טד לאסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טד לאסו
Ted lasso


כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
סוגה קומדיה
קומדיית ספורט
יוצרים ג'ייסון סודייקיס
ביל לורנס
ברנדן האנט
ג'ו קלי
שחקנים ג'ייסון סודייקיס
האנה וודינגהם
ג'רמי סוויפט
ברנדן האנט
פיל דאנסטר
ברט גולדשטיין
ג'ונו טמפל
ניק מוחמד
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 34 (נכון ל־31 במאי 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'ייסון סודייקיס
ביל לורנס
ליסה קאטסר
מפיקים בפועל ביל לורנס, ג'ייסון סודייקיס, Jeff Ingold עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 14 באוגוסט 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טד לאסואנגלית: Ted Lasso) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת קומדיה. בסדרה מככבים ג'ייסון סודייקיס, האנה וודינגהם, ג'ונו טמפל, ברט גולדשטיין וברנדן האנט.

העונה הראשונה של הסדרה, שכללה 10 פרקים, עלתה לשירות הסטרימינג אפל TV פלוס ב־14 באוגוסט 2020. עונה שנייה של 12 פרקים עלתה לראשונה ב־23 ביולי 2021. באוקטובר 2020 חודשה הסדרה לעונה שלישית שעלתה ב-15 במרץ 2023.

ג'ייסון סודייקיס מגלם את דמותו של לאסו, אותו גילם בפרומואים של NBC Sports עבור הפרמייר-ליג מאז 2013 בהן הוא אף מוצג בתור המאמן החדש של טוטנהאם.[1][2][3][4] בסדרה, מאמן פוטבול אמריקאי בשם טד לאסו נבחר לאמן קבוצת כדורגל אנגלית, AFC Richmond, על אף היעדר ניסיון בכדורגל. באנגליה מכנים את משחק הכדורגל Football, ואילו בארצות הברית המונח משמש למשחק אחר לחלוטין (בארצות הברית כדורגל נקרא Soccer).

טד לאסו זכתה לשבחי הביקורת, עם שבחים מיוחדים על איכות המשחק, כתיבה, טון ונושאי הסדרה. הסדרה הייתה מועמדת ל־20 פרסי אמי לבידור בפריים טיים, וזכתה בפרס אמי לבידור בפריים טיים לסדרת הקומדיה הטובה ביותר כשסודייקיס, האנה וודינגהאם וברט גולדשטיין זכו על גילום דמויותיהם. בנוסף, זכה סודייקיס בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה מוזיקלית או קומדיה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבקה וולטון, שהתגרשה לאחרונה, הופכת לבעלים החדשים של הקבוצה הפיקטיבית, AFC Richmond, מועדון מתקשה בפרמייר ליג. כדי לנקום בבעלה לשעבר שבגד בה מספר פעמים ומעולם לא הואשם בכך, רבקה מחליטה לשכור את המאמן הכי חסר יכולת שהיא יכולה למצוא כדי להרוס את המועדון, מכיוון שלטענתה קבוצת הכדורגל הזו היא הדבר היחיד שהאקס שלה אי פעם אהב. לשם כך היא שוכרת את טד לאסו, מאמן פוטבול מכללות מויצ'יטה, קנזס. טד אימן לאחרונה קבוצת פוטבול מליגה 2 של NCAA והוביל אותה לתואר האליפות, אבל לא יודע כלום על כדורגל (Soccer). כשהוא מגיע לריצ'מונד עם עוזרו, המאמן בירד, הוא מנסה להתחבר לכולם בעזרת גישה חיובית ומקבלת כלפי כולם, אבל לא זוכה בתחילה לאהדה רבה. עד מהרה מתברר שהוא חכם יותר ממה שהוא נראה ולאט לאט מתחילים להתרגל אליו. בדירתו בלילות הוא מדבר עם בנו ואשתו בטלפון ורומז שלקח את העבודה כי אשתו רצתה "מרחב".

ביום הראשון שלו בריצ'מונד, טד מנסה לזכות בליבם של השחקנים וההנהלה. הוא מביא לרבקה ביסקוויטים במתנה; היא דוחה את הניסיון שלו לידידות אבל כן מקבלת בשמחה את הביסקוויטים שטד מביא לה. בהמשך מתגלה שטד אופה את הביסקוויטים שהוא נותן לרבקה בעצמו.

טד שם לב לדמויות מרכזיות של השחקנים בקבוצה שמשפיעות על האווירה בקבוצה בכלל ובמלתחות: רוי קנט, כוכב מזדקן, כועס כל הזמן ומסוכסך עם ג'יימי טארט, כוכב עולה בקבוצה עם הרבה ענייני אגו. כשהוא רואה ששחקן אחר, סם אוביסאניה, מתגעגע הביתה לניגריה, טד עורך לו מסיבת יום הולדת למרות שהקבוצה הפסידה במשחק מוקדם יותר באותו היום. בניסיון לזכות באהדתו של ג'יימי, טד מבקש עצה מקילי שהיא בת הזוג של ג'יימי. בניסיון לגרום לבעיות נוספות עבור הקבוצה, לרבקה יש תצלום צהובון של טד וקילי שנראים אינטימיים זה עם זה, מתוך כוונה להכעיס את ג'יימי.

בידיעה שלעיתון הצהובון "סאן" יש תמונות של טד לאסו וקילי, הם פונים לרבקה ומתייעצים איתה. התמונות יורדות מפרסום ובתמורה, טד צריך לבלות את היום עם טרנט קרים, כתב עיתון אינדיפנדנט. טרנט מגיע סקפטי. הוא מגלה שהמהלכים החדשים של טד היו במקור המצאה של נייתן שלי, או בקיצור "נייט", האפסנאי של הקבוצה. כאשר טרנט שואל אותו על הרעיון לערוך את מסיבת יום ההולדת של סם לאחר ההפסד בשבוע שעבר, טד אומר לו שהוא לא מודאג מניצחונות והפסדים. טד, טרנט ורוי הולכים לאירוע של בית ספר מקומי וזוכים בליבם של הילדים. רוי מתעמת באי רצון אך באסרטיביות עם ג'יימי ועם כמה שחקנים אחרים שהציקו לנייט. טד מזמין את טרנט לארוחת ערב, במסעדה בבעלות הנהג שאסף אותו משדה התעופה. טד, שמעולם לא אכל אוכל הודי לפני כן, מקבל אוכל חריף מאוד אבל אוכל הכל כדי להיות מנומס. הכתיבה של טרנט על "דרך לאסו" (The Lasso Way) חיובית, ומקוממת את רבקה.

הקבוצה שוב מפסידה, מה שגרם לרוי וג'יימי לריב זה עם זה אפילו יותר. רבקה, בעודה מתכוננת לאירוע הצדקה השנתי, מגלה שרובי וויליאמס ביטל את הופעתו במפתיע, אז היא מסתמכת על היגינס המנהל התפעולי, כדי למצוא מופע מוזיקלי אחר. רוי וג'יימי מסוכסכים ללא הרף, מה שמעמיד את קילי בבעיה. טד, שמנסה לשלוט בטיעונים של רוי וג'יימי, מסיק שרופרט היה זה שאחראי לביטול של רובי וויליאמס כדי להביך את רבקה. מאוחר יותר רבקה מתחברת לקילי, והיא משכנעת את קילי להיפרד מג'יימי. רוי וג'יימי משלימים ונחושים לא לריב יותר. רבקה, כועסת על הופעתו הפתאומית של רופרט (ועל העובדה שהוא תרם מיליון פאונד לאירוע הצדקה) משתכרת עם קילי. טד מספק להיגינס נגן רחוב שנתקל בו קודם לכן כדי להחליף את המוזיקאי הקודם, והוא זוכה לאהדת הקהל.

אשתו של טד, מישל, ובנו, הנרי, מגיעים לבסוף, והם נהנים יחד כמשפחה עד שטד מוצא את אשתו בוכה. היא מספרת לו שלמרות שהיא מייחלת נואשות שזה לא היה נכון, היא לא אוהבת אותו יותר ואין לה מושג למה. היא מבטיחה להמשיך לנסות בלי קשר. קילי משתתפת בצילומים פרסומיים שארגנה לג'יימי. רבקה ורוי נראים שניהם מודאגים מכך שקילי מבזבזת את זמנה עם ג'יימי, אבל קילי מרגיעה אותם שהקשר שלה עם ג'יימי נגמר. על המגרש, ג'יימי ממשיך לסרב למסור לחבריו ולבקיע שערים לבד, מה שמוביל את האוהדים והפרשנים להאמין שריצ'מונד מסתמכת אך ורק על ג'יימי. טד רואה כמה זה רע למורל של הקבוצה ומספסל את ג'יימי ממש לפני המחצית, מהלך שמקבל ביקורות מצד האוהדים אך טד לא מתרגש מכך ומעודד את הצוות להתרגל לשינויים ולהאמין בעצמם. הקבוצה עובדת יחד ומצליחה לשבור את שוויון ה-2–2 כדי לנצח את המשחק. טד, בירד ונייט שמחים עם הצוות. מאוחר יותר באותו ערב, טד אומר למישל שהיא לא צריכה לנסות להשתפר למען הצלחת הנישואין שלהם והוא נפרד ממנה ומהבן שלהם.

