שיחת ויקיפדיה:ויקימדיה ישראל/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


אכיפת מדיניות ויקימדיה במיזם ויקישיתוף

חברי עמותה יקרים מפז,

מיזם ויקישיתוף הוקם במטרה לאגד יחדיו קבצי מדיה חופשיים, בהם ניתן יהיה לעשות שימוש בכל מיזמי קרן ויקימדיה, מבלי להעלות את הקובץ לשרת של אותו מיזם. מאז הוקם קיבל על עצמו המיזם יעדים נוספים והתאכלס בפעילים עם השקפות עולם עצמאיות. כך למשל, המדיניות לפיה "קבצים שהועלו לוויקישיתוף צריכים להיות שימושיים לאיזשהוא מיזם ויקימדיה" מפורשת בפועל כ-"קבצים שהועלו לוויקישיתוף צריכים להיות שימושיים איכשהוא מתישהוא, גם אם לעולם לא יופיעו בכל מקום אחר פרט לגלריות בוויקישיתוף". פרשנות מקלה זו נאה בעיניי כל עוד אינה עומדת בסתירה לעקרונות אחרים הנאכפים בשאר מיזמי ויקימדיה.

בחודשים האחרונים הועלה לוויקישיתוף מבחר רחב של איורים חופשיים מפרי עטו של קרלוס לטוף. חלקם מפויסים, חלקם מבודחים, חלקם זועפים, חלקם גזעניים ומקצתם אנטישמיים בגלוי. חלק מיצירותיו משולבות בוויקיפדיה ורובן מצויות בוויקישיתוף בלבד, רק כי אין מספיק מקום בשבילן במיזמי ויקימדיה האחרים. מעריציו של לטוף טרחו והעלו לוויקישיתוף גם כמה מיצירותיו הפוגעניות ביותר, שאין להן כרגע כל שימוש במיזמי ויקימדיה. הגדילו לעשות מעריציו ושייכו את יצירותיו הפוגעניות לקטגוריות שאינן קשורות במאייר המסוים הזה, או בטיב אומנותו. כתוצאה מכך למשל, כל המעיין בקטגוריית התמונות של עורכי דין אמריקניים נתקל באיור של אלן דרשוביץ מענג את עצמו מינית מול תצלומי גופות בביירות הבוערת, ביושבו על כסא עליו מתנוסס דגל ישראל. הכיתוב "ישראל" ו-"מופע הצצה" משורבטים מעל ומתחת למגן דוד, בהתאמה.

אין ספק כי יצירות אמנות זעזוע (אנ') חופשיות ראויות להופיע במיזם ויקישיתוף ללא צנזורה, גם אם הן פוגעות במרבית צופיהן. העמדת גלריות ליצירות אנטישמיות במסווה של אמנות זעזוע ושילובן בגלריות של מושאיהן אינה משרתת את מטרות קרן ויקימדיה ולא היתה מתקבלת בכל מיזם ויקימדי אחר. אולמות התצוגה של ויקישיתוף מנוצלים בבוטות לקידום יצירתו של קרלוס לטוף במנועי החיפוש השונים. אני שותף לדעתו של דוד שי כי מדובר במדרון חלקלק שמאפשר להפוך את ויקישיתוף לאתר שנאה שיוצף באינספור מסרים פוליטים. אני שותף לדעתו של חן כי עמותת ויקימדיה ישראל צריכה לפעול לאכיפת מדיניות קרן ויקימדיה במיזם ויקישיתוף.

אודה לכם אם תיידעו אותנו כאן בנוגע להתקדמות המגעים עם קרן ויקימדיה העולמית בנושא. לתשובתכם אודה, ליאור ޖޭ 09:14 08:00, 18 במרץ 2008 (IST)

אני אישית פניתי בעניין לפעילים בוויקישיתוף ולאנשי הקרן, ואני לא היחיד. העניין הוא רגיש כי התמונות לא מפרות באופן ברור את כללי ויקישיתוף, אלא הן בתחום האפור. לעניות דעתי רוב התמונות של הקריקטוריסט הנ"ל מיותרות, ואין מקומן בוויקישיתוף, אבל, כאמור, אין כאן הפרה ברורה של כללי ויקישיתוף. במקרים אחרים הייתה היענות לבעיות שהעלינו: אנשים שהעלו תמונות מישראל והגדירו אותן כתמונות מ"פלסטין הכבושה", אנשים שהעלו מעין כרזות אנטי-ישראליות פרי מכחולם וכיוצא באלה. אלה היו הפרות ברורות של הכללים. מיותר לציין שכל היענות כזאת לבקשות שלנו הביאה לבקשות דומות מצד משתמשים מארצות אחרות, חלקן מוצדקות, חלקן לא מוצדקות, אבל כולן גרמו לכאב ראש לא מבוטל לאנשי ויקישיתוף. בעניין הכללת הקריקטורות הנ"ל בגלריות אישים - כבר התחילו לטפל בעניין. הבעיה העיקרית הייתה בגלריית התמונות של אריאל שרון. ‏DrorK‏ • ‏שיחה11:22, 18 במרץ 2008 (IST)

עדכונים מהעמותה

חברים וחברות,

מכיוון שזה זמן רב לא יצא לאור גיליון של הטילדה, הגיעה השעה לפרסם כאן דיווח עדכני על פעילות עמותת ויקימדיה ישראל. אנו רואים לנכון לפרסם במזנון עדכונים כדי לקשר גם את פעילות ויקיפדיה לפעילות העמותה – שהרי זה הגורם העיקרי אשר אנו עובדים למענו.

אחד הפרויקטים העיקרים שאנחנו מקדמים כיום היא כמובן תערוכת ויקיפדיה, מאז יצאה לאוויר העולם הספיקה להגיע לאוניברסיטת ת"א, חיפה, הטכניון, האוניברסיטה הפתוחה, נערך כינוס של ויקיפדיה לעובדי חברת החשמל, היינו ל-highlight של כנס איגוד האינטרנט הישראלי וביום הלאומי למדע שנערך השבוע הגענו אף לכנסת. בכל המקומות האלה מצאנו אוזן קשבת של פרטנרים רבים שאנחנו מקווים שיוכלו לשתף פעולה בפעילויות שניזום בוויקיפדיה ומחוצה לה. אנו נמצאים בקשר כיום גם עם ח"כ מיכאל איתן, ועדת המדע וועד העוזרים הפרלמנטרים בכנסת כדי לקדם את התערוכה ודיונים בנושא חופש המידע בישראל.

בזירה התקשורתית, אנו חושבים שעמוד הפרסומים בתקשורת יכול להעיד על עבודה רבה מול התקשורת. בין אם בהפצת מידע ונתינת במה לנושאים (כמו התערוכה, סקר TIM, פנייה להנהלת בית המשפט) ואם בעמידה על המשמר לגבי פרסומים על מיזמי הקרן. יש לנו כיום קשר טוב עם רבים מעיתונאי המחשבים והדוברות של העמותה משוחחת איתם רבות על טעויות בכתבות שלהם ומצד שני מקבלת פניות בבקשה לעזרה באיסוף מידע שאנחנו מנסים לספק בעזרת המתנדבים בוויקיפדיה ומול הקרן עצמה

תוכניות להמשך:

  • התערוכה ממשיכה לנדוד – ואתם מוזמנים לראות איך במקום העבודה שלכם\היישוב ניתן להציג אותה (ואולי אף לערוך הרצאה)
  • אנחנו ממשיכים בפרויקטים שלנו, ביניהם פרויקט איסוף תמונות מהיסטורית המדינה ביחד עם איגוד האינטרנט הישראלי.
  • ביחד עם ועדת המדע אנחנו יוזמים סדרת דיונים בנושא תוכן חופשי וקידום הידע בישראל – אני מזמין אתכם בחום להציע נושאים ונקודות בדף ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל/הצעות לוועדת המדע
  • אנחנו מנסים לחשוב ביחד עם מנהלת אירועי ה-60 למדינה כיצד לקדם אירועים של ויקיפדיה (שגם תחגוג 5 שנים בסמוך לתאריך זה) – גם פה נשמח להצעות בדף ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל/הצעות לאירועים

יש לנו הרבה דברים שהיינו רוצים לקדם, אבל נתקעים בתור עקב בעיות כוח אדם ומשאבים – אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק בפעילות ולהירתם כל אחד בעיסוקו למען העמותה - זו הדרך להמשיך את הפעילות הוויקיפדית שלכם מחוץ לגבולות האינטרנט.

ובכלל – נשמח גם לקבל הצעות, פניות וההערות, בין אם בדף השיחה של העמותה או ישירות לחברי העמותה. ‏Harel‏ • שיחה 19:36, 15 במרץ 2008 (IST)

ראשית, תחזקנה ידיכם.
רציתי לשאול האם העמותה מטפלת (כפי שהציע חן) בשימוש הנוכחי בוויקישיתוף כבמה לפרסומי שטנה, כפי שהעיר דוד בסוף הפתיל הזה?
פרט לכך, כבר נמצאו שגיאות כתיב מועטות בהודעות קודמות לעיתונות. כדאי לפרסם אותן בוויקיפדיה:הודעה לעיתונות מעט לפני שמפיצים אותן, כדי שנוכל להציע ליטושים. עד כאן דבר הקיבצער, ליאור ޖޭ 20:10, 15 במרץ 2008 (IST) ליאור ޖޭ 05:23, 16 במרץ 2008 (IST)
בקשר להודעות לעיתונות, לצערי לא תמיד יש זמן רב בין הרגע שבו אנחנו סוגרים תוכן להודעה לזמן ההפצה. קשה לי לעלות הודעה לעיתונות לעריכה פה שכן יש עיתונאים שעוקבים אחר הפעילות פה, גוגל וכו' ומאידך יש את הכבוד והאתיקה בעבודה מול עיתונאים שכולם מקבלים את ההודעות ביחד. אנו משתדלים לבדוק בכמה עיניים את ההודעות אבל כאמור, לחץ זמן וחוסר משאבי אדם לא תמיד מאפשרים כך. היש "בלשן"/אנשי שיווק המתנדבים לעמותה למטרה זאת? :-) --‏ Itzike שיחה 22:31, 15 במרץ 2008 (IST)
בדוק עם אלדד אם הוא מוכן, ושלח לו בדוא"ל. אין הרבה הודעות כך שזו לא טרחה גדולה נדי. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט' באדר ב' ה'תשס"ח • 05:27, 16 במרץ 2008 (IST)
לאור חוסר ההיענות עד כה לשאלתי הראשונה, פניתי לעמותה בדף שיחתה הזמני. ליאור ޖޭ 08:02, 18 במרץ 2008 (IST)

מיזם דירוג לקראת ויקיפדיה עברית ב"מחשב לכל ילד" ובכלל

הועבר מ-ויקיפדיה:מזנון:

שלום לכולם.

לפני זמן מה, קיבלתי על עצמי לקדם את רעיון שילוב גרסה סטאטית של ויקיפדיה העברית במסגרת פרויקט מחשב לכל ילד של משרד ראש הממשלה, מטעם עמותת ויקימדיה ישראל. הכוונה לאוסף דפי HTML שיאוחסנו בדיסק הקשיח של המחשבים, ושבהם יוכל משתמש לעיין בלי תלות בחיבור לרשת. מנגנון כזה יוכל לשמש לגרסאות בלתי-מקוונות אחרות בעתיד. הצלחת ההשתלבות בפרויקט "מחשב לכל ילד" ודאי גם תוסיף למוניטין ולחשיפה של ויקיפדיה העברית.

גודל סך דפי הערכים בויקיפדיה העברית, אפילו אם לוקחים רק את הגרסה האחרונה של כל ערך, עולים על כמות המקום שמוצעת לנו מטעם "מחשב לכל ילד"; ברור אפוא שעלינו לגזור מתוך כלל הדפים איזשהו אוסף דפים נבחר. על הגדרת האוסף הנבחר ועל דרכי בנייתו אני רוצה להתייעץ אתכם:

מצד אחד ברור שכדאי לכלול את הערכים הכי טובים, ומצד שני ברור גם שכדאי לכלול את הערכים הכי חשובים; מצד שלישי ידוע שערכים חשובים אינם בהכרח טובים, ולהיפך, ומצד רביעי לא פשוט להחליט מה "חשוב" ומה לא. בויקיפדיה האנגלית, לצורך מיזם "ויקיפדיה 1.0" שלהם, מנסים לגזור אוסף ערכים על-פי איזושהי הצלבה של שני הצירים -- איכות הערך מחד, וחשיבותו מאידך -- כלומר משקללים את שני הדירוגים, לפי איזשהו מפתח, כדי לקבל דירוג משוקלל, ואז אפשר להכניס כמה ערכים שנכנסים במכסת הגודל הנתונה, בסדר דירוג יורד.

