לדלג לתוכן

אדוארד קנוויי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדוארד קנוויי
Edward Kenway
שם ספר "Assassin's Creed: Black Flag"
"Assassin's Creed: Forsaken"
הופעה ראשונה Assassin's Creed IV: Black Flag
דיבוב מאט ראיין
מידע
תאריך לידה 10 במרץ 1693
מקום לידה סוונסי, ויילס, ממלכת אנגליה
מקצוע חקלאי, מתנקש, מנהיג, חבר צוות, רב חובל, סוחר, שודד ים, צייד, פריבטיר, צלף
חבר בקבוצה אחוות המתנקשים באיי הודו המערביים
אזרחות ולשית
תאריך פטירה 3 בדצמבר 1735
מקום פטירה לונדון, ממלכת בריטניה הגדולה
דמויות קשורות
משפחה היית'ם קנוויי (בן), קונור קנוויי (נכד), דזמונד מיילס (צאצא)

אדוארד קנוויי (אנגלית: Edward Kenway) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת משחקי Assassin's Creed. הדמות הוצגה לראשונה כדמות משנה בספר Assassin's Creed: Forsaken, המספק רקע למשחק הקודם "Assassin's Creed III", והופיע בהמשך כפרוטגוניסט המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag" ובספר המבוסס על המשחק. הדמות מדובבת על ידי השחקן הולשי מאט ראיין באמצעות לכידת תנועה. בהמשך, הדמות הופיעה גם ביצירות נוספות של הזיכיון.

בהיסטוריה החלופית של הסדרה, אדוארד קנוויי נולד ב-1693 למשפחת חקלאים ולשית, אך שאיפותיו לשפר את סגנון חייו הובילו אותו להפוך לפריבטיר ומאוחר יותר לפיראט הפועל בקריביים במהלך השנים האחרונות של תור הזהב של הפיראטים. בתקופה זו, הוא משחק תפקיד חשוב בהקמת רפובליקת הפיראטים, ונעשה מעורב בקונפליקט הממושך בין אחוות המתנקשים (המבוססת על מסדר החשישיון) לבין מסדר הטמפלרים (המבוסס על מסדר אבירי היכל שלמה). בתחילה, אדוארד עוזר לשני הצדדים לתועלתו הפרטית, אך משנה את דרכיו ומצטרף לאחוות המתנקשים בעקבות פרישתו מהפיראטים. מאוחר בחייו, הוא משתקע בעיר לונדון והופך לאחד ממנהיגי אחוות המתנקשים המקומית, עד להירצחו בידי הטמפלרים בשנת 1735. אדוארד הוא אביו של היית'ם קנוויי, שיהפוך ברבות הימים לטמפלר בכיר ולאנטגוניסט המשחק "Assassin's Creed III", וסבו של ראדונהאגדו, בנו של היית'ם והפרוטגוניסט של Assassin's Creed III. כמו כן, אדוארד הוא אבי אבותיו של דזמונד מיילס, פרוטגוניסט הזמנים המודרניים במשחקים המוקדמים של הסדרה.

דמותו של אדוארד זכתה לביקורות חיוביות בשל קסמו האישי ובשל מוסריותו הכפולה, והוא נחשב לאחת הדמויות הפופולריות ביותר בסדרת המשחקים. לדמות יצאו מספר מוצרי מרצ'נדייזינג, כמו לשאר דמויות הסדרה.

יצירת הדמות ותהליך הפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

התסריטאי הראשי של המשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag", דארבי מק'דביט, העיר על כך ששאר הפרוטגוניסטים בסדרת המשחקים הצטרפו לאחוות המתנקשים ללא כל התחבטות, לרוב ברגע של צמיחה אישית כאשר מטרותיהם האישיות מיישרות קו עם אלה של המסדר. עבור המשחק, צוות המפתחים רצה לחקור את דעותיהם של המתנקשים ואת האמנה שלהם מזווית ראייה חדשה. עלה בידיהם הרעיון לפיראט חכם ושנון, אך ציניקן ושחוק שנופל בחלקו לקחת חלק בעסקיהם של המתנקשים. בהיותו אדם שנוי במחלוקת, הוא הוצע בתור הפרוטגוניסט שמציע נקודת מבט אחרת ושאינו בהכרח חולק את השקפת עולמם של המתנקשים או את דבקותם במטרה נעלה מהם.[1] גורם המשיכה של הסיפור הפך עד מהרה לקונפליקט הפנימי המתמשך של אדוארד בנוגע לרעיון האמונה של המתנקשים, אפילו כאשר הוא מאמץ כמה מהשיטות והטקטיקות שלהם למטרתו האישית.[2][3]

