לדלג לתוכן

ארנו דוריאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
ארנו דוריאן
Arno Dorian
הופעה ראשונה Assassin's Creed Unity
יוצרים יוביסופט
גילום הדמות דניאל ז'נו (דיבוב ולכידת תנועה)
מידע
שם אמיתי ארנו ויקטור דוריאן
תאריך לידה 26 באוגוסט 1768
מקום לידה ורסאי, ממלכת צרפת
מקצוע בלש, לוחם צדק, מתנקש, משקיע, מהפכן
חבר בקבוצה אחוות המתנקשים הצרפתית
אזרחות ממלכת צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה קאלום לינץ' (צאצא)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנו ויקטור דוריאןאנגלית: Arno Victor Dorian) הוא דמות בדיונית בזיכיון סדרת משחקי Assassin's Creed של חברת יוביסופט. הוא משמש כפרוטגוניסט המשחק "Assassin's Creed Unity" משנת 2014, אותו מגלם השחקן הקנדי דניאל ז'נו באמצעות דיבוב ולכידת תנועה. יש לדמות הופעות נוספות בעיבוד הספרותי של הסדרה, "Assassin's Creed: Unity", וכן כהופעת אורח במשחק "Assassin's Creed Rogue" ובסרט הלייב אקשן "אמונת המתנקש" משנת 2016.

בהיסטוריה הבדיונית של הסדרה, ארנו דוריאן נולד למשפחת אצולה צרפתית-אוסטרית שהייתה נאמנה הרבה שנים לאחוות המתנקשים, ארגון סודי בדיוני שמבוסס על מסדר החשישיון בחיים האמיתיים. ארנו התייתם בגיל צעיר, כאשר אביו נרצח, ואומץ בידי משפחת דה לה סארה, שלקחה עליו חסות ושימשה כאפוטרופוס. אולם ללא ידיעתו, משפחת דה לה סארה היו ממסדר הטמפלרים, אויביהם המושבעים של המתנקשים, אשר מבוססים על מסדר אבירי היכל שלמה. מערכת היחסים הרומנטית בין ארנו לבין חברת ילדותו אליז דה לה סארה היא מרכזית בסיפור המשחק, ואירועי המשחק מתחילים כאשר אביה נהרג. ארנו חוקר את הנסיבות שהובילו למותו, ומצטרף לאחוות המתנקשים עם פרוץ המהפכה הצרפתית.

דמותו של ארנו דוריאן זכתה לביקורות מעורבות ממבקרים, כאשר חלקם מתחו ביקורת על כך שהדמות משעממת ונשכחת למדי יחסית לפרוטגוניסטים אחרים בסדרת המשחקים, בעוד אחרים שיבחו אותו כדמות חביבה עם סיפור רקע מעניין.

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התסריטאי טרוויס סטאוט, שכתב את הסיפור לשחקן היחיד במשחק "Unity", מציין שארנו דוריאן הוא דמות ראשית שמפקפק ללא הרף בלגיטימציה של אחוות המתנקשים ובמערכת האמונות שלה. הוא יצר את הדמות כ"איש צעיר ומחונך שגדל בבית אצולה, שיש לו גישה למחנכים פרטיים ולספרים, והוא בעל השכלה רחבה". בנוסף, יש לו נטייה להתבדח כאשר הוא נמצא במצב פגיע ורגשי, וכמעט תמיד מצטט מהכתבים הקלאסיים כשההזדמנות נקרית בידו. סטאוט ציין שניסה בכל כוחו לפתח דמות מעניינת שמרגישה כמו אדם אמיתי, ו"ההיפך הגמור מהגברים הנוקשים שפולטים משפטי מחץ ואשר פוקדים באופן קבוע את משחקי הפעולה והאקשן". הוא התייחס לאיות שמה הפרטי של הדמות, והסביר שמעבר לעובדה שאיות פונטי הופך את הגיית השם לפשוטה יותר, מדובר למעשה בוריאציה צרפתית-גרמאנית פחות נפוצה מהשם הצרפתי המקובל Arnauld. סטאוט מבסס את הבחירה בשם בהיסטוריה המשפחתית של דוריאן, ומציין ש"משפחתו של ארנו היא עתיקת יומין, והמתנקשים בה היו קיימים למשך עשרות שנים, אז רצינו להעניק לו שם מיושן יותר".[1]

בראיון למגזין המשחקים Game Informer, המנהל האמנותי של המשחק אלכס אמנציו הסביר את הקונפליקט שבין קשת הסיפור של ארנו לבין מטרתה של אליז בחיפוש אחר נקמה. אמנציו מדגיש שארנו מצטרף למתנקשים במטרה לפתור את המיסתורין סביב הירצחו של אביה. בסופו של דבר, ארנו מאמין בדרכם של המתנקשים ועבור מה הם נלחמים, אך עדיין מפקפק ללא הרף בשיטות שלהם ומסרב ללכת בצורה עיוורת אחרי ערכיהם, במיוחד לאור העובדה שהאדם שגידל אותו ואביה של אהובתו היה טמפלר. אמנציו הסביר שלשתי הדמויות יש את אותן מטרות למרות שנקודת ההתחלה שלהן היא מסיבה שונה - בעוד אליז מונעת בידי נקמה להירצחו של אביה, ארנו מבקש כפרה ולדעת את נסיבות התרחשותו.[2]

גילום הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed Unity[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed Unity

הופעות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]