את דירוגי החשיבות והאיכות מוסיפים משתמשי הויקיפדיה האנגלית בדפי השיחה של הערכים, כקטגוריות או תבניות. בוט ייעודי מסתמך על הדירוגים הללו בהכנת האוסף הנבחר. דומני שזה המודל הרצוי גם לנו, ואני מזמין את כולכם לחוות דעה על דרך היישום. אני מניח שיש לפתוח ויקימיזם מיוחד לצורך דירוג ערכים, ולכשיבשיל הויקימיזם, נוכל להתחיל לגזור אוספי ערכים ולראות איך זה נראה. את כיסוי מרחב הערכים אפשר לחלק לפי פורטלים או ויקימיזמים קיימים, או לפי מפתח אחר, וגם על כך אשמח לשמוע דעות.

והכי חשוב: אזדקק לעזרתכם, כמובן! אני מתכוון לתרום בעיקר בצד הטכני-תכנותי של המיזם, כלומר בכתיבת הבוט שיאסוף את הדירוגים, ותוכנת עזר שתפיק את הגרסה הסטאטית מתוך אוסף הערכים שיכתיב הבוט. דרושים לי שותפים להקמת מיזם הדירוג, להכנת התבניות, לניסוח כללים מנחים ("מהו ערך חשוב", או אולי "מהו ערך חשוב בקטגורית 'אישים'"), ועוד.

בואו נתחיל! Ijon - שיחה 17:37, 25 בנובמבר 2008 (IST)

אני משוכנעת שאם תתמקד בערכים אנציקלופדיים קלאסיים, ללא ערכי סדרות טלביזיה, זוכי תכניות ריאליטי, סרטים, שחקני קולנוע וטלביזיה שהפציעו בסדרות אחרונות, אלבומי מוזיקה, כדורגלנים, כדורסלנים, נבחרות לאומיות, קבוצות ספורט, סדרות אנימה ומאנגה לא תהיה בעיית מקום. גאלוס - שיחה 17:44, 25 בנובמבר 2008 (IST)
אולי די כבר עם האיבה הזאת לתרבות פופולרית? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:44, 25 בנובמבר 2008 (IST)
זו לא "איבה" אלא דעה לגבי מה הוא ערך אנציקלופדי ומה לא. כפי שלך יש דעה בנושא כך מותר גם לאחרים להחזיק בדעתם. אילו היית טורח לקרוא את דף המשתמש של הכותבת היית רואה את דעתה העקבית בנושא. ליז'אנסק - שיחה 19:50, 25 בנובמבר 2008 (IST)
זה בלתי אפשרי ולא יגמר לעולם! אף אחד לא ידרג לך עכשיו 80,000 ערכים. למיטב ידיעתי כל הערכים בוויקיפדיה זה בערך 300MB. אם אין לכם את המקום הזה על המחשב, אפשר לסגור את הפרוייקט הזה כאן ועכשיו... אני לא נגטיבי, רק ריאלי. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • כ"ז בחשוון ה'תשס"ט • 17:46, 25 בנובמבר 2008 (IST)
לדעתי הדירוג מיותר. היום כונן קשיח מכיל לפחות 50 ג'יגה והמודרנים שבהם מגיעים לכמה מאות. לא נראה לי שוויקיפדיה כולל תמונות (ואפשר לוותר על הגרסאות הקודמות) תופסת יותר מג'יגה אחד זכרון על הכונן הקשיח. בברכה, MathKnight הגותי 17:50, 25 בנובמבר 2008 (IST)
נסה להשיג מקום, ואם אין - אפשר לוותר על כל הערכים לשכתוב, לעבודה, חשיבות וכו'. אח"כ צריך לחשוב אולי לוותר על קצרמרים, אבל דירוג לא ילך. נינצ'ה - שיחה 18:30, 25 בנובמבר 2008 (IST)
  • כמה מקום מאפשרים לנו? האם CD שלם? CD שכולל גם תוכנות ומידע אחר ואז רק חלק ממנו?
  • קיימים מיזמים שכבר עשו את העבודה: מיזם היסטוריה של מדינות למשל מדרג את חשיבות הערכים ומצבם, ואפשר לפחות בנושא הזה לגזור בצורה נוחה. אפשר לבסס פיילוט על זה.
ערן - שיחה 18:48, 25 בנובמבר 2008 (IST)
ועוד כמה קישורים למקומות שמהם אפשר לקחת איכות/חשיבות: ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם ערכים חשובים (חשיבות - אפשר להניח שכל הדפים שם חשובים, איכות - אפשר להניח שכל הערכים שסומנו כטובים או טובים מאוד הם כאלו [כמובן שייתכנו טעויות בסיווג הסובייקטיבי+ קביעת האיכות מלבד היותה סובייקטיבית נעשתה מזמן, ולכן ייתכנו ערכים שמסומנים שם כדורשים טיפול ועברו מאז שיפור). קטגוריות רלוונטיות בנוגע למיזם היסטוריה של מדינות אפשר למצוא בקטגוריה:ויקיפדיה: מיזמים פעילים: היסטוריה של מדינות. ערן - שיחה 19:31, 25 בנובמבר 2008 (IST)
גודל הדאמפ הסטאטי המכווץ של ויקיפדיה ללא גרסאות קודמות אבל עם תמונות הוא 401MB בכיווץ 7z. לאחר פתיחה הגודל הוא 7.5GB. זה גדול אבל סביר אם מדובר על דיסק קשיח "סטנדרטי" אבל אם מדובר במיני מחשב שמשתמש ב- FlashDrive של 4 או 8 ג'יגה כמו הגרסאות הזולות של Asus eee זה יותר מדי. זה גם לא נכנס ב- DVD אחד, כך שמדיה חיצונית גם לא באה בחשבון. אפשר אולי לסווג קטגוריות ל- "חשובות" ו- "לא חשובות", זו צריכה להיות משימה הרבה יותר קלה. כמו כן, יהיה הרבה יותר קל לחשוב על פתרונות אם נדע מה מגבלת המקום. רציונל - שיחה 20:52, 25 בנובמבר 2008 (IST)

ובכן: תודה על הערותיכם המועילות; אני מסכים שדירוג הוא סיזיפי; איני מסכים שבשל כך אין לדרג -- הדירוג ישרת אותנו למגוון מיזמים בעתיד, כולל משהו מקביל ל"ויקיפדיה 1.0" (גרסאות בדוקות וכו'). בכל מקרה, הנה עוד נתונים: על המחשבים הניידים של פרויקט "מחשב לכל ילד", יוקצו לויקיפדיה 3 ג'יגהבייט. זה לא מעט, אבל בכל אופן נצטרך לחתוך משהו. הנתונים שהביא רציונל נכונים, אבל כוללים גם את כל דפי השיחה ומרחבי השם; בקרוב אביא פילוח מדויק יותר של עוגת 7.5 הג'יגהבייט הזו, ובאמת נהיה יותר חכמים.

בכל אופן, הקטגוריות והמיזמים אכן יוכלו לשמש לנו קרש-קפיצה לקראת דירוג, וכתחליף חלקי לו. אמשיך לעדכן. Ijon - שיחה 22:28, 25 בנובמבר 2008 (IST)

רק כדי לסבר את האוזן - ב-DVD נכנסים 8.5 ג'יגה (מדיה של Dual Layer) ועלותו 5-10 שקלים, אפשר לפתור את הבעיה. קומולוס - שיחה 22:38, 25 בנובמבר 2008 (IST)
מסכים עם קומולוס. DVD דואל לייר של 8.5 ג'יגה עם ויקיפדיה העברית לכל ילד זה בהחלט פיתרון טוב. בברכה, MathKnight הגותי 22:42, 25 בנובמבר 2008 (IST)
קחו בחשבון שבגרסת הHTML הסטטית אין תמונות. הידרו - שיחה 22:54, 25 בנובמבר 2008 (IST)
הידרו - אני לא חושב שזה נכון. לפחות ב- Browse שהם נותנים [1] יש תמונות, אני מניח שזה זהה לדאמפ עצמו למרות שלא בדקתי. רציונל - שיחה 23:22, 25 בנובמבר 2008 (IST)
למה לא השתמש בדחיסה זריזה כמו RLE או הופמן? מכיוון שמדובר על טקסט נטו זה יחסוך כ 40% במקום, ואני מניח שניתן למימוש בג'אווסקריפט, כך שמדף ראשי יהיה ניתן לגשת לכל ערך עם פתיחה מהירה מאד. אילן שמעוני - שיחה 22:56, 25 בנובמבר 2008 (IST)

אני מעריך את הרצון הטוב וההשקעה, אבל אני חושב שזה רעיון גרוע. כל גרסה סטטית של וויקיפדיה עושה לה עוול. הדינמיות של הוויקיפדיה היא תכונה מהותית בה. ראינו עד כמה זה מגוכך כשהוולאפדיה לא התעדכנה. emanשיחה 23:02, 25 בנובמבר 2008 (IST)

אז אתה אומר שלמי שאין אינטרנט - לא מגיע ויקיפדיה? קומולוס - שיחה 23:30, 25 בנובמבר 2008 (IST)
אני לא יודע אם המחשבים הזולים שמחולקים במסגרת הפרויקט מכילים DVD, ובכל מקרה, כמו כל השותפים לפרויקט גם אנחנו מוגבלים במקום שניתן לנו. בהתחלה גם נתנו פחות. לגבי ה-7.5GB, אני מנחש התמונות הם בגודלם המקורי, ויש תמונות בקומנס שמגיעות ל-2 מגה באיכות גבוהה. האם יש לנו צורך בזה? האם אי אפשר להריץ כיווץ על התמונות ובעצם להציג גרסה דלת איכות שמתאימה לערך עצמו בלבד? לגבי המסתייגים - ויקימדיה בריטניה וארגון SOS מריצים פרויקט שכזה, אשר מופץ ברחבי העולם, בהצלחה. לכן אני דווקא חושב שיש מקום לגרסה כזאת גם בעברית --‏ Itzike שיחה 23:34, 25 בנובמבר 2008 (IST)

עדכון: בניגוד לאמור לעיל, הקובץ בן 7.5 הג'יגהבייט אינו מכיל תמונות כלל. אני עובד על גזירת ערכים בלבד מתוך זה, כדי לראות מה משקלם. בתמונות נצטרך לטפל בנפרד, וכמובן שיש מה לדבר על גרסאות דחוסות/מופחתות-איכות שלהן. Ijon - שיחה 00:18, 26 בנובמבר 2008 (IST)

שוב:למה לא השתמש בדחיסה זריזה כמו RLE או הופמן? מכיוון שמדובר על טקסט נטו זה יחסוך כ 40% במקום, ואני מניח שניתן למימוש בג'אווסקריפט, כך שמדף ראשי יהיה ניתן לגשת לכל ערך עם פתיחה מהירה מאד.אילן שמעוני - שיחה
דחיסה זה רעיון טוב, רק שכנראה ששימוש בג'אווה סקריפט יהיה אטי מדי ועלול לתקוע את הדפדפן. כדאי לבדוק אפשרויות אחרות לדחיסה. ערן - שיחה 21:04, 26 בנובמבר 2008 (IST)
בגלל זה הצעתי RLE - זה אלגוריתם שממש זריז בפתיחה (בזמנו השתמשו בו בתוכנות שדחסו דיסקים שלמים). בנוסף, מאחר ומדובר על טקסט קבוע שנדחס, המילון סטטי ואפשר למטב (מהשורש העברי אופטימיזציה) אותו. אילן שמעוני - שיחה 22:11, 26 בנובמבר 2008 (IST)
כמה הבהרות חשובות:
בתשובה לעמנואל - הפרוייקט מיועד למחשבים המחולקים על ידי מחשב לכל ילד ואינם מחוברים לאינטרנט - לילידים אלה גירסא סטטית תועיל ביותר.
בבדיקה ראשונית שעשינו, כמות המקום מספיקה למרבית הערכים (בהורדת ערכים לשכתוב, בעבודה וכו') - אולם בלא תמונות.
תמונת שימוש הוגן ממילא אי אפשר לשים בפרוייקט ולכן צריך לבחור תמונות חופשיות. כעיקרון, ההערכה המקורית שלנו שנוכל לשים תמונה אחת בכל ערך (ולא יותר). שימו לב - הפרוייקט מתוכנן להחזיק רק את הגירסא האחרונה של כל ערך ואת רשימת התורמים (דף נטו של ההיסטוריה - דבר הנדרש על פי הרישיון).
עדיין צריך לעשות עבודה ולראות שהערכים מתאימים ולא הושחתו מבלי ששמו לב ולכן איזה מעבר על ערכים והכנת רשימה בדפי שיחה יכולה להועיל. דרור - שיחה 10:26, 26 בנובמבר 2008 (IST)
אני לא בטוח שפסילה של ערכים בעבודה וערכים לשכתוב היא רעיון טוב תמיד. ישנם מקרים של ערכים חשובים שדורשים שכתוב ובכל זאת חייבים להיכלל, כך גם במקרים של ערכים בעבודה שיש לכלול. דניאל ב. 21:09, 26 בנובמבר 2008 (IST)
בשום אופן אין לכלול ערכים לשכתוב וערכים בעבודה. אם הם כל כך חשובים, יש להשלימם קודם להכללתם. דוד שי - שיחה 00:12, 27 בנובמבר 2008 (IST)
או לקחת את הגרסה האחרונה שלהם ללא התבנית, גם אם אז הם יהיו קצרמרים. דניאל ב. 09:45, 27 בנובמבר 2008 (IST)