מק'דביט הסביר שהמשחק "Black Flag" הוא סיפור של חוסר מוסריות וכפרה בבסיסו, ואדוארד קנוויי הוא אדם נשוי שיחסיו המתוחים עם אשתו הם אחד מהמאבקים המרכזיים במשחק.[4] מק'דביט תיאר את דמותו של אדוארד כבחור מחוספס שמנבל את הפה, שיש לו מערכות יחסים קרובות עם נשים אחרות בסיפור המשחק, ושהמוטיבציה העיקרית שלו היא להתעשר ולהוכיח את עצמו כאדם איכותי למשפחתו.[4] באשר לאישיותו, מק'דביט מציין שאדוארד הוא פיראט שחושק בחופש באותה מידה שהמתנקשים רוצים, אך הוא מתעב את האחריות הנדרשת מחופש אמיתי וש"הנרטיב של הסיפור חוקר באיזה שלב אדוארד יבין שהאידיאל שלו לחופש הוא כאוטי מדי בכדי להימשך להרבה זמן".[2] מק'דביט השווה את דמותו של אדוארד לזו של נכדו ראדונהאגדו, פרוטגוניסט המשחק הקודם "Assassin's Creed III", ומתאר את קשת הסיפור של הדמות כניגוד משלים לדמותו של סבו.

גילום הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של אדוארד קנוויי מדובבת על ידי השחקן מאט ראיין, שגילם את הדמות גם באמצעות לכידת תנועה. מק'דביט הודה שהדמות וסיפור הרקע שלה הושפעו יותר מתרבות ויילס ממה שתכנן במקור, ושצוות המפתחים החליט לבנות את הסיפור סביב פיראט ולשי כאשר שכרו את ראיין לעבודת הדיבוב ולגילומה הפיזי של הדמות. תכנונו המקורי של מק'דביט היה שמקורה של הדמות יהיה מעיר נמל באנגליה כמו בריסטול, פורטסמות' או מנצ'סטר, אך בכוונה תחילה השאיר את סיפור הרקע שלו ריק לפני מלאכת הליהוק למשחק משום שרצה לקחת רעיונות מהשחקן שייבחר לתפקיד. מק'דביט שיבח את ראיין על הכריזמה שלו ועל האישיות האופיינית שהביא לדמות. הוא נזכר שראיין קרא את התסריט במקור במבטא האזור המערבי של אנגליה, ולאחר מכן התבקש לדבר במבטא הטבעי שלו באנגלית ולשית. בעקבות כך, מק'דביט בחר במוצא ולשי לדמות מאזור סוונסי, מה שהתאים לרקע התרבותי ממנו הגיע השחקן. מק'דביט התייעץ עם אביו של ראיין כדי לכלול פתגמים ולשים בדיאלוג של הסיפור.[5]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed IV: Black Flag[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed IV: Black Flag

במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag", השחקן חווה את חייו של אדוארד ואת קורותיו באיי הודו המערביים וחופי מערב אפריקה כחלק מסימולציה אותה עובר פרוטגוניסט חסר שם שעובד כאנליסט מחקר באבסטרגו אנטרטיינמנט, חברה שמשמשת כחזית למסדר הטמפלרים בזמנים המודרניים. החברה מעוניינת בזכרונותיו של אדוארד בגלל מעורבותו בקונפליקט בין המתנקשים לבין הטמפלרים בתור הזהב של הפיראטים, וכן בגלל חיפושו אחר "המצפה", אתר עתיקות שנבנה בידי הציוויליזציה הראשונה.

סיפור הרקע של המשחק קובע שאדוארד הגיע ממעמד סוציו-אקונומי נמוך והתחתן עם אישה עשירה בשם קרוליין סקוט, אם כי יחסיהם נעשו מתוחים לאורך הזמן בגלל שאיפותיו של אדוארד להרוויח עושר בתור פריבטיר. אחרי שקרוליין איבדה לבסוף את אמונה בו ועזבה אותו, אדוארד החליט להגשים את חלומותיו ונסע לקריביים, ועד מהרה הפך לפיראט. הוא התחבר לפיראטים אחרים כמו שחור הזקן, בנג'מין הורניגולד, צ'ארלס ויין ומרי ריד (תחת השם ג'יימס קיד) ועזר להם להקים את רפובליקת הפיראטים בנסאו.

