פורטל:פופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב, לעדכן ולעצב פורטל זה. הסיבה היא: מכיל מידע שגוי, מציג את ההיסטוריה בצורה מעוותת, לא מבחין בין מוזיקה פופולרית למוזיקת פופ, בעל מבנה בעייתי בחלקו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב, לעדכן ולעצב פורטל זה. הסיבה היא: מכיל מידע שגוי, מציג את ההיסטוריה בצורה מעוותת, לא מבחין בין מוזיקה פופולרית למוזיקת פופ, בעל מבנה בעייתי בחלקו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

מוזיקת פופ

תמונות

ערכים

לפי נושאים

אלבומים

אירוויזיון

תקשורת ופרסים



פורטל פופ

[טקסט צבו]

מוזיקת פופ היא סוגה מוזיקלית בה האפיון המרכזי הוא הפנייה לקהל הרחב ביותר. השם פופ נולד כקיצור למונח מוזיקה פופולרית.

טכניקות ההפקה של מוזיקת הפופ עוקבות מקרוב אחרי האופנות המוזיקליות השולטות, ומוזיקת הפופ הנוצרת בשנים האחרונות מושפעת גם מההיפ הופ והרית'ם אנד בלוז. רוב מוזיקת הפופ מיוצרת ומופצת באמצעות חברות תקליטים מסחריות, המהוות את רוב תעשיית המוזיקה.

מריה קארי היא זמרת מוזיקת נשמה, פופ-אר אנד בי, פזמונאית, מלחינה, מפיקה מוזיקלית ושחקנית אמריקאית. מאז יצא לאור אלבומה הראשון בראשית שנות ה-90, הפכה לאחת הזמרות המצליחות והמפורסמות ביותר בעולם. מספר השירים שלה שדורגו במקום הראשון במצעד ה"בילבורד" האמריקאי גדול משל כל אמן אחר בהיסטוריה, פרט לביטלס, והיקף מכירות אלבומיה ושיריה נאמד בכ-200 מיליון עותקים. במהלך הקריירה שלה, זכתה קארי במספר רב של פרסים, ביניהם תשעה-עשר פרסי "World Music Awards" (המספר הרב ביותר לאמן), חמישה פרסי "גראמי", אחד-עשר פרסי "American Music Awards" ושלושים ואחת פרסי "Billboard Music Awards". בשנת 1998 זכתה קארי בפרס "האמן הנמכר ביותר בשנות התשעים", ובשנת 2000 בפרס "האמן-הנשי הנמכר ביותר של המילניום", שניהם מטעם ה-"World Music Awards". היא ידועה בזכות מנעד חמש האוקטבות שלה וביכולתה לשיר תווים גבוהים במיוחד, הן בצלילי חזה והן בצלילי ראש, בהן השליטה שלה מעוררת התפעלות ונחשבת לנדירה.
זמרת הפופ והרוק הבריטית לילי אלן.
שנות החמישים
שנות השישים
שנות השבעים
שנות השמונים
שנות התשעים
העשור הראשון של המאה ה-21
העשור השני של המאה ה-21

הידעת?

}
"מר אירוויזיון" הוא התואר שניתן לזמר האירי ג'וני לוגן. לוגן זכה מטעם אירלנד בשתי הפעמים בהם ייצג את מדינתו בתחרות: באירוויזיון 1980 ובאירוויזיון 1987, והוא הזמר היחידי בתולדות האירוויזיון שניצח יותר מפעם אחת.

לוגן גם כתב לזמרת לינדה מרטין שני שירים שהשתתפו בתחרות, ואחד מהם, "Why Me?", זיכה את אירלנד בניצחון באירוויזיון 1992.

101 הוא סרט דוקומנטרי ואלבום הופעה כפול שיצא במרץ 1989, המתעד הופעה של להקת הסינת' פופ הבריטית, דפש מוד.

ההופעה המתועדת באלבום הייתה ההופעה האחרונה (הופעה מס' 101) בסיבוב ההופעות של האלבום Music For The Masses (יצא ב-1987).

ההופעה התקיימה ב-18 ביוני 1988 וצפו בה כ-80,000 צופים, באצטדיון רוז-בול בפסדינה, קליפורניה, שהכיל בעבר אירועים גדולים כמו גביע העולם בכדורגל והסופרבול.

הסרט הדוקומנטרי מכיל צילומים מאחורי הקלעים ותיעוד חוויותיהם של 3 מעריצים שהצטרפו לחלק מסיבוב ההופעות של הלהקה, וביצועים חיים לשירים מאלבומים קודמים של הלהקה.

ב-2003 יצאה גרסת DVD ל-101, שהכילה דיסק אחד עם הסרט הדוקומנטרי, ודיסק נוסף עם השירים ומספר ראיונות, ביניהם ראיונות עם חברי הלהקה בשנת 2003.
ולהקות/קבוצה4|4}}

!

ריהאנה

!

שאקירה

!

ג'סי מקרטני

|}

MTV (קיצור של Music Television) הוא ערוץ טלוויזיה אמריקני המשדר קליפים של מוזיקה פופולרית. עם התפתחות הערוץ הוא החל להפיק גם סדרות טלוויזיה, טקסי פרסים למיניהם ותכנים נוספים.

רשת MTV היא רשת ערוצים בינלאומית שמפעילה ערוצים מקומיים ברחבי העולם: ארצות הברית, אירופה, אסיה ועוד. וערוצי נישה: מוזיקה שחורה, מוזיקה אלטרנטיבית, פופ, רוק, VH1, ניקלודאון ועוד.


MTV הוקם כערוץ כבלים אמריקני בניו יורק ב-1 באוגוסט 1981, ומשנת 1985 הוא נמצא בבעלות תאגיד התקשורת "ויאקום" (Viacom). הערוץ היה פורץ דרך במובנים רבים, הן בתחומי התקשורת והן בתחום המוזיקה. לערוץ היה חלק חשוב בהצלחתם של כוכבי מוזיקה רבים, ביניהם מייקל ג'קסון, מדונה ובון ג'ובי.