ויויקה איי פוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויויקה איי פוקס
Vivica A. Fox
לידה 30 ביולי 1964 (בת 59)
סאות בנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Vivica Anjanetta Fox עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • תיכון ארלינגטון
  • קולג' גולדן ווסט עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.vivicafox.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויויקה איי פוקסאנגלית: Vivica A. Fox; נולדה ב-30 ביולי 1964) היא שחקנית, מפיקה ומנחת טלוויזיה אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקס נולדה בסאות' בנד, אינדיאנה. היא בתם של אוורלינה וויליאם פוקס. לאחר סיום לימודיה בתיכון, למדה מדעי החברה בגולדן ווסט קולג', שבקליפורניה[1].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1985–1995[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988 פוקס החלה לשחק באופרת הסבון "ימי חיינו" ברשת NBC בתפקיד כרמן סילבה. הופעתה הראשונה על המסך הגדול הייתה שנה לאחר מכן בסרטו של אוליבר סטון "נולד בארבעה ביולי" בו ביצעה תפקיד קטן של זונה. לאחר מכן שיחקה בפרק הפיילוט של הסדרה "Living Dolls", ספין אוף של רשת ABC לסדרה "מי הבוס", אך הוחלפה ליתר הפרקים על ידי האלי בארי. בהמשך אותה שנה לוהקה לאופרת הסבון "Generations".

בתחילת שנות ה-90 פוקס החלה להופיע בטלוויזיה בשעות צפיית שיא. היא שיחקה בתפקידי אורח בסדרות "הנסיך המדליק מבל אייר", "בוורלי הילס 90210", "מאטלוק", "אריזה משפחתית" ו"מרטין". ב-1992 שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה Out All Night. במקביל לתפקיד זה חזרה לשחק באופרת סבון בתפקיד דוקטור סטפני סימונס בסדרה צעירים חסרי מנוח במהלך 1994–1995.

1996–2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקס בשנת 1998

בשנת 1996 הופיעה בהופעת קמע בסרט "נודניק בלי הפסקה". בשנה זו שיחקה בתפקיד זוגתו של ויל סמית' בסרט "היום השלישי". היא זכתה בפרס הנשיקה הטובה ביותר של MTV על נשיקתה בסרט עם סמית' ובפרס סאטורן לשחקנית המשנה הטובה ביותר. בהמשך של 1996 שיחקה בסרט "נקמה שחורה" לצידן של קווין לטיפה וג'יידה פינקט סמית'.

בשנת 1997 שיחקה בשלושה סרטים: בקומדיה "סקס לקינוח" בבימוי ג'ף פולאק, בסרט גיבורי העל "באטמן ורובין", ובסרט הקומדיה הדרמטית "Soul Food". על תפקידה בסרט האחרון זכתה בפרס NAACP Image. היא שיחקה גם בסיטקום "Arsenio" ששודר ברשת ABC.

בשנת 1998 כיכבה לצד האלי בארי בסרט הביוגרפי "Why Do Fools Fall in Love" אודות הזמר פרנקי לימון[2], ושיחקה בסיטקום "Getting Personal" ששודר ברשת FOX. בשנה זו זכתה בפרס הפסטיבל האמריקאי לסרטים שחורים על תפקידה בסרט "Soul Food". שנה מאוחר יותר כיכבה בסרט הקומדיה השחורה "יד רצחנית", שבוימה על ידי רודמן פלנדר ושיחקה בסרט האימה "ללמד את גברת טינגל".

בשנת 2001 שיחקה בשלושה סרטים: "הממלכה" לצד וופי גולדברג, בסרט "Two Can Play That Game" ובתפקיד משנה בסרט "Little Secrets". ב-2002 שיחקה בסרט "Juwanna Mann" ובסרט "אמריקן טריפ".

בשנת 2003 שיחקה בסרטו של קוונטין טרנטינו, "להרוג את ביל", הסרט הגדול הראשון בו השתתפה[3]. באותה שנה שיחקה בסדרת הטלוויזיה "פחד עד מוות", אשר מבוססת על סדרת סרטי פחד עד מוות.