בשנת 1715, אדוארד נעשה מעורב בקונפליקט בין המתנקשים לבין הטמפלרים כשהוא הורג מתנקש עריק בשם דנקן וולפול, שתכנן לערוק לטמפלרים. בעודו מתחזה לוולפול, אדוארד מגיע לפגישת הטמפלרים בהוואנה שבה הוא מגלה שהטמפלרים בראשותו של לוריאנו דה טורז מחפשים אחר "המצפה", מה שיאפשר להם לשלוט בעולם מאחורי הקלעים.[6] אדוארד טועה לחשוב שבמצפה מסתתר אוצר גדול, והוא מחליט לאתר את מיקומו של "המלומד" בארתולומיאו רוברטס, האדם היחיד שיודע את מיקומו של המצפה.[7] במהלך הרפתקאותיו, אדוארד מוצג בפני המתנקשים בידי מרי, שהתגלתה כמתנקשת בעצמה, והיא מנסה להניע אותו מדרכיו האנוכיות ולהצטרף לאחוות המתנקשים.[8] הוא גם עד להתמוטטותה של רפובליקת הפיראטים עקב מחלוקת אידאולוגית בין מנהיגיה,[9] וגם למות חבריו הקרובים בשנים לאחר מכן.

אדוארד כורת לבסוף ברית עם רוברטס, שלוקח אותו למצפה.[10] המצפה מתגלה כמתקן למעקב סמוי.[11] אולם, רוברטס בוגד באדוארד ומוסר אותו לידי הרשויות הבריטיות, שכולאות אותו בתא מאסר בקינגסטון, ג'מייקה. אדוארד נמלט משם בעזרתו של אה טבאי, מנהיג המתנקשים,[12] ומשנה את צו מצפונו אחרי שהוא עד למותה של מרי בכלא לאחר שילדה בכלא בתנאים לא סניטריים ומצטרף למתנקשים לזכרה.[13] אחרי שהוא מתנקש ברוברטס ובטמפלרים כדי למנוע מהם להשתמש לרעה במצפה,[14] אדוארד מקבל מכתב שמודיע לו על פטירתה של קרוליין ועל לידת בתו, ג'ניפר סקוט.[15] עד מהרה, אדוארד מבקש לכפר על דרכי העבר שלו, פורש מחיי הפיראטיות כדי להתמקד בחובותיו כמתנקש וכדי לגדל את בתו ג'ניפר וחוזר לאנגליה.[16] שנים לאחר מכן, נולד לו ילד נוסף בשם היית'ם, והוא הופך למנהיג אחוות המתנקשים בלונדון.[17]

הופעות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה של אדוארד בזיכיון הייתה בסיפור "Assassin's Creed: Forsaken" מאת אנטון גיל תחת שם העט אוליבר באודן. הסיפור עוקב אחר חייו של בנו היית'ם קנוויי ומגולל את האירועים שהובילו לגורלו הסופי של אדוארד. בספר נקבע שאדוארד שמר על יומן ובו חקר את הציוויליזציה הראשונה, ומנהל האחוזה שלו רג'ינלד בירץ' - שהיה בסתר ראש הטמפלרים הבריטים - ביקש להשיג לרשותו את היומן. בשנת 1735, אדוארד נהרג בידי שכירי חרב שנשלחו בידי בירץ' לפרוץ לאחוזה בכיכר המלכה אן ולגנוב את היומן. הדבר איפשר לבירץ' לקחת את היית'ם תחת חסותו ולחנוך אותו לתוך מסדר הטמפלרים. למרות שהיית'ם למד אודות האמת שנים מאוחר יותר יותר ונקם את מות אביו, הוא בחר להישאר טמפלר.

דמותו של אדוארד מופיעה גם בעיבוד הספרותי של המשחק, "Assassin's Creed: Black Flag" וכן בעיבוד המאנגה שאינו קאנוני "Assassin's Creed: Awakening". בשנת 2017, אדוארד הופיע בחוברת השלישית של מיני-סדרת הקומיקס "Assassin's Creed: Reflections", שמספרת על מפגשו של אדוארד עם הפיראט אדוארד לואו. הדמות מופיעה גם בקומיקס הדיגיטלי "Assassin's Creed: Forgotten Temple", ובו הוא מחפש אחר פיסות עדן בדרום מזרח אסיה במשך מספר שנים אחרי מאורעות המשחק.

