טראפיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טראפיק
Traffic
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על Traffik עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סטיבן סודרברג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורה ביקפורד
אדוארד זוויק
מרשל הרשקוביץ'
תסריט סטיבן גייגן
עריכה סטיבן מיריונה
שחקנים ראשיים מייקל דאגלס
בניסיו דל טורו
סטיבן באואר
קתרין זיטה-ג'ונס
מוזיקה קליף מרטינז עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר אנדרוס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Focus Features, Bedford Falls Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Focus Features
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 בדצמבר 2000
משך הקרנה 147 דקות
שפת הסרט אנגלית
ספרדית
סוגה סרט פשע, סרט דרמה, סרט מתח פוליטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 46 מיליון דולר
הכנסות 207,515,725 דולר
הכנסות באתר מוג'ו traffic
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טראפיקאנגלית: Traffic) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 2000 בבימויו של סטיבן סודרברג, המתמקד בסחר בסמים מכמה זוויות. בסרט משחקים מייקל דאגלס, דון צ'ידל, בניסיו דל טורו, לואיס גוזמן, דניס קווייד וקתרין זיטה-ג'ונס. הסרט זכה לביקורות חיוביות והיה מועמד לחמישה פרסי אוסקר שמתוכם הוא זכה בארבעה[1].

הסרט יצא לאקרנים בסוף 2000.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקסיקו, השוטרים חוויאר רודריגז (בניסיו דל טורו) ומנולו סאנצ'ס (ג'אקוב וורגז) עוצרים בלדרי סמים. אך מבצעם מופסק על ידי הגנרל סלזר (תומאס מיליאן) ששוכר אותם למצוא את הרוצח השכיר פרנסיסקו פלורס (קליפטון קולינס) שעובד עבור האחים אוברגון. לאחר עינויים רבים, פלורס חושף את שמותיהם של חברי כנופיית האחים אוברגון. ומאוחר יותר, חוויאר ומנולו מגלים שהגנרל סלזר מחסל את כנופיית האחים אוברגון כדי להקים ארגון סמים משל עצמו. לאחר שמנולו נרצח מפני ניסיונו לחשוף את הגנרל סלזר, חוויאר מחליט לחשוף אותו וכך הוא גורם למעצרו.

בינתיים, רוברט ווייקפילד (מייקל דאגלס) מתמנה להיות עוזרו הרשמי של נשיא ארצות הברית לענייני מיגור סמים. בעוד שהוא מוזהר על ידי קודמיו בתפקיד שזהו תפקיד שאי אפשר לישמו. ביתו של רוברט, קרולין (אריקה כריסטיאנסן), היא צורכת סמים. יום אחד היא נעצרת ורוברט מגלה על הדבר. ובנוסף הוא מגלה שאשתו, ברברה (איימי אירווינג), ידעה לגבי התמכרותה של קרולין במשך חצי שנה. לאחר שרוברט שב מביקור במקסיקו, ביתו בורחת לעיר סינסינטי ששם היא עוסקת בזנות במטרה להרוויח כסף כדי לקנות סמים. לבסוף, רוברט מוצא את קרולין באמצעות חברה, סת אברהמס (טופר גרייס).

בסן דייגו, שוטרי "DEA" מונטל גורדון (דון צ'ידל) וריי קסטרו (לואיס גוזמן) עוצרים את הדייג אדוארדו רואיז (מיגל פרר) שעוסק במסחר בסמים. אדוארדו חושף את מנהלו, קרלוס איילה (סטיבן באואר), תמורת חסינות. אשתו של קרלוס, הלנה (קתרין זיטה-ג'ונס), מחליטה לשכור את פלורס שיתנקש באדוארדו כדי שכך יסתיים משפטו של בעלה. פלורס שותל פצצה במכוניתם של שוטרי ה-"DEA", אך לבסוף הוא מצליח להרוג רק את השוטר ריי. לבסוף, הלנה עושה עסקה עם חואן אוברגון שיתנקש בחייו של אדוארדו.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת מקסיקו

עלילת ווייקפילד

עלילת אילה

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות חיוביות ממבקרי הקולנוע. אתר Rotten Tomatoes המרכז ביקורות קולנוע העניק לסרט דירוג של 91%. הסרט זכה להיות ברשימת הסרטים הטובים ביותר לשנת 2000 של מגזינים רבים כמו: הניו יורק טיימס, ניו יורק דיילי ניוז ורולינג סטון. הופעתו של בניסיו דל טורו זכתה לביקורות מהללות. בנוסף, הסרט קיבל מספר רב של מועמדויות וזכיות לפרסים יוקרתיים.

הסרט יצא בארצות הברית בדצמבר 2000. בסוף השבוע הראשון לצאתו בהפצה כללית הסרט הכניס כ-15.5 מיליון דולר. נכון ל-2011 הסרט הכניס כ-124 מיליון דולר בארצות הברית וכ-83.4 מיליון דולר בשאר מדינות העולם.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דר גולדמן, ‏בהוליווד, נהג כרומאי, באתר גלובס, 26 במרץ 2001
הקודם:
1999: המקור
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - דרמה
2000: טראפיק
הבא:
2001: בחדר המיטות