גילת אנקורי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=גילת אנקורי
|שם=גילת אנקורי
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=מרכז}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־15:07, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן גילת אנקורי (נולדה ב-31 באוקטובר 1955) היא מדבבת ושחקנית קולנוע וטלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה

גילת אנקורי גדלה בארצות הברית, שם שהה אביה, פרופסור צבי אנקורי בשליחות מטעם המדינה ובמהלך שהותן היא ואחיותיה היו הילדות היהודיות היחידות בבית ספרן ואף נתקלו בגילויי אנטישמיות, אמה אורה היא עובדת מוזיאון ישראל לשעבר. חזרה לישראל ב-1973. בעלת תואר ראשון מן החוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב. את שירותה הצבאי קיימה בלהקת חיל האוויר.

קריירה

השתתפה בסרט הקולנוע של אבי נשר "הלהקה" לצד גלי עטרי וכן בסרטו "דיזנגוף 99" לצד גידי גוב. באותה שנה השתתפה בסרטיו של יואל זילברג "אמי הגנרלית" לצד גילה אלמגור ונישואין נוסח תל אביב לצד יוסף שילוח. ב-1980 שחקה בסרטו של שמואל אימברמן "חמש חמש" לצד אלי גורנשטיין, וב-1981 ב"סיפור אינטימי" לצד חוה אלברשטיין.

בשנות השמונים השתתפה ב"עובדים על העולם" לצד מאיר סוויסה (1983) והנחתה את התוכנית חברים מצוירים בערוץ הראשון.

ב-1993 שחקה בסרט זוכה פרס אופיר "נקמתו של איציק פינקלשטיין" לצד משה איבגי וב-1994 ב"הגמל המעופף" לצד גדעון זינגר וסלים דאו. בשנת 1994 שחקה ב"שמיכה חשמלית ושמה משה" של אסי דיין לצד שמיל בן-ארי. כמו כן, השתתפת בהפקות: "קובר-אפ", "המגן האנושי", "המטבע השביעי", "אורי גלר" ו"חייו של ישו: המהפכה".

בשנות התשעים השתתפה בדיבוב הסדרות "עלילות טייני טון" (מירה) ו"שאלתיאל קוואק" (מלכת השחמט, סגן החובל רוטב) והופיעה בתפקיד אורח בסדרה שמש כאמו המאמצת של ששי וגם הנחתה את טקס בחירת מלכת היופי ב-1996.

בין השנים 2000-1995 שיחקה את דמותה של עידית לינוביץ', האישה התככנית והמרשעת, באופרת הסבון של גל פרידמן ויואל זילברג, "רמת אביב גימל", לצד יעל בר זוהר ושלמה סדן בערוץ 2 ודמותה נהייתה אחת הדמויות הידועות בטלוויזיה הישראלית.

שיחקה בסדרות "סלבריטי", "קשר משפחתי", "רצח בשבת בבוקר" ו"החברים של יעל", והנחתה את "מבתים" בערוץ החיים הטובים. בשנת 2005 שיחקה את דמותה של מירי מורן בטלנובלה "טלנובלה בע"מ" של הוט 3 ושמשה כדוגמנית הבית של רשת האופנה "מאוזנר".

בתיאטרון שחקה ב"בעל בריבוע", "ילדים חורגים לאלוהים", "המורדים", "למה לא הלילה", "הזוג המוזר", "כנר על הגג", "אופרה שגעון", "החשפנית", במחזמר "שלגיה" לצד דפנה דקל בתפקיד המלכה הרעה ו"הבוגר" בתיאטרון עכו, ולאחרונה ב"החולה ההודי" וב"הבדלה". ב-2008 שיחקה במחזמר "היי סקול מיוזיקל", ששוכתב לעברית. ב-2012 בתפקיד הנזירה ב"קומדיה של טעויות" בתיאטרון הקאמרי.

ב-2010 השתתפה בדרמת הפשע "עספור" בתפקיד אביגיל אמבר. ב-2010 וב-2011 השתתפה בקומדיה "כאן גרים בכיף" בתפקיד ציפי (אמא של נתי קלוגר בסדרה, הסבתא של משפחת שלו). בשנת 2012 שבה לגלם את דמותה של עידית לינוביץ', בדרמה הקומית של הוט - "תנוחי", לצידן של חנה לסלאו, צופית גרנט, אוולין הגואל ונוספים. בשנת 2012 התחילה לגלם את ״איקה עדיני״, אמה של נועה בסדרה משפחה לא בוחרים בערוץ 2 והשתתפה בקמפיין לעידוד תיירות לישראל.

בשנת 2013 השתתפה בסדרה עמרי והפיה יעלי, בתפקיד ״אמא פיה״.

חיים פרטיים

אנקורי נשואה לבמאי והמפיק מייקל גרינספן, ולהם שתי בנות ביניהן האדריכלית אורן גרינספן. אחותה הצעירה היא פרופסור גנית אנקורי ראש החוג לאמנות באוניברסיטה העברית.

פילמוגרפיה נבחרת

קישורים חיצוניים