בדרך לחתונה עוצרים בווגאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בדרך לחתונה עוצרים בווגאס
The Hangover
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי טוד פיליפס
הופק בידי טוד פיליפס
דניאל גולדברג
תסריט ג'ון לוקאס
סקוט מור
עריכה דברה ניל-פישר
שחקנים ראשיים בראדלי קופר
אד הלמס
זאק גליפיאנאקיס
הת'ר גרהאם
מייק אפס
ג'סטין ברת'ה
מוזיקה כריסטוף בק
צילום לורנס שר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני לג'נדרי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 5 ביוני 2009
ישראלישראל 30 ביולי 2009
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 35 מיליון דולר
הכנסות 467,483,912 דולר
הכנסות באתר מוג'ו hangover
פרסים פרס גלובוס הזהב
סרט הבא בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק
www.warnerbros.com/hangover
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בדרך לחתונה עוצרים בווגאסאנגלית: The Hangover, בתרגום: "החמרמורת") הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה, אשר בוים על ידי טוד פיליפס ונכתב על ידי ג'ון לוקאס וסקוט מור. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-5 ביוני 2009. זכה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הקומי הטוב ביותר[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט עוסקת במסיבת הרווקים של דאג, העומד להינשא בעוד מספר ימים לטרייסי. דאג יוצא עם שני חבריו - פיל הנהנתן וסטו חסר האסרטיביות - ועם גיסו לעתיד, אלן, ללאס וגאס ללילה אחד, יומיים לפני החתונה. הארבעה מגיעים לווגאס, שוכרים חדר מלון מפואר ושותים לשוכרה. אלן הבודד, נואש ברצונו להפוך את השלושה לחברים טובים, קונה מסוחר סמים כדורים אותם הוא חושב לסם אקסטזי, אך הם מתגלים כסם רוהיפנול, המכונה גם "סם האונס". הסם משחרר את עכבות החבורה והם יוצאים ללילה פרוע, אך למחרת פיל, סטו ואלן מתעוררים בחדר המלון ללא כל זיכרון מליל אמש וללא דאג שנעלם.

השלושה מנסים לברר מה אירע וכיצד איבדו את דאג. אט-אט הם מצליחים לשחזר את כל התסבוכות אליהן נקלעו במהלך שכרותם: סטו נישא לחשפנית בשם ג'ייד עם הטבעת שייעד לחברתו השתלטנית, החברים גנבו ניידת משטרה וכן טיגריס מביתו של מייק טייסון. בעודם עוברים ממקום למקום לפי רסיסי ראיות וזכרונות, חבורת פושעים סינים תוקפים אותם ודורשים מהם את 80 אלף דולר שגנבו מהם אמש, וטוענים שהם מחזיקים בדאג. השלושה לא יודעים היכן הכסף וכלל לא זוכרים שגנבו אותו, אך הפושעים מאיימים כי יהרגו את דאג אם לא יענו לדרישותיהם.

החברים נסמכים על יכולת ספירת הקלפים של אלן אשר מצליח לזכות ב-80 אלף דולר ולמחרת בבוקר, יום החתונה, נפגשים עם הפושעים ומוסרים להם את הכסף. הפושעים בתמורה מוסרים להם את דאג, אך זה מתברר כסוחר הסמים של אלן שבשלב מסוים נלווה אליהם. שעות ספורות לפני החתונה נזכר לפתע סטו כי השלושה ראו מזרן "משופד" על אחד מכרובי גג המלון. עד כה הם הניחו שבשכרותם הם זרקו המזרן מהחלון, אך סטו נזכר שהחלונות בלתי ניתנים לפתיחה במלונות וגאס, ומסיק מכך שדאג חברם זרק את המזרן - מהגג.

השלושה ממהרים לגג המלון ומוצאים את דאג - אותו העלו לשם בעודו ישן כמעין מתיחה, אך שכחו מזאת למחרת בבוקר בעוד שהגישה היחידה לגג נעולה מבפנים. דאג סובל מהתייבשות אך החברים מצליחים להביאו ברגע האחרון לחתונה. בדרך הוא מספר להם שמצא 80,000$ בצ'יפים של הבלאג'יו. דאג מתנצל בפני סטייסי והשניים נישאים, ובמקביל סטו נפרד מחברתו לטובת החשפנית לה נישא.

הסרט מסתיים כאשר אלן מראה לשאר החברים מצלמה דיגיטלית שמצא ברכבם שתיעדה את כל מעלליהם באותו לילה, והחברים מסכמים כי יצפו בתמונות פעם אחת ואז ימחקו אותן.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והצלחה בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה להצלחה ואף זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הקומי הטוב ביותר. הסרט היה הקומדיה עם הגבלת גילאים שהכניסה הכי הרבה בתולדות הוליווד. מיקום השיא שלו בטבלת 250 הגדולים בכל הזמנים לפי IMDb היה 133, עם ציון של 8.3 מתוך 10[2]. הסרט הופק בתקציב של 35 מיליון דולר, וצבר הכנסות של כ-435 מיליון דולר[3]

בעקבות הצלחתו של הסרט בשנת 2011 יצא לאקרנים סרט ההמשך בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק לו עלילה דומה[3].

בשנת 2013 יצא עוד סרט המשך לסדרה - הנגאובר 3: חוזרים לווגאס[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]