מורשתו של אדוארד ואחוזתו מופיעות כנקודות עלילתיות במשחק "Assassin's Creed Syndicate", ובו צמד הפרוטגוניסטים מחפשים אחרי תכריך עדן שאותו אדוארד מצא במהלך מסעותיו. הוא גם מופיע בקשת הסיפור "זהב של אנשים מתים" של משחק הספין-אוף למכשירים הניידים "Assassin's Creed: Rebellion, שמשמש כפריקוול לרצף הזיכרון שמציג אותו לראשונה במשחק "Black Flag". כמו פרוטגוניסטים אחרים בסדרה, תלבושתו של אדוארד ניתנת לפתיחה כאופציה קוסמטית במשחקים מאוחרים יותר, כולל הגרסה המשופרת של "Assassin's Creed III" שיצאה ב-2019.

מחוץ ליקום הבדיוני של הסדרה, דמותו של אדוארד זכתה להתייחסות במשחק "Watch Dogs: Legion" מ-2020, כאשר פסל בדמותו הופיע בקבר המתנקשים התת-קרקעי בלונדון, וזאת כחלק מקרוסאובר שאינו קאנוני בין הזיכיונות Assassin's Creed ו-Watch Dogs.

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – Assassin's Creed IV: Black Flag#סיפור ודמויות

דמותו של אדוארד קנוויי התקבלה באופן חיובי על ידי עורכי מגזינים למשחקי וידאו, והוא דורג במרבית רשימות הדירוגים של הדמויות הטובות ביותר בזיכיון המשחקים.[18][19][20][21] מגזין VideoGamer.com דירג אותו בתור אחד הפיראטים הטובים ביותר במשחקי הווידאו.[22]

מאט פורסלו ממגזין IGN תיאר את אדוארד בתור הנשק הסודי האמיתי של המשחק "Black Flag", והאלמנט המרכזי שקושר בין מרכיבי המשחק יחדיו. בנוסף, הדמות מצליחה להימנע מהנפילות שבשימוש החוזר ונשנה של כלים עלילתיים כמו במשחקים הקודמים, וזאת עקב ההתמקדות הנרטיבית ביומנו האישי של אדוארד. הוא הוסיף וציין שהרקע של הדמות - שהפכה מפריבטיר לפיראט ואשר מחפשת אחר עושר, ושהחלטתה לגנוב את חליפתו של חבר המתנקשים מציתה את פיתוח הדמות ממרדן לקפטן מכובד - היה פרספקטיבה רעננה לנרטיב הכולל של הסדרה.[23] אנדריי דוברה ממגזין Softpedia מציין שהפופולריות של המשחק נובעת לרוב בגלל שהדמות הראשית היא פרוטגוניסט לא שגרתי שמתעלה מעל דימויים קבועים הנוגעים לגיבורי הסדרה.[24] במאמר שמציע התרשמות על המשחק "Assassin's Creed Valhalla", ג'ורדן רמי מ-GameSpot נזכר בחיבה במשחקיות של אדוארד, כאשר רצפי קרבות כללו עימות חזיתי עם יריבים, ושאדוארד פותר רבות מבעיותיו כפיראט שמשתמש בכלים של מתנקש.[25] אוון סטולוורד קאר מ-The Daily Californian מצא שאדוארד הוא דמות מעניינת מאוד שמציגה אישיות פתוחה וכריזמטית עבור אישיותה כפיראט. עם זאת, הוא טוען שאדוארד אינו מתאים היטב לתוך המיתולוגיה של הסדרה - דבר שבסופו של דבר מזיק לעלילה של "Black Flag".[26] סטיבן טוטילו מהניו יורק טיימס ציין שלמרות שעלילת המשנה שקשורה לאשתו של אדוארד אותה השאיר מאחור נפתרה בצורה יפה בסיום הסיפור, אדוארד הוא דמות ראשית נשכחת ושדמותו היא רדודה.[27]

