהוג לפתוח דיון בדף שיחה (אני אעשה את זה כדי לחסוך זמן), לחכות כמה ימים ולבצעה אם לא היתה התנגדות.
  3. לאחר שתצבור ותק של ארבעה ימים תוכל לערוך את הערך הרצל בעצמך. גם עכשיו אתה יכול לבקש שינויים בדף השיחה שלו.
  4. יש כל מיני בוטים שמוסיפים בין-ויקים אבל לוקח להם זמן וגם אז אני חושב שהם פועלים רק אם יש בינויקים הדדיים. (כלומר כשהערך האנגלי והעברי מקושרים הדדית ובאנגלי קישור לצרפתי, בוט יוסיף את הקישור לעברי). מה שאתה צריך זה להוסיף [[שיטת הסלאמי:he]] לערך האנגלי.
  5. אני אישית לא מכיר פטנט כזה, אבל יש המון פיצ'רים, אז אולי כדאי שתשאל בדלפק היעוץ. במקרה הגרוע אתה יכול פשוט לכתוב את הערך בוורד, או, לחלופין, Ctrl C אחד והרבה Ctrl V.

הנדב הנכון - שיחה 18:23, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

קודם כל תודה על התשובות המפורטות, הוספתי את הדף הזה למעקב אני מקווה שעשיתי את זה נכון. כי לחצתי עליו פעמיים ורק א"כ הבנתי שאתה כבר עשית את זה ולא הייתי צריך לגעת.

בינתיים יצרתי ערך '''אינסטרומנטליזם (פילוסופיה של המדע)''' והתחלתי לעבוד עליו. כפי שתשים לב הסגנון שלי הוא מאוד פופוליסטי, אני שונא לכתוב בשפה גבוהה או לעשות שימוש במושגים לועזיים אם אין הכרח בכך. לדעת אלמוג הסגנון שלי לוקה ב"צבעוניות יתר" ונאלצתי בערך שיטת הסלאמי להחליף משפטים קצרים וקולעים למשפטים אחרים קצת כבדים. אני מקווה שאיך שכתבתי עד עתה את הערך זה בסדר ובסטנדרטים של ויקיפדיה. אגב שמתי לב אגב שהערך אמפיריציזם דל למדי כרגע יחסית לחשיבותו.

יש לי בעיה אחת עקרונית שאני לא יודע אם היא קשורה למשהו שאני עושה או סתם לאיטיות של המחשב שלי. כשאני אני מבקש להחליף דף (נניח לוחץ על שמירה או מבקש ערך) בדרך כלל זה לא מצליח לי בפעם הראשונה ומה שאני מקבל זה דף ריק עם הרקע של ויקיפדיה. לא פעם אני מקבל דף עם שם הערך ותוכן העניינים והתוכן עצמו לא עולה לדף, וזה מצליח רק בנסיון שני. זה מעצבן במיוחד כשאני מבקש לשמור טקסט וזה לא מצליח בפעם הראשונה ואז כשאני חוזר הטקסט החדש כבר נמחק. אני עושה גיבוי אבל לפעמים שוכח. זה קרה לי כמה פעמים היום.

למה מחקת את תוכנו? Poxsiשיחה 19:52, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

כי גיליתי להפתעתי שהזרם אינסטרומנטליזם שאב את שמו מן האינסטרומנטליזם של הפרגמטיזם. אם כך אין מקום לשני ערכים.
אתה רוצה למחוק את הערך? Poxsiשיחה 19:57, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
כן, אתן ביטוי גם לזרם של דיואי הפרגמטיסט וגם לאימוץ שלו על ידי אסכולת קופנהגן. נראה לי כרגע שזה הכי נכון. אבל זה עוד לא סופי. אני עכשיו בודק מה עשו בדיוק בערכים מקבילים בשפות אחרות.
אם תרצה למחוק אותו, במקום למחוק את כל תוכנו, תוכל לפנו לבקשות ממפעילים למחיקת הדף. ערב נעים Poxsiשיחה 20:03, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
עד לסיום הבדיקה העברתי את הערך למשתמש:מיקרוז/אינסטרומנטליזם (בפילוסופיה של המדע). סקרלטשיחה 20:04, 15 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
באנגלית ההסבר על האינסטרומנטליזם בפילוסופיה של המדע זה תת פרק קטנטן בתוך ערך מפורט מאוד על האינסטרומנטליזם בפרגמטיזם. הבעיה שכרגע הערך העברי אינסטרומנטליזם הוא לא רק קצרמר אלא גם מנוסח באופן אובסקיורי למדי.

