שרון רג'יניאנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרון רג'יניאנו
רג'יניאנו (משמאל) כמפיש בסדרה "חצי המנשה"
רג'יניאנו (משמאל) כמפיש בסדרה "חצי המנשה"
לידה 12 בדצמבר 1967 (בן 56)
סוגה מועדפת תיאטרון
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון שלום רג'יניאנו (נולד ב-12 בדצמבר 1967 בחולון) הוא שחקן ישראלי, שהופיע בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1992 סיים 3 שנות לימוד בבית הספר למשחק "בית צבי" לצד שרית וינו-אלעד, יוסף סיקוראל, שרה פון שוורצה, אייל נחמיאס, יורם חטב ונורמן עיסא.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1996 שיחק בהצגת יחיד ״שבי אמא״ שכתב. ב-1998 השתתף לצד מיכאל וייגל, אלי גלפרין ויוסי עיני בהצגה שכתב וביים אילן רונן, "מלחמת אחים", המשווה את הקוטביות הפוליטית של עם ישראל בימי בית שני לתקופתנו. ב-1999 גילם עובד אדמה, חייל, משרת בארמון, סמל, אורח בחתונה, יוסוף, מספר ואת שליח המלך במחזה שביים אילן רונן "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברטולט ברכט. ב-1999 גילם לצד רמי הויברגר את צ'יף ברומדן בהצגה שכתב דייל ורסמן וביים אילן רונן "קן הקוקייה". ב-2000 שיחק בהצגת היחיד ״בסוף מערב". ב-2001 גילם את אוברון בהצגה "חלום ליל קיץ" מאת שייקספיר שביים יבגני אריה.

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1993 גילם את בוננזה בסרט הקולנוע "זהר" שביים ערן ריקליס וכתבו אמיר בן-דוד ומשה זונדר.ב-1993 שיחק בסרט "שלג באוגוסט". בשנת 1994 גילם את אלביס בסרטם של אורי ענבר ודורון צברי "האח של דריקס". בשנת 1995 שיחק בסרט "זיכרון דברים" שביים עמוס גיתאי.

בשנת 1996 גילם את מפיש, החייל הפלישתי הטיפש, בקומדיית המצבים התנ"כית "חצי המנשה" ששודרה בערוץ 23, והשתתף בסרטו של אייל חלפון "האיטלקים באים", ובסרט "כלבים לא נובחים בירוק" שביימו אורנה רביב ויוחנן רביב. וכן באותה שנה השתתף בסדרת פרסומות למותג תפוזינה. בשנת 1997 גילם את גולן אוחיון בסדרת הטלוויזיה "בת ים - ניו יורק", והשתתף בסדרת הטלוויזיה "ג'ינג'י", המבוססת על סדרת הספרים המצליחה בעלת אותו השם. ב-1998 גילם את יהויקים לונדון, רופא שיניים אכזרי בסדרת הטלוויזיה "שמש" בערוץ הילדים, ושיחק בסרטו של ארנון צדוק "צדק מוחלט" בתפקיד אליהו. בשנת 1999 גילם את צ'ופצ'יק בסדרת הקומיקס "זבנג!" בערוץ 2, ושיחק במיני-סדרת הטלוויזיה "אגוז" שיצרו אבי טולדנו ואורי ברבש ומבוססת על ספינת המעפילים באותו שם.

בשנת 2001 גילם את ג'ורג בסרטו של בני תורתי "כיכר החלומות"; וגילם את "מלך" בסדרת הטלוויזיה של אורי ובני ברבש "טירונות", וכן שיחק בסרט ההליוודי "סודות המסדר" בכיכובו של ז'אן-קלוד ואן דאם.

בשנת 2002 גילם את המפקד בסרטו של איתן פוקס "יוסי וג'אגר". ב-2003 השתתף בסרט "סיפורי בית קפה". לקראת סוף שנת 2004 הקים את תיאטרון "המקום", שמטרתו להפיק ולהפיץ מחזות בעלי תכנים יהודיים.

בשנת 2005 גילם קצין בסרט "קרוב לבית" שביימו וידי בילו ודליה הגר, ושיחק בדרמת הטלוויזיה "מרכבה ירוקה" בכיכובו של ויטלי פרידלנד.

בשנת 2006 גילם סוכן מוסד בסדרה הקומית "החברים של נאור" בכיכובו של נאור ציון, ושיחק בסדרת הדרמה "פרשת השבוע" שביים רני בלייר.

בשנת 2007 גילם את דדי, מאהבה לשעבר של ריבי (ציון ברוך) בסדרת הטלוויזיה הסאטירית "הישראלים".

בשנת 2008 גילם את אלי בסדרת הטלוויזיה המצליחה "הפיג'מות", וגילם את אלונזו בלייק בסדרת הטלוויזיה לנוער "האי" ששודרה בערוץ הילדים. באותה שנה גילם במאי כושל בשם לוי רוזנוולד בסרט הוליוודי בשם "העִסקה" (במקור: The Deal) לצד מג ראיין.

בשנת 2010 גילם את עודדי בסדרת הטלוויזיה "גירושים נפלאים" לצופי Yes. בשנת 2011 גילם חוקר מוסד בכיר בחקירת אדם נטול זהות שחדר למתקן סודי של המוסד בסרט "המשימה x".

בראיון שערך בשנת 2012 סיפר רג'יניאנו שבעקבות חזרתו בתשובה הוא הפסיק לשחק בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. עם זאת, הוא מקיים חוגי בית, שיעורים בבתי כלא וכנסים, שבהם הוא מעלה הצגה הקשורה בשינוי האישי שעבר עליו.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004 החל רג'יניאנו תהליך של חזרה בתשובה. הוא מתגורר בחשמונאים ולו ארבעה ילדים.[דרוש מקור]

עיסוקו כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום מלמד ומעביר קורסים בתיאטרון. מעביר קורס "תיאטרון קודש" בישיבת סנהדרין רחובות ובבתי ספר דתיים. בקורסים שהוא מעביר, התלמידים יוצרים תיאטרון שהוא מתאים לערכים היהודים, בעתיד יפרסמו את הפרויקטים שלהם ביוטיוב.

בנוסף, מלמד רג'יניאנו תיאטרון בכפר הנוער "זוהרים", כחלק מפרויקט שיקום נפגעי סמים. במהלך השנים, שימש כמדריך נוער במס' מרכזים בארץ, ועסק בפיתוח ילדים ונוער ביישוב בו מתגורר. רג'יניאנו משמש גם כאברך והקים כולל בביתו, בו מתקיימת, בין השאר, פעילות למען משפחות נזקקות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דודו כהן, ריאיון עם שרון רג'יניאנו בתוכנית "בכיוון אחר" באתר ערוץ הידברות, 2012