שיחת משתמש:ניב/ארכיון 7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הערה סגנונית[עריכת קוד מקור]

שלום רב ניב!

שמתי לב שאתה כותב בטיוטה ערך על הנשיא נבון. כל הכבוד, באמת נושא חשוב. כמה הערות לגבי סגנון כתיבה. אעתיק לפה את הקטע:

נבון, נולד בירושלים, גדל והתחנך על ברכי הציונות. בנעוריו הצטרף לתנועת בית"ר ובאורח טבעי לאחר מכן לארגון צבאי לאומי. עם זאת, פיתח עמדות סוציאליסטיות, מה שהיה עבורו שינוי אידאולוגי גדול.

"נבון, נולד ביורשלום, גדל והתחנך על ברכי הציונות" הוא משפט שלא מנוסח היטב. ראשית, לא מדובר במשפט. הדבר היחיד שהופך את רצף המילים הזה למשפט הוא הנקודה ששמת בסופם. זה לא מספיק. למשפט יש מבנה תחבירי מסוים. במשפט טוב צריך להיות נושא, נשוא (הפועל) ותיאורים (לוואי ומושאים). כאן יש נושא (נבון) אבל אין נשוא. כלומר, יש לך פועל אבל הבעיה שיש לך יותר מאחד. יש לך שלושה - נולד, גדל והתחנל. גדל והתחנך זה מבנה תחבירי סביר ואפשר להגיד שלצורך העניין יש לך שני פעלים. הבעיה היא שהם לא קשורים האחד לשני. יש פער זמנים גדול בין "נולד" ל"גדל והתחנך". לכן, הדבקתם יחד למשפט אחד יוצרת בעיה. עדיף: "נבון נולד בירושלים". "גדל והתחנך..." כלומר, את המשפט שלך יש לחלק לשני משפטים. הרגשת שמשהו לא בסדר עם המבנה התחבירי שיצרת ולכן ניסית להפריד את המילים בעזרת פסיקים. שים בבקשה לב: פסיק לא מחליף נקודה. לפסיק תפקיד תחבירי חשוב, ששונה מזה שיש לנקודה. במקרה הנוכחי אין צורך להפריד בפסיקים את הביטוי "נולד בירושלים". כלומר, גם אם היה מדובר במשפט אחר לדוגמה: "נבון נולד בירושלים למשפחת סוחרים" או "נבון נולד בירושלים בזמן ..." שוב אין צורך בפסיקים - הקריאה זורמת ואין כל צורך בפסיק. מפרידים בפסיקים מבנים לשוניים מסוימים כמו תמורה, משפט מורכב ועוד. כאן זה לא מתקיים.

לגבי שני פועלים במשפט אחד: מותר להוסיף שני פועלים במשפט אחד ואין להבין מדברי שעליך להמנע מכך. למשל: "יוסי יצא לדרך, בזמן שסופת שלגים השותללה בחוץ" הוא משפט אחד והוא תקין אי אפשר להפריד בצורה נוחה: "יוסי יצא לדרך" "בזמן שסופה השתוללה בחוץ". זה לא קריא. וכאן צריך לשים פסיק לפני מילת היחס "ש" או בצירוף כאן "בזמן ש" כי זה שני פעלים באותו משפט ויש להפרידם בפסיק.

בביטוי שלך "גדל והתחנך" אכן אין צורך בפסיק, למרות שמדובר בשני פעלים כי מתקיים יחס של סיבה ותוצאה: הוא גדל בירושלים ולכן התחנך בה. אין צורך בפסיק ויש ו חיבור. אם אין ו חיבור, יש להוסיף פסיק.

