יחסי לסוטו–צרפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יחסי לסוטו-צרפת)
יחסי לסוטוצרפת
לסוטולסוטו צרפתצרפת
לסוטו צרפת
שטחקילומטר רבוע)
30,355 643,801
אוכלוסייה
2,349,624 64,850,857
תמ"ג (במיליוני דולרים)
2,553 2,782,905
תמ"ג לנפש (בדולרים)
1,087 42,912
משטר
מונרכיה חוקתית רפובליקה נשיאותית למחצה

יחסי לסוטו–צרפת הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין ממלכת לסוטו לבין הרפובליקה הצרפתית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחסית בין לסוטו וצרפת החלו במשלחות המיסיונריות של צרפת לאזור בשנת 1820. בשנת 1868 ייעצו המיסיונרים הצרפתים למלך מושואשואה הראשון שממלכתו הייתה מאוימת על ידי האפריקאנרים ההולנדים לקרוא לממלכה המאוחדת להשתלט על לסוטו ולהפוך אותה לפרוטוקרט שלה. בכך, לסוטו עברה את המאה העשרים ללא שלטון אפרטהייד.

היחסים הפוליטיים של לסוטו עם צרפת הם יחסים מוגבלים יחסית. בניין האליאנס פרנסייז במסרו מאכלס שתי קונסוליות כבוד - הגרמנית והצרפתית. ללסוטו אין שגרירות או שגריר המיועד במיוחד לצרפת. היחסים בין שתי המדינות מתמקדים בעזרה ובתמיכה בארגונים בינלאומיים. צרפת תרמה ללסוטו מיליוני אירו דרך הקרן האירופית לפיתוח.

ב-11 בספטמבר 2007 ביקרה שרת שיתוף הפעולה והפרנקופוני ז'אן-מרי בוקל בלסוטו. ביקור זה היה הביקור הרשמי הצרפתי הראשון מאז שלסוטו קיבלה את עצמאותה והראשון ביחסים הבילטרליים.

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צרפת אינה מיוצגת בלסוטו בדרג השגרירות. צרפת מיוצגת בלסוטו בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה רשמית שהיא מחזיקה במסרו, בירת המדינה.[1] השגרירות המייצגת של צרפת בלסוטו היא זו המצויה בפרטוריה, בירת דרום אפריקה.[2]
  • לסוטו אינה מיוצגת בצרפת בשום דרג, הן בדרג השגרירות והן בדרג הקונסולרי. השגרירות המייצגת של לסוטו בצרפת נמצאת בברלין, בירת גרמניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]