שאלה לנדב[עריכת קוד מקור]

אוקיי, מחר אסיים את הערך אבל ממש הסתבכתי איתו. מתברר לי שכל הפילוסופים המזוהים עם האינסטרומנטליזם, מזוהים כך על ידי מבקריהם. זה נכון לגבי פופר, קון, פאיירבנד, גודמן, קוואין וואן פראסן. אף אחד מהם לא מזדהה כאינסטרומנטליסט וכמה מהם כמו פופר וקון מכחישים זאת מכל וכל. אמנם אסכולת קופנהגן בישרה את האינסטרומנטליזם אך שוב, לא מצאתי שום מקור על פיו בוהר או הייזנברג קוראים לעצמם אינסטרומנטליסטים. כרגע זו בעיה!

הי, אני אתחיל בדברים שכתבת למעלה. בקשר לסגנון: ויקיפדיה נכתבת במגוון רב של סגנונות, אולי רב מדי, חלקם שונים למדי מזה של אלמוג. זה רק עניין של זמן עד שתמצא סגנון שיהיה מקובל גם עליך וגם על הכלל. בקשר לבעיות הטכניות, לי הן כמעט ולא קורות. עדיין, back לפעמים מציל טקסט ישן, ואפשר גם לעשות קופי לטקסט עצמו לפני השינוי.
את האינסטרומנטליזם אני מכיר בצורה שטחית ביותר, ואין לי גם מקור לפנות אליו כרגע. עדיין, אם המבקרים ראויים, לא נראה לי בעייתי לציין שפילוסופים כאלו ואחרים זוהו כאינסטרומנטליסטים (אך התנגדו לזיהוי). למשתמש:רונן אלטמן קידר ומשתמש:הנס מאייר ידע בפילוספיה של המדע ואפשר להתייעץ גם איתם. אגב, אל תשכח לחתום גם בדף השיחה שלך הנדב הנכון - שיחה 14:26, 16 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
איפה זה טאב העברה? (לא מצאתי) ותזכיר לי גם בבקשה שכחתי איך עושים הפנייה. וגם איך מבטלים הפנייה. מיקרוז - שיחה 18:14, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
לגמרי שכחתי, את טאב ההעברה רואים רק ויקיפדים בעלי ותק של למעלה מ-4 ימיים (אכן יש למה לחכות!). כדי ליצור הפניה מוסיפים את הקוד הבא (כפי שעשתה נשמה טובה ואלמונית) #הפניה [[שיטת הסלאמי]] לדף חדש או על גבי דף ישן. כדי לערוך הפניה יש לערוך את הדף בו היא מופיעה. לחיצה על שיטת הסלמי יוביך אותך לדף שיטת הסלאמי. הקישור לדף ההפניה נמצא במעלה הדף. לחיצה עליו תציג את הדף ותאפשר לערכו (ובפרט לבטל את ההפניה). אגב, לקוד דף ההפניה ניתן להגיע מהסרגל של תיבת הטקסט. לילה טוב הנדב הנכון - שיחה 22:38, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

כשתגמור להסתבך עם האינסטרומנטליזם, שים לב לאמפיריציזם שהוא די עלוב אצלנו, שלא לדבר על ערכי האמפיריציסטים. אני מציע לך לעזור לי בכתיבה על ג'ון לוק, קצרמרון עלובון, שעד עכשיו הדבר הכי מרגש שקרה איתו זה שהיו שם קרבות רחוב איך ואיפה להוסיף את הקישור לדמות מאבודים (סידרת טלוויזיה זניחה, בה מופיעה דמות, או כלב של דמות, בשם ג'ון לוק, אם אינך בקיא). אני חושב שאני יכול לכתוב ברמה די גבוהה את הפרק הפוליטי, אם תיתן את ידך בכתיבה על האמפיריציזם/אונטולוגיה/אפיסטמולוגיה של לוק, שזה תחום שאני הרבה פחות "שוחה" בו. זה יהיה גם תרגיל נחמד בניסוח ויקיפדי ובשיתוף פעולה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 18:24, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

גמרתי לסתבך, הערך מוכן אינסטרומנטליזם (פילוסופיה של המדע)
קרא את הערותי בדף השיחה. בתור מאמר זה יופי. אני מרגיש שאני יודע מהו אינסטרומנטליזם, ומיהם האינסטרומנטליסטים העיקריים, ואת הטענות העיקריות בעד ונגד. אבל - וזה אבל גדול - הכתיבה לא מותאמת לכתיבה אנציקלופדית כאן. קרא את הערותי בדף השיחה. מה דעתך לעבוד איתי על לוק בתור תרגיל? אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 18:29, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
לגבי אמפיריציזם קראת את מחשבותי שים לב לעיל בפרק תודה שזה בדיוק מה שכתבתי לנדב. אשמח ללעבוד על הערך בסוף השבוע. לגבי לוק אני חושש שאיני הכתובת, לא אעיז לכתוב ערך על פילוסוף שלא קראתי את כתביו ממקור ראשון. אנא פרט אילו ניסוחים באינסטרומנטליזם (פילוסופיה של המדע) עדיין עיתונאיים מדי כדי שנוכל להסיר את הערת השכתוב. מיקרוז - שיחה 22:56, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]


הפניה פנימית לפרק בתוך ערך[עריכת קוד מקור]