כעת לחלק השני והוא מבנה הפסקה:

עליך לזכור: כל משפט צריך להביא אך ורק נושא אחד. "יוסי הלך לבית ספר", "יוסי אכל תפוח", "יוסי נסע במכונית" אפשר לצרף כמובו "יוסי נסע במכונית ואכל תפוח" אבל אין להרבות בנושאים שונים באותו משפט. לפסקה תפקיד שונה. פסקה מביעה רעיון. פסקה יכולה להכיל רעיון אחד בלבד. אם יש לך שני רעיונות בפסקה, סימן שיש לפצל אותה. כעת לפסקה שלך:

נבון, נולד בירושלים, גדל והתחנך על ברכי הציונות. בנעוריו הצטרף לתנועת בית"ר ובאורח טבעי לאחר מכן לארגון צבאי לאומי. עם זאת, פיתח עמדות סוציאליסטיות, מה שהיה עבורו שינוי אידאולוגי גדול. כשסיים את לימודיו התיכוניים, השלים את המהפך הפוליטי-האישי שלו והצטרף אל שורות ההגנה, שם פיתח קריירת מודיעינית מרשימה וכיהן כראש המחלקה הערבית של ש"י בירושלים רבתי, בין השאר בימי מלחמת העצמאות. עם הקמת המדינה נקרא נבון לשמש דיפלומט בצירות ישראל באורוגוואי ובכך פצח לראשונה בקריירה ציבורית בישראל הצעירה. המוניטין הדיפלומטי שהשאיר אחריו נבון הוביל אותו לעבוד לצד שר החוץ משה שרת. כשעבד לצדו החל להתקרב לדוד בן-גוריון, אליו רכש הערצה עוד כשהיה טירון בשורות ההגנה. הוא בילה במחיצת בן-גוריון כשלוש עשרה שנים, מ-1952 עד להתפטרותו הסופית ב-1963.

ובכן, לא טוב. ראשית, לפסקה אין רעיון אחד. יש פה אוסף נושאים שהקשר ביניהם הוא כרונולוגיה. בגלל שיצאה לך פסקה ארוכה פשוט פיצלת אותה לחמישה חלקים וכך קיבלת את פרק הפתיחה. זה לא טוב. ראשית, הפתיחה ארוכה מדי. שנית, היא לא מספקת מבנה ראוי לפרק הפתיחה. הפרק צריך להכיל אוסף רעיונות והוא צריך להיות שלם. הפרק שלך לא שלם מבחינה רעיונית. אתה צריך להביא בפרק הפתיחה בביוגרפיה כמה דברים:

1. תקציר ביוגרפיה (מה שעשית באריכות)

2. הישגים עיקריים (למה יש בכלל ערך על האדם הזה) - כתוב בצורה טובה ומתומצת בראשית הפרק. נבון הוא ..." (מעולה)

3. מורשת - מה זוכרים ממנו, מה ההערכה שנתנו לו האנשים.

לכן יש לך פה שלושה רעיונות. תוצאה צריכה להיות שלוש פסקאות. יש לך 6 פסקאות (כפול מהרצוי) ואחד החלקים לא כתוב. היות שכבר יש 6 פסקאות נראה שפרק הפתיחה מלא בתוכן, אך זה לא כך. חסר תוכן. (לא מופיע החלק השלישי)

הצעתי:

לשמור על המבנה הבסיסי של משפט אחד - נושא אחד. פסקה אחת - רעיון אחד. פרק אחד - נושא שלם אחד (כאן במקרה שלנו פרק פתיחה). לכן, פסקה ראשונה - מי הוא נבון ולמה יש עליו ערך (היתי מרחיב טיפה על מעשיו הבולטים בתפקידיו). פסקה שנייה - תקציר הביוגפיה: נולד ב, למד ב, נבחר ל... בשנת X עשה כך וכך. פסקת סיום אחרונה - היה אהוד/שנוא בציבור, חיברו עליו שירים, יש רחובות על שמו ב... וכו'.

