ג'ורג' ארליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' ארליס
George Arliss
ג'ורג' ארליס
ג'ורג' ארליס
לידה 10 באפריל 1868
לונדון, אנגליה
פטירה 5 בפברואר 1946 (בגיל 77)
לונדון, אנגליה
שם לידה Augustus George Andrews עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1887–1943 (כ־56 שנים)
מקום לימודים בית הספר הארו עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג פלורנס ארליס (18995 בפברואר 1946) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' ארליסאנגלית: George Arliss;‏ 10 באפריל 1868 - 5 בפברואר 1946) היה שחקן קולנוע אנגלי זוכה פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 1930 על תפקידו בתור המדינאי הבריטי בנג'מין דיזראלי בסרט "ד'יזראלי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארליס נולד בלונדון בשם אוגוסטוס ג'ורג' אנדרוז. הוא למד ב"בית הספר הארו" והחל את דרכו כשחקן במחזות תיאטרון באנגליה. בתחילת המאה ה-20 הופיע בארצות הברית תחת חברת תיאטרון בריטית והחליט להישאר ולנסות את מזלו בתעשיית הסרטים.

ארליס החל את דרכו כשחקן בתעשיית הסרטים השקטים האמריקאים בשנות ה-20 של המאה ה-20. תפקידו הבולט בקריירה היה המדינאי היהודי בריטי הנודע בנג'מין דיזראלי, ארליס גילם את דמותו פעמיים: בסרט שקט משנת 1921 ובשנת 1929 בסרט הקולנוע המדובר "ד'יזראלי". בעבור משחקו זכה ארליס בפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר והיה לשחקן הבריטי הראשון שזוכה בפרס האוסקר. ארליס היה מועמד לפרס באותו הטקס גם על תפקידו בתור הרג'א בסרט ההרפתקאות "האלילה הירוקה".

ארליס הופיע לצידה של הכוכבת בטי דייוויס בתחילת דרכה בסרטים "האיש ששיחק את אלוהים" ו"האיש העובד". הוא גילם דמויות היסטוריות כמו הבנקאי היהודי נתן מאיר רוטשילד בדרמה "בית רוטשילד", המדינאי אלכסנדר המילטון בסרט המבוסס על חייו והקרדינל רישלייה.

בחייו האישים היה ארליס נשוי לשחקנית פלורנס מונטגומרי. הוא נפטר בלונדון בנסיבות טבעיות כשהוא בן 77. על שמו הונצח כוכב קולנוע בשדרת הכוכבים של הוליווד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' ארליס בוויקישיתוף