Assassin's Creed III: Liberation

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות דקדוק, ניסוח לא אנציקלופדי, בעיות תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות דקדוק, ניסוח לא אנציקלופדי, בעיות תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
אמונת המתנקש 3: שחרור
Assassin's Creed III: Liberation
כללי
תאריך הוצאה 30 באוקטובר 2012
סוגה משחק הרפתקה-פעולה בגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח יוביסופט סופיה
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, הולנדית, פורטוגזית ברזילאית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק AnvilNext
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות PlayStation Vita, PlayStation 4, PlayStation 3, Microsoft Windows, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch
המשחק הקודם Assassin's Creed II: Discovery עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed III Liberation הוא משחק וידאו מז'אנר הרפתקה-פעולה שפותח בידי חברת יוביסופט סופיה והופץ בידי יוביסופט. המשחק לוקח חלק בסדרת משחקי Assassin's Creed והוא משחק ספין אוף למשחק Assassin's Creed III. המשחק יצא באופן בלעדי ל-PlayStation Vita ב-30 באוקטובר 2012.

עלילת המשחק מתרחשת בהיסטוריה בדיונית שכוללת אירועים אמיתיים ועוקבת אחר מלחמה רבת עידנים בין מסדר המתנקשים, שמבקשים לשמור על השלום ועל כוח הרצון לבין מסדר הטמפלרים, שחושקים בשלום באמצעות שליטה וכוח. הסיפור מתרחש בלואיזיאנה הצרפתית של סוף המאה ה-18 בין השנים 1765 ל-1777 ועוקב אחר מתנקשת צרפתית בשם אוולין דה גראנדפרה - הפרוטגוניסטית הנשית הראשונה של הסדרה, שנלחמת בנסיונותיהם של הטמפלרים להשיג שליטה על ניו אורלינס בסיומה של מלחמת הצרפתים והאינדיאנים. המשחק מתרחש בעולם פתוח ומוצג מנקודת מבט של גוף שלישי, עם דגש על יכולות הקרב, התגנבות ואמנות הפארקור של אוולין כדי להשלים משימות ולחקור את סביבתה.

גרסה בהפרדה גבוהה של המשחק הושקה בינואר 2014 לקונסולות המשחקים Xbox 360, PlayStation 3 ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows, ובהמשך לקונסולות PlayStation 4, ‏Xbox One ו-Nintendo Switch.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בלואיזיאנה בסמוך לסיומה של מלחמת הצרפתים והאינדיאנים, תבוסתה של צרפת העבירה את השליטה על העיר ניו אורלינס לידי ממשלת ספרד. בשנת 1765, המושלת הצרפתית ז'אן ז'אק לייז ערכה משא ומתן עם ראש הטמפלרים רפאל חואקין דה פרר כדי להישאר כמושלת של ניו אורלינס. מזימה זו נחשפה מאוחר יותר על ידי המתנקשת אוולין דה גראנדפרה, שחדרה לאחוזתו של המושלת והתנקשה בה.

בעקבות זאת, דה פרר עשה עסקה עם אדם בשם בטיסט, שקיווה לערוק מהמתנקשים למסדר הטמפלרי. בטיסט העמיד פנים כמנוח "פרנסואה מקנדל", כתחבולה כדי למשוך חסידים למטרתו. הוא תכנן להרעיל את האצילים של ניו אורלינס ולקחת את השליטה על פעולות הברחה בתוך איו לואיזיאנה. עם זאת, המטרה היחידה שלו הייתה אגיית, מתנקש והמורה של אוולין. אוולין איתרה אותו, הרגה את חסידיו של מקנדל, ונכשלה בניסיון התנקשות בחייו של מקנדל.

בשנת 1766, הטמפלר אנטוניו דה אולואה הגיע לניו אורלינס, כדי לשמש כמושל ספרדי. עם זאת, הוא השאיר את השליטה באזור לפקידים צרפתים שאפשרו לדגל הצרפתי להישאר מעל העיר. אחרי שנתיים, הוא עבר על מגבלות סחר נוקשות כדי להגדיר את פעולת מסחר עבדים סמויה להובלת עבדים לאתר בנייה טמפלרי במקסיקו. ממעשה זה התלקח מרד מפקידים צרפתים ואזרחי ניו אורלינס.

אגיית הורה על אוולין להתנקש בדה אולואה, כדי למגר את נוכחות הטמפלרים בניו אורלינס. אוולין ארבה על מרכבתו של דה אולואה והתעמתה עם המושל, שאמר לה שהעבדים נלקחו לצ'יצ'ן איצה. עם זאת, אוולין חסה על חייו ונתנה לדה אולואה לעזוב את העיר, בתמורה לעדשה שמשמשת לפענוח מסמכי טמפלרים, ומפה שמובילה אותה לאתר הבנייה הטמפלרי בצ'יצ'ן איצה. מעשיה הרחמניים של אוולין הרסו את כל אמונו של אגיית בתלמידה שלו, שלא צייתה להוראה המפורשת מטעמו.