פסקה נוספת שאפשרית והיא תוספת לפסקאות שציינתי היא פסקת אוף טופיק. נניח שהאדם עסק בשני דברים. היה גם נשיא וגם מדען נניח כמו הנשיא חיים וייצמן. כאן ניתן לפצל את פסקת הביוגרפייה לשנייה ולתת תקציר לחיים פוליטיים ותקציר לחיים מקצועיים. גם מישהו כמו אהוד ברק למשל יכול לצאת נשכר ממבנה כזה.

בכל מקרה, לנסות לתמצת בכוח את פרק המבוא. וזה למה? למה לקמץ כל כך במידע בפרק המבוא, למה לא לתת תמונה מקיפה, מלאה של האישיות. האם פסקה בודדת אחת תכסה את כל פועלו של האיש? מילא נבון, שהוא לא אדם בעל שם בינלאומי. מה לגבי מישהו כמו איינשטיין? מישהו שטס לחלל? מישהו שגילה את אמריקה, קולומובוס. האם אפשר לסכם את פועלו בכמה שורות? מה עם מישהו כמו דה וינצ'י שהוא גם צייר, גם מהנדס, גם פסל וגם עוד כמה דברים. מדוע לקמץ כל כך.

ובכן, לזה יש שתי תשובות: הראשונה והפשוטה ביותר: המידע מופיע בהמשך. זה לא שכל הערך זה רק פרק פתיחה מסכן של כמה שורות. יש ערך שלם על עשרות אלפי קילוביתים שבאים אחרים עם תמונות מקורות ומה לא. התשובה השנייה היא מחיר. אמנם, אין תשלום פיזי על תוכן בוויקיפדיה. הערך יכול להיות גם מיליון K ועדיין לא יעלה שקל, אך מחיר נקבע לא רק במונחים כספיים. למבנה הערך יש תפקיד חשוב בהבנתו. לפרק פתיחה יש תפקיד נורא נורא חשוב. למעשה, זה הפרק החשוב בכל הערך. פרק הפתיחה יקבע האם הקורא יקרא את הערך או יסתפק בו. היות שאי אפשר לכתוב פרק פתיחה ארוך מאוד (בשביל זה יש את הערך) המקום שיש לך בקדמת הערך הוא יקר: מותר לשים רק מעט מילים. אם תשים הרבה אז הוא יהיה גדול מדי ואז הקורא לא יקבל פרק פתיחה. הוא יקבל את כל הערך. אם תשים מעט מדי, לא תענה על צרכיו של הקורא. לכן, בגלל הצורך להכניס כמה שיותר מידע מקיף כדי שפרק הפתיחה יסקור בצורה מלאה את האיש יש למחוק ללא רחמים כל מידע שיש לו חשיבות משנית מפרק הפתיחה. תקבל פרק פתיחה הרבה יותר חד, הרבה יותר חזק והרבה יותר ממוקד. את המכה הגדולה תביא עם גוף הערך. תהמם את הקורא בעושר המקורות והמידע שסיפקת. תפתח לו את הדלת להמשך מחקר עצמי בעזרת מקורות שתצרף. אבל פרק הפתיחה לא יכול לעשות את זה. הוא דל מדי. הוא כמו הסיירת שהולכת לפני הכח העיקרי. זה החיילים המובחרים. הם מעטים. הם חייבים להיות מעטים אחרת הם כבר לא סיירת ולא יצליחו במשימתם. כך גם הפרק שלך. חד, ממוקד מאוד ומצד שני מקיף. כשתצמד למבנה הבסיסי שהצעתי, זה יעבוד.

