אנטרפרייז (NCC-1701-E)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אנטרפרייז (NCC-1701-E)
USS Enterprise NCC-1701-E
אנטרפרייז (NCC-1701-E)
אנטרפרייז (NCC-1701-E)
מידע כללי
ייעוד מחקר בין-כוכבי
יצרן מספנת סן פרנסיסקו
ארץ ייצור כדור הארץ
צוות ז'אן-לוק פיקארד, ויליאם רייקר, בוורלי קראשר, Alyssa Ogawa, דיאנה טרוי, דאטה, ג'ורדי לה פורג', Sean Hawk עריכת הנתון בוויקינתונים
היסטוריית פעילות
סטטוס פעילה
מפעיל צי הכוכבים
טיסה ראשונה 30 באוקטובר 2372
ביצועים
מהירות מרבית עיוות 8 (מהירות שיוט)
עיוות 9.995 (מקסימום)
מידע טכני
מסה 3,205,000 טון
גובה 88.2 מטרים
אורך 685.7 מטרים
רוחב 250.6 מטרים
מנועים מנוע עיוות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספינת החלל אנטרפרייז-E (או בשמה המלא באנגלית: USS Enterprise – NCC-1701-E) היא ספינת חלל בדיונית המופיעה בסרטי הקולנוע "מסע בין כוכבים: המפגש", "מסע בין כוכבים: המרד", "מסע בין כוכבים: נמסיס" השייכים לזיכיון מסע בין כוכבים, ומהווה את מקום ההתרחשות העיקרי בהם. זו ספינת הפדרציה השישית הנושאת את השם אנטרפרייז. במהלך שנות ה-70' ותחילת שנות ה-80' של המאה ה-24, קפטן הספינה הוא קפטן ז'אן לוק פיקארד. פיקארד עבר לאנטרפרייז-E לאחר שהאנטרפרייז-D נהרסה (בסרט "מסע בין כוכבים: דורות").

מקורות ועיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונלד ד' מור, אחד הכותבים הראשיים של הסרט "דורות" ו"המפגש" הציע שבנייתה של האנטרפרייז-E החלה במהלך עונתה האחרונה של "הדור הבא" (2370) ושלספינה ניתן בתחילה שם שונה שתוקן לשם אנטרפרייז, והפך אותה לספינת הדגל של הפדרציה לאחר שהאנטרפרייז-D הושמדה במהלך הסרט דורות.[1]

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנטרפרייז-E היא ספינה מדגם "סובריין" ("Sovreign"), הספינה הושקה בשנת 2372 במספנות סן פרנסיסקו (הנמצאות במסלול סביב כדור הארץ) תחת פיקודו של קפטן ז'אן לוק פיקארד ורוב הסגל הבכיר ששירת על סיפונה של האנטרפרייז-D.[2] ברומן הלא-קאנוני "Ship of the Line", פרי עטה של הסופרת דיאן קרי, צוין ששמה המיועד של הספינה היה "הונוריוס" ("Honorius") ושמונטגומרי סקוט היה חלק מצוות המהנדסים שעיצבו אותה.[3]

בסרט "המפגש" , האנטרפרייז-E השתתפה בקרב על גזרה 001, הרסה את קוביית הבורג ובהמשך נסעה לעבר על מנת לעצור את הבורג מלהתערב במפגש הראשון של זפרם קוקרן עם הוולקנים.[2] הבורג חטפו וכמעט הטמיעו את הספינה, עד שפיקארד ודאטה הצליחו לכבוש אותה מחדש. בסרט "המרד" הצוות עוצר את סונ'א מלעקור בכוח את הבא'קו מעולם הבית שלהם.[2] בסרט "נמסיס" האנטרפרייז-E סופגת פגיעות קשות כשהיא עוצרת את שינזון מלהשתמש בנשק להשמדה המונית שיהרוס את כל החיים על פני כדור הארץ.[4] The ship returns to spacedock to undergo extensive repairs.[4]

בספרים שפורסמו על ידי Pocket Books אחרי הסרט "נמסיס" האנטרפרייז-E נשארת תחת פיקודו של פיקארד כשבשנת 2385 (על פי סדרת הרומנים הלא-קאנוניים "Star Trek: The Fall" משנת 2013) דאטה מוחזר לחיים (בדומה לעלילת הקומיקס "Countdown") אך מחליט שלא להצטרף מחדש לצי הכוכבים. בספר "The Last Best Hope" מהסדרה "מסע בין כוכבים: פיקארד" מסופר שלאחר שפיקארד יצא למשימה לפינוי החלל הרומולאני לקראת הסופרנובה, קיבל וורף את הפיקוד על האנטרפרייז-E.

