Hurt (שיר של כריסטינה אגילרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Hurt"
מרכ
סינגל בביצוע כריסטינה אגילרה
מתוך האלבום Back to Basics
יצא לאור 17 בספטמבר 2006
הוקלט 2006
סוגה פופ
אורך 4:03 (גרסת האלבום)
חברת תקליטים RCA
כתיבה אגילרה, מארק רונסון, לינדה פרי
הפקה לינדה פרי
כרונולוגיית סינגלים של כריסטינה אגילרה
"Ain't No Other Man"
(2006)
"Hurt"
(2006)
"Tell Me"
(2006)
דגימת קול
אגילרה מבצעת את השיר בסיבוב ההופעות Back to Basics Tour

"Hurt" (בעברית: "כאב") הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת האמריקאית כריסטינה אגילרה. את השיר הוציאה לאור חברת התקליטים RCA רקורדס ב-17 בספטמבר 2006, והוא נכלל כרצועה השישית בתקליטור השני של אלבומה של אגילרה, Back to Basics.[1] את המילים והלחן חיברה אגילרה לצד מארק רונסון ולינדה פרי, שגם הפיקה את השיר. השיר, שמחזק ומאדיר את הקשר בין אב לביתו, נכתב בהשראת אביה של אגילרה, פאסוטו חאבייר. חאבייר התגרש מאימה כשאגילרה הייתה ילדה, ומאז נותק ביניהם הקשר. על אף שחאבייר ניסה ליצור קשר עימה, אגילרה המשיכה להצהיר כי הקשר ביניהם נותק לחלוטין.

כלפי השיר הופנו ביקורות חיוביות מטעם מבקרי המוזיקה, שכן, שיבחו את קולה של אגילרה ואת הווידאו קליפ. השיר הגיע למקום ה-19 במצעד הבילבורד הוט 100, והוסמך לסינגל זהב על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי. השיר נמכר בכ-1.1 מיליון עותקים בארצות הברית בלבד. הוא הגיע לעשירייה הפותחת במצעדי המוזיקה באוסטריה, בלגיה (הן בפלנדריה והן בוולוניה), צרפת וגרמניה.

קליפ השיר בוים על ידי פלוריה סיגיסמונדי, שביימה גם את הקליפ של "Fighter". הוא מציג את אגילרה ככוכבת קרקס משנות ה-40, המתאבלת על מות אביה. אגילרה זכתה בשני פרסי MVPA עבור "הקליפ הטוב ביותר" ו"הבימוי הטוב ביותר – לאמנית", והועמדה לפרס ג'ונו ל"קליפ השנה". בטקס פרסי הווידאו קליפים של MTV לשנת 2006, ביצעה אגילרה את השיר בהופעה חיה. היא ביצעה אותו גם בתוכנית הטלוויזיה "סאטרדיי נייט לייב", ובסיבוב ההופעות "Back to Basics Tour".

רקע והוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגילרה מבצעת את השיר, 2006

אלבום האולפן החמישי של אגילרה יצא לאור באוגוסט 2006, והורכב משני תקליטורים. התקליטור השני, שכלל שירים מתקופת שנות ה-20 עד שנות ה-40, הופק על ידי לינדה פרי בלבד.[2] החזון של אגילרה לתקליטור השני, היה חיזוק הקשר בין אב וביתו. אגילרה ביקשה מפרי עזרה בהפקת התקליטור, ופרי החלה לכתוב את שיריו, תוך מחשבה על אביה שנפטר כשנה לפני צאת האלבום.[3]