טד נאבק רגשית עם סיום נישואיו, אך מתעודד מהניצחון הראשון של ריצ'מונד. העיתונאים ממשיכים להתייחס לא יפה לרבקה, וקוראים לה "רבקה הזקנה", בניגוד לבקס, ששמה המלא הוא גם רבקה, שמתחילה לצאת עם רופרט. ג'יימי וטד ממשיכים להתנגח על תפקידו בצוות. ג'יימי רואה את כוחו נחלש כאשר דני רוחאס, שחקן חדש ונלהב, טוב בדיוק כמו ג'יימי, מצטרף לקבוצה. השניים ביריבות, אבל דני נפצע באופן מסתורי, וטד לומד על רוחות רפאים שרודפות את חדר הטיפולים של הצוות. טד גורם לצוות להקריב משהו מיוחד כדי להסיר את הקללה, ואפילו ג'יימי מצטרף, אחרי מילים מעוררות השראה מקילי. למחרת בבוקר, טד מגלה שג'יימי הוחזר למנצ'סטר סיטי, שהשאיל את ג'יימי לריצ'מונד לעונה. דני מנסה לעודד אותו, אבל שום דבר לא קורה. רבקה פועלת כדי לדרדר את הקבוצה.

ריצ'מונד נוסעים לליברפול למשחק מול היריבה אברטון, אותה היא לא הצליחה לנצח בשישים השנים האחרונות. המשחק מתקיים בסוף השבוע של יום הנישואים של רבקה ורופרט, אז קילי מתגייסת כדי לעודד את רבקה. הם פוגשים את חברתה הוותיקה של רבקה, פלו "סאסי" קולינס, שמיד מחבבת את טד. באותו לילה, טד, שלא הצליח לחתום על מסמכי הגירושין, משתכר. למחרת בבוקר, טד מבקש מנייט לחלוק כמה מהרעיונות שלו. נייט נותן לקבוצה נאום מעורר השראה, גם אם מעליב, לפני המשחק, והם מנצחים את המשחק. באותו ערב, הצוות יוצא לחגוג בבר קריוקי, שם רבקה חושפת את קולה היפה. טד מנסה ליהנות מהערב, אך סובל מהתקף חרדה ומועד החוצה מהבניין, שם רבקה מוצאת ומנחמת אותו. טד נסוג לחדר המלון שלו, שם מבקרת אותו סאסי. רוי מנשק את קילי, ואז עוזב בפתאומיות. רבקה מארחת בחדרה מלצר במלון.

טד מדבר על הצרות שלו בנוגע לסאסי עם בירד, נייט והיגינס, והוא מכנה את הרכב ההתייעצות הזה "כלבי היהלומים" (The Diamond Dogs). קילי מבקשת מרוי לצאת לשתות קפה אבל הוא מסרב. מאוחר יותר באותו לילה, ג'יימי מבקר את קילי והיא מבקשת ממנו להישאר. מאוחר יותר מודה קילי בפני רוי שהיא שכבה עם ג'יימי, ורוי מדבר עם טד, שמתגייס לעזרה את פורום ההתייעצות "כלבי היהלומים". הם עוזרים לרוי לראות פרספקטיבה אחרת. טד מודה לרבקה על עזרתה במהלך התקף החרדה הראשון שלו ומציע לעזור לה כשהיא פוגשת בעלי צוות אחרים מאוחר יותר באותו אחר הצהריים בפאב. שם, רבקה מסונוורת על ידי רופרט. בתגובה, טד מהמר עם רופרט על משחק חצים. טד מנצח, לשמחתה הרבה של רבקה. בדרכם לארוחת ערב, הנשיקה של קילי ורוי נתפסת במצלמה על ידי פפראצי, אבל רוי לוקח בכוח את כרטיס הזיכרון של הפפראצי. למחרת בבוקר במשרדה של רבקה, היגינס מפציר בה להפסיק להרוס את הקבוצה ומתפטר. לאחר מכן, קילי נכנסת בסערה למשרד, לאחר שהבינה את תוכניתה של רבקה לאחר שמצאה את התמונה שלה ושל טד שהייתה אמורה להופיע ב"סאן" בכרטיס המצלמה. היא מאיימת לספר לטד אם רבקה לא תעשה את זה קודם.

רבקה עדיין לא סיפרה לטד על ניסיונותיה לחבל בקבוצה, ועל המגרש, רוי מראה את גילו ויש קריאות לספסל אותו. טד מסרב לעשות את זה, ומרחיק אותו מהאחרים. לאחר ההנחיה של קילי, רבקה מנסה לספר לטד אך מגלה שאינה יכולה, ומיד לאחר מכן, רופרט בא ואומר לה שנולד לו תינוק עם בקס. רבקה הולכת למטה למשרדו של טד ומתוודה, ולהפתעתה, הוא סולח לה בקלות. טד אומר לרוי שהוא מספסל אותו. רוי מרגיש נבגד והולך לקילי, שאומרת לו שהוא יותר מסתם כדורגלן. לאחר שסלח לה, רבקה מחפשת את היגינס ומתנצלת בפניו. היגינס חוזר למועדון. בבר, אחרי שטד שוב מצהיר שהוא לא מודאג מהניצחונות, בירד אומר לטד בכעס שמדובר במקצוענים ולא בסטודנטים-ספורטאים, ושהניצחון חשוב לו ולשחקנים. טד מוצא את רוי מחוץ לפאב והשניים מדברים. רוי מודה בגילו והם מסכימים שיטענו שרוי פצוע כדי לא להביך אותו עם ספסל. באימון הבא, רוי מפתיע את טד על ידי הופעה וחבישה של צוות שני, מקבל את התפקיד החדש שלו כשהוא עדיין מוביל את הקבוצה כשהם מתקרבים למשחק האחרון שלהם.

נייט מקודם לעוזר מאמן, והוא מציג ראיון וידאו מעורר השראה של ג'יימי, אבל אחרי שג'יימי מעליב את הקבוצה, הם לא צופים בזה, ואחד מהם מנפץ את המסך. רבקה מעוררת לטד לגרום לכאוס על המגרש ולבלבל את הקבוצה השנייה. במשחק האחרון של העונה, מנצ'סטר סיטי לוקחת ליתרון של 1–0 במחצית השנייה, אבל ריצ'מונד מושכת זמן במשחקי טריקים ודני מבקיע כדי להשוות את המשחק; עם זאת, זה חסר סיכוי שכן ג'יימי מבצע מסירה נוספת לחבר לקבוצה שמבקיע ומנצח את המשחק עבור מנצ'סטר סיטי. כתוצאה מכך, ריצ'מונד ירד לצ'מפיונשיפ. כשהם שבורי לב מהתוצאה והירידה, טד מנסה לעודד את כולם עם כמה עצות שהוא הציע לסם מוקדם יותר בעונה, ושיחד הם יעברו את זה. המאמן בירד מביא לג'יימי מעטפה מטד עם מכתב המברך אותו על המסירה וחייל צעצוע שישגיח עליו, לאחר שראה את אביו מבזה אותו על כך שלא הבקיע. בפגישה עם רבקה למחרת בבוקר, טד מנסה להתפטר, אך היא דוחה אותו; במקום זאת, יחד הם מחליטים לזכות בעונה הבאה, ולאחר מכן לזכות בפרמייר ליג ברגע שהם חוזרים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתחילה באמצע העונה, כאשר ריצ'מונד סיימה בתיקו בשבעת המשחקים האחרונים. דני מתכונן לבעוט פנדל מנצח במשחק, אבל הוא הורג בטעות את הקמע של ריצ'מונד, כלב הציד ארל; אשמתו כתוצאה מכך משתקת את יכולתו לשחק. כדי לעזור לדני להתאושש מה"איפס" שלו, ריצ'מונד שוכרת את פסיכולוגית הספורט שרון פילדסטון, שגישה חמורה וממושמעת שלה מתנגשת עם טד. לאחר הפגישה עם שרון, דני מחזיר לעצמו את ההתלהבות מהכדורגל וממיר כדור קרן בפועל. כתוצאה מכך, יותר שחקנים מתחילים לבקש הפעלות עם שרון. בינתיים, רוי שזה עתה פרש בדימוס מאמן קבוצת כדורגל בנות עד גיל 9 ויוצא עם קילי. ג'יימי מוצג כמתמודד בתוכנית ריאליטי בסגנון אי האהבה Lust Conquers All.

ג'יימי מודח מ-Lust Conquers All, מה שמוביל אותו לנסות ללא הצלחה לחזור למנצ'סטר סיטי. היגינס שוכר את שרון להמשך העונה. ג'יימי ניגש לטד כדי להצטרף חזרה לריצ'מונד ומגלה שהוא עזב את מנצ'סטר סיטי כדי להכעיס את אביו השתלטן. טד דוחה בנימוס את בקשתו להצטרף חזרה. כשתמונה של השיחה שלהם הופכת ויראלית, סם מאמין שג'יימי, שהציק לו שוב ושוב, יחזור ומתפרץ בכעס במהלך האימון. טד מבטיח לסם שהוא אמר לא. לאחר שקבוצת הבנות של רוי מפסידה את האליפות שלה, קילי משכנעת את רוי לנסות משרת פרשן ב-Sky Sports. למרות הקללות הכבדות שלו גוררות את אי הסכמתם של פרשנים אחרים איתו, פרשנותו של רוי מתקבלת בחיוב בציבור והרשת מבקשת ממנו לחזור. כשהוא רוצה לתת לג'יימי הזדמנות שנייה, טד שוקל מחדש לצרף אותו לצוות ומסקר את כלבי היהלומים על דעותיהם. היגינס מצביע בעד, בעוד בירד ונייט מצביעים נגד. רוי מודה בפני קילי שהוא נהנה להיות בתוכנית. ג'יימי מצטרף מחדש לריצ'מונד, מה שמבלבל את השחקנים.

