אורי גוטליב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי גוטליב
גוטליב, 2016
גוטליב, 2016
לידה 11 במרץ 1969 (בן 55)
סוגה מועדפת קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק קומיקאי, שחקן ומנחה טלוויזיה
מקום לימודים תיכון חדש עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה 2 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשחקן קומי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוּרי גוֹטליבּ (נולד ב-11 במרץ 1969) הוא קומיקאי, שחקן ומנחה טלוויזיה ישראלי. זוכה 2 פרסי האקדמיה לטלוויזיה עבור שחקן קומי בסדרה "שוטטות" לשנת 2003 ובסדרה "אחד העם 1" לשנת 2004.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוטליב גדל בשכונת גני-צהלה בצפון תל אביב. היה חבר בלהקת צופי תל אביב.[1] הוא בוגר תיכון חדש.

גוטליב שירת בצה"ל בלהקת פיקוד המרכז, בה אף היה מפקד הלהקה. לאחר שעישן חשיש והעביר את החומר לשאר חברי הלהקה, נידון בבית דין צבאי למאסר של כחצי שנה והורדה לדרגת טוראי. הפרשה הביאה בסופו של דבר לפירוק הלהקה.[2]

הוא שיחק בסרטים "ללקק ת'תות", "צדק מוחלט" ו"איה". כמו כן, השתתף בתוכניות הטלוויזיה "מה הרעש - להיט בראש", "זהו זה!" ("על הברזלים"), "מוצ"ש", "8 דקות ביום", "עניין של זמן" (עונות 1 ו-2), "לזכור", "אחד העם 1", "שוטטות" יחד עם ארז בן הרוש ואסף הראל, "צה"ל 1", "צפדינה מארחת", ובסרט הטלוויזיה "הללויה". הנחה את תוכנית האירוח "הכל טוב" בערוץ 2. במשך מספר שנים שיחק בתיאטרון חיפה בהצגה "משחקים בחצר האחורית".

בשנת 2006 הנחה את התוכנית "הרצועה" בערוץ ביפ, בתפקיד המנחה הפיקטיבי, סוכן השחקנים עופר נבאחו. באותה שנה החל להשתתף בתוכנית "מועדון לילה" בערוץ 2.

בשנת 2007, גוטליב הנחה את התוכנית "חדשות מפתיעות" בערוץ 2 והופיע בתפקיד אב המואשם בפדופיליה בסדרת הדרמה "מסכים".

בחודשים אוקטובר–דצמבר 2007 שידר גוטליב את "ציפורי אלף לילה ולילה", כמחליפו הזמני של ארז טל.

בנובמבר 2007 החל גוטליב להגיש את התוכנית "עד כאן" בערוץ yes stars ישראלי, הגרסה הישראלית לתוכנית "הדיילי שואו" עם ג'ון סטיוארט, וכן השתתף כשופט בתוכנית הריאליטי "פרויקט ביפ" בערוץ ביפ. בשנת 2008 החל להשתתף בתוכנית "שבוע סוף" בערוץ 2 כמגיש ושחקן (עונות 1–2).

בחודש מאי 2010 החל להנחות את התוכנית "קצר משפחתי" בערוץ 2. בנוסף, שיחק בסדרה "אחד העם 101", סדרת ההמשך של "אחד העם 1", אשר עלתה בחודש יולי של אותה שנה.

בפברואר 2011 החל להנחות לצד מעיין בלום את תוכנית הסאטירה היומית "קאמבק", אשר שודרה בערוץ הוט קומדי סנטרל. מאוחר יותר באותה שנה השתתף בסדרה הקומית "השנים הכי יפות" בערוץ 2, בשידורי "רשת" לצד קרן מור, אורנה בנאי, גידי גוב ועוד. בסתיו של אותה שנה הגיש בערוץ 10 את סדרת הספיישלים "אז מה היה לנו" לרגל ראש השנה, המסכמת את השנה העברית החולפת.

בשנת 2012 החל להוביל את קמפיין הפרסום של מי "נביעות".

בשנת 2013 הגיש את הפינה הקומית "חדר מצב" בתוכנית האירוח "מחר שבת" בערוץ 1 בהנחיית שמואל וילוז'ני ויעקב כהן. בנוסף, השתתף במספר תוכניות ספיישל של "צחוק מעבודה" בערוץ 2 של רשת.

בשנת 2014 הגיש את תוכנית הרשת "הידעת?" של הטלוויזיה החינוכית, הכוללת מערכונים קומיים בכיכובו של השחקן יניב ביטון, והגיש את שעשועון השידוכים "בייב מגנט" בערוץ הוט קומדי סנטרל לצד ירון ברובינסקי. בתקופה זו החל להגיש ברדיו ללא הפסקה שתי תוכניות בימי חמישי: האחת "מועדון ארוחת הבוקר", מעין מהדורה מורחבת של התוכנית "שי ודרור" לצד שי גולדשטיין, דרור רפאל, גיל קופטש והדר לוי, והשנייה "חסרי תרבות" יחד עם שי גולדשטיין, המשודרת בשעות הערב.

בשנת 2015 השתתף בעונה השנייה של תוכנית הדוקו-ריאליטי "גולשי ספות", לצד חברו, ירון ברובינסקי. באותה שנה השתתף בסרט הקולנוע "רבין: היום האחרון" בבימויו של עמוס גיתאי. בסרט מגלם גוטליב את דמותו של מיכאל בן יאיר. באותה השנה השתתף בתשדיר הבחירות לכנסת העשרים מטעם מפלגת מרצ. בנוסף באותה שנה, השתתף גוטליב ביחד עם הזמר דורון מירן בקמפיין של הארגון הלהטב"י "בלה דואגת" להגברת המודעות למחלות מין.[3]

בשנת 2016 החל להשתתף בתוכנית הלייט-נייט "לילה טוב עם אסף הראל" בערוץ 10. כמו כן, ב-15 באוגוסט 2016 החל להגיש את תוכנית הבוקר ברדיו ללא הפסקה לצד שי גולדשטיין ולאה לב, במקום התוכנית של שי ודרור שירדה משידור. בתאריך 1 ביוני 2017 שידר את תוכניתו האחרונה.[4] באותה שנה שיחק בסרט "לב שקט מאוד" בבימויו של איתן ענר.

בשנת 2017 שיחק בסדרה הקומית "צפוף" בערוץ זום אצל HOT בתפקיד אבישי.

בשנת 2021 דיבב את דמותו של מפיק העל פרדי דיז'ון במשחק המחשב הישראלי "פיפוש".

בשנת 2023 שיחק בתכנית "סיירת פאנץ'" של כאן 11 אשר עוקבת אחרי סטנדאפיסטים שמופיעים בפני חיילי צה"ל בעקבות ה-7 באוקטובר . בנוסף החל לשחק בהצגה ״דור בא״ מאת מעין אבן בתיאטרון הבית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 נטען במאמר ב"ידיעות אחרונות" כי גוטליב ביקר בכת מייסודה של חוה גואז.[5]

נכון ל-2017 גוטליב שותף בשתי מסעדות בתל אביב.[דרוש מקור]

גוטליב רווק ומתגורר בפרדס חנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורי גוטליב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
אין
פרס האקדמיה לטלוויזיה - שחקן בסדרה קומית
2003 - אורי גוטליב ("שוטטות")
2004 - אורי גוטליב ("אחד העם 1")
הבא:
2005 - מוני מושונוב ("קצרים")