בניגוד לרצונו של המורה הרוחני שלה, אוולין התחפשה לשפחה בדרכה למקסיקו ועשתה את דרכה לאתר הבנייה הטמפלרי בצ'יצ'ן איצה. שם, היא נתקלה בעבדים שציינו שז'אן, אמה של אוולין, הייתה מוצבת בצ'יצ'ן איצה. אוולין חקרה ביסודיות וחשפה דף מיומנו של ז'אן ומפה שיובילו לחפץ נמצא בתוך קנות. בזמן שחקרה את המערות האלו, היא נתקלה בחדר עתיק מלא בשרידים מהציוויליזציה הראשונה, יחד עם שבר של החפץ שהיא מחפשת, המכונה דיסק הנבואה.

זמן קצר לאחר שאוולין מצאה את השבר של דיסק הנבואה, דה פרר, שפיקח על אתר הבנייה הטמפלרי בצ'יצ'ן איצה, פרץ לתוך החדר. עם זאת, אוולין השתלטה על חייליו והרגה אותו, לפני שנמלט דרך המכרות. בסופן של המנהרות, היא מצאה את אמה. ז'אן, לעומת זאת, הבינה שהבת שלה הייתה רוצחת והאמינה כי אגיית שלח את אוולין להרוג אותה. היא ברחה לא לפני שאוולין הזהירה שדיסק הנבואה לא צריך להגיע לאגיית. אחרי שנתיים של היעדרות, אוולין חזרה לניו אורלינס וגילתה שהשליטה הספרדית התחזקה. אחרי שדברה עם ג'רלד בלאן, רוצחו של בחור שהכירה אוולין וידידה הנאמן, נודע לה שמישהו ניסה לשחד חיילים ספרדיים. לאחר החקירה, אוולין גילתה כי אדם בשם וואזקואז השתמש בחיילים ספרדיים כדי להשתלט על באיו.

וואזקואז זומם להשתלט על פעולות ההברחה של באיו, שבסופו של דבר יוביל אותו אל ברקת. כדי שיאמין לו שהוא "איש החברה", ראש הטמפלרים של לואיזיאנה, שדה פרר ציינו בצ'יצ'ן איצה, אוולין מיהרה מייד לבקתתו של ברקת כדי להזהירו מפני האיום שמציבים החיילים של וואזקואז. ברקת אמר לה להשתמש בכוחה של וודו כדי להפחיד את החיילים הספרדיים לנטישת משימתם. באמצעות קנה הנשיפה המורעל שלה, אוולין ירתה חיצים מורעלים על החיילים של וואזקואז כדיו שיאמינו שהם קוללו וברחו.

אוולין חזרה לצ'יצ'ן איצה והשלימה עם אמה, ששלחה אותה לסירה בתוך קנות אחר. אוולין נווטה את דרכה דרך קנות והוציא את החתיכה האחרונה של דיסק הנבואה. היא הציעה לאמא לחזור לניו אורלינס, אבל ז'אן החליטה להישאר מאחור כדי לטפל בקהילה, שהיה עכשיו צריכה להיפטר מהטמפלרים.

אוולין חזרה לניו אורלינס, בתור שפחה העובדת ללא תשלום בעיר. אמה החורגת, מדלן דה ל 'איל, התוודעה לעבודתה וביקשה ממנה לעזור לעבד בשם ג'ורג' לברוח צפונה. אוולין מצאה מעבר בטוח שיעזור לג'ורג' לברוח. בעודה מלווה אותו דרך הביצות, היא נפגשה עם מבריחה מטעם בעלי הברית אליז לפלואר ורוסיון, וביקשה מהם לעזור להם להעביר אספקה לצבא האמריקאי שילחמו במלחמת העצמאות האמריקנית. וואזקואז ניסה לעצור את אוולין על ידי שליחת חיילים ספרדיים בדרכם, אך נכשל. אוולין ניצחה את החיילים של וואזקואז וביטחה את ג'ורג' והציוד הגיע ליעדו. לאחר שחזרה לעיר, אוולין התלבשה בתלבושת אצילה והשתתפה בנשף של המושל, בתקווה וואזקואז עצמו יהיה שם. אחרי שדברה עם כמה אורחים, היא חשבה שוואזקואז לא יגיע אז היא הלכה אבל למזלה היא שמה לב לוואזקואז והזמינה אותו לרקוד. בשימוש בקסמה, היא פיתתה אותו לפינה שקטה והתנקשה בחייו. עם זאת, להפתעתה של אוולין, היא גילתה כי הוא לא היה איש החברה. בעקבות זאת, נודע לה שאביה, שהיה חולה, נפטר.

