קים בייסינגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קים בייסינגר
Kim Basinger
קים בייסינגר, 1990
קים בייסינגר, 1990
לידה 8 בדצמבר 1953 (בת 70)
אתנס, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם לידה Kimila Ann Basinger עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת דאנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1971
עיסוק דוגמנית
מקום לימודים
בן או בת זוג
  • רון סניידר (12 באוקטובר 19801989)
  • אלק בולדווין (19 באוגוסט 19933 בספטמבר 2002) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים איירלנד בולדווין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס האוסקר
פרס גלובוס הזהב
פרס גילדת שחקני המסך
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קימילה אן "קים" בייסינגראנגלית: Kimila Ann "Kim" Basinger; נולדה ב-8 בדצמבר 1953) היא שחקנית קולנוע ודוגמנית אמריקאית זוכת פרס האוסקר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה באתנס, ג'ורג'יה שבארצות הברית. אימה, אן לי, הייתה דוגמנית, שחקנית ושחיינית שהופיעה בכמה מסרטיה של אסתר ויליאמס. אביה, דונלד וייד בייסינגר, היה נגן בלהקה ומנהל הלוואות; כחייל צבא ארצות הברית, הוא לחם במלחמת העולם השנייה והשתתף בנחיתה בנורמנדי ביום הפלישה. היא הייתה השלישית מבין חמישה ילדים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 16 החלה בקריירת דוגמנות, במהלכה זכתה בתואר "מיס אתנס" ובתואר "מיס ג'ורג'יה ג'וניור". מאוחר יותר חתמה על חוזה דוגמנות עם סוכנות "פורד מודלס", ותוך זמן קצר עיטרו פניה שלל מגזיני אופנה ומאות כרזות ופרסומות. בגיל 20 הגיעה למעמד דוגמנית-על המרוויחה $1,000 ליום. במקביל השתתפה בשיעורי משחק כדי להגשים את שאיפתה האמיתית - להיות כוכבת קולנוע.

ב-1976, לאחר חמש שנות קריירת דוגמנות משגשגת, החליטה להתמקד בקריירת משחק. לשם כך נסעה ללוס אנג'לס והחלה לככב בסרטים. יופייה וחושניותה מיקמו אותה על תקן "היפה" המושכת צופים בקומדיות וסרטי פעולה. ב-1984 שיחקה בסרט "הטוב מכולם" לצידו של רוברט רדפורד. תפקידה המפורסם ביותר היה בדרמה הרומנטית-ארוטית של אדריאן לין, "תשעה וחצי שבועות של שכרון חושים" (1986). באותה שנה שיחקה בסרט "ללא רחמים" לצד ריצ'רד גיר. ב-1992 כיכבה במותחן הארוטי "משולש מסוכן", לצידו של ריצ'רד גיר. כמו כן שיחקה בסרט "הבריחה" (1994) ביחד עם אלק בולדווין בו הופיעה בעירום, ובקומדיות רבות, בהן "נאדין", "כלה מכוכב אחר", כל הזמן את אשתי", "שודדת על עקבים" ו"עולמו של ויין 2". בנוסף שיחקה בסרט הפעולה/קומיקס "באטמן" (בו גילמה את ויקי וייל, צלמת עיתונות בלונדינית המתאהבת בברוס ויין). במטרה להפגין יכולות משחק משמעותיות יותר, שיחקה גם בכמה סרטי דרמה, כשהבולט בהם היה סרטו של בארי לוינסון "הטוב מכולם" (1984), עליו קיבלה מועמדות לפרס גלובוס הזהב.

ב-1998 זכתה בייסינגר בפרס גלובוס הזהב ובפרס האוסקר על תפקידה בסרט "סודות אל איי", בו גילמה יצאנית. לאחר זכייתה באוסקר לא שיחקה במשך שנתיים, אך שבה לשחק ב-2002 כשכיכבה בתפקיד אמו של ראביט (אמינם) ב-"8 מייל" ובסרט "יחצ"ן במילכוד" לצד אל פצ'ינו. ב-2004 בשלושה סרטים: "דלת נסתרת", על פי ג'ון אירווינג, בקומדיה "אלביס מלך לנצח" ובמותחן "סלולר". ב-2006, היא הופיעה בסרט "המאבטח" ובסרט "הימור גורלי". בשנת 2008 גילמה את לאורה בסרט הדרמה "ערבה בוערת" בכיכובה של שרליז ת'רון. בשנת 2009 שיחקה בדרמת הפשע "לילות אל.איי" בכיכובו של בילי בוב תורנטון. ב-2010 הופיעה בדרמה "צ'ארלי סנט קלאוד" בכיכובו של זאק אפרון. בשנת 2014 השתתפה בדרמת הספורט "ריצה למרחקים ארוכים".

בשנת 2017 שיחקה בסרט ההמשך "חמישים גוונים של אופל" אשר ממשיך מאותה נקודה בה הסרט הראשון הסתיים. בשנת 2018 שיחקה בסרט השלישי בטרילוגיה, "חמישים גוונים של שחרור".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 1993–2002 הייתה נשואה בשנית לשחקן אלק בולדווין. לזוג בת אחת בשם איירלנד בולדווין (נולדה ב-1995).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]