כמובן שמבנה בסיסי זה תקף רק לביוגרפיה. לערכים בנושא אחר גם כן צריך לבוא בגישה מצמצמת בפרק הפתיחה אבל שם צריך לשקול שיקולים אחרים. נגיד בערך על מדינה אז גאוגרפיה, היסטוריה, משטר וכו. משהו שרלוונטי לנושא. קצת הארכתי אבל אני מקווה שהצלחתי להסביר. גילגמש שיחה 12:15, 26 בדצמבר 2017 (IST)

וואו. תודה על השיעור בהבעה, מרשימה אותי הביקורת הענקית הזו. הפתיח אכן בעייתי - אספר לך מה עשיתי.
השארתי את הפתיח עם שורה אחת ומתומצת יותר מדי, כך. כיוון שהמטרה הסופית של הערך היא להפוך אותו למומלץ, לקחתי ערך ביורפי מומלץ, העתקתי את הפתיח שלו ושיניתי כך שיהיה רלוונטי לנבון. הלכתי לערך יגאל אלון, שבו הפתיח עונה על הדרישות, העתקתי אותו ושיניתי. שיניתי ושיניתי ושיניתי עד שהגעתי לתוצאה הענקית שניצבת מולנו. אני אקרא עוד פעמיים את הביקורת העניינית והמלמדת שלך ואדלל משמעותית את הפתיח.
שאלה לי אלייך. כאמור, אני מייעד את הערך להיות מומלץ. רוב הערך מבוסס על האוטוביוגרפיה שכתב נבון, "כל הדרך". אני מודע לכך שאוטוביוגרפיה כתובה מנקודת מבט אישית ועל כן לא נייטרלית, אך כשאני מבסס את הכתוב באמצעות הספר אני כותב אותו בצורה וויקיפדית, דהיינו נייטרלית. העובדה שרוב הערך מבוסס על אוטוביוגרפיה מהווה מכשול להיות הערך מומלץ? התחבטתי רבות כשחיפשתי ספר לבסס עליו ערך מומלץ. חיפשתי ביוגרפיות בסטימצקי ומצאתי ביוגרפיות על שמיר, פרס, דיין, בן-גוריון, דיין. כל הערכים על האישים שציינתי כבר מומלצים (להוציא את בן-גוריון). קניתי את האוטוביוגרפיה כשהשאלה ששאלתי אותך כרגע מטילה עליי ספק. לתשובתך אודה.
שוב אני מודה על ההערה הזו. אני מאד מעריך את זה. אני גם מותיר לך לערוך את הטיוטה שלי באופן חופשי אם משהו מציק לך לעין, כמו הפתיחה. כעת אחזור אל הטיוטה, ואעצב אותה מחדש. תודה רבה רבה, ניב - שיחה 14:15, 26 בדצמבר 2017 (IST)
תראה את הפתיח כעת. נראה סביר יותר, לא? ניב - שיחה 14:29, 26 בדצמבר 2017 (IST)
חשוב לי יותר להבהיר לך כיצד יש לכתוב מאשר לערוך בעצמי כי אתה צריך ללמוד איך עושים את זה. הרי תכתוב ערכים רבים. לגבי המקורות - הסתמכות על אוטוביוגרפיה מהווה חולשה מהותית. אני לא מכיר את הנושא ולא יודע אם מישהו כתב ביוגרפיה אודות הנשיא הזה. חפש בקטלוג (הקטלוג המאוחד של הספריות בישראל‎) אם אין ביוגרפיה מסודרת או שאין באפשרותך להשיגה נסה להשלים פרטים מכתבות בעיתונות. חפש בעיקר שערוריות שנקשרו בשמו. סביר שבאוטוביוגרפיה הכותב יבחר להשמיט פרטים לא מחמיאים אודותיו. גילגמש שיחה 14:32, 26 בדצמבר 2017 (IST)
לגבי פרק הפתיחה - כן יותר טוב. גילגמש שיחה 14:39, 26 בדצמבר 2017 (IST)
ראה שערורייה זוטא זו: ליאת גולדנברג-שטרן, ‏כל נשות הנשיא: הסודות של יצחק נבון המנוח נחשפים, באתר מעריב אונליין, 28 בנובמבר 2015. הוספתי את המידע בכתבה לפרק על חייו האישיים. אני אחפש ספרות ביוגרפית יותר ולא אוטוביוגרפית. אבל תסתכל על המצב כרגע. לא כל הערך מבוסס על האוטוביוגרפיה, יש עוד ספר שאשתמש בו כשאגיע לפרק על נשיאותו. אשתמש בעוד כתבות ואנסה להשתמש כמה שפחות באוטוביוגרפיה, אם כי משם אני לוקח את רוב החומר. ניב - שיחה 14:43, 26 בדצמבר 2017 (IST)
בשביל לתת ביקורת מקיפה יותר, אני צריך לקרוא את כל הערך בעיון רב. לצערי, אין לי אפשרות כזאת כרגע. לגבי אוטוביוגרפיה - אפשר להשתמש בה לדברים שלא סביר שיש בהם שקר כגון: עיסוק הוריו, המקום שבו למד בבית הספר, התואר שעשה באונ', העבודה שעבד בה - דברים עובדתיים. הערכה: למשל "הייתי השר היעיל ביותר" זה כבר משהו שלא היתי לוקח משם. זה בבירור שבחים עצמיים. גילגמש שיחה 16:48, 26 בדצמבר 2017 (IST)
בוודאי שלא. אני כותב בוויקיפדיה כבר יותר מחצי שנה, יודע מה טפל ומה לא, מה נייטרלי ומה לא. אני עושה את הסינון המתאים לוויקיפדיה העברית. ניב - שיחה 18:30, 26 בדצמבר 2017 (IST)

