האלופה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: סגנון כתיבה לא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: סגנון כתיבה לא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
האלופה
לוגו "האלופה"
לוגו "האלופה"
סוגה טלנובלה, דרמה יומית
יוצרים דרור נובלמן, לימור נחמיאס, גל זייד (עונה 1)
רוני ידור, נמרוד עציון-קורן, סער לחמי (עונה 2) שירלי מושיוף, רן שריג, משה זונדר (עונה 3)
כותבים לימור נחמיאס, נמרוד עציון-קורן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי שי קפון
שחקנים יהודה לוי
עופר שכטר
עדי הימלבלוי
לירז צ'רכי (עונה 1)
שנהב צדוק (עונה 2) מיכל גבריאלוב (עונות 1–2, 3 אורחת)
ג'וליה לוי בוקן (עונה 2)
לירון וייסמן (עונות 1–2)
ורד פלדמן
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 288
הפקה
מפיק אביאל כהן
מפיקים בפועל יוסף עבדייב
חברת הפקה דורי מדיה דרסט
עורכים יעקב זלקה
צלמים מנגיסטו אלהלו
בעלי תפקידים נוספים רותי וינברג, גל זייד (פיתוח עלילה ודמויות)
מוזיקה מזרחית
אורך פרק כ-35 דקות
שידור
רשת שידור הוט 3
רשת (ערוץ 5)
וואלה! VOD
תקופת שידור מקורית 2 באפריל 200623 בדצמבר 2009
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"האלופה" היא טלנובלה טלוויזיונית ששודרה החל מ-2 באפריל 2006 ועד לסיומה ב-23 בדצמבר 2009 במשך 3 עונות ו-288 פרקים בחברת HOT. הסדרה עוקבת אחר חייהם של שחקני קבוצת כדורגל ישראלית דמיונית, "הכח ירושלים", שלוקחת חלק בליגת העל.

הפקה ושידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסדרה ביים שי קפון והתסריטים נכתבו על ידי אושר חסון, לימור נחמיאס, גל זייד, נמרוד עציון-קורן, סהר הלחמי ישי אלעור, משה זונדר ודרור נובלמן[1].

פרק הבכורה של הסדרה שודר במהלך מרץ 2006 ללקוחות 3G של רשת פרטנר תקשורת, בפורטל oboxlive, לפני שידורו בכבלים[2].

ביולי 2006, חשף האתר TheMarker כי הסדרה כוללת פרסום סמוי במאות אלפי דולרים[3]. זאת בנוסף להסכמי החסות עליהם דיוחה[4]. בתגובה שלחה חברת HOT את העובדים לבדיקת פוליגרף כדי למצוא את המדליף[5]. באותו חודש פרץ גם סכסוך בין התסריטאים של הסדרה לחברת HOT על דמי תמלוגים שהייתה חייבת להם[6]. בינואר 2007, נקנסה HOT ב-90 אלף שקל, בשל פרסום בית הספר אנקורי ומותגי הטוטו והווינר באופן סמוי[7].

במאי 2007, נמכר פורמט הסדרה עבור גרסה ברוסית[8].

ביוני 2007, פרסמה HOT מודעת אבל פיקטיבית כדי לקדם את הסדרה[9]. כחלק מקמפיין של 2 מיליון שקל לקידום העונה השנייה[10].

בפברואר 2008, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין הוציאה מכתב הפרה ל-HOT בשל שידור פרקים של "האלופה" שסווגו לצפייה מגיל 8 ומעלה, אף על פי שכללו ביטויי אלימות ומין[11].

באוקטובר 2009, המועצה לשידורי כבלים ולוויין דרשה מ-HOT להפסיק לשדר שידורים חוזרים של התוכנית בשעות הצהריים, מאיר שהסדרה "כוללת סצינות מיניות, אלימות ומסרים חיוביים על אלכוהול"[12].

בינואר 2013, דווח כי הסדרה מובילה במספר ההזמנות בשירות הוידאו על פי דרישה (VOD) של HOT[13].

עלילה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הסדרה כללה 119 פרקים. במרכזה עמדו שני משולשים רומנטיים: האחד בין קפטן הקבוצה סער פדידה, אשתו היפה ליאן זליג ואהובתו לשעבר של פדידה מיטל אוגניסיאן, שהשתלטה על הקבוצה ממניעים מסתוריים; והשני בין קשר הקבוצה תום שלייפר, חברתו מילי דיאמנט ונערה בשם סיגי בר־חיים, שנקלעת במקרה לחיי הזוג לאחר שסבו של תום, אוסקר שלייפר, שגר יחד איתו, שכר אותה כמטפלת. קווי עלילה נוספים בעונה עוסקים במאבקי הכוח והכסף בקבוצה, מזימות, בגידות, חברויות ואהבות, ביניהן אהבתם של דריה זליג, בתו של מנכ"ל הקבוצה, והחלוץ החדש הערבי, ג'לל קאסום. בסוף העונה סער ומיטל מחליטים להימלט יחד באמצעות היאכטה של ג'וזף, בעלה של מיטל, אך ג'וזף וליאן, אשתו של סער, מגלים זאת ומטמינים פצצות על היאכטה, בנוסף לתנין של ג'וזף. בפרק האחרון רואים את ג’וזף וליאן מפעילים את הפצצות.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה השנייה של הסדרה כללה 99 פרקים, וקו העלילה הראשי שלה עוסק בסער, במערכת היחסים שלו עם ליאן ובאירועי היאכטה. העונה השנייה מתחילה בלב ים, כאשר מיטל מספרת לסער על קלטת מסתורית ולאחר מכן נעלמת בים. סער בסופו של דבר טובע, שוקע בתרדמת ונסחף אל החוף. כאשר הוא מתעורר לאחר חצי שנה הוא לא זוכר את שקרה, ומגלה כי ליאן, אשתו לשעבר היא עכשיו בת זוגו של בעלי הקבוצה החדשים, דורי בראל, יש לה תינוקת והיא מנהלת את פורטל האינטרנט של הקבוצה. העלילה עוסקת בפריחת אהבתם המחודשת של סער וליאן (קו העלילה הראשי), בעלילות הפורטל ועובדיו (קו העלילה השני) ובמזימות נגד ראש הממשלה (קו העלילה השלישי). במהלך העונה מנסה דורי לחבל במכוניתו של סער כדי להרוג אותו בגלל שלקח לו את ליאן, אך ביום זה נסעו ברכב ליאן וסיגי מה שמוביל לתאונה ולמוות של סיגי בר חיים. בזירה נוספת בקריית הממשלה, זאביק, יועצו של ראש הממשלה ואביו של דורי הבעלים של הקבוצה, גורם לראש הממשלה להתפטר מתפקידו במתכוון לאחר שבדה פרשה של הטרדה מינית. במהלך אימון בחוף ניצנים סער נזכר באירועי היאכטה ומבין שליאן הייתה מעורבת.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה השלישית והאחרונה של הסדרה כוללת 69 פרקים והיא נפתחת בסצנה בה פדידה מבקיע שער במדי קבוצת "מנצ'סטר יונייטד", אך מודח מן הקבוצה לאחר שהתגלה להנהלה שהוא נוטל סטרואידים. בעונה זו ליאן וסער זוג והם מגדלים ביחד את גל . אוסקר שלייפר, סבו של תום, נפטר ומוריש לתום הון רב אשר טומן בחובו סוד חשוב. הכח ירושלים מעפילה לליגת האלופות וסוכנו של פדידה, ״אלי אלמדון״, מתגלה כאביו. באמצע העונה מתפתח רומן סודי בין תום לליאן שמוביל לבגידה בדריה וסער, ובעקבות כך ליאן נפרדת מסער לשם כך מחליט סער לנקום בתום בעזרת אביו והופך אותו לנכה, אבל ליאן כבר מתארסת לתום ונכנסת להריון עם בנם. הכח ירושלים מנצחת בגמר ליגת האלופות. הסדרה מסתיימת בכך שסער מתמוטט ומת.

האבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שירדה העונה הראשונה מהמסך אורנג' השיקה סדרת ספין אוף להאלופה הנקראת האבודה הסדרה שודרה בסלולר ב- obox live (פורטל אורנג') ובאתר ynet.

לסדרה היו 21 פרקים וכל פרק היה בין 2–3 דקות. מורן אייזנשטיין שיחקה בתפקיד ראשי בשם קרן גמזו[14].

קווי דמיון בין העלילה למציאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן להבחין בקווי דמיון בין אירועים ודמויות מהסדרה לבין אירועים ודמויות מעולם הכדורגל הישראלי:

  • קיים דמיון בין הדמות בסדרה של מיטל אוגניסיאן לבין מיכל זאבי, בתו של גד זאבי, שהייתה מנכ"לית של קבוצת בית"ר ירושלים בזמן שאביה היה מבעלי הקבוצה[15].
  • ניתן לאתר דמיון בין דמותו של ג'וזף אוגניסיאן בסדרה לבין המיליונר ארקדי גאידמק, שהיה בעליה של בית"ר.
  • נוכחות דמותו בסדרה של ג'לל קאסום, הכדורגלן הערבי, תואמת לשמועות על צירופו של כדורגלן ערבי לבית"ר, עבאס סואן.
  • התאבדותו בסדרה של בעלי הקבוצה בשל חובות מזכירה את פרשת התאבדותו של רובי שפירא, בעליה לשעבר של הפועל חיפה.
  • בדמותו של סער פדידה ניתן למצוא מזיגה של אלמנטים מחייהם של כמה כדורגלנים ישראליים, כמו פציעה המונעת חוזה עם קבוצה איטלקית (בדומה לאיציק זוהר), פרסומת לשמפו נגד קשקשים (כמו אלי אוחנה), ועימות עם חבר לקבוצה (בדומה לעימות בין אבי נמני לטל בנין).
  • קווי דמיון יש גם בין דמותו של תום שלייפר לשחקן הכדורגל עמרי אפק.
  • קו העלילה המרכזי בעונה הראשונה לקוח מהמחזה "ביקור הגברת הזקנה" של פרידריך דירנמאט, המספר על אישה עשירה בשם קלייר זאחנסיאן (הדמות של מיטל אוגנסיאן בסדרה), שהייתה נשואה למיליארדר ארמני ומבקשת לנקום באהוב נעוריה שזנח אותה.
  • קו דמיון נוסף קיים בדמותו של אדי, אשר היה עם אימו (סמדר זליג) ורצח את אביו (יוחנן גושגיצה) ללא הידיעה שזה אכן אביו, בדומה למחזה ״אדיפוס״. ומכאן בא שמה של הדמות - אדי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סער פדידה (יהודה לוי): סער הוא שחקן כדורגל ב״הכוח ירושלים״ ובהמשך הסדרה הופך לכוכב מנצ׳סטר. נשוי לליאן ואבא של גל. סער הוא השחקן הישראלי שהגיע הכי רחוק שיש. הוא טיפוס מלא אש ותשוקה, לעיתים יהיר מדי, מפונק, ילדותי, שחצן, חמום מוח ובעל פתיל קצר אך גם צ'ארמר ומלא כריזמה. סער מודע לעוצמה שלו ולמראה שלו, בעל ביטחון עצמי מאוד גבוה ואדם נטול פחד. אוהב מאוד את אשתו ותלוי בה אבל בוגד בה באופן קבוע הסדרה מתחילה בפלאשבק שלו מגיל 16, כאשר הכיר את סימה בוחבוט, התאהב בה והבטיח לקחת אותה איתו להולנד. העונה הראשונה נפתחת בכך שאת קבוצת הכדורגל של סער קונה מיליארדר רוסי בשם ג׳וזף אוגניסיאן, שהגיע לישראל יחד עם אשתו, מיטל. בהמשך מתגלה כי מיטל היא בעצם סימה בוחבוט, שהגיעה אחרי שנים כדי לנקום בסער על כך שלא עמד בהבטחותיו וגרם לעקרותה. מיטל מנסה לפגוע בסער ואף שולחת שחקן מאחת הקבוצות המתחרות כדי שישבור את רגלו. לבסוף סער ומיטל מתאהבים ומתכננים לברוח מפני ג׳וזף וליאן עם היאכטה של מיטל. בסוף העונה הראשונה, ג׳וזף מגלה על בגידתה של מיטל, וליאן והוא מפוצצים את היאכטה שעליה סער ומיטל. העונה השנייה מתחילה בכך שסער ומיטל נלחמים על חייהם בים וסער נכנס לקומה. בהמשך העונה מסתבך עם זאביק בראל, אדם כוחני ומסוכן, יד ימינו של ראש הממשלה, שמתכנן לרצוח אותו אם לא יחתום על עסקת נשק שתכניס לכיסו כסף רב, הוא עושה זאת באמצעות ניקי שנשלחת על ידו לפתות את סער ולהשיג ממנו קלטת שמאמתת את תוכנית הרצח. בעונה זו הוא גם חוזר ומתאהב בליאן, למרות שגרמה לפגיעה בו ובמיטל. בסוף העונה מתברר כי מיטל בחיים והיא מתאבדת כדי להציל את סער מפני זאביק. בעונה השלישית סער משחק במנצ’סטר ובן הזוג של ליאן ואבא לבתם המשותפת גל. לאחר שמתגלה כי הוא משתמש בסטרואידים, הוא חוזר לישראל וקונה יחד עם תום את ״הכוח ירושלים״. בהמשך העונה השלישית, בעקבות רומן עם תום, ליאן נפרדת ממנו וסער יוצא לתקופה קצרה עם דריה. לאחר שמתגלה כי הסוכן שלו, אלי אלמדון, הוא אבא שלו, שרצח את הוריו של תום, תום רוצה להתקשר למשטרה ולכן אלי מתאבד. סער רוצה לנקום בתום על כך שלקח לו את ליאן ולכן מתכנן להרוג אותו אך לא מצליח. במשחק האחרון של גמר ליגת האלופות סער לוקח סטרואידים, מנצח את המשחק ולאחר מכן מתמוטט ומת על המגרש.
  • תום שלייפר (עפר שכטר): תום הוא שחקן כדורגל ב״הכוח ירושלים״ והנכד של אוסקר. תום עבר הרבה קשיים בחייו, התייתם בגיל 9 לאחר שהוריו נרצחו. תום הוא בחור טוב לב, תמים ואדיש. בעונה הראשונה היה בן זוגה של מילי דיאמנט, אבל בהמשך התאהב בסיגי בר חיים שעבדה במספרה של טובה וגם עם סבו. בהמשך העונה התחתן עם מילי כיוון שסיפרה לו שנכנסה להיריון ממנו אך מסתבר שהיא שיקרה לו והיא בכלל בהריון מסער. לקראת סוף העונה מגלה שמילי הייתה איתו בשביל הכסף שבו זכה סבו וכי שיקרה לו שהוא האבא של התינוק שבבטנה. בסוף העונה הוא הופך לבן זוגה של סיגי. בעונה השנייה מכניס את סיגי להיריון וכמעט מתחתן איתה אך לבסוף היא מתה בתאונת דרכים שלה גרם דורי, ולאחר מותה, מתחיל תום לדמיין אותה, הוזה ומשתגע. כשרצה להתאבד, יעל עצרה אותו וירה בידה ובעקבות כך נכנס לאשפוז. לבסוף מתאהב ביעל חברתה של סיגי והופך לבן זוגה. בעונה השלישית מתגלה שיעל מתה ממחלה. לאחר מכן מתגלה לו שאוסקר נפטר והשאיר לו צוואה של חצי מיליארד דולר. תום הופך למיליארדר ולא יודע מה לעשות עם עצמו. קונה לליאן וסער דירה מפוארת מתחת לדירתו ובעקבות לחץ של סער, קונה יחד איתו את ״הכוח ירושלים״. בהמשך העונה מתחיל תום לחקור את סיבת הרצח של הוריו. עם בואה של דריה לישראל, מתחיל לצאת איתה ולאט לאט הוא מתחיל להתאהב בליאן עד שמתפתח ביניהם רומן סודי שבעקבותיו דריה נפרדת ממנו וליאן מתגרשת מסער, סער מנסה לנקום בו והופך אותו לנכה אבל הוא וליאן כבר התארסו והיא בהריון ובסוף העונה הוא חוזר ללכת.
  • ליאן זליג פדידה (עדי הימלבלוי): אשתו של סער פדידה ואמא של גל. היא האחות של דריה ורני והבת המועדפת במשפחה. במשך הנישואין לסער ליאן עברה הכול: נבגדה וננטשה, חוזרה והסכימה לנסות מחדש. ליאן יודעת בדיוק מי זה סער פדידה. היא לא מפחדת ממנו, יודעת מה היא שווה ומה עשתה בשבילו, והיחידה שמסוגלת להעמיד אותו במקום. ליאן הייתה דוגמנית מצליחה. בעונה הראשונה הייתה שדרנית קווים והקימה את להקת המעודדות של "הכוח ירושלים" . בעונה השנייה הייתה עם דורי וגידלה ביחד איתו את גל עד שסער התעורר והיא וסער התאהבו מחדש והיא עזבה את דורי בשבילו, בעונה זאת ניהלה את פורטל האינטרנט של "הכוח ירושלים" ובמהלך ראיון עם זאביק הוא אונס אותה . בעונה זו היה לה רומן עם סזאר שחקן זר בהכוח ובעקבות קינאתו של סער הוא מפטר אותו . בסוף העונה השנייה זאביק חוטף אותה ואת גל כדי לאיים על סער ושם ליאן מגלה שזאביק אנס אותה, אבל לבסוף דורי מציל אותן ונורה . בלונדון עבדה יחד עם אלי אלמדון כאשת יחסי הציבור של סער. מכירה גם את המגרעות של סער, מכירה בתלות שלו בה. בעונה השלישית הייתה מנהלת יחסי הציבור של הקבוצה ובעונה זו היא ותום מתאהבים ומנהלים רומן סודי ובעקבות זאת היא נפרדת מסער והיא ותום מתארסים והיא נכנסת להריון ממנו .
