ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/ערכים שנוצרו באנציקלופדיה היהודית/עמי (מגזין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיתון

פרמטרים [ נוסד, אתר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ שם במקור, נסגר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עמי
Ami Magazine
סמליל העיתון
סמליל העיתון
סוג שבועון יהודי-חרדי
תדירות פעם בשבוע
פורמט שבועון
מייסד יצחק פרנקפורטר
שפה אנגלית
מדינה ארצות הברית, קנדה, אירופה, אוסטרליה, ישראל

מגזין עמי (בשפת המקור, באנגלית: Ami Magazine; על משקל עם) הוא מגזין שבועי יהודי-חרדי בינלאומי בשפה האנגלית שמכיל כתבות ופרופילים על נושאים בינלאומיים, לצד הקשר היהודי והחרדי מאירועי השבוע. במגזין מופיעים באופן קבע סיקורים ישירים מהנעשה בישראל. המגזין מופץ בארצות הברית, בקנדה, באירופה, באוסטרליה ובישראל. עמי נחשב בין המגזינים המובילים בשוק העיתונות החרדית בארצות הברית, ברמתו ובתפוצתו[1][2][3]. עורכו הראשי הוא מייסדו ובעליו יצחק פרנקפורטר.

הקמה ותפוצה[עריכת קוד מקור]

השבועון הוקם בכסליו ה'תשע"א (נובמבר 2010) על ידי יצחק פרנקפורטר (בעברו עורך בשבועון משפחה) ואשתו רחל (רוחי; אף היא בעברה עורכת בשבועון משפחה, במדור האמריקאי), והופץ בארצות הברית ובאירופה, במטרה לספק מגזין בשפה האנגלית לציבור חרדי, ושלא על ידי תרגומים מכתבות בעברית. בטבת ה'תשע"ד (סוף 2013) התרחבה תפוצת המגזין לישראל[1].

המגזין מופיע בחנויות ובדוכנים החל מיום שלישי.

מגזין עמי מפרסם גם מגזין נשים (Ami Living) - מגזין פופולרי עם מאמרים, ראיונות ומתכונים, מגזין נוער (!Aim) ומגזין בישול.

בעקבות מאמר על טרור יהודי-דתי מצד כאלו המזוהים עם העדה החרדית, אישים מקרב נטורי קרתא בויליאמסבורג (ברוקלין, ניו יורק) ערכו קמפיין הקורא להחרים את המגזין ולא לפרסם בו (אחר שכבר החרימו עיתונים חרדיים אחרים, כמו המודיע ומשפחה), ואכן בעקבות כך עסקים רבים נרתעים ואינם מפרסמים במגזין.

סיקור ופעילות[עריכת קוד מקור]

בעמי מתקיימים ראיונות ייחודיים עם ידוענים ואישי ציבור, יהודים ושאינם יהודים, בהם דובר הבית הלבן שון ספייסר וארי פליישר, יועץ נשיא ארצות הבית בתקופת פרשת ווטרגייט ג'ון דין (אנ'), הסנאטורים טד קרוז ומרקו רוביו, ניוט גינגריץ', רון פול וג'ורג' פטאקי; וכן אדמו"רים ורבנים, בהם האדמו"ר מבעלז הרב ישכר דב רוקח, האדמו"ר מסאטמר הרב אהרן טייטלבוים[4], רבי שמואל אוירבך, ראש ישיבת בריסק בירושלים הרב משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ועוד.

ג'ייק טורקס בשער מגזין עמי, בתצלום ממסיבת העיתונאים הראשונה של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית

העיתונאי הפוליטי של עמי, אברהם יעקב טֶרְקֶלְטָאוּבּ (אנ') שמוכר בשם העט ג'ייק טורקס (Jake Turx), נמנה על צוות העיתונאים של הבית הלבן (אנ') בכהונתו של דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שנערכה ב-כ' בשבט ה'תשע"ז (16 בפברואר 2017), שאל טורקס את טראמפ על עמדתו ביחס לאיומים אנטישמיים ברחבי ארצות הברית, אך טראמפ, שחש מואשם באנטישמיות, קטע את טורקס והתנער מהאשמה שהופנתה כלפיו לדעתו[5]. לדברי מערכת המגזין הדבר הביא לחשיפה של המגזין והגביר את הפופולריות שלו[2].

כתבי המגזין נשלחים לסיקורים בכל רחבי ארצות הברית ומחוצה לה. במהדורות החג המוגדלות מסוקרים לרוב ביקורים של כתבי המערכת במקומות מרוחקים בהם קיימים קהילות יהודיות או ילידים יהודיים המתגוררים באותם מקומות. בהם: צפון קוריאה, אפגניסטן, לבנון, עיראק, ערב הסעודית, קובה ועוד.

לדברי עורך המגזין ובעליו, יצחק פרנקפורטר, קיימת בקרה בתוכן המגזין, על מנת לשמר את צביונו החרדי; כך לדוגמה לא מופיעות במגזין תמונות של נשים, ואף לא צלליות של נשים[2]. המגזין פרסם כתבה אוהדת לקהילת לב טהור ולמנהיגה שלמה הלברנץ[2], וכן כתבה המנסה לגמד את המחלוקת בציבור הליטאי, ובעיקר את הפער האידאולוגי בין מנהיגי הפלגים, רבי אהרן יהודה לייב שטינמן ורבי שמואל אוירבך[6]

בין כתבי המגזין נמנים:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

קטגוריה:כתבי עת קטגוריה:עיתונות חרדית קטגוריה:יהדות ארצות הברית: כתבי עת קטגוריה:שבועונים