המקבץ השבועי: המוזנחים והמבוקשים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המוזנחים והמבוקשים. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 30 בדצמבר 2017 (IST)

המקבץ השבועי: ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ויקיפדיה. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 13 בינואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: לטיפול דחוף-6[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא לטיפול דחוף-6. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 20 בינואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: קולנוע[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קולנוע. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 27 בינואר 2018 (IST)

הזמנה למיזם[עריכת קוד מקור]

היי ניב, ראיתי שהשתתפת במיזם חצי האי ערב ואתה גם כותב מגוון ערכים במסגרת מדינות. אז אם תרצה אני מזמין אותך להצטרף לויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מצרים --Elad אלעד - שיחה 18:37, 3 בפברואר 2018 (IST)

Elad אלעד הצעתך מחמיאה לי. אקח חלק. למרבית האירוניה, אני בדיוק כותב את החלק על ביקורו של יצחק נבון במצרים ב-1980 במטרה להניע את תהליך השלום שהתנהל בין השתי המדינות אז. למעשה, אולי אכתוב ערך ראשי שייקרא ביקור יצחק נבון במצרים. ניב - שיחה 18:39, 3 בפברואר 2018 (IST)
מעולה, נשמע כמו ערך ראוי.--Elad אלעד - שיחה 18:45, 3 בפברואר 2018 (IST),
נ.ב זה בסדר אם אוסיף את שמך למיזם.?--Elad אלעד - שיחה 18:46, 3 בפברואר 2018 (IST)
הקדמתי אותך כבר ניב - שיחה 18:51, 3 בפברואר 2018 (IST)
מעולה --Elad אלעד - שיחה 19:24, 3 בפברואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: ספרות[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ספרות. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 3 בפברואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: פברואר[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פברואר. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:21, 10 בפברואר 2018 (IST)

שלום ניב,

יש לך חשבון פייסבוק? אני חושב שיהיה קל יותר אם אוכל לשוחח איתך על הערך שלך. אפשר גם בטלפון. בהתכתבות באתר זה יותר קשה כי יש לא מעט דברים שהיתי רוצה לומר. גילגמש שיחה 06:47, 14 בפברואר 2018 (IST)

לא, אין לי פייסבוק. אני יכול להתכתב איתך ב-Whatsapp אם תרצה. ניב - שיחה 08:25, 14 בפברואר 2018 (IST) ניב - שיחה 08:25, 14 בפברואר 2018 (IST)

