מאיה רוטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאיה רוטמן
לידה 19 ביולי 1985 (בת 38)
ישראלישראל פרדסיה, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
סוגה רוק, פולק רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אן אם סי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מאיה רוטמן בכוכב נולד

מאיה רוטמן (נולדה ב-19 ביולי 1985) היא זמרת, מוזיקאית ויוצרת ישראלית. רוטמן זכתה במקום השני בתוכנית "כוכב נולד 4".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטמן נולדה וגדלה במושב משמרת שבשרון. החלה לשיר בגיל 9 במקהלת "מורן". במהלך לימודיה בבית הספר "דרור" שבמושב בני-דרור, השתתפה בלהקה הייצוגית של צעירי תל מונד (במשך 8 שנים). בגיל 13 החלה לנגן בכל סוגי הגיטרה וכבר בגיל 16 הוציאה סינגל ראשון עם הרכב משלה, בהפקה עצמית. את שירותה הצבאי החלה בלהקת הנח"ל, אך עם פירוקה, חמישה חודשים לאחר שהצטרפה אליה, עברה ללהקת חיל האוויר, בה הכירה מתמודדי "כוכב נולד" לשעבר, ביניהם שי גבסו וסשה גרישקוב. בשנת 2005, עוד במהלך שירותה הצבאי, הקימה הרכב פולק רוק משלה בשם "מאיה רוטמן", שביצע חומר מקורי (באנגלית), אותו כתבה, הלחינה וניגנה בגיטרה.

באפריל 2006, כחודשיים לאחר שחרורה מהצבא, הגיעה רוטמן למבחני הבמה לעונה הרביעית של תוכנית המציאות "כוכב נולד", לאחר שהפקת התוכנית פנתה אליה דרך הנהלת להקת חיל-האוויר. בשלבים השונים של התוכנית ביצעה בין היתר את השירים "אני גיטרה" של בני אמדורסקי,"אהבה אסורה" של זהבה בן, "גשם כבד עומד ליפול" של בוב דילןתרגום לעברית של יהונתן גפן), כשהיא מלווה עצמה בגיטרה ובמפוחית. השיר זכה במספר מצעדים בתואר "הביצוע האהוב ביותר בתולדות כוכב נולד". בנוסף, הדואט שלה ושל זהבית פסי לשיר "כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין נחשב לאחד הדואטים הטובים בתולדות התוכנית. רוטמן עלתה לגמר, שנערך ב-7 בספטמבר בפארק הירקון, הגיעה למקום השני עם ביצועה ל"מה איתי" של אריק איינשטיין וג'וזי כץ (שהלחינו שלום חנוך ושמוליק קראוס), וזכתה בחוזה הקלטות לאלבום בחברת הליקון. כשבוע לפני הגמר, ב-31 באוגוסט, כחלק מהתוכנית, הוציאה את הסינגל "מוזר", אותו כתבה והלחינה כשהייתה בת 16 במסגרת לימודי ספרות, וליוותה את עצמה בגיטרה אקוסטית.

ב-13 במאי 2007 הוציאה רוטמן יחד עם ג'קו אייזנברג את הסינגל "קשה לי לא להתרגש", שנכתב והולחן על ידי אייזנברג, לרגל פתיחת העונה החמישית של התוכנית "כוכב נולד" והפך ללהיט ברחבי הארץ.[1][2] ב-20 ביוני הוציאה את הסינגל "התיקון של חיי", שיר הנושא של סרט הקולנוע הישראלי "הסודות", שנכתב והולחן על ידי דניאל סלומון.[3] ב-7 באוגוסט אותה שנה הוציאה את הסינגל "ליפול", אותו כתבה והלחינה, סנונית ראשונה מאלבום הבכורה, בהפקתו של אסף תלמודי ובהשתתפות אסף אמדורסקי.[4] ב-29 באוגוסט 2007, הופיעה בגמר התוכנית "כוכב נולד 5" וביצעה בהופעת בכורה את "ליפול" ובהופעה משותפת עם אייזנברג את "קשה לי לא להתרגש". החל מינואר 2008 מופיעה רוטמן במופע אקוסטי בו היא מלווה את עצמה בגיטרה אקוסטית, ולעיתים לצד נגן כלי הקשה או אורגן, עם חומרים מאלבום הבכורה, שירים מקוריים בעברית ובאנגלית, אותם כתבה והלחינה, וגרסאות כיסוי לשירים של בוב דילן, ג'וני מיטשל ואלאניס מוריסט.

ב-3 במרץ 2009 הוציאה רוטמן סינגל חדש, "ממשיכים אחורה", מאלבום הבכורה בעל אותו שם שיצא בחודש ספטמבר 2009. שירי האלבום אמנם לא הושמעו הרבה ברדיו, אך הביקורות שיבחו אותו מאוד, והשיר "תרמוס עם נענע" ששרה עם יניב הורביץ אף נכלל באוסף "שני קולות: מיטב הדואטים הישראליים" בהוצאת חברת NMC.

בדצמבר 2010 הוציאה את הסינגל "רחוק מכאן". את הקליפ לשיר ביימה מאיה בעצמה באמצעות מצלמת אינטרנט ביתית.[5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטמן הייתה בת זוגו של איתי שגב. הם נפרדו לאחר זכייתו של שגב בגמר הישרדות באוגוסט 2012.

כיום רוטמן נשואה לדניאל מועלם, אשר גם הוא מוזיקאי.[6]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים בהם השתתפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קרן נתנזון, מותר לג'קו לטעות, באתר ynet, 2 במאי 2007
  2. ^ עדיה אמרי אור, קשה לא להתרגש, באתר nrg‏, 13 במאי 2007
  3. ^ אור ברנע, התיקון של מאיה, באתר ynet, 21 ביוני 2007
  4. ^ טל פרי, קשה לה לא להתרגש, 14 באוגוסט 2007, מומה
  5. ^ "רחוק מכאן", YouTube
  6. ^ יפעת הללי אברהם, ‏יוצאת "כוכב נולד" מאיה רוטמן התחתנה, באתר ‏מאקו‏, 5 במאי 2016