  • מיטל אוגנסיאן (סימה בוחבוט) (לירז צ'רכי (עונה 1)/שנהב צדוק) (עונה 2): עונה 1,אורחת בעונה 2) מיטל גדלה בבית עם אבא מכה, וחלמה על אהבה, ילדים, ואושר. היא התחתנה עם ג'וזף, מיליארדר ממוצא ארמני, ועל מנת לנקום בסער פדידה שנטש אותה כשהייתה בהריון וגרם לכך שתהיה עקרה. היא משכנעת את ג'וזף לקנות עבורה את "הכח ירושלים". ג'וזף יחד עם ליאן ואיגור ניסו להרוג אותה ואת סער פדידה בסוף העונה הראשונה (אך ללא הצלחה) בעקבות בגידה בסער (שהיה עם ליאן) ומיטל (שהייתה עם ג'וזף). בעונה השנייה בעקבות הפיצוץ נהרסו פניה והפכה לנכה וגרה עם אלונה בבני ברק אך מתה לקראת סוף העונה השנייה כשהתאבדה בשביל שסער לא ייתן את הקלטת לזאביק בשביל שתחיה.
  • סיגי (סיגלית) בר-חיים (מיכל גבריאלוב): (עונה 3,1-2 כאורחת) ספרית. סיגי סבלה בחייה, הוריה נהרגו בתאונת דרכים. מסורבלת וחסרת טקט, אך יש לה לב ענק, מאוד מוכשרת ומצחיקה. הייתה בת זוגו של תום שלייפר. בעונה השנייה סיגי הולכת למגדת עתידות ומקבלת בשורה רעה, "יום ששונך הוא יום אסונך" הנבואה מתגשמת כי ביום שסיגי גילתה שיש לה ולתום ילד דורי חיבל באוטו של סער פדידה, אך סיגי וליאן נסעו באוטו ויום אחרי זה היא מתה מדימום מוחי. נשכחת בסוף העונה ה-2 אך מופיעה שוב בתור הזיות של תום שמדבר איתה אבל אף אחד לא רואה אותה ונעלמת כשאושפז ובעונה ה 3 מופיעה כשתום היה בהזיות עקב סם שסער ונטשה נתנו לו בביתו של אוסקר
  • ניקי גודאר (ג'וליה לוי בוקן) (עונה 2): ניקי מגיעה לקבוצת הכוח ירושלים בתור מאמנת ווינרים. היא צרפתייה ממוצא יהודי, שגדלה בצרפת לזוג הורים שלא דאגו לה לצרכיה האישיים. בצעירותה התחילה ניקי לעשן סמים קלים ולשתות אלכוהול בעיקר כדי למשוך את תשומת לבם של הוריה. מסמים קלים היא התדרדרה לסמים קשים, והתחילה גם לעסוק בזנות תמורת כסף לסמים ואוכל. עד מהרה היא הפכה לחתולת רחוב מיומנת וחלקלקה. יום אחד נתקל בה זאביק, אחד מהאנשים החזקים בישראל, הציל אותה מחיי הרחוב. תחת חסותו, היא למדה שפות, מדע, ספרות, פילוסופיה ואמנויות לחימה והשתקמה. היא עלתה לישראל. חוץ מסער פדידה היא הדמות הכי חזקה בסדרה. בניקי יש שילוב מושך וקטלני של כוח וחולשה, של בגרות מטורפת וילדותיות תמימה וכובשת. במהלך העונה השנייה מתאהבת בסער פדידה ובעקבות כך נהרגת על ידי העוזרים של זאביק בחניון.
  • מילי דיאמנט (לירון וייסמן): (עונה 1–2) מילי היא בתה של טובה גמזו והאקסית של תום שלייפר, אך במהלך העונה חוזרת אליו נפרדת ממנו ושוב חוזרת אליו כי אוסקר זכה בטוטו, לאחר מכן היא מתחתנת איתו ואומרת לו שהיא בהריון ממנו (אף על פי שהיא בהיריון מסער) מתגרשת ממנו בסוף העונה ומפילה את התינוק. בעונה השנייה חוזרת עם אמה טובה לארץ ומגלה שסיגי מתה היא מנסה לחזור לתום ללא הצלחה ואף מתאהבת בדורי בראל, מתחתנת איתו והופכת לבן אדם טוב אך דורי מת בסיום העונה. היא מתה בתחילת העונה השלישית בחו״ל לאחר שטבעה בג'קוזי וגורמת לאמה טובה להשתנות ולהפוך לאדם טוב יותר.
  • דריה זליג (ורד פלדמן) : אחותה של ליאן. הייתה נשואה לג'לל השחקן הערבי. חוזרת לארץ אחרי מגורים באיטליה עם ג'לל שלאחר מכן ניסתה להציע לו נישואים אך הוא נפרד ממנה. לקראת סוף העונה נחטפת בידי דובי שהתחפש לקייזרמן. דריה למדה פסיכולוגיה בעברה, והיא מתחילה לעבוד כפסיכולוגית הקבוצה. תמיד היה מתח בינה לבין ליאן. ליאן הייתה האחות המושלמת ואילו דריה - הכבשה השחורה. דריה שונאת את סער מהיום שבו וליאן התחילו לצאת. בעונה השלישית הופכת להיות בת זוגו של תום ואולם עוזבת אותו אחרי שבגד בה עם ליאן. היא מנהלת רומן עם סער ומתחילה להכיר אותו טוב.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עובד חביה (ליאור שמש): עובד חביה הוא הבלם של "הכח ירושלים". כדורגלן קצת ערס, חולה על בילויים, סלב'ס, מסיבות בנמל, שעוני ברייטלינג וכלבי אמסטף. בעונה הראשונה עובד נדלק על יפית, אך עוזב אותה כי כולם יורדים עליו שהיא, איך אומרים, קצת שמנה. עובד הוא אמנם לא גאון הדור, אך אחרי שורה של גולים עצמיים שמורידים אותו מהמגרש ומשגרים אותו אל הספסל, גם הוא מבין שלעזוב את אהבת חייו בגלל כמה קילו עודפים, הייתה טעות חמורה. הוא עושה הכל כדי שתיקח אותו בחזרה ולבסוף מציע לה נישואים באמצע משחק של הכח ירושלים. בעונה השנייה הם מתחתנים ובגלל שהוא עקר הוא ויפית לא יכולים להוליד ילד . אך בעונה השלישית הם מתגרשים לאחר שעובד נופל לבור של פסולת רדיואקטיבית ורואה את יפית בוגדת בו.
  • יפית חביה (עירית קפלן): אשתו של עובד וההפך הגמור ממנו. מצחיקה וחיננית, צינית ואינטליגנטית. בעונה הראשונה, יפית הייתה עוזרת הבית של הזוג "אוגנסיאן".בעונה השלישית, יפית מקבלת משרה חדשה בדמות בנקאית בבנק השווייצרי של הרמן. מתקשה להתמודד עם עובד והתנהגותו, ולא אחת מבקרת אותו ויורדת עליו על דברים שהוא עושה. ולבסוף מתגרשת ממנו והופכת להיות בת זוגו של הרמן.
  • איציק זליג (אלי דנקר) (עונה 1–2): איציק זליג הוא שחקן עבר שהתקדם והגיע להיות מנהל קבוצת הכח ירושלים. אחרי שהבעלים הקודמים של הקבוצה, איזו גמזו, התאבד איציק מנסה להקים את הכח ירושלים מהקרשים ומוכן אפילו למשכן לשם כך את ביתו. כשמיטל אוגנסיאן מגיעה לקבוצה בתור הבעלים החדשים, היא מפטרת אותו מיד. הוא חוזר לנהל את הקבוצה, אך בתנאים המשפילים של מיטל, כלומר אין לו סמכות לקבוע כלום. איציק נשוי לסמדר ואבא של רני, דריה וליאן. לפני 20 שנה הייתה אשתו קורבן לאונס, שממנו נכנסה להריון וילדה תינוק, שהוחלף בבית החולים עם תינוק אחר, שגדל להיות סער פדידה. איציק מסר את התינוק לאימוץ והסתיר מסמדר אשתו את התיק השל אדי.
  • סמדר זליג (אורנה כץ) (עונה 1–2): אשתו של איציק זליג ואמא של ליאן דריה ורני. סמדר נאנסה בידי עבריין מקומי לפני 20 שנה ונכנסה ממנו להריון. היא ילדה בן ושקעה בדיכאון עמוק. איציק לא יכול היה לראות את אשתו מתפרקת ונתן את הילד לאימוץ. סמדר מעולם לא סלחה לו. היא הפכה לאישה עוקצנית, מרירה, כעוסה וכואבת. בסוף העונה הראשונה סמדר מוצאת את בנה האבוד וחוזרת לאיציק. הבן אדי חובר לסמדר ויחד הם מאתרים את האנס, אביו. בעימות המשולש, סמדר כמעט נאנסת שוב ואדי רוצח את אביו במטרה להציל אותה. איציק שנקלע למקום לוקח על עצמו את האחריות ונכנס לכלא. בעונה השנייה מגלה סמדר מחדש את האהבה אל איציק, והיא פחות מרירה, יותר סלחנית ויותר רכה. בזמן שהשהות של בעלה בכלא הולכת ומתארכת, היא מבינה שעם משכורת של עובדת סוציאלית היא לא תגיע רחוק, ויחד עם בתה ליאן היא לוקחת על עצמה את ניהול מגזין האינטרנט הכושל של דורי בר-אל ומיתוגו מחדש. יחד הופכות השתיים לנשות עסקים מצליחות וחזקות.
