גייטס מק'פאדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף גייטס מק'פיידן)
גייטס מק'פאדן
Gates McFadden
גייטס מק'פאדן, מאי 2004.
גייטס מק'פאדן, מאי 2004.
לידה 2 במרץ 1949 (בת 75)
אקרון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Cheryl Gates McFadden עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שריל גייטס מק'פאדןאנגלית: Cheryl Gates McFadden; נולדה ב-2 במרץ 1949)[1] היא שחקנית וכוריאוגרפית אמריקאית. היא ידועה בעיקר בשל גילום דמותה של ד"ר בוורלי קראשר בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ובסרטי הקולנוע המבוססים על סדרה זו.

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מק'פאדן נולדה באקרון, אוהיו. היא למדה באוניברסיטת ברנדייס וסיימה בהצטיינות עם תואר ראשון באמנויות במה. לאחר סיום לימודיה ברנדייס, היא עברה לפריז ולמדה תיאטרון עם השחקן ז'אק לקוק. היא ממוצא ליטאי מצד אמה.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני "מסע בין כוכבים: הדור הבא", מק'פאדן עבדה לעיתים קרובות עבור הפקותיו של ג'ים הנסון, לרבות הסרטים "The Dark Crystal" (ככוריאוגרפית), "המבוך" (כמנהלת כוריאוגרפיה ומפעילת בובות), "החבובות כובשות את מנהטן" (ככוריאוגרפית, בנוסף - תפקיד קטן על המסך), וכן עבודה על "Dreamchild" (שוב פעם, ככוריאוגרפית וכמפעילת בובות). כדרך להבחין בין עבודת המשחק שלה לבין עבודת הכוריאוגרפיה שלה, היא בדרך כלל מופיעה בשם "גייטס מק'פאדן" כשחקנית ו-"שריל מק'פאדן" ככוריאוגרפית. עם זאת, בסרטה של טרומה "When Nature Calls" משנת 1985 היא מופיעה כ-"שריל מק'פאדן", וכך גם בפרק "Cliff's 50th Birthday" מעונה 3 של "משפחת קוסבי". היא הופיעה ב-"המרדף אחר אוקטובר האדום" כקרוליין, אשתו של ג'ק ריאן, אם כי רוב הסצנות בהן השתתפה נחתכו מהסרט בשלב הפוסט-פרודקשן.

מסע בין כוכבים: הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1987, מק'פאדן לוהקה לתפקיד ד"ר בוורלי קראשר ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא". דמותה של קרשאר הייתה אמורה להיות מושא אהבתו של הקפטן ז'אן-לוק פיקארד, והיבט זה של הדמות הוא מה שמשך אותה לתפקיד. היבט חשוב נוסף של הדמות היה להיות אלמנה, המנסה לאזן בין אימהות לבין קריירה. בעונה השנייה מק'פאדן פוטרה, והוחלפה על ידי השחקנית דיאנה מולדואר כקצינת הרפואה הראשית של האנטרפרייז. דמותה של מולדאר, ד"ר קתרין פולאסקי, לא המשיכה לעונה השלישית של הסדרה. ג'ין רודנברי תיאר את מולדאר כ-"שחקנית מוכשרת ביותר", ואמר כי ההחלטה "לתת לה ללכת נעשתה אך ורק משום שלא התפתחה הכימיה לה ציפו בינה לבין יתר שחקני ספינת החלל". ההפקה פנתה אל מק'פאדן, והציעה לה לחזור לעונה השלישית.[3] בהתחלה היא הייתה מהוססת, אבל אחרי שיחת טלפון מפטריק סטיוארט, מק'פאדן שוכנעה לחזור ולגלם שוב את תפקידה של ד"ר קראשר.[4] רגעים בולטים של הדמות בסדרה כוללים את: הפרק "The High Ground", בו ד"ר קראשר נחטפה על ידי מחבלים; הפרק "Remember Me", בו היא נלכדת בתוך מציאות חלופית שבה כל אהוביה מתחילים להיעלם זה אחר זה; הפרק "The Host", שכולל רומן בין הרופאה לבין אדם עם סוד גדול; הפרק "Suspicions", בו ד"ר קראשר מסכנת את הקריירה שלה על מנת לפתור תעלומת רצח של מדען; הפרק "Sub Rosa", שבו ד"ר קראשר הופכת לקורבן הבא של "רוח רפאים" אשר בעבר פיתתה את סבתה; הפרק "Attached", בו קפטן פיקארד וד"ר קראשר הופכים להיות מקושרים טלפתית כאסירים, ולומדים את הרגשות האמיתיים של האחד כלפי השני. מק'פאדן שבה לגלם את תפקידה של קראשר בכל ארבעת סרטי "הדור הבא", וגם סיפקה את קולה למשחקי המחשב "Star Trek: A Final Unity" ו-"Star Trek Generations". מק'פאדן גם ביימה את הפרק "Genesis" (ניסיונה היחיד בבימוי נכון לעכשיו), וכן יצרה את הכוריאוגרפיה של קטע הריקוד שנראה בפרק "Data's Day".