הקבוצה לא מתייחסת לחזרתו של ג'יימי, למרות ניסיונותיו להתנצל על התנהגותו בעבר. בעצת קילי, ג'יימי מבקר את שרון. בתה של סאסי (ובת סנקה של רבקה) נורה מגיעה לבקר, ומבלה יום עם רבקה בעבודה. סם משתתף בצילומים עבור Dubai Air, נותנת החסות של הקבוצה, אך מאוחר יותר מגלה מאביו ש-Dubai Air נמצאת בבעלות חברת נפט המזהמת את מדינת הולדתו ניגריה. הוא פורש מהצילומים, מה שגרם ללחץ על רבקה מ-Dubai Air להעיף את סם, אבל היא מחזיקה מעמד בדחיפותה של נורה. במהלך המשחק הבא של ריצ'מונד, סם ושאר השחקנים הניגרים אייזק ווינצ'סטר מכסים את הלוגו של מדיהם של Dubai Air בסרט כמחאה; ג'יימי מוביל את שאר הצוות ללכת בעקבותיו. טד מרשה לסם לדבר על התעללות של Dubai Air והשחיתות של ממשלת ניגריה במהלך מסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. ג'יימי כוסה לסם על האומץ שלו, והשניים מתפייסים.

במהלך חג המולד, טד מנסה ללא הצלחה לבלות זמן בטלפון עם הנרי ומישל, ונהיה מדוכא ומתחיל לשתות לאחר מכן. רבקה, שחושדת שטד ירגיש לבד בחג המולד הראשון שלו לאחר הגירושין, לוקחת אותו להעניק מתנות לילדים מוחלשים ברחבי העיר. רוי וקילי מגלים שחברה לכיתה של פיבי מציק לה בגלל ריח רע מהפה; הם מגלים שהבעיה היא אנטי-היסטמין שהיא לוקחת עבור אלרגיה לחתולים, ולוקחים את פיבי כדי לתקן עם הבריון שלה באמצעות הערות בכתב יד. היגינס ומשפחתו עורכים מסיבת חג המולד לשחקנים זרים שאינם יכולים לבקר את משפחותיהם בבית. טד ורבקה מצטרפים למסיבה, מבצעים את "Christmas (Baby Please Come Home)" עם להקת רחוב שהם נתנו לה כסף קודם לכן בדרך מחוץ לביתם של היגינס.

נייט מנסה בביישנות ולא מצליח להזמין מקום בחלון במסעדה האהובה על הוריו לרגל יום הנישואין שלהם. לאחר שרבקה וקילי מלמדות את נייט להיות אסרטיבי ובטוח יותר, הוא משיג בהצלחה את ההזמנה לחלון. רבקה מתעניינת בשידוך החדש שלה ב-Bantr, אפליקציית היכרויות אנונימית בבעלות משותפת של קילי ונותנת חסות לריצ'מונד. ריצ'מונד ממשיכים להיאבק, בין השאר בגלל החרדה של קפטן הקבוצה אייזק שמתקשה להנהיג אותם. רוי עוזר לו בכך שהוא לוקח אותו ואת טד למגרש ליד בית ילדותו וגורם לאייזק לשחק משחק עם כדורגלנים בשכונה, ומזכיר לו ליהנות תוך כדי משחק. תוך כדי פרשנות לתוכנית שלו, "Soccer Saturday", רוי צופה באייזק שנלהב על המגרש ומבין שהוא מתגעגע להיות מעורב במשחק. הוא עוזב בפתאומיות את השידור ועושה את דרכו לאצטדיון של ריצ'מונד, שם הוא מצטרף לצוות האימון של טד, לקול תשואות אוהדי ריצ'מונד ולצערו של נייט.

את רבקה מבקרת אמה, שעזבה לאחרונה את אביה; רבקה מספרת לטד שהוריה נפרדים שוב ושוב ומתפייסים כל כמה שנים. בירד וג'יין חוזרים להיות ביחד; להיגינס ממליצים טד ורוי לא להביע את חששותיו. ריצ'מונד נהנה מהצלחה חדשה עם רוי בצוות האימון. ג'יימי מוטרד מכך שרוי מסרב לתת לו עצות אימון; רוי בסופו של דבר מתרצה ואומר לג'יימי שהוא צריך מדי פעם לשחק בצורה אגרסיבית יותר, ואומר לו שהמאמנים יספקו לו סימן מתי לעשות זאת. בעוד במשחק צמוד מול טוטנהאם הוטספר ברבע גמר הגביע האנגלי, כל ארבעת המאמנים נותנים לג'יימי את הסימן - מרימים לעברו את האצבע השלישית - מה שמוביל להבקעת שער. לטד פתאום יש התקף חרדה והוא עוזב את המגרש; עם ריצ'מונד בחוסר סדר, טוטנהאם מבקיעים. בלי טד, נייט נכנס וקורא לחילוף משולש שמוביל לתוצאה מנצחת במשחק עבור ריצ'מונד. שרון מוצאת את טד במשרדה והוא מבקש עזרה.

שתי הפגישות הראשונות של טד עם שרון מתגלות כחסרות תועלת: הוא עוזב את הראשונה כמעט מיד, ויוצא מהשנייה בסערה לאחר שהביע את הספקנות והבוז שלו כלפי פסיכותרפיה לאחר שטיפול זוגי לא הצליח להציל את נישואיו. אולם במהלך הביקור השלישי, טד מתנצל על ההתפרצות שלו ומחליט להתחייב לתהליך הטיפולי. רוי מבלי משים מתחיל לבלות כל רגע שהוא יכול עם קילי, עד לנקודה שבה היא מרגישה חנוקה; השניים רבים לאחר שלרוי נודע שקילי התלונן על התנהגותו השתלטנית בפני רבקה ואחרים. הודות לג'יימי, מאוחר יותר רוי מבין שקילי זקוקה למרחב, ומתקן את זה בכך שהוא מכין לה אמבט ורדים לאור נרות כדי ליהנות לבד בביתם. נייט רואה את עצמו הופך ויראלי בטוויטר בגלל ההחלפה המשולשת שהביאה לניצחונה האחרון של ריצ'מונד, אבל חוסר הביטחון שלו מחמיר כשאביו הנורא מייעץ לענווה במקום לשבח את ההישג שלו. כתוצאה מכך, נייט מתחיל להתנהג באכזריות לאחרים בחדר ההלבשה - תחילה לקולין, שחקן וולשי צעיר שנהג להציק לו, ומאוחר יותר לוויל, האפסנאי החדש.

שרון סובלת מזעזוע מוח לאחר שנפגעה ממכונית במהלך רכיבה על אופניים; טד שם אותה בביתה מבית החולים. רבקה וסם מתארגנים לדייטים האנונימיים לארוחת ערב, ומגלים עם הגעתם למסעדה שהם התכתבו ב-Bantr זה עם זה. רבקה בהתחלה חוששת, אבל סם משכנע אותה לאכול איתו ארוחת ערב באופן אפלטוני, ששניהם נהנים ממנה. השניים מתנשקים כשהם חוזרים לביתה של רבקה, אך מסכימים לא להסלים את הקשר עוד יותר. רוי נקרא לבית הספר של פיבי ומבין שהקללות שלו משפיעות עליה. ריצ'מונד משחקת לראשונה באצטדיון וומבלי מול מנצ'סטר סיטי, אבל סופגת הפסד קשה. לאחר המשחק, ג'יימי עובר בריונות על ההפסד על ידי אביו המתעלל ג'יימס בחדר ההלבשה לעיני חבריו ומאמניו. ג'יימי לבסוף נקם ומכה את אביו, אותו בירד מלווה החוצה; רוי מחבק את ג'יימי, שמתפרק בבכי בזרועותיו. הסצנה מטלטלת את טד להתקשר לשרון ולהודות שאביו מת בהתאבדות כאשר טד היה בן 16. רבקה וסם בסופו של דבר מבלים את הלילה יחד.

בלילה של ההפסד של ריצ'מונד נגד מנצ'סטר סיטי, בירד המדוכדך מבקר בפאב ואליו מצטרפים אוהדי ריצ'מונד הנלהבים באז, ג'רמי ופול. הארבעה מתגנבים מאוחר יותר ל-Bone & Honey, אבל בירד נזרק החוצה לאחר שקרע את מכנסיו. הוא מלווה את מרי, אישה שפגש במועדון, בחזרה לדירתה, אך עד מהרה נאלץ להימלט מהחבר הענק של מרי, דארן. עד מהרה נתקע בירד ומוכה ברחוב על ידי ג'יימס טארט וחבריו, אך דארן מציל אותו, לאחר שעקב אחריו כדי להחזיר את הארנק והטלפון של בירד. בירד נחרד לגלות שורה של הודעות זעם מג'יין. באז, ג'רמי ופול לוקחים אותו הביתה בלימוזינה שהם קנו בזמן הימורים ב-Bone & Honey, ובירד מודה להם בכך שהוא מראה להם כניסה סודית לאצטדיון הביתי של ריצ'מונד. בירד לא מצליח להיכנס לביתו לאחר ששבר את המפתח שלו, ונכנס למועדון לילה סודי מתחת לכנסייה שבו הוא וג'יין נהנים לילה של ריקודים. למחרת בבוקר, בירד חסר השינה חוזר לעבודה כרגיל עם חבריו המאמנים.

