שי אלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שי אלון
לידה 18 בספטמבר 1972 (בן 51)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה רואה חשבון
ראש מועצה מקומית בית אל
נובמבר 2013 – מכהן
(כ־10 שנים)
תפקידים נוספים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שי אלון (נולד ב-18 בספטמבר 1972) הוא ראש המועצה המקומית בית אל, שבמחוז יהודה ושומרון, מאז נובמבר 2013. דירקטור בחברה למשק וכלכלה, חבר הנהלה וסנאט במכללת אורות ישראל, חבר הנהלת וחבר בוועדת כספים מועצת יש"ע, חבר בוועדת ביקורת של מרכז השלטון המקומי, חבר הנהלה של המרכז הרפואי בשער בנימין וסגן יו"ר פורום עיירות הפיתוח והפריפריה (כולל יו"ש).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון נולד ב-1972, בן בכור בין שישה ילדים לחיים ורחל אלון. גדל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. למד בישיבה התיכונית שבמוסד קריית נוער בעיר. את שירותו בצה"ל עשה בגדוד 50 של הנח"ל המוצנח.

סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בחוג לחשבונאות בשנת 2000, והוסמך כרואה חשבון. בתחילת דרכו שימש כרואה חשבון שכיר של מספר קיבוצים באזור ים המלח, ובסוף שנת 2004 הקים משרד עצמאי לראיית חשבון בירושלים. בשנת 2011 הרחיב את משרדו עם שותף וביחד הקימו את משרד רואי החשבון אסולין-אלון ושות', המונה מעל 20 עובדים ומתעסק בין השאר בייעוץ לחברות, המגזר השלישי ולשלטון המרכזי, בו עבד עד לבחירתו כראש מועצת בית אל, בנובמבר 2013. בשנת 2018 קיבל תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים. את שני התארים סיים אלון בהצטיינות.

את התזה עשה אלון בחוג למדעי החברה, בנושא "מיצוי זכויות אוטומטי של הנחות בארנונה של מגורים: השפעת השימוש בהעברת קבצים אוטומטית מהביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד האוצר" בהנחייתו של פרופ' מומי דהן. המחקר עוסק ברובו בנושא צמצום הפערים בחברה הישראלית. המחקר מחבר בין עולם הכלכלה והעולם המונציפאלי. במהלך המחקר נאספו נתונים על 255 רשויות בישראל על מנת לייצר מודל כלכלי שיטיב עם האוכלוסייה של מדינת ישראל ויביא לצמצום פערים.

במשך כעשור משמש בהתנדבות בהנהלה של המוסדות האקדמיים מכללת אורות ומכללת מורשת יעקב, בהם הוא חבר בחבר הנאמנים, בוועד המנהל, בוועדת הכספים, ובוועדת כוח אדם. חבר במשך שנים בעמותות נוספות בתחום החינוך והנחלת ערכים בישראל.

אלון נשוי ואב לשמונה. הוא מתגורר בבית אל מאז 2003.

כראש מועצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון נבחר לראשות מועצת בית אל בסיבוב שני בבחירות למועצה ב-2013.[1]

בתקופת כהונתו כראש המועצה המקומית בית אל, זכתה המועצה במספר פרסים בין השאר: פרס ניהול תקין-ברצף במשך כל שנות כהונתו, פרס "5 כוכבי יופי" במשך כל שנות כהונתו, ובשנת 2016 גם במגן יופי בתחרות 'קריה יפה ומקיימת בישראל יפה' של המועצה לישראל יפה, ופרס שרת התרבות והספורט על קידום, טיפוח והשקעה בתחום הספורט במועצה.

בתקופת הכהונה הראשונה שלו איחד אלון את כל הסיעות במליאת המועצה, ולא הייתה במליאה בראשותו אופוזיציה. בבחירות 2018 זכה אלון בשנית בראשות המועצה, ברוב של 84.09% וסיעתו "בית אל שלי" זכתה ב-4 מ-9 המנדטים במליאה.

כראש מועצה פעל לפיתוח תוכנית אב לבנייה שמטרתה הכפלת היישוב, בניית מבני ציבור, מוסדות חינוך והקמת שטחים ציבוריים פתוחים. בשנת 2017 ניהל מאבק ציבורי שזכה לסיקור תקשורתי נרחב, שבסופו אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניית 300 יחידות דיור בבית-אל לאחר הקפאת בנייה של כעשור. כחלק מתוכנית האב, ממשיך אלון לפעול למימוש בניית 350 יחידות דיור נוספות ולבנייה נוספת ביישוב. כמו כן, פועל אלון לפיתוח תשתיות כבישים מותאמות על מנת להקל על עומסי התנועה באזור בית-אל וצפון ירושלים[2] ולקידום התיירות לאתר "חלום יעקב" הנמצא בתחומי היישוב. בכהונתו, הוקמה החברה הכלכלית לבית אל.

במהלך מגפת הקורונה הקים אלון צוות פנים מועצתי למיגור ומניעת התפשטות הנגיף ולליווי התושבים המבודדים והמחלימים ובני משפחותיהם, ועודד את תושבי היישוב להתחסן עם הגעת החיסונים לישראל.