עדכון משמח: הודות להפניה שנתן לי הידרו, נמצא פתרון מוצלח למדי, שפותר לחלוטין את בעיית הנפח: במקום לגזור מדפי ה-HTML הסטאטיים את אלו שאנו רוצים, אפשר לקחת את קובץ ה-XML המלא של ויקיפדיה העברית (ערכים, קטגוריות ותבניות בלבד, גרסה אחרונה בלבד, בלי תמונות), דחוס בפורמט bzip2, ובעזרת תוכנה חופשית מוצלחת בשם BzReader, לאפשר צפייה בערכים מבלי לפרוס את הקובץ הדחוס. הפתרון הזה שוקל 173 מגהבייט נכון לקובץ ויקיפדיה העברית של תחילת שבוע זה. עד כאן היתרונות. חסרונותיו:

  • טקסט עברי מוצג מיושר לשמאל וסימני הפיסוק בסופי שורות מופיעים מימין. (הודעתי למפתח התוכנה על הבעיה, ואף תיקנתי אותה בעצמי ושלחתי לו טלאי, כך שאני מניח שזה יבוא על תיקונו).
  • מנגנון החיפוש אינו חזק כמו זה של ויקיפדיה עצמה
  • העיצוב בסיסי (טקסט, כותרות, רשימות)
  • אין תמונות (אבל גם את זה נוכל לפתור, להערכתי, והגודל המועט שתופס הטקסט בפתרון הזה יאפשר לצרף לא מעט תמונות)

בישיבת העמותה הערב אציג את גרסת התוכנה עם התיקון שלי, שמציג עברית כשורה. כשאקבל תגובה ממפתח התוכנה, נראה איך מתקדמים בענין התמונות. ושוב, תודה להידרו. Ijon - שיחה 15:02, 27 בנובמבר 2008 (IST)

אולי יש אפשרות להוסיף מעטפת של "ויקיפדיה", או ממש להתקין את מדיה ויקי (40MB~) כך שייקרא את הערכים מתוך ה-XML (או מתוך ה-BZIP2 הדחוס)? אגב, אם אתה לא בקשר איתו, אני מציע שתפנה למשתמש Rotemliss, אולי כבר יש דרך להתקין את מדיה ויקי כך שהוא ישאב את הטקסט מתוך ה-XML. ‏Yonidebest Ω Talk18:12, 27 בנובמבר 2008 (IST)
מדיהויקי עובדת רק מול מסד נתונים, לא מול קובץ ה-XML, וכמובן שלא מול קבצים דחוסים. מסד הנתונים שמקביל לקובץ הדחוס-מאוד הזה יהא גדול משמעותית. חוץ מזה, התקנת מדיהויקי שלמה על המחשבים האלה רק תבלבל -- אנשים יתחילו לערוך מקומית, במקום לתרום לויקיפדיה המקוונת... Ijon - שיחה 19:00, 27 בנובמבר 2008 (IST)
מדיה ויקי היא תוכנה חופשית, ואפשר לערוך ולשנות אתה כך שהיא תתאים לצרכים שלנו. ה-XML גודלו רק 750MB~; אפשר לבדוק את האפשרות לשנות את התוכנה כך שהיא תקרא נתונים מתוך ה-XML, ובאותו זמן לבטל את שאר הפונקציות שלא מתאימות לגרסה סטאטית (כמו עריכה/העברה). צריך יהיה גם להריץ תוכנה חד-פעמית שתיצור רשימת תורמים של הערך ותוסיף אותה ל-XML (שכולל את הטקסטים בלבד, בלי הקרדיט). בכל מקרה, זה רק רעיון, ואיני יודע אם זה ניתן ליישום. כמו שאמרתי, כדאי לבדוק עם רותם. ‏Yonidebest Ω Talk22:24, 27 בנובמבר 2008 (IST)
מדיה ויקי לא פועלת בחלל ריק, היא דורשת שרת אינטרנט שיודע להריץ php ובסיס נתונים תואם mysql (אם כי אני מניח שאפשר יהיה בקלות יחסית להמיר אותה לעבודה מול בסיס נתונים sqlי אחר). שני אלו דורשים מקום, אבל הרבה יותר בעייתי - הקמה ותחזוקה על כל מחשב ומחשב. זאת בניגוד לדפי html ותמונות שניתן להציג מכל דפדפן על כל מחשב.
לעניין דחיסה ופריסה באמצעות js - זה אכן רעיון מעניין, אבל הוא ידרוש כתיבה ותחזוקה של התשתית - הקוד שידחוס, הקוד שיפענח - פשוטים יחסית. תאימות מול כל הגרסאות של הדפדפנים שיעבדו איתם, כי מספיק חוסר תאימות קטן בהנתהגות של פונק' ה-js שכתבת כדי שמשה לא יוכל לראות בכלל תוכן על המחשב שלו - מסובך יותר. החלטה מה דוחסים (קוד ויקי בסיסי - ואז צריך לממש גם מפענח מלא לשפת מדיה ויקי) או קוד html מלא של הדפים (לא חבל? יש הרבה חלקים כפולים) או להפריד בין התוכן ב-html לשאר העמוד (וזו עוד תשתית שצריך לדאוג לה, ולוודא שהכל עובד).
ועוד מספר נושאים שצריך לחשוב עליהם אם הולכים לכיוון הזה - ככל הנראה יהיה צורך לשנות את הכתובת שאליה מצביעים הקישורים (כיוון שכאמור התקנה של שרת אינטרנט ממש היא בעייתית למדי לא ניתן לסמוך על הפניה מצד השרת לדף עם ה-js הרלוונטי), מנגנון חיפוש בערכים יהיה מורכב יותר, זמן החיפוש יהיה ארוך מאד (אם נצטרך למשל לפענח כל ערך שנרצה לחפש בו) או שידרוש אינדקס גדול (ואז הפסדנו את כל המקום שהרווחנו) - בניגוד למצב שבו כל הדפים ישמרו כ-html ואז החיפוש של מערכת ההפעלה יוכל להוות כלי טוב (גם אם איטי מעט) לחיפוש בכל התוכן.
זה על קצה המזלג - המהלך הזה דורש הכנה טכנית, וכדאי ללמוד לעומק מנסיונם של מי שעשה את זה בעבר - לגרמנים יש גרסה כזו, גם בדרא"פ הפיקו אחת דו לשונית (אפריקנס ואנגלית) ומן הסתם יש עוד מספר פרוייקטים שכבר עשו את המהלך בקנה מידה זה או אחר ואפשר ללמוד מהנסיון, הקוד, ההחלטות והבעיות שהתגלו אצלם. ‏ costello • ‏ שיחה 22:57, 27 בנובמבר 2008 (IST)
הפתרון של BzReader מצוין - התוכנה כוללת דפדפן ומדמה שרת אינטרנט שפועל מול הדפדפן - כשהדפדפן מבקש דף, המעיין שרת אינטרנט מוצא את הדף הרלוונטי בXML, עושה decompress ושולח את הדף בפרוטוקול HTTP. ערן - שיחה 11:26, 28 בנובמבר 2008 (IST)
לדעתי מוקדם מדי לעשות כזה דבר. הויקי העברית היא בחזקת עוגה אפויה למחצה, שעלולה לגרום לכאב בטן למי שינסה לאכול אותה על בטן ריקה. עדיף להשקיע את התקציב בבבקרת איכות כמו השלמת ערכים, (אפילו בקניה שלהם מידי אנציקלופדיות ישנות למשל) או קניה של סכמות, תרשימים ותמונות. עיינו למשל בערכים זבוב, סוס, עורב שנדגמו במקרה: ערכים חלקיים ביותר וחסרים, שכמותן יש לאלפים, שלא הייתי רוצה שילד יפגוש בפעם הראשונה שהוא מנסה לקנות ידע. עדיף כבר לקנות לו בריטניקה לנוער או מנוי לספריה העירונית. חבל על ניסיון נפל, שעדיין לא הגיע זמנו. --אפי ב. • התחברו לרגשותיכם21:48, 29 בנובמבר 2008 (IST)
מחשב לכל ילד מקצים את המקום. הם לא נותנים תקציב ולא קונים אנציקלופדיות. מי שאין לו כסף לאינטרנט גם לא יהיה לו כסף לאנציקלופדיות, ולכן זה זה או כלום לאותם ילדים. ואם ניתן רק מחצית מהערכים הקיימים כיום בויקיפדיה ל-500 ילדים מדי שנה שאין להם גישה לאינטרנט, עשינו את מלאכתנו. דרור - שיחה 21:51, 29 בנובמבר 2008 (IST)
אני מציע לצרוב את הגרסה הזו על תקליטורים ולאפשר להזמינם מאתר העמותה במחיר עלות. אפשר גם להעזר בוויקיפדים החרדים שלנו על מנת להסיר ערכים שלא מקובלים בקרב הציבור שלהם, ולשווק את הגרסאות הללו בחנויות המוכרות סרטי וידאו על תקליטורים לחרדים. לדעתי יש לזה ביקוש רב. יחסיות האמת • ג' בכסלו ה'תשס"ט 14:07:43
אם לחלק מהחרדים לא נעים שיש ערכים כלשהם, שישארו בורים. אין שום סיבה או הצדקה ליצור גרסה "כשרה" של ויקי. מטרתנו להפיץ ידע, לא להתאים את עצמנו לצנזורה הפרנואידית של חלק מהציבור. פעולה כזו עומדת בניגוד גמור למטרתנו, שהיא מידע חופשי וזמין, ללא שיקולים זרים.
כמובן שכל אדם רשאי לעשות את מה שהצעת, תוך שמירה על תנאי הרשיון, אך שאנחנו נשתף פעולה עם שנאת-ידע שכזו - חלילה. עופר קדם - שיחה 20:23, 30 בנובמבר 2008 (IST)
אני לא חרדי, אבל אם הייתי, הייתי נעלב מעמקי נשמתי על דבריך המעליבים והמיותרים. לפעמים עדיף פשוט לשתוק. ‏Yonidebest Ω Talk21:01, 30 בנובמבר 2008 (IST)
אנשים שמפריע להם קיום מידע כלשהו, רק כי לתפיסת עולמם אלה דברים לא ראויים, לא מוסריים, וכו', מוזמנים להיעלב. אנשים שרוצים להגן על נפשם העדינה מפני מידע שלא כל כך תואם את הרעיונות שלהם, או להגן על צאן מרעיתם ממידע שעלול "לסכן" אותם, מוזמנים להיעלב. לא חייבים ללכת ולקרוא את כל הערכים. אפשר להימנע ממה שלא רוצים לקרוא. אבל הגרסאות החרדיות, מטרתן למנוע מידע, כי מאמינים שהקוראים הפשוטים לא מסוגלים להתמודד איתו. שמשהו עלול לערער את תפיסת המציאות שלהם, ולהסיט אותם מדרך הישר. בתור מי שתומך בהפצת מידע, אני מאמין ביכולת של אנשים, חילונים וחרדים כאחד, להתמודד עם ידע, ולא תומך בהצעות להסתיר אותו (אולי נצא בגרסה של ויקי במיוחד לחילונים, בה לא יהיו ערכים על יהדות, שחלילה לא יקבלו רעיונות מוזרים?) עופר קדם - שיחה 21:55, 30 בנובמבר 2008 (IST)
תשמור את האמונות שלך לעצמך. ‏Yonidebest Ω Talk21:58, 30 בנובמבר 2008 (IST)
דהיינו, אתה מאמין שחרדים אינם מסוגלים להתמודד עם מידע שלא תואם את תפיסת עולמם. והדברים שלי מעליבים. עופר קדם - שיחה 22:17, 30 בנובמבר 2008 (IST)
נראה שצריך יהיה לבדוק כל ערך וערך שנכנסים לגרסה הזו, אחרת הגרסה הסטאטית של ויקיפדיה תהיה חסרת אמינות לחלוטין (ואף תוציא לנו שם רע). ‏Yonidebest Ω Talk20:01, 30 בנובמבר 2008 (IST)
אכן, וזו הזדמנות טובה לבדק-בית שיטתי. בשלב זה של המיזם, הרבה יותר חשוב לבדוק את הערכים הקיימים מאשר להוסיף ערכים. דב ט. - שיחה 22:32, 30 בנובמבר 2008 (IST)
ללא ספק. יוצאים פה נשכרים משני הצדדים, גם מיזם לבדיקת תוכן וגם מיזם שיפיץ את ויקיפדיה גם לאנשים שעד היום פחות היתה להם נגישות אליה. --‏ Itzike שיחה 22:40, 30 בנובמבר 2008 (IST)

פיקיויקי יצא לדרך!