רבקה וסם ממשיכים במערכת היחסים שלהם בסתר במשך מספר שבועות. בוקר אחד, אמה של רבקה מודיעה לה שאביה נפטר. כל צוות ריצ'מונד משתתף בהלוויה, אבל טד חוטף התקף חרדה וקורא לשרון לפגישה טיפולית. רופרט ובקס מגיעים להלוויה ללא הזמנה עם בתם שזה עתה נולדה, ומקוממים את רבקה. קילי וסאסי מסיקות שרבקה מנהלת מערכת יחסים בסתר, וקילי מנחשת נכון שזה עם סם. רבקה אומרת לאמה שהיא לא רוצה להספיד את אביה, מכיוון שהיא ראתה אותו בוגד באמה כשהייתה ילדה, אבל אמה מגלה שהיא הכירה ואהבה אותו למרות חוסר השלמות שלו. במקביל, טד מתאר לשרון לראשונה את מות אביו בהתאבדות, ומגיע באיחור להלוויה. במקום למסור הספד מסורתי, רבקה מובילה את האבלים בשירת "Never Gonna Give You Up", שיר שהוריה המשיכו לאהוב ולראות בעל משמעות. לאחר השירות, ג'יימי מודה בפני קילי שהוא אוהב אותה. רופרט אומר לרבקה שהוא ייתן לה את המניות הנותרות של ריצ'מונד ומשוחח בקצרה עם נייט. רבקה מסיימת את מערכת היחסים שלה עם סם, מפחדת משברון לב, אך מתקרבת לאמה.

סם מבקיע את השלושער הראשון בקריירה שלו. המיליארדר הגנאי אדווין אקופו מבקר בריצ'מונד ומודיע לרבקה שהוא רוצה לקנות את סאם כשחקן. אקופו מפרט לסם שהוא רוצה לקנות את רג'א קזבלנקה ולהחתים כמה מהשחקנים המוכשרים ביותר באפריקה. לסם ניתנים שלושה ימים לשקול את ההצעה, אם כי רבקה מתחננת בפניו לא ללכת. נייט ממשיך להרגיש את התסכול של קבלת מעט קרדיט על פיתוח הטקטיקה של הקבוצה; בזמן שהוא מנסה חליפות חדשות, הוא מנשק את קילי באימפולסיביות. במהלך הצילומים של רוי וקילי עבור פרופיל המגזין של האחרון, קילי מודה בנשיקה של נייט ובווידוי האהבה של ג'יימי בהלוויה, ורוי אומר לה שהוא בילה 3 שעות עם המורה של פיבי, והותיר את שניהם מזועזעים. טד נודע ששרון עזבה לפני יומה האחרון, והוא עוקב אחריה כדי לתת לה את מתנת הפרידה של הקבוצה. מאוחר יותר, טד מקבל הודעת טקסט מטרנט קרים המודיעה לו על מאמר שעתיד לצאת על התקף הפאניקה של טד ביום המשחקים ושנייט היה המקור האנונימי שלו.

טד מקבל את התמיכה המלאה של המועדון לאחר הידיעה על התקף החרדה שלו. הוא מתמקד במשחק האחרון של העונה, שיקבע את עלייתה של ריצ'מונד לפרמייר ליג. במחצית במהלך המשחק, נייט מנסה לוותר על טקטיקת ה-9 המזויף שלו, אך השחקנים בוחרים לדבוק בה. טד שואל את נייט למה הוא כועס עליו. נייט מגיב בכעס שטד הזניח אותו ללא הרף מאז שהצטרף לצוות האימון. דני מבקיע פנדל משווה כדי להבטיח את העלייה של ריצ'מונד. הקבוצה והאוהדים חוגגים, אבל נייט הולך מדוכא. סם מחליט להישאר בריצ'מונד, לזעמו של אדווין, אומר לרבקה שזה יהיה הכי טוב למסע האישי שלו. טד נתקל בטרנט קרים, שפוטר מתפקידו ככתב לאחר שחשף את המקור האנונימי שלו. קילי מגלה שהמשקיעים של Bantr רוצים לממן את חברת יחסי הציבור שלה. היא ורבקה מגלות שרופרט קנה את ווסטהאם יונייטד. רוי סולח לג'יימי ולנייט על כך שחלקו את חיבתם עם קילי אבל דואג שהיא תעזוב אותו. חודשיים לאחר מכן, רופרט מברך את החבר החדש ביותר בצוות האימון שלו בווסטהאם: נייט.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'מונד צפוים לסיים במקום האחרון לעונת הפרמייר ליג החדשה, בעוד ווסטהאם צפויה להיות בטופ 4. התחזית משפילה את הקבוצה; כדי לרומם את רוחם, טד מעביר להם סיור במערכת הביוב של לונדון כדי ללמד אותם שיעור על הסתמכות זה על זה בתוך קשיים. תמונות של הצוות שנכנס לביוב הופכות לויראליות; נייט לועג לצוות ולטד במהלך מסיבת עיתונאים שאורגנה על ידי רופרט, אבל טד מגיב במהלך מסיבת העיתונאים שלו עם בדיחות ביזוי עצמי שמקסימות את הכתבים. רוי וקילי מודיעים לפיבי שהם נפרדים, מכיוון שאחריות האימון המוגברת של רוי והעבודה העמוסה של קילי בניהול חברת יחסי הציבור החדשה שלה נותנים להם מעט זמן ביחד, אבל קילי מציעה שיש בעיות עמוקות יותר במערכת היחסים שלהם. בטלפון, בנו של טד, הנרי, מראה לו צעצוע ש"החבר" של אמו ג'ייק קנה לו, מה שמטריד את טד.

טרנט קרים מתחיל לבקר בריצ'מונד כדי לכתוב ספר על המועדון, אבל רוי אוסר על השחקנים לדבר איתו, כי הוא עדיין כועס על מאמר חריף שכתב טרנט על רוי במהלך הופעת הבכורה שלו בצ'לסי כנער. רוי בסופו של דבר משלים עם טרנט על פי דרישתו של טד. קילי נאבקת להוביל את חברת יחסי הציבור שלה ומעסיקה את חברתה הדוגמנית חסרת הניסיון, שאנדי, ומתסכלת את סמנכ"לית הכספים שלה ברברה. זבה, כדורגלן נודע אך יהיר, מבוקש מאוד לאחר שעזב את יובנטוס לאחר שנודע שרופרט רוצה להחתים אותו, רבקה מוצאת את זבה בשירותים במהלך משחק ריצ'מונד נגד צ'לסי ואומרת לו בחומרה שהצטרפות לווסטהאם תכניע אותו לבינוניות. זה נותן השראה לזאבה לחתום בריצ'מונד. רוי מעלה זיכרונות לטד וטרנט על הקריירה שלו עם צ'לסי, והבין שהוא מעולם לא הרשה לעצמו ליהנות מהספורט.

ריצ'מונד נהנים מרצף חסר תקדים של 5 ניצחונות עם זבה בקבוצה, שהגיע לשיאו בניצחון חוץ באולד טראפורד מול מנצ'סטר יונייטד. סם לוקח את הקבוצה לחגוג במסעדה הניגרית שלו שטרם נפתחה, אולה'ס. טד מוטרד לגלות שאשתו לשעבר מישל יוצאת עם המטפל הזוגי לשעבר שלהם, ד"ר ג'ייקוב; גם שרון וגם סאסי מאשרות את החשש שלו שמדובר בהפרה אתית. ג'יימי מרגיש מואפל על ידי הכוכב, זבה; רוי מציע לאמן אותו. רבקה מבקרת את טיש, מגדת העתידות של אמה, שאומרת לה שיום אחד תהיה אמא; רבקה דוחה בזעם את טיש בתור רמאית, אבל מאוחר יותר נדהמת כשסם מוסר לה את אחד מקופסאות הגפרורים הירוקים שהוא מחלק לקבוצה, בהתאם לאחת מהתחושות המוקדמות של טיש. קולין מציג את החבר שלו מייקל לצוות כידיד בלבד, אבל טרנט מזהה אותם מתנשקים בפרטיות בזמן שהם עוזבים את המסעדה.

טד מזמין את סאסי לצאת לדייט, אבל היא מסרבת ואומרת לו שהוא, כמוה, "אסון" ושעדיף להם להישאר חברים עם הטבות. קילי פוגשת את ג'ק, האישה המנהלת את חברת הון סיכון שהשקיעה בחברת יחסי הציבור שלה. ריצ'מונד מתכוננים למשחק המיוחל שלהם מול ווסטהאם, כאשר טד ונייט לא התראו מאז עזיבתו החריפה של לאחרונה מריצ'מונד. ללא ידיעתו של טד, נייט מתחרט באופן פרטי על הדרך שבה עזב את ריצ'מונד, אבל רופרט אומר לנייט לבטל את חששותיו. טרנט חושף צילומי מצלמה של נייט קורע לשניים את שלט ה-"Believe" של טד, שבו בירד ורוי משתמשים כדי לעורר את הקבוצה מול ווסטהאם, אבל המשחק האגרסיבי של ריצ'מונד במחצית השנייה של המשחק מביא לשלושה כרטיסים אדומים ובסופו של דבר להפסד כבד. רבקה מבחינה ברופרט מפלרטט עם העוזרת שלו לאחר המשחק ואומרת לו להפסיק. טד מתקשר למישל להביע את חששותיו לגבי מערכת היחסים שלה עם ד"ר ג'ייקוב.