אוולין הייתה עייפה והרגישה מובסת, אך היא הייתה נחושה לחשוף את זהותו של איש החברה, ובכך, ראש הטמפלרים בלואיזיאנה. דיבר לג'רלד, שאמר לו שהטמפלרים עובדים עבור חברת האדם שנמצאת על גבול ניו יורק. אוולין פנתה צפונה, ולמדה שראש הטמפלרים נקרא קצין דוידסון, חייל לויליסט של הגדוד האתיופי. אוולין הגיעה לגבול ניו יורק בשנת 1777 ונפגשה עם קונור, מתנקש חצי אינדיאני וחצי בריטי (גיבור המשחק Assassin's Creed III).

אוולין וקונור עשו את דרכם דרך הגבול למבצר שבו קצין דוידסון היה ממוקם במקום. קונור הסיח את דעת השומרים ובכך אפשר לאוולין להחליק לתוך המצודה. היא התעמתה עם הקצין דוידסון, ונדהמה לגלות שהוא בעצם ג'ורג', העבד שעזרה לו להימלט צפונה. הוא ניסה להימלט, אך אוולין הצליחה לירות במרכבתו ולמנוע את יציאתו. סוף סוף גילתה אוולין את זהותו של איש החברה: מדלן דה ל 'איל, אמה החורגת. עם חזרתה ללואיזיאנה, אוולין מיהרה לאחוזה של משפחתה והתעמתה עם אמה חורגת. מדלן גילתה לאוולין שהיא תמרנה את החיים שלה בסתר, בהכנתה לגיוס למסדר הטמפלרי, כפי שהיא האמינה כי הם חלקו מטרה משותפת.

לאחר מכן, אוולין נסעה ונפגשה עם ברקת, והודיעה לו על זהותה של מדלן כאיש החברה. ברקת לא יכל לקבל את הכישלון שלו ולהאמין כי אוולין הייתה אמורה להיות בצד של הטמפלרים, תקפה אותה. אוולין גברה עליו וניסיתה לשכנע אותו לעזוב את לואיזיאנה לביטחונו שלו, אבל ברקת לא יכול היה לחיות עם ההשפלה ובחר במקום לצלול אל מותו. אוולין ניסתה לתפוס אותו, אבל הצליחה רק לתפוס השרשרת שלו שנקרעה מצווארו. לאחר מותו של המורה שלה, אוולין ראתה את מצבה כהזדמנות לחדור הטמפלרים ולמגר אותה מבפנים. בשובו לניו אורלינס, עשתה את דרכה אל קתדרלת סנט לואיס ונתנה למדלן את השרשרת של ברקת כדי להראות נאמנותה. בעקבות זאת, היא התגייסה למסדר הטמפלרי על ידי אמה החורגת. אוולין אחר כך נתנה לה את שני החצאים של דיסק הנבואה שמדלן הניחה על המזבח והוסיפה עוד חתיכה להחזיק שני שברים ביחד. עם זאת, היא לא יכלה להבין את המסרים בתוך המקושקשת והפכה למתוסכלת. אוולין ראתה בזה הרגע שלה להכות ולהשיב את דיסק הנבואה. היא חיסלה את כל הטמפלרים בתוך הקתדרלה ורצחה את מדלן.

עכשיו לבד בתוך הקתדרלה, אוולין ניגשה אל המזבח שבו דיסק הנבואה הונח. היא חיברה את התליון שענד על צווארה, שבעבר היה שייך לאמא שלה, לחפץ, גורמת לו להציג את הקלטה הולוגרפית, המפרטת את הודעה מהזמן של הציוויליזציה הראשונה. הודעה זו סיפרה על הבחירה באיו כמנהיגת המרד במלחמת התרבות האנושית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Liberation עושה שימוש במסך המגע של הויטה, במשטח האחורי, במצלמות, ובגירוסקופ. בעזרת אלה ישנם יכולות של שרשרת הריגות, ואת היכולת לכייס. על ידי קישור לAssassin's Creed III, השחקן יקבל שלב במשחק עם אפשרות לשחק עם קונור, תלבושת ייחודית, אופי מרובה, ושדרוג מלא של כל שקיות התחמושת. המשחק משתמש באותו מנוע שפועל Assassin's Creed III, המאפשר את אותה חוויה במשחקים כמו שחרור קונסולה. גם לאוולין יהיה אפשרות לשנות צבעי גלימה וסגנונות, כמו יש לה גם את היכולת להחזיק נשק כפול, כגון רובה, קנה נשיפה, כמו גם את החרבות המוכרות, סכינים, אקדחים ולהב נסתר.

תוכן מורחב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רכישה של Assassin's Creed III עבור פלייסטיישן 3 נותנת לשחקן את היכולת להתחבר ל־Liberation ולקבל משימה בלעדית לשחק ב־Liberation כקונור או אוולין, סקין (תלבושת ייחודית) למולטיפלייר, פאוץ' תחמושת, ואת הגרזן של קונור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]