הועבר מ-ויקיפדיה:מזנון:

שלום לכולכם, אני גאה להציג את מיזם פיקיויקי - מיזם חדש עליו עמלה עמותת ויקימדיה ישראל זה מספר חודשים.

מיזם זה הוקם בשיתוף עם מט"ח ועם איגוד האינטרנט הישראלי בתקציבים ניכרים. שלושת הגופים עמלו יחד במשך למעלה משנה במטרה לענות על צורך יסודי של תוכן חופשי שאינו קיים ברשת: חוסר בתמונות חופשיות של ראשית ימי המדינה והתקופה שקדמה לקום מדינת ישראל. תמונות אלה, שאינן מוגנות בזכויות יוצרים בהתאם לחוק הישראלי, "קבורות" בארכיונים, במוזיאונים במשרדי ממשלה, ואצל אנשים פרטיים ואיש אינו יודע על מיקומם. מאידך קיים צורך רב בתמונות אלה בקרב חוקרים, תלמידים, ואף לנו - בויקיפדיה, יש צורך בתמונות אלה על מנת להעשיר את הערכים שאנו כותבים ומגישים לציבור הרחב.

מטרת המיזם היא למעשה להעשיר את האוסף החופשי של התמונות במיזם ויקישיתוף בתמונות מישראל. המיזם נועד להקים מאגר של תצלומים איכותיים של מדינת ישראל בעבר ובהווה, תוך יצירת ממשק קל בעברית, שמקל את העלאת התמונות לויקישיתוף מחד, ותואם את דרישות הרישיון של קרן ויקימדיה מאידך. כל אדם יכול להעלות בעצמו תמונות לפרוייקט ומערכת המיזם תעלה את התמונה אוטומטית לויקישיתוף מחד, ותאפשר צפייה בתמונה באמצעות ממשק המיזם בעברית מאידך. כמו כן, הנהלת הפרוייקט פונה לארכיונים רבים ברחבי הארץ - ובהם לארכיונים של קיבוצים, ערים וגנזכים ומשכנעת אותם להעלות תמונות לפרוייקט. הפרוייקט הושק רשמית היום בערב, בכנס חגיגי, אולם כבר בשלב הפיילוט הועלו לפרוייקט למעלה מאלף תמונות. ואנו זקוקים לעזרתכם - לקטלג את התמונות בהתאם לקטגוריות של ויקישיתוף על מנת להקל על אנשים שאינם דוברים עברים ברחבי העולם ובויקיפדיות השונות להגיע לתמונות אלה.

בקרוב יפורסם בלוח המודעות קישור לדף מיזם הקטלוג של תמונות אלה ובו הסברים למי שרוצה לסייע בקיטלוג התמונות. בברכה, Shayakir שיחה. 13:19, 4 במרץ 2009 (IST)

שיירת גמלים חוצה את שפך נהר הירקון, 1934
הנה כבר הראשונה המגניבה שמצאתי. חגי אדלרשיחהל-86 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ח' באדר ה'תשס"ט • 13:33, 4 במרץ 2009 (IST)
אחלה מיזם! הממשק של ויקישיתוף נורא מעצבן ותמיד נחמד לעקוף אותו (:
מתי ניתן יהיה להעלות תמונות כבדות יותר ממגהבייט אחד? ליאור ޖޭ • ט' באדר ה'תשס"ט • 17:35, 4 במרץ 2009 (IST)
ישר כוח! ‏Yonidebest Ω Talk17:53, 4 במרץ 2009 (IST)
כל הכבוד לשי ולחברי העמותה. פורטל: היישוב כבר אימץ בחום רבות מהתמונות. אלמוג 20:40, 4 במרץ 2009 (IST)
יישר כוח! Chapeau. באמת כל הכבוד. אביעדוסשיחה 21:31, 4 במרץ 2009 (IST)

איזה יופי! אני אשמח לעזור בזיהוי תמונות, אם צריך. אני ממליצה לפנות לארכיון התמונות של יד בן צבי (אם עוד לא פנו). הם הצליחו לאסוף בשנים האחרונות תמונות מדהימות מאוספים ואלבומי משפחה פרטיים מכל הארץ. ממליצה לשוחח עם נירית שלו-כליפא בטלפון ספריית יד בן צבי 02-5398855. תמרה שיחה 22:43, 4 במרץ 2009 (IST)

טקס הכתרתו של פרנסואה דיבליה (ימין למטה)
ראו איזה יופי, דווקא המיזם העברי הוא היחיד שמצליח לספק תמונה של פרנסואה דובליה. הידרו - שיחה 23:02, 4 במרץ 2009 (IST)
לא היחיד - יש גם בוויקישיתוף. חובבשירה - שיחה 08:27, 5 במרץ 2009 (IST)
התמונה שאתה מביא לא מכילה שום פרט בדבר המקור והיוצר, והיא תרומתו היחידה של המשתמש, מהיכרותי עם ויקישיתוף לא אתפלא אם היא תימחק משם בעתיד. הידרו - שיחה 15:48, 6 במרץ 2009 (IST)

קיטלגתי שם עכשיו כ-30 תמונות, ויש עוד די הרבה תמונות שדורשות קיטלוג נכון. כדאי שיהיה דף שירכז רשימה של כל התמונות, וכל משתמש יוכל לטפל בקבוצת תמונות, ולסמן שהם קוטלגו כהלכה, כדי למנוע טיפול כפול ובזבוז זמן. נת- ה- - שיחה 23:44, 4 במרץ 2009 (IST)

סלחו לי, לא הבנתי. כדי להשתמש בתמונות מהמיזם בויקיפדיה צריך בכל מקרה קודם להעלות אותם לויקישיתוף? אם כך למה לא להעלות אותם ישר לויקישיתוף? טוקיוני 19:04, 5 במרץ 2009 (IST)
זה היופי במיזם. כל תמונה עולה אוטומטית לוויקישיתוף. כל מה שאתה צריך לעשות זה להשתמש בה. לא בדקתי איך הן מקוטלגות בשיתוף. חגי אדלרשיחהל-86 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י' באדר ה'תשס"ט • 19:18, 5 במרץ 2009 (IST)
המיזם נועד לאפשר העלאת תמונות לשיתוף למי שלא מסתדר עם הממשק של ויקישיתוף שהוא ממשק אנגלי, מסובך ואיטי. וכן מאפשר לצפות בתמונות בקלות באמצעות ממשק עברי שמקטלג את התמונות בצורה הרבה יותר ידידותית למשתמש הישראלי. ויקיפדים יכולים להמשיך להעלות את התמונות לשיתוף (בשלב הבא של הפרוייקט צפוייה אפשרות של קישור תמונות בויקישיתוף למיזם פיקוויקי על מנת להקל על הצפייה בהן. דרור - שיחה 16:16, 6 במרץ 2009 (IST)
מגניב!טוקיוני 19:22, 5 במרץ 2009 (IST)
כל הכבוד לכל העושים במלאכה. אורי שיחה 20:24, 5 במרץ 2009 (IST)

יחסי ציבור לפרויקט

אני אשמח אם כאשר אתם מוצאים תמונות מעניינות או שלא היו קיימות בוויקישיתוף קודם לכן (כמו שליט האיטי), שיש להם תרומה גם לוויקיפדיות בשפות אחרות, תוכלו לעדכן אותי. אנחנו אוספים את המקרים בימים הקרובים כדי לשווק את זה במסגרת יחסי הציבור בתקשורת. כמו כן, יש לנו גלויות של הפרויקט שמזמינות לתרום שניתן לחלק ולשים במקומות רלוונטים. אם מישהו מעוניין לקבל או להמליץ היכן לשים, מוזמן לפנות גם אלי. ובכלל, נסו לשווק לחבריכם :) --‏ Itzike שיחה 23:34, 5 במרץ 2009 (IST)

כל הכבוד, רק הערה אחת. אפשר שתוסיפו את הלוגו של ויקיפדיה למיזם? הציבור לא ממש מכיר את ויקימדיה, בכל הכבוד הראוי איתןשיחה 15:56, 6 במרץ 2009 (IST)
מיזם פיקיוויקי הוא של מיזם של מט"ח, איגוד האינטרנט הישראל וויקימדיה ישראל. ויקיפדיה אינה גוף משפטי קיים. דרור - שיחה 16:16, 6 במרץ 2009 (IST)
מה הקשר? דרור, תפסיק להסתכל על כל דבר מבעד הזווית המשפטית. ידוע לי של מי המיזם, ובכל זאת, אין שום מניעה שלוגו ויקיפדיה יופיע איתןשיחה 16:20, 6 במרץ 2009 (IST)
חבר - אין קשר בין ויקיפדיה למיזם (אף שהתנדבות ויקיפדים לסייע לקטלוג התמונות בהחלט חשובה). אם כבר מדובר בקומונז. רק שתדע, שימוש בלוגו של ויקיפדיה מחוצה לה בלא אישור של הקרן מהווה הפרת זכויות יוצרים אסורה. דרור - שיחה 16:45, 6 במרץ 2009 (IST)
התכוונתי לספר לנציגי כמה ארגונים של ביתא ישראל על המיזם, אבל אז גיליתי שאי אפשר להעלות תמונות השוקלות יותר ממגה-בית אחד. האם ההגבלה הטכנית הזו תוסדר בימים הקרובים, או שעליהם להקטין את איכות התמונות שהם מעלים? שבת שלום, ליאור ޖޭ • י"א באדר ה'תשס"ט • 16:31, 6 במרץ 2009 (IST)
אני יודע שהעניין הוא בראש סדר העדיפויות כרגע בטיפול בבאגים והצעות שיפור. --‏ Itzike שיחה 21:15, 6 במרץ 2009 (IST)
נהדר, אשמח אם תוכל להשאיר הודעה בדף שיחתי כשהעניין יטופל, ואז אפיץ את הבשורה (: שבוע טוב, ליאור ޖޭ • י"ב באדר ה'תשס"ט • 20:24, 7 במרץ 2009 (IST)

ואם מותר לי...

אשמח, אם אתם רואים תמונות מתאימות, שתוסיפו אותם לערכים הרלוונטים בקטגוריה:שנים בישראל (שלצערי חסרי תמונות בדרך כלל) --‏Karpada16:01, 7 במרץ 2009 (IST)

מחיקת תמונות בפיקיוויקי

הועבר מהמזנון. ליאור ޖޭ • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 08:25, 7 באפריל 2009 (IDT)

ברשותי עשרות תמונות מהופעה של אבטה בריהון, שצילמתי באישורו ושחררתי תחת רישיון חופשי. אין לי סבלנות להעלות אותן לוויקישיתוף אחת-אחת, לכן פניתי למיזם פיקיוויקי. מכיוון שהתמונות צולמו במצלמת כיס רגילה, משקל כל תמונה מגיע עד 2.1 מגהבייט, אך פיקיוויקי קולט תמונות השוקלות עד מגהבייט בודד. אז בחרתי שלוש תמונות במשקל 0.9 מגהבייט והעלתי אותן, רק כדי לגלות שהן נמחקו בטענה "שאינן תואמות למטרות והמאפיינים של המאגר". שאלתי את מנהלת התוכן של האתר "מדוע תמונות מהופעה של אמן ישראלי בישראל, שצולמו ברשותו, אינן תואמות את מאפייני המאגר" ונעניתי כי "אין בתמונות אלו כל הווי ישראלי".

