אנתוני אנדרוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנתוני אנדרוז
Anthony Andrews
אנתוני אנדרוז ב-1982
אנתוני אנדרוז ב-1982
לידה 12 בינואר 1948 (בן 76)
פינצ'לי, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Anthony Colin Gerald Andrews עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1968 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Royal Masonic School for Boys עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Georgina Simpson (1971–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.anthony-andrews.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנתוני קורין ג'רלד אנדרוזאנגלית: Anthony Corin Gerald Andrews; נולד ב-12 בינואר 1948) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון אנגלי. זכה בפרס גלובוס הזהב ובפרס באפט"א על תפקידו בסדרה "חמדת ימים". נמנה עם שחקני הדרמה ההיסטורית "נאום המלך".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרוז נולד בלונדון וגדל בפרבר צפון פינצ'לי שבצפון העיר. בנם של הרקדנית ג'רלדין אגנס ושל המוזיקאי טומאס אנדרוז. אנדרוז שימש ב"תיאטרון צ'ינצ'סטר" בתור עוזר במאי וכמפיק. התגלה לראשונה במחזהו של אלן בנט "ארבעים שנים קדימה" בתפקיד תלמיד בית ספר.

ב-1974 השתתף בסדרת הטלוויזיה "משפחת פאליסר", עיבוד לסדרת הרומנים של אנתוני טרולופ, בתפקיד לורד סילברברידג'. שנה אחר כך גילם תפקיד נוסף של אריסטוקרט אנגלי המרקיז מסטוקברידג' בסדרת הדרמה "על אדונים ומשרתים".

עיקר פרסומו בבריטניה וברחבי העולם בא לו ב-1982 כשזכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר במיני-סדרה על תפקידו בסדרה "חמדת ימים" בתפקיד הלורד סבסטיאן פלייט. בעבור התפקיד זכה גם בפרס באפט"א לטלוויזיה לשחקן הטוב ביותר, והיה מועמד לפרס אמי. באותה השנה זכה לפרסום גם בעקבות התפקיד הראשי שלו בעיבוד הקולנועי לרומן "סקרלט פימפרנל", בתור האריסטוקרט סר פרסי בלקני.

הופעתו הזכורה ביותר של אנדרוז בהוליווד הייתה ב-1984 בדרמה של ג'ון יוסטון "למרגלות הר הגעש", שם גילם את אחיו למחצה של הקונסול האלכוהוליסט ג'פרי פרים (אלברט פיני). ב-1987 גילם את דמותו של הקצין הבריטי האגדי ריצ'רד מיינרצהגן בדרמת המלחמה "פרשי הקרב", מהיקרות ביותר בקולנוע האוסטרלי, המגוללת את סיפור קרב באר שבע.

ב-1988 שיחק בדרמה הביוגרפית של מנחם גולן "מלחמתה של חנה", אודות חייה של הצנחנית היהודייה חנה סנש. ב-1994 שיחק במותחן האימה המיסטי של לואיס גילברט "רדוף אהבה" בתור רוברט, אחיה הגדול של כריסטינה מריל (קייט בקינסייל).

ב-2003 השתתף אנדרוז בסדרת הריגול ההיסטורית "מרגלי קיימברידג'" וגילם את המלך ג'ורג'.

ב-2010 גילם את סטנלי בולדווין, ראש ממשלת בריטניה בתקופת כהונתו של המלך ג'ורג' השישי (קולין פירת') בסרט "נאום המלך".

בשנת 2020 שיחק במיני-סדרת הטלוויזיה "המשחק האנגלי" שפותחה על ידי ג'וליאן פלוז עבור Netflix, בתור הפוליטיקאי הסקוטי ארתור קיינדארד.

לאנדרוז שלושה ילדים מאשתו השחקנית ג'ורג'ינה סימפסון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנתוני אנדרוז בוויקישיתוף