לקראת הבחירות למועצת בית אל ב-2024 התאחדו רשימות המועצה לרשימה אחת בראשות אלון, שהתמודדה כרשימה יחידה ומועמד יחיד לראשות המועצה.[3][4]

בנייה ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

כראש מועצה קידם אלון תוכנית אב לבנייה ופיתוח, שמטרתה הכפלת היישוב, בניית מבני ציבור ומוסדות חינוך והקמת שטחים ציבוריים פתוחים, תחת הכותרת 'בית אל - בירת בנימין'. בשנת 2017 ניהל מאבק ציבורי שבסופו אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניית 296 יחידות דיור בבית-אל,[5] לאחר הקפאת בנייה של כעשור, ואכלוסן צפוי להתרחש ב-2022. כחלק מתוכנית האב, ממשיך אלון לפעול לפינוי השטח של בסיס חטמ"ר בנימין ולמימוש בניית 346 יחידות דיור נוספות בשטח שיפונה, מתוך 1,000 שאושרו בכל יהודה ושומרון.[6]

תחבורה ותשתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון מוביל מאבק לפיתוח תשתיות כבישים מותאמות, על מנת להקל על עומסי התנועה באזור בית-אל וצפון ירושלים, ובמיוחד לשיפור כביש הגישה היחיד ליישוב, המשמש גם את תושבי העיר רמאללה ויישובי הסביבה. בתקופתו, החל מיזם של השכרת כלי רכב שיתופיים לפעול ברחבי המועצה.[7] בשנת 2021 חתם חוזה על פריסת סיבים אופטיים בבית אל[8][9] והוביל מהלכים לשיפור הקליטה הסלולרית בבית אל על ידי ניטור הקליטה באמצעים טכנולוגים.[10]

אלון מקדם גם את התיירות לאתר "חלום יעקב" (מקדש ירבעם), הנמצא בתחומי היישוב ופיתוח אתרי תיירות נוספים, בהם מרכז תיירות חדש, אתר ארכאולוגי מתקופת בית שני שנמצא למרגלות השכונות החדשות, יקב בית אל, מעיינות ביישוב, המצפור, חוות הסוסים ועוד.

עמדותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון מרבה להתבטא בנושאים הקשורים להתיישבות ביהודה ושומרון ופרסם מאמרים בכלי התקשורת.

במסגרת תוכנית המאה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, נכללה בית אל בשטח בו תוכל ריבונות, אך אלון התנגד למפה שהוצגה, לאור השלכותיה על יישובים אחרים ביו"ש[11] ודרש שיעשו בה שינויים ובעיקר שלא יישארו יישובים ישראלים כמובלעות בשטח.

אלון נמנה עם ראשי הרשויות שהתנגדו להקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט ובשותפותה של מפלגת רע"ם.[12][13] בכהונת הממשלה הירבה אלון לקרוא להפלתה.[14][15] באפריל 2022 אמר בזמן הפגנה "נדליק נר לעילוי נשמת הנרצחים ולעילוי נשמת הממשלה הזו. נעלה אותה לשמיים ככה ניפטר מהם", בהמשך התנצל על דבריו.[16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שי אלון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תומר ניר, ‏שי אלון ניצח בבית אל, אסף מינצר באלקנה, באתר "סרוגים", 6 בנובמבר 2013
  2. ^ רפאל לוי, הפקקים בבנימין - "טרור מסוג חדש", באתר ערוץ 7, 6 בנובמבר 2018
  3. ^ בית אל, באתר פורטל הבחירות לרשויות המקומיות
  4. ^ לאחר 46 שנים: איחוד במועצת בית אל, באתר ערוץ 7, 21 ספטמבר 2023
  5. ^ שלמה צזנה, אושר: 300 יחידות דיור ייבנו בבית אל, בישראל היום, 17.10.2017
  6. ^ אריאל כהנא, למרות התנגדות ארה"ב: אושרו לשיווק כאלף יחידות דיור ביהודה ושומרון, באתר ישראל היום, 24 באוקטובר 2021
  7. ^ קול קורא לקבלת הצעות למיזם רכב שיתופי במועצה מקומית בית אל, אתר מועצת בית אל
  8. ^ יהונתן גוטליבמהפיכת הסיבים מגיעה ליישוב בית אל, באתר ערוץ 7, 18 בנובמבר 2021
  9. ^ רפאל לוי, השר יועז הנדל בבית אל: "סיבים אופטיים - סממן לריבונות ומשילות", באתר ערוץ 7, 8 במרץ 2022
  10. ^ אורלי הררי, בעיות הקליטה ביו"ש: הטכנולוגיה שחושפת את האמת, באתר ערוץ 7, 4 בפברואר 2022
  11. ^ אלעד הומינר, ‏שי אלון לכיפה: "בית אל מסודרת במפה אך ראיתי חובה מוסרית לדאוג לכל המרחב", באתר כיפה, 19 ביוני 2020
  12. ^ ראש מועצת בית אל: "נפתלי בנט מכר את המדינה", באתר אייס, 16 ביוני 2022
  13. ^ "ראש הממשלה נפתלי בנט, אתה מתבייש בנו?", באתר "סרוגים", 5 באפריל 2022
  14. ^ שילה פריד, ‏ראש מועצת בית אל לבנט: "התעלמותך מיו"ש תיזכר לדיראון עולם", בעיתון מקור ראשון, 27 בפברואר 2022
  15. ^ ראש מועצת בית אל שי אלון מול ביתו של ניר אורבך: "מי שברך" למפילי הממשלה, באתר ערוץ 7, 11 באפריל 2022
  16. ^ ראש מועצת בית אל שי אלון: "נדליק נר לעילוי נשמת ההרוגים ולעילוי נשמת הממשלה", באתר ערוץ 7