הייתי מאד רוצה להציע לעמותות העוסקות בביתא ישראל לשחרר תמונות ומסמכים חשובים לרשות הציבור הישראלי. לצערי, ממשק המשתמש של ויקישיתוף מתאים לשנת 1995 ומטרות מאגר פיקיוויקי נפלאות מבינתי. לעצותיכם המחכימות אודה, ליאור ޖޭ • ח' בניסן ה'תשס"ט • 08:50, 2 באפריל 2009 (IDT)

אם הדבר נכון, אם לא אראה כאן הכחשה מאנשי פיקוויקי, ואת התמונות מועלות למאגר, אנער חוצני ממיזם זה, לא אוסיף מתמונותיו לכל ערך שהוא בוויקיפדיה ולא אתרום לו כל תמונה. אלמוג 10:23, 2 באפריל 2009 (IDT)
אני יכול לשלוח לך את התכתובת המלאה בעניין כדי שתוכל להתרשם בעצמך. אחרי שנתיים של קריאה על המגעים בין ביתא ישראל לשאר תפוצות ישראל, למדתי לא לחפש גזענות במקום שקיימת סתם בורות. אני בטוח שתמונה של שלום חנוך לא היתה נמחקת, אך אני סבור שמנהלת התוכן של פיקיוויקי פעלה בתום לב, גם אם בשוגג. ליאור ޖޭ • ח' בניסן ה'תשס"ט • 11:25, 2 באפריל 2009 (IDT)
ליאור, תנסה להשתמש בזה: Commons:Tools/Commonist. התוכנה הזאת אמורה לאפשר להעלות מס' קבצים בבת אחת. תומר א. - שיחה 11:37, 2 באפריל 2009 (IDT)
אם כך, אני חוזר בי מהביטויים בפיסקה הקודמת אבל עדיין קורא להעלאת התמונות לפיקוויקי. אלמוג 11:41, 2 באפריל 2009 (IDT)
תודה תומר! אמליץ אם כן לעמותות השונות להשתמש בקומוניסט. כל טוב, ליאור ޖޭ • ח' בניסן ה'תשס"ט • 14:06, 2 באפריל 2009 (IDT)
ליאור, תבדוק קודם שהוא באמת נותן לך את מה שאתה צריך. אני לא השתמשתי בו מעולם. תומר א. - שיחה 15:08, 2 באפריל 2009 (IDT)
תודה תומר, הצלחתי לתפעל את הקומוניסט במאמץ סביר, ראה תמונה שמשמאל. ליאור ޖޭ • י"א בניסן ה'תשס"ט • 09:30, 5 באפריל 2009 (IDT)
ראשית כל יש להבהיר - פיקיוויקי אינו "ממשק עברי קל לשימוש" בעבור ויקישיתוף. הוא מיזם משל עצמו לאיסוף תמונות בעלות עניין לציבור מישראל שאחת מהמטרות הם הפריית ויקישיתוף בתמונות מישראל. שוחחתי עם מנהלת האתר ואני מקבל הערותיה במקרה זה, אם למשל היו התמונות של אבטה תמונות מפסטיבל הג'ז שממחישות אווירה של אירוע ציבורי רחב, הוואי ישראלי, טקס פרסים בו השתתף וכו'. באותה מידה, תמונה פוטרט של מיכל ינאי אין כנראה מקומה בפרויקט. כתמונה אישית הדבר אמנם מתאים לוויקיפדיה עצמה, אבל אולי לפרויקט עצמו לא. אם זאת אני מקבל ומבין שההגדרת התוכן הרלוונטי לפרויקט אמנם קצת בעייתית ואנחנו נכנס את הגורמים בדבר לחשוב ולהבהיר את המטרות והקריטריונים יותר לעומק. ליאור, צר לי על החוויה הלא נעימה אך ללא ספק העלאת נושא חשוב לדון במסגרת הפרויקט, שהוא להזכירכם, עדין בימיו הראשונים.. להערות של אלמוג על גזענות, אני לא חושב שיש מה להתייחס, לא מבין איך בכלל הגענו לעניין הזה. --‏ Itzike שיחה 16:19, 2 באפריל 2009 (IDT)
חזרתי בי בפירוש מהביטוי "גזענות" ואני מתנצל אם מי מהעמותה חש שהדברים מופנים אליו, ומהיכרות עם העושים במלאכה ודאי שאינם גזענים, ואני שב ומתנצל. עם זאת, לא ברור לי כלל מדוע תמונה של נגן ג'ז ישראלי מפורסם מנגן בכלי נגינה, אינה משקפת הווי ישראלי. ראיתי שם תמונות רבות, חלקן העליתי כתמונות מומלצות לפורטל היישוב. ביניהן תמונה של איש ציבור עומד ליד מטוס, של שומרים בלבוש מיוחד שהצטלמו בסטודיו, ותמונות דיוקן רבות אחרות. איני מבין מדוע אלו ישראלים וזה אינו ישראלי. ברור לי שאין המדובר בגזענות (ושוב התנצלתי). עם זאת, יש מקום להעלאת תמונתו של בריהון, כשם שמעלים תמונות של אחרים. אלמוג 16:31, 2 באפריל 2009 (IDT)
הווי ישראלי טיפוסי - עדר זברות בשבי.
תמונה חסרת הווי ישראלי - אנסמבל תזטה בהופעה בתל אביב.
שלום איציק,
בסופו של יום, כולנו מנסים לשרת את כלל הציבור באמצעות המיזמים השונים בהם אנו בוחשים. במקרה יצא שהפעם אתה מקדם את פיקיוויקי, אני מקדם את מיזם ביתא ישראל, ואיש לא נותר לקדם את ויקישיתוף חובבי הלטופים.
אנסמבל תזטה הוא הרכב ישראלי לכל דבר והתמונות שצילמתי בהופעתם עשויות לעניין את הציבור הישראלי לא פחות מהתמונה שמשמאל. אבטה בריהון לא צריך להתנצל על כך שבחר להיות יוצר ישראלי, וקטע לשם כך מסלול מצליח כסקסופוניסט בעל שם עולמי. הוא לא זקוק לאישור ישראליות ממיזם פיקיוויקי, מיזם פיקיוויקי הוא שזקוק לתמונותיו לטובת הציבור הישראלי.
אני מבין שאין ביכולתכם לבדוק את סיפור החיים העומד מאחורי כל תמונה המגיעה אליכם, אך עמימות מדיניות התוכן שלכם מקשה עלינו לשרת את הציבור באמצעות מיזמכם. איך אני יכול להמליץ לפעילי אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה להעלות תמונות לפיקיוויקי, כשאיני יודע מה תגדירו מחר בתור הווי ישראלי? האם תמונות של עולים מאתיופיה הן הווי ישראלי? ומה לגבי תמונות משטעטל בפולין או ממסגיד באתיופיה? ומה לגבי תמונות ממחנה עקורים באיטליה, או ממחנה פליטים בסודאן, שבשניהם נפטרו יהודים בדרכם לישראל? כל עוד אין לכם תשובות ברורות לשאלות הללו, לא יוכל מיזם פיקיוויקי להתאים לצרכינו. ממילא לא פשוט להסביר לניצול שואה שהתמונות שהעלה תחת רישיון חופשי יכולות להופיע מחר בסרט אנטישמי מסחרי, אין צורך להעמיס עליו גם הפניה לדפי מדיניות שעדיין לא כתבתם. שבת שלום, ליאור ޖޭ • ט' בניסן ה'תשס"ט • 07:29, 3 באפריל 2009 (IDT)
במחשבה שנייה, לא הייתי צריך לשוחח פה על התכתובת עם פיקיוויקי. פיקיוויקי הוא מיזם בזכות עצמו, עם מדיניות תוכן משלו, שתתבהר בבוא העת. שבוע טוב, ליאור ޖޭ • י"א בניסן ה'תשס"ט • 09:30, 5 באפריל 2009 (IDT)

במרחב הערכים

חסר חשיבות אנציקלופדית. ‏Yonidebest Ω Talk22:12, 4 בדצמבר 2009 (IST)

הערה: לאור ההיסטוריה של הדף והשימוש הקודם בו, אני מציע להעביר אותו לדף משנה של ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל. ‏Yonidebest Ω Talk00:48, 23 בדצמבר 2009 (IST)
אני סבור שיש לפעול במתינות בנוגע לערכים הנוגעים לוויקי או לערכים הקשורים אליה. גם אם חשיבות העמותה קטנה ואולי עמותה אחרת היתה נמחקת ובצדק, במקרה זה, היות שמדובר בבשר מבשרנו, אני מציע להפעיל שיקול דעת ולא למהר עם העברה לתת מרחב או עם מחיקה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 01:05, 23 בדצמבר 2009 (IST)
ההגדרה "בשר מבשרנו" מטעה. ויקימדיה ישראל היא לא חלק מויקיפדיה ישראל הנסיך - שיחה 09:44, 23 בדצמבר 2009 (IST)
מה זה בדיוק "ויקיפדיה ישראל"? ומה זה בשר מבשרנו. ‏Harel‏ • שיחה 09:57, 23 בדצמבר 2009 (IST)
ובאופן כללי אני לא רואה בעיה לוותר על הערך ולהישאר רק עם הדף במרחב ויקיפדיה. אפשר אולי לשקול הפניה. ‏Harel‏ • שיחה 09:58, 23 בדצמבר 2009 (IST)
גם אם כך היה, זה נימוק תמוה בעיני. יוסאריאןשיחה 09:49, 23 בדצמבר 2009 (IST)
חשיבות עמותה באה, ככלל, לידי ביטוי בפעילותה הציבורית ובהשגייה. עמותת ויקימדיה ישראל השיגה הישגים מרשימים בתחום החקיקה (זכויות היוצרים), וכן (בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראל) בהקמת פרוייקט פיקיויקי המשמש מאגר תמונות חופשיות ייחודי (למעשה כלי הנגשה יחודי). די בכך כדי להצדיק את הערך. דרור - שיחה 11:35, 23 בדצמבר 2009 (IST)
אני מבקש אם כן למחוק גם את הערך קרן ויקימדיה, סו גרדנר, ג'ימי ויילס, ויקיספר, ויקימינים וכו'. מדובר בארגונים, אנשים ואתרי ויקי שוליים שאין להם שום חשיבות ותרומה לקהילת ויקיפדיה ישראל. --‏ Itzike שיחה 11:43, 23 בדצמבר 2009 (IST)
לא ברור מדוע בחרת לכתוב את הדברים. איש לא הציע למדוד את העמותה לפי תרומתה לקהילת ויקיפדיה ישראל. עוד ברור לחלוטין, ואני מאמין שכל המתדיינים כאן יסכימו איתי, שקרן ויקימדיה העולמית בעלת חשיבות רבה יותר מאשר הצ'אפטר הישראלי, כמו גם מייסדה (על המנכ"לית זו שאלה אחרת). המיזמים האחרים נמדדים במדדים שונים לחלוטין מאשר עמותות, אז שוב - לא ברור לי מדוע העלית אותם. דרור העלה הבהרת חשיבות מוצדקת, מבלי להכנס לסרקזם, בעקבות תהיה לגיטימית שהעלו אחרים. לא צריך לדרדר את הדיון. זהר דרוקמן - שלום עולמי12:19, 23 בדצמבר 2009 (IST)
דרור העלה טענות שגם לא מופיעות בערך וגם חסרי סימוכין. יואיל בטובו לעדכן את הערך ולהוסיף סימוכין. יש לציין שאינני רואה בהשתתפות בדיון ציבורי-משפטי ("הישגים מרשימים"), או בהקמת אתר אינטרנט חדש ולא מוכר, כהבהרת חשיבות.
ההשוואה בין עמותה קטנטנה חסרת מקור הכנסה משמעותי, חסרת השפעה, לבין קרן ויקימדיה או מקימיה של ויקיפדיה, ראויה להתעלמות. אינני מכיר את הערך סו גרדנר, ויקיספר, ויקימינים, וייתכן שיש מקום להסיר גם אותם. אבל בוא נפריד בין הדיונים. כעת אנו עוסקים בחשיבותה של העמותה הזו, ואי אפשר להקבילה לחשיבותם של אתרי אינטרנט, אישים או מלכ"רים גדולים בחו"ל. לדעתי, לכל היותר אפשר להזכיר את עצם קיומה של העמותה בערך על הקרן. ‏Yonidebest Ω Talk12:36, 23 בדצמבר 2009 (IST)
בשל הגילוי הנאות שבתחתית הערך, ולאור הקשר של העמותה עם הקרן והמיזם, מן הראוי, לדעתי, שהערך ייתן מידע לאקוני. אסמכתאות לפעילות העמותה אפשר להביא ולפרט בדף השיחה, באם מישהו באמת מטיל ספק בפעילות שציינתי לעיל. אין טעם להזכיר את עצם קיומה של העמותה בערך על הקרן, מאחר ומדובר בישויות משפטיות שונות לחלוטין. אוסיף ואציין כי מבחינת פעילותה שקולה ויקימדיה ישראל ל"עמותת המקור" ואף עולה עליה. ואני לא רואה תבנית חשיבות על עמותת "המקור". לעניין החשיבות - שכחתי לציין את כנס "ויקי אקדמי ישראל" שנערך בתל אביב והיה הכנס הגדול מסוגו בעולם (גדול פי כמה וכמה מויקימניה, ואני לא רואה תבנית חשיבות על "ויקימינה") דרור - שיחה 12:40, 23 בדצמבר 2009 (IST)
עם כל הכבוד לויקי אקדמי (ויש כבוד, באמת), בוויקימניה שמתקיים מדי שנה כבר כמה שנים, מגיעים מאות משתתפים מכל העולם למשך כמה ימים ותקציב עלות הפקתו של הכנס נמדדת במאות אלפי דולרים. אינני יודע לפי מה כתבת שויקי אקדמי הוא גדול "פי כמה וכמה מוויקימניה"). ‏Harel‏ • שיחה 12:58, 23 בדצמבר 2009 (IST)
פשוט מאד - לפי מספר המשתתפים, כפי שהבנתי מסו גרדנר בויקי אקדמי היו לפחות פי שניים משתתפים מבכל הויקמיניות שקדמו לה, אם לא פי שלוש. דרור - שיחה 13:01, 23 בדצמבר 2009 (IST)
נכחו בו 250 מבקרים. זהו נתון יפה לכל הדעות, אבל אני משוכנע שבוויקימניה יש יותר מדי שנה. זהר דרוקמן - שלום עולמי13:02, 23 בדצמבר 2009 (IST)
יגעתי, מצאתי - בוויקימניה 2008 נכחו כ-650, לא כולל 80 נציגים מקומיים ואנשי הקרן. זהר דרוקמן - שלום עולמי13:08, 23 בדצמבר 2009 (IST)
2007 - 1,100 נוכחים. זהר דרוקמן - שלום עולמי13:11, 23 בדצמבר 2009 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני הוספתי את הגילוי הנאות לפני שבועיים. תחילה חשבתי שזה יספיק. כעת אני מרגיש שזה לא מספיק ולא הוגן. בהגזמה: למה שלא נפתח ערך על המכולת של "יוסי" ממול ונוסיף גילוי נאות שהמשתמש שכתב ערך זה הוא שכן? הגילוי הנאות הוא תלאי, ולא פתרון.
כרגע הערך אינו מסביר את חשיבותו. יש לתקן זאת בצירוף אסמכתאות בערך עצמו, כשם שאנו דורשים זאת מעמותות ואישים אחרים.
ישות משפטית נפרדת היא עניין משפטי, וכאן אין אנו עוסקים במשפט. גם בכלכלה מתעלמים מעניין הישות הנפרדת כשמאחדים דוחות כספיים. כמו כן, זה לא אבסורד לטעון שבערך זה אפשר להזכיר את קרן ויקימדיה, אך ההפך - "אין טעם"? ‏Yonidebest Ω Talk12:47, 23 בדצמבר 2009 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: לעניין החשיבות, שוב, יש להרחיב על כך בערך ולכלול אסמכתאות. שוב, ההשוואה לערכים אחרים אינה רלוונטית בעיני ואני מתעלם מטיעונים מסוג "אבל ל-X יש ערך!". ‏Yonidebest Ω Talk12:49, 23 בדצמבר 2009 (IST)