אגב, הסרת את הפרק המשני "יחס התקשורת בישראל ובארצות הברית לביקור" בפרק על ביקור נבון בארה"ב. אין סיבה למחוק את הפרק על יחס התקשורות, שכן הביקור נערך זמן קצר לפני תום כהונתו והיו בתקשורת מי שייחסו את הביקור כקרש קפיצה לחזרתו לחיים הפוליטיים. ניב - שיחה 16:53, 14 בפברואר 2018 (IST)
בדיוק על זה רציתי לדבר איתך. שלח לי בבקשה במייל את המספר שלך ואצור איתך קשר בווטסאפ. גילגמש שיחה 07:46, 15 בפברואר 2018 (IST)

היי ניב, התוכל לכתוב ערך על אלברט הירשמן ? צחי לרנר - שיחה 22:50, 16 בפברואר 2018 (IST)

צחי, אני ממש לא מתמצא בתחום הכלכלה. אבל בכל זאת כתבתי את הערך. ניב - שיחה 12:32, 17 בפברואר 2018 (IST)
ניב, כל הכבוד ותודה. צחי לרנר - שיחה 19:54, 17 בפברואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: דיסני-4[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא דיסני-4. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 17 בפברואר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: אישים-2[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אישים-2. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 24 בפברואר 2018 (IST)

בילי גראהם[עריכת קוד מקור]

שלום ניב
נעניתי לאתגר להרחיב את הערך על בילי גראהם שאתה עד כמה שאני מבין התחלת בעריכתו.
אני מקווה שזה בסדר מצדך.
בברכה
עמנואל 15:44, 1 במרץ 2018 (IST)
עמנואל. לאף אחד אין בעלות על ערך ואם ברצחנך להרחיב ערך כלשהו זוהי זכותך. אני יותר משמח שאתה מרחיב את הערך! המשל כך! ניב - שיחה 21:16, 1 במרץ 2018 (IST)

המקבץ השבועי: נשים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשים. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 3 במרץ 2018 (IST)

המקבץ השבועי: ג' זה גמל גדול[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ג' זה גמל גדול. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:21, 10 במרץ 2018 (IST)

המקבץ השבועי: יום הולדת 7 למקבץ השבועי[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום הולדת 7 למקבץ השבועי. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 17 במרץ 2018 (IST)

כאשר אתה כותב ערכים חדשים, נא להשתמש ב{{עיר תאומה}}. זה התקן עכשיו. בורה בורה - שיחה 07:53, 20 במרץ 2018 (IST)

הי, התחלת לכתוב את הטיוטה הזו בינואר. האם שמת לב שיש ערך פרשת מוניקה לווינסקי ? אמא של גולן - שיחה 12:12, 23 באפריל 2018 (IDT)

כן, הכוונה הייתה לכתוב את הערך מחדש בטיוטה ברמה גבוהה יותר ואז להעביר את הטיוטה למרחב הערכים (לערך הקיים), אבל זנחתי. ניב - שיחה 12:16, 23 באפריל 2018 (IDT)
להעביר לך למרחב המשתמש? להשאיר? למחוק? אמא של גולן - שיחה 12:20, 23 באפריל 2018 (IDT)
אשלב את הפסקה הבודדה שבטיוטה לערך הקיים. מקובל? ניב - שיחה 12:32, 23 באפריל 2018 (IDT)
בהחלט. אמא של גולן - שיחה 12:33, 23 באפריל 2018 (IDT)
עכשיו ניתן למחוק :) ניב - שיחה 12:40, 23 באפריל 2018 (IDT)

