בית חולים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית חולים
The Hospital
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ארתור הילר
הופק בידי הווארד גוטפריד
תסריט פאדי צ'ייבסקי
עריכה אריק אלברצון
שחקנים ראשיים ג'ורג' ס. סקוט
דיאנה ריג
מוזיקה מוריס סרדין
צילום ויקטור קמפר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 14 בדצמבר 1971
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט בלשי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $14,142,409
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית חוליםאנגלית: The Hospital) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1971 בבימויו של ארתור הילר לפי תסריט של פאדי צ'ייבסקי, עם ג'ורג' ס. סקוט ודיאנה ריג בתפקידים הראשיים.

התסריט של צ'ייבסקי הוא סאטירה נוקבת על הקורה בבית חולים ציבורי גדול בניו יורק, הוא גם מקריין בסרט.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר הרברט "הרב" בוק (ג'ורג' ס. סקוט) הוא מנהל האגף הפנימי ומדריך סטודנטים לרפואה בבית החולים העירוני במנהטן. הוא בן 53 ונמצא בפרשת דרכים בחייו המשפחתיים והמקצועיים. פרוד מאשתו ומילדיו וגר במלון ליד בית החולים, שקוע בדיכאון ובשתיית אלכוהול וחושב על התאבדות.

בית החולים עומד לפנות 400 אנשים מביתם כדי להרוס את הבניין שלהם ולהקים בו אגף לגמילה מסמים. התושבים מארגנים בקביעות הפגנות אלימות נגד בית החולים ובעיקר נגד המנהל ד"ר סנדסטרום (סטפן אליוט).

מר גרנסי (רוברט בלוסום) הוא חולה קשיש שהגיע ממוסד סיעודי עם קשיי נשימה. מקבל אותו ד"ר שייפר שמאבחן בטעות התקף לב במקום מחלת ריאות חסימתית כרונית ונותן לו מורפין וגורם למותו. ד"ר שייפר לא מצטער אלא מתקשר לחברתו מהמחלקה ההמטולוגית ומודיע לה כי התפנתה מיטה עליה יוכלו לקיים יחסים. בבוקר מוצאת אותו האחות מת במיטתו של גרנסי ומתחוללת מהומה. ד"ר בוק מטיח האשמות קשות בפני האחות הראשית גב כריסטי (ננסי מרשנד).

ד"ר ברובייקר (רוברט ולדן) מדווח לד"ר בוק על החולה אדוארד דראמונד (ברנרד יו) שהגיע לבדיקות במצב טוב והידרדר בגלל שגיאות בטיפול. בגלל מציאת חלבון בשתן ערך לו ד"ר אייבס (רוברט אנתוני) ביופסיה מהכליה ובגלל דימום הוא נותח על ידי ד"ר ולבק (ריצ'רד ולבק) שכרת לו את הכליה. דראמונד נזקק לדיאליזה ונכנס לתרדמת כשהאחות ניתקה לו בטעות את הצינורות.

דראמונד היה רופא בבוסטון שקיבל "הארה" והפך למיסיונר בשבט אינדיאני במקסיקו עם בתו ברברה (דיאנה ריג). ברברה מביאה לבית החולים רופא שאמאן שיתפלל ויציל את אביה.

ד"ר בוק מספר לברברה על צרותיו וגם על העובדה שהוא אימפוטנט. הוא עומד להזריק לדמו אשלגן כדי להתאבד אך ברברה מונעת ממנו. ברברה היא אישה יפה ומושכת והוא כופה את עצמו עליה. עולמו הקודר מתבהר. הוא מגלה שאביה רצח את ד"ר שייפר, ד"ר אייבס והאחות מהדיאליזה.

ברברה מבקשת מד"ר בוק לעזור לה להבריח את אביה. ד"ר ולבק מגיע לראות את החולה שניתח אך מקבל הודעה בטלפון כי כל מניותיו קרסו. הוא לוקה בהתקף לב ומת. ד"ר בוק אומר לצוות ההחיאה כי שמו של המת הוא דראמונד. הם מעלים את דראמונד לרכב לשדה התעופה אך ברגע האחרון רואה ד"ר בוק שוב את ההפגנות נגד בית החולים ומחליט שזה מקומו ועליו להישאר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ורג' ס. סקוט ד"ר הרברט בוק רופא בכיר
דיאנה ריג ברברה דראמונד
ננסי מרשנד גב' כריסטי אחות ראשית
ברנרד יו אדוארד דראמונד מאושפז
רוברט בלוסום מר גרנסי מאושפז
רוברט ולדן ד"ר ברבייקר רופא
סטפן אליוט ד"ר סנדסטרום מנהל בית החולים
ג'ורדן צ'רני מר היצ'קוק מנהל אדמיניסטרטיבי
לני בייקר ד"ר שייפר רופא מתמחה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]