כריסטופר מלוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריסטופר מלוני
Christopher Meloni
כריסטופר מלוני, 2012
כריסטופר מלוני, 2012
לידה 2 באפריל 1961 (בן 63)
וושינגטון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק במאי
מקום לימודים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.christopher-meloni.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטופר פיטר מלוני (אנגלית: Christopher Peter Meloni; נולד ב-2 באפריל 1961) הוא שחקן ובמאי אמריקאי. ידוע בזכות גילום דמותו של הבלש המשטרתי אליוט סטייבלר בסדרת הטלוויזיה "חוק וסדר: מדור מיוחד" (עליו קיבל מועמדות לפרס אמי) ובסדרת הספין-אוף "חוק וסדר: פשע מאורגן", וגם בתור האסיר כריס קלר בדרמת הבית סוהר מבית HBO - "אוז".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלוני הצעיר מבין שלושה אחים נולד בוושינגטון לקרול ולרוברט מלוני. למד משחק באוניברסיטת קולורדו, משם יצא עם תואר בהיסטוריה. לאחר שסיים את לימודיו נסע לניו יורק כדי ללמוד משחק אצל השחקן סנפורד מייסנר, בבית ספר למשחק "בית הבובות השכונתי".

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלוני ערך את הופעת הבכורה שלו בתור שחקן קולנוע בשנת 1995 בדרמת הפשע האפוקליפטית "12 קופים" בתור בלש שדה התעופה הלפרין. ב-1996 שיחק במותחן הפשע "קשורות" בתור המפיונר ג'וני מארזון. ב-1999 הופיע בקומדיה שוברת הקופות "תפוס את הכלה", בתפקיד בוב קלי הארוס של "הכלה הבורחת" מגי קרפנטר (ג'וליה רוברטס). ב-2001 שיחק בקומדיה "קיץ אמריקאי חם ורטוב" בתור יוצא וייטנאם הלום הקרב ג'ין וב-2004 בקטע מהקומדיה "הרולד וקומר משתוללים באמריקה" בתור פריקשואו המציע מקלט להרולד וקומר. מאז לא הופיע בסרטים במשך ארבע שנים וחזר רק ב-2008 לתפקיד משני בדרמה הרומנטית "לילות ברודנטה", בתור ג'ק בעלה של בעלה אדריאן ויליס (דיאן ליין) ולתפקיד קטן בקומדיה "הרולד וקומר 2".

בשנת 2009 הופיע בסרט האימה "הנשאים" ודיבב את גיבור העל גרין לנטרן בסרט האנימציה "גרין לנטרן: טיסה ראשונה"

בשנת 2017 שיחק בסרט הקומי בכיכובה של איימי שומר, "באמאשל'ך" בבימויו של ג'ונתן לוין.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלוני הצטרף ב-1998 לעונה השנייה של סדרת כותלי הכלא "אוז", בה שיחק בתור האסיר ההומו כריס קלר הנכלא לתקופה של שני מאסרי עולם. מלוני היה מועמד לפרס אמי ב-2006 על התפקיד הראשי שלו בסדרת המשטרה "חוק וסדר: מדור מיוחד" בתור הבלש אליוט סטייבלר. מלוני שיחק בסדרה מהפרק הראשון עד סוף העונה ה-12. על תפקידו בסדרה היה מועמד לפרס אמי לשחקן ראשי מצטיין בסדרה דרמה לשנת 2006. ב-2012 השתתף בעונה החמישית של הסדרה "דם אמיתי" בתפקיד רומן, השליט העליון של קהילת הערפדים שמגיע לעשות סדר בעיירה בון טאמפ.

בשנת 2019 החל לדבב את הדמות של ג'יימס גורדון בסדרת ההנפשה "הארלי קווין". בשנת 2020 דיבב בסדרות "איש משפחה" ו-"ריק ומורטי" וגם התארח בסדרת האימה האנתולוגית "אזור הדמדומים".

בשנת 2021 שב לגלם את דמותו של הבלש אליוט סטייבלר בסדרת הספין-אוף "חוק וסדר: פשע מאורגן" ברשת NBC.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 1995 הוא נשוי למעצבת האמנותית, דוריס שרמן ויליאמס, ולהם בת ובן.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריסטופר מלוני בוויקישיתוף