עמית אדרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמית אדרי
לידה 26 באוגוסט 1969 (בן 54)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל משרד החינוך ה־17
בממשלות ישראל ה-35 וה-36
26 ביולי 20204 ביולי 2021
(49 שבועות ויום)
תחת שרי החינוך יואב גלנט, יפעת שאשא-ביטון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמית אדרי (נולד ב-26 באוגוסט 1969) הוא מנכ"ל משרד החינוך לשעבר. בעברו היה ראש מטה שר במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד העלייה והקליטה. אדרי, הוא תת-אלוף במילואים ומתפקד כראש חטיבת הלוגיסטיקה במילואים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדרי הוא בן לאב עולה ממרוקו ולאם בת לניצולי שואה מהונגריה. למד בבית הספר היסודי ממלכתי ב' (ברטוב), בחטיבת הביניים אלון ובתיכון אוסטרובסקי, כולם ברעננה. ב-1987 התגייס לצה"ל ושירת בחיל הלוגיסטיקה. בתפקידיו השונים בצבא, תפקד כקצין לוגיסטיקה בתפקידי שטח מגוונים בליבת העשייה, שימש ק. לוגיסטיקה של אוגדת עזה ופיקד על קורס קציני הלוגיסטיקה, הכשיר מאות קצינים וקצינות, פעל לקידום קצינות ולשילובן במערך השדה ופיקד על המערך הלוגיסטי של פיקוד הדרום במהלך מבצע עופרת יצוקה. כמו כן עסק בפיתוח נהלים, שיטות עבודה, מערכי הכשרה והדרכה והתאמת הארגון לשינויים[1].

בשנת 2013 פרש מצה"ל בדרגת אלוף-משנה בתפקיד סגן קצין לוגיסטיקה ראשי לאחר 26 שנות שירות. עם שחרורו מצה"ל פנה אדרי למגזר העסקי, הקים עם קבוצת שותפים את רשת החנויות "סופר פארטי" והיה המנכ"ל הראשון שלה. כמו כן היה שותף להקמת חברת "עמית אדרי ניהול, ייעוץ, הכוונה והדרכה" והוביל אותה בתור המנכ"ל. לפני מינויו לראש המטה של גלנט במשרד השיכון והבינוי, היה יועץ חיצוני למשרד השיכון. הוא הוביל את הקמת חריש ב־2016–2017, ולאחר מכן מונה לראש המטה במשרד. אדרי שימש בתפקיד ראש מטה השר בשלושה משרדים ממשלתיים - הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה, והחינוך. והיה שותף ב"בופאלו ניהול, ייעוץ והשקעות" העוסקת בתחום הפיתוח האסטרטגי, ניהול לוגיסטי, ניהול פרויקטים וכדומה.

לאחר כניסתו של השר גלנט לתפקיד הוביל אדרי את ההיערכות של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים[2] בצל נגיף הקורונה[3], ובתוך כך את נושא הלמידה הדיגיטלית מרחוק ואת מדיניות השר גלנט לגמישות ניהולית עבור מנהלי בתי הספר.

ביולי 2020 הודיע השר יואב גלנט כי החליט למנות את אדרי למנכ"ל משרד החינוך[4], ובאותו החודש אושר מינויו בממשלה[5]. ביולי 2021 סיים את תפקידו כמנכ"ל משרד החינוך בשל החלפת שרים במשרד.

ביוני 2022 מונה אדרי לרח"ט הלוגיסטיקה במילואים והועלה לדרגת תת-אלוף.

ביולי 2022 הודיע ראש עיריית גבעתיים על מינוי של אדרי ליו"ר בית הספר התיכון ע"ש תלמה ילין.

השכלה וחיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדרי הוא בעל תואר ראשון משולב במדעי החברה (כלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה) מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במדיניות ציבורית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב. תושב תל אביב ואב לארבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]