אני רואה פגם גדול בקיומו של ערך זה, וממליץ להחזיר אותו בהקדם למרחב "ויקיפדיה" ממנו בא. בעיה גדולה בוויקיפדיה היא בעיית הגבולות, והיא בולטת במיוחד בקטגוריית העמותות. מדי יום נפתח ערך על עמותה שאיש לא שמע עליה, וליוצר הערך, נציג העמותה, אין צל של ספק שלעמותה חייב להיות ערך בוויקיפדיה, הרי העמותה לטיפוח זנבות שועלים, למשל, שינתה את פני שמירת הטבע בישראל, ולמעשה היא חשובה יותר מאשר הערך שועל - עוד חיה, פחות חיה, למי אכפת. במצב שבו קיים הערך עמותת ויקימדיה ישראל, אין לנו כל בסיס מוסרי לשים תבנית "חשיבות" על ערך העוסק בעמותה כלשהי, ונוכל להציע נוהל לרשם העמותות, לפיו על כל עמותה לתאר עצמה בוויקיפדיה תוך חודש מיום רישומה, ורצוי במילים הנשגבות ביותר. דוד שי - שיחה 12:50, 23 בדצמבר 2009 (IST)

אכן, לא שמתי לב שהערך הועבר מויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל למרחב הראשי לפני כחודשיים בלבד. ‏Yonidebest Ω Talk12:53, 23 בדצמבר 2009 (IST)
בזה אני מוצא טעם לפגם. לא סביר שיעבירו דפים ממרחב ויקיפדיה למרחב הערכים מבלי לפתוח איזשהו דיון מקדים. זהר דרוקמן - שלום עולמי12:57, 23 בדצמבר 2009 (IST)
אין קשר בין ההעברה לערך. אם יש מקום לערך אז יש לו מקום. אם חסר מידע בערך אפשר לשים עליו תבנית "קצרמר". שאלת החשיבות היא שאלה אובייקטיבית שלא קשורה ישירות לתוכן הערך. גם הערך "ניו ג'רזי" היה במשך כמה שנים משפט אחד "ניו ג'רזי היא מדינה בארצות הברית". האם זה אומר שאין למדינה חשיבות? דיון החשיבות במקום, ומקומו בדף השיחה - העלתי לעיל מספר נימוקי חשיבות. נא להתייחס אליהם עניינית. דרור - שיחה 13:05, 23 בדצמבר 2009 (IST)
מתייחסים אליהם עניינית, ובמקביל הערתי שלדעתי אין זה סביר שמשתמש, מכובד ומוערך ככל שיהיה, יעביר ללא כל דיון מקדים דף שהוקם במרחב ויקיפדיה למרחב הראשי. זוהי נקודה שיש לעמוד עליה למען המנעות מהישנות מקרה שכזה בעתיד. זהר דרוקמן - שלום עולמי13:09, 23 בדצמבר 2009 (IST)
התייחסתי אליהם, קרא לעיל. תביא מקורות ואז ניתן יהיה להתייחס אליהם ברצינות רבה יותר, פחות באוויר. בינתיים, הטיעונים לא עושות עלי רושם. בגלל ההעברה הערך לא סומן כחדש, וכנראה בגלל זה התפספס, מה עוד שהוא כולל היסטוריה לא קשורה. אנו דורשים ממעלי ערכים להציג את החשיבות בערך עצמו, ולא בדף שיחה, וכן לגבות זאת באסמכתאות הערך עצמו, ולא בדף השיחה, ועל כן לא יהיה כאן איפה ואיפה. אדרבה - כאן נחמיר. ‏Yonidebest Ω Talk13:11, 23 בדצמבר 2009 (IST)
אני מסכים שהעברת הטקסט הזה ממרחב פנימי למרחב הערכים דורשת דיון מעמיק, וראשית חוכמה יש להחזיר את הדף למרחב ויקיפדיה. ‏odedee שיחה 13:13, 23 בדצמבר 2009 (IST)
העברתי את הדף למרחב "ויקיפדיה". העמותה עושה דברים נפלאים, ואין מקום מתאים יותר מאשר מרחב ויקיפדיה כדי לתאר אותם. דוד שי - שיחה 23:25, 23 בדצמבר 2009 (IST)

ברכה מג'ימבו

ראיתי בכתבות שבמסגרת חגיגות ה-100,000 תוכנס לעמוד הראשי ברכה אישית מג'ימבו. מי יודע? מי שומע? קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:20, 7 בינואר 2010 (IST)

המקור למידע הזה הוא דובר העמותה משתמש:Itzike. דבר איתו. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 18:05, 7 בינואר 2010 (IST)
ולמיטב ידיעתי, זה לא עבר לידיעת או הסכמת האנשים. ‏Ori‏ • PTT19:57, 7 בינואר 2010 (IST)
אני לא חושב שג'ימי צריך הסכמה של מישהו כדי לברך. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:01, 7 בינואר 2010 (IST)
ג'ימי אולי לא, אבל דובר העמותה כן. ‏Ori‏ • PTT20:08, 7 בינואר 2010 (IST)
על איזה מהחלקים? ההודעה לתקשורת? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:10, 7 בינואר 2010 (IST)
לא יבוצע שום שינוי בעמוד הראשי ללא החלטה של הקהילה (או של קרן ויקימדיה). ‏odedee שיחה 20:21, 7 בינואר 2010 (IST)
גם לא קרן ויקימדיה. לפחות לא עד שהבנות מהלשכה בסן פרנסיסקו יבואו לכתוב כאן ערכים ‏Ori‏ • PTT20:44, 7 בינואר 2010 (IST)
אהה, פיספסתי את עניין העמוד הראשי. ברור שלא יוכנס שום דבר לעמוד הראשי ללא החלטה של הקהילה, אין כאן שאלה בכלל. אני מנחש שגם דובר העמותה יודע את זה ומקור הטקסט הוא באי-הבנה של כלי התקשורת. אני אבדוק ואחזיר תשובה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:29, 7 בינואר 2010 (IST)
החלק בהודעה לעיתונות בדבר שינוי העמוד הראשי הסתמך על תכנון החגיגות, כפי שהוצגו על ידי גילגמש בפרויקט מיזם היובל ולאור הבקשה לברכה לעמוד הראשי ולטילדה, פניתי לג'ימי וביקשתו את ברכתו. --‏ Itzike שיחה 23:27, 7 בינואר 2010 (IST)
הרבה תודה. אם האנשים יאשרו ויסכימו, נוכל גם להציג את זה. ‏Ori‏ • PTT23:30, 7 בינואר 2010 (IST)

מענקים מקרן ויקימדיה

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
כפי שבוודאי ידוע לכם, קרן ויקימדיה אינה עוסקת רק בתפעול שרתי ויקיפדיה אלא מעודדת שחרור תוכן חופשי בכללותו. פעם בשנה מציעות הקרן מכספיה והעמותה מכספיה שלה מענקים לפרוייקטים של תוכן חופשי. אם למישהו יש רעיונות לפרוייקטים שעיקרם תוכן חופשי או פרוייקטים שמטרתם לפתח את ויקיפדיה אבל כל מה שחסר לו זה מימון יתכבד ויציע את רעיונותיו פה כדי שניתן יהיה לדון בהם בפורום קהילתי ולראות איך ניתן לארגן את התקציב הדרוש. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:15, 10 במרץ 2010 (IST)

כמובן. תשלמו לנו ונכתוב ערכים הרבה יותר טובים, מרכזיים. לדעתי עדיף שהקרן ישמור את הכספים שקיבל לצורך תפעול השרתים נטו, בלי כל הדברים שמסביב. ‏Yonidebest Ω Talk20:21, 10 במרץ 2010 (IST)
כמובן שאין בעיה שתמסור להם את זה, אבל זה לא מה שהם עושים. הם מחלקים מענקים לפרוייקטים, הדיון הזה עוסק בשאלה האם יש פרוייקטים שרוצים להתחבר למענקים האלה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:24, 10 במרץ 2010 (IST)
הממ... כמה כסף יש להם לתת? מספיק בשביל לממן פיתוח רשת סמנטית אמיתית על ויקיפדיה ולהוביל את המהפכה של הדור הבא של האינטרנט? זהר דרוקמן - Talk to me Goose!21:05, 10 במרץ 2010 (IST)
אולי. תוכנית עסקית יש? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:09, 10 במרץ 2010 (IST)
צריך להתאים אותה למיזם קטן יותר, אבל אפשר... אנחנו מדברים כאן על סדר גודל של 6 ספרות בדולרים, יש להם כזה דבר לתת? אם כן אז המכשול הבא הוא מתכנת. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!21:12, 10 במרץ 2010 (IST)
6 ספרות?? אני "מתנדב" להיות המתכנת. whats next? ;-) ‏Yonidebest Ω Talk21:16, 10 במרץ 2010 (IST)
6 ספרות זה מעט למדי עבור סטארט אפ, בטח בסדר גודל הזה, בטח בהתחשב בעובדה שאנחנו לא עובדים עם RDF. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!21:20, 10 במרץ 2010 (IST)
אולי אפשר לרכוש מההוצאה את התוכן של האנציקלופדיה העברית ולהפוך אותו לחופשי? הרי הסיכוי שהאנצי' הזו תודפס שוב שואף לאפס. חובבשירה - שיחה 03:37, 11 במרץ 2010 (IST)
האמת שזה רעיון בומבה. אם לא נרכוש אותה, מתי פוקעות עליה זכויות היוצרים? סטייל w:Encyclopædia Britannica Eleventh Edition? קומולוס - שיחה 09:39, 11 במרץ 2010 (IST)
אני מתנגד בתוקף! ידוע לי על משתמש מאוד מוערך שרוצה לקנות את ז"ה, ואני לא אתן ידי להרוס את החלןם שלו. yanshoofשיחהמיזמון ערכים שאינם במעקב ומיזמון אולימפיאדות קוראים לכם! 10:46, 11 במרץ 2010 (IST)
לעניין זכויות היוצרים של האנציקלופדיה העברית - אין כרגע מועד פקיעה. המדובר ביצירה שיתופית, ולכן יש לספור 70 שנה מתום שנה למות אחרון העורכים (ולא כולם נפטרו). אפשר לשער שתוך 150 שנה יפוגו זכויות היוצרים.
לעניין מטרת קרן ויקימדיה - מטרתה אינה לכתוב אנציקלופדיה אלה יותר מזה:

The mission of the Wikimedia Foundation is to empower and engage people around the world to collect and develop educational content under a free license or in the public domain, and to disseminate it effectively and globally.