"Hurt" יצא לאור כסינגל השני מתוך האלבום Back to Basics, מיד לאחר יציאת השיר המוביל, "Ain't No Other Man". ב-17 בספטמבר 2006, הושמע השיר לראשונה בתחנות הרדיו המוכרות בארצות הברית, ולאחר מכן יצא לאור במהדורה פיזית באוסטרליה, גרמניה והממלכה המאוחדת.[4][5][6] המיני-אלבום, אשר כלל מספר רמיקסים לשיר, הועמד על מדפי החנויות ב-21 בנובמבר 2006.[7] ב-8 בינואר 2007, השיר יצא לאור בצרפת.[8] טרם הוצאת השיר התעוררה מחלוקת בין אגילרה לחברת התקליטים RCA. אגילרה העדיפה כי "Candyman" ייצא לאור כסינגל השני באלבום ו-"Hurt" יצא מיד אחריו כסינגל השלישי, ואילו חברת התקליטים האמינה כי השיר צריך לצאת כסינגל השני, ולא כסינגל השלישי.[9] לבסוף הוחלט כי "Hurt" ייצא לאור קודם, כיוון שהחשיבו אותו כלהיט בינלאומי בעיני חברת התקליטים.[10] "Hurt" הוא בלדת פופ מודרני, המשלבת מוזיקת נשמה ואר אנד בי.[11] הוא נכתב בסולם מי מינורי, והוא בעל מהירות בינונית של 72 פעימות לדקה. קולה של אגילרה נע לאורך השיר בין התווים סול# באוקטבה השלישית למי באוקטבה החמישית.[12] מנגינתו כוללת צלילי בס, צ'לו, קונטרבס, תופים, גיטרה, פסנתר, ויולה וכינור.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוקטובר 2006, נכנס השיר לראשונה למצעד הבילבורד הוט 100, כשהוא ממוקם במקום ה-100.[13] במהלך השבוע השלישי של חודש דצמבר עלה השיר למקום ה-19, לאחר שהופיע במצעד עשרה שבועות רצופים.[14] השיר הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב, למקום השישי במצעד השירים העכשוויים למבוגרים ולמקום העשירי במצעד שירי המיינסטרים.[15] הוא הוסמך לסינגל זהב על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי לאחר שנמכר בכחצי מיליון עותקים בארצות הברית.[16] איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי פרסם כי עד אוגוסט 2014, השיר נמכר בכ-1,187,000 עותקים טהורים במדינה.[17] "Hurt" הגיע למקום ה-28 בקנדה הוט 100, והוסמך גם הוא לסינגל זהב על ידי איגוד תעשיית ההקלטות הקנדי, לאחר שנמכר ב-40,000 עותקים.[18] השיר הגיע למקום ה-11 במצעד הסינגלים הבריטי במשך שבועיים רצופים.[19] השיר הגיע למקום הרביעי במצעד הסינגלים האוסטרי, ולאחר מכן עלה למקום השני. השיר הופיע באותו המצעד כ-27 שבועות רצופים.[20] "Hurt" הגיע למקום השלישי בצרפת,[21] למקום השני בגרמניה[22] ולמקום הראשון בשווייץ.[23] בנוסף, הוא הוסמך לסינגל כסף בצרפת,[24] ולסינגל זהב בגרמניה,[25] ובשווייץ.[26]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל השיר הופנו ביקורות חיוביות מפיהם של מבקרי המוזיקה העכשווית. צ'אק טיילור ממגזין הבילבורד שיבח את הפקת השיר ואת קולה של אגילרה. עוד הוסיף כי על אף גילה הצעיר של אגילרה, היא יודעת לבצע שירים בעלי נושאים כאובים.[11] מגזין המוזיקה "אנטרטיינמנט ויקלי", כתב על אגילרה כי היא זמרת מלודרמה נהדרת, וקולה אף יגרום לצמרמורות אצל ויטני יוסטון, מריה קארי וברברה סטרייסנד, שהיו להשראות של אגילרה כילדה קטנה.[27] ביל לאמב מאתר "Dotdash", העניק לשיר חמישה כוכבי זהב מתוך חמישה, וכתב כי "השיר אינו משתלב עם מוזיקת הפופ שייחדה את אותה תקופה. Hurt הוא שיר מיוחד שיזכר לעוד דורות רבים".[28] אחת הביקורות השליליות הבולטות שקיבל השיר הייתה ממגזין "דיילי טלגרף", שכתב שהשיר הוא בלדה משעממת ולא מיינסטרים". ג'ון מרפי מאתר "Yahoo!", שיבח את קולה של אגילרה ואת תפאורת הקליפ, אך הוסיף כי הוא לא התרשם מהפקת השיר וממסרו.[29] אתר המוזיקה "AXS" הכתיר את השיר לשיר הטוב ביותר של אגילרה, תוך שהוא משבח את המסר והקליפ של השיר.[30]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ נגע בהחלט בנקודה רגישה בליבי, שכן, יחסיי עם אבי אף פעם לא היו טובים. הרגשתי שזה חשוב עבורה [סיגיסמונדי] שאביים את הקליפ, ונענתי לבקשה בשמחה. היא אהבה חזוני לקליפ, והבינה לאן ניסיתי לחתור במהלך בימויו. סיגיסמונדי היא במאית בחסד, יצירתית ומצטיינת בכל מעשי ידיה. לא היו בינינו מלחמת אגו במהלך צילומי הקליפ – אתה [המראיין] בטח מבין, זהו היה הקליפ הראשון שביימתי עם אדם נוסף. אני תמיד הייתי אישה דעתנית שמציגה את רעיונותיה במלואן בקליפים, אך זהו היה הקליפ הראשון ששמי לא היה השם היחידי שהתנוסס בקרדיטים על הקליפ. היא [סיגיסמונדי] הייתה נהדרת, ואף לימדה אותי מספר שיטות על זוויות המצלמה ותאורת הסט.