נדב שלום. יש אפשרות לעשות הפניה פנימית לא לערך אלא לפרק מסויים בתוך אותו ערך? (הכוונה עם כותרת מסוג 2 או 3) מיקרוז - שיחה 13:31, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

אני לא נדב, אבל כן - אפשר. ראה הסברים בויקיפדיה:דף הפניה. דורית 13:31, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
חה חה, אני יודע שאת לא נדב. תודה מכל מקום...מיקרוז - שיחה 13:34, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
בבקשה, דורית 13:35, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
הבעיה שזה לא הצליח לי. ראו לי את ה-# על גוף הטקסט וזה לא עבר לאן שצריך.
בוויקיפדיה, יש צורה שבה מקשרים למשהו אך הכיתוב שרואים הוא שונה. במקרה שלנו וכפי ששיניתי לבקשתך, יש לעשות זאת כך : [[נפטון#גילוי|גילוי כוכב הלכת נפטון]] מה שלפני הקו החוצה הוא ההערך אליו מפנה הקישור, מה שאחרי זה מה שאתה רוצה שאחרים יראו. לגבי הפניה לערך מורחב, אפשר להשתמש ב-{{הפניה לערך מורחב|שם הערך אליו אתה רוצה להפנות}}. לחילופין, אפשר להשתמש בפסקת הראו גם לערכים קשורים בנושא. בברכה, דורית 15:41, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
סבבהמיקרוז - שיחה 19:55, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

נדב שלום, למה בעברית אין לערכים רפרנס כמו באנגלית? מיקרוז - שיחה 18:39, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

ערב טוב. בשקר לקישור פנימי לפסקה, אז ככה זה נראה שיטת הסלאמי#השיטה, אם אתה רוצה שהסולמית לא תוצג, פשוט תגדיר שם תצוגה חדש (המחרוזת שמשמאל ל-|) השיטה.
בגדול, הערות שוליים נעשות בתהליך דו שלבי:
  1. שימוש בכפתור שנראה ככה [1] [1]
  2. הוספת "כותרת הערת שוליים" אותה ניתן למצוא בתיבת התבניות שבסרגל ואז זה נראה ככה: (הסתכל במצב עריכה)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ כך אמר הנדב

אני חושב שויקי העברית תומכת בכל האפשרויות של האנגלית, אם התכוונת למשהו אחר, אני מאמין שגם אותו נמצא. הנדב הנכון - שיחה 19:58, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

שים לב לדברי בשיחה:טבח יער קאטין ולעריכותי שלאחר עריכותיך. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 17:06, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

הי, השתדלתי לערוך בהתאם לרעיונות שהועלו בדף השיחה, תוך פגיעה מינמלית בתוכן. אני עדין לא סגור שככה זה צריך להראות (חלוקה כזו לפסקאות, הדגשות) אבל זה נראה לי צעד לא קטן בכיוון הנכון. בכל מקרה, לתבנית כבר אין מקום. הנדב הנכון - שיחה

אוקיי, יפה מאוד, עכשיו אני מקווה ניתן יהיה לעקוב יותר בקלות בין נקודות הביקורת לתשובות, גם האיחוד בין שאלת הניבוי והטכנולוגיה עם שאלת הקדמת התיאוריה לגילוי האמפירי היה במקום. תיקנתי כמה שגיאות קטנות והוספתי הבהרות. נחכה לתגובות. עוזי אמר שהערך יותר הסברי מאשר תיאורי, איני יודע אם זה טוב או לא טוב.
אגב, שמחתי למצוא מאמר שלי בהפניות ועוד בערך שכתב דוד שי המשפט האחרון של פרמה מיקרוז - שיחה 08:17, 26 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
תמיד יש מקום להרחיב ולשפר, אבל גם לפני הסבב העריכות האחרון הערך היה בין הטובים ביותר, בטח בתחום הפילוסופי הלא נורא מפותח. אותי אישית מסקרן תמיד מה מדענים טהורים חושבים על כל הנושא. אגב, נראה לך שיש מקום לסקירה קצרה של הפורמליזם? יש המון דמיון בין התיאוריות.
ובקשר למאמר שלך, כשמגיע, מגיע. הנדב הנכון - שיחה 10:39, 26 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
קודם כל תודה. אני מקווה השבוע מקסימום בסוף השבוע, להשלים את הערך אמפיריציזם שהיה קצרמר. לגבי מדענים טהורים הדעה הרווחת שרובם בעלי השקפה "ריאליסטית". ואכן נראה לי שהערך הבא שאנסה להקיף הוא "ריאליזם (פילוסופיה של המדע)" שיעסוק בדעה המנוגדת לאינסטרומנטליזם הקרויה גם "ריאליזם מדעי". לגבי פורמליזם, נדמה לי שבפילוסופיה של המדע זה כינוי מקביל לאינסטרומטליזם, אני לא בטוח. מדענים טהורים שכותבים ספרים, מזדהים אגב לא פעם עם פילוסופית המדע של קארל פופר שהיא "אינסטרומנטליזם רך" שכן הוא טוען שאין למדע בסיס מוצק במציאות אבל מסביר שיש למדע בסיס רציונלי (עקרון ההפרכה) ובאמת זה רעיון שאכתוב ערך על "עקרון ההפרכה" כי ראיתי שיש אליו הפניות אדומות. אינסטרומנטליזם עקבי וקיצוני הוא די בלתי נסבל מבחינתם של מדענים טהורים. מכל מקום מדען יכול להיות מעולה בתחומו מבלי שכלל יטריח דעתו בשאלות בפילוסופיה של המדע.מיקרוז - שיחה 12:14, 26 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