לעניין המענקים - מי שתוהה איזה סוג מענקים הקרן נותנת: ראו כאן דוגמאות. את המענקים מבקשות עמותות (צ'פטרים) בלבד. אנשים פרטיים אינם יכולים לפנות (אלא אם אין עמותה פועלת). ולכן כל מי שיש לו רעיון מתבקש לפנות לתומר על מנת שהעמותה תפנה לקרן. דרור - שיחה 18:21, 11 במרץ 2010 (IST)

מה לגבי פרוייקט של דיגיטציה של ספרים ישנים? פרוייקט בן-יהודה עוסק רק בשירה והוא די קטן, ופרוייקט גוטנברג הוא רק באנגלית. אני בטוח שאפשר שלהרים פרוייקט סריקה של ספרים ישנים, בשלב הראשון של ספרים שברשות משתמשי הוויקיפדיה, זה לא מסובך ולא דורש תקציבים גדולים. מה דעתכם? טוקיוני 18:22, 11 במרץ 2010 (IST)

מה פתאום פרויקט בן-יהודה עוסק רק בשירה? יש בו פרוזה מאמרים ותרגומים, כל דבר שנכתב בעברית ושפגו זכויות היוצרים שלו יכול להכנס לפרויקט. רחל - שיחה 21:07, 11 במרץ 2010 (IST)
הקרן כבר תומכת בפרוייקט כזה. קוראים לו ויקיטקסט. דניאל ב. 21:19, 11 במרץ 2010 (IST)
רחל את כמובן צודקת אבל ההיצע של פרויקט בן יהודה בעיקר בפרוזה הוא מאוד דל. דניאל - ויקיטקסט דורש שהכותבים יכניסו ידנית את הטקסט. צריך פרוייקט שיש לו מכונות סריקה ותוכנת עיבוד תמונה להפוך את הדפים הסרוקים לטקסט. טוקיוני 21:38, 11 במרץ 2010 (IST)
גם בפרויקט בן יהודה מקלידים ידנית את כל היצירות. סריקה ותוכנות OCR לא מתאימות לסוג הזה של פרויקט, אסף ברטוב יכול להסביר את זה יותר טוב ממני. בכל אופן דרושים מתנדבים גם לפרויקט בן יהודה, מי שמעוניין :-) רחל - שיחה 22:08, 11 במרץ 2010 (IST)
אם כבר מדברים על גיוסים, מיזם המלחמה הגדולה צמא לידים כותבות • עודד (Damzow)שיחה I WANT YOU • ‏ 22:44, 11 במרץ 2010 (IST)
אתם מחלקים מענקים? זהר דרוקמן - Talk to me Goose!23:48, 11 במרץ 2010 (IST)
כסף לשכר עבור אנשי אקדמיה ידועים בתחומם, בעלי תואר שלישי, הלוקחים חלק בפאנל לבדיקה ולסימון וי בערכי יסוד בויקיפדיה, וגם לגיבוש המלצות, עבור תוכן בעיקר, עם חריגות קלות לפה ולשם (טרוניות..אה...לגבי מדיניות?), בעבור כלל הויקיפדים, שיפורסמו בדף משלהם בויקיפדיה. מרקושיחה 23:35, 11 במרץ 2010 (IST)
דרור הביא דוגמאות, והסכומים שרצים הם יחסית קטנים. 8000 דולר זה לא רציני מלבד, אולי, סורקים ותוכנות OCR מתקדמות לוויקיטקסט. אבל תמריצים כספיים עבור אנשי אקדמיה או הקפצת התשתית של ויקי דור אחד קדימה - אי אפשר לארגן מזה באופן רציני. אני חושב שכדאי להסביר בכל זאת מה סדר גודל המענקים שניתן בפועל לקבל, זה ימקד אותנו יותר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!23:48, 11 במרץ 2010 (IST)
יש לי רעיון! כסף למלגות לאנשי סגל זוטר באוניברסיטאות שיעשו פעם בשנה את העבודה שציינתי. עם 8000 דולר אפשר נניח לקחת שמונה דוקטורנטים שכל אחד יקבל 1000 דולר כדי שפעם בשנה, במשך כחודש יגבש את המלצותיו ויחלק תוי תקן לערכים. דוקטורנט אחד מכל תחום ידע ראשי - מדעי החברה, מדעים מדויקים, מדעי הרוח וכו'. אפשר אפילו לערוך תחרות במכרז פעם בשנה, שיבחר את המתאים ביותר לתפקיד ה"נכסף" בכל תחום ראשי (1000 דולר בשנה לא הולך ברגל. יותר מחמישה אחוזים ממלגת קיום של דוקטורנט). מרקושיחה 00:01, 12 במרץ 2010 (IST)
או מלגות לסטודנטים בכלל, שיסכימו לכתוב או לשפר לאורך שנת הלימודים, לפי "פקודה" של הקהילה, ערכי יסוד בהם איש מאיתנו לא נוגע, ושיהיו מחויבים לקבל מאיתנו הוראות ולבצע. בקיצור, לגייס לעצמנו צמיתים. אולי זה יצור פה אפילו הווי משעשע בדפי שיחה..מרקושיחה 03:38, 12 במרץ 2010 (IST)
כן, זה מה שחסר לנו. ביטויים כמו "אתה תעשה מה שאנחנו אומרים לך!". ‏Yonidebest Ω Talk17:15, 12 במרץ 2010 (IST)
זה יהיה הדדי יוני! מרקושיחה 12:05, 13 במרץ 2010 (IST)
איננו משלמים עבור כתיבת ערכים או עריכתם (הגהתם). אין אפשרות כזאת והדבר נוגד את עקרונות המיזם. מצד שני, יש אפשרות לשלם עבור הוצאות חריגות שיאפשרו שיפור התוכן החופשי. (למשל ציוד לצילום וסריקה, הקלטה כפי שמוזכר בהמשך, כנס שיפיק כתיבת ערכים (אם אין בו תשלום ישיר על הכתיבה), אמצעים אחרים להגברת הניראות והעברת המסר של תוכן חופשי, ועוד. בברכה, דני. Danny-wשיחה 14:32, 10 ביוני 2012 (IDT)
אפשר לרכוש מסרטת וידאו וכמה רשמקולים, להקליט ניצולי שואה ומידענים אחרים ולשחרר את הריאיונות לציבור תחת רישיון חופשי. ליאור ޖޭ • כ"ח באדר ה'תש"ע • 12:49, 14 במרץ 2010 (IST)
לדעתי (ואין לי כל קשר אישי לזה), אפשר ליצור מילון חופשי איכותי שיהיו בו גם עברית-עברית (תחליף חופשי למילון אבן שושן) וגם עברית-אנגלית ואנגלית-עברית. למילונים כאלה יהיה ערך חינוכי רב. המימון הנדרש הוא עבור קניית זכויות היוצרים ממחבריהם של מילונים שיצאו לאור לפני 10-20 שנה, וכבר לא מודפסים עוד. זכויות היוצרים הן בד"כ בידי המחברים, ויש סיכוי שהם יבינו את החשיבות החינוכית שבפרויקט כזה. התשתית של ויקימילון כבר קיימת, כמובן, אך נדרש שדרוג משמעותי בתוכן. -- ‏גבי‏ • שיח 14:55, 14 במרץ 2010 (IST)

הצעה לשיפור הערך

מאחר והעמותה כבר צברה מספר שנים של פעילות, יהיה נחמד אם יהיה אפשר להוסיף פירוט קצר על פעילויות מרכזיות של העמותה בעבר ובהווה. אבנר - שיחה 15:38, 24 בספטמבר 2012 (IST)

הוספתי לבינתיים קישור לוויקי של העמותה עם סיכום של חלק מהפעילויות שלה. ערן - שיחה 13:46, 28 בספטמבר 2012 (IST)

העברת הדף למרחב הערכים - סיבוב 2

הדיון האחרון התקיים ב-2009, ולצערי הסתיים בהחלטה שלא להעבירו. זאת למרות כי ויקיפדיה שופעת ערכים על ארגונים חברתיים בישראל וארגונים אחרים (1, 2, 3, 4) - חלקם בהיקף פעילות ותקציב נמוך בהרבה מוויקימדיה ישראל, ואף אינם ידועים כלל לציבור. ויקימדיה ישראל אמנם חלק מהתנועה, אך אינה שונה מהחשיבות המגיעה לה כמו ארגונים אחרים ומיקומה במרחב הערכים. אשמח לדיון מחדש בנושא. --‏ Itzike שיחה 16:57, 21 בינואר 2014 (IST)