  • רני זליג (מייקל לואיס) (עונה 1–2): רני זליג הוא בן הזקונים של איציק וסמדר וחבר של ריטה בר-חיים והאח הצעיר של ליאן ודריה. רני הוא טין-אייג'ר ישראלי, כדורסלן לשעבר, חתיך, בליין, ועצלן. בפיגוע טרור שמתרחש באצטדיון, בזמן משחק של "הכח ירושלים", רני נפצע קשה ומאבד את מאור עיניו. הוא נאלץ להתמודד עם החיים החדשים והלא פשוטים שנגזרו עליו. לבסוף הוא וריטה נפרדים והוא מתחיל לצאת עם המטפלת שלו ענבל ולקראת סוף העונה חוזר לראות.
  • אוסקר שלייפר (מוסקו אלקלעי) (עונה 1–2): סבו של תום שלייפר. ליטאי ניצול שואה, גזען, אכזרי, קמצן, מרושע ויחד עם זאת שובה לב. אחרי שהוריו של תום נהרגו בתאונה הוא מגדל את נכדו במסירות ואהבה. אוסקר ותום גרים יחד, עד שתום מביא לאוסקר מטפלת חדשה- סיגי בר חיים. אוסקר וסיגי הופכים לבעלי ברית (מול מילי וטובה) ולחברים טובים. בעונה הראשונה אוסקר זוכה ב-23 מיליון שקל בטוטו וחוטף מיד התקף לב. הוא מתאושש רק כדי לגלות שמילי, חברה של תום, החליטה לרצוח אותו ולקחת מתום את הכסף. הוא מתחזה למת וחושף את המזימה. בעקבות מותו של אלקלעי ב-1 באפריל 2008, במהלך העונה השלישית מודיעים לתום הנכד שלו שאוסקר מת, ותום יורש ממנו חצי מיליארד דולר אשר קשורים למות הוריו.
  • טובה דיאמנט-גמזו (מירב גרובר): טובה היא אמה המרשעת של מילי בעלת הקומפלקס יופי ואלמנתו של איזו גמזו. במהלך העונה הראשונה מעסיקה את סיגי ומתנהגת אליה כאל "משרתת" אך מבינה בהמשך כמה זקוקה לה. היא מנסה להיות אהובתו של איציק זליג אך ללא הצלחה לקראת סוף העונה הראשנה מגלים כי היא זאת שהרגה את בעלה גמזו באמצעות סם האונס ובסוף העונה מקבלת את מה שמגיע לה ונזרקת לרחוב. במהלך העונה השנייה חוזרת עם בתה מילי לאחר שהייה ארוכה מחוץ לישראל והפכה לגור עם מילי ודורי שכן לאחר מכן גורשה על ידי בתה מילי מכך שגילתה לזאביק על מה שידעה על סיגי והקלטת של אביק וג'וזף. בעונה השלישית חוזרת בתור מזכירתו של סער ומגלה שבתה מילי מתה במהלך חופשה עם חברים מחוץ לישראל ובעקבות כך משתנה ואף מוצאת אהבה.
  • ג'לל קאסום (יוסף סוויד): (עונה 1–2) חלוץ מבריק שמכונה "הקסאם", שחקן ערבי מנצרת. הוא ציניקן, שנון, ומאוד רגיש למוצאו. מיטל קונה אותו לקבוצה ומחוללת מבלי דעת סערה פוליטית. ג'לל מנסה איכשהו לשרוד ב"הכח ירושלים", הקבוצה הכי גזענית בליגה, בתקווה להתקדם משם לאירופה ("מילאן"), בין כל הקללות של האוהדים הפאנטיים ששונאים אותו. במהלך העונה הראשונה הוא מתאהב בדריה זליג, ומתחתן איתה. אך לבסוף הם מתגרשים.
  • זיווה (יעל הדר): סוכנת שחקנים ועורכת דין. היא לסבית, מתוארת כתחמנית וקשוחה, בעונה הראשונה היא הייתה חברה קרובה של טובה ויחד עמה זממה לנקום במיטל על שגרמה לפיטוריה לאחר שיחסיה עם טובה עלו על שרטון, עוזרת לסער ומיטל נגד הסחטנות של טובה בכך חוזרת לתפקידה בקבוצה, בתחילת העונה השנייה יולדת את בנה ובמהלך העונה היא בזוגיות עם ג׳וזף אוגנסיאן.
  • ריטה בר-חיים (מיטל גל): (עונה 1–2) ריטה בר חיים היא אחותה של סיגי. ילדה יפה, מקסימה, שנונה, קצת גאוותנית, ועיוורת מלידה. בעונה הראשונה חיה ריטה בפנימייה ומתחילה בקשר רומנטי עם רני זליג. הקשר ביניהם רצוף בעיות בגלל העיוורון של ריטה, אך בסוף העונה, הודות לנדיבותו של אוסקר שזכה בטוטו, טסה ריטה לשווייץ ועוברת ניתוח שמשיב לה את הראייה. צחוק הגורל הוא שברגע שריטה יכולה לראות את בן זוגה ההורס, הוא עצמו מתעוור בפיגוע. בעונה השנייה, כמה חודשים לפני גיוסה לצה"ל, עובדת ריטה בבר השכונתי, ומתמודדת עם המצב של רני. ברור שהיא זאת שמבינה אותו הכי טוב, ומעניקה לו את התמיכה הגדולה ביותר. אך לבסוף היא ורני מחליטים להיפרד לאחר שהיא חוזרת משהות בדרום אמריקה לאחר מותה של סיגי לפני גיוסה לצה"ל.
  • דובי קיסר (גיא לואל): (עונות 1–2) עיתונאי. האקס של דריה, בגלל שניסה להתחיל עם ליאן אבל הוא מנסה לחזור לדריה ובהמשך הם חוזרים אך נפרדים שוב. הוא נכנס בסוף העונה הראשונה לבית משוגעים בגלל שהוא חשב שהוא יונה אבל התחלף עם אחיו התאום בני קייזרמן. בעונה השנייה חטף את דריה וכששחרר אותה ליאן וג'לל באו עם רופאים והרופאה הזריקה לו חומר מרדים.
  • טוקו (מרטין אומנסקי): (עונות 1–2) השוער הארגנטינאי של הכוח ירושלים. הופך להיות בן זוגה של אלונה אך הם נפרדו כאשר מיטל "מתה" ואלונה התחבאה בתור דתי בבני ברק אך חזרו בסוף העונה השנייה.
  • דוד חן (דודו זר): (עונה 1–2) מנהל תחנת הטוטו. דודו של עובד חביה. בעונה הראשונה מתאהב בטובה, אך היא "מנפנפת" אותו. בעונה השנייה מגיעה אליו כבשה, בשם נהורה, אשר נותנת לסובבים אותה מזל, כאשר טובה חוזרת בעונה השנייה דוד רוצה לנקום בה ובגלל זה הוא מקיים יחסים עם טובה ורוצה לזרוק אותה, אך מכיוון שטובה עלתה על התוכנית של דוד, היא גונבת את נהורה ומזמינה אותו לארוחה בה היא מבשלת את נהורה.
  • צחי לביא (אלון מזרחי) (עונות 1–2): מאמן הקבוצה. פוטר על ידי דורי בעונה השנייה.
  • אלונה חלפון/(אלון לשעבר) (שי קדימי) (עונה 1–2):טרנסג'נדרית, אחותה של מיטל. נולדה כגבר בשם אלון והחליפה את מינה. בעלת חנות בגדים. הופכת להיות בת זוגו של טוקו לעונה הראשונה. במהלך מספר החודשים שסער היה בבית החולים ברחה אלונה יחד עם אחותה מיטל לבני ברק ושם אלונה התחבאה בתור גבר שומר מסורת, בגלל שטוקו חיפש אותה יחד עם סער, הם מצאו אותה ואת מיטל ולאחר מכן כאשר חטפו את מיטל נורתה אך ניצלה מכך שהכדור פגע בתג ונפגעה רק ביד. בסוף העונה השנייה נהפכת להיות בת זוגו של טוקו. זו הייתה הפעם הראשונה שבסדרה ישראלית הייתה דמות של אשה טרנסקסואלית[16].
  • ג'וזף אוגנסיאן (ולדימיר פרידמן) (עונה 1–2): ג'וזף אוגנסיאן הוא אוליגרך במשבר גיל העמידה. בעונה הראשונה, ג'וזף הוא מיליארדר, איש עסקים ומאפיונר ארמני, שמגיע לישראל בעקבות אשתו, קונה מלון שלם בירושלים ומתגורר בפנטהאוז. לג'וזף יש חיית מחמד קטנה- תנין בשם "חמודי" ולכן הוא מכונה "התנין". הוא בוס קשוח וחסר רחמים, אך יש לו חולשה אחת – מיטל. איתה הוא רך כמו כלבלב. מהרגע שמיטל בוגדת בו עם פדידה, לבו של ג'וזף קופא, ובעונה השנייה חייו נהרסו. הוא אמנם שומר חסד קטן לליאן לזכר השותפות לדבר עברה, אך פרט לכך הוא לא אוהב שום דבר היה בזוגיות קצרה עם זיווה שנפרד ממנה מכך שגילה על שמיטל חיה ושמר על מיטל בביתו עד שנרצח לקראת סוף העונה השנייה על ידי זאביק שותפו לעסקים לאחר ששיקר לו שהרג את מיטל. האנטגוניסט הראשי בעונה הראשונה והשנייה.
  • איגור (קיריל ספונוב) (עונה 1): עובד עם ג׳וזף. אחרי הבגידה של סער בליאן והבגידה של מיטל בג׳וזף הוא, ליאן וג׳וזף מנסים להרוג את מיטל וסער.
  • שגיב פלתיאל (עידן גיל) (עונה 1): שיחק בדמות ארנב עם מילי בסדרה תוכנית הבילוש ותוכנית החגים,אוהד הפועל, מת בגלל מיץ חמוציות המכיל סמים שלקח מהתיק של מילי.
  • אדי פרנקו (מיכאל אלוני) (עונה 1): הבן של סמדר וגושגיצה נמסר לאימוץ לפני 20 שנה כיוון שהיה תוצאה מאונס, מגיע לארץ כדי לחפש את אמו ופוגש את סמדר בלי לדעת שהיא בעצם אמו. הוא מנסה לעזור לה לגלות מי אנס אותה ובסופו של דבר עוזב את ישראל.
