משתמש:Golan66/נתיב רובינזון "מיוחד:דף המשתמש שלי/".

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:נתיב רובינזון

נתיב רובינזון (נולד ב-2 בדצמבר 1969) הוא מנחה טלוויזיה ושדרן רדיו ישראלי.


הנחה מאות תכניות טלוויזיה בערוצים שונים ובז'אנרים מגוונים - מתוכניות טוק שואו, תכניות קיץ, שעשועונים וחידונים, דרך תכניות תרבות, קולנוע, ספורט וחדשות, ועד סרטי מסע שהוביל בארץ ובחו"ל, תכניות נוער, ותפקידי אורח בסדרות ובתוכניות אחרות.



רובינזון הוא "made in USA" אבל נולד בחיפה, לאחר שהוריו חזרו לישראל מלימודים בארה"ב כדי שהבן יהיה "צבר".


סיים את לימודיו בביה"ס התיכון "חוגים" שעל הכרמל בחיפה, שעל בוגריו נמנים בין השאר הבדרן אבי גרייניק, הסופרת יהודית קציר, זוכה פרס נובל אהרון צ'חנובר, ראש העיר חיפה יונה יהב, ועוד.


שירת בצה"ל בגדוד 605 של הנדסה קרבית.


דרכו המקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכל החל בשנת 1991 אחרי השחרור מהצבא, כשהלך יום אחד בעיר התחתית בחיפה והבחין במקרה בשלט קטן על אחד הבניינים : "רדיו 1 - משרדים". הוא עלה למעלה, דפק בדלת, ולמרות שלא היה לו כל ניסיון קודם שאל ברוב חוצפתו "האם הם זקוקים לשדרן ?"... תחנת "רדיו 1" שידרה מספינה בלב ים, ואחרי כמה ימי הכנה, רובינזון נזרק למים - תרתי משמע - עלה לספינה והחל לשדר, תוך שהוא זוכה לכמה חוויות בלתי נשכחות, כמו שידור רדיו בעיצומן של סערות בלב ים, ימים ארוכים על הספינה מבלי אפשרות לרדת ליבשה, צוות מלחים בולגרי שלא מבין מילה באנגלית, ועוד.

במקביל לעבודתו ברדיו 1 עבד כ-DJ ולמד מדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

בשנת 1994 עבר לרשת ג' שהייתה בשיאה עם הכוכבים הגדולים של התקופה - דידי הררי, יוסי סיאס, שוש עטרי ז"ל, גיל קומר ועוד. רובינזון קיבל את משבצת השידור של יוסי סיאס ב-11:00 בבוקר כשסיאס עזב, ובהמשך את משבצת השידור של שוש עטרי בשעה 13:00 בצהריים. לתכניתו האישית קראו "נתיבי רובינזון", ובמקביל הגיש גם את המצעד השבועי והשנתי, שלל תכניות נוספות ושידורי חוץ רבים ומגוונים, כולל יציאה בשליחות הרדיו לאולימפיאדה באטלנטה.

בשנת 1995 החל להנחות בטלוויזיה את הטוק-שואו לנוער "קלפים פתוחים" ששודר בערוץ 2 בשעה 17:30 אחה"צ במסגרת השעות של חינוכית 2. התוכנית, שפרצה דרך באופן שבו טיפלה בנושאים הבוערים המעסיקים את הצעירים, עשתה היסטוריה כאשר הייתה התוכנית הראשונה ששודרה בהוראת בג"צ ובניגוד לדעתו של שר החינוך דאז זבולון המר ז"ל, שפסל לשידור את הפרק העוסק בבני נוער הומואים ולסביות. התוכנית שודרה לאורך 6 עונות רצופות, עם יותר מ-200 תכניות, כשבשיאה היא רושמת נתוני רייטינג של 19.3% לשעה חמש וחצי אחר הצהריים. תחקירני התוכנית של רובינזון היו בני נוער שעשו בה את צעדיהם הראשונים בעולם התקשורת וממנה המשיכו את דרכם בתחום, ביניהם : סיון רהב-מאיר - עיתונאית חברת החדשות של ערוץ 2, ד"ר ליעד מודריק - ערוץ 2, גלי צה"ל ועוד, נדב פייניק - עורך תוכן ראשי בתוכניות טלוויזיה שונות כמו "אנשים" בערוץ 2 ו-"לילה כלכלי" ו"רפי רשף" בערוץ 10, גלעד אמיליו שנקר - מפיק בכיר בגל"צ ובמאי קולנוע, ועוד.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין התכניות הרבות שאותן הנחה לאורך השנים בערוצים השונים (ערוץ 2, ערוץ 1, ערוץ הספורט, ועוד) : "קלפים פתוחים" כמובן, "זאפ לראשון", "חידון המונדיאל", "אוטו בראש", "שמש" (תפקיד אורח), "אולימפידע", "חידון התנ"ך", "טלסינמה", "נתיבי קיץ", "חידון הציונות", טקס בחירת נערת השנה, משדר הענקת אותות אבירי איכות השלטון, מהדורות חדשות, ספיישלים שונים ואולפנים פתוחים באירועים מיוחדים, מבזקי חדשות, תכניות לחגים, משחק הסופרבול, ועוד.


אנקדוטה פיקנטית : רובינזון היה המנחה שבו בחרו באודישנים להגיש את הגרסה הישראלית לשעשועון הטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר". בסופו של דבר, למרות שהיה הבחירה הראשונה של מפיק השעשועון חיים מנור ז"ל, נכנסו למשוואה שיקולים נוספים גם מבחינתה של הזכיינית המשדרת "רשת", ויורם ארבל היה זה שהתיישב בכס מנחה השעשועון הפופולארי.

רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים ברדיו כעורך ומגיש בקול ישראל, ניתן למנות בין אין-ספור השידורים ברשתות ב' ו- ג' את התכניות : "נתיב עולמי", מגזין הספורט השבועי של רשת ב', תכנית סיכום השבוע "אלה החיים", תכנית האקטואליה "סדר יום", יומן הכלכלה "צבע הכסף", משדר יום העצמאות המרכזי "הבמה המרכזית", "הצגת בוקר" - יומני התרבות של קול ישראל, "הכל בירבורים" - גרסת החג של "הכל דיבורים", "טקס האוסקר", "הערכת מצב", "עקוץ את התקליטייה", וכמובן "נתיבי רובינזון", מצעדי הפזמונים השנתיים והשבועיים, השידורים מאולימפיאדת אטלנטה, שידורי חוץ רבים ומגוונים ברחבי הארץ, ועוד.


אנקדוטה פיקנטית : למרות זיהויו של רובינזון כאיש קול ישראל, שלא הגיע לעולם התקשורת דרך שירות צבאי בגלי צה"ל, הוא בכל זאת פתח מיקרופון גם אצל המתחרים מהתחנה הצבאית ביפו. כאשר הוזמן להגיש תכנית ספיישל ליום העצמאות, הוא נענה לאתגר בשמחה, "חצה את הכביש" ליום אחד ושידר אצל הקולגות בגל"צ.

במה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחה טקסים, עצרות, אירועים שונים, פאנלים וערבי ראיונות. בין האירועים הרבים שהנחה : טקס "אות אביר איכות השלטון" באמפיתיאטרון בקיסריה, טקס ב"יד ושם"- חנוכת השביל המחבר בין יד ושם להר הרצל, טקס באתר המחנות אושוויץ בירקנאו- טקס זיכרון של משלחות תלמידים מישראל, טקס במשכן נשיאי ישראל- הענקת אותות כבוד של העמותה הישראלית לטרשת נפוצה, פאנל במשכן הכנסת- "הקונגרס הציוני", טקס החלפת מפקד חיל הים, טקסי אזכרה שנתיים של חילות צה"ל ועצרות פיקודיות וחטיבתיות, תחרות הפרסומות בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, אליפות אירופה בכדורעף חופים, "רוקדים עצמאות", ועוד אירועים רבים לגופים, מוסדות, ארגונים וחברות שונות.

קריינות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין המקומות הרבים שלהם תרם את קולו : פרסומות, פרומואים, אותות פתיחה לתכניות, ג'ינגלים ותשדירים לערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו. סרטים, מצגות, מערכות לימוד ממוחשבות, מערכות קוליות, הדרכות וכריזות במוזיאונים ובאתרי תיירות וטבע, בטיסות אל על, ועוד.


אנקדוטה פיקנטית : רובינזון השתתף בפרק מיוחד של "החמישייה הקאמרית", כקריין בפרודיה על קרייני פרומואים...

מדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרצה בקורסים לתקשורת והיה שותף לכתיבת תכנית לימודים לתלמידי תיכון במקצועות הרדיו, ובנוסף כתיבת טורים אישיים, סאטירה והומור, טקסטים ומלל לאירועים וקופירייטינג. על כר הדשא מצא את החיבור האולטימטיבי בין אהבתו לתקשורת לבין אהבתו לקבוצת נעוריו, כאשר מונה לכרוז של מועדון הכדורגל הפועל חיפה, בעקבות בקשתו של רובי שפירא ז"ל, מי שהיה בעליו של המועדון האדום מעיר הכרמל, ומי שהביא לקבוצה את האליפות ההיסטורית שלה.


אנקדוטה פיקנטית : רובינזון כיכב יחד עם השחקן והבדרן טל פרידמן בקמפיין הפרסום של קבוצת הפועל חיפה, שבו זכו השניים להגשים את חלומם וללבוש את מדי קבוצתם האהובה...


חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינזון נשוי בפעם השנייה, לאחר שהתחתן עם כנרת וואלך ולשניים נולדו שלושה ילדים - שני בנים ובת : תכלת ארגמן וקשת.

בנישואיו הראשונים היה נשוי לשירי רוזנברג, כשהשניים התחתנו במסיבה מפוארת בשרתון סיטי טאוור ברמת גן, שבשיאה נערכה אחת המתיחות הגדולות ביותר של יגאל שילון וצוות "פיספוסים", כאשר במהלך הלילה בסוויטת המלון, הוחלפה הכלה לצידו של החתן הלום האלכוהול ובמקומה נכנסה למיטת הכלולות הזמרת מיכל אמדורסקי...

עוד קודם לנישואיו הראשונים, היה רובינזון בן זוגה של מגישת "מבט לחדשות" מרב מילר


אנקדוטה פיקנטית : רק לאחר שנישאו, בתום היכרות קצרה של 3 חודשים בלבד, גילו נתיב וכנרת כי בעבר הוא ראיין אותה ברדיו לאחר שקיבלה קנס על חנייה בחניית נכים, למרות שהיא עצמה נכה בכיסא גלגלים בעקבות תאונת דרכים שעברה בגיל 16. למרות כיסא הגלגלים, כנרת השתתפה ב"מלכת המדבר", שיחקה טניס בסבב העולמי והייתה אחת מ-20 הטניסאיות הטובות בעולם, שיחקה כדורסל בנבחרת ישראל, השתתפה בתכנית הטלוויזיה "מאסטר שף", בסדרה "איך להצליח בשישה שיעורים", הגישה פינה בתכנית הטלוויזיה של גבי גזית והופיעה בתפקיד אורח בסדרה "טירונות".