אגילרה בריאיון ל-Montreal Gazette[31]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריים מתוך הווידאו קליפ

קליפ השיר צולם במשך חמישה ימים רצופים במהלך ספטמבר 2006. הווידאו קליפ בוים על ידי פלוריה סיגיסמונדי בשיתוף עם אגילרה. החזון של הצמד לקליפ היה מופע קרקס בכיכובה של אגילרה, שכלל ליצנים, פילים ואריות.[32] במהלך היום הראשון לצילום הקליפ, משב רוח חזק העיף את אוהל הקרקס הראשי, וצוות הפקת הקליפ נאלצו לצלם את הקליפ במקום אחר, דבר שגרם לעיכוב בצילומיו.[31] ב-17 באוקטובר 2006, הוקרן הקליפ לראשונה בערוץ המוזיקה "MTV".

הקליפ מתחיל בפריימים מעומעמים בשחור-לבן. קולו של כרוז הקרקס קורא לעוברים והשבים להיכנס אל המתחם, ומציג את התחנות בו.[33] הקליפ הופך לצבעוני כאשר אגילרה מופיעה בחדר הלבשה מישון ורעוע. בתוך החדר, היא מקבלת מעוזרה פתק בו כתוב ”בצער רב אני מודיע לך על מות אביך, שנפטר ב-2 בספטמבר 1947. לאחר התבוננת במכתב, עולה בועת זיכרון המציגה פלאשבקים מילדותה של אגילרה עם אביה. לאסי קיי משחקת את אגילרה הילדה, ואביה משוחק על ידי טימותי מרפי. לאחר מכן, הסרטון מציג את ההופעה האחרונה של אגילרה, בה אביה נכח. היא יורדת מגג הקרקס באמצעות חבל שכרוך סביב מותניה, על גבו של פיל הקרקס. באותו הפריים, אגילרה לבושה בנעלי פוינט ושמלה לבנה. אביה צופה עליה מן השורה הרביעית, תוך שהוא לבוש בבגדים בלים וישנים ומגבעת חומה. לאחר סיום ההופעה, אביה ניגש אליה בניסיון לברך אותה, אך הוא נבלע בעדר מעריצים שדוחפים אותו החוצה. אגילרה רצה אל עבר אביה בניסיון למצוא אותו, אך לאחר שהבינה כי הוא איננו, היא מתמוטטת על הקרקע. בעודה מתאבלת על השנים בהן לא דיברה עם אביה, היא מבחינה בצל אדם המעפיל על הקרקע. בתקווה שדמות הצל תהיה אביה, היא מושיטה ידיה אל עברו, אך היא פורצת בבכי לאחר שהצללית נעלמה אל הליל. הקליפ מסתיים כאשר אגילרה יושבת על ארגז קרקס, שרה ובוכה. הקליפ היה מועמד בקטגוריית "קליפ השנה" בטקס פרסי ג'ונו ב-2007.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 באוגוסט 2006, ביצעה אגילרה את השיר בטקס פרסי המוזיקה של MTV.[34] במהלך תקופת החגים, הופיעה רבות בתוכניות לילה ובספיישלים לכבוד חג המולד. בהמשך השנה, ביצעה אגילרה את השיר בתוכנית הבידור הגרמנית "Wetten, dass..?".[35] "Hurt" נכלל ברשימת השירים בסיבוב ההופעות Back to Basics Tour. לאורך ביצועי השיר בסיבוב ההופעות, לבשה אגילרה תלבושת נוצות שעוצבה על ידי רוברטו קוואלי. הביצוע שלה באוסטרליה נכללה באלבום הווידאו Back to Basics: Live and Down Under.[36]