  • אבי אברהם (דוד קיגלר) (עונה 1): שותפו של סער בקינג. אבי מעריץ את גושגיצה ורוצה תמיד להיות יד ימינו, אך כאשר אדי מגיע חושב אבי כי אדי הופך להיות יד ימינו של גושגיצה, הוא רוצה בעקבות הקנאה להרוג את אדי והוא מזמין מישהו שיהרוג אותו, אך כאשר גושגיצה שומע את זה הוא הורג אותו.
  • אשלי קרינגטון (שרי אלפי): (עונה 1) חברתה הטובה של מילי, הופכת להיות לזמן קצר בת זוגו של עובד בגלל שהיא חושבת שגול עצמי הוא גול טוב.
  • אלינור בן בסט (דנה פרידר) (עונה 2): אלינור היא בת זוגו הטובה והחסודה של אסי תבריזאצ'י. בחורה פשוטה, תמימה, טובת לב ורבת חן. מהבחורות הסקסיות שלא מודעות לכך וזה מה שהופך אותן לעוד יותר סקסיות. אלינור היא בחורה חכמה, אך מכיוון שחיה כל חייה בעיירה קטנה, העולם שלה די נגמר בגבולות העיירה, והיא לא מבינה יותר מדי את החיים האמיתיים. אלינור בחורה מאוד מוסרית ובעלת אמונה חזקה באלוהים. היא מאמינה שאם היא תשקר, למשל, תצא לשון אש מן השמיים ותבלע אותה. במהלך העונה השנייה היא מגלה שהיא לסבית והיא ואסי נפרדים, והיא הופכת להיות בת זוגה של זיוה.
  • אסי תבריזאצ'י (איתי תורג'מן) (עונה 2): בן זוגה של אלינור, הוא בחור אמיתי וחכם. הכוכב החדש של "הכח ירושלים". אסי הוא ערס שובה לב שאוהב להתלוצץ ולעשות שטויות, בעל דם חם מאוד ויצר להרס עצמי. אסי הוא בעל רגשי נחיתות שגורמים לו להאמין שכולם מנסים לתפוס עליו תחת, ולכן הוא טיפוס די כוחני. בצעירותו היה אסי כוכב כדורגל מקומי והבטחה ענקית, אך בגלל השכונה שגדל בה, וכן בשל מזגו המתנדנד, הוא התדרדר לפשע ונכנס לכלא. שם הוא פוגש את איציק זליג שמצליח למשוך אותו משם לקבוצת "הכח ירושלים". במהלך העונה השנייה הוא ואלינור נפרדים, והוא הופך להיות בן זוגה של קארין טבת.
  • קארין טבת (עופרי פרישקולניק) (עונה 2): קארין היא כתבת, הגיעה מתל אביב חסרת עבודה כי הבוס שלה- ג'וש (היה להם רומן) פיטר אותה מהעבודה בגלל שפרסמה כתבה שהוא בוגד באשתו איתה, היא עובדת בתור כתבת באתר של הקבוצה,מתחברת עם ליאן הופכת לחברה טובה שלה, במהלך העונה מנסה לתחקר את אסי תבריזצ'י ובשביל זה "מתחפשת" ל- ויקי גואטה שגרה בבית שאן וכך היא מתחברת עם אסי תבריזצ'י. אך לבסוף הם התאהבו וניהיו זוג.
  • יעל טבת (קרן ברגר) (עונה 2 ,3 כאורחת): יעל מתחילה כברמנית וכשהיא מוכיחה את כישוריה היא הופכת ל- "די-ג'יי", יעל היא חברתה הטובה ביותר של סיגי, היא מלחינה את השיר שסיגי כתבה ושרה אותו לאחר שסיגי מתה. יעל היא צמחונית, היא בעד שלום ואוהבת בעלי חיים, יעל מאוד סגורה ומחביאה את נשיותה בגלל שחברה בגד בה ומאז היא נסגרה, יש לה שותף שהוא בעצם חבר טוב שלה- גולדה, היא לא מחבבת את ג'וש בגלל שהוא מבחינתה ניצל את קארין כשהיה נשוי. לקראת סוף העונה השנייה היא ותום נהיים חברים והופכים לבני זוג. בעונה השלישית מודיעים לתום כי גם יעל מתה בעקבות מחלה קשה ומופיעה בעונה ה-3 בתור הזיה של תום.
  • יהושוע ״ג'וש״ ברנר (עודד מנשה) (עונה 2): ג'וש הוא עיתונאי, ויועץ באתר הכוח. ג'וש בגד באשתו עם קארין ובגלל שהוא אוהב מאוד את קארין אז הוא מתגרש מאשתו, ג'וש "עוקב" אחרי קארין מתל אביב לירושלים, ג'וש ויעל לא כל- כך מסתדרים בסוף העונה ג'וש וקארין נפרדו בעקבות עוד בגידה שלו, הם נהפכו לידידים.
  • מוטי (תמיר בוסקילה) (עונה 2,1): שחקן בהכוח ירושלים יוצא מהארון בעונה הראשונה, בן זוגו של חזי.
  • חזי (רועי גוראי) (עונה 2): שחקן בהכוח ירושלים יוצא מהארון בעונה הראשונה, בן זוגו של מוטי.
  • גל פדידה (הילה סנה, עונה 2) (פז גנות, עונה 3) (עונות 2–3): בתם של סער וליאן. נפגעה בעונה השלישית על ידי פצצת עשן לאחר שהופצו התמונות של תום וליאן אך ניצלה מזה.
  • גולדה (אלי גלפרין) (עונה 2): שותפם לדירה של יעל וקארין, מאוהב בקארין, אוהב תחרה, ובתול עד לרגע ששוכב עם יעל, הופך לבן זוגה של יעל עד שהוא בגד בה והם נפרדו, ג'וש מציע לו באיזה שהוא שלב להיות כתב מוזיקה, גולדה מצליח ומקבל כרטיס טיסה ללונדון.
  • פאולו סזאר (רוס אליהו) (עונה 2): שחקן זר שמשחק בהכוח, בזמן שאשתו נמצאת בברזיל אז הוא מנהל רומן עם ליאן וזה מה שגורם לפיטוריו מקנאתו של סער.
  • מרסליניו (מקסימילאנו סיסטי) (עונה 2): שחקן זר שמשחק בהכוח.
  • אסטריז'י (גל סנד) (עונה 2): שחקן זר שמשחק בהכוח.
  • זאביק בראל (שרון אלכסנדר) (עונה 2): אביו של דורי, בחור עשיר וחזק. שכר את ניקי וניהל רומן איתה. בהמשך הסדרה ניסה להתנקש בראש הממשלה ובעקבות כך הפך לנבל הראשי של העונה השנייה. אנס את ליאן והרג את ניקי מכיוון שהיא בגדה בו עם סער. בסוף הסדרה חטף את גל וליאן ואילץ את סער לעזור לו להתנקש בראש הממשלה אבל הוא נכשל כי ברגע האחרון סער הדף את הירייה והציל את ראש הממשלה, ליאן וגל ברחו ממנו. בעקבות כך זאביק ברח והראו כי הוא מחופש לחרדי ומזמין מונית כדי שתיקח אותו לשדה תעופה.
  • דורי בראל (טל ירימי) (עונה 2): בנו של זאביק, המנהלים של קבוצת הכוח בעונה השנייה,היא בזוגיות עם ליאן אבל כשסער התעורר הם נפרדו והוא היה שבור מהפרידה ,ניסה לחבל במוכינתו של סער אך הביא למותה של סיגי בר חיים כי ביום זה נסעו ברכב ליאן וסיגי . מתמכר להימורים באינטרנט, מסתבך עם עבריינים, ומתחתן עם מילי, בסוף העונה הוא נרצח על ידי אבישי, כשהוא מנסה להציל את ליאן וגל ובינו לבין אבישי היה קרב יריות ובסוף שניהם מתו.
  • שאול פורת (מכרם ח'ורי) (עונה 2): ראש הממשלה. חולה בסרטן הריאות נותר לו שנה לחיות, זאביק מתכנן לרצוח אותו אך כאשר סער נאלץ לעזור לזאביק סער הדף את הירייה של זאביק וניצל.
  • אלי אלמדון/מאיר פדידה (אלכס אנסקי) (עונה 3): הסוכן לשעבר של סער פדידה, בינו לבין סער יש מערכת יחסים מורכבת, מחובר ואוהב מאוד את ליאן, ולבסוף מתגלה כאביו. מתאבד בהמשך העונה השלישית.
  • שמואל שקד (אלון אבוטבול): קבלן אשכנזי, חתיך, עשיר, ומצליח. אדם ליברלי, אהוב, ונערץ. יוצא סיירת מובחרת לשעבר. הגבר המושלם. מאוהב באשתו עד מעבר לאוזניים, מרגיש קצת בוק לידה, ואסיר תודה שעזבה את בעלה הראשון בשבילו. בעבר היה בעל הקבוצה עד שתום קנה אותה. שכב עם דפני לאחר שנפרד מהילית שיונתן האבא של חגית והילית שקרה לו אך קשר זה נפסק.
  • הילית שקד (הילה אלפרט): בת 40. אשתו של שמואל ואמא של חגית. הילית נתפסת כאישה יפה, יצרית ובלתי צפויה. היא בוהמיינית, קלת דעת שאוהבת לשתות, ואוהבת את הגברים שמפלרטטים איתה בלי הרף. עובדת במסעדה.
  • חגית שקד (יעל איזנברג): בתם של יונתן גבריאלוב והלית שקד. בת 17 וחצי, בת זוגו של רובי קמחזי. נסיכה ירושלמית. חגית נתפסת כבחורה דעתנית ושנונה, המיועדת על ידי אביה לגדולות. בלימודים עושה חיל, וגם בבית היא נהנית לגלם את תפקיד הילדה המושלמת. כלפי חוץ חגית משתדלת להיות פרובוקטיבית כמו דפי, אך מבפנים היא סובלת מדימוי גוף בעייתי. היא בטוחה שהיא שמנה מדי. לרוב מתנגדת לכל מה שאביה החורג עושה בשביל להרוויח כסף.