ריצ'מונד סובלים מרצף של 7 משחקים ללא ניצחון מאז ההפסד לווסטהאם. רבקה מבקרת במרפאת פוריות לאחר שהבחינה בעוד תחושות מוקדמות של טיש מתגשמות, אך לומדת שהיא כבר לא פוריה. טד מגלה שבנו הסתבך בגלל הצקה של תלמיד אחר, אבל הוא נרגע כאשר הנרי מגלה חרטה. קילי מפטרת את שנדי לאחר שתעלוליה מובילים לכך שהחברה מאבדת לקוח. היא וג'ק מתקרבות ובסופו של דבר משתכרות ומקיימות יחסי מין במשרד. נייט לוקח דוגמנית מפורסמת לדייט לטעם של אתונה, המסעדה האהובה עליו, אבל היא עוזבת מתוך חוסר עניין; נייט נקשר מאוחר יותר עם המלצרית ג'ייד. זבה לא מצליח להגיע למשחק נגד מנצ'סטר סיטי מה שמאלץ את הקבוצה לשחק בלעדיו, מה שאומר שהם מפסידים בסופו של דבר. לאחר המשחק מכריז זבה על פרישתו, מה שמוביל את טד לנאום המצביע על כך שהעזיבה של זבה תועיל לקבוצה מכיוון שהיא תעודד אותם להחזיר את האמונה בעצמם.

לאחר שהפסידו משחק ידידות מול אייאקס באמסטרדם, טד לא מכריז על עוצר קבוצתי כדי להרים את מצב רוחם של ריצ'מונד. קילי עוזבת לנורווגיה כדי לראות את הזוהר בוריאליס עם ג'ק. היגינס וויל הולכים למועדון ג'אז ברובע החלונות האדומים. רוי מיד דוחף את ג'יימי להתחיל להתאמן; לאחר שעייף את רוי בכך שהוביל אותו לסיור בעיר, ג'יימי מלמד אותו איך לרכוב על אופניים. רבקה נופלת בטעות מגשר לתוך תעלה ומבלה את הלילה עם גבר על בית סירה. קולין יוצא לבר הומואים שם טרנט מוצא אותו ומספר על המאבקים שלו ביציאה מהארון. שאר שחקני הקבוצה מתווכחים בניסיון להחליט לאן ללכת באותו לילה, ובסופו של דבר נשארים במלון כדי לנהל מלחמת כריות. המאמן בירד נותן סמים לטד לפני שהוא יוצא להופיע בתור "Piggy Stardust". בזמן שהוא צופה במשחק ישן של שיקגו בולס במסעדה אמריקאית, לטד יש חזון שמעורר בו השראה ליצור אסטרטגיה חדשה המבוססת מבלי לשים לב על טוטאל פוטבול. למחרת בבוקר כל הצוות עוזב את אמסטרדם מלאי אנרגיה והמורל שלהם מוגבר.

טד, בירד ורוי מתחילים להציג את הטוטאל פוטבול לקבוצה עם סדרה של תרגילי אימון. כשהם מנסים את האסטרטגיה במשחק מול ארסנל, הם יורדים בפיגור 3–0 במחצית הראשונה, אבל אחרי שיחת עידוד מג'יימי הם מתאחדים כדי לכבוש שער אלגנטי במחצית השנייה, ומשכנעים את טרנט שסגנון האימון התומך של טד יצליח. נייט אוזר אומץ כדי להציע לג'ייד לצאת לדייט. רבקה מביעה דאגה שג'ק מפוצצת אהבה כלפי קילי במתנות אקסטרווגנטיות, ולכן קילי אומרת לג'ק שהיא רוצה שהיחסים ביניהם יהיו בתנאים שווים יותר. רגע לפני שאביו אמור לבקר, סם מבוקר בטוויטר על ידי שרה קנאית בממשלה, ולמחרת המסעדה שלו מושחתת על ידי תומכי השרה; כשהוא מביא את אביו לראות את ההריסות הוא מוצא שם את כל הקבוצה, מנקה ומתקנת את המסעדה.

מישל, ד"ר ג'ייקוב והנרי מבקרים את טד בלונדון. טד לא רגוע לגלות שמישל נוסעת לפריז עם ד"ר ג'ייקוב, שהוא חושד שרוצה להציע לה נישואים. הוא מבקש את עזרתה של רבקה בחקירת העניין, אך רבקה משכנעת אותו לשחרר מזה וליהנות מהזמן שהוא זוכה לבלות עם הנרי. טד, בירד והנרי הולכים למשחק של ווסטהאם; נייט מרוצה באופן פרטי לראות אותם. קילי נחרדת לגלות שסרטון בעל אופי מיני מפורש שלה הודלף ברשת. ג'ק, בתקווה לשמר את המוניטין שלה בקרב חוג חבריה העשיר, עורכי דין מנסחים לקילי התנצלות לקרוא; קילי מסרבת ומעוררת ויכוח עם ג'ק. לאחר מכן ג'יימי מבקר אותה ומתנצל על אי מחיקת האימייל המכיל את הסרטון המודלף של קילי, אותו היא שלחה לו בזמן שהם יצאו; השניים חולקים חיבוק. אייזק מגלה שקולין הומו כשחברי הקבוצה מסכימים למחוק את כל התמונות המפורשות של בני זוג לשעבר. מישל חוזרת מפריז, וטד שם לב שהיא לא עונדת טבעת.

אייזק נותר מוטרד לאחר שגילה שקולין הומו, וזה מלחיץ את הידידות בין שני הגברים. לאחר הופעה גרועה של ריצ'מונד במחצית הראשונה של המשחק מול ברייטון, אוהד ריצ'מונד משתמש ב"מילת ה-F" כדי להעליב את הקבוצה, מה שגורם לאייזק לתקוף את האוהד ולקבל כרטיס אדום כעונש, למרות שהאוהד גם נבעט החוצה. בחדר ההלבשה קולין יוצא מהארון בפני שאר הקבוצה והם מקבלים את הנטייה המינית שלו. ריצ'מונד מנצחים את המשחק וקולין מציג את ההופעה הטובה ביותר העונה. נייט מציג את רופרט לג'ייד, אבל לאחר שהזמין אותו ל"לילה של בחורים" נייט מתרץ ועוזב כשהוא מבין שרופרט הזמין בכוונה שתי נשים להצטרף אליהן. מאוחר יותר אייזק מבקר את קולין בביתו ומגלה שהוא התאכזב מכך שקולין לא יצא בפניו קודם לכן, אם כי קולין מסביר שהוא פחד שאייזק ידחה אותו ואייזק מודה שהוא לא היה מצליח לשמור על כך. סוד בכל מקרה. קולין מזמין את אייזק פנימה והשניים מתחברים שוב כידידים על כמה משחקי פיפ"א.

נייט עוזב במפתיע את ווסטהאם ומתאושש בבית הוריו, שם הוא מתקן את מערכת היחסים המתוחה שלו עם אביו. מאוחר יותר הוא משאיר לוויל פתק התנצלות בחדר ההלבשה על התנהגותו בעבר. מספר שחקני ריצ'מונד נבחרים לשחק עבור הנבחרות שלהם; סאם מאוכזב מכך שלא נבחר בנבחרת ניגריה, רק כדי ללמוד שאדווין אקופו שיחד פקידים כדי להרחיק אותו מהנבחרת. רופרט מגייס את רבקה להצטרף לסופר ליג האקסקלוסיבית של אדווין, אבל רבקה גוערת באדווין ובבעלי הקבוצות האחרים על שהרחיקו את הכדורגל מאנשי מעמד הפועלים מתוך תאוות בצע, וסוחפת אותם לדחות את התוכנית של אדווין. רופרט הנרגש מנסה לנשק את רבקה לאחר מכן; היא דוחה אותו, אבל מבינה שהתגברה על הטינה שלה כלפיו. לקילי נודע שהמימון למשרד שלה נפסק, אבל רבקה משקיעה בחברה כדי להמשיך לפעול. רוי מתנצל בפני קילי על סיום מערכת היחסים שלהם, והם ישנים יחד.