רשימת השמעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגל (תקליטור)

  1. "Hurt"‏ – 4:03
  2. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת הרמיקס של שפאשפטרס מיקסשואו)‏ – 5:24

מקסי-סינגל (תקליטור)

  1. "Hurt"‏ – 4:03
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק דיירלי)‏ – 5:47
  3. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת הרמיקס של שפאשפטרס מיקסשואו)‏ – 5:24
  4. "Hurt"‏ (גרסת הווידאו קליפ)‏ – 4:53

מיני-אלבום רמיקסים

  1. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של טייט מיקס)‏ – 7:04
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק שאפט)‏ – 7:02
  3. "Hurt"‏ (גרסת רמיקס המועדנים של כריס קוקס)‏ – 9:56
  4. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס האלקטרוני של JP & BSOD)‏ – 6:01
  5. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של יונתן פטרס)‏ – 9:30
  6. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק דיירלי)‏ – 5:47

סינגל יפני (תקליטור)

  1. "Hurt"‏ – 4:03
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק דיירלי)‏ – 5:47
  3. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת הרמיקס של שפאשפטרס מיקסשואו)‏ – 5:24
  4. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת המיקס מועדונים של ג'וניור וקסוויז; מהדורת בונוס יפנית)‏ – 6:44


סינגל אירופאי (תקליטור)

  1. "Hurt"‏ – 4:03
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק דיירלי)‏ – 5:47
  3. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת הרמיקס של שפאשפטרס מיקסשואו)‏ – 5:24
  4. "Ain't No Other Man"‏ (גרסת הווידאו קליפ)‏ – 3:47

הורדה דיגיטלית

  1. "Hurt"‏ – 4:03
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק דיירלי)‏ – 5:47
  3. "Ain't No Other Man"‏ (UK מיקס שואו)‏ – 5:24

מקסי-סינגל שיווקי

  1. "Hurt"‏ (UK מיקס שואו)‏ – 5:54
  2. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של טייט מיקס)‏ – 7:04
  3. "Hurt"‏ (מיקס מועדונים)‏ – 9:30
  4. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של פאד א פלה)‏ – 7:16
  5. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס האלקטרוני של JP & BSOD)‏ – 6:01
  6. "Hurt"‏ (גרסת המיקס שואו של ג'ייק שאפט)‏ – 5:41
  7. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס של ג'ייק שאפט)‏ – 7:02
  8. "Hurt"‏ (גרסת הרמיקס המוארך של ג'ייק שאפט)‏ – 8:30
  9. "Hurt"‏ (גרסת רמיקס המועדונים של ג'ייק שאפט)‏ – 6:32
  10. "Hurt"‏ (גרסת הדאב של ג'ייק שאפט)‏ – 1:53

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2006–2007)
מדינה מצעד מיקום שיא
עולמי בילבורד גלובל 200 -
Global Dance Tracks 10[45]
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 2[20]
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 9[37]
אירופה אירופה הוט 100 1[43]
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 12[52]
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 6[51]
ארצות הברית בילבורד הוט 100 19[59]
מצעד שירי הדאנס קלאב 1[60]
Mainstream Top 40 10[61]
מצעד השירים העכשוויים למבוגרים 6[62]
מצעד 40 השירים למבוגרים 15[63]
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 11[58]
גרמניה GfK – טופ 100 2[25]
דנמרק היטליסטן 14[49]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 2[53]
Single Top 100 2[54]
הונגריה Rádiós Top 40 5[46]
ולוניה אולטראטופ 40 5[39]
חבר המדינות טופ-היט 204[42]
יוון IFPI Greece 16[50]
נורווגיה VG-lista 11[55]
סלובקיה ČNS IFPI 2[47]
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 8[56]
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 15[44]
פלנדריה אולטראטופ 50 3[38]
צ'כיה ČNS IFPI 17[48]
צרפת SNEP 3[24]
קנדה קנדה הוט 100 28[19]
AC 1[40]
Hot AC 8[41]
שוודיה סוורייטופליסטן 2[57]
שווייץ המצעד השווייצרי 1[26]
‏  מצעדים ודירוגים (2009)
מדינה מצעד מיקום שיא
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 25[64]
‏  מצעדי סוף שנה (2006)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 50[66]
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 68[65]
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 150[70]
גרמניה GfK – טופ 100 78[67]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 40[71]
Mega Single Top 100 49[72]
שוודיה סוורייטופליסטן 17[68]
שווייץ המצעד השווייצרי 24[69]
‏  מצעדי סוף שנה (2007)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 20[73]
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד השירים העכשוויים למבוגרים 14[83]
גרמניה GfK – טופ 100 30[77]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 62[81]
Mega Single Top 100 35[82]
הונגריה Rádiós Top 40 45[80]
ולוניה אולטראטופ 40 16[75]
פלנדריה אולטראטופ 50 26[74]
צרפת SNEP 17[76]
שוודיה סוורייטופליסטן 71[78]
שווייץ המצעד השווייצרי 22[79]