  • דפי שנצינו (מאיה שואף) (עונה 3): חברתה של חגית שקד, רוצה להיות מפורסמת, שולחת תמונות חושפניות שלה, מככבת בקלטת הסקס עם סער פדידה, נמצאת במיטה עם תום שלייפר בפרק הראשון של העונה השלישית. שוכבת עם שמואל שקד לאחר שנפרד מהילית אך קשר זה נפסק.
  • הרמן (עמי ויינברג) (עונה 3): עורך דינו של אוסקר כבר 30 שנה, מעסיק את יפית אצלו והופך להיות בן זוגה אחרי שהיא נפרדת מעובד.
  • זהבה אבוקסיס (מיה דגן) (עונה 3): כתבת ספורט וולגרית, חצופה, רכילותית וחסרת מעצורים. זהבה תעשה הכל בשביל סקופ כולל להשתמש במיניות. אפשר להגיד שהיא תשכב את דרכה לצמרת. לזהבה רגשי נחיתות. אמה חושבת שהיא כישלון טוטאלי. נכנסת להריון מאלי אלמדון אך בסוף העונה השלישית הוא נופל לה.
  • ואדים (מיכאל רוז'צקי) (עונה 3): הצלם של זהבה.
  • הרצל קמחזי (אייל רוזלס) (עונה 3): אביו של רובי, מאבטח, חולם שרובי יהיה שחקן כדורגל גדול. מוצג כאדם קשוח ועצבני, בסוף הסדרה נהיה לבן זוגה של טובה.
  • רובי קמחזי (אור בן מלך) (עונה 3): בן זוגה של חגית, היהלום של מחלקת הנוער. כדורגלן מחונן מהשכונה הכי ענייה בעיר, לא מודע לגודל כישרונו. מופנם וביישן הנושא על כתפיו הצנומות את חלום הכדורגלן המתוסכל של אביו הדומיננטי. במהלך העונה השלישית עובר לשחק בקבוצת הבוגרים של "הכח ירושלים".
  • אבי (אבי ביטר) (עונה 3): דודו של עובד, מנהל פיצוציה.
  • שוקי שוקיניאן (אסי ישראלוף) (עונה 3): בן 38, שחקן עבר ב"הכח ירושלים" שחזר בתשובה. שוקי הוא יד ימינו של שמואל שקד, ומתוקף מעמדו, מרבה לנקות אחר הלכלוך שלו. ממונה על השחקנים הזרים של הכח, מאקלם אותם בארץ ומנסה להחזירם בתשובה. שוקי מוטרף מכך שאשתו אינה נכנסת להריון אך נרגע כאשר מגלה שהוא בעצם עקר וזוהי אשמתו.
  • לינור שוקיניאן (אגם רודברג) (עונה 3): בת 24, אשתו הצעירה והיפהפייה של שוקיניאן. בתו של הרב המקובל שהחזיר את שוקיניאן בתשובה ונתן לו את בתו. במהלך העונה השלישית מתאהבת בטוטה הרכש החדש של "הכח ירושלים" ובסוף העונה בורחים לחו״ל בעזרתה של דריה.
  • יונתן גבריאלוב (גיל פרנק) (עונה 3): שוטר, אביה הביולוגי של חגית, ולבסוף בן זוגה של הילה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוחנן (גושגיצה) לב (דורי בן זאב) (עונה 1): בעל הנכסים בקינג. אבא של אדי מיחסיו עם סמדר (אנס אותה). נהרג על ידי אדי. גושגיצה הוא אדם בעל כבוד רב.
  • בני קייזרמן (גיא לואל) (עונה 1): אחיו התאום של דובי, הדמות של בני הופיע לראשונה בסדרה טלנובלה בע"מ, והופיע לזמן קצר בעונה הראשונה בתור הבמאי של התוכנית של מילי ושגיא ולקראת סוף העונה הראשונה התחלף על ידי דובי ונכנס לבית משוגעים ודובי ברח.
  • רונו (זוהר ליבה) (עונה 1): נשלח מהקבוצה לאצ׳יו מאיטליה כדי לראות את סער משחק ולהחתים אותו.
  • מייקל (תום גרשביין) (עונה 1):
  • יניב (יניב בן חקון) (עונה 1–2): פרשן ספורט.
  • ז'אן (ז'אן טלסניקוב) (עונה 2): פרשן ספורט.
  • ענבל (רינת מטטוב) (עונה 2): בת דודתם של יעל וקארין, היא הפכה למטפלת של רני, שבסוף היא והוא הפכו לזוג.
  • קובי פלודה (תום אבני) (עונה 2): מאפיונר אשר מלווה 500,000$ לדורי לא כולל ריבית.
  • זינו (דרור נובלמן) (עונה 2): עובד של פלודה, מאוהב בדורי, לא אוהב שקוראים לדורי בשמו אז הוא קורא לו נאג'י, נדקר על ידי אסי מתוך הגנה עצמית, הומו, הוא בעל פתיל קצר מאוד.
  • אהרון "אהרל׳ה" פוזננסקי(הוגו ירדן): (עונה 2, 3 כאורח): חברו הטוב ביותר של אוסקר, קשיש מבוגר, בעונה הראשונה הם גרים יחד, בעונה השנייה אהרל׳ה הופך למלצר במקסימוס, בעונה השלישית היה במסע בפולין בו אוסקר מת והודיע לתום, חזר מפולין להלוויה של אוסקר. ומופיע לאחר מכן לכמה פרקים.
  • סרגיי (אולג לוין) (עונה 2): יד ימינו של ג'וזף. התעלף כאשר זאביק שם לו ככל הנראה משהו בשתייה כדי שזאביק יוכל לרצוח את גוזף.
  • אבישי (ערן פסח) (עונה 2): חייל של זאביק, השומר של גל וליאן שהן היו שבויות, נרצח על ידי דורי, בינו לבין דורי היה קרב יריות ובסוף שניהם מתו.
  • נפתלי (רון ליטני) (עונה 2): חייל של זאביק, רצח את ניקי.
  • דרנדל (ברק גוטמן) (עונה 2): הסוהר ששומר על אסי בכלא בתחילת העונה וגם לקראת הסוף שדקר את זינו, קיבל אגרוף לפרצוף מאסי ונשבר לו האף. אינו מחבב את אסי ואיציק.
  • ציפורה (מרים גבריאלי) (עונה 2): הבחורה שגרמה לריב בין אוסקר לארל'ה לפני 50 שנה שגורמת לשניהם להתאהב בה אבל בסוף עוברת לאמריקה, באמצע העונה היא חוזרת ועושה זאת שוב בכך שהזמינה את שניהם.
  • שימי (רואי קליין) (עונה 2): הבעלים של המקסימוס, הבוס לשעבר של ריטה והבוס העכשווי של ארל'ה ויעל.
  • כראדי (סער לחמי) (עונה 2): מתקן חגורות במסווה, מוכר נשק לסער ותום כאשר הגיעו אליו דרך אסי, ובנוסף מכר פלאפון מהישנים ביותר לדורי.
  • ד"ר קליין (נירו לוי) (עונה 2): הרופא שמטפל בסער בזמן הקומה וקצת אחריה, מאוהב באחות בית החולים שתומכת בו "קרן".
  • קרן (רוני דואני) (עונה 2): האחות שמטפלת בסער בזמן הקומה וגם קצת אחריה, מאוהבת בד"ר קליין.
  • חמוטל (רותם סלע) (עונה 2): מצ'וטטת עם אוסקר בצ'אטים במחשב, קוראת לעצמה "סחלב לבן", החבר שלה ביקש ממנה לקחת לאוסקר את הכסף שלו.
  • לפיד (גיל ריבה) (עונה 2): שוטר. סגן מאמן קבוצת לאציו.
  • עירית שילה (בתפקיד עצמה) (עונה 2): חברה מעברו של דוד.
  • ויקטור דה-שבלייה (אלברט אילוז) (עונה 2): סוחר יהלומים שמתכנן לרכוש את הקבוצה ומנהל רומן עם ליאן, לחמת זעמו של תום שמגלה את מעלליהם.
  • מיכל ברנר (ליה לחמי) (עונה 2): אשתו של ג'וש, אשר בוגד בא עם קארין.
  • לטיסיה (צופית גרנט) (אורחת בעונה 2): הפסיכולוגית הזוגית של תום וסיגי, והפסיכולוגית של תום בלבד גם לאחר מותה של סיגי, מייעצת ליעל בענייני יחסי מין, מופיע מדי פעם במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים בו תום אושפז.
  • מאיר פדידה (הצעיר) (ניב רז) (עונה 3): אבא של פדידה בצעירותו. גנב עם אשר שלייפר (אביו של תום) את הטבעת ורצח את הורים של תום.
  • אשר שלייפר (פיני טבגר) (עונה 3): אביו של תום שנרצח על ידי מאיר פדידה.
  • לילי שלייפר (נועה קנולר) (עונה 3): אמו של תום שנרצחה על ידי מאיר פדידה. בחורה נחשקת על ידי אלי.
  • אלסנדרו דל טוטה (אדריאנו חאובל) (עונה 3): חלוץ איטלקי שמגיע כרכש החדש של הכח ירושלים, פלרטטן ומאד אוהב נשים. משתכן בביתם של שוקי ולינור, תחילה רוצה לעזור ללינור להיכנס להריון אך לאט לאט מתאהב בה.
  • פאבל (איגור טיגנר) (עונה 3): השוער החדש של הכוח. ידע שאלמדון זה אביו של סער. ניסה לנקום בתום יחד עם סער.
  • נטאשה (גאלה קוגן) (עונה 3): בת בריתו של פאבל, חברה טובה שלו ומנהלת קשר עם סער.
  • ויויאן אבוקסיס (תחיה דנון) (עונה 3): אמא של זהבה.
  • הלגה (רות פרחי) (עונה 3): המטפלת של תום כשהיה קטן ופוטרה על ידי אוסקר כאשר גילתה על הטבעת שהייתה אצל אוסקר, אוסקר היה מאוהב בה תום ביקר אותה מדי פעם כששאל על הרצח הוריו ועל הטבעת, הפכה להיות עיוורת ואשתו של לון צין מטפלת בה.