אמו של טד דוטי מגיעה במפתיע ללונדון, מה שגורם לטד להיות חרד. נייט מתחיל לעבוד בטעם של אתונה; וויל והשחקנים מבקשים ממנו לחזור לריצ'מונד, אך הוא דוחה אותם. הקבוצה משחקת שוב מול מנצ'סטר סיטי. ג'יימי מוחלש מהחרדה שלו מהחזרה לעיר הולדתו, מהציפייה שאביו יהיה במשחק, ומביא את רוי וקילי לבית אמו; אמו של ג'יימי מנחמת אותו. במשחק, טד מציע לג'יימי לסלוח לאביו למענו, ועוזר לג'יימי להחזיר לעצמו את הביטחון להביא ניצחון לריצ'מונד. אביו של ג'יימי צופה במשחק מהגמילה ומעודד אותו. מאוחר יותר, טד משכנע את בירד, היחיד נגד חזרתו של נייט, לתת לו לחזור; בירד מבקר את נייט ומגלה שטד עזר לו כשהיה הנקודה הנמוכה ביותר שלו, ומחזיר לו טובה בכך שהוא סולח לנייט ומציע לו עבודה במועדון. טד מודה בפני דוטי שהוא התרעם עליה על שלא פתרה את אבלו על מות אביו, והשניים מתפייסים; היא אומרת לו שהבן שלו מתגעגע אליו.

ריצ'מונד יכולים לזכות בליגה אם היא ינצחו מול ווסטהאם ומנצ'סטר סיטי יפסידו או יסיימו בתיקו במשחק האחרון שלהם. חדשות מפרסמות כי בקס התגרשה מרופרט בגלל בגידותיו. טד הודיע לרבקה שהוא והמאמן בירד ילכו הביתה. רבקה שוקלת למכור את המועדון. נייט הופך לעוזר לאפסנאי של וויל; מאוחר יותר הוא מתנצל בפני טד בבכי. טרנט נותן לטד ובירד טיוטה של ספרו. רוי וג'יימי רבים על מי יזכה להיות עם קילי, אבל היא דוחה את שניהם. במהלך המשחק ווסטהאם מובילה ביתרון של שני שערים; במחצית השחקנים מגלים שלכולם יש חלקים של שלט ה-"Believe" והם חיברו אותו לפני שהם חוזרים למגרש. ריצ'מונד השוו את התוצאה. רופרט תוקף את המנג'ר החדש של ווסטהאם וזוכה ללעג. סם מבקיע את שער הניצחון וריצ'מונד מסיימת שנייה בליגה. לאחר שרבקה נפרדה מטד בשדה התעופה, היא נתקלת באיש מבית הסירה באמסטרדם. בירד נשאר באנגליה ומתחתן עם ג'יין. רוי הופך למאמן של ריצ'מונד ומתחיל פגישות עם ד"ר שרון. טד מבקש מטרנט לשנות את שם הספר, "The Lasso Way", מכיוון שהוא מעולם לא היה עליו; טרנט מעניק לו את השם The Richmond Way. בירד, רוי ונייט החזירו את השלט ה-"Believe". טד חוזר הביתה ומאמן את קבוצת הכדורגל של בנו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ייסון סודייקיס - טד לאסו. מאמן פוטבול אמריקאי הממונה למאמן ריצ'מונד ומנסה להצליח למרות חוסר הבנתו בענף הכדורגל. במהלך הסדרה מתגרש מאשתו. בסוף הסדרה חוזר לקנזס סיטי להתאחד מחדש עם בנו ומתחיל לאמן את קבוצת הכדורגל שלו.
  • האנה וודינגהם - רבקה וולטון. מקבלת את הבעלות על ריצ'מונד בהסכם גירושיה מרופרט ומנסה להחריב את הקבוצה באמצעות מינויו של טד. בהמשך היא מתנצלת בפניו והם נהיים חברים. בסוף הסדרה מוכרת 49% מהזכויות לאוהדים.
  • ג'רמי סוויפט - לזלי היגינס. המנהל המקצועי לענייני כדורגל של ריצ'מונד ועוזרה האישי של רבקה.
  • פיל דאנסטר - ג'יימי טארט. שחקן המושאל בהתחלה לריצ'מונד ממנצ'סטר סיטי. מרוכז בעצמו ובחיי הזוהר, לא משתף פעולה עם חבריו לקבוצה. חזר לסיטי, ולאחר מכן עזב בשביל תוכנית ריאליטי. במהלך עונה 2 חזר לריצ'מונד כשחקן קבוע. במהלך הסדרה מתפתח להיות שחקן קבוצתי יותר. לובש את חולצה מספר 9 בריצ'מונד.
  • ברט גולדשטיין - רוי קנט. שחקן ריצ'מונד, קפטן הקבוצה. בעבר היה כוכב בצ'לסי אך כעת נמצא בשלהי הקריירה ובדעיכה ביכולת. קשוח ודורש הרבה מעצמו ומחבריו לקבוצה. בעונה 2 פורש מכדורגל, מנסה את כוחו כפרשן בטלוויזיה ולבסוף חוזר לריצ'מונד כעוזרו של טד. בסוף הסדרה ממונה למאמנה של ריצ'מונד. לבש את חולצה מספר 6 בריצ'מונד. דמותו מבוססת על קפטן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, רוי קין.
  • ברנדן האנט - המאמן ויליס בירד. עוזרו של טד שהגיע עמו מארצות הברית. בסוף הסדרה הוא וטד מפרידים כוחות והוא מתחתן עם בת זוגו, ג'יין.
  • ניק מוחמד - ניית'ן "נייט" שלי. האפסנאי של ריצ'מונד שמקודם לתפקיד חבר בצוות האימון. בסיום עונה 2 מסתכסך עם טד ועובר לתפקיד המנג'ר הראשי בווסטהאם יונייטד. במהלך עונה 3 מתפטר מווסטהאם וחוזר לריצ'מונד, בהתחלה כעוזר לאפסנאי, ולאחר מכן שוב לעוזר מאמן.
  • ג'ונו טמפל - קילי ג'ונס. דוגמנית ואשת השיווק של ריצ'מונד. בת זוגו של ג'יימי טארט ובהמשך נפרדת ממנו ומתחילה מערכת יחסים עם רוי קנט. היא ורוי נפרדו בתחילת עונה 3, במהלך אותה עונה פותחת חברת יחסי ציבור. בסוף הסדרה פותחת עם רבקה קבוצת נשים לריצ'מונד.
  • שרה נילס - ד"ר שרון מ. פילדסטון (עונה 2, אורחת בעונה 3). פסיכולוגית ספורט שממונית לקבוצה בעונה 2. במהלך אותה עונה, טד מרבה ללכת לטיפולים אצלה. עוזבת בסוף העונה השנייה את ריצ'מונד. בסוף העונה השלישית חוזרת לתפקידה בריצ'מונד ומתחילה לטפל ברוי.
  • אנתוני הד - רופרט מניון (עונה 3, אורח בעונות 1–2). הגרוש של רבקה שנותן לה בעלות על הקבוצה בהסכם הגירושים. במהלך הסדרה מתחיל לצאת עם בחורה צעירה בשם בקס, ששמה הפרטי המלא הוא גם רבקה ונולד להם ילד. בסוף עונה 2 רוכש את ווסטהאם יונייטד וממנה את נייט לאמן את הקבוצה. במהלך העונה השלישית בגד בבקס עם העוזרת שלו והשניים התגרשו לאחר מכן. איבד את הקבוצה שלו, ווסטהאם, בסוף הסדרה מאותן סיבות.
  • טוהיב ז'ימו - סם אוביסאניה (עונה 3, משני בעונות 1–2). מגן ימני ניגרי המתגעגע בתחילת הסדרה לארץ הולדתו. במהלך הסדרה טד משנה את עמדתו לעמדת הקיצוני הימני. בעונה 3 פותח מסעדה ניגרית משלו. לובש את חולצה מספר 24 בריצ'מונד.
  • כריסטו פרננדס - דני רוחאס (עונה 3, משני בעונות 1–2). חלוץ מקסיקני שמצטרף במהלך עונה 1 לאימונים לאחר שהחלים מפציעה. המוטו שלו הוא "כדורגל זה החיים" (Football Is Life). לובש את חולצה מספר 14 בריצ'מונד.
  • קולה בוקיני - אייזק מקאדו (עונה 3, משני בעונות 1–2). בלם אנגלי שמשחק בריצ'מונד. לאחר פרישתו של רוי, מחליף אותו בתפקיד הקפטן. לובש את חולצה מספר 5 בריצ'מונד.
  • בילי האריס - קולין יוז (עונה 3, משני בעונות 1–2). קיצוני שמאלי וולשי. בעונה 3 מתגלה כהומוסקסואל ובמערכת יחסים עם בחור בשם מייקל, יוצא במהלכה בפני חברי הקבוצה מהארון. לובש את חולצה מספר 12 בריצ'מונד.
  • ג'יימס לאנס - טרנט קרים (עונה 3, אורח בעונות 1–2). כתב קשוח מעיתון האינדיפנדנט, אך פוטר בסוף העונה השנייה. בעונה 3 כותב ספר על ריצ'מונד.

