אבודים בטוקיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים בטוקיו
Lost in Translation
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי סופיה קופולה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוס כץ
סופיה קופולה
תסריט סופיה קופולה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה שרה פאלק
שחקנים ראשיים ביל מארי
סקרלט ג'והנסון
מוזיקה קווין שילדס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לנס אקורד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה American Zoetrope, Tohokushinsha Film עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Focus Features
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 באוקטובר 2003 ארצות הבריתארצות הברית
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית
יפנית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט עצמאי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4 מיליון דולר
הכנסות מעל 119 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו lostintranslation
פרסים פרס אוסקר
שלושה פרסי באפט"א
שלושה פרסי גלובוס הזהב
www.lost-in-translation.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבודים בטוקיואנגלית: Lost in Translation, בתרגום חופשי: "אבודים בתרגום") הוא סרט דרמה עטור פרסים משנת 2003 בבימויה של סופיה קופולה. בסרט מככבים ביל מארי וסקרלט ג'והנסון. הסרט היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר, שמתוכם הוא זכה בפרס אחד בקטגוריית התסריט המקורי הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוב האריס, כוכב הוליוודי בגיל העמידה, מגיע לטוקיו על מנת להצטלם לפרסומת וויסקי יפני. באותה העת מגיעה גם שרלוט, בוגרת מכללה צעירה, עם בעלה ג'ון, צלם סלבריטאים, למלון בו בוב שוהה. שרלוט היא נשואה טרייה המרגישה לא בטוחה בנוגע לעתידה ובוב חווה משבר בזוגיות עם אשתו הנשואה לו כבר 25 שנים. בכל יום בוב ושרלוט נתקלים זה בזו במלון ולבסוף נפגשים בבר המלון בלילה, כאשר שניהם לא מצליחים להרדם.

שרלוט מזמינה את בוב לבילוי איתה ועם כמה מחבריה המקומיים והם מבלים ערב מהנה בטוקיו וחווים חיי לילה ותרבות יפניים. במשך הימים הבאים הקשר ביניהם מעמיק הם מבלים זמן רב יותר ביחד. בשעה מאוחרת באחד הלילות, שניהם נשכבים זה לצד זה ומנהלים שיחה אינטימית בה שרלוט מספרת על צרותיה האישיות ובוב מספר על חיי הנישואין שלו.

בלילה הלפני האחרון של שהותו, כאשר בוב שותה בבר המלון, זמרת הג'אז המופיעה במקום ניגשת אל בוב ומפלרטטת איתו. באותו הלילה הם שוכבים, ולמחרת בבוקר שרלוט דופקת על דלת החדר של בוב. כאשר הוא פותח לה את הדלת היא מזמינה אותו לארוחת צהריים. מחדרו של בוב נשמע קולה של הזמרת ושרלוט קולטת במהרה מה התרחש. ארוחת הצהריים מתקיימת לבסוף בין בוב לשרלוט, אך היא עגמומית, מדכאת, ומלווה בוויכוח ביניהם.

מאוחר יותר, מופעלת אזעקת אש במלון ובוב ושרלוט יוצאים מחדריהם ונפגשים בכניסתו. הם מיישבים את המחלוקת ביניהם ונפגשים פגישה אחרונה בבר המלון.

בבוקר יום חזרתו של בוב לארצות הברית שרלוט מגיעה אל לובי המלון. בוב ושרלוט מנהלים שיחת פרידה וכל אחד הולך לדרכו. כשבוב נוסע במונית בטוקיו בדרך אל שדה התעופה, הוא מבחין בשרלוט הולכת בין ההמון. הוא מבקש מנהג המונית שיעצור ויוצא אל עבר שרלוט. כשהם רואים אחד את השנייה הם מתחבקים ארוכות וחולקים ביניהם נשיקה. בוב חוזר אל המונית והיא ממשיכה בנסיעתה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות חיוביות. וגם בימויה ותסריטה של סופיה קופולה זכו לביקורות חיוביות, שהובילו לזכייתה בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר ובמועמדות לפרס אוסקר לבמאי הטוב ביותר. ביל מארי גם זכה לביקורות חיוביות ואף למועמדות לפרס האוסקר. בתחילת ספטמבר 2003 הסרט הוקרן במספר מוגבל של בתי קולנוע, שבהם הסרט הכניס כמיליון דולר. בסוף השבוע הראשון לצאתו של הסרט ברחבי ארצות הברית הוא גרף כ-4.1 מיליון דולר. בסיכום הכנסותיו, הסרט הכניס למעלה מ-44.5 מיליון דולר בארצות הברית ולמעלה מ-75 מיליון דולר בשאר העולם, מה שמסכם את הכנסותיו בכ-120 מיליון דולר.

זכיות ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכיות

מועמדויות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבודים בטוקיו בוויקישיתוף
הקודם:
2002: החתונה היוונית שלי
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי
2003: אבודים בטוקיו
הבא:
2004: דרכים צדדיות