שלום לך פרופסור[עריכת קוד מקור]

רק רציתי לדעת מהי דעתך על המכתב שהכנסתי בהתנגדות לאבולוציה? אשמח לקבל תשובה Maamin - שיחה

אתה בטוח שפנית לאדם הנכון? איני פרופסור, אפילו לא דוקטור... בכל מקרה שלחת לי הפנייה לערך שאינו קיים כך שאיני יכול להגיב. לעניינו של דבר Maamin: יכול להגיד לך שיותר פשוט לשלב אמונה עם קבלת האבולוציה (וזה אפשרי בהחלט, ראה הרב סולובייצ'יק, לא כל אדם מאמין שייך בהכרח להגדרה "מאמין נאיבי") מאשר לסתור את האבולוציה. כמעט בלתי אפשרי לסתור את האבולוציה באופן רציני, אפילו האפיפיור הקודם הודה ש"זו יותר מהשערה מדעית". ב-15 השנים האחרונות פשוט התגלו יותר מדיי ראיות חותכות לשלבי הביניים שבין הצ'ימפנזה להומו-סאפיינס. גילויים אלה בהצלבה עם הממצאים הגנטיים לגבי שני המינים האלה מאששים את השערת מוצא האדם של דארווין לרמת ביסוס הגבוהה ביותר במדע. (אין במדע רמת ביסוס אבסולוטית). כל טיעוני תנועת הקריאייטיוניסטים בארה"ב שעושה הרבה רעש, "לא מחזיקים מים", הם יותר בדיחה מאשר טיעונים משמעותיים.

אינסטרומנטליזם[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד!!!טוקיוני 11:51, 29 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]

תודה מיקרוז - שיחה 21:25, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]

המהפכה המדעית[עריכת קוד מקור]

שלום מיקרוז, מדוע אתה מוחק את תוכן הערך והשיחה של המהפכה המדעית ועוד ללא נימוק שמסביר מעשיך? דורית 20:21, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]

שלום לך דורית, ראי תשובה לשאלתך אני מתכוון להפוך את הערך למפורט וממצה יותר כיאה לחשיבותו המרכזית בתרבות המערב. מיקרוז - שיחה 20:26, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
מצויין, אבל אנחנו לא אמורים לנחש את זה, אפשר היה לכתוב בתקציר. בכל מקרה, את הדיון בשיחה מוטב לא למחוק אלא לארכב. בהצלחה, דורית 20:28, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
באיזה תקציר? אם צריך אעשה זאת. לא מחקתי את השיחה, העברתי אותה כמו שהיא ל-שיחה:המהפכה הקופרניקאית מיקרוז - שיחה 20:34, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
העברת התוכן שעשית מהמהפכה המדעית להמהפכה הקופרניקאית מחקה כל איזכור לתורמים המקוריים של הערך. אנא הפסק את העבודה על הערך לרגע קט כדי שאוכל להעביר את הערך כמו שצריך - ותוכל להמשיך במלאכת ההרחבה. ‏ costello • ‏ שיחה 20:47, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
אוקיי, אני לא נוגע שם יותר, אני עובד בארגז החול שלי עד שאקבל ממך אישור מיקרוז - שיחה 20:51, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
אתה יכול לחזור לעבוד על הערך. שים לב ששינויים שביצעת אחרי ההעברה לא מופיעים (אם יש צורך אפשר לשחזר גם אותם), ועכשיו ב"גרסאות קודמות" מופיעים כל התורמים המקוריים. להבא כשלא ניתן לבצע העברה (או אם אתה לא בטוח) פנה לויקיפדיה:בקשות ממפעילים או לויקיפדיה:דלפק ייעוץ. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 20:56, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
תודה. ההעברה נעשתה לאחר דיון והתיעצות עם עוזי ודוד שי. לא על דעת עצמי. ראה שיחה:המודל ההליוצנטרי#המהפכה הקופרניקאית. וגם שיחת משתמש:דוד שי#המהפכה הקופרניקאית,מיקרוז - שיחה 21:04 31 במרץ 2008 (IDT)
הפואנטה אינה העברת הערך, אלא הדרך הנכונה להעביר את הערך. העברת ערך בשיטת העתק-הדבק פוגעת בתורמים הקודמים של הערך שכן שמם נעלם מהיסטוריית הערך. לכן משתמשים בלשונית העברה או במקרים מסוימים נעזרים במפעילים (ויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות העברת דף תוך כדי מחיקת דף אחר). ההתערבות המוצדקת של קוסטלו הייתה טכנית והיא לא קשורה לסיבה שלשמה הועבר הערך. יוספוסשיחה 21:42, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
קפיש. מיקרוז - שיחה 21:44, 31 במרץ 2008 (IDT)[תגובה]
צר לי שלא עניתי קודם לכן, אבל יוספוס הסביר יפה כהרגלו ועזרתו של קוסטלו הייתה מבורכת. בתקציר הכוונה לשורה שמופיעה מתחת לחלון העריכה. ליל מנוחה, דורית 00:41, 1 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
למדתי. מיקרוז - שיחה 00:46, 1 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