יום הולדת שמח![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב !Guycn2 · ☎‏ 00:11, 8 במאי 2018 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 00:12, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! , והמון אלדדשיחה 00:53, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Mbkv717שיחה • כ"ג באייר ה'תשע"ח • 08:30, 8 במאי 2018 (IDT)
תודה ענקית! כל שנה מחמם את הלב לראות בדף השיחה שלי ברכות מזל טוב. ניב - שיחה 13:27, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ניב!!!! אתה יודע שמעריך מאוד מאוד מאוד. אופק. אופק ~ בואו נדבר ~ טובים השניים מהאחד 14:25, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120! אביבשיחה16:07, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ותודה על תרומתך הרבה, מקווה שתמשיך לתרום לוויקיפדיה ולהניב עוד ערכים מומלצים. איתי - תתקשרו אליי! 20:30, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Itaygur - שיחה 20:44, 8 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! בברכה. ליש - שיחה 05:36, 9 במאי 2018 (IDT)
ותודה שוב לכל מי שהוסיף! אין עליכם! ניב - שיחה 16:49, 9 במאי 2018 (IDT)
באיחור אופייני, מ ז ל ט ו ב ! המון שנות פוריות ומהנות! קובץ על ידשיחה18:33, 11 במאי 2018 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! !Ewan2 - שיחה 00:57, 12 במאי 2018 (IDT)
תודה גם למאחרים. ניב - שיחה 11:18, 12 במאי 2018 (IDT)

נא לשים לב[עריכת קוד מקור]

היי ניב, רציתי להסב את תשומת ליבך-מצאתי את השגיאה הבאה ששרדה בערך עד היום (ארדן נכנס לתפקיד ב2015). יכול להיות שכיום דבר כזה לא יכול לקרות לך אבל ליתר ביטחון אבקש שתקפיד לוודא טרם השמירה שכל מה שרשמת נכון. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 19:55, 16 במאי 2018 (IDT)

תודה. טעיתי במספר. ניב - שיחה 09:33, 17 במאי 2018 (IDT)

שלום. רציתי לדעת על מה התבססת במשפט הזה שכתבת שם: ”הסרט בוסס על התמודדותו של מושל ורמונט, הווארד דין, בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית 2004”.

תודה. ניתאי גלילי - שיחה 22:29, 22 ביוני 2018 (IDT)

לאחר בירור עם עצמי, ביססתי את המשפט על פי כתבה זו. לא פירשתי את הכתוב נכון וטעיתי. ניתן למחוק את המשפט. ניב - שיחה 22:45, 22 ביוני 2018 (IDT)
כך הנחתי. תודה, שבת שלום. ניתאי גלילי - שיחה 23:50, 22 ביוני 2018 (IDT)

הערות בעלות שם[עריכת קוד מקור]

שלום.

שים לב שכאשר אתה מכניס את אותה ההערה מספר פעמים מספיק להכניס תוכן רק פעם אחת. אם אתה מכניס תוכן בכל ההופעות זה יוצא בעיות כאשר רוצים לשנות את ההערה.

המשך לתרום לוויקיפדיה ולהוסיף לה הערות. בברכה, זאב קטןשיחה • י"ב באלול ה'תשע"ח • 21:39, 23 באוגוסט 2018 (IDT)

הי,

לא ראיתי את הדיון, אבל כן ראיתי שהערך עדיין מופיע בדף של הצעה להסרה מהמומלצים, כך שחשבתי שההצבעה לא התקיימה. לגבי ההצבעה עצמה, קצת חבל שיש כל כך מעט משתתפים (3 בעד אחד נגד). אביהו - שיחה 12:00, 11 בספטמבר 2018 (IDT)

כנראה זו טעות שלי שעדיין לא ארכבתי את הדיון, מתנצל על הבלבול שגרמתי לך. לגבי מיעוט המשתתפים, זו בעיה שניסיתי לפתור במגוון דרכים, הן בפרסום הצבעות בלוח המודעות והן בתיוג בעלי ידע. אף פעם לא הבנתי למה להצבעת מחיקה יש בממוצע כ-20 משתתפים, להצבעת מחלוקת אפילו יותר, אבל להצבעת מומלצים יש מקסימום 8 מצביעים. ניב - שיחה 12:02, 11 בספטמבר 2018 (IDT)