לאחר הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990, בסרט הקומדיה "Taking Care of Business" בכיכובו של ג'יימס בלושי השתתפו מק'פאדן, ביחד עם עוד שחקן "הדור הבא", ג'ון דה לנסי (המגלם את קיו). בשנת 1992 היא הופיעה, לצד חברי לצוות השחקנים של "הדור הבא" פטריק סטיוארט, ג'ונתן פרייקס, ברנט ספיינר וקולם מיני, בהפקה של המחזה "Every Good Boy Deserves Favour", שהועלה בארבע ערים. כמו כן, היא כיכבה בסדרת הטלוויזיה "Marker", בשנת 1995, ביחד עם ריצ'רד גריקו, וכן הופיעה בסרט הטלוויזיה "Crowned and Dangerous" עם יסמין בלית', בשנת 1997. בין תפקידיה הנוספים בטלוויזיה: דמותה של אליסון רורק, הבוס של פול באקמן, בארבעה פרקים של הסיטקום "משתגעים מאהבה". באביב של שנת 2006, מק'פאדן הופיעה בסדרה של פרסומות טלוויזיה עבור חברת "מיקרוסופט".

היא למדה במספר אוניברסיטאות (AADA, ברנדייס, אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת Purdue, Temple, אקדמיית סטלה בהמבורג, ואוניברסיטת פיטסבורג).[5] החל מאוגוסט 2010, היא רשומה כאשת סגל מן החוץ בבית הספר לתיאטרון באוניברסיטת דרום קליפורניה.[6] היא הייתה המנהלת האמנותית של Ensemble Studio Theatre של לוס אנג'לס מאז ינואר 2009.[7] במהלך כהונתה היא הובילה את בניית ה-Atwater Village Theatre Collective, שני חללי תיאטרון חדשים בלוס אנג'לס.[8][9]

מק'פאדן העניקה את קולה כקריינית במספר ספרי אודיו. בשנת 2010 היא הייתה המספר של "Confessor"[10][11]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למק'פאדן יש בן אחד, ג'יימס, שנולד בשנת 1991.[12] ההיריון שלה לא נכתב אל תוך העונה הרביעית של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"; במקום זאת, דמותה לבשה חלוק מעבדה מעל המדים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גייטס מק'פאדן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Gates McFadden Biography (1949–)". Filmreference.com. 1949-03-02. נבדק ב-2010-08-30.
  2. ^ "DragonCon 2011 - Star Trek: The Next Generation - Friday panel". נבדק ב-2012-07-05.
  3. ^ "Gates McFadden interview with Joan Rivers". YouTube. 1990-12-06. נבדק ב-2010-08-30.
  4. ^ “”. "Rick Berman Talks 18 Years of Trek In Extensive Oral History". trekmovie.com.{{cite web}}: תחזוקה - ציטוט: numeric names: authors list (link)
  5. ^ "Ensemble Studio Theatre of Los Angeles". אורכב מ-המקור ב-2011-05-24.
  6. ^ "USC School of Theatre". Theatre.usc.edu. אורכב מ-המקור ב-2006-09-01. נבדק ב-2010-08-30.
  7. ^ "www.ensemblestudiotheatrela.org". אורכב מ-המקור ב-2015-09-21.
  8. ^ "Atwater Village".
  9. ^ "Ensemble Studio Theatre/LA Presents HOUSE OF GOLD, 10/22-12/4". אורכב מ-המקור ב-2012-05-31.
  10. ^ "www.audible.com/microsite/the_project". www.audible.com.
  11. ^ "Audible.co.uk: METAtropolis Cascadia – Part 1 The Difference Between Acting and Narrating". www.youtube.com. 2011-11-08.
  12. ^ "Gates McFadden Biography (1949–)". Filmreference.com. 1949-03-02. נבדק ב-2010-08-30.
  13. ^ "Gates McFadden film biography". אורכב מ-המקור ב-2012-07-31.
  14. ^ "Beyond the Groove". IMDb.