פילוסופיה של המדע[עריכת קוד מקור]

שלום מיקרוז. קיבלתי את הרושם שאתה מבין בפילוסופיה של המדע. הערך השיטה המדעית הועלה כמועמד להמלצה, והייתי שמח אם תעבור עליו. תודה, ירוןשיחה 15:07, 2 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

ירון שלום, אני ממש לא שש לטמון ידי בקלחת הפנימית של ויקיפדיה ובכל זאת: הערך אכן קריא מעניין ומדייק בפרטים אך מבוסס על תרגום הערך המקביל באנגלית שכתוב מנקודת מבט מדעית ולא כתחום בפילוסופיה של המדע (גם אם יש לכך התייחסות מסויימת בערך). הערך באנגלית מבחינה זאת בעייתי, מבלבל בין עיקר לטפל ורחוק מלהקיף את הנושא. בפילוסופיה של המדע "השיטה המדעית" אינו שם של שיטה אלא של סוגיה, (כמו נניח "גוף ונפש" או "משמעות החיים"). אם הערך היה נכתב כתחום בפילוסופיה של המדע הוא היה יותר דומה במבנהו לערכים הנ"ל, כלומר כהצגת בעיה ומספר פתרונות.

בעבודה מתיישנת[עריכת קוד מקור]

שלום מיקרוז,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אמפיריציזם" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, סקרלישיחה 11:03, 14 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

תודה על התזכורת. אני מתנצל, אכן לא השלמתי את העבודה בטרם יצאתי לחו"ל. עלי להשלים את החלקים על ברקלי ודייויד יום. מקווה להספיק לסיים זאת תוך לא יותר מעשרה ימים.
כן את צודקת סקרלי עשיתי "חצי עבודה" כי אני לא מתמצא מספיק בכתביו של ברקלי, ועדיין אני מאוד מקווה שתסכימי איתי שהערך החסר (שמזמין השלמות) עדיין נהיר וממצה טוב יותר מהניסוח הקודם של הערך. מיקרוז - שיחה 19:59, 25 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

מיזם תרי"ג[עריכת קוד מקור]

יש לך זמן? • יצחקבואו למיזם תרי"ג •כ"ב באדר א' ה'תשס"ח • 14:57, 10 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

שלום מיקרוז. אתה בטח יודע שאין כאן מקום לערכים בני שורה אחת קצרה. או שתציב על הערך תבנית:בעבודה ותרחיב אותו למשהו ראוי (עדיף), או שתאמר לי כבר עכשיו ואבקש את מחיקתו. אנדר-ויקשיחה 04:49, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

ראוי שתענה לי לפני שאתה מתחיל במלאכת הוספת קישורים מיותרת. אנדר-ויקשיחה 04:52, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
בלי איומים בבקשה, ניסיתי לשים את התבנית ולא הצלחתי. אודה לך מאוד אם תשים את התבנית במקומי. מיקרוז - שיחה 04:57, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
אל תראה בזה איומים, מחיקת אולטרא-קצרמר (ככה נקרא הדף שהקמת) היא דבר שבשגרה ולא איזה צעד דרסטי שיש לאיים בדרך אליו. אשמח לסייע לך בכל שתידרש, והנה התבנית שלך מונחת במקומה. זה ערך רציני מאוד, וצפויה לך עבודה קשה. בהצלחה. אנדר-ויקשיחה 05:02, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
כתיבת הערך לא היתה אלא תוצאת לוואי של כתיבת הערך ריאליזם מדעי, אין בכוונתי בשלב זה לפרט את הערך מעבר לקצרמר. מיקרוז - שיחה 05:08, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
לצערי כרגע ריאליזם נאיבי‏ אינו קצרמר אלא הגדרה מילונית, ועל כן הוא יימחק ע"י המפעיל הראשון שיראה אותו. מוטב יהיה אם לפחות תתרגם את ההקדמה לערך באנגלית. אעצב אותו אחריך כנדרש ברצון. אנדר-ויקשיחה 05:12, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
דחילק סבלנות אני עובד על הערך לרגע לא התכוונתי להותירו כשורה גלמודה.מיקרוז - שיחה 05:16, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
טוב ויפה. פנה אלי בדף שיחתי אם תזדקק לסיוע. אנדר-ויקשיחה 05:17, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
אם התבנית היא עניין כזה עקרוני עבורך אז מודע איני רואה אותה עדיין? מיקרוז - שיחה 05:20, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
זה לא דבר עקרוני עבורי, אלא דבר עקרוני. ולשאלתך: או שאינך מסתכל במקום הנכון, או שמדובר בבעיה טכנית אצלך במחשב. אתה יכול לראות את הוספת התבנית על ידי בתקציר העריכה הזה. אנדר-ויק
אני רוצה לסיים כבר וללכת לישון ואתה לא מאפשר לי עם כל ההודעות המיותרות שלך. מבחינתי לאחר שאסים לפרט את חמשת הנחות היסוד של הריאליזם הנאיבי הקצרמר מושלם והייתי מציע להחליף את תבנית העבודה בתבנית של ערך חסר שיש להשלימו. מיקרוז - שיחה 05:32, 26 באוקטובר 2009 (IST) • שיחה 05:24, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

