אקול מיליטר

אקול מיליטר
École Militaire
מידע כללי
סוג קומפלקס מבנים, בית ספר צבאי, אקדמיה צבאית, military training unit עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום אקול-מיליטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–1751
תאריך פתיחה רשמי 1780 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל ז'אק אנז'ה גאבריה עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי אדריכלות הבארוק עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 48°51′09″N 2°18′13″E / 48.8525°N 2.3036111111111°E / 48.8525; 2.3036111111111
(למפת פריז רגילה)
 
אקול מיליטר
אקול מיליטר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
המבנה המרכזי של האקול מיליטר
מבט רוחבי על האקול מיליטר; מאחוריו נראה מגדל אייפל

האקול מיליטרצרפתית: École Militaire, "בית ספר צבאי") הוא מתחם רחב-ידיים של בתי ספר להכשרה צבאית ברובע השביעי של פריז, בירת צרפת, דרום-מזרחית לשאן דה מארס ומוזיאון המלחמה של צרפת.

האקול מיליטר הוקם על ידי לואי החמישה עשר, מלך צרפת ב-1750 לפי הצעתו של הכלכלן ז'וזף פארי דוברנה (Joseph Paris Duverney) בתמיכתה של מאדאם דה פומפדור, במטרה לייסד אקדמיה צבאית לצוערים ממשפחות דלות-אמצעים. המבנה תוכנן על ידי האדריכל אנז'-ז'אק גבריאל (Ange-Jacques Gabriel), והבנייה החלה ב-1752 על חוות גרנל (Grenelle). בית הספר נפתח ב-1760. ב-1777 ערך הרוזן סן ז'רמן שינוי מבני ביעדי המוסד, ארגן אותו מחדש, ושינה את שמו ל"בית הספר לג'נטלמנים צעירים" (École des Cadets-gentilshommes). ב-1784 הצטרף לשורות בית הספר נפוליאון בונפרטה הצעיר כדי להתחנך בו. הוא סיים את לימודיו בבית הספר תוך שנה אחת במקום שתיים.

המתחם כולל שני מוסדות:

  • מכללת ההגנה המשותפת (Collège interarmées de défense)
  • המוסד ללימודים גבוהים של ביטחון לאומי (Institut des hautes études de défense nationale)

מכללת ההגנה המשותפת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכללת ההגנה המשותפת (Collège interarmées de défense) היא מוסד צרפתי ללימודי צבא גבוהים. הוא החליף את ארבע המכללות החיליות - Écoles supérieures de guerre - של חיל הרגלים הצרפתי, הצי הצרפתי, חיל האוויר הצרפתי והז'נדרמריה הצרפתית, ואת האיחוד העליון שלהן (Cours supérieur interarmées), מאז 1 בספטמבר 1993. מכללת ההגנה המשותפת ממוקמת במתחם האקול מיליטר, והיא כפופה למפקד הארגוני של צבא צרפת (Chef d'État-Major des Armées). נושאי הלימוד מגוונים ומתמקדים בשילוב ענפי הלוחמה הצבאית, ביחסים בינלאומיים ובמינהל ותכנון.

במכללה לומדים קצינים משלושת החילות הצרפתיים (אוויר, ים, יבשה), מהז'נדרמריה, משירותי הצבא (השירות הרפואי ושירות התדלוק) ומסוכנות הרכש של אמצעי לחימה. מועמדים ללימוד במכללה מתקבלים לאחר מבחנים מסננים. לאחר קבלתם, הם רוכשים הכשרה מקצועית לקראת איוש משרות בגוף הצבאי שבו שירתו קודם לכן, בתפקידים משולבים, בתפקידים קישוריים, או בכל משרה אחרת שנתונה תחת מכלול העיסוק הביטחוני בצרפת ושפועלת לפי קודי הפעילות הביטחוניים הצרפתיים.

שיתוף פעולה עם צה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנות החמישים של המאה ועשרים יצאו קציני צה"ל להשתלמויות בשני בתי הספר במתכנת הקודמת: "בית הספר לפיקוד ומטה" (École d'état-major) ו"בית הספר הגבוה למלחמה" (École supérieure de guerre). וביניהם אביגדור - ינוש בן גל, מנחם אבירם, אהרון דוידי, שלום עירון, מרדכי גור, דני מט, יהונתן דותן, דב שפיר, יואש צידון, דורון רובין, ארוין לביא, יוסי אבירם, צבי פולג שלמד במחזור 100 של המכללה, ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקול מיליטר בוויקישיתוף