אזכורים בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בעונה הרביעית של הסדרה "הפיג'מות", בפרק "הפוזלת", אילן ונתן מקבלים בטעות תסריט של "האלופה", במקום את שלהם, לאחר שהם בקשו להציץ בתסריט.
  • בסדרה "האי " הארנב של סול (עוז זהבי) נקרא פדידה והתוכי שלו נקרא סיגי.
  • בסדרה "המובילים" ולרי שהיה מתוסכל ומשועמם מצד בתיה אמר שהוא רוצה קצת לנוח ולראות פרק של האלופה והוא אכן הדליק את הטלוויזיה וברקע נשמע שיר הנושא של הסדרה.
  • בפסטיגל 2006, "פסטיגל גיבורי הממלכה האבודה", אמרה עדי הימלבלוי לשירה (שירה וילנסקי) שהיא רוצה להספיק ללכת הביתה כדי לראות האלופה. בחלק השני של אותו פסטיגל לירז צ'רכי שמשחקת את מיטל בסדרה, שרה את שיר הפתיחה של הסדרה בתור המושא.
  • בסדרה "רמזור" אמיר ביקש מטלי להקליט משחק כדורגל, כשבסוף הקליטה פרק של האלופה, ואכן רואים חלק מהפתיח של הסדרה.
  • מתוך הסדרה באלופה יצאו שני שירים: "שומרת לילה" ששרה מיכל גבריאלוב. בעונה השנייה ו"רציתי": ששר יהודה לוי בעונה הראשונה.
  • בסדרה השיר שלנו עונה 4 נינט מנסה לעזור לרני להירדם אז הוא אומר לה ״מה מרתון של האלופה״