אתה מוזמן לעשות כרצונך. אנדר-ויקשיחה 05:38, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

הנה פניתי אליך בדף השיחה שלך, אני לא בטוח מספיק שתרגום הנחת היסוד הרביעית נאמנה לרוח המקור מיקרוז - שיחה 05:44, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

שלום. העברתי את הערך למרחב המשתמש שלךכיוון שהוא קצר מדי. אם תרחיב אותו, תוכל להחזירו למרחב הערכים. בכל אופן, תודה על כתיבתו. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומיםדרוש אחראי חדש למיזם הערכים היתומים. 08:59, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

עכשיו זה בסדר? מיקרוז - שיחה 09:15, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
מצוין. עניתי לך אצלי. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומיםדרוש אחראי חדש למיזם הערכים היתומים. 15:17, 26 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

דודבן מסוכר[עריכת קוד מקור]

אין לשנות שם של ערך בלי דיון בדף השיחה. דרור - שיחה 11:55, 28 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

הסרתי את הודעתך מלוח המודעות, אם תסתכל מעט מעל תראה שכבר הוספתי את ההפניה הנדרשת לדיון. בברכה, דורית 18:11, 30 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
תודה לך דורית, למדתי עוד פעולה.
בבקשה מיקרוז. ואל תשכח לחתום בדפי שיחה. שבת שלום, דורית 18:19, 30 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

פינה קולדה[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה היא לא ספר מתכונים ולא צריכה להכיל את המתכון. ולענין המרשינו - תפסיק לנסות להגניב את זה בדלת האחורית בטרם נסתיים הדיון. דרור - שיחה 00:03, 31 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

בעניין הדובדבן אתה צודק! (אסיר זאת מייד). בעניין המתכון: בכל הערכים של הקוקטיילים גם בעברית וגם בכל השפות בלי יוצא מן הכלל מוסבר אופן ההכנה של הקוקטייל. חוץ מזה תחליט: קפוא או קר מאוד? (התשובה הנכונה היא "צונן"). מיקרוז - שיחה 00:09, 31 באוקטובר 2009 (IST) אני רואה ששיחזרת את הערך לפני ההרחבה שלי. מדוע הורדת את עניין הגביע ("טוליפ") ואת האפשרות הנפוצה להחליף את חלב הקוקס בחלב רגיל, גם זה לדעתך לא רלוונטי?? מיקרוז - שיחה 00:13, 31 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
לא צריך לקיים את הדיון פעמיים. נמשיך אצלי. לילה טוב. דרור - שיחה 00:30, 31 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

סקרודרייבר[עריכת קוד מקור]

שחכת להוסיף מיץ תפוזים לכוס Viyh - שיחה 01:21, 31 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תודה על ההערה. תוקן! מיקרוז - שיחה 01:27, 31 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

"על סמך מה?"[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שטעית בכתובת, כנראה רצית לפנות ל84.228.201.59 (שיחה | תרומות | מונה). יוסי מחשבון אחר - שיחה 17:23, 7 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

שלום, היום עשית 30 עריכות לערך. עדיף לרכז את העריכות כי קשה מאוד למנטרים לבדוק עריכות כה תכופות. Yoavd - שיחה 16:30, 31 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

הסרת המון תוכן מהערך, מדוע? מתניה שיחה 20:26, 2 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
אני מודה לך על שאלתך מתניה, השבתי לך בפרוטרוט בדף שיחת המשתמש שלך מיקרוז - שיחה 06:50, 3 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

בית המדרש של בעלז[עריכת קוד מקור]

שלום רב. על סמך מה שינית את התוכן בבית הכנסת עמנו-אל ובערכים נוספים, וזאת בניגוד למקור שהובא בערך הנ"ל? נרו יאירשיחה • ד' באייר ה'תשע"א • 02:02, 8 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

