טיוטה:יצחק קדמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יצחק קדמי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 16 ביולי 1931 (גיל: 92)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק משפטן ופוליטיקאי
מפלגה מפלגת העבודה
סיעה המערך
ראש עיריית הוד השרון
19821983

יצחק קדמי (נולד ב-16 ביולי 1931) היה ראש המועצה המקומית הוד השרון בין השנים 1982-1983.

ביוגרפיה וקריירה צבאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצחק קדמי נולד בירושלים לשולמית-סלימה ויחזקאל. בהיותו בן ארבע למד בבית הספר רטיסבון בירושלים ולאחר מכן בבית הספר אליאנס. היה חבר בתנועת הצופים. ב-20 בדצמבר 1947 עם התגברות המתיחות בארץ, התגייס לפלמ"ח, תחילה לפלי"ם ולאחר מספר ימי אימונים הצטרף כבודד לגדוד הראשון של חטיבת יפתח והצטרף לפלוגה א', עם מפקד הפלוגה יצחק חופי. היה במסגרת של הכשרת רמת יוחנן ולאחר מכן, ביולי 1948, עבר להכשרה בקיבוץ מסילות. הוא השתתף במבצעים בעמק יזרעאל ובקריות, עבר אימונים במשמר העמק ובג'וערה. בתחילת אפריל 1948 היה במחנה ראש פינה, השתתף בכיבוש מלכיה ובמבצע מטאטא. נטל חלק בכיבוש העיר צפת, כיבוש אדמות הכפר הערבי חלסה (כיום קריית שמונה), אדמות טבחה, עין זיתון, ביריה וכפרים אחרים. לאחר סיום מבצע "יפתח" עבר עם חבריו לגדוד הראשון למחנה צריפין והשתתף במבצע דני. עם סיום הקרבות במרכז הארץ, עברה חטיבת יפתח לנגב. השתתף בקרבות בדרום - פלוג'ה, חוליקאת, בית חנון ועוד. לאחר סיום הקרבות - עבר להתארגנות במחנה בית דראס. לאחר מכן המשיכה חטיבת יפתח בפעילות בנגב - צאלים, אורים, גבולות - קרבות בביר עסלוג' ועוג'ה-אל-חפיר. קדמי שוחרר משירות סדיר בינואר 1950 ועבד כפועל וכמכונאי. בשירות מילואים שירת במבצע סיני היה מכונאי בחטיבה 7, היה בחטיבת גולני והשתתף בשמירה על היישובים בבקעת הירדן. במלחמת ששת הימים היה בחטיבה 5 שלחמה באזור השרון ולאחר הלחימה מונה למקשר בין הצבא לראשי הערים הערבים. במלחמת יום הכיפורים שובץ ליחידת חקירות.

במאי 1950 היה אזרח עובד צה"ל באילת. בשנת 1951 חזר לירושלים, עבד ולמד להשלמת מבחני הבגרות ולמד באוניברסיטה העברית. השלים תואר ראשון במשפטים (LL.B) בשנת 1961.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1959 היה ממיסדיי המפלגה הספרדית הלאומית עם אבנר חי שאקי במטרה להעלות את רמת ההשכלה של הנוער. בשנים 19711981, שימש כסגן וכממלא מקום של ראש מועצת הוד השרון ויושב ראש ועד ההורים של בית הספר בו למדו ילדיו. בשנת 1982 נבחר לראש המועצה המקומית הוד השרון לאחר פרישתו של שמחה מעוז מהחיים הפוליטיים. בבחירות 1983, הוביל את רשימת המערך למועצה ואף התמודד מטעמה לראשות המועצה והפסיד לאליהו שמעוני. בשנת 1984 היה יושב ראש סניף "אנוש" בהוד השרון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא אב לחמישה וסב לאחד עשר. קדמי מתגורר בהוד השרון.