הוספה והסרה של מומלצים[עריכת קוד מקור]

היי ניב, ראשית רציתי להודות לך על הטיפול בתקופה האחרונה במומלצים והעבודה היפה שאתה עושה שם. כמה הערות טכניות (רובן מרוכזות בויקיפדיה:ערכים מומלצים/הפעלת המומלצים):

  • כשעורכים את תבנית:מספר ערכים מומלצים כדאי לציין בתקציר העריכה את שם הערך נוסף או הוסר. (ראה דוגמאות בגרסאות הקודמות שם)
  • כשבונים תקציר לעמוד הראשי, רצוי להשמיט שמות בשפות זרים (אנגלית, צרפתית, ערבית וכו') ולהשאיר את התעתוק בלבד בתקציר.

חג שמח, ערן - שיחה 08:43, 21 בספטמבר 2018 (IDT)

תודה רבה ערן. אסב זו לתשומת לבי להבא. ניב - שיחה 11:27, 21 בספטמבר 2018 (IDT)

תבנית בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום. האם אפשר להסיר את תבנית "בעבודה" שבערך יחסי ארצות הברית-ערב הסעודית בפסקת "היסטוריה" ממאי שעבר (ולא נערך כמעט מאז)? תודה, Dovno - שיחה 07:34, 29 באוקטובר 2018 (IST)

כן, Dovno תודה רבה על התזכורת. בזמנו רציתי לתרגם את פרק ההיסטוריה של היחסים מאנגלית אבל זנחתי את הרעיון. ניב - שיחה 10:11, 29 באוקטובר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: עיראק[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא עיראק. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:19, 3 בנובמבר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: איראן-2[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איראן-2. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 10 בנובמבר 2018 (IST)

תבנית ערך מומלץ בתאריך 13.11.18[עריכת קוד מקור]

הי ניב, לתשומת ליבך תבנית ערך מומלץ בתאריך 13.11.18 חסרה. --היידן 20:12, 12 בנובמבר 2018 (IST)

המקבץ השבועי: ערים ויישובים באסיה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ערים ויישובים באסיה. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:20, 17 בנובמבר 2018 (IST)

דיבור בלימוד[עריכת קוד מקור]

בס"ד

אית בשבועות (ב.): "על שאין בה ידיעה לא בתחלה ולא בסוף שעירי הרגלים ושעירי ראשי חדשים מכפרין דברי ר' יהודה ר"ש אומר שעירי הרגלים מכפרין אבל לא שעירי ראשי חדשים ועל מה שעירי ראשי חדשים מכפרין" ע"כ, ויש להקשות אמאי נצרך כפרה לשיש ידיעה בסוף, הרי איתא בר"ה שיכול האדם לעשות תשובה כל אימת הוא חי, וקשה מדוע נצרך שעיר לכפרה. אמנם תירץ הב"ח בהגהה שיש לגרוס 'מכפרין על תנאי', אך מ"מ יש ליישב את גירסת הגמ' כפי שמקובלנו. וי"ל דהנה קרבן מכפר לשבים ולשאין שבים, וא"כ אמאי קיעביד איניש תשובה הא לא תועיל לו כלל בזה"ב. וי"ל דתשובה הא מעבירה את רוע הגזירה והנה קאכלינן גזר בר"ה להעביר רוע הגזירה, וא"כ נפ"מ שייפטר על ידי תשובתו מאכילת גזר וז"פ.

נשמח לקבל תשובת חכם בנושא. תודה מראש, איציק.

מי אתה איציק ומה גורם לך לחשוב שאני בעל ידע בכל העולם היהודי/הלכתי? אם אתה רוצה תשובת חכם בנושא, לא כדאי לך לפנות אליי כי אפילו לא הצלחתי לקרוא את ההודעה שלך. ניב - שיחה 23:44, 21 בנובמבר 2018 (IST)