יש מידע סותר בין הערכים, והשינוי שלי אינו עומד בסתירה למקור, בית הכנסת הגדול בישראל הוא קל וחומר הגדול בירושלים.מיקרוז - שיחה 03:48, 8 במאי 2011 (IDT)[תגובה]
אתה צודק, זה לא אתה אלא מישהו לפניך ששינה בניגוד למקור. אני מתנצל. נרו יאירשיחה • ד' באייר ה'תשע"א • 08:08, 8 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

תודה על ההרחבה. הסיבה שתמיד מופיע ה-K של הקלווין היא שכך מוגדר בתבנית {{ירח}}. הסיבה שהגדירו כך היא כדי שתהיה אחידות בכל ערכי הירחים ולא אחד בקלווין והשני בצלזיוס. בחיי היום יום נוח יותר להשתמש בצלזיוס מכיוון שאין כמעט דברים שיורדים מ-0 מעלות, כשמדובר על גרמי שמים יותר נוח להשתמש בקלווין מכיוון שישנם גרמי שמים רבים שהטמפרטורה שלהם היא כמה עשרות מעלות קלווין. מלבד זאת סולם קלווין נותן פרופרציה נכונה על הטמפרטורה- כוכב לכת שהטמפרטורה הממוצעת בו היא 200 מעלות קלווין הוא כוכב לכת חם יחסית, ולא קר יחסית. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 10:50, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

תודה רבה על ההסבר מיקרוז - שיחה 22:09, 30 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
ואם כבר, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף.. (וסתם לידע כללי, ירידת שורה במצב העריכה לא גורמת לירידת שורה לשם כך יש להשתמש או בהזחה, או במקש דמוי האנטר בסרגל הכלים המתקדם או ברווח של שורה). החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 21:08, 3 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

בעיות בפתיחת ערך חדש באנגלית[עריכת קוד מקור]

הי, בשם המשתמש הזה אין לך עריכות באנגלית... על איזה שם משתמש אתה מדבר כדי שאוכל לעזור לך? אמא של גולן - שיחה 12:55, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

באם מדובר בשם המשתמש הזה, הרי שאין לך הרשאה אצלם לפתוח ערך (כי לא עשית עריכות). אני מציעה שתפתח לך טיוטה, ועם סיום העבודה על הטיוטה, תוכל להעביר להם ולבקש אישור בדף (Wikipedia:WikiProject Articles for creation/Help desk) אמא של גולן - שיחה 13:00, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
תודה לך אמא של גולן על תשובתך, יש לי כבר חלק ניכר מהערך בsand box, אני עדיין מתקשה בכמה עניינים שם כמו רפרנסים העלאת תמונה והערות שוליים אבל בעיקרון הטיוטה מוכנה. עכשיו אני צריך להבין רק איך בדיוק אני מעביר להם את הטקסט ומבקש את האישור להעלות את הערך לוקיפדיה באנגלית. לעזרתכם אודה. מיקרוז - שיחה 13:09, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
הי מיקרוז. איפה הערך עליו אתה עובד? אמא של גולן - שיחה 13:15, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
כרגע ב-sand box שלי באנגלית: Creating User:מיקרוז/sandbox מיקרוז - שיחה 13:34, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
הי, הדף הזה אינו קיים. האם לא שמרת אותו? האם תוכל לשלוח לי לינק? אמא של גולן - שיחה 13:41, 12 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

תקלה מצערת בויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור]

ערן קודם כל אני מודה לך שהשתדלת עבורי אצל דוק ג'יימס לברר מה קרה. לא הוצע לי כסף ולא קיבלתי כסף. אבל לפחות עכשיו אני מבין מדוע נחסמתי לצמיתות ומדוע דוקטור ג'יימס בטוח שאני שקרן, אין לי טענות אליו. תקלה לא נעימה לפעם הראשונה שניסיתי ליצור ערך באנגלית. הלקח שלי הוא שלא הייתי צריך לכתוב ערך על נושא שהוא לא תחום ההתמחות שלי, בטח לא על נושא כמו מוסיקת פופ בו מעורבים כסף, תהילה ואינטרסים מסחריים. הטיוטה של הערך נמחקה ולא עמדה מולי בזמן שהשבתי לשאלות שלו כך שכנראה לא דייקתי בייחוס המקורות. אם רוצים באמת לגלות מאיפה שאבתי את המידע צריך לעבור שוב על כל הרפרנסים. גם חטאתי בכך שמאחר ואיני סומך על ההתנסחויות שלי באנגלית, כנראה העתקתי חלקי משפטים מילה במילה (במקום לנסח מחדש במלים שלי) ובכך הפרתי זכויות יוצרים. גם לא דייקתי בכל התשובות שהשבתי לו. לדוגמה השבתי לו שכל המקורות שלי היו באנגלית אבל אחר כך נזכרתי שחלק מהאינפורמציה (נניח שם המושב שהאומן נולד) נלקחו מאתר מאקו. עדיין יש דברים שאיני מבין אבל את העיקר מה קרה פה הבנתי. תודה. מיקרוז - שיחה 22:38, 17 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