2004–כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקס בשנת 2009

בשנת 2004 עד 2006 שיחקה בתפקיד ראשי כסוכנת FBI ניקול סקוט. בשנת 2006 זכתה בפרס NAACP Image למשחק יוצא דופן לשחקנית בסדרת דרמה. בשנות ה-2000 היא הפיקה ושיחקה בתפקידים ראשיים במספר סרטים:במותחן "מניעים לרצח", "The Salon", "משחקות אותה", ו-"משחק לשלושה". בשנים 2007 עד 2009 שיחקה בתפקיד משנה בסדרה "תרגיע" בתפקיד אם משפחה שפונתה מביתה עקב הוריקן ומצאה מקלט בביתם של לארי ושריל.

פוקס הייתה חברת צוות השיפוט בתוכנית הכישרונות "The Starlet" בערוץ The WB. היא השתתפה בעונה השלישית של התוכנית "רוקדים עם כוכבים" ששודרה ברשת ABC[4]. לאחר ארבעה שבועות הודחה מהתחרות. בשנת 2008 הנחתה את תוכנית המציאות Glam God" with Vivica A. Fox", ששודרה בערוץ VH1, ואת תוכנית המציאות "The Cougar" ששודרה ב-2009. בשנת 2012 שיחקה בתפקיד הראשי בסדרה "Prank My Mom" .בשנת 2015 השתתפה כמתחרה בתוכנית המציאות בהשתתפות ידוענים "המתמחה".

בשנת 2012 פוקס השתתפה בסרט דרמת האקשן הניגרי "Black November", ובו השתתפו מיקי רורק, וייקליף ז'אן וקים בייסינגר, אייקון. בשנת 2013 דובבה בסרט האנימציה "Scooby-Doo! Stage Fright". בשנה זו שיחקה גם בתפקיד משנה בסרט חג המולד "So This Is Christmas".

ב-2014 שיחקה בסרט הטלוויזיה הפארודי "Sharknado 2: The Second One". בשנה זו שיחקה לצד שחקניות נוספות בסרט האקשן "Mercenaries".

בשנת 2015 החלה לשחק בסדרת הדרמה המוזיקלית "אימפריה" ברשת FOX. במקביל שיחקה גם בסרט הקומדיה-דרמה "Chocolate City" ושיחקה במותחן בפעולה "הטוב, הרע והמת" בדמותה של אימאני קול.

בשנת 2016 גילמה פוקס שוב את ג'סמין דברו בסרט ההמשך של "היום השלישי", היום השלישי: התחדשות"[5]. בשנה זו שיחקה בסרט המקורי של רשת Lifetime‏ "The Wrong Roommate" לצד דומיניק סוויין.

בשנת 2017 השיק ערוץ Lifetime את תוכנית המציאות "Vivica's Black Magic" בהנחייתה של פוקס לאיתור קבוצת רקדנים גברים. פוקס עוררה שערורייה כשאמרה שהתוכנית לא מיועדת להשתתפות גברים הומואים[6] והתכונית ירדה לאחר עונה אחת. באותה שנה השתתפה פוקס בסרטים "מחנה השמנים" ו-"עיר השוקולד: הסטריפ של וגאס".

בשנת 2018 השתתפה בסרט הטלוויזיה הרומנטי "שף לחג".

בשנת 2019 כיכבה במספר סרטי טלוויזיה של הבמאי דייוויד דקוטו (אנ').

בשנת 2021 כיכבה במיני-סדרה "Keeping Up With The Joneses" של רשת הטלוויזיה לייפטיים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1998 נישאה לזמר כריסטופר הרבסט והתגרשה ממנו בשנת 2002.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויויקה איי פוקס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ vivica a. fox:the cover qthree can play that game interview, באתר kamwilliams‏, 5 במאי 2008
  2. ^ WHY DO FOOLS FALL IN LOVE, באתר Rotten Tomatos
  3. ^ ג'ף אוטו, An Interview with Vivica A. Fox, באתר ign‏, 6 באוקטובר 2003
  4. ^ FOXLIFE, בארכיון האינטרנט, אוחזר מאתר foxnews‏, 7 ביוני 2007
  5. ^ דייב מקנארי, Vivica A. Fox Joins ‘Independence Day 2’, באתר variety‏, 24 במרץ 2015
  6. ^ NICOLE BITETTE, Vivica Fox apologizes to LGBT community after saying her male stripper TV series was for women only, nydailynews.com