אני מסכים עם Itzike אין סיבה שלעמותה כה משמעותית לא יהיה ערך בויקיפדיה.--Yoavd - שיחה 17:26, 21 בינואר 2014 (IST)
גם אני מסכימה. מומלץ לפרסם את הדיון בלוח המודעות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:29, 21 בינואר 2014 (IST)
גם אני במסכימים ובאותה הזדמנות תוהה האם לא כדאי ששם הערך יהיה ויקימדיה ישראל. שימו לב שבמידה והדף יועבר, דף השיחה הנוכחי לא רלוונטי לערך החדש ויהיה צורך למצוא מקום אחר לנושאים קהיליתיים. אבנר - שיחה 17:46, 21 בינואר 2014 (IST)
אף אני מסכים לשני הדברים: (א) שהגיע הזמן לכתוב על ויקימדיה ישראל כערך בפני עצמו. (ב) שיש לכנותו "ויקימדיה ישראל". בברכה, דני. Danny-wשיחה 17:54, 21 בינואר 2014 (IST)
בעד NLIGuy - שיחה 18:44, 21 בינואר 2014 (IST)
מסכימה שבהחלט הגיעה העת. Itzuvit - שיחה סדנה 18:45, 21 בינואר 2014 (IST)
ואני חושב שלו למראית עין כדאי שלא אנשי העמותה יהיו מעורבים בדיון הזה. זה מריח לא טוב, ואנחנו מסתייגים תמיד מדפוס פעילות כזה. אנחנו לא צריכים לתת לעצמו הקלות והנחות מבחינת דרישות האתיקה. לגופו של עניין - עיסוקה של העמותה הוא בראש ובראשונה ליווי לויקיפדיה העברית, כך שהמקום לדון בכך הוא כמובן בערך על ויקיפדיה העברית. ערך שרבים כל כך מכותבי האנציקלופדיה אינם אובייקטיביים לגביו (וזה מובן לגמרי) הוא מתכון בטוח לצרות צרורות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:39, 21 בינואר 2014 (IST)
אני מסכים עם ברוקולי: יאה לנו לשמש דוגמה בענייני ניגוד עניינים. טוב עשה איציק שפתח את הדיון בדף השיחה. גם אני חושב שהערך ראוי להיות במרחב הערכים, ככל העמותות המכוסות בויקיפדיה, ואני סבור שיש לו חשיבות (תנו דעתכם: לעמותה יש פעילות ושיתופי פעולה גם מעבר לויקיפדיה העברית, כך שאינני מסכים שהתוכן שייך רק בתוך ויקיפדיה העברית).
ברור שאין מה לצפות שהציבור הרחב, שאין לו כל נגיעה לעמותה או למיזמי התנועה, יתחזק את הערך ברמה שאנו רוצים לראות. עם זאת, אני חושב שכמו במקרים אחרים של ניגוד עניינים או לפחות מראית-עין, כדאי לתת לויקיפדים פעילים שאינם פעילים בעמותה (כגון ברוקולי) לבצע שינויים בגוף הערך, ולהציע שינויים כאלה או תכנים וקישוריוֹת בדף השיחה. במיוחד הייתי מציע שעובדי העמותה יימנעו מלערוך את הערך עצמו. Ijon - שיחה 22:07, 21 בינואר 2014 (IST)
לא רק עובדי אלא כל מי שקשור לעמותה, בין אם הוא מקבל שכר ובין אם לא. מראית עין קריטית במיוחד כאן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:24, 21 בינואר 2014 (IST)
אז אולי נאסור את ההצבעה (סליחה, כתיבת הדעה פה - לא הצבעה) גם על כל מי שהשתתף ביום ההולדת 13 לוויקיפדיה שנערך בשישי האחרון (ואורגן ע"י ויקימדיה ישראל), וכל מי שהגיע לסיורי אלף מילים (שנערכים בתמיכת העמותה) וכל מי שביקר בוויקימניה 2011 (לא רק הצוות המארגן) וכל מי שהגיע לאיזה קומזיץ שארגנה העמותה... זה לא הגיוני ועניין מראית העין אינו רלוונטי כאן. אנו קהילה קטנה, קטנה-מידי של כותבים ורבים מהפעילים בוויקיפדיה הם גם פעילים בעמותה - מי יותר ומי פחות. לא מדובר בקהילת הכותבים בוויקיפדיה האנגלית, הגרמנית או הצרפתית - שם היחס בין סך כל הכותבים לחברי הצ'פטר המקומי הוא גדול מאוד. אצלנו, לפחות בינתיים, אין זה כך - כמות הכותבים קטנה, גם בגלל שהמדינה קטנה יותר, ומתוכם, מה לעשות, יש הפעילים גם בעמותה המקומית.
אני כבר מזמן התפלאתי על המצב הנוכחי בו אין ערך העוסק בעמותה. כשבדקתי ושאלתי, התשובה שקיבלתי היא שזו ההסכמה אליה הגיעו. העניין הוא שזה היה מזמן, כשהיקף הפעילות של העמותה, והיקף ההשפעה שלה על המתרחש בקהילת הכותבים בארץ, היו מצומצמים יותר. מדובר בעמותה פעילה ביותר שבמקרה פועלת בתחום בו עוסקת האנציקלופדיה. זה לא אומר שבגלל שיש קשר בין השניים, עלינו לנהוג במקרה זה באופן שונה מזה בו היינו נוהגים במקרה של כל עמותה אחרת, אשר לה השפעה באותם סדרי גודל על התחום בו היא עוסקת במדינה בה היא פועלת. Ldorfmanשיחה 22:58, 21 בינואר 2014 (IST)
אולי לך מראית עין אינה ערך חשוב, אך כפי שאמר ljon יש להקפיד עליה. אם שמה הטוב של העמותה יקר לך (ואינני קורא מחשבות אז אין לי מושג) עליך להקפיד על כך. איש לא דיבר על זכות הצבעה וכו', אבל אם כבר העלית את הנושא אז אני יכול לציין שעל פי המדיניות קולו של מי שמעורב בכתיבת ערך באופן נרחב לא ייחשב במניין הקולות בהצבעה על מומלצות. כשם כן כאן. מאז ומתמיד הקפדנו על הנאמר בויקיפדיה:אוטוביוגרפיה, במיוחד בעמותות. עמותת ויקימדיה, שכבודה במקומה מונח, אינה מעל הכללים ואין שום מקום לחשוב בכלל שהיא תזכה לפטור מהם. מבקשים בנימוס שמי שמעורב רגשית ומעשית בעמותה לא יתערב באופן פעיל בעריכת הערך, אלא יגביל את עצמו לדף השיחה. הא ותו לא, ועניין של הגינות אלמנטרית לחלוטין. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:38, 21 בינואר 2014 (IST)
ברוקולי, אם לא הייתי חושבת שיש מקום להעביר את הערך למרחב הערכים הייתי אומרת זאת בראש חוצות, חברותי או אי חברותי בעמותה לא הייתה משנה דבר. ואני בטוחה שזה נכון גם לוויקיפדים האחרים כאן. חבל שאינך סומך על שיקול דעתנו לטובת ויקיפדיה. מי שמכיר את העמותה ואת פעילותה אלה אנחנו, ולכן דווקא חוות דעתנו מגיעה ממקום של ידע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:45, 21 בינואר 2014 (IST)
לדעתי ברוקולי צודק, וכבר היו לנו מקרים בעבר של ערכים שעסקו ישירות או בעקיפין בוויקיפדים וגם אז, בדרך כלל לפחות, הם הקפידו, או שהזכירו להם, שמתוקף המציאות הם אינם אובייקטיביים ומתוקף הכללים המקובלים מוטב שימנעו מהחלטות בנושא (בניגוד לשפיכת אור על הנושא או מדיונים). אורי שיחה 03:29, 22 בינואר 2014 (IST)
כוויקיפדים יש לנו קושי להעריך את חשיבותה של עמותת ויקימדיה ישראל, אך ניתן להביא כמה מדדים אובייקטיביים: העמותה פועלת כבר שנים אחדות, פעולותיה (כגון תחרות הצילומים) זוכות לסיקור עיתונות, היא ארגנה בישראל כנס בינלאומי בן מאות משתתפים ומארגנת כנס שנתי שבו השתתפות ערה. כל אלה מצדיקים את קיומו של הערך.
לא התנגדתי שיחצ"ן מטעמו של רון חולדאי יעדכן את הערך העוסק בו, ואין לי התנגדות שעובדי חברות או יחצ"נים שלהן יכתבו ערכים העוסקים בהן, כל זמן שהתוצאה ראויה. אין סיבה שביחס לערך ויקימדיה ישראל אחמיר יותר. לטעמי גם חברי העמותה ועובדיה רשאים לעדכן את הערך, ועריכתם תעבור ביקורת על ידי כל מי שירצה בכך, כמקובל בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 07:49, 22 בינואר 2014 (IST)
יש חשיבות לערך על העמותה במרחב הערכים, כמו כל עמותה דומה. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:56, 22 בינואר 2014 (IST)
גם לי יצא לשמוע על פעילות העמותה בלי קשר לפעילות באתר. אין סיבה להפלותה לרעה רק כי לנו כעורכים יש זיקה אליה מטבע הדברים. בעד העברה. ‏Lionster‏ • שיחה 07:59, 22 בינואר 2014 (IST)
אני מצטרף לדוד שי. היכן אסרנו אי פעם על עובדים או קשורים לחברה/ארגון לערוך את הערך אודותיהם? כל עוד העריכה ראויה ולא שיווקית והיא עוברת ביקורת של ויקיפדים אחרים כפי כל עריכה, לא זכור לי שיש איסור על כך. האם אנחנו באמת חושבים שמי שעורך ומעדכן רבות מהערכים הללו במהלך השנה הם לא אנשים מטעם? וזה לא פסול, מטבע הדברים הם מחזיקים ידע רב אודות החברה ובעלי אינטרס לשמור את הערך מעודכן. ובלי שום קשר, אני כמובן מזמין כל ויקיפד לערוך ולהשפיע על הערך על העמותה, להפך, נשמח לכל עזרה. --‏ Itzike שיחה 11:15, 22 בינואר 2014 (IST)
אני לא מוצא פגם בכך שמישהו שמעורב מאוד בעמותה יערוך את הערך. למעשה, בדיוק להפך, עדיף שכל מי שיש לו מידע אמין, גם אם הוא קשור לערך כלשהו, יערוך את הערך - עדיין קיימת הביקורת מצד כל שאר העורכים, גם אלה שאינם חברים בעמותה, שגם הם קוראים את הערך וכרגיל, עורכים אותו על פי מיטב הקריטריונים של ויקיפדיה. ברגע שנייטרליות מסוימת מופרת, הרי יבוא עורך שיתקן את המעוות. גם אני בעד העברה למרחב הערכים. אלדדשיחה 11:25, 22 בינואר 2014 (IST)
ברוקולי כבר קישר לעיל לדף המדיניות הרלוונטי שלנו ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה והפסקה שם אודות ואם יש כבר בוויקיפדיה ערך עליכם? מציינת מפורשות, ובצדק, מדוע לא נכון שאנשים שמעורבים בעמותה (כל עמותה, או חברה, או מותג, או אדם בעצמו) יערכו את הערכים אודותיהם, ומוטב שיעירו בדפי השיחה, אלא אם מדובר במקורים "קיצוניים" - דברי הדף. אני לא מתכוון לנהל וויכוח לגאליסטי, אבל הראוי לאור הנהוג אצלינו הוא שמי שמעורבים בעמותה יניחו ללא מעורבים לקבל החלטות בנושא. יכול להיות לההחלטה הנכונה היא להעביר את הדבר למרחב הערכים (לי אישית אין דעה בעניין), אבל מוטב שמי שיקבל אותה יהיה מי שאיננו מעורב בעמותה. אורי שיחה 00:25, 23 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אורי, השאלה שלי היא בדבריך את מי אתה מדיר מהדיון? אני חברת עמותה בהתנדבות, איני נושאת תפקיד רשמי או סמי רשמי, הפעילות שלי מועטה, ותלויה בתקופות כאלה ואחרות, אני לא מנהלת פרויקטים וכו.. ואני מחשיבה את עצמי לקודם כל "ויקיפדית", האם גם דעתי כאן לא רלוונטית, לדעתך? אני שואלת ברצינות. יש הרבה אנשים בקבוצת הוויקיפדים הלא כל כך גדולה שאנחנו שהם חברים בעמותה, אני מצטרפת לדבריה של חנה, העמותה פועלת מספיק זמן ועשתה מספיק כדי שיהיה עליה ערך, לעניות דעתי. אם גם דעתי לא אמורה להחשב את מי זה משאיר בדיון במצב כזה? קומץ שבתוך קומץ... Itzuvit - שיחה סדנה 10:50, 23 בינואר 2014 (IST)
הערך חברת החשמל לישראל הורחב מאד על ידי עובד החברה משתמש:Ronenshamir ראו כאן. גם הערך רמב"ם - הקריה הרפואית לבריאות האדם על ידי משתמש:צבי בן-ישי. ערכים רבים בוויקפדיה העברית הורחבו על ידי בעלי עניין. כרגע במסגרת מיזם ויקי-רפואה משתתפת עורכת שהיא עובדת האוניברסיטה והיא כתבה את הערך הגן הזואולוגי של אוניברסיטת תל-אביב. יש דוגמאות נוספות. בויקיפדיה העברית אנחנו מקבלים בברכה תרומה כזאת, כשאנחנו עוברים על העריכות לוודא שאין בעיה בתוכן. אני לא מבינה את היחס הכפול כאן. גם לא ראיתי כאן כל טיעון נגד העברת הערך למרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:04, 23 בינואר 2014 (IST)
כפי שכבר כתבתי לעיל, עדיף שאנשים הקרובים לנושא הערך - הם שיעדכנו אותו. כאשר האדם המעדכן ערך מכיר לפני ולפנים את פעולתו של מושא הערך, את פרטי חייו וכו' - הרי התוספת שלו, העריכה שלו, תהיה המהימנה ביותר. תפקידם של כל שאר העורכים לעבור על כל ערך ולדאוג לאיזון ולנייטרליות שלו. לא ברורה לי ההתנגדות להעברת הערך למרחב הערכים, ולכך שגם אנשים שמכירים היטב את פעילותה של העמותה יערכו את הערך. אלדדשיחה 11:22, 23 בינואר 2014 (IST)
אזכיר שאני עובד סוציאלי במקצועי, וכתבתי את הערך עבודה סוציאלית וחלק גדול מהקטגוריה; מאמין בזכויות האדם, וכתבתי את הערך פשע שנאה; ואני מתגורר בבאר שבע, וכתבתי והרחבתי רבים מהערכים הנוגעים לבאר שבע. הדרישה לחוסר מעורבות בכתיבת הערך אכן אינה מתאימה. דני. Danny-wשיחה 12:12, 23 בינואר 2014 (IST)
אלדד, לא ראיתי התנגדות להעברת הערך למרחב הערכים, רק התנגדות שחברי העמותה יביעו את דעתם כאן או שיהיו מעורבים בערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:24, 23 בינואר 2014 (IST)
כן, ניסיתי להתייחס גם לסיפא. כאמור, לדעתי אין מניעה שחברי העמותה יערכו את הערך, ואדרבא, באופן הזה נוכל להבטיח דיוק ככל האפשר. כאמור, באשר לאובייקטיביות ולנייטרליות - לכך צריכים לדאוג כל העורכים הקוראים ועורכים את הערך, בין אם הם חברי העמותה ובין אם לאו. אלדדשיחה 11:33, 23 בינואר 2014 (IST)
העברתי את הערך ללא דף השיחה. נראה לי שהוא לא מתאים להעברה למרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:43, 3 בפברואר 2014 (IST)
הועבר לשם ויקימדיה ישראל. ‏Lionster‏ • שיחה 19:50, 3 בפברואר 2014 (IST)