תום אפלבאום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תום אפלבאום
לידה 1 בספטמבר 1988 (בן 35)
ראשון לציון, ישראל
תקופת הפעילות מ-2009
עיסוק שחקן, כוריאוגרף, תסריטאי, במאי
מקום לימודים סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין
פרופיל ב-IMDb
תום אפלבאום במחזמר "שורת המקהלה" בתפקיד דון

תום אפלבאום (נולד ב־1 בספטמבר 1988) הוא שחקן, רקדן, כוריאוגרף ותסריטאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפלבאום נולד בראשון לציון לבטי ויחיאל אפלבאום. בהיותו בן שנתיים עבר עם משפחתו לקיבוץ בית קמה ובשנת 2001 שבו להתגורר בראשון לציון. בשנת 2004, כשהיה בן 16, הצטרף אפלבאום ללהקת הנוער "קול ראשון". במסגרת להקת הנוער למד שירה, משחק ותנועה והופיע במופעים והצגות בישראל וברחבי ארצות הברית. באותן השנים, למד בבית הספר למחול של לימור שולב בראשון לציון. את לימודי התיכון עשה אפלבאום בבית הספר העל-יסודי "קריית החינוך הגימנסיה הריאלית על שם א. קררי" בעירו. הוא היה אתלט מצטיין בתחום הקפיצה לרוחק בקבוצת מכבי ראשון לציון. בשנת 2006 קבע בקפיצה לרוחק[1] שיא אישי של 7.15 מטר. בנובמבר 2006 התגייס לצה"ל שם שירת כמורה-חייל במעמד של אמן מצטיין. בין השנים 20112014 למד בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין וסיים את לימודיו בהצטיינות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה בטלוויזיה הייתה בגיל 17, כשקיבל תפקיד אורח בסדרת הטלוויזיה "החיים זה לא הכל".

בשנת 2009, בגיל 20, השתתף בתוכנית הטלוויזיה "לא נפסיק לרקוד" ("מלחמת העולמות") – תוכנית ההמשך של הריאליטי "נולד לרקוד" ששודרה בקשת. לאחר התוכנית, הנחה את מופע השטח של ערוץ ניקלודיאון והשתתף בסדרות נוער בטלוויזיה בתפקידים קטנים, ביניהן "החולמים", "תיכון השיר שלנו" ו"דקות של תהילה". עוד בשנה זו השתתף גם כרקדן בסדרה המוזיקלית "תמיד אותו חלום" בבימויו של איתן פוקס, ששודרה בערוץ הוט 3.

זמן-מה אחרי שסיים בהצטיינות את לימודי המשק בסטודיו של יורם לוינשטיין חזר אפלבאום אל הסטודיו ככוריאוגרף וכמנהל אומנותי של הצגות גמר רבות.

נוסף להכשרתו אצל לוינשטיין, הוא למד בקורס "זמן מסך" המיועד לבוגרי בתי ספר למשחק, ובקורס למשחק מול מצלמה בסטודיו של המלהקת גלית רוזנשטיין.

אפלבאום שיחק במספר הצגות בתיאטרון גשר, ביניהן "רודף העפיפונים"[2] (בתפקיד "עאסף"), "המחברת הגדולה" ו"חוות החיות" (בתפקיד סקווילר). הוא השתתף במספר מחזות זמר בהפקת התיאטרון הקאמרי, ביניהם "סיפור הפרברים" (בתפקיד אקשן) ו"שורת המקהלה"[3] (בתפקיד דון), והופיע בהפקת המחזמר "בת הים הקטנה" של המשכן לאומנויות הבמה בתל אביב. בנוסף, אפלבאום משחק בהצגת יחיד בשם "היומן" בהפקת "להב הפקות" שרצה במוסדות חינוך ברחבי הארץ, ובהצגה "ניקוי ראש לשב"כ" (בתפקיד ברוך) בהפקת תיאטרון חיפה.

בשנת 2016 שיחק בסרט הקצר "KILL THE DRAGON" שהיה קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית במסגרת תנועת הקולנוע העצמאי הבינלאומית Kino.

בשנת 2020 שיחק בסרט "החילוף", פיצ'ר בבימויו של נמרוד רייף

בתחום הצגות הילדים, שיחק אפלבאום ב"מולאן" בהפקת תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער וב"הרפתקאותיו של פינוקיו" בהפקת תיאטרון הקיבוץ כמו גם בהפקת חנוכה "מותק הילדות התחברו" לצד ציפי שביט וחני נחמיאס. בנוסף שימש כאקרובט קרקס אווירי בפסטיגל 2008 "תפוס ת'פסטיגל".

אפלבאום כיכב בפרסומות למותגים מצליחים כבזק, תפוזינה, yes וישראכרט.

הוא התנסה בבימוי, כשביים את המחזה "טעונים" יחד עם יהונתן רון. בשנת 2022 ביים את "העיניים של טיטו" בתיאטרון הארצי לנוער את הצגת השנה בפסטיבל אסיטג'.

נכון ל-2022 הוא נמנה עם שחקני תיאטרון חיפה, ואף יצר את התנועה להצגה "צניחה חופשית" שבה הוא משחק לצד ציפי שביט ולאורה ריבלין.

ב-2023 הופיע בסרט הרוסי "צדיק" של הבמאי זוכה פרס אמי סרגיי אורסוליאק. באותה שנה הצטלם לסרטו של אבי נשר "גן קופים".

כוריאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפלבאום שימש ככוריאוגרף במחזות הזמר "ג'נטלי", "התחנה" ו"ניקוי ראש לשב"כ" (תיאטרון חיפה), כוריאוגרף "פנתר כפול" (תיאטרון בית ליסין), "פרנקנשטיין הצעיר" ו"לשקשק את העיר", וכן ככוריאוגרף בעונה 10 של כוכב נולד.

הוא היה למנהל הכוריאוגרפי של מספר הצגות בתיאטרון יידישפיל, כ"חמים וטעים" ו"מתפוצצים מצחוק" בבימוי יונתן אסתרקין; בהצגת תיאטרון המדיטק "אלברט איינשטיין", ובהפקת תיאטרון הסימטה "מן פנטזיה". ביצע עבודות כוריאוגרפיה במסלול קבוצת המצוינות של גודמן - בית ספר למשחק בנגב בהפקות בית הספר "מישהו לרוץ אתו", "מועדון ארוחת הבוקר" ו"האוטובוס לשם".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תום אפלבאום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]