רצף הזיכרון שמסיים את הסיפור זכה לשבחים בשל תיאור התפתחותה של הדמות. טום פיליפס ממגזין Eurogamer ציין ש"מדובר בסיום בוגר באופן מפתיע יחסית לסדרה בה דוקרים אנשים בצוואר", כאשר אדוארד מוותר על חיי הפיראטיות כדי להשתקע יחד עם בתו שרק עתה גילה שהיא קיימת. בנוסף, הוא ציין שלקח נרטיב שלם של חוויותיו במשחק כדי להבין שמותם של האנשים הקרובים אליו יוביל אותו להחלטה מושכלת בנוגע לחייו.[28] אריק קיין ממגזין פורבס מצא שהרגעים האחרונים של המשחק הם "יפהפיים באופן מפתיע", ושהפינאלה היא עצובה במידה מסוימת וכוללת אלמנטים של גאולה כאשר אדוארד מבין את אשר איבד בחייו - כל זה בשיחה עם בתו, שהיא גם מבדחת וגם מלאת חרטה באופן בו היא מנוהלת.[29]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Assassin's Creed 4's hero is a "counterpoint" to AC3's Connor, Brenna Hillier, July 9th 2013
  2. ^ 1 2 The making of Assassin's Creed 4: origins, reparations & uncharted waters, Dave Cook, January 20th 2014
  3. ^ Does It Say 'Arrgh' When You Make a Kill?, Stephen Totilo, October 29th 2013
  4. ^ 1 2 Assassin's Creed 4: Black Flag story of sex and repentance outlined by lead scriptwriter, Emily Gera, May 3rd 2013
  5. ^ Shiver me timbers! Pirate hero in new Assassin's Creed is a Welshman!, Kathryn Williams, September 22nd 2013
  6. ^ מתוך "מר וולפול, אני משער", הפרק השני ברצף הזכרון השני במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  7. ^ מתוך "האדם לו הם קוראים 'מלומד'", הפרק השלישי ברצף הזכרון השני במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  8. ^ מתוך "שום דבר אינו נכון...", הפרק השני ברצף הזכרון הרביעי במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  9. ^ מתוך "צלילה לעבר התרופות" ו"פרקליט השטן", הפרקים הראשון והשני ברצף הזכרון השישי במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  10. ^ מתוך "ההימור של בארט השחור", הפרק הראשון ברצף הזכרון העשירי במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  11. ^ מתוך "המצפה", פרק שלישי ואחרון ברצף הזכרון העשירי במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  12. ^ מתוך "לסבול מבלי למות", פרק ראשון ברצף הזכרון ה-11 במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  13. ^ מתוך "...הכל מותר", פרק שלישי ואחרון ברצף הזכרון ה-11 במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  14. ^ מתוך "ביש מזל מלכותי", פרק שני ברצף הזכרון ה-12 במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  15. ^ מתוך "תמיד כפסע", פרק רביעי ואחרון ברצף הזכרון ה-12 במשחק "Assassin's Creed IV: Black Flag"
  16. ^ מתוך הספר "Assassin's Creed: Black Flag"
  17. ^ מתוך הספר "Assassin's Creed: Forsaken"
  18. ^ Assassin's Creed: Every Assassin Ranked, Worst to Best, Jason Chamberlain, ScreenRant, June 22nd 2017
  19. ^ Assassin's Creed's 5 Best Protagonists, Ranked, Thomas NcNulty, July 15th 2020
  20. ^ Creed: All The Assassins, Ranked From Worst To Best, Daniel Alexander, November 27th 2020
  21. ^ The assassins of Assassin's Creed, ranked from worst to best, Andy Kelly, October 23rd 2018
  22. ^ The best ever pirates in video games ever, Alice Bell, March 23rd 2018
  23. ^ The Evolution of Assassin's Creed: From the Holy Land to Valhalla, Matt Purslow, July 9th 2020
  24. ^ Assassin's Creed 4 Succeeds Because of Its Unusual Protagonist, Ubisoft Believes, Andrei Dobra, January 21st 2014
  25. ^ Assassin's Creed Valhalla Reminds Me Of Playing Black Flag, Jordan Ramee, July 13th 2020
  26. ^ 4th installment of 'Assassin's Creed' makes up for lackluster plot with killer gameplay, Evan Stallworth Carr, November 7th 2013
  27. ^ Does It Say 'Arrgh' When You Make a Kill?, Stephen Totilo, October 29th 2013
  28. ^ The Assassins' Propaganda, Tom Phillips, November 27th 2013
  29. ^ The Surprisingly Beautiful Ending Of 'Assassin's Creed IV: Black Flag, Erik Kain, December 10th 2013