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רותי זוארץ, ‏הרכב מנצח לא מחליפים, באתר גלובס, 6 באפריל 2006
  2. ^ יעל גאוני, ‏אורנג' תשדר את פרק הבכורה של "האלופה" - לפני שידורו בכבלים, באתר גלובס, 22 במרץ 2006
  3. ^ רוני קורן-דינר, אלופת הפרסום הסמוי: הפרסום בטלנובלה "האלופה" מגיע ל-395 אלף דולר, באתר TheMarker‏, 25 ביולי 2006
  4. ^ שירות גלובס, ‏שת"פ בין אומיני שיווק והסדרה "האלופה" ב-400 אלף ש', באתר גלובס, 2 באפריל 2006
  5. ^ רוני קורן-דינר, ב-HOT לא אוהבים הדלפות: עשרה עובדים נשלחו לפוליגרף, באתר TheMarker‏, 1 באוגוסט 2006
  6. ^ אסף כרמל, תסריטאי "האלופה" דורשים מהוט להפסיק שידור הסדרה, באתר הארץ, 16 ביולי 2006
  7. ^ יעל גאוני, ‏אלופת ההפרות: מוקדי קנס את HOT בגין שילוב תוכן שיווקי מוגזם ב"האלופה", באתר גלובס, 10 בינואר 2007
  8. ^ רותי זוארץ, ‏פורמט "האלופה" עשוי להימכר לרוסיה בתמורה ל-500 אלף דולר, באתר גלובס, 1 במאי 2007
  9. ^ יעל גאוני, ‏אין גבול לציניות: HOT פרסמה מודעת אבל פיקטיבית כדי לקדם את "האלופה", באתר גלובס, 3 ביוני 2007
  10. ^ שירות גלובס, ‏HOT משקיעה 2 מיליון שקל בקמפיין לעונה החדשה של "האלופה", באתר גלובס, 12 במרץ 2007
  11. ^ יעל גאוני, ‏בעקבות שידור "האלופה": מועצת הכבלים והלוויין תבחן רפורמה בנושא סיווג השידורים, באתר גלובס, 10 בפברואר 2008
  12. ^ אופיר בר-זהר, מועצת הכבלים: "האלופה כוללת סצינות מיניות, אלימות ומסרים חיוביים על אלכוהול", באתר TheMarker‏, 1 באוקטובר 2009
  13. ^ אתר למנויים בלבד נתי טוקר, 1.3 מיליארד הזמנות ב-VOD של HOT; הסדרה המובילה: "האלופה", באתר TheMarker‏, 30 בינואר 2013
  14. ^ שירות גלובס, ‏אורנג' משיקה טלנובלה אינטראקטיבית - "האבודה", באתר גלובס, 18 ביוני 2006
    מי רצח את סער פדידה?, באתר וואלה!‏, 24 באוגוסט 2006
  15. ^ משה גורלי, ‏למה נעלבה מיכל?, באתר גלובס, 8 במאי 2001
    שלמה חסיד, בית"ר ירושלים: מיכל זאבי תוחלף, באתר ynet, 28 במאי 2001
  16. ^ אינה מיכאלי, עכבר העיר, טלנובלה פורצת גבולות, באתר הארץ, 10 באפריל 2006