מופע המחצית של הסופרבול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
מופע המחצית של סופרבול LIV‏, 2 בפברואר 2020

מופע המחצית של הסופרבולאנגלית: Super Bowl halftime show) מתרחש במהלך אליפות הסופרבול השנתית של ליגת הפוטבול הלאומית (NFL) והוא אחד ממופעי הבידור הגדולים והנצפים ביותר בעולם.

לאורך השנים מופע המחצית של הסופרבול התפתח מהופעה פשוטה של תזמורת צועדת לאקסטרווגנזה מוזיקלית מופקת היטב המלווה בכוריאוגרפיה מרשימה. המופעים המוזיקליים לרוב משלבים שירה וריקודים, סטים מורכבים, פירוטכניקה ואפקטים חזותיים היוצרים חוויה מהנה לצופים.

הפעם הראשונה בה נערך מופע המחצית של הסופרבול היה במהלך אליפות הסופרבול הראשונה, סופרבול I, שהתקיימה בשנת 1967. מאז ואילך כמות המשאבים שמושקעים במופע עלו באופן משמעותי במיוחד. מאז שנות התשעים ואילך, מופע המחצית של הסופרבול נוהג לכלול את הכוכבים הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה. כמה מהמוזיקאים הבולטים ביותר שהופיעו במופע המחצית של הסופרבול כוללים בין היתר כוכבי פופ ורוק כמו מדונה, מייקל ג'קסון, פרינס, הרולינג סטונז, ביונסה, ליידי גאגא, ג'סטין טימברלייק וריהאנהמופע המחצית של סופרבול LVII). המופעים המוזיקליים מלווים לעיתים רבות באפקטים חזותיים מרשימים, כולל פירוטכניקה, שימוש בלייזרים, ותצוגת תאורה מורכבת. ההופעות המוזיקליות כוללות לעיתים רבות גם רקדנים ואקרובטים מיומנים, המבצעים כוריאוגרפיה, אשר יכולה לעיתים רבות להיות מרשימה ומורכבת מאוד.

בנוסף להיותו פלטפורמה להופעות מוזיקלית מופקות היטב, לעיתים רבות המבצעים במופעים המוזיקליים נוהגים לנצל את הבמה להצהרות פוליטיות או חברתיות. לאורך השנים מבצעים רבים ניצלו את ההזמנות כדי להביע את השקפותיהם בנושאים כמו גזע, מין ושוויון. לדוגמה, ההופעה של ביונסה במופע המחצית של הסופרבול בשנת 2016 הכילה אזכורים לתנועת Black Lives Matter. הדבר לעיתים רבות הופך למוקד לדיונים סוערים לאחר מכן. כמו כן, לעיתים נקשרו שערוריות סביב מופע המחצית, דוגמת השערורייה שהתרחשה ב-2004 במסגרת המופע ה-38.

מופע המחצית של סופרבול הפך כה פופולרי עם השנים שעבור צופים רבים הוא מעניין הרבה יותר מאשר משחק הסופרבול עצמו.

מופע המחצית של הסופרבול הפך עם השנים גם להזדמנות שיווקית חשובה עבור מותגים רבים. חברות רבות משתמשות בפלטפורמה כדי להשיק מוצרים חדשים או לפרסם מוצרים קיימים. גם הפרסומות שמוצגות במהלך הפסקת הפרסומות זוכות לעניין רב, כאשר צופים רבים במיוחד דנים בהם בשקיקה במדיה החברתית לאחר האירוע.

נכון לתחילת שנות ה-20 של המאה ה-21 נוהגים לצפות במופע המחצית של הסופרבול מדי שנה מעל ל-100 מיליון איש.

אמנים שהופיעו במופע המחצית של הסופרבול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות ה-90 של המאה ה-20[עריכת קוד מקור | עריכה]

העשור הראשון של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות ה-20 של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט ובנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.