שינוי שם ערך[עריכת קוד מקור]

היי, אנא ראה ויקיפדיה:מתן שם לערך#תיקון שמות שגויים ושינוי שם ערך. אין לשנות שם של ערך כל עוד שלא מדובר בטעות וודאית כפי שמדובר במקרה הנ"ל. על מנת לשנות את שם הערך יש לפתוח דיון מקדים בדף השיחה של הערך. בברכה, קרוקסשיחה15:40, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

אתה נכנס למלחמת עריכה. אני רוצה לעזור לך אבל אתה מתנהג בצורה לא מכובדת. כמו שאמרתי, אם אתה רוצה לשנות את שם הערך, תיגש לדף השיחה של הערך שיחה:תמנע בראואר ותפתח דיון על שינוי שם הערך, ותוסיף שם את התבנית [[תבנית:שינוי שם]]. קרוקסשיחה16:10, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
זה בדיוק אבל מה שעשיתי והסברתי ונימקתי בטעם ובנימוס, איפה טעיתי?? מיקרוז - שיחה 16:13, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
קודם כל אין להיכנס למלחמות עריכה. לאחר שתוסיף את התבנית בדף השיחה של הערך, ותנמק את הסיבה לפיה אתה חושב שצריך לשנות את הערך, תמתין לראות מה יגידו שאר חברי הקהילה. במידה ותהיה הסכמה בדף השיחה, הדף אחר יועבר לשמו החדש. אבל בכל מקרה אתה לא משנה ללא דיון מקדים בדף השיחה. בנוסף, הבקשה שלך בדלפק הייעוץ הייתה מיותרת, כיוון שזה לא המקום לבקשות מסוג זה. קרוקסשיחה16:17, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
טוב בסדר, זה מגוחך שתמנה צריכה להוכיח שזה שמה אבל בסדר, אני ממתין לתגובות ולדיון מעמיק אם תמנה משקרת לגבי שמה או דוברת אמת. אני ממתין... מיקרוז - שיחה 16:24, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
... בינתיים אני לא רואה אף אחד שחולק על קביעתי וגם אין ספק שאף אחד לא יחלוק על דעתי כי אני צודק ואף אחד פה לא יטען שטויות סתם. אבל שלחתי לתמנה הודעת ווצאפ כדי שתשלח לי איזה רפרנס (מאמר או משהו... בו היא מסבירה מה מקור שמה) מיקרוז - שיחה 16:46, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
תבין שאנחנו לא באמת יודעים האם מה שאתה כותב נכון או לא. אנחנו מניחים שאין לך סיבה לשקר, אבל תבין את הצד שלנו. צריך אכן למצוא איזשהו רפרנס מקוון עם השם שלה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 17:36, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
מקבל בהבנה, ממתין לרפרנס של תימנה 2001:4DF7:2:B6E1:0:0:0:1 18:02, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]
דוד שי כבר שינה את שם הערך לאחר הבדיקה שלו, וכבר רשם את זה בדף השיחה של הערך. קרוקס • [[שיחת

משתמש:Crocsh|שיחה]] • 18:07, 9 בנובמבר 2022 (IST)

אם כבר אז כבר - בוא נדייק לגמרי[עריכת קוד מקור]

לפי הרפרנסים (פלאיירים של הופעות בארץ וראיון במעריב בו היא מספרת על המקור של שמה) האיות הוא תימנה עם יו"ד אחרי הת"ו

"המתחיל במצווה אומרים לו גמור" אז אנא ממך דוד שי, בוא נעשה עוד חסד קטן אחד עם הגברת הנחמדה הזו מוינה, ונאיית כבר את הערך שלה כדבעי, בשמה המדויק כפי שנתנו לה הוריה ונרשם בתעודת הזהות שלה: תימנה עם יו"ד. כשהיא שמעה מבן הזוג שלה שהוא מכיר אישית ויקיפד, היא פנתה אליי בהודעה קולית נרגשת כאילו הייתי איזה מושיע שיכול לגאול אותה מהטעות המציקה שהשתרשה כל כך בשיח העברי כאילו מאייתים את שמה בלי יו"ד ועם עי"ן בסוף. אין לדעת איך ומתי זה התחיל אבל זה פשוט השתרש. היא שלחה לי צילומים של כעשר פלאיירים של הופעות שלה בארץ לאורך השנים ואפילו צילום של פוסטר של סרט קולנוע בו היא שיחקה תפקיד בשם "רימון הזהב" של הבמאי דן תורג'מן (יש צילום של הפוסטר בערך) - בכל התמונות האלה שהיא שלחה לי שמה מאויית תימנה עם יו"ד ועם ה"א בסוף. מיקרוז - שיחה 20:27, 10 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]