אן סינק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אן סינק
לוגו
לוגו
מקום הקמה אורלנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אורלנדו, פלורידה, ארצות הברית
תקופת הפעילות 19952002 (כ־7 שנים)
סוגה פופ
דאנס
חברת תקליטים תקליטי RCA, Sony BMG, JIVE, Kalbo
פרסים והוקרה
האתר הרשמי של הלהקה
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'סטין טימברלייק
לאנס באס
ג'יי.סי שאזיי
ג'ואי פאטון
כריס קירקפטריק
חברים לשעבר
ג'סטין טימברלייק עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אן סינקאנגלית: NSYNC) היא להקת בנים אמריקנית אשר הוקמה בשנת 1995 באורלנדו, פלורידה.

אלבומם "No Strings Attached" הוא אחד האלבומים עם הכי הרבה מכירות בשבוע הראשון. הוא נמכר ב-2.4 מיליון עותקים, מתוכם 1.1 מיליון עותקים שנמכרו ביום הראשון לצאת האלבום.

שם הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הלהקה מורכב מהאות האחרונה של שם החיבה של כל אחד מחברי הלהקה: JustiN, ChriS, JoeY, LansteN and J.C. פירוש המילה הוא גם סינכרוניזציה, בתיאום.

הקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד למרבית להקות הבנים שהוקמו באמצע שנות התשעים, את אן סינק הקימו חבריה.

ג'יי.סי. וג'סטין הופיעו ביחד בתוכנית הטלוויזיה "מועדון מיקי מאוס" (The Mickey Mouse Club) שהוקרנה בערוץ הטלוויזיה של דיסני (באותה תוכנית הופיעו גם בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה וקרי ראסל). ג'ואי וכריס הופיעו יחד באולפני יוניברסל. ג'יי.סי. וג'ואי נפגשו דרך חבר משותף. כאשר התסיימו צילומי התוכנית "מועדון מיקי מאוס", ג'סטין וגיי.סי. עזבו את אורלנדו. ג'סטין נקרא לשוב לאורלנדו כדי להיבחן ללהקה אחרת, בה היה חבר גם כריס, אך הלהקה התפרקה לאחר זמן קצר. לאחר התפרקות הלהקה החליט כריס שהוא רוצה להקים להקה. הוא פנה לג'סטין שפנה לג'יי.סי. ג'יי.סי. הכיר את כריס מאולפני יוניברסל ולכן הוא נסע לאורלנדו כדי להיפגש עם השניים. השלישייה יצאו למועדון ביחד שם הם נתקלו בג'ואי שהכיר, כאמור, את כריס ואת ג'יי.סי. כל אחד בנפרד – והציעו לו להצטרף ללהקה. כעת הלהקה הייתה כמעט שלמה אך היה חסר להם זמר בס על מנת להשלים את ההרמוניה הקולית. ג'סטין פנה למורה שלו לשעבר לזמרה והוא המליץ לו על לאנס. לאנס הגיע לאודישן והתקבל מיידית. הם פנו ללו פרלמן, היזם האמריקני שהקים את להקת בקסטריט בויז וחתמו על חוזה הקלטות בחברת BMG.

סיפור ההצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הראשון של הלהקה שנקרא על שמה יצא לראשונה בגרמניה בשנת 1998 והפך להצלחה מסחררת בה ובכול אירופה. מאלבום זה נמכרו 10 מיליון עותקים בכול העולם ובארצות הברית 4 מיליון נוספים. מהאלבום יצאו 4 להיטים שהגיעו למקום הראשון במצעדים: "I want you back", "Tearin' up my heart", ""God Must Have Spent a Little More Time on You", "Drive Myself Crazy" .

בשנת 1999 נקלעה הלהקה לסכסוך משפטי עם מנהלם ועם חברת התקליטים בה הם חתומים על ניהול לוקה וחוזה מגביל. בסופה של תביעה משפטית, בה הם זכו, הם עזבו את BMG וחתמו על חוזה עם חברת ג'ייב רקורדס. הם השאירו את מנהל הלהקה ג'וני רייט ואת כל הנגנים שעבדו עימם. כמו כן הם שחררו את אלבומם "No Strings Attached" אשר שמו הוא גם שם של שיר מתוך האלבום וגם שם סימבולי על השתחררותם מהכבלים שהגבילו אותם. סיבוב ההופעות שנלווה לשחרור האלבום הפך להצלחה מסחררת- לכול מופע אזלו הכרטיסים שבועות מראש. השיר " Bye, Bye, Bye” מתוך האלבום שהה במקום הראשון במצעד הסינגלים האמריקאי כתשעה שבועות, ובמקום ה-55 ברשימת שירי הפופ הגדולים של ה"רולינג סטון" וה-MTV.

בשנת 2001 הוציאה הלהקה את האלבום "Celebrity", בו היה לחברי הלהקה הרבה יותר חופש אומנותי: הם כתבו והפיקו את מרבית שירי האלבום.

בספטמבר 2002 הופצה גרסת הכיסוי שלהם לשיר "When You Wish Upon a Star" דרך האלבום "Disneymania", כאשר זמן קצר לאחר מכן הלהקה התפרקה, למעשה, כשחבר הלהקה ג'סטין טימברלייק יצא בקריירת סולו מצליחה באוקטובר של אותה שנה. מאוחר יותר גם ג'יי.סי שאזיי יצא בקריית סולו. השמועות על איחוד התבדו.

בשנת 2018 התאחדה הלהקה לשם קבלת כוכב הוליוודי בשדרת הכוכבים בלוס אנג'לס.

ב-29 בספטמבר 2023 הוציאה הלהקה את הסינגל "Better Place", הסינגל הוא חלק מפסקול הסרט "טרולים 3: הקול טוב". הלהקה אישרה את האיחוד המוזיקלי שלהם בקליפ מאחורי הקלעים שהראה כל חבר מקליט את החלקים האישיים שלו בסינגל. זה היה השיר הראשון של הלהקה שהופק מזה 23 שנים.[1]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1998: ‏ Home for Christmas
  • 1998: ‏ The Winter Album
  • 2005: ‏ Greatest Hits
  • 2010: ‏ The Collection

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אן סינק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ McKinley Franklin, NSYNC Reunites on ‘Better Place,’ First Release in Nearly 20 Years, Variety, ‏2023-09-29 (באנגלית אמריקאית)
אן סינק – פרסים