בשרטוטים של המעצבים ניתן לראות שבסרט "נמסיס" יש לאנטרפרייז-E תותחי פייזר ומשגרי טורפדו שלא נמצאו עליה בסרט "המרד". בנוסף ניתן לראות שמנועי העיוות הוזזו מעט למעלה וקדימה.[5] בספר "Star Trek: Ships of the Line" שנכתב על ידי היועץ הטכני של הזיכיון, מייקל אוקודה, נכתב שהאנטרפרייז-E מסוגלת לטוס במהירות עיוות מקסימלית של 9.995.[6]

בפרק "Vox", הפרק הלפני אחרון בסדרה "מסע בין כוכבים: פיקארד", שעלילתו מתרחשת בשנת 2401 נרמז שהספינה הושמדה כליל, וכי ישנם מי שמאשימים בכך את וורף.

צוות הפיקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קפטן ז'אן לוק פיקארד (קפטן) - מפקד הספינה מיום השקתה (2372).
  • קומנדר ויליאם רייקר (קצין ראשון) - קצין ראשון על האנטרפרייז מיום השקתה (2372) ועד למינויו לקפטן הטיטאן (2379).
  • לוטננט קומנדר דאטה (קצין מבצעים) - קצין המבצעים, והשלישי בשרשרת הפיקוד של האנטרפרייז מיום השקתה (2372) ועד מותו בסוף הסרט "נמסיס" (2379).
  • קומנדר דיאנה טרוי (יועצת) - יועצת הספינה מיום השקתה (2372) ועד שעברה לשמש כיועצת על סיפון הטיטאן יחד עם בעלה הטרי, ויליאם רייקר, שמונה לקפטן הספינה (2379).
  • לוטננט קומנדר וורף (מפקד הביטחון / קצין נשק) - לאחר ששירת כקצין מבצעים אסטרטגי על חלל עמוק 9 במהלך מלחמת הדומיניון, מונה לשגריר על קרונוס, אך עד לתקופה המתוארת בסרט "נמסיס", חזר לצי הכוכבים. עם קידומו של רייקר והמעבר לטיטאן מונה וורף לקצין ראשון ברומן הלא-קאנוני "Resistance" וממשיך לשרת בתפקיד זה בספרי ההמשך של "הדור הבא". בספר "The Last Best Hope", פריקוול לסדרה "פיקארד", מונה וורף לקפטן האנטרפרייז-E. עד כה לא אושר מינוי זה בקאנון.
  • קומנדר ד"ר בברלי קראשר (קצינת רפואה ראשית) - קראשר שימשה כקצינת הרפואה הראשית של הספינה מיום השקתה. לפי הרומן הלא-קאנוני "Death in Winter" לקחה על עצמה את תפקיד קצינת הרפואה הראשית של צי הכוכבים לקדנציה נוספת (הראשונה הייתה במהלך העונה השנייה של "הדור הבא"), אך חזרה לאנטרפרייז-E ברומן "Resistance" ולאחר מכן נישאה לקפטן פיקארד.
  • לוטננט קומנדר ג'ורדי לה פורג' (מהנדס ראשי) - מונה למהנדס ראשי של הספינה מיום קבלתה לצי הכוכבים.
  • לוטננט רג'ינלד בארקלי (טכנאי דיאגנוסטיקה) - נוכח במהלך אירועי הסרט "המפגש".
  • לוטננט הוק (הגאי) - שימש כהגאי הספינה עד להטמעתו על ידי הבורג, ומותו לאחר מכן בידי וורף בסרט "המפגש".

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 דירג האתר גיזמודו את האנטרפרייז-E על בסיס העיצוב בסרטים "המפגש", "המרד" ו"נמסיס" במקום השלישי מבין כל הספינות שנשאו את השם "אנטרפרייז" בזיכיון "מסע בין כוכבים".[7]

ב-2019 אתר Syfy דירג את האנטרפרייז-D במקום השלישי מבין גרסאות הספינה בזיכיון.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ronald D. Moore (17 בפברואר 1998). "Answers". אורכב מ-המקור ב-2009-01-05. נבדק ב-2006-12-31. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 Okuda, Michael; Okuda, Denise; Debbie Mirek (1999). The Star Trek Encyclopedia. Pocket Books. ISBN 0-671-53609-5.
  3. ^ Carey, Diane (1997). Ship of the Line. New York, USA: Pocket Books. ISBN 0-671-00924-9.
  4. ^ 1 2 "Star Trek Nemesis".
  5. ^ http://www.ex-astris-scientia.org/articles/sovereign.htm ex-astris-scientia.org
  6. ^ Okuda, Michael; Clark, Margaret; Doug Drexler (בנובמבר 2006). Star Trek: Ships of the Line. Simon & Schuster Adult Publishing Group. ISBN 1-4165-3243-9. {{cite book}}: (עזרה)
  7. ^ Whitbrook, James. "All 11 Versions of the U.S.S. Enterprise, Ranked". io9 (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2019-07-09.
  8. ^ Brigden, Charlie (2019-01-21). "From one generation to the next: Ranking the Starships Enterprise". SYFY WIRE (באנגלית). נבדק ב-2019-07-31.