שחקנים ואנשי צוות נוספים בריצ'מונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטיפן מנאס - ריצ'רד מונטלאור. קשר צרפתי המשחק בריצ'מונד המחליף בקישור את רוי קנט לאחר פרישתו. לובש את חולצה מספר 8 בריצ'מונד.
  • מוו ג'וידי-למור - תיירי זורו \ ואן דאם \ זורו. שוער קנדי ושוערה הראשון של הקבוצה. במהלך הסדרה משנה את שמו ל"ואן דאם" על שם ז'אן-קלוד ואן דאם, אך בסוף העונה השלישית מבקש שיקראו לו "זורו" (Zorro). לובש את חולצה מספר 81 בריצ'מונד.
  • צ'ארלי היסקוק - וויל קיטמן (עונות 2–3, אורח בעונה 1). האפסנאי החדש של הקבוצה שמתחיל לעבוד שם לאחר קידומו של נייט.
  • דוד אלסנדורן - יאן מאס (עונות 2–3). בלם הולנדי שמחליף מלא שחקנים בקבוצה החל מעונה 2. לובש את חולצה מספר 13 בריצ'מונד.
  • מוו האשים - מו באמברקאטץ'. משחק בעמדת הקשר בריצ'מונד. בעונה 3 מתגלה שהוא שווייצרי. לובש את חולצה מספר 21 בריצ'מונד.
  • מקסימיליאן אוסינסקי - זבה (עונה 3). חלוץ ברמה עולמית שעבר מיובנטוס לריצ'מונד. במהלך הסדרה פורש מכדורגל כדי להתעסק בחיי המשפחה שלו ובגידול אבוקדו. לבש את חולצה מספר 10 בריצ'מונד. דמותו של זבה מבוססת על כמה כדורגלנים ובעיקר על החלוץ השוודי זלאטן איברהימוביץ'.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנט בדלנד - מיי גרין. מנהלת הפאב המקומי של אוהדי ריצ'מונד. מקבלת יחד עם שלושת האוהדים השרופים 49% מבעלות הקבוצה בסוף הסדרה.
  • אדם קולבורן, ברונסון ווב וקווין גארי - באז, ג'רמי ופול (בהתאמה). שלושה אוהדים שרופים של ריצ'מונד שצופים במשחקים שלהם בכל פעם בפאב של מיי. בסוף הסדרה מקבלים יחד עם מיי 49% מבעלות הקבוצה.
  • קילי הייזל - בקס. בת זוגו החדשה של רופרט. שמה הפרטי המלא הוא גם רבקה. השניים מתארסים במהלך הסדרה ונולד להם ילד. בסוף עונה 3 השניים מתגרשים לאחר שגילתה שרופרט בגד בה.
  • אלי טיילור - פלו "סאסי" קולינס. חברה של רבקה שנמשכת לטד.
  • פיבי וולש - ג'יין פייני. החברה של המאמן בירד. בירד והיא מתחתנים בסוף הסדרה.
  • אלודי בלומפילד - פיבי. האחיינית של רוי. רוי אימן בתחילת העונה השנייה את קבוצת הילדות שלה.
  • ביל פלאוס - ג'ורג' קארטריק. מאמנה הקודם של ריצ'מונד לפני טד שרבקה פיטרה בתחילת הסדרה. בעונות 2–3 עובד כפרשן, אך בפרק הסיום חוזר לאמן ומחליף את נייט כמאמן ווסטהאם יונייטד.
  • רות בראדלי - גברת בוואן (עונה 2, אורחת בעונה 3). המורה של פיבי.
  • אנדראה אנדרס - מישל (קלר) לאסו. אשתו לשעבר של טד.
  • אדיטה בודניק - ג'ייד (אורחת בעונה 2, עונה 3). מארחת במסעדה האהובה על נייט ובהמשך נהיית בת זוגו.
  • קייטי וויקס - ברברה (עונה 3). מנכ"לית הכספים של חברת יחסי הציבור של קילי. בסוף הסדרה מקודמת על ידי קילי לתפקיד הסמנכ"לית שלה.
  • אמבריין רזיה - שאנדי פיין (עונה 3). חברה דוגמנית של קילי שמצטרפת לחברה שלה. מאוחר יותר, קילי מפטרת אותה בגלל חוסר ההבנה ביחסי ציבור.
  • ג'ודי בלפור - ג'ק דנברס (עונה 3). משקיעה בחברת יחסי הציבור של קילי ולאחר מכן השתיים יוצאות. נפרדת מקילי לאחר מכן ומפסיקה להשקיע בחברה בגלל אותה סיבה.
  • רוזי לואו - גברת קייקס (עונה 3). העוזרת של רופרט בווסטהאם. רופרט בוגד במהלך הסדרה איתה בבקס.
  • ספנסר ג'ונס - דריק (עונה 3). הבעלים של המסעדה האהובה על נייט.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קירן אובריאן - ג'יימס טארט. אביו המתעלל של ג'יימי. ג'יימי והוא משלימים בסוף הסדרה.
  • ג'ימי אקינגבולה - אולי (עונה 1). הנהג של טד כשהוא מגיע לאנגליה, שעובד גם הוא במסעדה הודית מקומית.
  • קיקי מאי - נורה (עונה 2). ביתה של סאסי שרבקה היא הסנדקית שלה.
  • הארייט וולטר - דברה (עונות 2–3). אימה של רבקה שעברה לגור איתה לתקופה בעונה השנייה לאחר שעזבה את בעלה. בעלה נפטר מאוחר יותר באותה עונה.
  • סם ריצ'רדסון - אדווין אקופו (עונות 2–3). מיליארדר מגאנה שקנה קבוצה אפריקאית וניסה להחתים אליה את סם, אבל סם דוחה אותו. בעונה השלישית מנסה להקים סופר-ליג, אבל רבקה גורמת לשאר הבעלים בישיבה על הסופר-ליג לרדת מהרעיון.
  • סקוט ואן פלט מופיע בתפקיד עצמו, בפרק הפיילוט של הסדרה כמגיש SportsCenter שמבשר את החדשות בנוגע למעברו של טד לריצ'מונד.
  • ארלו וייט וכריס פאוול מופיעים בסדרה בתפקיד עצמם כצמד הפרשנים של המשחקים של ריצ'מונד.
  • ג'ף סטלינג, כריס קמארה, פול מרסון וקלינטון מוריסון מופיעים בתפקיד עצמם כמגישים ופרשנים ב-Sky Sports בתוכנית Soccer Saturday, שבה רוי מופיע לזמן קצר.
  • תיירי הנרי וגארי ליניקר מופיעים בתפקיד עצמם כפרשני כדורגל במהלך הסדרה.
  • סימה ג'אסוואל ואיאן רייט מופיעים בתפקיד עצמם כמגישי תוכניות טלוויזיה ופרשני כדורגל.
  • לויד גריפית' - לויד. אחד העיתונאים הקבועים במסיבות העיתונאים של ריצ'מונד.
  • פלר איסט מופיעה בתפקיד עצמה בתור המנחה של Lust Conquers All, תוכנית הריאליטי שבה ג'יימי מופיע.
  • מייק דין מופיע בתפקיד עצמו כשופט במשחק חצי גמר הגביע האנגלי של ריצ'מונד נגד מנצ'סטר סיטי ובעונה השלישית במשחק האחרון של ריצ'מונד בפרמייר ליג נגד ווסטהאם יונייטד.
  • הולי ווילובי ופיליפ שופילד מופיעים בתפקיד עצמם, בתור המגישים של This Morning של ITV שמראיינים את ג'יימי על הופעתו ב-Lust Conquers All.
  • אני אלוקו מופיעה בתור ג'ורג'יה, חברה בקבוצת כדורגל הרחוב בעונה השנייה.
  • פיטר קראוץ', טום פורדייס וכריס סטארק מופיעים בתור החברים בפודקאסט That Peter Crouch. נשמעים בקטעי תוכנית רדיו המתארים אירועים אקטואליים בריצ'מונד.
  • קארן ג'האל - ניקול שלי. אחותו של נייט.
  • רבקה לואו וג'רמיין ג'נאס מופיעים בתפקיד עצמם בתור מגישים בתוכנית סיכום הפרמיירליג.
  • סם ליו - מייקל. בן זוגו של קולין.
  • מתאו ואן דר גרינן - מתייס. הולנדי שחי על סירת בית באמסטרדם ומבלה את הלילה עם רבקה. השניים מתאחדים בסוף הסדרה והופכים להיות זוג. שמו אף פעם לא נאמר על המסך אבל נראה בקרדיטים.
  • נונסו אנוזי - אולה אוביסאניה. אביו של סם. מבקר אותו בעונה השלישית במסעדה שלו ומגלה שקרה לה על שמו.
  • בקי אן בייקר - דוטי לאסו. אמו של טד.
  • ליאן בסט - ג'ורג'י. אמו של ג'יימי.
  • סטיב אדג' - סיימון. אביו החורג של ג'יימי ובן זוגה של ג'ורג'י.
  • קסאלי קאסל, לי הנדרי, ג'רמיין פננט, ג'ורג' אלקובי וג'יי בוטרויד מופיעים בסדרה בתור שחקנים של הקבוצות היריבות שמשחקות נגד ריצ'מונד בסדרה.
  • פפ גווארדיולה, מאמנה של מנצ'סטר סיטי, מופיע בסדרה בתפקיד עצמו כמאמנה של סיטי באחד המשחקים של ריצ'מונד נגדם.
  • קולין מוקרי וריאן סטיילס, שנשמעים (אך לא נראים) מופיעים כפרשני הכדורגל הקנדיים לני וברוס בפגרת הנבחרות בעונה השלישית.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11014 באוגוסט 20202 באוקטובר 2020
21223 ביולי 20218 באוקטובר 2021
31215 במרץ 202331 במאי 2023