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
אוסטרליה (ARIA)[84] זהב 35,000
אוסטריה (IFPI Austria)[85] זהב 15,000
בלגיה (BEA)[86] זהב 25,000
קנדה (Music Canada)[18] זהב 20,000
דנמרק (IFPI Denmark)[87] זהב 4,000
צרפת (SNEP)[24] כסף 100,000
גרמניה (BVMI)[25] זהב 150,000
שווייץ (IFPI Switzerland)[88] זהב 15,000
בריטניה (BPI)[89] כסף 200,000
ארצות הברית (RIAA)[90] זהב 1,187,000

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ייק בראון, Behind the Boards: The Making of Rock 'n Roll's Greatest Records Revealed, ‏2012, הוצאת Hal Leonard LLC‏, מסת"ב 978-1458419729

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ R&R :: Going for Adds :: CHR/Top 40, אתר חברת התקליטים, 17 בספטמבר 2006
  2. ^ קורי מוס, Christina Makes Her Comeback Twice As Nice By Expanding Basics Into Double LP, ‏6 ביוני 2006
  3. ^ ג'ייק בראון, Behind the Boards: The Making of Rock 'n Roll's Greatest Records Revealed, הוצאת Hal Leonard LLC, 2012, עמ' 31, מסת"ב 978-1458419729
  4. ^ Hurt - Christina Aguilera
  5. ^ Hurt - Maxi-Single - Christina Aguilera
  6. ^ Hurt [Single]
  7. ^ Hurt (Re-Mixes)
  8. ^ Hurt - CD Single
  9. ^ חדשות MTV, For The Record: Quick News On Christina Aguilera, Lindsay Lohan, Jessica Simpson, Taylor Hicks, Busta Rhymes & More, ‏27 ביולי 2006
  10. ^ סאל סינקוולי, Christina Aguilera, "Candyman", ‏1 במרץ 2007
  11. ^ 1 2 צ'אק טיילור, Billboard: 'Hurt' Review, ‏15 באוקטובר 2007
  12. ^ Hurt
  13. ^ מגזין הבילבורד, Hot 100 Billboard, 14 באוקטובר 2006, עמ' 118
  14. ^ מגזין הבילבורד, Hot 100 Billboard, 16 בדצמבר 2006, עמ' 118
  15. ^ AllMusic, Christina Aguilera Awards: Billboard Singles, ‏25 בדצמבר 2015
  16. ^ אתר איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי, CHRISTINA AGUILERA HURT, ‏22 בפברואר 2007
  17. ^ מגזין הבילבורד, Ask Billboard: Taylor Swift Out-'Shake's Mariah Carey, ‏1 בספטמבר 2014
  18. ^ 1 2 אתר איגוד תעשיית ההקלטות הקנדי, Canadian single certifications – Christina Aguilera – Hurt
  19. ^ 1 2 אתר מצעד הסינגלים הבריטי, Christina Aguilera : Artist, ‏11 בינואר 2012
  20. ^ 1 2 אתר מצעד הסינגלים האוסטרי, CHRISTINA AGUILERA - HURT
  21. ^ אתר מצעד הסינגלים הצרפתי, CHRISTINA AGUILERA - HURT (CHANSON)
  22. ^ אתר מצעד הסינגלים הגרמני, CHRISTINA AGUILERA
  23. ^ אתר מצעד הסינגלים השווייצרי, Christina Aguilera - Hurt
  24. ^ 1 2 3 אתר איגוד תעשיית ההקלטות הצרפתי, French single certifications – Christina Aguilera – Hurt
  25. ^ 1 2 3 אתר איגוד תעשיית ההקלטות הגרמני, GOLD-/PLATIN-DATENBANK
  26. ^ 1 2 אתר איגוד תעשיית ההקלטות השווייצרי, AWARDS 2007
  27. ^ ג'ודי רוזן, Back to Basics (2006), ‏14 באוגוסט 2006