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית
1 1 "Pilot" 14 באוגוסט 2020
2 2 "Biscuit" 14 באוגוסט 2020
3 3 "Trent Crim: The Independent" 14 באוגוסט 2020
4 4 "For the Children" 21 באוגוסט 2020
5 5 "Tan Lines" 28 באוגוסט 2020
6 6 "Two Aces" 4 בספטמבר 2020
7 7 "Make Rebecca Great Again" 11 בספטמבר 2020
8 8 "The Diamond Dogs" 18 בספטמבר 2020
9 9 "All Apologies" 25 בספטמבר 2020
10 10 "The Hope that Kills You" 2 באוקטובר 2020

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית
11 1 "Goodbye Earl" 23 ביולי 2021
12 2 "Lavender" 30 ביולי 2021
13 3 "Do the Right-est Thing" 6 באוגוסט 2021
14 4 "Carol of the Bells" 13 באוגוסט 2021
15 5 "Rainbow" 20 באוגוסט 2021
16 6 "The Signal" 27 באוגוסט 2021
17 7 "Headspace" 3 בספטמבר 2021
18 8 "Man City" 10 בספטמבר 2021
19 9 "Beard After Hours" 17 בספטמבר 2021
20 10 "No Weddings and a Funeral" 24 בספטמבר 2021
21 11 "Midnight Train to Royston" 1 באוקטובר 2021
22 12 "Inverting the Pyramid of Success" 8 באוקטובר 2021

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית
23 1 "Smells Like Mean Spirit" 15 במרץ 2023
24 2 "(I Don't Want to Go to) Chelsea" 22 במרץ 2023
25 3 "4-5-1" 29 במרץ 2023
26 4 "Big Week" 5 באפריל 2023
27 5 "Signs" 12 באפריל 2023
28 6 "Sunflowers" 19 באפריל 2023
29 7 "The Strings That Bind Us" 26 באפריל 2023
30 8 "We'll Never Have Paris" 3 במאי 2023
31 9 "Le Locker Room Aux Folles" 10 במאי 2023
32 10 "International Break" 17 במאי 2023
33 11 "Mom City" 24 במאי 2023
34 12 "So Long, Farewell" 31 במאי 2023

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2019 פורסם כי סודייקיס החל לעבוד על הסדרה עבור שירותי הסטרימינג של אפל, אשר את דמותה הראשית שיחק ב-2013 בפרסומת ל-NBC Sport. ב-19 באוגוסט 2020 הוכרז כי אפל תפיק עונה שנייה לסדרה (שצילומיה החלו בינואר 2021). בסיום שידור העונה ראשונה, הוכרז גם על תחילת ההפקה לעונה השלישית של הסדרה, אשר תופק על ידי אפל. במהלך אירוע האביב של אפל בו הציגה החברה חידושים טכנולוגיים, הוצג טריילר לעונה השנייה של הסדרה. העונה השנייה עלתה לשידור ב-23 ביולי 2021.

כמו כן במשחק הכדורגל פיפא, החל משנת 2023 ניתן לשחק עם קבוצת ריצ׳מונד תחת הדרכתו של המאמן טד.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2024 פרס גלובוס הזהב סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר טד לאסו מועמדות [5]
השחקן הטוב ביותר בסדרת קומדיה או סדרה מוזיקלית ג'ייסון סודייקיס מועמדות
שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה, מיני-סדרה או סרט טלוויזיה האנה וודינגהם מועמדות
פרס האמי האמנותי השחקן אורח הטוב ביותר בסדרת קומדיה סם ריצ'רדסון זכייה [6]
השחקנית אורחת הטובה ביותר בסדרת קומדיה בקי אן בייקר מועמדות
שרה ניילס מועמדות
הארייט וולטר מועמדות
עיצוב ההפקה הטוב ביותר לתוכנית נרטיבית עכשווית (שעה או יותר) פול קריפס, איאן ווייט וקייט גודמן מועמדות
הליהוק הטוב ביותר בסדרת קומדיה תיאו פארק מועמדות
עיצוב השיער העכשווי הטוב ביותר ניקי אוסטין, ניקי ספרינגול, סופי רוברטס וניקולה פופ מועמדות
המוזיקה והמילים המקוריות הטובות ביותר "A Beautiful Game" – אד שירן, פוי ואנס ומקס מרטין זכייה
"Fought & Lost" – טום האו, ג'יימי הרטמן וסאם ריידר מועמדות
פיקוח המוזיקה הטוב ביותר טוני פון פרוויו וכריסטה מילר מועמדות
עריכת התמונה הטובה ביותר לסדרת קומדיה (מצלמה בודדת) איי. ג'יי. קטוליין ואלכס סאבו מועמדות
מליסה מקוי ופרנצ'סקה קסטרו מועמדות
האפקטים החזותיים המיוחדים הטובים ביותר בפרק ג'יימס מקלכלן, ביל פרקר, לני ווילסון, גרטשן באנגס, בריאן הוברט, שיינג לי, קנת ארמסטרונג, יינג לין וניל טיילור מועמדות
פרס בחירת מבקרי הטלוויזיה שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית פיל דאנסטר מועמדות [7]
פרס האקדמיה האוסטרלית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה (בינלאומי) סדרת הקומדיה הטובה ביותר טד לאסו מועמדות [8]
פרס אמי לבידור בפריים טיים סדרת הקומדיה הטובה ביותר טד לאסו מועמדות [9]
שחקן ראשי בסדרת קומדיה ג'ייסון סודייקיס מועמדות
שחקן משנה בסדרה קומית פיל דאנסטר מועמדות
ברט גולדשטיין מועמדות
שחקנית משנה בסדרה קומית ג'ונו טמפל מועמדות
האנה וודינגהם מועמדות
בימוי בסדרה קומית דקלן לוני; פרק: "So Long, Farewell" מועמדות
תסריט בסדרה קומית ברנדן האנט, ג'ו קלי וג'ייסון סודייקיס; פרק: "So Long, Farewell" מועמדות
פרס בחירת הקהל תוכנית השנה טד לאסו מועמדות [10]
תוכנית הקומדיה של השנה מועמדות
כוכב הטלוויזיה של השנה ג'ייסון סודייקיס מועמדות
כוכבת הטלוויזיה של השנה האנה וודינגהם מועמדות
כוכב סדרת הקומדיה של השנה מועמדות
ג'ייסון סודייקיס מועמדות
פרס גילדת שחקני המסך ההופעה הטובה ביותר של שחקן בסדרה קומית מועמדות [11]
ברט גולדשטיין מועמדות
ההופעה הטובה ביותר של שחקנית בסדרה קומית האנה וודינגהם מועמדות
ההופעה הטובה ביותר של אנסמבל בסדרה קומית אנט בדלנד, קולה בוקיני, אדיטה בודניק, אדם קולבורן, פיל דאנסטר, כריסטו פרננדס, קווין "קיי. ג'י." גארי, ברט גולדשטיין, בילי האריס, אנתוני הד, ברנדן האנט, טוהיב ז'ימו, ג'יימס לאנס, ניק מוחמד, ג'ייסון סודייקיס, ג'רמי סוויפט, ג'ונו טמפל, האנה וודינגהם, ברונסון ווב וקייטי וויקס מועמדות
פרס סטלייט סדרת הקומדיה או המחזמר הטובה ביותר "טד לאסו" מועמדות [12]
השחקן הטוב ביותר בקומדיה או סדרה מוזיקלית ג'ייסון סודייקיס מועמדות
השחקנית הטובה ביותר בתפקיד משנה בסדרה, מיני-סדרה או סרט טלוויזיה האנה וודינגהם מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טד לאסו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ An American Coach in London: NBC Sports Premier League Film featuring Jason Sudeikis
  2. ^ The Return of Coach Lasso: NBC Sports Premier League Film featuring Jason Sudeikis. NBC Sports
  3. ^ NBC SPORTS PRESENTS: TED LASSO BONUS FOOTAGE
  4. ^ 'Ted Lasso' and the Journey From Viral Promo to TV Series
  5. ^ Horton, Adrian (2024-01-08). "Golden Globes 2024: the full list of winners". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2024-02-15.
  6. ^ Tom Smyth, All the Winners of the Creative Arts Emmys, Vulture, ‏2024-01-07 (באנגלית)
  7. ^ Critics Choice Awards 2024: All the Winners, TIME, ‏2024-01-15 (באנגלית)
  8. ^ AACTA International Awards, www.aacta.org (ב־Australian English)
  9. ^ Joe Otterson, ‘Succession’ Leads Emmy Nominations With 27, ‘Last of Us’ Follows With 24, Variety, ‏2023-07-12 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Taylor Swift, 'Barbie' and 'Grey's Anatomy' Score at 2024 People's Choice Awards: See the Full List of Winners, Peoplemag (באנגלית)
  11. ^ Alli Rosenbloom, Lisa Respers France, SAG Awards 2024: Winners list, CNN, ‏2024-02-25 (באנגלית)
  12. ^ Matt Neglia, The 2023 Satellite Award (IPA) Winners, Next Best Picture, ‏2024-03-04 (באנגלית אמריקאית)
הקודם:
2020: השומרים
פרס TCA לתוכנית השנה
2021: טד לאסו
הבא:
(יפורסם בהמשך)
הקודם:
2020: שיט'ס קריק
פרס TCA להישג יוצא דופן בקומדיה
2021: טד לאסו
הבא:
(יפורסם בהמשך)
הקודם:
2020: השומרים
פרס TCA לתוכנית חדשה יוצאת דופן
2021: טד לאסו
הבא:
(יפורסם בהמשך)