  28. ^ ביל לאמב, Christina Aguilera - Hurt, ‏3 בספטמבר 2017
  29. ^ ג'ון מרפי, Christina Aguilera – Back To Basics, ‏14 באוגוסט 2006
  30. ^ Top 10 best Christina Aguilera songs
  31. ^ 1 2 Q&A; with Christina Aguilera, ‏23 במרץ 2007
  32. ^ סטראוגאם, New Christina Aguilera Video – “Hurt”, ‏17 באוקטובר 2006
  33. ^ Snap judgment: Xtina's 'Hurt'
  34. ^ ג'יימס מונטגמרי, Underdog Night At The VMAs: Panic, Gnarls, Blunt, Chamillionaire Win Big, ‏1 בספטמבר 2006
  35. ^ ZDF-Programmhinweis / Samstag, 9. Dezember 2006, 20.15 Uhr, Wetten, dass..?
  36. ^ TBD Live DVD
  37. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT (SONG)
  38. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT
  39. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT
  40. ^ Christina Aguilera
  41. ^ Christina Aguilera
  42. ^ Hurt - Christina Aguilera
  43. ^ CHART SEARCH
  44. ^ Christina Aguilera
  45. ^ Christina Aguilera
  46. ^ Rádiós Top 40 slágerlista
  47. ^ ČNS IFPI
  48. ^ IFPI ČR Hitparáda - CZ - RADIO - TOP 100 Týden - 202115
  49. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT (SONG)
  50. ^ IFPI archive
  51. ^ Hurt
  52. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT (SONG)
  53. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT
  54. ^ Christina Aguilera
  55. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT (SONG)
  56. ^ Official Scottish Singles Sales Chart Top 100
  57. ^ CHRISTINA AGUILERA - HURT (SONG)
  58. ^ Official Singles Chart Top 100
  59. ^ Christina Aguilera
  60. ^ Christina Aguilera
  61. ^ Christina Aguilera
  62. ^ Christina Aguilera
  63. ^ Christina Aguilera
  64. ^ Official Singles Chart Top 100
  65. ^ ARIA Top 100 Singles for 2006
  66. ^ JAHRESHITPARADE 2006
  67. ^ TOP 100 SINGLE-JAHRESCHARTS
  68. ^ Årslista Singlar, 2006
  69. ^ SCHWEIZER JAHRESHITPARADE 2006
  70. ^ UK Chart
  71. ^ Top 100-Jaaroverzicht van 2006
  72. ^ JAAROVERZICHTEN - SINGLE 2006
  73. ^ JAHRESHITPARADE 2007
  74. ^ jaaroverzichten 2007
  75. ^ rapports annuels 2007
  76. ^ Classement Singles - année 2007
  77. ^ TOP 100 SINGLE-JAHRESCHARTS
  78. ^ Årslista Singlar, 2007
  79. ^ SCHWEIZER JAHRESHITPARADE 2007
  80. ^ Archívum › Éves összesített listák
  81. ^ JAAROVERZICHTEN - SINGLE 2007
  82. ^ Top 100-Jaaroverzicht van 2007
  83. ^ ADULT CONTEMPORARY SONGS
  84. ^ ARIA Charts - Accreditations - 2007 Singles
  85. ^ GOLD & PLATIN
  86. ^ GOUD EN PLATINA
  87. ^ GULD OG PLATIN NOVEMBER/DECEMBER/JANUAR
  88. ^ Christina Aguilera
  89. ^ Certified Awards Search
  90. ^ CHRISTINA AGUILERA